Vertel aub geen onzin. De Koerden zullen echt niet de sjiieten gaan afslachten omdat ze zich meer soenniet voelen en dus de Arabische soennieten helpen bij een evt. burgeroorlog. De Koerden zullen zichzelf gaan verdedigen tegen sjiieten of Arabische soennieten als die besluiten de Koerden aan te vallen. Ik denk dat de Koerden hun handen vol zullen hebben aan de Turken, die waarschijnlijk bij een burgeroorlog kunnen ingrijpen in Noord-Irak.quote:Op zondag 26 februari 2006 01:13 schreef achtbaan het volgende:
[..]
koerden zijn ook soennieten! de meesten van hen dan. Ze worden apart genoemd omdat ze streven naar een koerdische staat met koerden in turkije, iran en syrie. Maar als er dus oorlog uitbreekt tussen soennieten en sjieten zullen koerden die nationale gevoelens 'voorlopig'dumpen voor islamistische gevoelens. Al-zarqawi startte eerst met kampen in kurdistan (want daar zijn soennieten ook al zijn ze geen arabieren, dat doet niet veel toe) en wilde dat de koerden geen support geven aan nationale partijen die onafhankelijke staat (geen islamistische staat) willen oprichten.
Er zijn wel wat spanningen geweest tussen koerden en arabieren, maar dat komt door de eenzijdigheid van saddam en zijn regering. Bij een oorlog waarbij het gaat om geloof en niet zo zeer om ras, zal de kloof tussen die twee minder worden omdat dan de religieuze krachten het stuur overnemen van de politici.
Zoals ik net heb gelezen, volgens de ministerie van de defentie in Irak, een burgeroorlog in irak, als die eenmaal is begonnen, zal die nooit meer stoppen..(dus zal heeel erg lang duren).
De amerikanen hebben zich gezet in een checkmate.Of de amerikanen gaan winnen van de oorlog tegen 'terrorisme' hangt nu af van wat alqaeda of iran willen.Deze twee hebben de touwtjes in handen: Alqaeda kan aanslagen plegen waardoor er oorlog uitbreekt en iran kan de sijeten zo machtig maken dat de soennieten in opstand komen.
Dan mag binladen bush een dank-audioband sturen.
ok, maar dat geeft je het recht niet om ze te vermoorden? (ik heb het over de extremisten)quote:Op zondag 26 februari 2006 01:18 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ahmadiya's worden gezien als sektarische terroristen. Alevieten worden niet beschouwd als moslims.![]()
Denk je? de koerden zullen in ieder geval niet samen werken met sjiieten tegen soennieten. Misschien wel tegen arabieren maar zodra de religieuze oorlog begint, dan gaan ze zich of zogenaamd neutraal gedragen of ze gaan soennieten steunen. Albarazani zei een keertje rond november van vorig jaar toen hij Europa bezocht dat als er oorlog komt tussen sjiieten en soennieten dat de koerden een onafhankelijke staat gaan vormen en dat ze geen deel willen uitmaken van soennieten ofsjiieten. Dat zei hij en dat betwijfel ik heel erg.quote:[
[..]
Vertel aub geen onzin. De Koerden zullen echt niet de sjiieten gaan afslachten omdat ze zich meer soenniet voelen en dus de Arabische soennieten helpen bij een evt. burgeroorlog. De Koerden zullen zichzelf gaan verdedigen tegen sjiieten of Arabische soennieten als die besluiten de Koerden aan te vallen. Ik denk dat de Koerden hun handen vol zullen hebben aan de Turken, die waarschijnlijk bij een burgeroorlog kunnen ingrijpen in Noord-Irak.
Jij hebt het over Al-Zarqawi in Koerdistan. De extremistische moslims in Koerdistan, ook wel terroristen genoemd, waren lid van Ansar Al-Islam. Net als Al-Qaida, zijn de leden van Ansar Al-Islam extremistische soennieten. (takfiris, salafis, wahabbieten) Die zijn overigens allemaal uit Koerdistan verjaagd na de val van Saddam.
bron: www.telegraaf.nlquote:Woedende betogers bij Britse ambassade Teheran
TEHERAN - Honderden woedende Iraniėrs zijn zondag naar de Britse ambassade in Teheran getrokken. Zij riepen leuzen als 'Dood aan het Verenigd Koninkrijk!', verbrandden Deense en Amerikaanse vlaggen en eisten de sluiting van de diplomatieke missie.
Iran heeft westerse krachten ervan beschuldigd achter de aanslag op de Gouden Moskee van Samarra te zitten, een van de heiligste plaatsen van de sjiieten. Het Westen zou zo een burgeroorlog willen uitlokken tussen soennieten en sjiieten.
De betogers uitten ook hun woede over de spotprenten van de profeet Mohammed die in een Deense krant zijn verschenen. Er zou sprake zijn van een zionistisch complot om tweedracht te zaaien.
Dit bewijst dat Iran achter de aanslag zit, gesteund door linkse Europeanen als Northern Star.quote:Op zondag 26 februari 2006 14:13 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
bron: www.telegraaf.nl
het is dus een zionistisch complot. ik kan er niets over zeggen, heb de informatie niet waarop deze iraniėrs zich baseren, maar het is voor Iran waarschijnlijk interessant om dergelijke speculaties als waarheid te propageren. Goed om het conflict tussen het westen en moslims nog eens op scherp te zetten.
Mogelijk dat het de komst van Mahdi versneld.
Dat betwijfel ik. Je moet niet vergeten dat de soennieten in Irak synoniem staan voor 'aanhangers van Saddam'. Ik beschuldig hun niet allemaal, maar een groot deel van hun was nou eenmaal Saddam-aanhanger. Dit betekent in feite dat de Koerden heel goed beseffen dat de enige bondgenoot die ze op dit moment in Irak hebben, de sjiieten zijn. De Koerden zijn het op veel punten niet eens met de sjiieten maar ze weten dat ze beide voor een groot deel de slachtoffers waren onder het bewind van Saddam. Bloedige gevechten tussen beide sluit ik uit.quote:Op zondag 26 februari 2006 11:26 schreef achtbaan het volgende:
Denk je? de koerden zullen in ieder geval niet samen werken met sjiieten tegen soennieten.
Nogmaals, ze gaan helemaal niemand steunen. Ze zullen zich neutraal opstellen. De Koerden staan erom bekend niet sectarisch te zijn. Je moet niet vergeten dat er ook 2 miljoen Koerden in Bagdad wonen die sjiiet zijn. En in het buitenland heb je ook grote groepen Koerdische sjiieten die het meest hebben geleden onder Saddam:quote:Op zondag 26 februari 2006 11:26 schreef achtbaan het volgende:
Misschien wel tegen arabieren maar zodra de religieuze oorlog begint, dan gaan ze zich of zogenaamd neutraal gedragen of ze gaan soennieten steunen.
Ik zou hem maar op zijn woord geloven.quote:Op zondag 26 februari 2006 11:26 schreef achtbaan het volgende:
Albarazani zei een keertje rond november van vorig jaar toen hij Europa bezocht dat als er oorlog komt tussen sjiieten en soennieten dat de koerden een onafhankelijke staat gaan vormen en dat ze geen deel willen uitmaken van soennieten of sjiieten. Dat zei hij en dat betwijfel ik heel erg.
Ja de Turkmenen worden inderdaad gesteund door de Turken om rotzooi te schoppen in Noord-Irak. Maar ook de Turkmenen bestaan uit sjiieten en soennieten. De sjiietische Turkmenen hebben zich aangesloten bij de Arabische sjiieten.quote:Op zondag 26 februari 2006 11:26 schreef achtbaan het volgende:
Er zijn veel koerdan in het noorden van Irak maar er is ook een minderheid van Turkmanen of hoe ze ook heten die steun zullen krijgen van de turkse regering om te voorkomen dat er een onafhankelijke staat wordt opgericht.
Om de zoveel maanden is er een groot aanslag in Noord-Irak maar het is daar relatief rustig vergeleken met de rest van het land.quote:Op zondag 26 februari 2006 11:26 schreef achtbaan het volgende:
Denk je echt dat Ansar Al-islam helemaal is verjaagd? Er vinden regelmatig aanslagen tegen de regering in het noorden van irak. Vooral de twee grootste partijen zijn doel van alqaeda.
Al-Qaida profiteert er inderdaad van. Ze zullen denk ik niet de enige zijn.quote:Op zondag 26 februari 2006 11:26 schreef achtbaan het volgende:
Maar goed, de strategie van alqaeda is als volgt: laat de sjiiten totale oorlog verklaren tegen de soennieten. De soennieten zullen ook terugvechten. Iran zal zich bemoeien. De soennieten landen zullen onder druk staan van eigen islamistische regeringen en automatisch gaan ze de soennieten in irak te hulp schieten. De jihad wordt een plicht in saudie etc en alqaeda krijgt dus meer aanhangers, geld, territorium etc. De soennieten hoeven niet te winnen, hoe lang er oorlog is, blijft alqaeda groeien.
Als je een beetje had opgelet weet je dat het niet het aard van het beestje is om heilige overblijfselen van nazaten van de profeet op te blazen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:51 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Omdat het kul is, zo diep is het nrc in ieder geval nog niet gezonken. als je een beetje had opgelet was je opgevallen dat het al eeuwen niet botert tussen sunnieten en shiiten. En ook alevieten en ahmaddiyaden zijn een geliefd doelwit van onze oh zo fijne sunnieten. Aard van het beestje.
quote:Michel Chossudovsky: “Has the US [and Britain] created as part of a covert intelligence operation, a bogus ‘resistance movement’ made up of its own Al Qaeda sponsored ‘terrorists’? Their suicide attacks target Iraqi civilians rather than the US military. The suicide bombings tend to encourage sectarian divisions not only within Iraq, but throughout the entire Middle East. They serve Washington’s interests. They contribute to undermining the development of a broader resistance movement uniting Shia, Sunni, Kurds and Christians against the illegal occupation of the Iraqi homeland.”
Oh, wel degelijk. sunnieten hebben zelfs het graf van Mohammed in het begin van de 19e eeuw vernielt, of beter gezegd, de Saoedieėrs/wahabieten. En niet alleen het graf van Mohammed maar ook vele andere moskeeėn en heiligdommen in Mekka en Medina en zelfs shiitische heiligdommen in Kerbala. Verder werden er natuurlijk fijn een heleboel mensen afgeslacht, zowel in Mekka als Medina als in Kerbala.quote:Op zondag 26 februari 2006 22:56 schreef Sebastral het volgende:
[..]
Als je een beetje had opgelet weet je dat het niet het aard van het beestje is om heilige overblijfselen van nazaten van de profeet op te blazen.
Kan best dat het geen kul is. Remember de twee britten die vorig jaar verkleed als leden van al-sadr een bomaanslag wouden plegen?
Er bestaat zoiets als the Proactive and Preemptive Operations Group, bedacht door Rumsfeld, die erop gericht is om terrorisme te 'stimuleren'. Waarom zouden ze dat willen doen?
[..]
Als ze er zelfs niet voor terug deinzen om het graf van de moeder van Mohammed te vernietigen zullen ze om een shiitisch graf al helemaal geen traan laten.quote:Op zondag 26 februari 2006 22:56 schreef Sebastral het volgende:
[..]
Als je een beetje had opgelet weet je dat het niet het aard van het beestje is om heilige overblijfselen van nazaten van de profeet op te blazen.
.............
"They are doing it at the very moment and in order to prevent the coming together of the parties across Iraq" - Tony Blairquote:Op maandag 27 februari 2006 07:20 schreef Hallulama het volgende:
Gisteravond zijn elf mensen gedood en
34 gewond geraakt bij een granaataanval
op demonstranten in Bagdad.Het waren
zowel Sji'ieten als Soennieten.Het
protest was juist gericht tegen al het
geweld van de afgelopen dagen in Irak.
![]()
O, jawel, hoor. Religieuze fanatici die sji'ieten verachten, of soennieten die menen dat instabiliteit hen goed uitkomt. Bijvoorbeeld. Een iets betere verklaring dan dat de moskee is opgeblazen door Amerika c.s., me dunkt.quote:Op maandag 27 februari 2006 14:15 schreef NorthernStar het volgende:
Als iemand een betere verklaring heeft...
Ja, maar wel een idioot met invloed. Deze man was als ik het goed heb één van de meest fanatieke voorstanders van een invasie in Irak, het blad begint zich blijkbaar te keren in de VS.quote:
Kijk jij stijgt weer op mijn ranglijst.quote:Op maandag 27 februari 2006 14:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, jawel, hoor. Religieuze fanatici die sji'ieten verachten, of soennieten die menen dat instabiliteit hen goed uitkomt. Bijvoorbeeld. Een iets betere verklaring dan dat de moskee is opgeblazen door Amerika c.s., me dunkt.
Het staat iig vast dat die smerige hufters het gebruik van uranium niet schuwen. En niet te zuinig ookquote:Op maandag 27 februari 2006 20:21 schreef NorthernStar het volgende:
Het is gemakkelijk vast te stellen of het van lokale bronnen afkomstig is of uit Irak komt, gewoon op meerdere plaatsen in heel Europa gaan meten.
Depleted Uranium, The Gift that Keeps on Givingquote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:01 schreef Sebastral het volgende:
[..]
Het staat iig vast dat die smerige hufters het gebruik van uranium niet schuwen. En niet te zuinig ook
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |