abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 23 februari 2006 @ 20:16:24 #1
18653 crew  D.
pi_35418593
Ja, deeltje 2 alweer

Hieronder de OP zoals Nuongirl die in het vorige deel plaatste
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 11:39 schreef Nuongirl het volgende:
Waar denk je aan bij stamboomonderzoek ? Had mij deze vraag een jaar of 7 geleden gesteld dan had ik het volgende gezegd : Oude mannen die met pensioen zijn en tijd te veel hebben, stoffige archieven etc.

Wake up !! Want dat was misschien in de jaren 60 zo, maar nu allang niet meer. Steeds meer vrouwen en jonge mensen zijn geinteresseerd in hun afkomst, en vooral met het medium internet is er veel te vinden. Typ bijvoorbeeld eens op google je achternaam in en verbaas je wat je allemaal ziet.

Dit topic is voor iedereen bedoeld, van de beginnende stambomer tot de al gevorderde die al in 1500 is aangekomen. Hieronder wat meer informatie voor als je na het lezen van mijn boeiende tekst aan de slag wil

Deze termen moet je kennen !

* GENEALOGIE (of stamboom)
Alle dragers van eenzelfde achternaam die van één stamvader afstammen, in de mannelijke lijn.
Voorbeeldje van een genealogie

* PARENTEEL
Uitgaande van een ouderpaar worden alle nakomelingen gezocht. Voorbeeld van een parenteel

* KWARTIERSTAAT
Beginnend bij één persoon (de proband) zoekt men alle voorouderparen van die persoon, zowel in de mannelijke als in de vrouwelijke lijn. De personen worden genummerd; de proband nr 1, zijn/haar vader nr.2, de moeder nr. 3, grootvader van vaderskant nr. 4, grootmoeder nr.5, grootouders van moeders kant nr. 6 en 7, overgrootouders nrs. 8 t/m 15, enzovoort. Ter controle: Met uitzondering van de proband hebben mannen een even en vrouwen een oneven nummer. Voorbeeld van een kwartierstaat

* STAMREEKS
De directe naamreeks van vader op zoon (géén zijtakken). Voorbeeld van een stamreeks

Vroeger schreef men alles op, maar in het computertijdperk (en gemak dient de mens ) zijn er verschillende genealogieprogramma`s waar je uit kunt kiezen om je gegevens in te voeren. Hieronder wat meer informatie over drie stamboomprogramma`s. Voor nog meer keuze klik hier.

- Aldfaer is een gratis programma. Goede duidelijke uitleg en in het Nederlands. Tevens is er een gebruikersgroep waar je met al je vragen terecht kan.

- Gensdata Pro is het genealogieprogramma van de Nederlandse Genealogische vereniging. (NGV) Het programma is niet gratis, maar is wel erg duidelijk en heeft ook een eigen gebruikersgroep waar je met je vragen terecht kunt.

-Hazadata is net als de andere twee een Nederlands programma. Duidelijke uitleg, ook een eigen gebruikersgroep en is niet gratis, maar je kunt via een testversie kijken of het wat voor je is.

O ja een tip, vergeet niet om regelmatig je gegevens te back-uppen. Als je computer crasht ben je anders de pineut en ben je al je gegevens kwijt. En dat is niet fijn, kan ik uit eigen ervaring zeggen

!! Een belangrijke tip !!

Via het internet kun je veel gegevens vinden en elke dag komen er ook nieuwe gegevens bij. Maar het invoeren van gegevens blijft mensenwerk en kan dus fouten bevatten. Probeer dus altijd gegevens die je via het internet hebt gevonden te controleren in het desbetreffende archief.
ter aanvulling wil ik nog ff www.genlias.nl noemen

In deze database zijn vele aktes van de burgerlijke stand van begin 19e eeuw tot ongeveer halverwege de vorige eeuw te vinden.

[ Bericht 3% gewijzigd door D. op 23-02-2006 20:33:40 ]
  Moderator donderdag 23 februari 2006 @ 20:20:12 #2
18653 crew  D.
pi_35418742
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:16 schreef Natalie het volgende:
Super, zeg! Dat gaat de goede kant op

Nog bijzondere dingen gevonden?
In principe is iedereen natuurlijk bijzonder maar idd wel een aantal interessante weetjes...
Op dit moment heb ik enkel nog gegevens als namen en data, maar heb al emailcontact gehad met 2 verre familieleden die me wellicht aan leuke verhalen, en foto's kunnen helpen.
Een foto van mijn betovergrootouders is me al beloofd
pi_35418827
Deze week had ik niet zoveel tijd voor m'n stamboom. Heb 't nogal druk met m'n werk, dus het kwam er niet van. Maar zodra ik het weer wat rustiger heb, ga ik er weer mee bezig
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_35418909
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:20 schreef D.Rose het volgende:

[..]

In principe is iedereen natuurlijk bijzonder maar idd wel een aantal interessante weetjes...
Op dit moment heb ik enkel nog gegevens als namen en data, maar heb al emailcontact gehad met 2 verre familieleden die me wellicht aan leuke verhalen, en foto's kunnen helpen.
Een foto van mijn betovergrootouders is me al beloofd
Super!!
Oh ja, en ik had ook een foto ontvangen van mijn betovergrootouders met hun kinderen onlangs. Hun zoon is mijn overgrootvader. Echt waardevol, zoiets
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator donderdag 23 februari 2006 @ 20:29:41 #5
18653 crew  D.
pi_35419125
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:24 schreef Natalie het volgende:

[..]

Super!!
Oh ja, en ik had ook een foto ontvangen van mijn betovergrootouders met hun kinderen onlangs. Hun zoon is mijn overgrootvader. Echt waardevol, zoiets
Ik denk dat ik de foto al ken, want volgens mij stond deze vroegen bij mijn opa en oma op de kast. Wel jammer dat deze intresse naar familie nu pas ontstaat nu mijn opa en oma al zijn overleden, zij hadden mij vast aan veel info kunnen helpen.
pi_35419362
Ja idd, dat zou goed kunnen. Ik heb ook veel info (en foto's) van mijn grootvader en zijn broers en zussen gekregen. Als je die niet meer hebt.. dan lijkt het me dat het direct een stuk moeilijker wordt. Daarbij vinden ouders mensen (is mijn ervaring) heb juist leuk om over het verleden te praten. Dan komen er hele verhalen los die al dan niet iets toe kunnen voegen aan je onderzoek.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 februari 2006 @ 23:11:40 #7
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_35425667
Hoi, tvp
Dit is deel 2 echt niet hoor
Volgens mij zijn we hier in 2001 ofzo ooit begonnen met het kwartierstaten en stambomen topic van mij

Anyway, ik ben momenteel bezig met het invoeren van de familie Zweep. Ik heb meedere takken inmiddels aan elkaar weten te koppelen, ga daar volgende week denk ik mee verder. Ik heb niet alle tijd (helaas)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 februari 2006 @ 23:15:21 #8
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_35425832
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:35 schreef Natalie het volgende:
Ja idd, dat zou goed kunnen. Ik heb ook veel info (en foto's) van mijn grootvader en zijn broers en zussen gekregen. Als je die niet meer hebt.. dan lijkt het me dat het direct een stuk moeilijker wordt. Daarbij vinden ouders mensen (is mijn ervaring) heb juist leuk om over het verleden te praten. Dan komen er hele verhalen los die al dan niet iets toe kunnen voegen aan je onderzoek.
Inderdaad, ik had laatst een nicht van mijn grootvader gevonden. Inmiddels 90, leeft blijkbaar nog en woont in Haarlem. Ik heb haar opgebeld, ze vond het geweldig. Heel veel verhalen, al dan niet nodig voor mijn stamboom. Maar ik weet wel iets meer van wat takken af. Zo wist ik dat een nichtje van zowel mijn grootvader als van haar was overleden toen ze 7 was. Zij wist me te vertellen dat ze was verdronken, dat wist ik dan weer niet.
Ook vertelde ze leuke dingen over logeerpartijtjes bij haar oom Marius, mijn overgrootvader.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator donderdag 23 februari 2006 @ 23:23:30 #9
18653 crew  D.
pi_35426230
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hoi, tvp
Dit is deel 2 echt niet hoor
Wel deel 2 van het 'centrale topic' hoor
pi_35504929
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hoi, tvp
Dit is deel 2 echt niet hoor
Volgens mij zijn we hier in 2001 ofzo ooit begonnen met het kwartierstaten en stambomen topic van mij
Dat was meer een 'show hier je kwartierstaten-topic', en werkten de linkjes ook niet meer.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_35505006
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:15 schreef TARAraboemdijee het volgende:

Inderdaad, ik had laatst een nicht van mijn grootvader gevonden. Inmiddels 90, leeft blijkbaar nog en woont in Haarlem. Ik heb haar opgebeld, ze vond het geweldig. Heel veel verhalen, al dan niet nodig voor mijn stamboom. Maar ik weet wel iets meer van wat takken af. Zo wist ik dat een nichtje van zowel mijn grootvader als van haar was overleden toen ze 7 was. Zij wist me te vertellen dat ze was verdronken, dat wist ik dan weer niet.
Ook vertelde ze leuke dingen over logeerpartijtjes bij haar oom Marius, mijn overgrootvader.
Ik heb een ver familielid (lees: nicht van mij oma oid) in Groningen wonen, die veel schijnt te weten over m'n Indische familie. Probleem is dat ze mij niet schijnt te mogen. Geen idee waarom niet, maar laten we zeggen dat ik daarom weinig zin heb om met haar een praatje aan te knopen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_35850104
Aankomende vrijdag gaan steenz en ik naar 't Gemeentearchief in Amsterdam voor een aantal aktes en gezinskaarten van voorouders van me.
Daarna gaan we naar het graf van mijn betovergrootvader in Amsterdam. Ben daar nog nooit geweest, en neem dus zeker mijn camera mee!
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 maart 2006 @ 17:49:57 #13
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_35851060
Amsterdam, hmm, daar moet ik ook nog altijd wat dingen opspeuren. Cornelis Buys is daar geboren en gedoopt. En ik weet zo weinig over zijn ouder (Cornelis Buys en Leijsie/Elisabeth Smith)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_35851434
Wie weet heb je hier alvast iets aan? http://gemeentearchief.amsterdam.nl/
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 maart 2006 @ 23:30:41 #15
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_35864170
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:02 schreef Natalie het volgende:
Wie weet heb je hier alvast iets aan? http://gemeentearchief.amsterdam.nl/
Al eens geweest, doopgegevens van Cornelis gevonden, vermelding dus ook van zijn ouders, maar geen idee wanneer die getrouwd zijn, en wie hun ouders waren.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_35878623
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 23:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Al eens geweest, doopgegevens van Cornelis gevonden, vermelding dus ook van zijn ouders, maar geen idee wanneer die getrouwd zijn, en wie hun ouders waren.
Jammer..

Zo heb ik ook een voorvader waarvan ik bijvoorbeeld de datum van overlijden niet terug kan vinden, en ook die van zijn vrouw niet. Hetzelfde geldt voor de jongste twee kinderen. Ik denk dat ze mogelijk verhuisd zijn en dat 't daarom moeilijk te vinden is. Maar 't houdt me wel bezig.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_35933471
Gisteren -zoals gezegd- het archief bezocht en meer gevonden dan waar we in eerste instantie voor kwamen. Intussen zitten de printjes ervan veilig in de map.

Daarna zijn we naar de laatste rustplaats van mijn betovergrootvader gegaan. 't Was een stukkie lopen in de kou, maar uiteindelijk waren we er dan toch. Bosje bloemen in een vaasje bij 't graf achtergelaten. 't Was een mooie steen btw.
Nog fotootjes gemaakt, maar heb 't snoertje van m'n camera niet bij me, dus kan ze niet laten zien.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_35937879
Binnenkort weer naar Friesland, eens kijken of ik wataanvullende gegevens kan vinden.
Ik blijf er dan wel een nachte slapen zodat ik niet hoef te haasten.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_35938350
Al in http://www.tresoar.nl gekeken voor het een en ander?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_35938694
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:28 schreef Natalie het volgende:
Al in http://www.tresoar.nl gekeken voor het een en ander?
Ja, maar de persoon die ik zoek was een turfschipper en niemand wist bij de aangifte van de overlijdensakte waar hij geboren was, Nu zijn er wel hints van schoonzoons e.d. maar omdat er in die tijd veel met patroniemen werdt gewerkt speel ik liever op zeker i.p.v. een goede gok.
Nu heb ik mogenlijke kandidaten uitgezocht en ga in de akte's kijken voor aanvullende informatie.
De mogenlijkheid bestat ook nog dat hij de naam van de vrouw heeft aangenomen of dat het een nicht en een neef was?
Tel daarbij op de verschillende schrijfwijze's en je kan daar enkele dagen puzzelen.

Een naam die ik zoek is Harder, dit is hoogduits? voor Hadder (herder op zijn drent's) en de namen werden door de pastoors nog wel eens naar het hoogduits vertaald. Verder staat er in een andere akte van een oom? de naam Herder.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_35938886
Denk idd dat het goed is als je zelf de aktes even gaat bekijken. Daar staat best veel info in waar je zeker wat aan kunt hebben.

Ik ben zelf nog op zoek naar een datum van overlijden van Henning Dijkstra. Mogelijkerwijs was ie in A'dam gestorven, maar daar hebben mijn vriend en ik gisteren geen bewijs van kunnen vinden. Intussen hebben we zijn tijdstip van overlijden wel terug kunnen brengen tot: tussen 1875 en 1896.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator maandag 13 maart 2006 @ 21:12:22 #22
18653 crew  D.
pi_36003772
Mag ik jullie voorstellen: Theodorus Johannes Maria Swinkels

mijn 1000ste aan Aldfear toegevoegde familielid
pi_36004232
quote:
Op maandag 13 maart 2006 21:12 schreef D.Rose het volgende:
Mag ik jullie voorstellen: Theodorus Johannes Maria Swinkels

mijn 1000ste aan Aldfear toegevoegde familielid
Kwartierstaat of stamboom
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Moderator maandag 13 maart 2006 @ 21:37:47 #24
18653 crew  D.
pi_36004712
quote:
Op maandag 13 maart 2006 21:25 schreef longinus het volgende:

[..]

Kwartierstaat of stamboom
stamboom
pi_36046854
Gefeliciteerd. Je gaat goed!
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_36060194
In Oud schrift op aktes: wie kan het lezen? werd er gevraagd om een inleiding mbt het uitzoeken van je stamboom. Ik ben eraan begonnen, maar zal 'm voor de volledigheid ook even hier plaatsen.


Zoeken naar je voorouders.

Mijn eerste advies voor mensen die meer willen weten over hun familie is: begin bij jezelf, je ouders, je broers/zussen. Daarvan weet je namelijk het meest.
Denk aan:
  • Volledige naam
  • Geboortedatum- en plaats
  • Trouwdatum- en plaats
  • Datum van overlijden- en plaats
  • Eventueel beroep, adressen, titels, foto's en andere wetenswaardigheden.

    Deze gegevens moeten natuurlijk ook vastgelegd worden. Gelukkig heb je daar handige (gratis!) programma's voor. Je kunt er dus voor kiezen om meteen een programma zoals Aldfaer te downloaden en de gegevens die je hebt in te voeren. Wat je ook kan doen is eerst zoveel mogelijk informatie verzamelen en daarna pas invoeren. 't Is wat je zelf de prettigste werkwijze vindt.

    Verdere info kan je halen uit bijvoorbeeld huwelijkaankondigingen, geboorte- en overlijdenskaarten etc. Daar staat meer op dat je in eerste instantie zou denken. Neem bijvoorbeeld een overlijdenskaart. Hierop staat de naam van de overledene, de naam van de echtgeno(o)t(e), en meestal ook de namen van de (klein)kinderen. Daarnaast staat de geboorte- en sterfdatum erop en de datum en locatie waar de overledene wordt begraven/gecremeerd. Zo ben je dus met één kaart een hele hoop informatie rijker.

    Heb je deze kaarten allang de prullenbak ingegooid, informeer dan eens bij ouders of grootouders. En als je dan toch bij de laatste bent, blijf dan nog even plakken. Grootouders weten vaak meer dan je in eerste instantie zou denken en als je geluk hebt dan vinden ze 't leuk om over hun jongere jaren te praten. Stel wel gerichte vragen. Dus niet 'Vertel eens wat over uw jeugd.' Beter is: 'Hoe heten uw broers/zussen en waren deze jonger of ouder dan u?' Op die manier kun je met relatief weinig moeite al een leuk begin maken met je eigen stamboom.

    Als je staat de popelen om de gemeentelijke archieven in te duiken, dan is nu de tijd aangebroken om dat te doen. Máár, dit hoeft nog niet. Tegenwoordig staat een groot gedeelte van de archiefstukken mbt geboorte, overlijden en huwelijk online. Met een naam en datum kom je dus een heel eind.
    Een grote overkoepelende database is Genlias. Hierin kun je veel vinden. De werkwijze is eenvoudig. Onthoud dat hoe minder je invult hoe meer info je krijgt. Ben je te specifiek, dan kan het zijn dat je degene die je zoekt niet kunt vinden.
    Houd er ook rekening mee dat bijv. 'Dijkstra' op de oude aktes ook wel eens geschreven kan zijn als 'Dykstra', 'Dijkstraa' of 'Dikstra'.

    Aktes mogen pas na bepaalde tijd openbaar gemaakt worden. In Genlias vind je momenteel:
  • Geboorteaktes van vóór 1903
  • Huwelijksaktes van vóór 1923
  • Overlijdensaktes van vóór 1953

    (Er is echter een uitzondering voor directe familieleden. Is je oma dus bijv. overleden in 1960 dan kun je natuurlijk bij de gemeente gewoon haar overlijdensgegevens opvragen.)

    Op deze pagina vind je de archiefinstellingen die deelnemen aan Genlias. Je kunt dus ook op hún site gaan kijken.
    Wil je een kopie van de originele akte, dan kan je het archief in kwestie bezoeken. In veel gevallen kun je ook bellen en erom vragen. Het kan zijn dat hier kosten aan verbonden zijn. Toch is het de moeite waard omdat op de originele akte meer staat dan in de meeste gevallen online terug is te vinden.

    Tot zover deel 1. Deel 2 volgt
  • "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 18:32:33 #27
    18653 crew  D.
    pi_36063559
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 09:36 schreef Natalie het volgende:
    Gefeliciteerd. Je gaat goed!
    dank je

    ik mag niet klagen.
    En ik heb nog een heleboel mensen 'liggen' om in te voeren, dus ik ga vooralsnog goed door
      Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 18 maart 2006 @ 15:04:41 #28
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_36142836
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 21:12 schreef D.Rose het volgende:
    Mag ik jullie voorstellen: Theodorus Johannes Maria Swinkels

    mijn 1000ste aan Aldfear toegevoegde familielid
    Jemig ik zit net aan de 65 of zo
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 17:08:29 #29
    18653 crew  D.
    pi_36145456
    quote:
    Op zaterdag 18 maart 2006 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Jemig ik zit net aan de 65 of zo
    beetje doorwerken dan
    pi_36210947
    Natalie, ik heb vandaag een hele reeks, 55 generaties aan mijn stamboom kunnen toevoegen

    Aart Frederik van Batenburg, de opa van mijn oma staat mamelijk op deze pagina:

    http://home.quicknet.nl/mw/prive/j.lammers/dutch/hattemh02_nl.htm

    Waarmee ik hem heb kunnen verbinden met Reinald III van Gelre. Via zijn vrouw; Hertogin Eleonora van Woodstock kan ik mijn stamboom verder terug voeren naar Koning Clovis Van Keulen.

    http://users.telenet.be/h(...)Htm/DAT67.HTM#F13772

    Uiteraard moet ik dit nog verder onderzoeken maar ik laat het in een appart bestand van Adlfaer staan...
    pi_36212556
    Hoewel ik het twee keer gecheckt heb kan ik het terug voeren tot Clovis van Keulen. Ik neem dit echter niet op in mijn bestand omdat het te zeer verwarrend is.
    pi_36214127
    55 generaties is wel veel, Ik zou zelf met aannames tot Karel de Groote kunnen komen dat is in ieder geval zeker met aangetrouwde familie.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    pi_36214309
    Aannamens wil ik niet maken. Ik heb nu de "van Hatem" tak tot aan Reinald III van Gelre er in staan. De verbinding Jan van Hatem > Reinald III van Gelre heb ik als waarschijnlijk staan omdat er diverse bronnen voor zijn maar het natuurlijk altijd een twijfel geval zal blijven.

    De stamboom van de oma van Reinald III van Gelre, Hertogin Eleonora van Engeland gaat via haar vader, Koning van Engeland terug naar Clovis van Keulen. Deze laat ik achterwegen.
    pi_36215789
    Ik vind het erg leuk als je zover terugkomt met je stamboom, jammer genoeg heb ik grote gaten erin zitten omdat er in een tak schippers zitten en ik hierdoor zelfs tot in rusland zou moeten zoeken

    Maar aangezien ik de gehele kwartierstaat uitzoek ga ik gewoon verder met een andere tak. Ik gebruik dan ook de genealogie om naar de plaatsen te gaan waar personen zijn geboren,getrouwd of gestorven.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    pi_36222994
    Supers, General. Maar doe idd geen aannames. Ik heb zelf ook gedeeltes van mijn stamboom online gevonden en er meerdere fouten in ontdekt. Mijn advies: check zoveel mogelijk
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_36223008
    quote:
    Op maandag 20 maart 2006 21:44 schreef longinus het volgende:
    55 generaties is wel veel, Ik zou zelf met aannames tot Karel de Groote kunnen komen dat is in ieder geval zeker met aangetrouwde familie.
    Karel de Grote had zoveel buitenechtelijke spruiten, dan we op de een of andere manier zws allemaal wel verwant zijn aan hem
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_36225808
    Daarnet krijg ik een brief van mijn oudoom, samen met een familiefoto, genomen in Indonesië in de jaren '30. Mijn overgrootvader (Nederlander) en zijn vrouw (Indische) en hun 5 kinderen. De jongste is daar nog niet geboren.
    Mijn familie helpt me van alle kanten aan info en beeldmateriaal om de stamboom completer te maken. Echt ontzettend lief
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_36229283
    Ik merk vaak dat genealogien op het internet fouten bevatten, soms zijn dit kleine fouten en ik ben er van overtuigd dat ze er express inzitten zodat mensen die de genealogie klakkeloos overnemen altijd traceerbaar zijn.
    Ik weet, het klinkt achterdochtig maar ik zie het te vaak gebeuren om het bij toeval te laten. Zeker als de bronnen hetzelfde zijn en je er haast niet omheen kan.
    Nu snap ik wel dat mensen die jaren aan een genealogie werken het niet leuk vinden om maar klakkeloos overgenomen te worden zodat een ander met de eer gaat strijken maar vermeld dan zulke dingen niet, ik neem altijd kontakt op met de personen zodat er een uitwisseling kan zijn en gegevens aangevuld/vergeleken kan worden.
    Zo bouw je hele leuke kontakten op.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 maart 2006 @ 13:31:58 #39
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_36230030
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 13:06 schreef longinus het volgende:
    Ik merk vaak dat genealogien op het internet fouten bevatten, soms zijn dit kleine fouten en ik ben er van overtuigd dat ze er express inzitten zodat mensen die de genealogie klakkeloos overnemen altijd traceerbaar zijn.
    Ik weet, het klinkt achterdochtig maar ik zie het te vaak gebeuren om het bij toeval te laten. Zeker als de bronnen hetzelfde zijn en je er haast niet omheen kan.
    Nu snap ik wel dat mensen die jaren aan een genealogie werken het niet leuk vinden om maar klakkeloos overgenomen te worden zodat een ander met de eer gaat strijken maar vermeld dan zulke dingen niet, ik neem altijd kontakt op met de personen zodat er een uitwisseling kan zijn en gegevens aangevuld/vergeleken kan worden.
    Zo bouw je hele leuke kontakten op.
    Ik denk eerder dat de oorzaak ligt in het door mensenhanden invoeren van gegevens.
    Overigens neem ik, wanneer mogelijk, ook contact op met personen voor uitwisseling van gegevens.

    [ Bericht 0% gewijzigd door TARAraboemdijee op 21-03-2006 15:39:40 ]
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_36232312
    Same here. Wel zo netjes.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 maart 2006 @ 15:41:54 #41
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_36234254
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 21:12 schreef D.Rose het volgende:
    Mag ik jullie voorstellen: Theodorus Johannes Maria Swinkels

    mijn 1000ste aan Aldfear toegevoegde familielid
    Mag ik jullie voorstellen aan: Harm Gerhardus Harms Kloppenburg, geboren 2 april 1870 te Borger, omgekomen in Nederlands Indië. Zoon van Harm Pieters Kloppenburg en Justina Sikkes Mulder.

    Mijn 30.000e zojuist aan PAF toegevoegde familielid

    [ Bericht 2% gewijzigd door TARAraboemdijee op 21-03-2006 16:51:30 ]
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
      Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 18:06:21 #42
    18653 crew  D.
    pi_36238743
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 15:41 schreef TARAraboemdijee het volgende:

    [..]

    Mag ik jullie voorstellen aan: Harm Gerhardus Harms Kloppenburg, geboren 2 april 1870 te Borger, omgekomen in Nederlands Indië. Zoon van Harm Pieters Kloppenburg en Justina Sikkes Mulder.

    Mijn 30.000e zojuist aan PAF toegevoegde familielid


    Harm Kloppenburg? Was dat niet een figuur in Goudkust
    pi_36734072
    Ja, klopt

    Binnenkort ga ik een bezoek brengen aan de Rijksarchieven te Haarlem. Daar schijnen de huwelijksbijlagen te liggen van het huwelijk van Tjeerd en Aaltje Dijkstra. Zijn vader (Henning Dijkstra) is nog steeds degene waar ik naar opzoek ben. Er is een kans dat zijn overlijdensakte als bijlage bij de huwelijkakte zit. Dus op naar Haarlem.
    Mocht ie er niet bij zitten, dan heb ik nog een kansje. Het zou kunnen dat ie dan alsnog bij de huwelijksbijlagen van Tjeerds broer Roelof zit.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_36736456
    quote:
    Op vrijdag 7 april 2006 12:01 schreef Natalie het volgende:
    Ja, klopt

    Binnenkort ga ik een bezoek brengen aan de Rijksarchieven te Haarlem. Daar schijnen de huwelijksbijlagen te liggen van het huwelijk van Tjeerd en Aaltje Dijkstra. Zijn vader (Henning Dijkstra) is nog steeds degene waar ik naar opzoek ben. Er is een kans dat zijn overlijdensakte als bijlage bij de huwelijkakte zit. Dus op naar Haarlem.
    Mocht ie er niet bij zitten, dan heb ik nog een kansje. Het zou kunnen dat ie dan alsnog bij de huwelijksbijlagen van Tjeerds broer Roelof zit.
    Er zijn enkele gratis parkeerplaatsen bij het archief, je moet achterom..
    En het kan druk zijn maar verder is alles wel goed toegankelijk in haarlem, ik moet er binnenkort ook weer naar toe.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    pi_36740958
    Vandaag de boel ook maar weer eens opgepakt nadat het weer een aantal maanden heeft stilgelegen.

    Heb trouwens een ver familielid gevonden, nouja hij mij door het bericht hier op Fok. Ik kon hem alleen totaal niet plaatsen in de stamboom, want het verste familielid wat hij wist was zijn opa en die kende ik nog niet. Echt nog geen week later mailt iemand anders mij die ook het bericht op Fok had zien staan of ik meer info had over een bepaalde van Calsteren, die 2 kinderen had gehad. En 1 van die kinderen bleek dus de opa van van die jongen die mij in eerste instantie had gemaild. Echt ontzettend toevallig. En weer een takje compleet naar het heden.

    Ik ga begin mei naar Brussel en hopelijk kan ik dat combineren met het bezoeken van de dorpjes van mn voorouders...ligt een btje aan mn medereizigers...nouja eigenlijk ook niet want we gaan met mijn auto
      vrijdag 7 april 2006 @ 18:04:51 #46
    66444 Lord_Vetinari
    Si non confectus non reficiat
    pi_36745475
    Even centraal gemaakt
    En morgen pleurt men in Wuhan
    Nog een vleermuis in een pan
    pi_36748485
    quote:
    Op vrijdag 7 april 2006 15:46 schreef Jill-RMC het volgende:
    Ik ga begin mei naar Brussel en hopelijk kan ik dat combineren met het bezoeken van de dorpjes van mn voorouders...ligt een btje aan mn medereizigers...nouja eigenlijk ook niet want we gaan met mijn auto
    Dat is het leukste, zo heb ik hele delen van Nederland opnieuw ontdekt.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    pi_36822152
    quote:
    Op vrijdag 7 april 2006 13:25 schreef longinus het volgende:

    [..]

    Er zijn enkele gratis parkeerplaatsen bij het archief, je moet achterom..
    En het kan druk zijn maar verder is alles wel goed toegankelijk in haarlem, ik moet er binnenkort ook weer naar toe.
    Thanks
    Wij zijn echter afhankelijk van het openbaar vervoer, dus we komen met de trein. Maar het schijnt alsnog wel goed te bereiken te zijn, als ik de site mag geloven.
    Trouwens de eerste keer dat ik er naartoe ga, dus ik ben benieuwd.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_36822211
    quote:
    Op vrijdag 7 april 2006 15:46 schreef Jill-RMC het volgende:
    Vandaag de boel ook maar weer eens opgepakt nadat het weer een aantal maanden heeft stilgelegen.

    Heb trouwens een ver familielid gevonden, nouja hij mij door het bericht hier op Fok. Ik kon hem alleen totaal niet plaatsen in de stamboom, want het verste familielid wat hij wist was zijn opa en die kende ik nog niet. Echt nog geen week later mailt iemand anders mij die ook het bericht op Fok had zien staan of ik meer info had over een bepaalde van Calsteren, die 2 kinderen had gehad. En 1 van die kinderen bleek dus de opa van van die jongen die mij in eerste instantie had gemaild. Echt ontzettend toevallig. En weer een takje compleet naar het heden.

    Ik ga begin mei naar Brussel en hopelijk kan ik dat combineren met het bezoeken van de dorpjes van mn voorouders...ligt een btje aan mn medereizigers...nouja eigenlijk ook niet want we gaan met mijn auto
    Mooi zeg! En jij rijdt natuurlijk gewoon naar die dorpjes van je voorouders toe, right? Lekker eigenwijs zijn!

    Hier ligt 't stambomen ook wel eens maanden stil. Laatst zelfs bijna een jaar. Die kriebel komt vanzelf weer, denk ik altijd maar.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_36897231
    Even een quote uit een eerder topic:
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 14:07 schreef TARAraboemdijee het volgende:
    Een 'nephew' of 'niece' is zeg maar een neef/nicht in de relatie oom/tante-neefje/nichtje.
    De zonen van die oom/tante zijn 'cousins'

    Een directe neef (cousin) is 1st cousin
    een achterneef, dus jouw vader en zijn vader zijn bijv. neven, dat is 2nd cousin
    Een kind van die achterneef is 2nd cousin, 1 time removed
    Een kleinkind van die achterneef is 2nd cousin, 2 times removed
    Een kind van je neef is dus 1st cousin, 1 time removed
    Een kleinkind van je neef is dus 1st cousin, 2 times removed
    Stel nu dat mijn grootvader en zijn grootvader broers zijn. Hoe zou je dat dan zeggen?
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 april 2006 @ 20:09:08 #51
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_36897846
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 19:50 schreef Natalie het volgende:
    Even een quote uit een eerder topic:
    [..]

    Stel nu dat mijn grootvader en zijn grootvader broers zijn. Hoe zou je dat dan zeggen?
    Dan zijn je vaders neven en zijn jullie dus achterneven (of achternichten)
    dat is dus een 2nd cousin
    die staat er gewoon tussen toch?
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_36898246
    Oh ja, zo kan je het ook nog lezen

    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_37181036
    Tara, ik heb een Gevers Deynoot in m'n stamboom. Weet jij toevallig meer over deze adellijke familie?
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 april 2006 @ 13:13:49 #54
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_37183317
    quote:
    Op zaterdag 22 april 2006 11:32 schreef Natalie het volgende:
    Tara, ik heb een Gevers Deynoot in m'n stamboom. Weet jij toevallig meer over deze adellijke familie?
    Nee. Zegt me helemaal niets.
    Maar ik kan wel even in het Adelboek kijken
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_37187435
    Graag
    't Is een ongetitelde familie. Zover ik weet dragen ze het predicaat.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 april 2006 @ 18:20:12 #56
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_37190122
    quote:
    Op zaterdag 22 april 2006 16:30 schreef Natalie het volgende:
    Graag
    't Is een ongetitelde familie. Zover ik weet dragen ze het predicaat.
    Gevonden. Het geslacht Gevers (Gevers Deynoot/Gevers Leuven + nog wat andere vormen) staat o.a. in het Nederlands Adelboek 73 (1982)
    Wat wil je precies weten?
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_37204708
    Ik ben op zoek naar info over Cornelia Johanna Sara Gevers Deynoot en evt haar ouders.
    Cornelia was getrouwd met Sebalt Godfried Manger Cats, iig voor 1897.

    Staan die er toevallig in?
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 april 2006 @ 08:53:18 #58
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_37204757
    Niet in die van 1982. Dan zou ik de andere oudere versies erop moeten naslaan. Doe ik vanmiddag wel
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_37205388
    Zou geweldig zijn, Tara!
    Maar je hoeft voor mij niet al die moeite te doen, hoor. Ik kan zelf ook wel even gaan zoeken. Volgens mij liggen die boeken ook ter inzage, toch?
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 april 2006 @ 15:40:43 #60
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_37215035
    Jkvr. Cornelia Johanna Sara Gevers Deynoot, geb. 's-Gravenhage 12 mei 1867, overl. Velp 9 april 1932, tr. 's-Gravenhage 6 april 1895 Sebald Godfried Manger Cats, geb. h. Lindenoord, Wolvega 16 jan. 1864, overl. Velp 28 okt 1945, burgem. van Hof van Delft, zn. van Mr. Sebald Godfried en Adriana Elisabeth van Olden.

    Zij was de dochter van:
    Jhr. Mr. François Gerard Abraham Gevers Deynoot, geb. Rotterdam 29 april 814. Lid prov. staten van Zuid Holland, burgem. van 's-Gravenhage, overl. aldaar 15 juni 1882, tr. 's-Gravenhage 4 aug 1847 Margaretha Jacoba Wilhelmina gravin van Limburg Stirum, geb. aldaar 5 juli 1825, overl. 's-Gravenhage 24 juni 1887. dr. van graaf Pieter Hendrik en Martha Maria Jacoba Adriana Alting Siberg.
    Ze had 10 oudere broers en zussen en 1 jongere broer

    informatie uit jaargang 54 (1961), blz 213
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 april 2006 @ 15:45:06 #61
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_37215159
    En ja, ze liggen ter inzage in onder andere de UB van Groningen. Maar ik heb alles hier op cd-rom
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_37215639
    Geboorte/Trouw/Overlijdens aktes van Den Haag staan online vanaf 1811 ofzo, dus je zou de originele aktes ook nog kunnen opzoeken. Let er bij geboorte en overlijdensaktes op dat de datum in de registers, de aktedatum is en niet de daadwerkelijke datum van geboorte/overlijden, deze staat vermeld in de akte zelf.

    http://193.172.27.173/virtuelestudiezaal/selectiebron.aspx

    De geboorteakte van Cornelia Johanna Sara Gevers Deynoot
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 april 2006 @ 16:41:10 #63
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_37217043
    Oh, dat hoef je Natalie vast niet te vertellen hoor
    Ik denk dat ze niet wist waar ze moest zoeken
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_37217472
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 15:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:
    Jkvr. Cornelia Johanna Sara Gevers Deynoot, geb. 's-Gravenhage 12 mei 1867, overl. Velp 9 april 1932, tr. 's-Gravenhage 6 april 1895 Sebald Godfried Manger Cats, geb. h. Lindenoord, Wolvega 16 jan. 1864, overl. Velp 28 okt 1945, burgem. van Hof van Delft, zn. van Mr. Sebald Godfried en Adriana Elisabeth van Olden.

    Zij was de dochter van:
    Jhr. Mr. François Gerard Abraham Gevers Deynoot, geb. Rotterdam 29 april 814. Lid prov. staten van Zuid Holland, burgem. van 's-Gravenhage, overl. aldaar 15 juni 1882, tr. 's-Gravenhage 4 aug 1847 Margaretha Jacoba Wilhelmina gravin van Limburg Stirum, geb. aldaar 5 juli 1825, overl. 's-Gravenhage 24 juni 1887. dr. van graaf Pieter Hendrik en Martha Maria Jacoba Adriana Alting Siberg.
    Ze had 10 oudere broers en zussen en 1 jongere broer

    informatie uit jaargang 54 (1961), blz 213
    Wauw! Thanks, Tara
    En ze is dus een dochter van een telg uit de Limburg Stirum-familie. Niet slecht, zeg.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_37217526
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 16:00 schreef Jill-RMC het volgende:
    Geboorte/Trouw/Overlijdens aktes van Den Haag staan online vanaf 1811 ofzo, dus je zou de originele aktes ook nog kunnen opzoeken. Let er bij geboorte en overlijdensaktes op dat de datum in de registers, de aktedatum is en niet de daadwerkelijke datum van geboorte/overlijden, deze staat vermeld in de akte zelf.

    http://193.172.27.173/virtuelestudiezaal/selectiebron.aspx

    De geboorteakte van Cornelia Johanna Sara Gevers Deynoot
    [afbeelding]
    Dankje, Jill!
    Als ik had geweten dat ze in Den Haag was geboren, dan was ik hier idd gaan kijken. Maar ik had geen flauw idee waar ze vandaan kwam.
    Lief dat je de bewuste akte er meteen bij hebt gezocht. Wordt zeker gewaardeerd.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_37219023
    Heb een tijdje geleden alle aktes van mijn familie daar ook vandaan getoverd, dus heb er enige handigheid in gekregen

    Zou toch wel leuk zijn als andere gemeentes ook hun aktes allemaal online gingen gooien, scheelt een hoop heen en weer reizen.
    pi_37220304
    Jazeker! Tresoar (Friesland) en de Groninger Archieven lijken daar ook mee te beginnen. Al zou ik al erg blij zijn als ze de doop en trouwaktes van voor 1811 online zetten.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_37224850
    Heeft iemand informatie over de familie Prouning van Deventer?
    'Prouning' kan op veel verschillende manieren gespeld worden. Ik heb bijvoorbeeld ook Proening en Prouninck gelezen, maar er zijn ongetwijfeld meer varianten.
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 april 2006 @ 00:21:19 #69
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_37231864
    Ik las in het andere topic dat met Prouning een adellijke familie wordt bedoeld.
    Ik zal morgen ergens wel even kijken. Maar als ik een geslachtsregister heb gevonden, zoek je dan een bepaald persoon, of de info in welk jaargang het staat?
    Ik kan namelijk moeilijk alles hier neerzetten
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_37247569
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 00:21 schreef TARAraboemdijee het volgende:
    Ik las in het andere topic dat met Prouning een adellijke familie wordt bedoeld.
    Ik zal morgen ergens wel even kijken. Maar als ik een geslachtsregister heb gevonden, zoek je dan een bepaald persoon, of de info in welk jaargang het staat?
    Ik kan namelijk moeilijk alles hier neerzetten
    Ik zoek sowieso alles over die familie, maar in het bijzonder over Jr. Cornelis Prouning van Deventer.

    34 Jr. Cornelis PROUNING van DEVENTER.

    Gehuwd met

    35 N.N.

    Uit dit huwelijk:

    1. v Freule Christina Barbara PROUNING (zie 17 op blz. ).

    Ondertrouwd op 30-05-1653 te St. Oedenrode (bron: NL 1943) met

    Ds. Johannes (Johan) HANEWINKEL, predikant te Gemert (1653), Mierlo en Stiphout, geboren te Bremen, overleden in 1702 te Stiphout, 13-11-1684
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 april 2006 @ 17:07:34 #71
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_37249307
    Ik vond maar 1 vermelding in het Ned. Adelboek. Elisabeth van Prouninck, genaamd van Deventer als moeder van een bruid.

    Dit is wat er staan: (geslachtsregister van Keverberg, Ned. Adelboek jaargang 13 (1915), bladzijde 6)

    VI. Johan van Keverberch gezegd van Mewen, heer van Raedt (1615-1618), tr. Barbara van Eyck, weduwe van Andries van Pollart, heer van Exaten en dr. van Goyart, heer van Zeelst. Velthoven en Elisabeth Prouninck genaamd van Deventer. Zij maken een accoord 22 oct 1620 en een deeling 6 jan. 1626 en zij testeert 14 aug. 1644; zijn beiden overleden voor 26 feb. 1654.
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_37249920
    Jammer, toch bedankt.

    Ik ben nu op zoek naar de volgende families en ik kan wel wat hulp gebruiken :
    -Van Ruijven/ Ruyven (Voorburg, Amersfoort, ook vermeldingen in Deventer en Barneveld)
    -Hanewinkel (Ik zoek de schakel tussen Pieter Johan die in Amsterdam en Luik woonde op de rest, ik heb wel een Petrus Johannes Hanewinckel gevonden, die in 1770 in Nuenen geboren is, mogelijk zijn Pieter Johan en Petrus Johannes één en dezelfde)?
    -Ik zoek de voorouders van Johanna Feteris die in Brielle heeft gewoond
    -Ik zoek de voorouders van Joan Leonard van den Heuvell die in Brielle heeft gewoond
    -Ik zoek de voorouders van Anna van Santhuijsen (Santhuijsen kent veeeeel spellingswijzen), die in 1836 in Amersfoort is overleden
    pi_37343060
    Wie heeft de volgende artikelen voor mij (misschien in PDF?)

    -Taxandria 1898, 1900, 1903, 1910, 1912 en 1919;
    -Wapenheraut 1897;
    -Brabantse Leeuw 1953 en 1964;
    -Genealogisch tijdschrift voor Midden- en West-Noord Brabant en de
    Bommelerwaard 1987;
    pi_37346219
    Je vraagt behoorlijk veel.
    Waar heb je zelf al gezocht, en waarvoor heb je het precies nodig? Wat zou er bijv. in staan wat waardevol is voor je onderzoek?
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 april 2006 @ 15:32:45 #75
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_37346597
    Een jaargang is al snel zo'n 15 MB groot
    Ik heb hier op cd-rom:
    -Wapenheraut 1897
    -Brabantse Leeuw 1953 en 1964
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_37347094
    In die uitgaven zal de familie Prouninck van Deventer beschreven staan, is het mogelijk er even doorheen te spitten? De spelwijzen kunnen verschillen. Alvast bedankt.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 april 2006 @ 16:10:35 #77
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_37347838
    In de Wapenheraut van 1897 staat maar een heel klein iets, namelijk:

    Hier Leyt begraven Herman van Deventer, sterft 1550 den 16 september in den ouderdom van 66 jaren.
    En juffrou Hillegond syn huisvrou sterft 1565 den 23 augustus
    en Isaac Valkenaar sterft 16 meert 1653
    en Juffrou Maria Proening syne huisvrou sterft den ....

    Hier Leyt begraven Henrick van Deventer Geraerdz. sterft 1556 den 22 augusti.
    En Catharina Lambrechts van Kerckhofsdogter syn huisvrou sterft 1564 den 28 meert.
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_37348034
    Ok, bedankt voor het kijken. Maar ik verwachte sowieso het meest van de Brabantse Leeuw kun je daar even in kijken?
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 april 2006 @ 16:19:21 #79
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_37348161
    De Brabantse Leeuw 1953 gaat over slot Groenendaal te Schijndel.
    Dit staat er:

    I. De mij oudst bekende eigenaar van het kasteeltje was Aelbert van Deventher (later noemt deze familie zich Proening van Deventer). Blijkens Taxandria V kocht hij in 1532 de Heerlijkheid Nieuw-Herlaar, woonde hij in 1541 te Antwerpen en was hij in 1554 reeds dood. Zijn vader zou in 1517 door Keizer Karel V, in de adelstand zijn verheven.
    II. Van Deventher was gehuwd met Anna Vijge, die na zijn overlijden eigenares van het kasteeltje werd. Uit dit huwelijk werden geen kinderen geboren. Ten overstaan van notaris Gerart Colen te 's-Hertogenbosch maakte Anna Vijge op 6 September 1575 haar testament 1). Zij legateerde daarbij aan haar nicht Barbara Matheusdr. Wijtmans, het kasteeltje, met de conditie dat het niet mocht worden verkocht, maar moest worden vererfd door de erfgenamen van haar voormelde nicht
    Barbara.
    Anna Vijge overleed omstreeks 12 September 1575, waardoor
    III. Barbara Wijtmans eigenares van het kasteeltje werd. Zij bracht het op 26 September 15752) ten huwelijk aan haar man, Pauwels Jeronïmuszn. Wijnants (van Resand) kapitein ten dienste van de Koning van Spanje en Raad der stad 's-Hertogenbosch.

    1) Gem.-archief 's-Bosch, inventaris B. nr. 880.
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 april 2006 @ 16:22:49 #80
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_37348291
    Kassa! De Brabantse Leeuw 1964 heeft inderdaad een geslachtsregister van 5 pagina's lang.
    Ik kan dit in een word-file zetten. Behoorlijk fucked-up waarschijnlijk en wat letters verkeerde geinterpeerd etc.
    Hier plaatsen is een beetje teveel denk ik
    Het is trouwens een aanvulling op de stamreeks uit Taxandria 1910
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_37349472
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 16:22 schreef TARAraboemdijee het volgende:
    Kassa! De Brabantse Leeuw 1964 heeft inderdaad een geslachtsregister van 5 pagina's lang.
    Ik kan dit in een word-file zetten. Behoorlijk fucked-up waarschijnlijk en wat letters verkeerde geinterpeerd etc.
    Hier plaatsen is een beetje teveel denk ik
    Het is trouwens een aanvulling op de stamreeks uit Taxandria 1910
    Je kan het naar mij mailen, en is er een manier om het niet fuxked up te krijgen? PDF ofzo?
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 april 2006 @ 17:01:39 #82
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_37349725
    Het is een PDF-file, van 7.5 MB
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_37349852
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 17:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
    Het is een PDF-file, van 7.5 MB
    Misschien kan je dan het beste Word proberen, en dan naar mij mailen. Misschien is het nog leesbaar .

    Alvast bedankt
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 april 2006 @ 17:13:23 #84
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_37350085
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 17:06 schreef sexylexy het volgende:

    [..]

    Misschien kan je dan het beste Word proberen, en dan naar mij mailen. Misschien is het nog leesbaar .

    Alvast bedankt
    Dat probeerde ik met het stukje uit 1953, daar was de layout en dergelijke helemaal weggevallen. Letters weg etc.
    Via MSN misschien?
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_37350118
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 17:13 schreef TARAraboemdijee het volgende:

    [..]

    Dat probeerde ik met het stukje uit 1953, daar was de layout en dergelijke helemaal weggevallen. Letters weg etc.
    Via MSN misschien?


    Is goed. Kom nu online
    pi_37665216
    Ik zoek informatie over de familie Millinck (van Gerwen), spelwijze kan verschillen. Een adellijke familie uit Noord-Brabant. Wie heeft voor mij iets van de volgende publicaties?

    Bron:
    Millinck van Gerwen. (Gld.

    Bron:
    N.B.). 19

    Bron: 0032 (v. Drongelen)
    J. Kok. Nederlandsch Geslacht-, Stam- en Wapenboek ...., bijeen en in orde gebragt, door wijlen Abraham Ferwerda. Amsterdam, 1785. 2 dln.

    Bron: 0050
    A. F. O. van Sasse van Ysselt. De voorname huizen en ge- bouwen van 's-Hertogenbosch, alsmede hun eigenaars of bewoners in vroegere eeuwen. Aanteekeningen uit de Bossche Schepenprotocollen, loopende van 1500--18 10. Uitgave van het Prov. Gen. van Kunsten en wetenschappen in Noord- Brabant. 's-Hertogenbosch, 1910. 3 dln. ( C.B.) .

    Bron: 0335
    Mr. F. A. Holleman. Dirk van Assendelft, schout van Breda en de zijnen. Zutphen, 1953. ill., pl., r. (C.B.).

    Bron:
    N.L. 1912, 1915, 1964

    Bron:
    , 1910, 1911 (Ik weet niet wat dit is, ik denk N.L of Tax.)

    Bron:
    , 1964 (Ik weet niet wat dit is, misschien Br. L.)

    Bron:
    Tax. 1898

    Bron:
    Br.L. 1963

    Bron:
    Tijdschr. N. Br. Gesch. III, 69

    Bron:
    Kl. Meijerij 1966, 110.


    Alvast bedankt
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 mei 2006 @ 20:11:22 #87
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_37824310
    Ik wil hier ook even aandacht vestigen op de site www.graftombe.nl waar men bezig is de begraafplaatsen van Nederland te indexeren.
    Vooral in de Noordelijke provincies schiet het inmiddels al aardig op.
    Hier kun je dus meer gegevens van personen vinden (welke op naam zijn te zoeken). Daarnaast kun je dus uitvinden op welke begraafplaats en waar aldaar ze liggen en er gratis een foto van aanvragen.
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_37825069
    't Is idd een handige site. Ik had 'm ook al ontdekt, en dankzij die site ook weer een paar overlijdensdata erbij.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_37996546
    Stambomen is leuk, maar het wordt alleen maar leuker als je ineens ontdekt dat een van je voorouders meer kinderen had dan je eigenlijk dacht... Zo vond ik vorige maand gegevens over een zoon van een van mijn voorouders, waarvan ik het bestaan niet wist. Minpuntje was, dat ik behalve een bericht mbt zijn geboorte niets kon vinden, en dus binnenkort in levende lijve de archieven maar moet gaan plunderen

    Afgelopen week had ik weer zoiets... Tenminste, of het echt zo is dat weet ik pas als ik de bewuste geboorteakte in handen heb, maar alles wijst erop dat één van m'n voorouders een kind maar had dat ik eigenlijk dacht.
    Ik ga iig eens stevig opzoek naar gegevens over dit onbekende meisje met de naam Henderica Sleeker
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_38237688
    Ik vraag me iets af...
    In 1811 bedacht Napoléon dat we allemaal een achternaam moest hebben, en dat vastgelegd moest worden. Vanzelfsprekend, en vooral handig, want dat houdt in dat je nog eens wat terug kan zoeken.

    Paps laat vastleggen wat zijn achternaam en dat van zijn kinderen zal zijn. Tot zover is het allemaal duidelijk. Maar stel je nu voor dat de ouders gestorven zijn vóór 1811, en de kinderen intussen getrouwd zijn...

    Ik bedoel, ze moeten toch een achternaam hebben, maar ik neem aan dat ze niet hun broers/zussen optrommelden om gezamelijk hun achternaam vast te leggen. Zou het dus kunnen (en gebeurde het ook) dat bijv. de oudste zus besloot dat ze 'De Vries' ging heten, en zus nummer 2 koos voor 'Dijkstra'? etc etc.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_38238138
    Oké, ik heb er wat over gevonden. Uit 't decreet van Napoléon btw die familienamen:
    quote:
    "Art 6. De familienaam, dien de vader, of, bij ontstentenis van dien, de grootvader van vaderszijde, verklaard heeft, te willen aannemen, of welke hem toegekend zal blijven, zal aan alle kinderen worden gegeven, die gehouden zullen zijn, denzelven te voeren en aan te nemen in de akten; ten dien einde zal de vader, of, bij gebreke van dien, de grootvader, de aanwezig zijnde kinderen en kleinkinderen in zijne opgave vermelden, alsmede derzelver woonplaats; en dezulke onzer onderdanen, die hunnen vader, of bij ontstentenis van denzelven, hunnen grootvader nog in leven hebben, behoeven slechts te verklaren, dat hij nog in leven is, benevens de plaats van zijn verblijf."
    Bron

    Dus was ze eigenlijk zeggen is dat als de vader niet meer leeft, de grootvader de namen voor het nageslacht. Maar wat als opa ook dood is?

    [ Bericht 3% gewijzigd door Celestien op 26-05-2006 17:49:30 ]
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_38238489
    Oké, na nog wat speurwerk, heb ik het antwoord dan toch gevonden :
    quote:
    In de meeste gevallen waren de comparanten mannelijke gezinshoofden die hun gekozen naam lieten vastleggen voor zichzelf en alle eventuele kinderen, ook al waren die zelf meerderjarig. Ook weduwen waren natuurlijk gezinshoofden en konden in die kwaliteit voor hun kinderen een familienaam kiezen. Voor ouderloze kinderen diende de voogd te verschijnen. Indien mogelijk is in dergelijke gevallen toch de naam van de overleden vader vermeld in plaats van die van moeder of curator.
    Het kwam slechts sporadisch voor dat gehuwde en ongehuwde vrouwen voor zichzelf een naam lieten optekenen. Gaasterland en Hemelumer Oldeferd vormen hierbij gunstige uitzonderingen. De namen der Joodse families zijn, behalve in Lemsterland, in afzonderlijke registers aangetekend.
    We willen deze paragraaf gaarne afsluiten met de opmerking, dat men rekening dient te houden met allerlei onregelmatigheden. Zo moeten er honderden inwoners zijn geweest, die zich niets hebben aangetrokken van de voorschriften. Zij weigerden te compareren en gingen dan door met hun patronymicum, dat daardoor als het ware versteende tot familienaam. Anderen, die ook niet waren verschenen, bleken toch een familienaam te voeren.
    Bron
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      Moderator vrijdag 26 mei 2006 @ 17:56:26 #93
    18653 crew  D.
    pi_38238698
    open jij het nieuwe deel als deze dicht is?
    pi_38264025
    'k Ben wel erg enthousiast, hè?
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      Moderator zaterdag 27 mei 2006 @ 13:01:15 #95
    18653 crew  D.
    pi_38264649
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 12:40 schreef Natalie het volgende:
    'k Ben wel erg enthousiast, hè?
    geeft niets, dan valt er hier nog iets te lezen
    pi_38265535
    Ben je zelf nog met je stamboom bezig?
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_38265708
    Deel 2: Zoeken naar je voorouders.

    In deel 1 had ik het al even over http://www.genlias.nl, de overkoepelende database waar je veel informatie over geboorte-, huwelijk-, en overlijden kan vinden. In deze post wil ik daar wat dieper op ingaan. Genlias wordt namelijk gevuld met info uit andere databases waar vaak nog meer te vinden is dan in Genlias.

    Voorouders in Den Haag? Ga dan naar het Haags Gemeentearchief. en klikt op 'Virtuele Studiezaal'. Daar kun je de aktes zelfs inzien. Het is overigens wel makkelijk als je een beetje uit de voeten kunt met oud schrift. Sommige aktes zijn namelijk best moeilijk te lezen. Kun je het? Dan haal je een schat aan informatie uit de aktes.

    De provincie Friesland heeft Tresoar, waar ook erg veel te vinden is op 't gebied van genealogie. En niet alleen van de Burgelijke Stand periode, maar ook doopgegevens van voor die tijd. Een must, als je verder tuerg in de tijd komt.

    Het is dus zeker de moeite waard om daar te gaan kijken als je in Genlias niet meer over je familie kunt vinden. Een ander bijkomend voordeel is dat 'stambomen' steeds bereikbaarder wordt. Was het vroeger nog iets wat je associeerde met iets stoffigs wat vooral door ouderen werd gedaan, tegenwoordig is het voor iedereen beschikbaar. Het enige wat je nodig hebt is een PC, internet en interesse in je wortels.
    Dat betekent overigens niet dat je totaal niet meer de archieven in hoeft. Veel stamboomprogamma's hebben de mogelijkheid om bestanden toe te voegen. Een scan van de geboorteakte van één van een van je voorouders komt daar prima tot zijn recht, om over foto's nog maar te zwijgen.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      Moderator zaterdag 27 mei 2006 @ 13:46:56 #98
    18653 crew  D.
    pi_38265918
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 13:33 schreef Natalie het volgende:
    Ben je zelf nog met je stamboom bezig?
    yep, maar het is vooral veel typwerk nu, en daar heb ik weinig zin in, dus dat doe ik rustig aan.
    pi_38303448
    Verstandig

    Mocht je nog online archieven mbt Amsterdam e.o. weten, gil je even? Die staan namelijk nog niet echt online... helaas.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      Moderator maandag 29 mei 2006 @ 12:11:23 #100
    18653 crew  D.
    pi_38329351
    quote:
    Op zondag 28 mei 2006 16:04 schreef Natalie het volgende:
    Verstandig

    Mocht je nog online archieven mbt Amsterdam e.o. weten, gil je even? Die staan namelijk nog niet echt online... helaas.
    Doe ik

    Maar behalve mijn oom, die een aantal jaar in A'dam heeft gewoond, heb ik daar nog geen familie ontdekt, dus ook nog niet in die richting gezocht.
    pi_38400833
    Ik heb gisteren op de verjaardag van mijn moeder een familieboek van mijn moeder's moeder gekregen en ik ben het nu soms al niet eens met wat daar in staat En ik snap het ook allemaal niet meer Met zoveel mensen in Aldfaer raak ik gewoon de draad kwijt... Ik heb gewoon andere ouders bij bepaalde personen en het frustreert me mateloos. Bekend probleem?

    Maar er is ook een lichtpuntje. Niemand in de familie wist meer hoe de ouders van mijn oma heetten, zelfs mijn oudste tante niet. En zonder die namen kom je niet zo ver met uitzoeken. Dus ik had helemaal geen familiestamboom vanaf mijn oma (vader's kant). Ik was al van plan om af te reizen naar Den Haag aangezien oma nu 2 jaar geleden is overleden, maar gisteren besloot ik mijn babyboek mee naar huis te nemen. Ik bladerde het boekwerkje ietwat nostalgisch door....staat daar verdorie een ingevulde stamboom t/m mijn overgrootouders!

    Dus nu heb ik eindelijk de namen en kan ik de 4e tak ook gaan uitzoeken
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_38400876
    Oh, en ik heb nog een vraagje. Mijn oma's vader is begin 20ste eeuw vermoord. Zal daar nog info over te vinden zijn en waar begin ik dan met zoeken?
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      Moderator woensdag 31 mei 2006 @ 12:37:10 #103
    18653 crew  D.
    pi_38405652
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 10:19 schreef Isabeau het volgende:
    Ik heb gewoon andere ouders bij bepaalde personen en het frustreert me mateloos. Bekend probleem?
    vooralsnog niet, wel datums die niet kloppen
    quote:
    Dus nu heb ik eindelijk de namen en kan ik de 4e tak ook gaan uitzoeken
    yeah
      Moderator woensdag 31 mei 2006 @ 12:39:46 #104
    18653 crew  D.
    pi_38405740
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 10:21 schreef Isabeau het volgende:
    Oh, en ik heb nog een vraagje. Mijn oma's vader is begin 20ste eeuw vermoord. Zal daar nog info over te vinden zijn en waar begin ik dan met zoeken?
    misschien ergens in krantenarchieven ofzo?
    Als je weet waar het gebeurd is, misschien bij een plaatselijke krant ergens in archieven ofzo?
    pi_38406680
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 12:39 schreef D.Rose het volgende:

    misschien ergens in krantenarchieven ofzo?
    Als je weet waar het gebeurd is, misschien bij een plaatselijke krant ergens in archieven ofzo?
    Ik heb nu sterfdatum + plaats en ik neem aan dat dat de plaats is waar hij is gestorven. Daar moet domweg iets mee te doen zijn Lijkt me wel leuk om daar meer over te weten te komen, wat ik nu weet heb ik van mijn vader die het van zijn moeder had en die was weer héél erg jong toen haar vader werd vermoord.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_38430794
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 12:11 schreef D.Rose het volgende:

    [..]

    Doe ik

    Maar behalve mijn oom, die een aantal jaar in A'dam heeft gewoond, heb ik daar nog geen familie ontdekt, dus ook nog niet in die richting gezocht.
    Een gedeelte van mijn overgrootvaders familie heeft zich daar gevestigd.
    Toch apart dat zelfs de gegevens van de kleinste gehuchtjes online staan, maar onze hoofdstad...
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_38430947
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 13:08 schreef Isabeau het volgende:

    [..]

    Ik heb nu sterfdatum + plaats en ik neem aan dat dat de plaats is waar hij is gestorven. Daar moet domweg iets mee te doen zijn Lijkt me wel leuk om daar meer over te weten te komen, wat ik nu weet heb ik van mijn vader die het van zijn moeder had en die was weer héél erg jong toen haar vader werd vermoord.
    Er waren al dagbladen in die tijd, toch? Wie weet is het 't bekijken waard.
    (Ik ben ook altijd zo nieuwsgierig naar die verhalen achter de mensen. Zo heb ik iemand die buiten het huwelijk geboren is, terwijl de moeder daarvan werkte als dienstmeid bij een gezin. M'n vriend en ik maakten als snel grapjes over 'dat ze misschien met de zoon des huizes had aangepapt' ofzo. )
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 juni 2006 @ 10:57:38 #108
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_38649332
    Mijn verloofde kwam vanochtend met Titus 3:9 op de proppen. Deze Bijbeltekst zegt het volgende:
    quote:
    Maar houd je verre van dwaze speculaties en geslachtsregisters en dat geruzie en geredetwist over de wet, want dat is allemaal nutteloos en dwaas.


    Een docente van mij noemde het trouwens 'voorgeslachtsziekte'
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_38721004
    Speculeren is juist leukkkkk. Zolang je jezelf niet te serieus neemt, that is
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_38721973
    Ik zat eens na te denken over de naam van Vennegoor of Hesseling (voetballer). Zou daar ooit iemand in het verleden zwanger zijn geraakt van òf meneer Vennegoor òf meneer Hesseling en dat ze dat kind dan maar "Vennegoor of Hesseling" hebben genoemd?
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_38724656
    Of ze konden -ten tijde dat de achternamen vast gelegd moesten worden- niet kiezen tussen die twee namen en hebben ze dus maar allemaal genomen
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_38724881
    Nou, ik vind vooral dat woordje 'of' intrigerend. Bij veel dubbele achternamen kan ik me voorstellen dat men niet kon kiezen en ze dus allebei maar deden, maar dit is zo'n vreemde naam "Vennegoor of Hesseling". Raar
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_38725028
    Anno 1811:
    Ambtenaar: Wat wilt u als achternaam?
    Pa des huizes: Vennegoor... offe.... Hesseling. We zijn er nog niet uit.
    Ambtenaar: Dan neemt u toch beide?
    Pa des huizes: Vennegoor of Hesseling?
    Ambtenaar: Prima. Vennegoor of Hesseling. Staat genoteerd.

    't Is inderdaad wel apart. Zie het ook niet vaak; die 'of'.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_38725084
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_38725124
    Ik dacht meer:

    Opa: Ik wilde een kleinzoon aangeven, is gisterochtend geboren.
    Man van de burgerlijke stand: En wie is de vader?
    Opa: Ja, dat is dus een probleem. Dat weet mijn dochter niet, het is of Vennegoor van de slagerij of Hesseling de knecht.
    Man van de burgerlijke stand: Vennegoor of Hesseling dus?
    Opa: Ja, doe dat dan maar.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      Moderator zaterdag 10 juni 2006 @ 16:32:50 #116
    18653 crew  D.
    pi_38725177
    honderden jaren geleden trouwde ene M.S.L. Vennegoor met ene T.R.W. Hesseling.
    Toen er 50 jaar geleden een Stamboom onderzoek werd gedaan kon men niet met zekerheid meer zeggen wie van dat bruidspaar 'het mannetje' was, dus wiens naam de familie moest dragen.

    Men twijfelt dus nog
    pi_38725199
    Die is ook leuk
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      Moderator zaterdag 10 juni 2006 @ 16:34:35 #118
    18653 crew  D.
    pi_38725213
    we kunnen er wel een nieuw topic over openen
    pi_38725771
    "Vreemde achternamen: hoe kwamen ze tot stand?" Ofzo?

    Ga je gang, D.Rose. Ik houd je niet tegen, hoor
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      Moderator zaterdag 10 juni 2006 @ 18:12:38 #120
    18653 crew  D.
    pi_38727877
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 16:57 schreef Natalie het volgende:
    "Vreemde achternamen: hoe kwamen ze tot stand?" Ofzo?

    Ga je gang, D.Rose. Ik houd je niet tegen, hoor
    Het grote 'Vennegoor of Hesselink' naamtopic
    pi_38728476
    !
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_38969423
    Weer wat verder met de stamboom: intussen zit ik vóór 1700 !
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_38969468
    Ik zit met een klein takje in 1200. Maar kom met het gross niet verder dan 1750
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 juni 2006 @ 14:33:41 #124
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_38970600
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 13:44 schreef _The_General_ het volgende:
    Ik zit met een klein takje in 1200. Maar kom met het gross niet verder dan 1750
    Dat heb ik ook.
    Ik heb twee takken dat ik rond 1100 zit, maar bij de meeste takken blijf ik ook bij 1750 steken.
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_38970905
    Wow, 1100-1200 takken

    Ik heb van mijn moeder's kant vanuit de 18e eeuw, 1 gedoopt in 1690 en van mijn vader's kant oudst gevonden persoon gedoopt in 1793.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_38986035
    Zeer interessant topic, heb ff alles doorgelezen.

    Ben zelf sinds enkele maanden ook bezig met Aldfaer. Ik probeer het zo 'compleet' mogelijk in te voeren; d.w.z. alle voorouders en daar weer de afstammelingen van, voor zover beschikbaar.

    De voorouders van mijn vaders kant komen uit Zuid-Holland en dan voornamelijk de plaatsen Vlaardingen, Schiedam, Monster, Stompwijk, Zoeterwoude en Hazerswoude. Belangrijke namen daarbij zijn De Jong, Van der Knaap, Post, Wissenburg, Spijkers, Van der Linde en Verburgh.

    De voorouders van mijn moeders kant komen uit Noord-Oost Twente, voornamelijk uit Weerselo, Denekamp, Losser, Lonneker, Tubbergen. Belangrijke namen in mijn moeders tak zijn Haarhuis, Schabos, Hevink, Morsink, Voortman, Giesselink, Oude Rotgerink en Olde Boerrigter.

    Misschien zijn er mensen die ook een van deze namen zijn tegengekomen, dan hoor ik het graag
      dinsdag 27 juni 2006 @ 12:57:32 #127
    56019 ne0c0rt3xx
    Nu ook met muffins derbij..
    pi_39281361
    ik heb een programma gevonden waarmee je stambomen kunt maken enzow, dwz ze invullen in zo'n schema. Gendesigner heet het. Voor de rest ben ik nog niet zo ver gekomen met me stamboom uit te zoeken. Alleen over me moeders familie heb ik al redelijk veel gevonden aangezien haar voorouders heel bekend zijn (Wijsmuller )
    Everything happens for a reason..
    [ R.I.P my DaiZy BoO.. ]
    [ 25-03-2006 - 09-09-2007 ]
    http://www.myspace.com/DjinN02
    pi_39335489
    quote:
    Op dinsdag 27 juni 2006 12:57 schreef ne0c0rt3xx het volgende:
    ik heb een programma gevonden waarmee je stambomen kunt maken enzow, dwz ze invullen in zo'n schema. Gendesigner heet het. Voor de rest ben ik nog niet zo ver gekomen met me stamboom uit te zoeken. Alleen over me moeders familie heb ik al redelijk veel gevonden aangezien haar voorouders heel bekend zijn (Wijsmuller )
    Heeft een van hun niet artis gesticht?

    Ik ben nu een beetje aan het zoeken naar infor over de familie De Cassemajor, uit Noord Brabant.
    Ik stam af van Ursulina Philippina De Cassemajor, dochter van Pero de Cassemajor, drossaard, secretaris van Deurne, bewoonde 'het klein kasteel' in Deurne. Volgens mij was hij ook notaris. Wie heeft meer informaite?
      woensdag 28 juni 2006 @ 22:58:31 #129
    56019 ne0c0rt3xx
    Nu ook met muffins derbij..
    pi_39337436
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 22:06 schreef sexylexy het volgende:

    [..]

    Heeft een van hun niet artis gesticht?

    Ik ben nu een beetje aan het zoeken naar infor over de familie De Cassemajor, uit Noord Brabant.
    Ik stam af van Ursulina Philippina De Cassemajor, dochter van Pero de Cassemajor, drossaard, secretaris van Deurne, bewoonde 'het klein kasteel' in Deurne. Volgens mij was hij ook notaris. Wie heeft meer informaite?
    nee, dat was niet de familie van me moeder. Wel weet ik dat een verre achterneef van me moeder Johnny Wijsmuller heette, hij was Tarzan vroeger (speelde in die film)
    Everything happens for a reason..
    [ R.I.P my DaiZy BoO.. ]
    [ 25-03-2006 - 09-09-2007 ]
    http://www.myspace.com/DjinN02
      Moderator donderdag 29 juni 2006 @ 07:46:34 #130
    18653 crew  D.
    pi_39345056
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 22:06 schreef sexylexy het volgende:

    [..]

    Heeft een van hun niet artis gesticht?

    Ik ben nu een beetje aan het zoeken naar infor over de familie De Cassemajor, uit Noord Brabant.
    Ik stam af van Ursulina Philippina De Cassemajor, dochter van Pero de Cassemajor, drossaard, secretaris van Deurne, bewoonde 'het klein kasteel' in Deurne. Volgens mij was hij ook notaris. Wie heeft meer informaite?
    ik heb ook wat takken in Deurne
    Van wanneer tot wanneer leefde deze notaris?
      Moderator donderdag 29 juni 2006 @ 07:47:57 #131
    18653 crew  D.
    pi_39345065
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 22:58 schreef ne0c0rt3xx het volgende:

    [..]

    nee, dat was niet de familie van me moeder. Wel weet ik dat een verre achterneef van me moeder Johnny Wijsmuller heette, hij was Tarzan vroeger (speelde in die film)
    Da's wel stoer

    Ik heb vooralsnog geen familieleden gevonden die op poster verkrijgbaar zijn voor boven mijn bed
    pi_39352335
    Ik vind net een Duitse tak...

    Wist wel dat de voorouders van mijn vader schippers waren. Dat er af en toe en kind op de boot werd geboren terwijl ze door Duitsland voeren.. daar kijk ik allang niet meer vreemd van op. Maar dat ze ook trouwden met Duitsers dát wist ik tot nu toe niet.
    Mijn vader 'zwaar geschokt'
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_39386047
    Heb vandaag maar weer eens gebeld naar m'n halfoom. Die beste man is intussen bijna 80. Helaas vertelde hun (schoon)dochter (gok ik) mij dat ze geen contact met de familie willen. Toch jammer. Had het zelf wel leuk gevonden om de oom en tante die ik nooit gekend heb, te leren kennen.
    Maar goed, wat je niet gekend hebt, mis je ook niet. Ik gok dat ze daarom iets hebben van: we zitten hier niet op te wachten.
    Heb mijn best gedaan iig.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      zondag 9 juli 2006 @ 11:02:28 #134
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_39653869
    ja hoi... vraagje:
    De opa van mijn vader blijkt een buitenechtelijk kind te zijn waarvan de biologische vader (vooralsnog) onbekend is; Toen zijn moeder trouwde was hij 3 en kreeg toen pas de achternaam die onze familie nog steeds draagt.
    We zijn dus bastaardjes

    Iemand sugggesties hoe de biologische vader achterhaald kan worden
    If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
    Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
    Victory belongs to the most persevering
      zondag 9 juli 2006 @ 17:54:57 #135
    152076 Europees
    Op naar een Federale EU
    pi_39663948
    Even een vraagje, volgens onderzoek blijkt het dat iedereen met <mijn achternaam> familie van elkaar is. Op zich is het een redelijke grote familie geworden als ik ons familie boek bekijk (uitgegeven rondom de jaren '60). Wat ook wel leuk is dat ik nog steeds in ons ''officiele'' dorp woon.

    Verder nog een vraagje, ik heb iemand op MSN, die ergens een ver ver ver familie lid van mij is (gemeenschappelijke ouders in 1500) Houd de eerste tak van de familie ook daadwerkelijk in dat je directe afstammeling bent van de ''eerste'' <mijn achternaam> familie?

    Of ligt dat wat complexer dan ik het me nu voorstel? Alvast bedankt !!!
    Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
    pi_39664859
    quote:
    Op zondag 9 juli 2006 11:02 schreef teamlead het volgende:
    ja hoi... vraagje:
    De opa van mijn vader blijkt een buitenechtelijk kind te zijn waarvan de biologische vader (vooralsnog) onbekend is; Toen zijn moeder trouwde was hij 3 en kreeg toen pas de achternaam die onze familie nog steeds draagt.
    We zijn dus bastaardjes

    Iemand sugggesties hoe de biologische vader achterhaald kan worden
    Daar heb ik er ook een paar van gevonden en dan nog allemaal dames ook. Gedeeltelijk heb ik dus de vrouwelijke lijn moeten volgen om verder te komen.

    De biologisch vader achterhalen kan nog wel eens pittig worden. Je kunt er hele scenario's op loslaten, maar het is al zo'n tijd geleden dat men het waarschijnlijk simpelweg niet meer weet. Als ze het al wisten.

    De ouders van je betovergrootmoeder (de dame die een buitenechtelijke zoon kreeg), wisten het vast wel, en natuurlijk je betovergrootmoeder en wie weet wist je overgrootvader het zelf ook wel, als dat hem ooit verteld is. Maar intussen zit je zoveel generaties verder en was het in die tijd een schande als je een buitenechtelijk kind was. Daarover werd niet gepraat.

    Dus denk dat het erg moeilijk wordt om de identiteit van de biologische vader van de overgrootvader te achterhalen.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_39664943
    quote:
    Op zondag 9 juli 2006 17:54 schreef Europees het volgende:
    Even een vraagje, volgens onderzoek blijkt het dat iedereen met <mijn achternaam> familie van elkaar is. Op zich is het een redelijke grote familie geworden als ik ons familie boek bekijk (uitgegeven rondom de jaren '60). Wat ook wel leuk is dat ik nog steeds in ons ''officiele'' dorp woon.

    Verder nog een vraagje, ik heb iemand op MSN, die ergens een ver ver ver familie lid van mij is (gemeenschappelijke ouders in 1500) Houd de eerste tak van de familie ook daadwerkelijk in dat je directe afstammeling bent van de ''eerste'' <mijn achternaam> familie?

    Of ligt dat wat complexer dan ik het me nu voorstel? Alvast bedankt !!!
    Met 'eerste tak' bedoelde van oudste zoon op oudste zoon op oudste zoon en zo door tot nu?
    Dan ben je idd een directe afstammeling. Maar als je afstamt van de twee of derde zoon etc, dan ben je nog steeds in directe lijn verwant aan die bewuste voorvader. Geen zorgen.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      zondag 9 juli 2006 @ 18:38:59 #138
    90400 longinus
    Hollander
    pi_39665030
    quote:
    Op zondag 9 juli 2006 11:02 schreef teamlead het volgende:
    ja hoi... vraagje:
    De opa van mijn vader blijkt een buitenechtelijk kind te zijn waarvan de biologische vader (vooralsnog) onbekend is; Toen zijn moeder trouwde was hij 3 en kreeg toen pas de achternaam die onze familie nog steeds draagt.
    We zijn dus bastaardjes

    Iemand sugggesties hoe de biologische vader achterhaald kan worden
    Het komt vaker voor dat een vrouw een buitenechtelijk kind kreeg, vaak trouwt ze later met de vader en staat er op de trouwakte een aantekening betreffende het kind.

    Welk jaar praat je over en welke plek in nederland?
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    pi_39665149
    "Wettiging van 1 kind"

    of

    "Man erkent de vader te zijn" ofzo
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      zondag 9 juli 2006 @ 19:05:43 #140
    90400 longinus
    Hollander
    pi_39665800
    @ Natalie:
    Ja, dat soort opmerkingen kom je wel eens in de marges tegen.
    Ik zie ze regelmatig op huwelijksaktes met soms nog wat meer informatie. Bij aktes van voor 1811 loont het wel eens de moeite om verschillende schrijfwijzes van een naam te kontroleren, zo zag ik laatst in Tresoar een paar broers opduiken
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    pi_39665943
    Herkenbaar.
    En ik maar denken dat je spelling van Dijkstra toch wel aardig hetzelfde bleef, maar dat viel tegen.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      zondag 9 juli 2006 @ 19:27:46 #142
    152076 Europees
    Op naar een Federale EU
    pi_39666453
    quote:
    Op zondag 9 juli 2006 18:34 schreef Natalie het volgende:

    [..]

    Met 'eerste tak' bedoelde van oudste zoon op oudste zoon op oudste zoon en zo door tot nu?
    Dan ben je idd een directe afstammeling. Maar als je afstamt van de twee of derde zoon etc, dan ben je nog steeds in directe lijn verwant aan die bewuste voorvader. Geen zorgen.
    Zorgen maakte ik me niet hoor . Toch leuk om te weten dat ik een directe afstammeling ben

    Bedankt voor je hulp
    Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
    pi_39667120
    1500 is trouwens best een eindje. Zover ben ik nog niet
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      maandag 10 juli 2006 @ 00:14:43 #144
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_39677553
    quote:
    Op zondag 9 juli 2006 18:38 schreef longinus het volgende:

    [..]

    Het komt vaker voor dat een vrouw een buitenechtelijk kind kreeg, vaak trouwt ze later met de vader en staat er op de trouwakte een aantekening betreffende het kind.

    Welk jaar praat je over en welke plek in nederland?
    Woensel west

    en ben het exacte jaartal ff kwijt, maar ergens halverwege de 19e eeuw.
    De latere man heeft haar zoon wel erkend uiteindelijk, maarja.. of hij dan ook de verwekker is, kom je dus nooit meer achter. Op de doopacte wordt geen melding gemaakt van een vader
    If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
    Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
    Victory belongs to the most persevering
    pi_39682561
    Dat laatste heb ik ook eens gehad.
    Apart genoeg werd bij de naam van de dopeling tevens het patroniem vermeld. Deze was niet nav de moeder of bijv. haar vader, maar luidde 'Alberts'. En laat de bewuste moeder een paar maand later nu eens getrouwd zijn met ene Albert.
    Ik vermoed heel sterk dat hij inderdaad de vader is.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      maandag 10 juli 2006 @ 12:06:42 #146
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_39685940
    quote:
    Op maandag 10 juli 2006 09:28 schreef Natalie het volgende:
    Dat laatste heb ik ook eens gehad.
    Apart genoeg werd bij de naam van de dopeling tevens het patroniem vermeld. Deze was niet nav de moeder of bijv. haar vader, maar luidde 'Alberts'. En laat de bewuste moeder een paar maand later nu eens getrouwd zijn met ene Albert.
    Ik vermoed heel sterk dat hij inderdaad de vader is.
    ik vermoed op zich ook wel dat degene die hem later erkende ook wel de vader is...

    Ik moet zeggen dat ik een beetje geschrokken ben van de familiegeschiedenis so far
    Overgrootvader was niet alleen een bastaard, hij was ook nog een tactloze ****...
    If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
    Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
    Victory belongs to the most persevering
    pi_39687655
    Wat heeft ie uitgespookt?
    (als ik dat mag vragen)
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      maandag 10 juli 2006 @ 13:16:33 #148
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_39687924
    quote:
    Op maandag 10 juli 2006 13:06 schreef Natalie het volgende:
    Wat heeft ie uitgespookt?
    (als ik dat mag vragen)
    vrij veel

    voorbeeldje: zijn eerste vrouw sterft... kan gebeuren natuurlijk... minder dan 9 maanden later hertrouwt hij op de verjaardag van zijn eerste vrouw met zijn huishoudster.
    Beide kinderen (m'n opa en mijn oudoom) vertrekken vervolgens naar de marine .
    Het graf van zijn eerste vrouw laat hij 10 jaar later al ruimen en uiteindelijk liggen hij en zijn 2e vrouw samen in een graf. Alle bewijzen van oma1 zijn zorgvuldig uitgewist...

    Mijn vader heeft het mijn opa ooit gevraagd wat er speelde... maar opa ontkende zelfs de trouwdatum van zijn vader terwijl de huwelijksacte op tafel lag
    If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
    Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
    Victory belongs to the most persevering
      maandag 10 juli 2006 @ 13:22:03 #149
    90400 longinus
    Hollander
    pi_39688049
    quote:
    Op maandag 10 juli 2006 09:28 schreef Natalie het volgende:
    Dat laatste heb ik ook eens gehad.
    Apart genoeg werd bij de naam van de dopeling tevens het patroniem vermeld. Deze was niet nav de moeder of bijv. haar vader, maar luidde 'Alberts'. En laat de bewuste moeder een paar maand later nu eens getrouwd zijn met ene Albert.
    Ik vermoed heel sterk dat hij inderdaad de vader is.
    Dat zou wel eens zo kunnen zijn, tenzij je in rechtelijke archieven o.i.d. nog andere aanwijzingen vindt
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    pi_39738251
    www.genealogics.org

    Ik kan mezelf traceren als afstammeling van
    - Willem van Oranje
    - Hugo de Groot
    pi_39738362
    quote:
    Op dinsdag 11 juli 2006 23:26 schreef sirallut het volgende:
    www.genealogics.org

    Ik kan mezelf traceren als afstammeling van
    - Willem van Oranje
    - Hugo de Groot
    Ik ben een afstammeling van Jacob Prouninck van Deventer, de slotcommandant van Loevestein. Onder zijn bewind is Hugo de Groot ontsnapt.
    pi_39744761
    Ah veel dank voor de hulp nog!!
    pi_39745168
    quote:
    Op maandag 10 juli 2006 13:22 schreef longinus het volgende:

    [..]

    Dat zou wel eens zo kunnen zijn, tenzij je in rechtelijke archieven o.i.d. nog andere aanwijzingen vindt
    Tot nu toe niet.
    Heb de waarschijnlijke vader erbij geplaatst onder de noemer 'waarschijnlijk'. Dus mogelijk is er in Aldfaer. Praktisch
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_39745231
    quote:
    Op dinsdag 11 juli 2006 23:26 schreef sirallut het volgende:
    www.genealogics.org

    Ik kan mezelf traceren als afstammeling van
    - Willem van Oranje
    - Hugo de Groot
    Vreemde site.
    Ik snap er eigenlijk geen bal van.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 juli 2006 @ 10:16:04 #155
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_39745850
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 09:46 schreef Natalie het volgende:

    [..]

    Vreemde site.
    Ik snap er eigenlijk geen bal van.
    Het is een grote verzameling van gegevens uit o.a. Nederlands Adelboek, Nederlands Patriciaat en verschillende andere bronnen van voornamelijk adelijke families allemaal aan elkaar gekoppeld. (voor zover ik heb kunnen zien).
    Tot nu toe heb ik met deze site wel een paar gaten kunnen vullen, ook al kloppen gegevens van deze site lang neit altijd. Ik weet nu bijvoorbeeld wel hoe mevr. D.E.G. Brandts Buys precies heet.
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
      vrijdag 14 juli 2006 @ 23:40:43 #156
    9902 Lestat
    the vampire...
    pi_39837166
    Ik stam af van ene Arnt van Riede, die in de 14e eeuw een notabele op IJsselmonde (bij Rotterdam) was. Er bestaat ook een Herbaren van Riede uit dezelfde omgeving, die iets eerder leefde en die getrouwd was met ene Machteld van Heusden. Helaas is onbekend of Arnt zoon of kleinzoon was van die twee. Als dat zou was zou ik via Machteld afstammen van zowat de hele frankische adel, Karel de Grote, Karel Martel, etc
    Echt jammer dat zoiets niet meer aan te tonen is.
    Memento Mori
    pi_40047450
    Wat leuk om zulke dingen van je familie te weten te komen, echt gaaf..
    Ik heb alleen geen idee hoe te beginnen!

    Zijn jullie ook begonnen met databases uit te pluizen op de namen van je overgrootouders?
    Wie is daar?
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 juli 2006 @ 14:38:43 #158
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_40047954
    quote:
    Op vrijdag 21 juli 2006 14:24 schreef -ladybird- het volgende:
    Wat leuk om zulke dingen van je familie te weten te komen, echt gaaf..
    Ik heb alleen geen idee hoe te beginnen!

    Zijn jullie ook begonnen met databases uit te pluizen op de namen van je overgrootouders?
    Als je de namen van je overgrootouders weet dan kun je het beste genlias gebruiken om daarmee verder te komen. Genlias bevat (voor zover ingevoerd) de burgerlijke stand. Hiermee (met vooral de trouwregisters) kun je tot 1812 een groot gedeelte uitpluizen.
    Daarna kun je inderdaad verder met databases, geneanet, online stambomen, search engines etc.
    Genlias is te vinden op www.genlias.nl
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_40049932
    Hier kun je precies zien wat er in Genlias zit. Er zitten namelijk ook doopberichten in van verschillende Groningse plaatsen.

    * Natalie zit intussen in begin 18de eeuw.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_40068956
    Ik heb een vraagje omtrent het weergeven van genealogische gegevens. Ik heb momenteel een deel van mijn gegevens ingevoerd in Aldfaer. Per persoon kun je dan een mooi grafisch overzichtje maken met alle nakomelingen, etc.

    Nu is m'n vraag: bestaat de mogelijk om zo'n grafisch rapport naar Word of een andere tekstverwerker te exporteren? Ik zou dat overzicht nl. nog moeten kunnen bewerken: titels & voetnoten invoegen, paginanummers, etc...

    Op het Aldfaer forum lijkt niemand me te kunnen helpen, dus daarom plaats ik hier m'n vraag nog maar even. Of kent ieman een (gratis) genealogisch programma dat dat wel zou kunnen?
      Moderator zaterdag 22 juli 2006 @ 10:44:48 #161
    18653 crew  D.
    pi_40069094
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 10:38 schreef Diethe het volgende:
    Ik heb een vraagje omtrent het weergeven van genealogische gegevens. Ik heb momenteel een deel van mijn gegevens ingevoerd in Aldfaer. Per persoon kun je dan een mooi grafisch overzichtje maken met alle nakomelingen, etc.

    Nu is m'n vraag: bestaat de mogelijk om zo'n grafisch rapport naar Word of een andere tekstverwerker te exporteren? Ik zou dat overzicht nl. nog moeten kunnen bewerken: titels & voetnoten invoegen, paginanummers, etc...

    Op het Aldfaer forum lijkt niemand me te kunnen helpen, dus daarom plaats ik hier m'n vraag nog maar even. Of kent ieman een (gratis) genealogisch programma dat dat wel zou kunnen?
    Je kunt binnen Aldfaer toch ook allerlei info toevoegen?
    pi_40069351
    Aldfaer is een genealogisch programma, geen publisching programma.
    Je kan de uitvoer van Aldfaer in Wordt of Openoffice importeren en dan doen wat je wilt, zo doe ik het ook.
    En anders moet je kijken of er sjablonen zijn die doen wat je wilt.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    pi_40070097
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 10:57 schreef longinus het volgende:
    Aldfaer is een genealogisch programma, geen publisching programma.
    Je kan de uitvoer van Aldfaer in Wordt of Openoffice importeren en dan doen wat je wilt, zo doe ik het ook.
    En anders moet je kijken of er sjablonen zijn die doen wat je wilt.
    Aldfaer kan een hartstikke prima html paginaatje tevoorschijn toveren met één druk op de knop, die je op internet kunt pleuren. Handig als je 'm online wilt hebben. Fotootjes erbij laten zetten enzo. Ik vind het wel een praktisch programma. Inporteren naar Word of OO doe ik nooit. Dat vind ik alleen maar lastig.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_40070227
    D. Rose: ik moet een stuk van een stamboom in mijn thesis plaatsen. De paginering, opmaak enzo verloopt automatisch. Als ik dat telkens moet aanpassen in Aldfaer ben ik bij wijze van spreken volgend jaar nog bezig.

    Longinus: ik weet dat je de tekstuele uitvoer van Aldfaer kan importeren in OOo. Ik wil echter enkel de standaard grafische uitvoer, dus met alleen de tabelletjes, zonder andere toeters en bellen, enig idee hoe ik dat kan doen?
    pi_40070247
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 11:35 schreef Natalie het volgende:
    -knip-
    Aldfear kan inderdaad heel goed HTML bestanden maken, je hebt zo een internetsite.
    Maar ik a er vanuit dat de vraagsteller een boek wil maken, en dan is HTML niet zo geschikt.
    Zelf kopieer ik een door mij gemaakte persoonskaart naar openoffice zodat ik een heel boekwerk met alle gegevens krijg, het probleem is nog het doorverwijzen naar broers en zussen, dit moet met de hand.

    Als het boek af is ga ik een website maken, en hopen dat mensen hierop reageren met aanvullende gegevens.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    pi_40070377
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 11:40 schreef Diethe het volgende:
    Longinus: ik weet dat je de tekstuele uitvoer van Aldfaer kan importeren in OOo. Ik wil echter enkel de standaard grafische uitvoer, dus met alleen de tabelletjes, zonder andere toeters en bellen, enig idee hoe ik dat kan doen?
    De grafische uitvoer is wat moeilijker, je kan het naar PDF laten printen en dan met illustrator o.i.d bewerken.
    Ik gebruik een grafisch sjabloon die het in een door mij gewenste vorm opslaat.
    Een nabewerking is tot nu toe altijd nodig geweest omdat de conversie nog steeds niet 100% is.
    Door je vraag kom ik er achter dat het sjabloon dat ik gebruik nog steeds op mijn gecrashte harddisk staat en daar ben ik niet zo blij mee.
    Als ik jou was zou ik kijken in de Aldfaer gebruikersgroepen, daar staan sjablonen zat.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    pi_40070519
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 11:41 schreef longinus het volgende:

    [..]

    Aldfear kan inderdaad heel goed HTML bestanden maken, je hebt zo een internetsite.
    Maar ik a er vanuit dat de vraagsteller een boek wil maken, en dan is HTML niet zo geschikt.
    Zelf kopieer ik een door mij gemaakte persoonskaart naar openoffice zodat ik een heel boekwerk met alle gegevens krijg, het probleem is nog het doorverwijzen naar broers en zussen, dit moet met de hand.

    Als het boek af is ga ik een website maken, en hopen dat mensen hierop reageren met aanvullende gegevens.
    Dat laatste zou wel super zijn idd

    Zelf heb ik een tijdje een deel van m'n stamboom online gehad, maar eraf gehaald omdat ik er meer 'achter de schermen' mee bezig was, dan dat het op de site terecht kwam.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_40547098
    Aangetrouwd, maar alsnog leuk om in de stamboom te hebben staan: 'De Girard de Mielet van Coehoorn'
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_40760140
    Het Noord-Hollands Archief gaat in september beginnen het met online beschikbaar maken van de Huwelijksakten van Amsterdam over de periode 1811-1932. Eindelijk!

    Oh, ik ben één van de mensjes die daarmee gaat helpen.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      zondag 13 augustus 2006 @ 11:46:23 #170
    15958 steenz
    Natalies konijntje
    pi_40760154
    En ik ook is de bedoeling
    “There is a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot.” -- Steven Wright
    “Trying is the first step towards failure.” -- Homer J. Simpson
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 augustus 2006 @ 12:51:30 #171
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_40761548
    Gaan jullie dat dan in Amsterdam ter plekke doen?

    Ik ben overigens bezig met het invoeren van de familie Vinckers, een rijke boerenfamilie uit de omgeving Slochteren/Schildwolde. Dat zijn voorouders van Marchien.

    Ook heb ik een aantal takken van mijn voorouders via genlias voorzien van nageslacht
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_40774878
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 11:45 schreef Natalie het volgende:
    Het Noord-Hollands Archief gaat in september beginnen het met online beschikbaar maken van de Huwelijksakten van Amsterdam over de periode 1811-1932. Eindelijk!

    Oh, ik ben één van de mensjes die daarmee gaat helpen.
    Net nu ik klaar ben in Amsterdam
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    pi_40775608
    Tara: niet ter plekke. Kan vanaf thuis

    Longinus: Da's ook wat. Hahaha.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 augustus 2006 @ 00:03:42 #174
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_40850474
    -edit-
    al gevonden

    Hier stond dus iets over David Josinus Versteegh, gehuwd met Margeritha Johanna Heuff. Mijn database puilt uit van de familie Versteegh en Heuff, allemaal in die buurt, maar ik kan deze tak niet koppelen aan mijn database, dus iets meer voorouders dan wat ik nu heb is gewenst (als iemand dat toevallig heeft of weet te vinden).

    David is zoon van Bastiaan Gijsbert Versteegh en Josina Timmer
    Margeritha is dochter van Jan Heuff en Teuntje van Wijk

    Jan Heuff is zoon van Roeland Heuff en Dirkje Spaan
    Teuntje van Wijk is dochter van Gijsbert van Wijk en Grietje van Stenis

    Daar komt het tweede vreemde om de hoek, de familie van Stenis (van Steennis, van Steenis). Ik was inde veronderstelling dat de gehele stamreeks van die familie in mijn bestand stond. Dit is blijkbaar niet het geval want Grietje staat er niet in, en niet alleen Grietje, ik stuit namelijk op nog een hele tak die ook niet te passen is met wat ik aan van Steenis heb (en dat is veel). Het volgende:

    Gijsbert van Steenis en Cornelia van Soelen, hele tak van Steenis, van Steennis, van Stenis die niet vermeld staat in mijn stamreeks van Stenis (voorouders van deze Gijsbert van Steenis, totaan Gijsbert van Steennis en Hendrika de Raad, hij is de zoon van Maarten van Steennis en Elisabet van Zijderveld)

    Hier gaat Genlias niet verder. Maarten van Steennis en Elisabet van Zijderveld heb ik niet in het bestand. Zeer vaag allemaal, omgeving klopt wel. Maar ik blijf in beide gevallen rondom 1800 steken

    [ Bericht 88% gewijzigd door TARAraboemdijee op 16-08-2006 01:20:11 ]
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 augustus 2006 @ 22:20:51 #175
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_40918393
    De koppeling van Steenis heb ik gevonden, het is een andere tak, met wel dezelfde oorsprong, maar pas rond 1600 gelinkt aan de tak die ik had.

    Ik ben nog altijd op zoek naar ouders van Bastiaan Gijsbert Versteegh evenals Roeland Heuff (zie post hierboven).

    Ik ben ook bezig met alle takjes Heuff in mijn bestand aan elkaar te koppelen en zodoende duidelijk te krijgen hoe al die Heuff'en aan elkaar verwant zijn. Momenteel heb ik 1 grote hoofdtak en 3 kleine takjes, deze 3 takjes zijn op te lossen als ik de ouders weet van de volgende 3 personen:
    -Antonie Heuff, gehuwd met Aaltje/Aleida van Herwaarden (of Herrewaarden, geb. 1780, overl 1850). Ze kregen kinderen tussen 1805 en 1819
    -Gerrit Heuff, gehuwd met Artje (of Antje) Spaan, ze kregen kinderen rond 1814/1817
    -Gijsbert Heuff (geb. ca. 1790 te Avezaath), gehuwd met Jacomeijntje (Meintje) van Mourik ca. 1816 (zij geb. ca. 1792). Een zoon geboren in 1817
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_40930470
    Je gaat lekker, Tara!
    Lekker dat je ze eigenlijk hebt kunnen koppelen.

    Ik zit momenteel vast wat betreft mijn familie. Een tak komt in Overijssel, waar niet veel van online staat. Iig niet wat ik zoek. Dus ik zal naar de archieven moeten
    De andere kant zit in Amsterdam, en tot nu toe ben ik te lui/slap/druk om daarheen te gaan.

    Komt allemaal nog wel
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:23:16 #177
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_40933485
    Vam Gijsbert Heuff en Jacomijntje van Mourik heb ik de ouders gevonden en zodoende waarschijnlijk aan de hoofdtak weten te koppelen.

    De kant Amsterdam natalie, daar ging je toch voor genlias mee bezig? Misschien dat je zodoende nog iets tegenkomt
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_40934595
    Hoe eerder dat erin zit, hoe beter.
    Vind het super dat ze het eindelijk gaan doen.
    De kans dat ik iets van mezelf tegenkom is wel erg klein, hoor.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_41262062
    Vorige week ontving ik een mailtje van een ver familielid nav iets wat ik in dit topic heb gezegd. Geweldig! Dat soort dingen heb ik nog niet vaak meegemaakt. We gaan iig elkaar van familie-info voorzien.

    Ik heb ook een aantal van dingen die ik heb uitgezocht online gezet.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_41262102
    Hey wat leuk, Natalie!
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_41285448
    Zeker weten! En ik hoor net vanuit Assen dat er post is binnengekomen voor me. Zit nu in A'veen dus vind het best jammer dat ik m'n post niet kan openmaken. Over een paar dagen weer naar Drenthe, dus dan hol ik er direct op af. Hahaha
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:15:59 #182
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_41286047
    Grappig Natalie,

    Ik had het ook vorige week, een hele verre achterneef van me nam contact met me op vanwege mijn interesse voor de familiebegraafplaats Versteegh in Kapel-Avezaath. Ik krijg nu sowieso de nieuwsbrief van hem (hij zit in het bestuur van de stichting) toegestuurd en nodigde me uit voor Open Monumentendag als hij daar zelf aanwezig is om tekst en uitleg te geven.
    Hij had het gelezen in deze topicreeks.

    [ Bericht 5% gewijzigd door TARAraboemdijee op 29-08-2006 12:00:01 ]
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_41286960
    Kennelijk zit het bij jullie ook 'in de familie', Tara
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_41606363
    Ik heb me na enig zoeken op internet ook maar eens gewaagd aan het begin maken van een stamboomonderzoek. Ik weet dat er diverse takken binnen de familie bezig zijn/zijn geweest met een dergelijk onderzoek, maar ik zou graag de resultaten samenvoegen naar een mooi geheel.

    Nu lees ik dat TARAraboemdijee de beschikking heeft over een aantal prachtige databases c.q. naslagwerken. Ik zou je daarom willen vragen, kun jij eventueel informatie vinden over het familiewapen/heraldiek van de familie Schoorlemmer, ook wel gespeld als Schorlemmer of Schorlemer.

    Ik ben hier namelijk erg beniewd naar. Desondanks gaat mijn onderzoekje (want zo grootschalig is het nog niet) gewoon door.
      vrijdag 8 september 2006 @ 02:43:56 #185
    117776 OFfSprngr
    Meest boze Punker van Fok!
    pi_41606471
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 15:48 schreef sexylexy het volgende:
    In die uitgaven zal de familie Prouninck van Deventer beschreven staan, is het mogelijk er even doorheen te spitten? De spelwijzen kunnen verschillen. Alvast bedankt.
    Kon het niet laten.:')
    You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
    http://www.last.fm/user/OFfSprngr
    .
    .
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 september 2006 @ 07:48:53 #186
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_41607871
    quote:
    Op vrijdag 8 september 2006 02:34 schreef skyfire het volgende:
    Ik heb me na enig zoeken op internet ook maar eens gewaagd aan het begin maken van een stamboomonderzoek. Ik weet dat er diverse takken binnen de familie bezig zijn/zijn geweest met een dergelijk onderzoek, maar ik zou graag de resultaten samenvoegen naar een mooi geheel.

    Nu lees ik dat TARAraboemdijee de beschikking heeft over een aantal prachtige databases c.q. naslagwerken. Ik zou je daarom willen vragen, kun jij eventueel informatie vinden over het familiewapen/heraldiek van de familie Schoorlemmer, ook wel gespeld als Schorlemmer of Schorlemer.

    Ik ben hier namelijk erg beniewd naar. Desondanks gaat mijn onderzoekje (want zo grootschalig is het nog niet) gewoon door.
    Ik heb het gelezen, ik zal eens voor je kijken (vanmiddag ofzo)
    In welke omgeving kwam/komt de familie oorspronkelijk voor?
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_41608262
    Het familielid waar ik mee in contact ben gekomen (zijn grootvader is de broer van mijn betovergrootmoeder) heeft me vorige vorige week een kopie een brief gestuurd die in mei 1927 is geschreven voor mijn betovergrootouders aan haar familie. Zo bijzonder om dat in je handen te hebben en te lezen.
    Toen ik gisteren in A'veen aankwam, lag er een familiedrukwerk klaar. Hij heeft het stamboomboek (waar hij 24 jaar over heeft gedaan en voorzien is van veel beeldmateriaal) speciaal opnieuw geprint zodat ik ook een exemplaar heb. Geweldig. Echt super!
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 september 2006 @ 10:33:30 #188
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_41610487
    Ik kwam laatst op een site over mijn oudoom Hans Brandts Buys, daarop stond ook en audiofragment van een introductie voor een muziekles of iets dergelijks. Heel apart om dan de stem te horen van een familielid die al in 1959 is overleden.
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_41610593
    Dat ook heeel veel idd.
    Kan het me voorstellen. Net zo'n soort gewaarwoording als dat je de woorden leest van iemand van zo lang geleden.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      vrijdag 8 september 2006 @ 10:42:32 #190
    25889 Sitethief
    Fulltime Flapdrol
    pi_41610719
    Ik moet er ook weer eens mee verder gaan. Wel gaaf om mijn oma aan mijn moeders kant te gaan volgen. Die komt uit Zwitserland
    Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
    Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht &gt;:)
    pi_41610977
    De oma van mijn moeders kant komt van Java. Dat wordt moeilijk.
    Ben daar zelf daarom ook nog niet aan begonnen. Ik weet wel dat ze zelf een map vol info over haar familiegeschiedenis heeft. Eerst die maar eens te pakken krijgen
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      vrijdag 8 september 2006 @ 10:54:11 #192
    25889 Sitethief
    Fulltime Flapdrol
    pi_41610993
    quote:
    Op vrijdag 8 september 2006 10:53 schreef Natalie het volgende:
    De oma van mijn moeders kant komt van Java. Dat wordt moeilijk.
    Ben daar zelf daarom ook nog niet aan begonnen. Ik weet wel dat ze zelf een map vol info over haar familiegeschiedenis heeft. Eerst die maar eens te pakken krijgen
    Wow, nou succes ermee zou ik zeggen
    Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
    Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht &gt;:)
    pi_41611051
    Gonna need it
    Denk dat ik de scanner maar meeneem. Hahaha.

    Jij ook btw! Gelukkig is Zwitserland iets dichterbij huis.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      vrijdag 8 september 2006 @ 10:57:16 #194
    25889 Sitethief
    Fulltime Flapdrol
    pi_41611071
    quote:
    Op vrijdag 8 september 2006 10:56 schreef Natalie het volgende:
    Gonna need it
    Denk dat ik de scanner maar meeneem. Hahaha.

    Jij ook btw! Gelukkig is Zwitserland iets dichterbij huis.
    Ja
    Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
    Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht &gt;:)
    pi_41612669
    quote:
    Op vrijdag 8 september 2006 07:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:

    [..]

    Ik heb het gelezen, ik zal eens voor je kijken (vanmiddag ofzo)
    In welke omgeving kwam/komt de familie oorspronkelijk voor?
    Oorspronkelijk zitten we ongeveer in de omgeving van Salland. Meest gesittueerd in de omgeving van Heino, Raalte, Wijhe, Olst
    pi_42568505
    Ik was laatst nog op de radio; Verre Verwanten Radio op Radio 5.
    Had een vraag gesteld over een voorouder, en die werd in de uitzending beantwoord. Best grappig. Was nog nooit eerder op de radio geweest.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_42684567
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 09:15 schreef Natalie het volgende:
    Ik was laatst nog op de radio; Verre Verwanten Radio op Radio 5.
    Had een vraag gesteld over een voorouder, en die werd in de uitzending beantwoord. Best grappig. Was nog nooit eerder op de radio geweest.
    Wat was de vraag en het antwoord als ik vragen mag?
    pi_42692434
    Ik had een vraag over mijn voorouders, Henrich Georg Jacob. En dan vooral over het feit dat hij drie redelijk Duits klinkende voornamen heeft, welke niet in mijn familie voorkomen, en Duitse voorouders heb ik ook niet.

    Het antwoord was dat dit inderdaad zeer ongewoon was, en dat het goed kon zijn dat hij vernoemd is naar zijn onbekende vader. Hij was een buitenechtelijk kind. Op de doopakte stond niets vermeld over de vader, maar in 't bevolkingsregister stond wel een inwoner van het huis vermeld, die geen familie is. maar mogelijk de vader van Henrich is.

    Dat ga ik nog even uitzoeken. Tenminste, uitzoeken wie die man precies is.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_42726288
    quote:
    Op woensdag 16 augustus 2006 00:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:

    Daar komt het tweede vreemde om de hoek, de familie van Stenis (van Steennis, van Steenis). Ik was inde veronderstelling dat de gehele stamreeks van die familie in mijn bestand stond. Dit is blijkbaar niet het geval want Grietje staat er niet in, en niet alleen Grietje, ik stuit namelijk op nog een hele tak die ook niet te passen is met wat ik aan van Steenis heb (en dat is veel). Het volgende:

    Gijsbert van Steenis en Cornelia van Soelen, hele tak van Steenis, van Steennis, van Stenis die niet vermeld staat in mijn stamreeks van Stenis (voorouders van deze Gijsbert van Steenis, totaan Gijsbert van Steennis en Hendrika de Raad, hij is de zoon van Maarten van Steennis en Elisabet van Zijderveld)
    Ik ben nu een tak aan het uitzoeken en kom ook een Steenis tegen.
    Ik heb tot nu toe,
    Geertje van Steenis geboren te Herwijnen en ze is een dochter van Willem van Steenis en Pieternella Kaldenberg.

    Lijkt me wel geinig als jij ze ook hebt.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 oktober 2006 @ 06:48:47 #200
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_42731683
    Voor zover ik heb kunnen zien heb ik ze niet vermeld staan. Misschien ook weer diezelfde zijtak?
    Als je van Van Steenis meer voorouders gaat opzoeken en meer vind, zeg het dan even, het kan zijn dat ik de ouders van Willem bijvoorbeeld wel heb.
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_42735159
    De vader van willem: Arien van Steenis
    en de moeder: Gielke van Rijsik
    Maar dit is via genlias en ik moet er nog heen om het te kontroleren.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:55:26 #202
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_42737923
    Ik heb een Arien van Steenis, zoon van Gijsbert van Steenis, huwelijk is mij onbekend. Maar wel een zoon: Maarten van Steenis, gehuwd met Elizabeth Zijdeveld.
    Dat is inderdaad de niet door mij uitgezochte zijtak.
    De familie Van Steenis, de wel uitgezochte tak althans, staat in het Nederlands Patriciaat.
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
      Moderator dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:04:32 #203
    18653 crew  D.
    pi_42738186
    Mijn laatste post hier is van juli en heb sindsdien eigenlijk niets meer gedaan.
    Vanavond de boel maar weer eens op pakken
    pi_43450382
    Wie weet wat er in het begin van de 19de eeuw precies bedoeld werd met 'Armhuis'?

    Ik zat eerst te denken aan 'armenhuis', maar hier zeggen ze dat het ook wel eens een andere naam geweest kan zijn voor de opvang van oudere mensen. Een soort voorloper van het bejaardentehuis dus.

    Iemand een idee?

    (En ont-centraalt. 't Is wel best met die centrale topics. Deze mag best naar boven)
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_43534252
    Zo geweldig! Een onbekende neef heeft contact met me gezocht nav m'n site.

    Heb nogal een grote familie en niet iedereen kent elkaar, maar hij heeft me dus gevonden. Erg leuk! We mailen nu heen en weer. Echt super dit. Had het nooit verwacht, maar ben er erg blij mee.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_43535925
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 12:50 schreef Natalie het volgende:
    Wie weet wat er in het begin van de 19de eeuw precies bedoeld werd met 'Armhuis'?

    Ik zat eerst te denken aan 'armenhuis', maar hier zeggen ze dat het ook wel eens een andere naam geweest kan zijn voor de opvang van oudere mensen. Een soort voorloper van het bejaardentehuis dus.

    Iemand een idee?
    Hmmmmmm ... ik denk dat je eerste ingeving juist was, Natalie.

    Het is moeilijk te zeggen wat de term 'armhuis' in het algemeen inhield. Voor de invoering van de Armenwet in 1854 was de armenzorg lokaal georganiseerd, veelal in kerkelijk verband. Overal in Nederland zag die zorg er net weer wat anders uit, en vermoedelijk was de terminologie ook lokaal op maat gesneden, dus verschillend per plaats. Waar stond het betreffende 'armhuis'? - dan kun je zoeken in de lokale historiografie.

    In zo'n armenhuis zaten vermoedelijk veel "ouderen" (een relatief begrip zoals je weet), omdat de meeste ouderen nu eenmaal economisch inactief waren, maar een voorloper van het bejaardenhuis mag je dat daarom nog niet noemen. Overigens was het de gewoonte dat ouderen die tot armoe vervielen, gingen inwonen bij hun kinderen.
    Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
    pi_43536055
    Dankje Pyl.

    Ik vond de entry in het begraafboek "Uit t armhuis' stond erachter. Hij is overleden in 1810 en behoorlijk oud geworden. 73, op z'n minst.
    Snap ook niet goed waarom hij niet bij een van z'n kinderen is gaan wonen. Deze waren woonachtig in dezelfde streek. Wellicht hadden ze geen ruimte of ruzie. Geen idee. Wat ik wel weet is dat zijn vrouw 3 jaar eerder is overleden, zonder een dergelijke entry achter haar naam.

    Zal idd een informeren wat het in die tijd, in die streek betekende.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      Moderator dinsdag 14 november 2006 @ 21:00:19 #208
    18653 crew  D.
    pi_43556211
    quote:
    Op dinsdag 17 oktober 2006 13:04 schreef D.Rose het volgende:
    Mijn laatste post hier is van juli en heb sindsdien eigenlijk niets meer gedaan.
    Vanavond de boel maar weer eens op pakken
    en dat heb ik dus nog steeds niet gedaan

    *as 'we speak' boek erbij pakt
    pi_43874919
    Doen er hier ook mensen onderzoek naar Amsterdamse families btw?
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      Moderator zaterdag 25 november 2006 @ 12:10:24 #210
    18653 crew  D.
    pi_43875629
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 11:29 schreef Natalie het volgende:
    Doen er hier ook mensen onderzoek naar Amsterdamse families btw?
    Ik heb alleen een familie Damhuis in A'dam.
    Deze haal ik uit een boek, dus zelf (nog) geen onderzoek naar gedaan.
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 november 2006 @ 09:23:29 #211
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_43897893
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 11:29 schreef Natalie het volgende:
    Doen er hier ook mensen onderzoek naar Amsterdamse families btw?
    Mijn voorouders Buijs komen waarschijnlijk uit Amsterdam. Cornelis Buijs is daar in ieder geval gedoopt in 1757
    Dat is het enige. Heb daar nog verder weinig gegevens van kunnen vinden
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_43901837
    Ik ben namelijk op zoek naar de kerk waar mijn overgrootvader is gedoopt. Weet waar hij geboren is in A'dam, maar dan heb ik de juiste RK kerk nog niet. En dan is het ook nog maar de vraag of die in de afgelopen 100 jaar niet afgebroken is.

    Heeft één van jullie een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?
    Was sowieso al van plan om te mailen naar de Amsterdamse Archieven. Zij weten immers altijd meer dan ik, en zws hebben ze daar ook wel van die oude stadskaarten.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      Moderator zondag 26 november 2006 @ 13:17:06 #213
    18653 crew  D.
    pi_43901936
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 13:13 schreef Natalie het volgende:
    Ik ben namelijk op zoek naar de kerk waar mijn overgrootvader is gedoopt.
    Je neemt dergelijke gegevens ook op in je dossier?
    pi_43903140
    Bij sommige mensen waarin in speciaal geïnteresseerd ben wel
    (Al gaat het me voornamelijk om de doopinschrijving, maar daar heb ik alsnog die kerk voor nodig)
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_43906905
    http://gemeentearchief.am(...)isters/index.nl.html

    Dopen in Amsterdam tot 1811.
    In 1757 zijn er twee kinderen Cornelis Buijs gedoopt..in beide gevallen heette de vader Cornelis Buijs.
    De moeders en getuigen zijn ook vermeld
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 13:13 schreef Natalie het volgende:
    Heeft één van jullie een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?
    Probeer het bisdom. Die heeft archieven met doopactes.
    Valt Amsterdam onder het bisdom Haarlem?
    pi_43908148
    Ja, dat zou goed kunnen. Geloof het wel.

    Hoe zou ik dat het beste aan kunnen pakken? (Hoe leg ik contact, waar zou 't zitten? Dat soort dingen)

    -edit-
    Volgens mij heb ik hem gevonden. Hartstikke bedankt voor de tip!
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 november 2006 @ 09:01:25 #217
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_43921145
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 15:55 schreef Bluesdude het volgende:
    http://gemeentearchief.am(...)isters/index.nl.html

    Dopen in Amsterdam tot 1811.
    In 1757 zijn er twee kinderen Cornelis Buijs gedoopt..in beide gevallen heette de vader Cornelis Buijs.
    De moeders en getuigen zijn ook vermeld
    Bedankt voor het zoeken, maar die vermelding is ook het enige wat ik heb. Cornelis Buijs als vader, Leysje (Elisabeth) Smit(h) als moeder. Maar geen huwelijksakte van de ouders, geen idee wie de grootouders zijn. Daar loop ik al jaren vast.
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_43925426
    De doopregisters melden de doop van Cornelis Buijs in 1726 , zoon van Cornelis Buijs en Cornelia (de) la Tombe..
    Je kunt naar deze ouders zoeken en hopen ergens het bewijs te vinden dat zij de grootouders zijn van je Cornelis geboren in 1757 ??
    Hij was toch organist en voorvader van de familie Brandt Buys?

    Ik dacht dat DTB-boeken van Amsterdam in het Noordhollands archief te Haarlem zijn.
    pi_43926636
    Volgens Bisdom Haarlem liggen de doopaktes bij 't Noord-Holland Archief. Het Noord-Holland Archief meldt mij echter net dat ze daar niet liggen.
    Ik moet weten bij welke Amsterdam parochie m'n overgrootvader is gedoopt. En vervolgens kan ik aldaar of via het Amsterdam Archief de doopakte achterhalen.
    Ja.. als ik wist in welke parochie hij gedoopt was, dan was het allemaal een stuk makkelijk.
    Maar eens kijken welke RK-kerken er in de buurt van zijn adres was in 1897.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 november 2006 @ 15:22:54 #220
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_43930276
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 12:27 schreef Bluesdude het volgende:
    De doopregisters melden de doop van Cornelis Buijs in 1726 , zoon van Cornelis Buijs en Cornelia (de) la Tombe..
    Je kunt naar deze ouders zoeken en hopen ergens het bewijs te vinden dat zij de grootouders zijn van je Cornelis geboren in 1757 ??
    Hij was toch organist en voorvader van de familie Brandt Buys?

    Ik dacht dat DTB-boeken van Amsterdam in het Noordhollands archief te Haarlem zijn.
    Cornelis Buijs is een nogal veel voorkomende naam. Zolang er geen huwelijksakte is van Cornelis Buijs en Elsiabeth Smith is er dus geen bewijs.
    Cornelis Buijs uit 1757 is tweemaal getrouwd, de tweede maal met Aleida Brandts, hun zoon Cornelis Alijander Brandts Buijs is inderdaad de stamvader van de familie Brandts Buijs, wat dan ook mijn eigen achternaam is.
    Cornelis Alijander was organist, zijn vader volgens mij alleen klokkenist
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_43937193
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 15:22 schreef TARAraboemdijee het volgende:

    Zolang er geen huwelijksakte is van Cornelis Buijs en Elsiabeth Smith is er dus geen bewijs.
    Cornelis Buijs uit 1757 is tweemaal getrouwd, de tweede maal met Aleida Brandts, hun zoon Cornelis Alijander Brandts ...
    Ja.. je zit vast, maar toch heb je een paar zoekmogelijkheden. Wie niet waagt enzo...
    Bijv notarisarchieven over koop en erfenissen .
    Of deze database Kwijtscheldingen..
    Vraag de documenten Cornelis Buys op, want je weet nooit wat je kunt vinden aan beroepinfo, adressen, aantal kinderen of namen van echtgenote en kinderen..

    Twee zonen van Cornelis Alijander huwden 2 zussen Hesselink.. Hun voorouders Harmen Hesselink en Theodora Becking (gehuwd abt 1655 te Varsseveld) zijn ook voorouders van een achternichtje van me.. Wel grappig..
    Theodora had een broer Hendrik .. en een van zijn nazaten was Bram van der Stok die dit naamtopic kreeg op FOK:
    Bram van der Stok en andere Nederlandse helden
    pi_43948934
    Mijn tante is al een paar jaar bezig met een stamboom en inmiddels is ze een heel eind. Ze heeft aan mij gevraagd om het op een website te zetten, daar kan ik dan denk ik het beste Aldfaer voor gebruiken? Daar had ze het zelf ook over en dat kwam ik in dit topic ook tegen.

    Wat wel grappig is, ze was op vakantie in Zuid Afrika en is daar natuurlijk ook op zoek gegaan en zo heeft ze familie daar ontmoet. Familie in Zuid Afrika was ook bezig met een stamboom en zo hebben ze elkaar aan kunnen vullen en helpen
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_43953217
    Gebruik zelf ook Aldfaer. Vind het een prettig programma. Kan ermee doen wat je wil.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2006 @ 12:19:03 #224
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_43957351
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 19:12 schreef Bluesdude het volgende:

    [..]

    Ja.. je zit vast, maar toch heb je een paar zoekmogelijkheden. Wie niet waagt enzo...
    Bijv notarisarchieven over koop en erfenissen .
    Of deze database Kwijtscheldingen..
    Vraag de documenten Cornelis Buys op, want je weet nooit wat je kunt vinden aan beroepinfo, adressen, aantal kinderen of namen van echtgenote en kinderen..

    Twee zonen van Cornelis Alijander huwden 2 zussen Hesselink.. Hun voorouders Harmen Hesselink en Theodora Becking (gehuwd abt 1655 te Varsseveld) zijn ook voorouders van een achternichtje van me.. Wel grappig..
    Theodora had een broer Hendrik .. en een van zijn nazaten was Bram van der Stok die dit naamtopic kreeg op FOK:
    Bram van der Stok en andere Nederlandse helden
    Mocht je nog belang hebben bij de preciese nazaten van beide huwelijken Brandts Buijs - Hesselink, geef dat dan even aan. De stamboom Brandts Buijs is namelijk nagenoeg compleet.
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_43959604
    Merci...maar ik ben niet bezig met Hesselink.
    Het was een naam die ik tegenkwam bij de kwartierstaat van mijn achternichtje en ik ontdekte dat er op internet redelijk veel te vinden is over Hesselink en verweven families uit de regio Varsseveld.
    Ik heb wat gegrasduind op die sites en ik zag toen ook Snethlage. De moeder van van der Stok was een Snethlage en uit nieuwsgierigheid ging ik het verband zoeken.
    Jammer dat ik niet het verband heb kunnen leggen met Guus Hiddink, die uit Varsseveld komt..

    Misschien vind jij het leuk te noteren dat de twee zussen een derde zus Anna Aleida Hesselink hadden.
    Zij huwde een halfbroer van Christiaan Snouck Hurgronje, die altijd wordt genoemd bij van Heutsz
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Christiaan_Snouck_Hurgronje

    [ Bericht 26% gewijzigd door Bluesdude op 28-11-2006 14:52:57 ]
    pi_44125040
    Voor de mensen die bezig zijn met hun Groningse familie: Genlias is zojuist ge-update. Zo te zien zijn ze ook bezig om de geboorteberichten online te zetten. Daarnaast qua overlijdens in Groningen-stad ook een flinke update
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_44126282
    quote:
    Op maandag 4 december 2006 10:17 schreef Natalie het volgende:
    Voor de mensen die bezig zijn met hun Groningse familie: Genlias is zojuist ge-update. Zo te zien zijn ze ook bezig om de geboorteberichten online te zetten. Daarnaast qua overlijdens in Groningen-stad ook een flinke update
    Ik had al in de gaten dat er ook geboortes uit lisse opstonden, iets wat nog niet vermeld stond in hun database.

    En in groningen heb ik nog wel wat uit te zoeken, al is get meeste van voor de burgerlijke stand.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
      Moderator donderdag 14 december 2006 @ 23:49:23 #228
    18653 crew  D.
    pi_44443818
    Zojuist heb ik in Aldfaer nummer 2000 toe kunnen voegen: Peter Johannes Minten

    pi_44447723
    Nice, dat begint al aardig wat te worden

    Ik zit op 4587 momenteel.
    Gisteren nog wat huwelijkse bijlagen opgetrommeld. Weer een hele bult info over mensen waarvan ik nog niet veel wist. Erg handig, die dingen!
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      Moderator vrijdag 15 december 2006 @ 09:50:36 #230
    18653 crew  D.
    pi_44448640
    Had het grappig gevonden als de 2000e bijvoorbeeld een directe tante geweest, maar het is de vader van de man van de dochter van de broer van de vader van mijn oma
    De vader van de man van mijn oma's nichtje dus
    Da's nog best dichtbij toch
    pi_44450775
    Da's nog best dichtbij idd!

    Eens kijken wie ik op de 1000-nrs heb staan:

    1000: Sietske Gerlofs (haar overgrootouders zijn mijn oudgrootouders)
    2000: Elisabeth Hoeve (haar broer heeft een zoon, en die zoon is de vader van mijn vaders halfzus)
    3000: Merrigje Runhart (haar ouders zijn mijn oudgrootouders)
    4000: Geertruida Jans Kuen (geen idéé, familie van ergens een ver aangetrouwd familielid, gok ik)
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 december 2006 @ 11:39:37 #232
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_44451597
    Heb ook eens even gekeken. Maar heb 1) meer dan 33.000 personen inmiddels en 2) de meesten op 1000tallen zijn aangetrouwde familie, heel ver weg
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_44451998
    Jij hebt écht veel, Tara!
    Maar je bent er ook al vele jaren mee bezig, als ik me niet vergis.

    Als denk ik niet dat ik ooit zoveel namen zal hebben
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      Moderator vrijdag 15 december 2006 @ 17:20:29 #234
    18653 crew  D.
    pi_44462518
    Ik bedenk me ineens dat wat verduidelijk van mijn kant wellicht gewenst is.

    Ik heb van iemand drie boeken vol namen gekregen van één tak van mijn familie.
    Omdat ik al een deel van die tak had ben ik bij de oudste persoon die ik al had begonnen en werk die boeken door
    naar beneden, en straks als ik klaar ben naar boven. Ik heb dus een vast patroon. Sturen richting de 2000ste persoon zat er dus niet in mocht iemand zich afvragen waarom ik niet gewoon een tante ingevoerd had.
      Moderator vrijdag 15 december 2006 @ 17:21:48 #235
    18653 crew  D.
    pi_44462549
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 11:52 schreef Natalie het volgende:


    Als denk ik niet dat ik ooit zoveel namen zal hebben
    Dito
    pi_44462637
    Mijn eigen aldfaernr is iets van 2100-nog iets.
    Heb mezelf eens perongeluk gewist
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_44465572
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 17:25 schreef Natalie het volgende:

    Heb mezelf eens perongeluk gewist
    Freudiaans ?
    pi_44466023
    Uit m'n stamboomprogramma dus hè
    Dacht dat ik mezelf ontkoppelde, maar ik wiste 'm. Whoops.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_44482009
    Ik snapte het , Natalie

    Zijn er mensen hier die bezig zijn met midden-Limburg?
    Net onder Roermond? St.Odilienberg, Linne, Posterholt, Vlodrop ?
    Van Helden, Evers, Everts,
    pi_44482262
    Ik ben voornamelijk met Drenthe, Groningen, Friesland en Noord-Holland bezig momenteel.
    Heb -zover ik weet- zelfs niemand uit Limburg in de stamboom staan. Voornamelijk allemaal noordelijke boeren hierzo
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      zaterdag 16 december 2006 @ 14:54:44 #241
    9902 Lestat
    the vampire...
    pi_44482476
    Iemand nog Roovers in z'n stamboom? uit omgeving Breda?
    Memento Mori
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 december 2006 @ 18:22:17 #242
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_44487279
    Roovers is in mijn bestand niet aanwezig. 1 Van Helden, in Groningen. Meeste Evers en Everts ook in Groningen. Sowieso liggen mijn zwaartepunten in Groningen, Drenthe, stukje Friesland, IJsselgebied (Zwolle/Deventer/Zutphen/Arnhem) en de Betuwe
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_44489252
    Mijn tante heeft veel Van Heldens maar die zitten vooral in Zuid-Afrika, hoewel er geloof ik ook uit Brabant en Limburg komen...
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_46767734
    Gaat iemand toevallig binnenkort nog naar 't Archief te Amsterdam?

    (Ja, hij is nog open. De verhuizing is uitgesteld tot eind maart)
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      dinsdag 6 maart 2007 @ 03:03:54 #245
    9902 Lestat
    the vampire...
    pi_46964639
    Ik heb een aantal vragen over beroepen die ik ben tegengekomen in mijn onderzoekingen. Wat is: een greinwerker, een vorster, en een flaker?

    Over de 'flaker' ben ik trouwens niet zeker, mijn bron had er een vraagteken achter gezet, dat zal wel betekenen dat het niet goed leesbaar was.
    Memento Mori
      Moderator dinsdag 20 maart 2007 @ 23:15:52 #246
    18653 crew  D.
    pi_47493890
    Iemand die mij dit verhaal, en dan met name het deel van Theodora, uit kan leggen?
    Staan mij iets teveel namen om het overzichtelijk te kunnen noemen, m.a.w.: ik snap 't niet meer

      Moderator donderdag 22 maart 2007 @ 08:32:21 #247
    18653 crew  D.
    pi_47537364
    Als zij die zich met genealogie bezighouden het niet snappen hoor ik het ook graag, dan weet ik iig dat men het heeft gezien en kan ik verder puzzelen
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 maart 2007 @ 11:18:04 #248
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_47541225
    dv. = dochter van
    ev. = en van
    doopget. = doopgetuigen
    Waarom bij Theodora tussen haakjes erachter staan weet ik niet, waarschijnlijk andere namen waaronder ze bekend is
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_47541364
    Dat "van den Boomen" zou een schrijffout kunnen zijn van iemand ergens...
    Zoek uit of er toch een reden is of negeer het verder en schrijf haar naam als Theodora Jans Corsten..
    Tussen haakjes wordt haar vader Deriske genoemd.. Dit lijkt me ook een schrijffout te zijn ..
    Deriske, Dirris..zijn haar roepnamen, afgeleid van Theodora..
    Haar geboorte: http://rijksarchief.colo.bit.nl/SISIS.DLL/detail?fc=&c=7883415
    Haar huwelijk: http://rijksarchief.colo.bit.nl/SISIS.DLL/detail?fc=&c=7928985
    Haar overlijden: http://rijksarchief.colo.bit.nl/SISIS.DLL/detail?fc=&c=3868725
    Bron is deze database: http://rijksarchief.colo.bit.nl/SISIS.DLL/vondsten?
      Moderator donderdag 22 maart 2007 @ 11:31:46 #250
    18653 crew  D.
    pi_47541628
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 11:18 schreef TARAraboemdijee het volgende:
    dv. = dochter van
    ev. = en van
    doopget. = doopgetuigen
    Die begreep ik wel
    quote:
    Waarom bij Theodora tussen haakjes erachter staan weet ik niet, waarschijnlijk andere namen waaronder ze bekend is
    Dat vroeg ik me dus ook af. Wellicht weduwe
      Moderator donderdag 22 maart 2007 @ 11:39:00 #251
    18653 crew  D.
    pi_47541860
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 11:22 schreef Bluesdude het volgende:
    Dat "van den Boomen" zou een schrijffout kunnen zijn van iemand ergens...
    Zoek uit of er toch een reden is of negeer het verder en schrijf haar naam als Theodora Jans Corsten..
    Tussen haakjes wordt haar vader Deriske genoemd.. Dit lijkt me ook een schrijffout te zijn ..
    Deriske, Dirris..zijn haar roepnamen, afgeleid van Theodora..
    Haar geboorte: http://rijksarchief.colo.bit.nl/SISIS.DLL/detail?fc=&c=7883415
    Haar huwelijk: http://rijksarchief.colo.bit.nl/SISIS.DLL/detail?fc=&c=7928985
    Haar overlijden: http://rijksarchief.colo.bit.nl/SISIS.DLL/detail?fc=&c=3868725
    Bron is deze database: http://rijksarchief.colo.bit.nl/SISIS.DLL/vondsten?
    Handige link
    pi_48111357
    M'n genealogie-website is vernieuwd!: Klik!
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_48242574
    Hoihoi,

    Ik zit met een enorme puinhoop en weet even niet waar ik moet beginnen. Ik heb een hele tak mensen dubbel, het sowieso al om meer dan 10 mensen en ik heb verder nog niet gekeken wie er allemaal wel niet aan 'vast' zitten. Het is de mist ingegaan omdat dezelfde mensen andere namen hadden in verschillende documenten (Van wessel - van wesseling, Christal-Cristan, Stienissen-Stienessen etc etc) Ik heb het op papier een beetje geschetst en het zijn absoluut allemaal dezelfde mensen Ik gebruik Aldfaer, is er een mogelijkheid om mensen samen te voegen tot 1. Dat je tegen het programma zegt: dat is dezelfde persoon, combineer gegevens.

    Ik weet anders niet goed waar ik moet beginnen...
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_48244269
    Helaas niet. Als die optie er is, dan heb ik hem in ieder geval nog niet gevonden.

    Je zegt dat je een tak in tweevoud hebt. Ik zou proberen om van één gedeelte alle mensen te verwijderen (noteer van tevoren wie eruit moeten zodat je niet per ongeluk de verkeerde delete). Je zou dan één tak over moeten houden, die je evt aan kan passen aan de juiste gegevens.

    Aldfaer houdt reservekopieen bij. (program files/aldfaer/reserve kopieen). Als de fout onlangs heeft plaatsgevonden heb je misschien geluk en staat er nog een reservekopie van de oude situatie tussen.

    Hoop 't voor je, meis!
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      Moderator donderdag 12 april 2007 @ 08:32:38 #255
    18653 crew  D.
    pi_48244330
    Volgens mij is samenvoegen niet mogelijk.
    Hoe je het het beste op kunt lossen kun je navragen op het Aldfaerforum

    Zat laatst met een probleem met het overzetten naar een andere pc en een nieuwere versie van Aldfaer en werd daar snel en vakkundig geholpen. Succes
    pi_48245340
    Nou ja, als samenvoegen niet mogelijk is moet ik maar gaan verwijderen. Ik heb op papier van beide groepen een stamboompje gemaakt en ben tot de conclusie gekomen dat het heeft kunnen gebeuren doordat mensen in die kleine dorpjes allemaal maar met elkaar trouwen waardoor een ver familielid weer met een 'dichtbij familielid met een iets andere spelling van de naam' was getrouwd waardoor ik ineens dubbel werk aan het doen was. Dat ik het pas te laat doorhad kwam omdat bijna àl die namen anders gespeld waren

    vb:
    Lambertus Stinissen trouwt Anna Evers versus Lammert Stienissen trouwt Johanna Evers
    Derk Stinissen trouwt Hendrica v Wesseling versus Derk Stienezen trouwt Hendrika van Weesel
    Maria Stenezen trouwt Gerrit Cristan versus Maria Stinissen trouwt Gerrit Christal

    Wat kiezen jullie eigenlijk voor naam als je allemaal verschillende schrijfwijzen tegenkomt? Ik zet die verschillende vormen wel bij de aantekeningen, maar bij de hoofdinvoer staan vaak allerlei verschillende spelvormen.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      Moderator donderdag 12 april 2007 @ 09:34:35 #257
    18653 crew  D.
    pi_48245521
    quote:
    Op donderdag 12 april 2007 09:27 schreef Isabeau het volgende:

    Wat kiezen jullie eigenlijk voor naam als je allemaal verschillende schrijfwijzen tegenkomt? Ik zet die verschillende vormen wel bij de aantekeningen, maar bij de hoofdinvoer staan vaak allerlei verschillende spelvormen.
    Ik gebruik altijd de meest volledige naam, dus bij Anna of Johanna kies ik voor de laatste.
    Het is ook afhankelijk van de bron. Ik kies liever voor de info van de bron die ik het meest betrouwbaar acht.

    Ach, het leven zit vol keuzes
    pi_48245573
    Ik neem de namen in het begin letterlijk over.
    Als iemand bij z'n doop 'Take' heet, dan voer ik dat in. Trouwt hij vervolgens en staat er nu 'Taeke', dan verander ik z'n naam in 'Taeke' een zet bij Tabblad Persoon: 'Ook wel: Take (doop), Taeke (huweljk).'
    Uiteindelijk laat ik meestal de laatste naam (van het overlijden) staan.

    Mocht een naam veel variaties kennen (die ik dus ook tegenkom), dan kies is vaak voor de meest gebruikte.
    Voorbeeld uit m'n eigen gegevens:

    Ook wel: Geertje Remmels Piest
    Ook wel: Zeersche Reinders Piest
    Ook wel: Geerske Reinders Piest
    Ook wel: Sjetske Reinders Piest
    Ook wel: Tjiertske Reinders Piest
    Ook wel: Tjiske Piest
    Ook wel: Sietske Piest
    Ook wel: Teersche Reinders Piest
    Ook wel: Tjiertske Reinders Piest

    Het zoeken viel niet mee
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      donderdag 12 april 2007 @ 09:49:35 #259
    15958 steenz
    Natalies konijntje
    pi_48245916
    Ik doe ook zoiets inderdaad. Meestal kies ik voor de variatie die het meeste voorkomt. Als het duidelijk is dat 1 van de voornamen een verkorting is van een volledige naam (die ook af en toe voorkomt) dan neem ik de volledige naam, en voeg ik soms de verkorting in als roepnaam (want dat zal die dan ook wel geweest zijn). Voorbeeld is inderdaad Anna vs. Johanna, of Geertje vs. Geertrui (of zelfs Geertrui vs. Geertruida) etc.

    Wat ik wel anders doe, is dat ik, als twee namen ongeveer even vaak voor lijken te komen, juist geneigd ben om de eerste naam aan te houden. Ergens vind ik namelijk dat de naam waarmee je geregistreerd wordt bij je geboorte je echte naam is. Bij dopen is dat al iets meer twijfelachtig, maar goed. Sowieso vertrouw ik namen op akten waarvan je weet dat er een uittreksel uit het geboorteregister voor nodig is geweest meer dan die op andere akten.

    Uiteindelijk blijft het toch een pure gok, want de logica van de roepnamen ontgaat me soms volledig . Maria Catharina, roepnaam Ka... of meer recent (iemand die jonger is dan ik): Andreas Bernardus, we noemen hem Jeroen...
    “There is a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot.” -- Steven Wright
    “Trying is the first step towards failure.” -- Homer J. Simpson
    pi_48246151
    Zo heb ik er ook eentje. Een voorouder van me heet Johanna Elizabeth. Maar de ene keer staat ze als 'Janna', dan als 'Joanna', 'Johanna' en dan weer als 'Janna Elizebeth.'
    Heb haar als 'Johanna Elizabeth' vermeld en de variaties in het tabblad gezet.

    Een tijd geleden vond ik een huwelijksbericht in Tresoar waarbij de bewuste Take als 'Taeke' vermeld stond. Onslangs heb ik de huwelijkse bijlagen opgevraagd ivm wat andere zaken en natuurlijk zal die trouwakte van Take er ook bij.
    Wat blijkt nu: het is geschreven en dat mooie sierschift met krullen en bogen. Er lijkt 'Taeke' te staan. Maar als ik verder lees, dan zie ik dat die ambtenaar die -a gewoon zo schrijft.
    Kortom: niets 'Taeke'. Hij heet gewoon Take.
    Diegene die het heeft ingevoerd bij Tresoar heeft niet goed gekeken.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 12 april 2007 @ 11:03:18 #261
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_48248435
    Die verschillende namen is soms echt een kriem ja.
    Overigens heeft PAF wel de mogelijkheid 'mergen'
    Gelukkig maar, want hoevaak ik dat wel niet nodig heb gehad
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_48252258
    quote:
    Op donderdag 12 april 2007 09:36 schreef Natalie het volgende:
    Voorbeeld uit m'n eigen gegevens:

    Ook wel: Geertje Remmels Piest
    Ook wel: Zeersche Reinders Piest
    Ook wel: Geerske Reinders Piest
    Ook wel: Sjetske Reinders Piest
    Ook wel: Tjiertske Reinders Piest
    Ook wel: Tjiske Piest
    Ook wel: Sietske Piest
    Ook wel: Teersche Reinders Piest
    Ook wel: Tjiertske Reinders Piest

    Het zoeken viel niet mee
    Die is wel héél erg, zo ben ik het nog niet tegen gekomen.

    Ik heb vanmorgen wel een familielid gevonden (de kleindochter van een oom van mijn oma) die ook enthousiast met de familiestamboom aan de gang is geweest en nu heb ik heel veel data extra Maar zij heeft mijn aftakking van haar familie niet (ze heeft wel mijn overgrootvader, maar niet mijn oma), dus ik denk dat ik haar maar ga e-mailen met de vraag of ze de ontbrekende gegevens hebben wil.

    Wat ook lekker veel puzzelwerk op kan leveren is een gezin met 6 kinderen, waaruit 5 kinderen met de 5 kinderen van 1 ander gezin zijn getrouwd Dat houdt familiefeesten wel heel overzichtelijk
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_49601707
    Laatst hoorde ik via via dat een aantal familieleden naar het buitenland zijn geëmigreerd.
    Heeft iemand ervaring met het zoeken naar dergelijke familieleden?

    Zijn er bijvoorbeeld registers voor vertek naar 't buitenland?
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_49606697
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 12:07 schreef Natalie het volgende:
    Laatst hoorde ik via via dat een aantal familieleden naar het buitenland zijn geëmigreerd.
    Heeft iemand ervaring met het zoeken naar dergelijke familieleden?

    Zijn er bijvoorbeeld registers voor vertek naar 't buitenland?
    Heb je de mormonen al geprobeerd?
    pi_49616100
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 14:21 schreef Mardoek50 het volgende:

    [..]

    Heb je de mormonen al geprobeerd?
    Nee. Maar ik ga kijken.
    Thanks
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_49636527
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 18:39 schreef Natalie het volgende:

    [..]

    Nee. Maar ik ga kijken.
    Thanks
    Graag gedaan

    Dat is waar ik zou beginnen als ik mensen zou zoeken die naar andere landen zijn geemigreerd. Maar verder is het volgens mij ook sterk afhankelijk van het betreffende land. Om welk land(en) gaat het?

    Leuke site heb je trouwens
    pi_49641633
    quote:
    Op dinsdag 22 mei 2007 10:44 schreef Mardoek50 het volgende:

    [..]

    Graag gedaan

    Dat is waar ik zou beginnen als ik mensen zou zoeken die naar andere landen zijn geemigreerd. Maar verder is het volgens mij ook sterk afhankelijk van het betreffende land. Om welk land(en) gaat het?

    Leuke site heb je trouwens
    Heb gekeken, maar helaas kon ik niets vinden. Wel veel mensen met de goede achternaam, maar geen van hen was wie ik zocht.

    De een is geëmigreerd naar Zweden en de ander naar Canada
    Bedankt voor het compliment btw
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_49642506
    quote:
    Op dinsdag 22 mei 2007 13:07 schreef Natalie het volgende:

    [..]

    Heb gekeken, maar helaas kon ik niets vinden. Wel veel mensen met de goede achternaam, maar geen van hen was wie ik zocht.

    De een is geëmigreerd naar Zweden en de ander naar Canada
    Bedankt voor het compliment btw
    Oh, ok, jammer.

    Met het zoeken naar personen in Zweden en Canada heb ik helaas geen ervaring.
    pi_50287616
    Ben weer een stapje verder gekomen...denk ik.

    Was als laatst gebleven bij Arnoldus Vercalsteren die trouwde in 1665 met ene Martina Deckers. Zij hertrouwd in 1677. Ik ga er dus van uit dat Arnoldus ws voor die trouwdatum is overleden.

    Nu vond ik op een site de gegevens van een Arnoldus die geboren werd in 1617, en overlijdt in 1677. Arnoldus + 1677 - Jill was geinteresseerd.
    Arnoldus had het druk in zn 60 jarige bestaan, 3x getrouwd, 8 kinderen en zijn laatste vrouw is na hun huwelijk in 1656, in 1663 gestorven.

    2 jaar later trouwt die andere Arnoldus met die Martina Deckers in hetzelfde kleine dorp in Belgie. Toeval?

    Ik heb ff de eigenaar van de site gemaild, of hij die link al dan niet kan leggen. Maar dat zou wel fijn zijn. Niet alleen 3 vrouwen, 8 kinderen, een broer en een zus erbij. Maar ook een vader en een moeder van Arnoldus, dus weer een generatie en we gaan van 1600 naar 1500.
    pi_50291922
    quote:
    Op dinsdag 22 mei 2007 13:32 schreef Mardoek50 het volgende:

    [..]

    Oh, ok, jammer.

    Met het zoeken naar personen in Zweden en Canada heb ik helaas geen ervaring.
    Heb ze gevonden!
    Eigenwijs hun namen ingetypt in google. Mailadres gevonden en er een mail naartoe gestuurd. Was in een keer raak. Ook meteen 't mailadres van hun nicht in Canada.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_50505810
    * meldt zich ook even in dit topic.

    Ik ben op dit moment bezig met een mijn vaders kant en zoek op het moment vooral in Groningen.
    Erg interessant allemaal
    pi_50513737
    Mijn vaders familie komt ook volledig uit Groningen. In welke regio zit jouw familie voornamelijk?
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_50515361
    Vooral in de buurt van Loppersum, Bierum, 't Zandt en al die kleine plaatsjes die bij liggen.

    Ik ben dus nu bezig mijn opa van vaders kant, de familie van mijn oma van vaders kant komt ook daar weg geloof ik.
    De oma van moeders kant komt richting Veendam weg, en de tak van mijn opa van moeders kant komt uit Smilde / Assen.
    pi_50516654
    Veendam is de regio waar ook een deel van mijn familie vandaan komt
    Mocht je nog eens wat nodig hebben uit Drenthe, dan wil ik evt. wel eens voor je kijken in het archief. Ik woon er vlakbij.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_50516898
    Haha, dank je.
    Maar ik woon zelf in Assen
    pi_50516978
    Dat meen je! Ik ook

    FOK! is goed vertegenwoordigd
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_50517040
    Ow, dat is dan ook toevallig haha.
    Familieroots in Veendam en woonachtig in Assen

    Als ik met de tak in Veendam aan de slag ga, moeten we maar eens vergelijken.
    Lijkt me wel interessant om te kijken of er overeenkomsten zijn.
    pi_50517392
    Absoluut!

    Regio Veendam, Slochteren, Noordbroek, Zuidbroek, Meeden is van mijn grootvader aan vaders zijde.
    Drenthe, Overijssel van mijn grootmoeder aan vaders zijde
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 juni 2007 @ 13:51:52 #279
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_50518365
    Welke familienamen heb je in Slochteren/NB/ZB en Meeden Natalie?
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
      maandag 25 juni 2007 @ 13:42:52 #280
    90400 longinus
    Hollander
    pi_50818619
    Net terug van een reis naar het tegenwoordige Polen, vroeger Pruisen Geweest in Braniwo, vroeger Braunsberg waar een voorouder vandaan kwam.
    Ik wist zeker dat er door de oorlog geen gegevens meer waren, maar toch even kijken of er nog een paar gebouwen stonden, en idd, een heel klein beetje was nog terug te vinden.
    Vroeger was er veel handel tussen gronigen en Pruisen, graan heen, stukgoed terug en daar heeft hij zijn scharrel leren kennen, dit was 200 jaar geleden.

    Het kerkboek is niet verloren gegaan maar zwerft ergens in Duitsland, nu nog de juiste mannetjes vinden die mij daarbij kunnen helpen
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juni 2007 @ 23:18:36 #281
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_50955423
    Ik ben weer eens bezig met wat dingen uit Genlias invoeren. Kom ik opeens in een tak van een Groninger familie van een aangetrouwde als moeder tegen: Margaretha Huberdina Harmanna Zelle.
    Tsja, dan gaat er bij mij een lampje branden, en ja hoor, mevrouw Zelle is een volle nicht van Adam Zelle, de vader van Margaretha Geertruida Zelle, oftewel Mata Hari

    Enfin, een nieuwe BN'er in mijn bestand dus
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_50956477
    Mata Hari in je bestand Wat leuk!
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      vrijdag 13 juli 2007 @ 13:20:50 #283
    14313 Cipri
    Nu met blogje!
    pi_51427690
    Ik ben ook maar weer eens aan het uitzoeken en invullen geslagen, te beginnen door alle papiertjes die hier op een hoop liggen in aldfaer in te voeren. Nou is het voor het eerst dat ik dit proramma gebruik, maar ben ik nou blind, of is er niet echt een simpele zoek functie? Gewoon lekker op naam kunnen zoeken ofzow
    pi_51624813
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 13:20 schreef Cipri het volgende:
    Ik ben ook maar weer eens aan het uitzoeken en invullen geslagen, te beginnen door alle papiertjes die hier op een hoop liggen in aldfaer in te voeren. Nou is het voor het eerst dat ik dit proramma gebruik, maar ben ik nou blind, of is er niet echt een simpele zoek functie? Gewoon lekker op naam kunnen zoeken ofzow
    Ik weet niet of je het inmiddels al gevonden hebt....maar ik ga dan altijd naar de volledige lijst met personen (ergens in het midden van je werkbalk bovenin).
    Daar kun je zoeken op naam.
      Moderator zondag 20 april 2008 @ 01:00:36 #285
    18653 crew  D.
    pi_58170483
    Damn, hier is allang niet meer gepost

    Tijd voor een 'update'

    Zojuist nummer 3000 toegevoegd:

    Henricus Johannes C. van Beek
    geb. 15-11-1953 Eindhoven
    pi_61676921
    Nee idd. Zonde eigenlijk...

    Ik heb intussen 7456 personen in m'n stamboom staan.
    Momenteel ben ik bezig met familie Kissien (ook wel Kisjes, Kisje, Kisjes etc) uit Overijssel. Heel in de verte heb ik voorouders met die achternaam en ik vind het zo'n aparte naam dat ik maar verder ben gaan speuren. Familie is groter dan ik dacht. Gelukkig blijven ze redelijk op dezelfde plek wonen. Dat maakt het zoeken wat makkelijker.

    Misschien dat ik binnenkort nog even langs stadsarchief in Amsterdam ga. Nu woon ik er nog vlakbij, maar volgende maand is dat wel anders. Profiteren nu het nog kan
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 september 2008 @ 23:40:43 #287
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_61691345
    Ik ben inmiddels de 50.000 personen in mijn bestand gepasseerd. Ik heb mijn zoon als nr. 50.000 ingevoerd

    Ik zit nu te worstelen met de familie Morison

    Natalie, jij hebt toch Kruizinga's in je bestand? Toevallig ook ene Reindert Reinderts Kruizinga, geb. 3 dec 1797, Hoogezand, zoon van Reindert Reinderts Kruizinga en Korneelsje Roelfs Schilt en gehuwd met Zenobia Walradina Theodora de Raad op 21 jan 1826 te Zaltbommel, zij geb. 12 jul 1804 Zaltbommel, ergens in 1850 te Deventer overleden en dochter van Alexander de Raadt en Alijda Cornelia Brandts (die later huwde met Cornelis Buijs)
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_61694098
    Kruizinga's in Hoogezand, dat zit meestal wel goed. En als ik ze niet heb, dan is dat ongetwijfeld een tak die ik nog niet uitgewerkt heb

    Ik ga vanmiddag voor je kijken. Eerst even arbeid verrichten
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_61729926
    Niet kunnen vinden, Tara. Maar ik heb ook nog niet alles uitgewerkt. Ben er nu aan begonnen. Zodra ik ze vind dan laat ik het weten
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      Moderator donderdag 18 september 2008 @ 15:39:24 #290
    18653 crew  D.
    pi_61733164
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 15:58 schreef Natalie het volgende:
    Nee idd. Zonde eigenlijk...
    Snelle reactie
      donderdag 2 oktober 2008 @ 12:56:17 #291
    129814 wolferl
    Ik kan niets bedenken
    pi_62074241
    Leuk topic, ik kijk hier regelmatig in.

    Jammer dat onze familie(naam) nergens terug te vinden is.
    Het lijkt wel alsof wij totaal geen geschiedenis hebben.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 oktober 2008 @ 23:05:06 #292
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_62093351
    Ik heb trouwens vandaag aan de stamboom Moll (via welke ik ook al verwant ben aan H.A. Lorentz en H. Kamerlingh Onnes) een zijtak gevonden die via Huijsman, Masman overgaat in de familie Kan. Ik ben heb het uitgezocht en ben verwant aan minister Johannes Benedictus Kan en zijn zoon, cabaretier Wim Kan
    Dus een nieuwe BN'er toegevoegd
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_62103914
    quote:
    Op donderdag 2 oktober 2008 12:56 schreef wolferl het volgende:
    Leuk topic, ik kijk hier regelmatig in.

    Jammer dat onze familie(naam) nergens terug te vinden is.
    Het lijkt wel alsof wij totaal geen geschiedenis hebben.
    Wat is jullie familienaam dan?
    (Mag ook pm)
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      Moderator dinsdag 13 januari 2009 @ 22:32:06 #294
    18653 crew  D.
    pi_65009423
    Tijd voor een schopje

    Mag ik jullie voorstellen, familielid 4000:

    Wilhelmina Manders
    geboren op 20-07-1854 in Aarle-Rixtel
    dochter van Johannis Manders en Ardina Swinkels.
    pi_65017501
    Heb er bijna 8000.
    Nr 4000 is bij mij:

    Geertruida Jans Kuen
    Geboren op 07-06-1805, Oude-Pekela
    Gedoopt op 30-06-1805, Oude-Pekela

    Dochter van Jan Willems Kuen en Trijntje Jans Das

    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      Moderator donderdag 15 januari 2009 @ 19:38:33 #296
    18653 crew  D.
    pi_65093920
    Ik heb een Joost Gerardus Gasinjet in de familie, opgepakt in het Kollumer oproer, moet dus eens naar dokkum toe want daar liggen de arresten
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
      Moderator maandag 19 januari 2009 @ 13:53:07 #298
    18653 crew  D.
    pi_65206716
    nr. 5000

    Cornelis Herkanus Swinkels Zaal
    geboren op 26-06-1918 in Hoorn
    zoon van Petrus Hubertus Wilhelmus Swinkels en Catharina Wilhelmina Zaal
      Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 13:32:35 #299
    18653 crew  D.
    pi_65453071
    nummer 6000

    Petronella Brok
    geboren op 05-10-1868 in Den Bosch.
    dochter van Henricus Brok en Catharina Petronella van Wolfsbergen
      Moderator vrijdag 30 januari 2009 @ 09:45:14 #301
    18653 crew  D.
    pi_65557058
    Genealogie Topic deel 3

    [ Bericht 76% gewijzigd door D. op 30-01-2009 09:53:41 ]
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')