quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:50 schreef ranja het volgende:Het is toch altijd leuker als je iets gewoon weet dolle_hond. Ben je trots op punten die je haalt door een dvd in de speler te stoppen en een scene te zoeken?
Op de doosjes staat meestal maar weinig info, vaak zelfs maar 3 of 4 acteurs...
Ooit hadden we het over dvdprofiler wat je vergelijkbaar vond met imdb. Dan is een echte film toch ook zeker vergelijkbaar? Zeker als je aan de aftiteling toekomt
![]()
ik zal pogen zo genuanceerd te antwoorden voordat ik weer offline ga.
uiteraard is het leuker als iets gewoon weet. van sommige dingen vraag ik me echt af hoe het kan dat mensen dergelijke details weten. soms vraag ik me dat echter ook van mezelf af.....
het aantal punten dat ik gescoord heb door meteen een dvd of divx af te spelen zodra ik de vraag heb gezien is vrij gering. ik zou t op 5 of zo schatten.
daarnaast heb ik nog een aantal punten gescoord door na ruime tijd en aankondigingen een dvd of divx af te spelen (geen idee, misschien 10 tot 15 punten).
dvdprofiler en imdb gaan natuurlijk veel verder dan echte films. de doorlinkbaarheid en sneheid van opzoeken liggen veel hoger.
bv: ik weet dat ik maar 1 dvd heb met Reese Witherspoon, nog niet eens gekeken. Misschien staat er op die dvd een filmografie van haar, misschien niet. dan zou ik in geval van
10 films met RW die dvd kunnen pakken en zoeken. met dvdprofiler of imdb ben je dan veel sneller klaar.
als je vraagt wat er in een bepaalde scene gebeurt, dan ben je met de dvd natuurlijk vlot af. maar met vragen als screenshots, initialen en veel andere soorten maakt t gewoon weinig uit.
ik heb overigens maar weinig punten gescoord waar ik echt trots op ben.
daarentegen moeten we ook niet alleen maar vragen stellen waar zelfs peaceman t antwoord op weet