Liveshow 9: Ellen en het thema Big Band
Zwoele muziek, een groot orkest, sfeerverlichting, sigaren en whisky: voor Liveshow 9 trok Idols het Big Band-jasje aan. Ellen vertelt over haar liefde voor dit thema uit het verleden én – met het oog op de steeds dichterbij komende Finale - over haar toekomstige carrière.
Hoeveel Big Band-nummers ken je?
“Oh, een heleboel. I Get A Kick Out Of You, Fly Me To The Moon, Mack The Knife, noem maar op!”
Wat maakte het zingen met zo’n band zo fijn voor jou?
“Dat je echt contact hebt met de rest van de muzikanten. Als je elkaar goed aanvoelt, kun je steeds nieuwe dingen doen tijdens een liveoptreden.”
Welke Big Band-achtige artiest draag je een warm hart toe?
“Frank Sinatra”, antwoordt Ellen resoluut. “Je kúnt niet om die man heen. Wat een fantastische stem en prachtige nummers heeft hij op zijn naam staan.”
Hoe dichtbij voelt de finale voor jou?
“Ondanks dat we nog maar met z’n vieren zijn, lijkt de finale nog best ver weg. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er in totaal nog maar drie uitzendingen zijn…”
Wie van de afvallers verdiende volgens jou een finaleplaats?
“Ik weet niet of hij het verdiende, maar de laatste weken dacht ik wel dat Serge de finale zou bereiken. Ik had het hem ook van harte gegund.”
Wat is het leukste aspect van een muziekcarrière?
“Dat je andere mensen blij kunt maken met jouw muziek. Het is niet alleen je werk, maar ook je hobby, dus doe je altijd iets dat je leuk vindt!”
Wat koop je als eerste van het geld van jouw allereerste hit?
“Een piano, want ik word echt gék van mijn keyboard zonder pedalen. En als er iets overblijft, wil ik mijn motorrijbewijs halen!”
Wie mogen er allemaal komen op de releaseparty van jouw eerste album?
“Ik nodig gewoon iedereen uit die zin heeft om te komen. Hoe meer mensen, hoe beter het feestje!”
Wie mogen er meedelen in jouw financiële succes?
“Nou, we moeten eerst maar eens afwachten hoeveel geld er binnen komt, haha!”
Heb je eigenlijk ooit wel eens iets gewonnen?
“Ik heb nog nooit eerder in een finale gestaan. Ja, misschien met dansles, maar om dat nou een echte finale te noemen… Ik heb vroeger wel ontzettend veel medailles gewonnen tijdens zwemwedstrijden!”