ik vind deze best mooi gemaaktquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:21 schreef Worldbeater het volgende:
Leuk remschijfje, vooral achter.![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
3 cylinder en erg fout.![]()
![]()
[afbeelding]
Topicverknaller.![]()
quote:Dit is een klein artikeltje, lees: een leuke ervaring met een dikke V-twin. Zoals ze zeggen een eerste indruk maak je maar één keer! Had hem al op de foto’s in de motorbladen gezien en bewonderd, maar dan zie je de details niet zo goed!
Op een zaterdagmorgen begin februari naar m’n dealer in grave(NB), daar mocht ik er een paar testkilometers mee rijden!! Ja iemand moet het doen toch?? Bij aankomst aldaar, stond hij/zij al buiten mooi te wezen! In de kleur rood/metallicgrijs.
Staat hem erg mooi !! Even naar binnen om te melden en even een bakkie te doen, ook altijd leuk en gezellig daar. Ik zeg “goedemorgen dat ziet er al veelbelovend uit!! zeker ook van dichtbij!!” Mooie componenten zoals Marzocchi voorpootdiameter van 50mm. Staat hem/haar ook mooi in zwart/zilvermetallic, die stond n.l. binnen
naast een Triumph Speed Triple. Nu kon ik meteen het verschil in grootte en hoogte zien, dat scheelde toch wel wat vond ik. Moto Morini is wel groter en wat hoger. Zithoogte volgens brochure is 81 cm. Van de Speed Triple is deze ook 81 cm, maar lijkt lager. De Corsaro lijkt over het algeheel wat forser met de V-twin als middelpunt, wat een blok! Mooi om te zien. Aankleden, zeg ik en laten we maar gaan. Nog even buiten het instrumentarium nagekeken, kan er van alles mee. maar ga daar nu verder niet op in. Wat wel een leuk detail is, is dat wanneer men het contact aanzet men aan een kleine indicator ziet dat het zou kunnen vriezen. Het was ook wel fris, ongeveer rond het vriespunt. Maar ik kreeg het al warm van het idee hoe hij straks zou rijden. Vroeger zelf nog Ducati gereden, ook een mooie V-twin, maar daarmee houdt de vergelijking wel een beetje op.
Starten leek even niet te willen, maar het is eigenlijk simpel: contact aan, een druk op de startknop en dan kun je hem los laten, de computer doet de rest!! Een motormaatje heeft een Multistrada, die werkt hetzelfde.
Hij loopt mooi rond bij zo’n 1400tpm. Het uitlaatgeluid is wel heel erg beschaafd, daar zouden wel wat luidere dempers op mogen vind ik en ik denk velen met mij!!!
Opstappen, nog even de spiegels goed zetten. Het zijn niet de meest trendy exemplaren, maar wel goed. Ik had er goed zicht in naar achteren, ik ben zo’n 1,85m lang, maar kan er goed op zitten. De knieën passen goed in de tank. Met een klein tikje in z’n 1 en wegwezen. Het gaat goed. Koppeling laten opkomen voelt goed aan en zonder bokkig gedrag rijden we weg. Bij het opschakelen, gaat trouwens lekker, krijg je al gauw de indruk dat deze motor een enorm koppelbeest is.
Ik mag hem ook al tot zo’n 5500 tpm doortrekken, maar zoals de meeste V-twins moet je ook bij deze niet onder de 2500 tpm komen. Maar vanaf 3000 tpm zit de gang er al aardig in, het gaat mooi smeuïg en al doorschakelend zit je zo in de zesde versnelling zonder nukken. Al is het wel even bij het wegrijden opletten dat je hem niet onderuit trekt, vooral als het wegdek wat nattig of vettig is.
Sturen door het Brabantse land en Achterhoek vindt hij heel fijn. Hij stuurt makkelijk de bocht in, je kan gewoon blijven zitten (oude engelse stijl) en weer gas erop de bochten uit. Je mag tot 5500 tpm, maar dat is alleen gedurende de inrijperiode. Hij/zij gaat echt als een raket vooruit en daarmee zit je toch al gauw in luttele seconden rond de 160 km/uur.
En ik maar lachen onder m’n helm, wat een feestbeest!! Je krijgt een beetje het rebelse gevoel over je, met zo’n koppelbeest. Het gooi- en smijteffect: hard op een bocht af, terugschakelend, want zo’n dikke V-twin remt ook al aardig op de motor zelf natuurlijk. Met twee vingers hoeft enkel wat bijgeremd te worden, want die zijn ook zeer goed en mooi doseerbaar.
De toerenteller klimt heel langzaam, maar de digitale snelheidsmeter gaat des te sneller. Hoezo koppel??? In z’n 1e, 2e en 3e versnelling komt hij gewoon omhoog. Hij blijft mooi op temperatuur, zo’n 75°C. Bij wat file-verkeer loopt dat op naar 90°C en slaan ook de ventilatoren aan. Die zullen ‘s zomers wel regelmatig aangaan, denk ik al rijdend. Naar het stuur kijkend zie ik verstelbare hendels en een mooi cockpitje. Er is nog steeds vorstgevaar zie ik!! Dat kleine flyscreen werkt aardig tot zo’n 140 km/uur. Ook heb ik niet veel last van turbulentie of zo. Maar als hij/zij straks echt los mag, op hoogst illegale snelheden, moet je jezelf wel goed vasthouden aan dat mooie aluminium stuur. Maar
dat is ook de beleving van het naaktrijden toch?? Onderweg nog een keer getankt, moet ook een keer gebeuren. Ik kwam uit op ong. 1 op 13,5, het is toch een 1200 CC. Hij/zij is van huis uit ook redelijk hard afgeveerd. Da’s wat minder als je echt binnendoor over hobbelige weggetjes gaat en de gang er goed in heb zitten. Op doorgaande wegen gaat dit een stuk beter, maar alles is af te stellen qua vering en demping. Tja wat kan ik er nog meer van vertellen, een heleboel. Ik begon wel te twijfelen, want ik rij zelf nu Triumph Daytona 955i 2003, u weet wel, zo'n mooie Centennial uitvoering,ook erg leuk. Maar zo'n dikke v-twin met zo veel power onderin, is ook heel leuk rijden.
Maar aan alle leuke dingen komt te gauw een eind, dus weer terug naar de dealer.
Nog maar net afgestegen en dan volgt de vraag: “is het wat?” Ik zeg: “Heb je even?”
En dat onder het genot van een bakske koffie. “Hoeveel heb je er opzitten?“ Ik zeg: “een goeie 300km, dus ik heb toch wel een indicatie van de motor en een goed gevoel erbij”.
Hij verdient het om een plaats te krijgen in het (kleine) motorland.
Eén ding wil ik nog wel zeggen: de concurrentie is gewaarschuwd!! Dus als ik jou was, zou ik maar een keer gaan proefrijden!
mvg peterm.
quote:Vandaag - ondanks de lage temperaturen - om het inrijden te voltooien (in ieder geval voldoende om als demo ingezet te worden), 500 km gereden met dezelfde Corsaro 1200 van Brabant Motors. Afwisselend snelwegen en bochtige dijken. Onderweg natuurlijk een paar foto's gemaakt.
Wat een grote klappen komen er uit deze fiets, met z'n 140 pk. Deze fiets gaat er bij alle toerentallen met hele grote stappen vandoor. Zithouding is sportief/actief, remmen méér dan geweldig (éénvinger-werk,desgewenst), schakelt als boter, loopt als op rails rechtuit ook bij hoogst illegale snelheden, maar stuurt ontzettend licht (daar moest ik aan wennen). Spiegels heel on-italiaans goed (je kunt ook het achteropkomende verkeer zien en niet alleen je ellebogen) en ook trillingvrij. Ook de motor produceert nauwelijks trillingen. Het geluid, zowel aan in- als uitlaatkant is echt geweldig.
Ik vind het knap van Morini om vanuit het niets zo'n fiets op de markt te zetten. Als je in de markt bent voor een nieuwe 'naked' van het genre Tuono, Monster of Speedtriple doe je jezelf tekort als je er geen proefrit mee maakt, naar mijn bescheiden mening.
Terug op m'n Triumph, en vanavond m'n centjes nog eens tellen..............
Ik plof altijd op m'n stoel, niet verwacht dat stoelen het zo makkelijk opgevenquote:Op donderdag 23 februari 2006 15:58 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
is ook wel weer echt iets voor jou he
![]()
quote:
Je zou een proefrit wel afslaan?quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:29 schreef Mercy_symbol het volgende:
niet dat ik er mee zou gaan rijden of zovind die retro look gewoon mooi
![]()
apart ding...quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:39 schreef hicham het volgende:
[afbeelding]
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
uiteraard ligt het aan de stoelquote:[..]
Ik plof altijd op m'n stoel, niet verwacht dat stoelen het zo makkelijk opgeven
Misschien ook wel een beetje aan mij, aangezien ik met steeds meer moeite mijn broeken inkomquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:45 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
uiteraard ligt het aan de stoel![]()
En je broer heeft het ook altijd over vetprobjes. Jullie worden ook een dagje ouder merk ik.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:57 schreef hicham het volgende:
Misschien ook wel een beetje aan mij, aangezien ik met steeds meer moeite mijn broeken inkom
Binnenkort maar weer op fitness gaan
quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:57 schreef hicham het volgende:
[..]
Misschien ook wel een beetje aan mij, aangezien ik met steeds meer moeite mijn broeken inkom
Binnenkort maar weer op fitness gaan
quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:59 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
En je broer heeft het ook altijd over vetprobjes. Jullie worden ook een dagje ouder merk ik.![]()
![]()
quote:
Dat krijg je heH, als je IT'er wordtquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:59 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
En je broer heeft het ook altijd over vetprobjes. Jullie worden ook een dagje ouder merk ik.![]()
![]()
met stom ^^quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:12 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Wat zeg je?
Wel leuk dat je nieuwe leden gaat inbrengen![]()
Nou echt weg.
Ik denk dat ik de motor nog maar een weekje bij de kachel laat staanquote:Op donderdag 23 februari 2006 17:48 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
had nog niet gekeken, zag het ergens staan toen ik teruglas...wordt idd niks![]()
[afbeelding]
quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:11 schreef hicham het volgende:
Ben je voorlopig dan vrij of niet RB?Hoe werkt dat, 3 weken werken 3 weken vrij toch?
quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:22 schreef RB het volgende:
[..]
![]()
Niks nie 3 week werken en 3 weken vrij![]()
Werk me een slag in de ronde de laatste tijd.![]()
Dagen van 12 of meer uur zijn normaal de laatste tijd en dan ook nog alles doorelkaar, dag/avond of nachtdienst.![]()
Ben blij als het weekend is en volgende week alleen maar nachtdienst![]()
Dat geld valt in 1 klap in een motor te pimpen pompen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:27 schreef hicham het volgende:
[..]
Misschien toch maar een baan op kantoor overwegen![]()
Wordt al die onregelmatigheid niet een keer gecompenseerd met veel vrij ofzo?Ja, op je loonstrookje een hoger bedrag misschien, maar wat heb je nou aan geld verdienen als je nooit de tijd hebt/krijgt om het uit te geven
heb het verhaal nu ook gelezenquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:39 schreef hicham het volgende:
[afbeelding]
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
Ik plof altijd op m'n stoel, niet verwacht dat stoelen het zo makkelijk opgeven
[..]![]()
Vergaderen, gadverdamme dat haat ik echt zow hequote:Op donderdag 23 februari 2006 19:40 schreef Rausdouwer het volgende:
Ik heb veel vergaderd vandaag, dus ik moest ineens een topic bijlezen.Maar ja, het ging zo wel lekker snel vandaag.
![]()
Duh, zover was ik ook alquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:48 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
Dat geld valt in 1 klap in een motor te pimpen pompen.![]()
Maar ja een motor is vooral om te rijden en niet alleen om te posen.![]()
* Rebbelquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:15 schreef hicham het volgende:
Duh, zover was ik ook alLeuk om zo een dikke SV1000 te hebben die maar 1.000 km per jaar hoeft af te leggen
(zonde van al dat vermogen
) Maar dat heeft me wel gelijk inzicht in de verkoopmarkt gegeven, als je weer eens een wenkbrauw optrekt bij een lage kilometerstand van een motor hoef je alleen even aan RB te denken
(of aan FemaleRebbel, die had ook zo weinig gereden
)
Vindt ie vast te duurquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:15 schreef hicham het volgende:
YUP!!!!!
Leef jij nogZo ja, klik hier en check z'n sig
Daar waar jij het geld net op hebt, moeten wij nog huur en belastingen betalen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:15 schreef hicham het volgende:
YUP!!!!!
Leef jij nogZo ja, klik hier en check z'n sig
[..]
Vergaderen, gadverdamme dat haat ik echt zow he![]()
![]()
Vergaderen = Blablablablabla [afbeelding] yada yada yada [afbeelding]
[..]
Duh, zover was ik ook alLeuk om zo een dikke SV1000 te hebben die maar 1.000 km per jaar hoeft af te leggen
(zonde van al dat vermogen
) Maar dat heeft me wel gelijk inzicht in de verkoopmarkt gegeven, als je weer eens een wenkbrauw optrekt bij een lage kilometerstand van een motor hoef je alleen even aan RB te denken
(of aan FemaleRebbel, die had ook zo weinig gereden
)
Ik begrijp ook niet waar al dat geld blijft van jullie als tweeverdieners
als ze hier eens wisten wat voor commentaar jij bij de betalingen aan de Belastingdienst meestuurtquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:22 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
Daar waar jij het geld net op hebt, moeten wij nog huur en belastingen betalen.De belastingdienst vreet al ons geld op.
![]()
Ik heb vannacht nog gedroomd dat ik probeerde de belastingdienst op te lichten. Men, wat viel dat nog allemaal tegen.
![]()
Ik was er helemaal moe van vanmorgen.
![]()
quote:bij een boete voor te laat betalen van de motorrijtuigen belasting voor haar motor ( niet haar schuld btw) heeft ze als betalingskenmerk ingevuld "stelletje Dieven !!!! "![]()
quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:19 schreef FemaleRebbel het volgende:
[..]
* Rebbelheeft niet zoveul kilometers gereden omdat ze tussen de bedrijven door een paar keer moest werpen JaH
![]()
![]()
En ik gaf die link juist omdat het zo goedkoop was, misschien kan ie (met aanvoering van het argument 'roze op de tank') het bedrag wel naar 1000 euro krijgenquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:20 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Vindt ie vast te duur![]()
Zit trouwens rose op de tank![]()
Over belastingoplichting dromenquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:22 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
Daar waar jij het geld net op hebt, moeten wij nog huur en belastingen betalen.De belastingdienst vreet al ons geld op.
![]()
Ik heb vannacht nog gedroomd dat ik probeerde de belastingdienst op te lichten. Men, wat viel dat nog allemaal tegen.
![]()
Ik was er helemaal moe van vanmorgen.
![]()
quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:31 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
als ze hier eens wisten wat voor commentaar jij bij de betalingen aan de Belastingdienst meestuurt![]()
![]()
ik quote er 1 ter illustratie
[..]
ik kan jouw droom wel uitleggenquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:33 schreef hicham het volgende:
[..]Ja dat wist ik maar dat was even niet van belang
[..]
En ik gaf die link juist omdat het zo goedkoop was, misschien kan ie (met aanvoering van het argument 'roze op de tank') het bedrag wel naar 1000 euro krijgenEen GS is toch maar matig dus dat roze boeit echt niet
[..]
Over belastingoplichting dromen
Ik zal me verder maar in stilzwijgen hullen want heb er geen verstand van, maar me dunkt gaat er toch wat mis daaro bij jullie dat er niet een Brutale en Motor Morini voor de deur staat naast de ragbike![]()
Droomde trouwens een weekje geleden ofzo dat iemand mijn motor (en die van pimber) omgooide en begon te slopen met stenenIk schreeuwde wat uit het raam, stond op het punt naar buiten te rennen en belde ondertussen ook de plisie volgens mij. En toen werd ik met een bonkend hart wakker
Was helemaal in paniek maar tegelijk opgelucht dat het maar een droom was
Iemand die dromen kan uitleggen? Vond ik toch wel verontrustend
[..]![]()
![]()
Jammer dat het niet gelezen wordt denk ik(geautomatiseerd toch?
)
Hmm.. zou kunnen, er zat laatst wat purschuim op m'n wekkerquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:39 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
ik kan jouw droom wel uitleggen
je heb onbewust zo'n grote wrok opgebouwd tegen Kawasaki's dat je al slaapwandelend een schuur binnen bent gelopen en heb daar al jouw fantasieen over Kawasaki botgevierd met het resultaat dat je iemand heel verdrietig heb gemaakt
en nu ben je bang dat hij wraak komt nemen op jouw motor en daar schrik je dan midden in de nacht van wakker![]()
simpel toch ?![]()
quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:42 schreef hicham het volgende:
[..]
Hmm.. zou kunnen, er zat laatst wat purschuim op m'n wekker
Wat moet je met al die vrije dagenquote:Op donderdag 23 februari 2006 18:27 schreef hicham het volgende:
[..]
Misschien toch maar een baan op kantoor overwegen![]()
Wordt al die onregelmatigheid niet een keer gecompenseerd met veel vrij ofzo?Ja, op je loonstrookje een hoger bedrag misschien, maar wat heb je nou aan geld verdienen als je nooit de tijd hebt/krijgt om het uit te geven
moet ik mijn fiets nog pimpen verfraaien danquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:48 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
Dat geld valt in 1 klap in een motor te pimpen pompen.![]()
Maar ja een motor is vooral om te rijden en niet alleen om te posen.![]()
kun je iig meeten volgende weekquote:Op donderdag 23 februari 2006 17:54 schreef RB het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de motor nog maar een weekje bij de kachel laat staan![]()
Wordt niet zulk mooi weer zo tezien![]()
Mwah op laarzen na heb ik mijzelf al goed voorzien, mijn pa vind het alleen nodig om ieder jaar een volledig nieuwe outfit te kopen >.<quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:24 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
kan je hem niet een beetje zielig aankijken zodat je ook een uitrusting krijgt ?
Ja maar wat moet je met geld als je het nooit kunt uitgeven. Op vrije dagen kun je leuke dingen doen, of vind je werken zo leuk danquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:56 schreef RB het volgende:
[..]
Laat al mijn uren uitbetalen, leverd tenminste nog wat opals je vrij neemt kost het je meestal geld erbij
![]()
I knowquote:En op een kantoor zitten is drie keer![]()
![]()
ik ben een echt buitenmens in weer en wind
![]()
De eigenaar van mijn huis was er niet...quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:32 schreef RB het volgende:
Zal eens kijken of ik lift kan krijgen voor zaterdag.
En een bakkieals ze thuis is tenminste
![]()
Een nieuwe motor of auto kopenquote:Op donderdag 23 februari 2006 21:18 schreef hicham het volgende:
[..]
Ja maar wat moet je met geld als je het nooit kunt uitgeven. Op vrije dagen kun je leuke dingen doen, of vind je werken zo leuk dan![]()
Heb plezier in mijn werkquote:Volgens mij ben jij zo iemand die leeft om te werken![]()
quote:Of heb je grootse plannen voor je pensioen? (welke bij jou wel erg dichtbij is natuurlijk)
grote plannen zijn er altijd welquote:[..]
Dan ben je net een kasplantjequote:
I knowZei je op de kartmeet daarom mijn suggestie
Maar je hebt wel gelijk, op kantoor werken is fucking triest
quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:19 schreef ondeugend het volgende:
[..]
De eigenaar van mijn huis was er niet...
Wilde je wat van me ?
en zo ist maar netquote:Op donderdag 23 februari 2006 21:33 schreef hicham het volgende:
[..]
Kijk, dat is de kern van het verhaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |