Net als je dacht dat het niet erger konquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:44 schreef Roellio het volgende:
Ik wilde systeembeheerder worden, nu ben ik leraar Engels.
Dat ben je geworden of wilde je worden?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:49 schreef MrBean het volgende:
detective, archeoloog, laborant (), striptekenaar, maker van puzzels, schrijver
Ik wilde dat allemaal worden.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:54 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Dat ben je geworden of wilde je worden?
Dat is érg saai.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:59 schreef buzzer het volgende:
ik wilde laborant worden, en ben nu planner/roostermaker
Was je vader ook systeembeheerder?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:06 schreef valek het volgende:
Piloot, soldaat, maar ben uiteindelijk junior systeembeheerder geworden.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:16 schreef Gizmo112 het volgende:
Vroeger wilde ik gezond en oud worden, nu ben ik het
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:00 schreef LoggedIn iets waar ik me ook in kan vinden:
ik zit nog in die "vroeger" periode
Ach dan acteer je gewoon dat dat een slagveld is ofzo, is niet zoveel inleving voor nodigquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:01 schreef izzypizzy het volgende:
vroeger: actrice![]()
nu: doe ik de PABO, om juf te worden dus...![]()
hahhahahahaha echt he...toch krijg ik dan nog onderbetaald als actricequote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:05 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Ach dan acteer je gewoon dat dat een slagveld is ofzo, is niet zoveel inleving voor nodig
Tsja.. Je behoort dan ook niet meteen tot de top (ik geloofde dat lachje niet echt namelijkquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:14 schreef izzypizzy het volgende:
[..]
hahhahahahaha echt he...toch krijg ik dan nog onderbetaald als actrice![]()
Halelujaquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:39 schreef ErikT het volgende:
Stef Bos: Is dit nu later
hoezo geloofde je t lachje niet?? je slaat de kop op de spijker...of hoe zeg je dat??quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:17 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Tsja.. Je behoort dan ook niet meteen tot de top (ik geloofde dat lachje niet echt namelijk)
Jaa zoiets maar dan anders!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:54 schreef izzypizzy het volgende:
[..]
hoezo geloofde je t lachje niet?? je slaat de kop op de spijker...of hoe zeg je dat??
Ik was toen 15, 16 en ik vond scheikunde/biologie toen twee van de leukere vakken.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Al twee mensen die laborant wilden worden vroeger. Hoe kom je daar nou toch bij als kind?
Hm, wel een beetje herkenbaar, ik zou eigenlijk het liefst mijn hele leven studeren, dat vind ik leuker dan werken.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:00 schreef The.Lizard.King het volgende:
Vroeger wilde ik piloot of leraar worden, nu ben ik bijna afgestudeerd Software Engineer, en ik wil eigenlijk niks meer worden. Het arbeidsproces komt me nu al de keel uit, en ik maak er nog niet eens deel van uit.
Pabomeisjes zijn lief, actrices zijn arrogantquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:14 schreef izzypizzy het volgende:
[..]
hahhahahahaha echt he...toch krijg ik dan nog onderbetaald als actrice![]()
Of je vat dingen natuurlijk te letterlijk op..quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:04 schreef TeChNo2 het volgende:
Ik vond als kind de opmerking "wat wil je later worden ?" al heel raar en antwoordde altijd: "ik ben al iets" en zo denk ik er nog steeds over
Idem hier. Drie dagen werken en dan een parttime studie, dat lijkt me ideaal. In mijn omgeving zie ik altijd mensen branden van ambitie, dat heb ik helemaal niet. Als je bovendien je behoeften een beetje inperkt is het ook helemaal niet nodig om zoveel te werken. Maar goed, dat is weer een andere discussie.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hm, wel een beetje herkenbaar, ik zou eigenlijk het liefst mijn hele leven studeren, dat vind ik leuker dan werken.
We denken er precies hetzelfde over.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:07 schreef The.Lizard.King het volgende:
Idem hier. Drie dagen werken en dan een parttime studie, dat lijkt me ideaal. In mijn omgeving zie ik altijd mensen branden van ambitie, dat heb ik helemaal niet. Als je bovendien je behoeften een beetje inperkt is het ook helemaal niet nodig om zoveel te werken. Maar goed, dat is weer een andere discussie.
Er zit een boodschap achter zijn opmerking.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:05 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Of je vat dingen natuurlijk te letterlijk op..
Mja, ergens kleurt het hebben van een droom je leven ook een beetje in.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
We denken er precies hetzelfde over.![]()
Wordt piloot!!!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:42 schreef Agiath het volgende:
Ik wilde vroeger echt zo graag verkeersbordenmaker worden, ik was helemaal weg van verkeersborden, ik had zelf 3 echte verkeersborden op m'n kamer hangen en een hele zooi posters en grote stickers...
Nu wil ik denk iets gaan doen met luchtvaart of auto's, aërodynamica ofzo...weet het allemaal nog niet zo goed ()
Ik snap dat eigenlijk niet, ik ben ook zo iemand die altijd ambities heeft en echt wat wil worden. Maar je zult toch echt iets moeten gaan doen, dus waarom zou je jezelf er niet volledig voor geven. Ik werk liever de komende 30 jaar heel hard zodat ik mijn grootste geld tegen mijn 50ste wel verdiend heb en daarna rustig aan kan doen en meer lol kan beleven, dan dat ik tot mijn 65e doorwerk en uiteindelijk nog bijna niks overhoud.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:07 schreef The.Lizard.King het volgende:
[..]
Idem hier. Drie dagen werken en dan een parttime studie, dat lijkt me ideaal. In mijn omgeving zie ik altijd mensen branden van ambitie, dat heb ik helemaal niet. Als je bovendien je behoeften een beetje inperkt is het ook helemaal niet nodig om zoveel te werken. Maar goed, dat is weer een andere discussie.
Wauw, die had ik al lang niet meer gehoord. Zie gewoon weer de beelden van All Stars voor me.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:39 schreef ErikT het volgende:
Stef Bos: Is dit nu later
Tja, je kunt het ook zo zien: nu (25 jaar, dus nog volop energie) werk ik maar 3 dagen per week en houd dus 4 dagen over voor leuke dingen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:14 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ik snap dat eigenlijk niet, ik ben ook zo iemand die altijd ambities heeft en echt wat wil worden. Maar je zult toch echt iets moeten gaan doen, dus waarom zou je jezelf er niet volledig voor geven. Ik werk liever de komende 30 jaar heel hard zodat ik mijn grootste geld tegen mijn 50ste wel verdiend heb en daarna rustig aan kan doen en meer lol kan beleven, dan dat ik tot mijn 65e doorwerk en uiteindelijk nog bijna niks overhoud.
Dat je je behoeften inperkt kan ik me misschien nog wel voorstellen, maar ga me niet vertellen dat je liever een opeltje ofzoiets rijd dan een Mercedes/BMW
Ik heb hetzelfde. Ik kan goed leren maar kan helaas het geduld niet opbrengen om uren in een klas te gaan zitten.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:03 schreef Vonkenboer het volgende:
De ambities zijn er wel; de interesse is er nog wel... maar verder
Ik kan over een jaar dood zijn. Dan ga ik mijn tijd niet verdoen met alleen maar keihard werken. Ik vind vrije tijd veel belangrijker dan geld. En ik wil überhaupt geen auto.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:14 schreef JosvG het volgende:
Ik snap dat eigenlijk niet, ik ben ook zo iemand die altijd ambities heeft en echt wat wil worden. Maar je zult toch echt iets moeten gaan doen, dus waarom zou je jezelf er niet volledig voor geven. Ik werk liever de komende 30 jaar heel hard zodat ik mijn grootste geld tegen mijn 50ste wel verdiend heb en daarna rustig aan kan doen en meer lol kan beleven, dan dat ik tot mijn 65e doorwerk en uiteindelijk nog bijna niks overhoud.
Dat je je behoeften inperkt kan ik me misschien nog wel voorstellen, maar ga me niet vertellen dat je liever een opeltje ofzoiets rijd dan een Mercedes/BMW
Arm geworden?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:09 schreef SunChaser het volgende:
Rijk Ben Arm geworden
Sinds ik een dochter heb zijn mijn prioriteiten ook helemaal veranderd. 3 dagen werken, 4 dagen vrij vind ik de perfecte balans tussen werk en privé. Dan maar wat minder geld, maar wel meer tijdquote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik kan over een jaar dood zijn. Dan ga ik mijn tijd niet verdoen met alleen maar keihard werken. Ik vind vrije tijd veel belangrijker dan geld. En ik wil überhaupt geen auto.
Dan zit er dus een duidelijk verschil tussen onsquote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik kan over een jaar dood zijn. Dan ga ik mijn tijd niet verdoen met alleen maar keihard werken. Ik vind vrije tijd veel belangrijker dan geld. En ik wil überhaupt geen auto.
Ik kan van wat jij 'mager' noemt waarschijnlijk prima leven. Ik heb namelijk erg weinig eisen op materieel gebied. Andere zaken zijn voor mij veel belangrijker. En ik ben nu al trots op mezelf. Mijn eigenwaarde is niet gebaseerd op het werk wat ik doe, maar op de vraag of ik ben wie ik wil zijn. Ik wil genieten van elke dag. Gisteren en morgen zijn immers een illusie. Mijn opa heeft zijn hele leven keihard gewerkt en een heel goed pensioen opgebouwd. Dán zou hij het er pas echt van gaan nemen. Toen hij vijfenzestig was stierf hij aan kanker. Dat zal mij niet gebeuren. Als ik morgen doodga, dan heb ik niets gemist in het leven, omdat ik in het nu leef en de dingen die ik écht wil doen gewoon nu doe.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:25 schreef JosvG het volgende:
Dan zit er dus een duidelijk verschil tussen ons
Ik kan ook over een jaar dood zijn, maar daar ga ik niet van uit. Ik hou van uitdagingen en ik wil graag iets moois opzetten in mijn leven waar ik trots op kan zijn later, en daar wil ik graag voor werken. Als alles dan goed komt kan ik tegen mijn 50ste bijvoorbeeld gaan reizen, veel dingen zien en dan nog doen wat ik graag zou willen tegen die tijd. Als ik nu veel lol ga maken en verder weinig werk ga uitvoeren, dan kan ik dat tot mijn 65e doen en dan kan ik van een mager AOWtje verder gaan leven. Dat was ik dus niet van plan.
Uitgaande van de gemiddelde levensverwachting van 75 jaar:quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:25 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ik kan ook over een jaar dood zijn, maar daar ga ik niet van uit. Ik hou van uitdagingen en ik wil graag iets moois opzetten in mijn leven waar ik trots op kan zijn later, en daar wil ik graag voor werken. Als alles dan goed komt kan ik tegen mijn 50ste bijvoorbeeld gaan reizen, veel dingen zien en dan nog doen wat ik graag zou willen tegen die tijd. Als ik nu veel lol ga maken en verder weinig werk ga uitvoeren, dan kan ik dat tot mijn 65e doen en dan kan ik van een mager AOWtje verder gaan leven. Dat was ik dus niet van plan.
Je bent niet de enige die het niet begrijpt. Laatst las ik in citaat van Socrates wat precies weergeeft wat ik ervan denk: 'Wie rijk wil zijn moet zijn begeerten verminderen, niet zijn bezit vermeerderen.'quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:14 schreef JosvG het volgende:
[..]
Zelf houd ik ook van uitdagingen; ze liggen echter op een ander vlak. Als ik mijn ontwikkeling van de afgelopen jaren bekijk, dan ben ik ook erg tevreden, terwijl dat niets met werk te maken heeft. Veel mensen hebben, merk ik, de neiging om zich bij het woord prestatie iets tastbaars voor te stellen. Intrinsieke ontwikkeling zegt bijna niemand iets. Dat is erg jammer, omdat niet-materieel ingestelde mensen vaak worden bestempeld als flierefluiters die geen zin hebben om te werken, alleen omdat hun prioriteiten anders liggen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:25 schreef JosvG het volgende:
[..]
Dit is Fok.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:11 schreef ikJur het volgende:
veel icters hier zeg!
dat probleem ken ikquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:23 schreef DaCybrSrfr het volgende:
wilde piloot worden...
Nu studeer ik Media & Entertainment Management... maar wat ik uiteindelijk wil gaan doen weet ik nog steeds niet...
2 vrienden van me zijn datquote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:42 schreef muzas het volgende:
Ambulancemeneer (zo rond groep 2-3)
Binnenhuisarchitect (tegen het eind van de basisschool)
Iets met ICT (3e HAVO)
Iets met chemie (5e Havo)
Iets met medische zooi (halverwege 1e jaar hoger laboratorium onderwijs)
Nu wil ik rontgenlaborant worden... en daar studeer ik nu ook voor
Wrom kun je niet bij de politie als je allergisch bent?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:58 schreef releaze het volgende:
ik wilde heel lang politieagent worden. toen kwam ik er rond mn 12e achter dat ik allergisch was en dat waarschijnlijk nooit zo lukken,
Allergisch voor de politie.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wrom kun je niet bij de politie als je allergisch bent?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |