abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35363170
Schoonmaken vanaf de wortel
Je begrijpt dat formatteren en windows opnieuw installeren heel iets anders is en dat dat waarschijnlijk in jou geval erg veel op zal lossen. Tevens versie installs van je programma's, geen backup versies. Ik betwijvel hoeveel virus/spyware dingen er op je systeem staan als je zelf denkt dat je huidige programma's niet zoveel geheugen horen te kostten.

Beetje programma's uninstallen zal niet echt je prestaties omhoog gooien iig.
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_35363210
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:24 schreef Camplo het volgende:
Dat werkt toch volgens zelfde principe? Ik moet dat hier toepassen als bios flash mislukt is. En iets met ze batterij . Want moest dat pasgeleden nog doen, na mislukte flash voor RAID updates. Die truc werkte
Een bios is gewoon software. Die software heeft een config. Met een reset gooi je de config weg, maar tover je niet weer de originele software er op.
pi_35363356
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:24 schreef Camplo het volgende:

[..]

Dat werkt toch volgens zelfde principe? Ik moet dat hier toepassen als bios flash mislukt is. En iets met ze batterij . Want moest dat pasgeleden nog doen, na mislukte flash voor RAID updates. Die truc werkte
Nope, met die jumper reset je de bios naar veilige instellingen waarbij de fabrikant garantie geeft dat ie het zal doen. Als je je bios flasht van versie 1002 naar 1019 en je zet je jumper om zit je echt niet weer terug op 1002.

Ik weet wel dat de moderne biossen kunnen onthouden welke versies je erinflasht (sommige maar 1 , andere meerdere) en als je een mislukte erin geflashed hebt kan je terug naar de vorige maar dit doe je dus via een menuutje en niet via een jumpertje...
  woensdag 22 februari 2006 @ 13:44:56 #34
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35363720
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:29 schreef Webby het volgende:
Schoonmaken vanaf de wortel
Je begrijpt dat formatteren en windows opnieuw installeren heel iets anders is en dat dat waarschijnlijk in jou geval erg veel op zal lossen. Tevens versie installs van je programma's, geen backup versies. Ik betwijvel hoeveel virus/spyware dingen er op je systeem staan als je zelf denkt dat je huidige programma's niet zoveel geheugen horen te kostten.

Beetje programma's uninstallen zal niet echt je prestaties omhoog gooien iig.
Ik gebruik nooit een back-up. Ik installeer alles vanaf het origineel dus

90 procent en dan kan ik zien of er fouten inzaten. En dan kijk ik nog snel of er nog een programma staat op de boot-cd zoals die cd genoemd is door mijn broer en dan kan ik verder weer.

Ben benieuwd of de pc sneller gaat, daar draait het om. Dat ik in directere verbinding sta met mijn pc, als ik steeds moet wachten of er ontstaat een kleine hapering in wat dan ook en ik merk het op. Dan voelt dat niet goed aan.

De pc moet op maat zijn gemaakt. Dus ook de snelheid en the performance.

Ik kreeg overigens een hele rare foutmelding vanmiddag bij partition magic. Eerste keer zo'n lang bericht gekregen en die foutmelding had een heel verhaal te vertellen.

Dus er moet sowieso wat gebeuren
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  woensdag 22 februari 2006 @ 13:56:28 #35
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35364114
Ik heb "killdisk" gebruikt, mijn broer heeft me dat eens aangeraden, eerst killdisk en daarna kan ik in partities verdelen. En dan neem ik gewoon 1 partitie. Heb toch een externe harde schijf erbij en 1 partitie is genoeg.

Dus eerst 30 minuten de disk killen, daarna partities en fomatteren mocht dat nodig zijn en vervolgens installeren van de hele hebben en houden.

En dan kijken of mijn computer zich op zijn gemak gaat voelen weer
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_35364470
Als je zoveel tijd steekt in het installeren en een voorkeur hebt voor programma's en instellingen voor je je systeem als klaar ziet overweeg dan eens Norton Ghost. Maak je pc klaar tot het gebruik punt en voor gebruik maak je een Ghost. Deze kan je dan terugzetten als je pc weer eens verziekt is. Scheelt je veel werk
pi_35364593
Hmmm.. wil je alleen Windows installeren op je PC?

Als je beschikt over een WinXP versie kan je booten vanaf de CD, en tijdens de installatie gewoon partities aanmaken.

Overigens, afhankelijk van de grootte van je HD kan je misschien beter wel partities maken, als je toch meer performance uit dat ding wil trekken.

Een flash is inderdaad zoals je aangeeft in de OP niet hetzelfde als de laatste versie. Al flash je meestal wel voor het gemakt met de laatste versie

De flash is de handeling op zich. Een biosflash kan overigens WEL performance opleveren als dit aangegeven staat in de changelogs, ook te vinden op de website van de fabrikant.

Dus mijn advies:
- booten van je windows cd
- partities maken (afhankelijk van de grootte van je schijf)
- schone installatie
- windows volledig updaten
- al je drivers installeren, inclusief je chipset drivers (wil nog wel een performance geven en veel mensen willen ze nog wel een vergeten te installeren )
- een beetje uitkijken waar je op klikt als je aan het internetten bent.... Op een pop-up die vraagt of je iets wil installeren gewoon "ja" antwoorden kan nog wel een resulteren in spyware etc.
- en verstandig zijn met installeren/downloaden van programma's.
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_35365084
en een ghost eventueel op je 2e partitie en ook daadwerkelijk je data die onafhankelijk van windows is op je andere partitie zetten. (muziek, documenten, etc.), zodat een eventuele reïnstall maar enkele minuten werk is de volgende keer. En je je tevens niet te druk hoeft te maken om backuppen bij een format dan.
pi_35366445
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 11:35 schreef Webby het volgende:

[..]

Dat ligt niet aan je bios. Een bios flashen doe je als je hardware er in hebt gestopt welke niet door de bios herkend wordt. Denk hierbij eerder aan p2, p3 systemen waar je een xxGB HD in wilt stoppen of een proc upgrade.
Oh ik heb weleens een BIOS geflasht op een Pentium 4 bord omdat deze dan sneller was met afsluiten. De power supply uitschakelen duurde ervoor meer dan een halve minuut, bleef gewoon hangen. Kortom, als er problemen zijn kan je de changelog van je BIOS eens doornemen om te kijken of ze er wat aan hebben gedaan en zo ja, flashen Ik ben dan weer iemand die altijd flasht als er een nieuwe versie is, staat leuk en als je voorzichtig bent (en je electriciteitsboer even meewerkt) gaat dat niet mis.
pi_35366842
Bitje los op je floppy
  woensdag 22 februari 2006 @ 21:49:33 #41
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:16:52 #42
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_35412695
Geef ens een reden waarom dat je dat zou doen... alleen nodig als een bepaalde schijf oid niet ondersteunt wordt...
Starbucks, waar blijf je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')