quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:15 schreef Dromenvanger het volgende:
Wie heeft er al eens een bios flash uitgevoerd
Jahoor, niet zo moeilijk
En wat zijn de voordelen en gevaren
evt. stabielere bios, je kan je bios verneuken
Kan klinken als een vraag gesteld door een dummie. Daarom vraag ik het hier en niet op tweakers
Ik wil dus de laatste bios versie hebben en ook een flash.
moet je kijken op de site van je moederbord fabrikant
Een flash is toch niet hetzelfde als de laatste versie of wel
vage vraag
En voor de mensen die de bios geflashed hebben, merk je wezenlijk verschil. Of heeft het geen nut
Als je mobo goed werkt, flash dan niet, kan alleen maar fout gaan. Vaak zit er in een nieuwe versie bv. snellere processor herkenning
En dan een vraag nog. Zijn er simpele programma's te krijgen waar het flashen dus niet fout kan gaan100 procent kans op slagen
nee, gebruik gewoon het progje op de site van je mobo-fabrikant
"gewoon terugzetten" kan wel eens flink tegenvallen in dit geval.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:28 schreef Dromenvanger het volgende:
...
Ze roepen op internet soms dat je het moet laten doen door iemand die verstand ervan heeft, maar goed. Ik ben dus panish dat ie het straks helemaal niet meer doet. Maar dan kun je dus wel herstellen weer of niet? Volgens mij ooit gelezen dat je dan gewoon de oude bios weer kunt terug zetten.
lame...quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:26 schreef Hyperdude het volgende:
If it ain't broke don't fix it!
Dat ligt niet aan je bios. Een bios flashen doe je als je hardware er in hebt gestopt welke niet door de bios herkend wordt. Denk hierbij eerder aan p2, p3 systemen waar je een xxGB HD in wilt stoppen of een proc upgrade.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:28 schreef Dromenvanger het volgende:Ik las net ook al dat je het niet hoeft te doen wanneer je systeem goed functioneert. Maar hoe weet je nu of je pc helemaal het maximum eruit haaltIk denk dat mijn systeem beter kan functioneren nu. Of het ligt aan windows. Vooral het opstarten kan nog beter.
Vind ik in principe ook. Sowieso het idee dat je de nieuwste versie erop hebt staan. Maar die site van mijn fabrikant ik weet niet wat ik daarvan moet denken. Het straalt weinig uit.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:34 schreef Drugshond het volgende:
[..]
lame...
Let's make things better
Onzin.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:31 schreef Hyperdude het volgende:
"gewoon terugzetten" kan wel eens flink tegenvallen in dit geval.![]()
![]()
Okeyquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:35 schreef Webby het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan je bios. Een bios flashen doe je als je hardware er in hebt gestopt welke niet door de bios herkend wordt. Denk hierbij eerder aan p2, p3 systemen waar je een xxGB HD in wilt stoppen of een proc upgrade.
Systeemfabrikant MEDIONPCquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:36 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Over welk merk MoBo & type hebben we het hier ?
Als je zelf geen PC wilt bouwen is dat een prima keus.quote:
Met een nieuwe BIOS gaat dat overclocken ook beter.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:41 schreef --Christiaan-- het volgende:
Waarom probeer je niet gewoon wat over te klokken?
Ben ff aan het zoeken.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Systeemfabrikant MEDIONPC
Systeemmodel MS-7042
BIOS-versie/datum Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG, 15-4-2004
SMBIOS-versie 2.3
Thank you for the effortquote:
van over klokken heb ik gehoordquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:41 schreef --Christiaan-- het volgende:
Waarom probeer je niet gewoon wat over te klokken?
Idd, ik zat al te kijken op driverguide en msi maar daar kan ik MS-7042 niet vinden.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:46 schreef Hyperdude het volgende:
http://www.medion.com/nl/
en dan je serienr. invoeren
Yep, je weet dan tenminste wat je bouwt en weet wat kwaliteit is. Maar toch bedankt voor de moeitequote:Op woensdag 22 februari 2006 11:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Idd, ik zat al te kijken op driverguide en msi maar daar kan ik MS-7042 niet vinden.
Dit is dus weer een aangepaste msi-nobo. Speciaal voor Medion gemaakt.
Dus hij zal inderdaad op de site van medion zelf moeten kijken
Dat is ook de reden dat ik liever alles zelf bouw.![]()
Volgens mij weet jij niet precies wat de bedoeling is van formaterenquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:11 schreef Dromenvanger het volgende:
Weet je wat ik ga doen
Alles opnieuw formateren. Dat is ongeveer 8 maanden geleden gebeurt. Helemaal met schone lei beginnen. Programma's die ik niet nodig heb, weglaten en wat ik wel wil, erop laten staan.
Verklaar je nader? En het is formatteren met 2 t's...quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:27 schreef JhonnyEnglish het volgende:
Volgens mij weet jij niet precies wat de bedoeling is van formateren![]()
Wel hoor. Zit een jumpertje op je moederbord, als je die omzet en je PC reboot staat hij in zijn clear CMOS settings.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
"gewoon terugzetten" kan wel eens flink tegenvallen in dit geval.![]()
![]()
Vriend, hij heeft het over het terugzetten van de oude biosversie (mocht het flashen mislukken), jij hebt het over het resetten van de bioswaarden...quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:48 schreef Camplo het volgende:
[..]
Wel hoor. Zit een jumpertje op je moederbord, als je die omzet en je PC reboot staat hij in zijn clear CMOS settings.
Dan staat je bios weer normaal. Wel daarna jumpertje terugzetten.
Dat werkt toch volgens zelfde principe? Ik moet dat hier toepassen als bios flash mislukt is. En iets met ze batterijquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:16 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Vriend, hij heeft het over het terugzetten van de oude biosversie (mocht het flashen mislukken), jij hebt het over het resetten van de bioswaarden...
Een bios is gewoon software. Die software heeft een config. Met een reset gooi je de config weg, maar tover je niet weer de originele software er op.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:24 schreef Camplo het volgende:
Dat werkt toch volgens zelfde principe? Ik moet dat hier toepassen als bios flash mislukt is. En iets met ze batterij. Want moest dat pasgeleden nog doen, na mislukte flash voor RAID updates. Die truc werkte
Nope, met die jumper reset je de bios naar veilige instellingen waarbij de fabrikant garantie geeft dat ie het zal doen. Als je je bios flasht van versie 1002 naar 1019 en je zet je jumper om zit je echt niet weer terug op 1002.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:24 schreef Camplo het volgende:
[..]
Dat werkt toch volgens zelfde principe? Ik moet dat hier toepassen als bios flash mislukt is. En iets met ze batterij. Want moest dat pasgeleden nog doen, na mislukte flash voor RAID updates. Die truc werkte
Ik gebruik nooit een back-up. Ik installeer alles vanaf het origineel dusquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:29 schreef Webby het volgende:
Schoonmaken vanaf de wortel
Je begrijpt dat formatteren en windows opnieuw installeren heel iets anders is en dat dat waarschijnlijk in jou geval erg veel op zal lossen. Tevens versie installs van je programma's, geen backup versies. Ik betwijvel hoeveel virus/spyware dingen er op je systeem staan als je zelf denkt dat je huidige programma's niet zoveel geheugen horen te kostten.
Beetje programma's uninstallen zal niet echt je prestaties omhoog gooien iig.
Oh ik heb weleens een BIOS geflasht op een Pentium 4 bord omdat deze dan sneller was met afsluiten. De power supply uitschakelen duurde ervoor meer dan een halve minuut, bleef gewoon hangen. Kortom, als er problemen zijn kan je de changelog van je BIOS eens doornemen om te kijken of ze er wat aan hebben gedaan en zo ja, flashenquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:35 schreef Webby het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan je bios. Een bios flashen doe je als je hardware er in hebt gestopt welke niet door de bios herkend wordt. Denk hierbij eerder aan p2, p3 systemen waar je een xxGB HD in wilt stoppen of een proc upgrade.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |