Nu al een top programma aangezien de 3 beste demoteams aanwezig zijn, de Red Arrows, Patrouille de France en de Blue Angels.quote:Op 16 en 17 juni 2006 organiseert de Koninklijke Luchtmacht op de Vliegbasis Leeuwarden de Open Dagen 2006. Dit jaarlijks terugkerende evenement behoort tot de grootste evenementen die Nederland rijk is. In twee dagen laat de krijgsmacht, en in het bijzonder de luchtmacht, zien waar het voor staat door het geven van voorlichtingen en demonstraties. Ook nu belooft het weer een groot spektakel te worden waarbij militaire jachtvliegtuigen en helikopters op een professionele wijze hun mogelijkheden demonstreren. Tevens zullen enkele wereldberoemde demonstratieteams hun adembenemende aerobatische kunsten vertonen. Op de grond wordt een static show voorbereid met een uitgebreid arsenaal van defensiematerieel uit binnen- en buitenland.
Er gaan altijd wel wat FOTters naartoe, en waarschijnlijk ook veel "gewone" Fok!ers. De show staat in ieder geval al een poosje in de FOT-agendaquote:Op woensdag 22 februari 2006 10:41 schreef x-tremed het volgende:
[..]
Nu al een top programma aangezien de 3 beste demoteams aanwezig zijn, de Red Arrows, Patrouille de France en de Blue Angels.
Gaan hier veel Fokkers heen? en zo jah zijn er al plannen om gezamelijk iets te gaan doen daar?
Volgens mij wordt het dit jaar ook op vrijdag stervensdrukquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:09 schreef x-tremed het volgende:
denk dat ik (afhankelijk van het programma van beide dagen / het weer) op de vrijdag er naartoe ga. aangezien het altijd zaterdags stukken drukker is.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:35 schreef Jelleee het volgende:
De Red Arrows, die waren toch ook een keer bij Gilzerije ofzo?
hey hoeveel mensen kun jij bergen?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:11 schreef Alexxxxx het volgende:
ik woon tegen de vliegbasis aan, heb dus geen keus. Hoop wel voor de tijd een puikende zoomlens te hebben.
edit:anders schop ik even een oud topic
![]()
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:22 schreef blackbully het volgende:
[..]
hey hoeveel mensen kun jij bergen?
er moeten er veel van ver komen. dus een slaap plek heeeeel dichtbij is wel prettig![]()
we hebben één logeerbed, maar niet zomaar iedere onbekende komt bij ons binnen, zul je begrijpenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:22 schreef blackbully het volgende:
[..]
hey hoeveel mensen kun jij bergen?
er moeten er veel van ver komen. dus een slaap plek heeeeel dichtbij is wel prettig![]()
ach het was te proberenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
we hebben één logeerbed, maar niet zomaar iedere onbekende komt bij ons binnen, zul je begrijpen
Ik ga straks trouwens een zoomlens kopen voor dit evenement(Vakantiegeld binnen
)
edit: het topic in PTA
Die knuppel heeft al een reservering lopen bij mij.. Maar dat is ie al vergeten..quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:13 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
als je me mailt kan ik je de gegevens van de plaatselijke camping doorspelen
jij woont niet op loop afstandquote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:23 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Die knuppel heeft al een reservering lopen bij mij.. Maar dat is ie al vergeten..![]()
Wat voor 1quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik ga straks trouwens een zoomlens kopen voor dit evenement(Vakantiegeld binnen
)
Dit jaar ga ik er ook weer alle 2 de dagen heen...quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:41 schreef x-tremed het volgende:
[..]
Nu al een top programma aangezien de 3 beste demoteams aanwezig zijn, de Red Arrows, Patrouille de France en de Blue Angels.
Gaan hier veel Fokkers heen? en zo jah zijn er al plannen om gezamelijk iets te gaan doen daar?
oh ja, oordoppen meequote:Op donderdag 1 juni 2006 21:47 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dit jaar ga ik er ook weer alle 2 de dagen heen...
voor de rustgevende geluiden van de jet engines![]()
Heb afgelopen jaar extra een andere cameraquote:Op donderdag 1 juni 2006 21:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Tamron 55-200Zaterdag kan ik m halen.
Ben vorig jaar (Gilze) voor de eerste keer geweest...quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:07 schreef gexxz het volgende:
Oehhh daar wil ik ook heen!!
En het is lekker dichtbijquote:Op donderdag 1 juni 2006 22:11 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ben vorig jaar (Gilze) voor de eerste keer geweest...
en de "fever" heeft me te pakken.
Dus je bent gewaarschuwd
En ik moet helemaal van Limburg naar de andere kant van NL reizen...quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:17 schreef gexxz het volgende:
[..]
En het is lekker dichtbijwaaah meteen maar ff in de agenda noteren.
woahh, het fototoestel gaat mee.. en de oordopjes lijkt me ook wel handig hahaquote:Op donderdag 1 juni 2006 22:23 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
En ik moet helemaal van Limburg naar de andere kant van NL reizen...
Maar dat mag de pret niet drukken.
En vooral niet omdat de Blue Angels er komen
[afbeelding]
Oordopjes zijn voor mietjes.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:25 schreef gexxz het volgende:
[..]
woahh, het fototoestel gaat mee.. en de oordopjes lijkt me ook wel handig haha
LIever een mietje met oordopjes dan een stoere man met een gehoorbeschadigingquote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:49 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Oordopjes zijn voor mietjes.
[afbeelding]
Zo erg is een vliegshow niet hoor. Een popconcert in het Feijenoordstadion is schadelijker. Een vliegshow duurt weliswaar een hele dag, maar de geluidsbelasting heeft maar een paar korte pieken. Ik heb maar één keer een silencer meegenomen, en dat was omdat ik mijn zoontje van (toendertijd) 6 mee had. Uiteindelijk deed hij hem op omdat hij koude oren kreeg. Zo bleven ze lekker warm.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
LIever een mietje met oordopjes dan een stoere man met een gehoorbeschadiging
Nah, ik neem ze toch lekker mee.... Ik weet als geen ander hoe luid de F16's klinkenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:01 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zo erg is een vliegshow niet hoor. Een popconcert in het Feijenoordstadion is schadelijker. Een vliegshow duurt weliswaar een hele dag, maar de geluidsbelasting heeft maar een paar korte pieken. Ik heb maar één keer een silencer meegenomen, en dat was omdat ik mijn zoontje van (toendertijd) 6 mee had. Uiteindelijk deed hij hem op omdat hij koude oren kreeg. Zo bleven ze lekker warm.
Met alle respect voor de Reds: die heb ik al zo vaak gezien. Als ze vliegen op zaterdag ( ze doen wel vaker iets op verzoek) dan zal ik het niet nalaten ze te fotograferen. Maar in principe ben ik er voor de Blues en dat finse teamquote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:52 schreef kzieniks het volgende:
De red arrows vliegen alleen op de vrijdag... dus als dat één van je favorieten is ......
als inwoner van leeuwarden ben ik natuurlijk ook van de partij![]()
Al is het blauw of rood.....quote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:10 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Met alle respect voor de Reds: die heb ik al zo vaak gezien. Als ze vliegen op zaterdag ( ze doen wel vaker iets op verzoek) dan zal ik het niet nalaten ze te fotograferen. Maar in principe ben ik er voor de Blues en dat finse team
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:16 schreef -CRASH- het volgende:
Als er maar IETS in de lucht vliegt, en spektakel veeeeeeeeeel herrie maakt en snel is.....
Kan ook niet wachten.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:16 schreef Robocock het volgende:
Heb er zin in!Tijd geleden dat ik naar een vliegshow ben geweest.
Vroeger ging ik heel vaak met mn vader, ook naar Frankrijk, Engeland etc. Was echt te gek altijd.
Nog een Harrier neer zien storten toen, op een vliegshow in FrankrijkTe bizar, toen was ik 10 ofzo. Wat een chaos was dat zeg.
Die jaquote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:09 schreef -CRASH- het volgende:
Ben benieuwd naar dit ...ahum.... ligtgewichtje
[afbeelding]
Mi-24V HIND
Daarom wil mn vrouw tijdens de show bij haar moeder logeren, ze is als de dood dat er iets op ons huis land.....quote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:16 schreef Robocock het volgende:
Heb er zin in!Tijd geleden dat ik naar een vliegshow ben geweest.
Vroeger ging ik heel vaak met mn vader, ook naar Frankrijk, Engeland etc. Was echt te gek altijd.
Nog een Harrier neer zien storten toen, op een vliegshow in FrankrijkTe bizar, toen was ik 10 ofzo. Wat een chaos was dat zeg.
Nou !!! op het vliegshow helicopters gedeelte staat toch aangegeven dat de Hind meedoetquote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die jaEn de Mig-29
Hoewel die beide niet vliegen
Jammer dat ie (en ook de Mig) alleen te zien is als static.quote:
Fulcrums heb ik al zat. Corsairs niet. De laatste Corsair-II die ik gefotografeerd heb was er één van de OH ANG, ergens begin jaren 90.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:23 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Jammer dat ie (en ook de Mig) alleen te zien is als static.
- vervoer .... check is ookal geregeldquote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:32 schreef -CRASH- het volgende:
FF een lijstje maken wat er allemaal mee moet...
Belangrijkste eerst :
Goed weer (al dan niet met Hoge bewolking).
- camera's en objectieven ..... check
- opgeladen batterijen ..... check
- imagetank en kabel ..... check
- geheugenkaartjes ..... check
Camping :
- tent ..... zoeken
- stoel ..... check
en nou de dagen aftellen.....
VEEEEEEEEEEEEEEEL zoomquote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:25 stelde Jimmeh veel vragen:
Aangezien dit topic in FOT zit. Hebben de fotografen hier nog wat tips voor de mooiste platen?
Hoeveel zoom heb je bijv minimaal nodig om echt mooie closeups te maken van de vliegtuigen. (goed, afstand van de vliegtuigen varieert heelveel maar gewoon beetje gemiddeld om duidelijk de piloot in zn bak te zien zitten enzo)
Daar waar er speciale dingen gebeuren in de showquote:Wat zijn nou momenten om een mooie kliek te maken,
Dat zowiezoquote:of maak je heeeelveel foto's waarvan je de mooiste uitkiest etc
Over het algemeen kun je een vliegtuig met 300mm aardig volgen hoorquote:Voor mensen met een zoomlens hoe volg je het best een vliegtuig wat met zo'n 800 km/u vliegt
Ik gebruik de AF over het algemeen.quote:Overigens heb ik geen cam met dikke zoom, en is daarmee het volgen ook niet heel moeilijk, maar als ik ooit een leuke zoomlens met een goeie cam heb is dit soort kennis wel handig
En nog bepaalde cam settings als handmatig scherp stellen of automatisch laten doen (kan dat met een grote zoomlens?), sluitertijd, weet ik veel wat nog meer![]()
Er zijn geen domme vragen; wel domme antwoordenquote:Al deze vragen klinken allemaal hartstikke newbie maar ben toch geintresseerd en wie weet hebben de meer ervaren mensen er ook nog wat aan, aangezien niet iedereen altijd snelle vliegende objecten aan het fotograferen is
Kwam me bekent voor die foto....quote:
En wat wil je hiermee dan zeggenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:37 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Kwam me bekent voor die foto....![]()
[afbeelding]
En na wat croppen![]()
[afbeelding]
een vraag of antwoord is nooit dom, hoogstens degene die em stelt/beantwoordquote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:09 schreef PdeHoog het volgende:
Er zijn geen domme vragen; wel domme antwoorden
dat jullie of elkaars kloon zijn, of heel dicht bij elkaar stondenquote:
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:03 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
dat jullie of elkaars kloon zijn, of heel dicht bij elkaar stonden
Mailen hoeft niet.....quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Dat ding stond stil
Hij zal ongetwijfeld wel vaker op de foto gezet zijn
En als Crash mijn origineel wil zien......ik wil hem met alle plezier wel even de 45mb-scan mailen hoor
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:20 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Mailen hoeft niet.....
Maar dat dat de foto's bijna onder dezelfde hoek zijn genomen.
en dat afzonderlijk van elkaar het idee hadden om het als ZW foto
te bewerken. maar dat gecropte heb ik net pas gedaan.
Mja, ik heb ze er ook al opquote:Op maandag 12 juni 2006 22:24 schreef PdeHoog het volgende:
Kickje:
De Blue Angels zijn gearriveerd![]()
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?p=120690#120690
Als ik alle verhalen moet geloven dan gaan ze donderdag nog oefenenquote:Op maandag 12 juni 2006 22:28 schreef RonaldV het volgende:
Da's vroeg... zouden ze soms ook nog een paar oefenmissies doen? Want officieel zijn ze gewoon inzetbaar als frontlijn squadron.
Nee, ik bedoel air-to-air, of air-to-groundquote:Op maandag 12 juni 2006 22:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als ik alle verhalen moet geloven dan gaan ze donderdag nog oefenen
Ze gaan inderdaad een generale repetitie doen. Bron: Omrop Fryslân.quote:Op maandag 12 juni 2006 22:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Sorry, je hebt gelijk. Maar om nou 2 showcases te gaan openen op 1 dag?quote:Op maandag 12 juni 2006 22:54 schreef PdeHoog het volgende:
Uhm.....wat heeft dit met de open dagen van de luchtmacht te makenIk zou een showcase openen als ik jou was
Neequote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:34 schreef ForrestX het volgende:
is er iets bekend over showtijden op vrijdag??
wie?
wat?
waar?
en wanneer / hoe laat?
stiekum met voetbal en reistijden in het achterhoofd![]()
geintje toch?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NeeIk weet alleen dat de Blue Angels om 15:30 gaan vliegen.
Hmmz...quote:Op maandag 12 juni 2006 22:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hey, een Riedstraquote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:30 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
Hmmz...
*gaat hier in de tussentijd de lucht ook maar ff in de gaten houden..*
Vrijdag op het fietsje heen...![]()
Uhuh... ikke.. Grapjas!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:37 schreef PdeHoog het volgende:
Maak ook ff foto's JonnetjeDan weten we wat we misten
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.W ~ H ~ T
dat niet maar wel graag iemand met een hengel van een meter of 10 en een vlagquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:59 schreef RonaldV het volgende:
Misschien moeten we volgend jaar maar eens met een Fok!-stand naar een airshow
In de business waarin zij zitten zijn ze echt sterren hoor! In het lijstje van top-demo-teams staan ze in de top 5, samen met de Thunderbirds (USAF), Red Arrows (RAF), Patrouille de France (AdA) en Frecce Tricolore (AMI). Dat is ook de reden waarom er zo veel demo-teams zijn dit jaar.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:17 schreef DinoPK het volgende:
Best leuk die Blue Angels, jammer alleen dan weer dat ze weer een speciale treatment eisen. Niemand mag er in de buurt komen (als ze op de grond zijn), extra service etc. Aan de ene kant logisch dat je niet iedereen om je heen wil hebben, maar kom op zeg, het zijn geen popsterren...
Hallo zegquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:17 schreef DinoPK het volgende:
Best leuk die Blue Angels, jammer alleen dan weer dat ze weer een speciale treatment eisen. Niemand mag er in de buurt komen (als ze op de grond zijn), extra service etc. Aan de ene kant logisch dat je niet iedereen om je heen wil hebben, maar kom op zeg, het zijn geen popsterren...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |