abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35410907
Dat was al zo overigens (ik zat in november, nog in de zgn oude situatie). Ze deed de wc/badkamer, en mijn was en die van de baby. Mijn man deed de rest. Ze was wel erg goed in dingen over borstvoeding en alles wat met de baby te maken had.

Wat ik overigens veel belangrijker vond.
Variety is the spice of life
  donderdag 23 februari 2006 @ 16:34:33 #177
24188 Belana
kloon van belana
pi_35411161
Mijn kraamverzorgster deed ook alleen de wc/badkamer en de beddenwas hoor en daarnaast voor mij en de baby zorgen. Maar ook toen had ik vanwege verzekeringkwestie maar 40 uur ik ben heel benieuwd wat het wordt dit keer...
stormy waters...
sailin'
pi_35411293
dan had ik een superkraam....
die deed de was, de strijk, de vaatwasser, wat boodschapjes, stofzuigen in het hele huis
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_35411315
Ik moet er inderdaad bij zeggen dat ik er geen ervaring mee heb
Door voorgaande berichten lijkt het alsof een kraamvrouw nu veel minder hulp zou krijgen dan voorheen.

Neemt niet weg dat ik al lang blij ben dát er hulp komt!
Maar ik kan me voorstellen dat het in bepaalde situaties (zoals alleenstaande moeder of wanneer je al meer kinderen hebt) erg vervelend is.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  donderdag 23 februari 2006 @ 16:46:56 #180
24188 Belana
kloon van belana
pi_35411649
nou, het gaat mij voornamelijk om het aantl uren. Ik heb "recht" op macimaal 80 uur, maar het komt erop neer dat je dat dus echt nooit en te nimmer gaat krijgen. In het verleden was het aantal uren toch beter geregeld. De reden dat ik er maar 40 kreeg was dat ik net over gestapt was van ziekenfonds naar particulier (een maand voor de bevalling) en toen bleek dat ik niet genoeg aanvullend verzekerd was, dat was gewoon vette pech.
Ik heb iig net een bestiging gehad dat alles in aanvraag is en dat ik tzt wat hoor voor een intake.
stormy waters...
sailin'
pi_35412120
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:14 schreef lcicle het volgende:
Dus eigenlijk betaal je veel meer, en krijg je veel minder?
En als je een alleenstaande moeder bent die overhoop ligt met heel de familie, heb je óók vette pech? Wat leven wij toch in een mooi land he
Dat vraag ik me dus ook af. Mijn schoonfamilie wil ik hier niet in huis hebben te snuffelen. MIjn schoonmoeder niet omdat ik daar geen goede band mee heb , mijn schoonzus niet omdat ik daar alleen oppervlakkig mee om ga en als ze hier al in huis gaat schoonmaken ik gewoon alles kwijt ben omdat ze rustig alles gaat verplaatsen (ze maakt wel goed schoon) en mijn zwager die weet niets van het huishouden....
Mijn ouders hebben allebei een baan en zijn weinig thuis.
Daarnaast wonen ze niet direct naast de deur allemaal.
Ben dus ook erg benieuwd hoeveel uren we gaan krijgen straks. Weet wel dat de kans zeer groot is dat we dezelfde kraamverzorgster krijgen als de vorige keer.
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:40:45 #182
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_35413409
Mirage en Oversight !!

Van harte gefeliciteerd met Aiden!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_35413809
Allereerst: Mirage en Oversight, van harte gefeliciteerd met jullie zoon!

En Mammietje, niks zeuren, gewoon je goed recht om op je strepen te staan! Laat ze maar denken wat ze willen, het is jóuw kindje en jóuw lijf. Jíj verliest bloed in je 31e week, da's toch eng!
Ik ben ook doorgegaan met 'zeuren' toen ik door de gyn. vragenlijn werd afgescheept. "Nee mevrouw, uw DESdochterschap, gynaecologische ingrepen en uw leeftijd zijn echt geen indicatie voor een eerste controle door de gynaecoloog." Voelde niet goed, dus volgende dag weer gebeld, ik vind het moeilijk om zo maar op het oordeel van een assistente te vertrouwen. Dus overlegt ze met de dienstdoende gyn. "Nee, u kunt gewoon naar de verloskundige in de 12e week." Nah, zit je dan. Ik ben gisteren naar de huisarts geweest en mooi dat ik nu in de 9e week een afspraak met mijn gyn heb. . De groeten met hun protocollen en beleid. Ik wil gerust gesteld worden door mijn eigen gyn die mij van binnen en van buiten kent. Klaar.
Dus Mammietje, niks geks aan hoor! Sterkte!
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:32 schreef dutchie het volgende:
Ik respecteer je mening, maar ik ben zelf totaal niet van de struisvogelpolitiek.
Dutchie, je hebt een gevoelige snaar geraakt. Toen ik je berichtje gister voor ik ging slapen nog even las, werd ik in eerste instantie boos op je. . Maar dat kwam omdat jij uitspreekt wat ergens ver achter in mijn hoofd zit gestopt. Wat jij zegt vind ik met mijn ratio ook. Maar met mijn gevoel ben ik 1. schijtebang voor het ondergaan van zo'n punctie en 2. stel je voor dát die uitslag niet oké is...
Ik heb vannacht veel liggen piekeren. Mijn lief gaat zich nu ook eens grondig inlezen zodat we over twee weken wat voorbereid bij de gyn komen en dan een gefundeerde beslissing over al dan niet testen kunnen nemen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 23 februari 2006 @ 18:47:05 #184
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_35415187
Wij gaan wrs wel een nekplooimeting doen, het speelt ook mee dat dit vergoed wordt.
Ook sprak de vk over een screening bij 20 weken, maar dit is me nog niet helemaal duidelijk.
Bij Down zou ik niet kiezen voor abortus, ik denk datje met een kindje met down heel gelukkig kunt zijn. Ik werk zelf met autistische kinderen zo nu en dan, dat lijkt me moeilijker als ouder. Die kennen vaak van zichzelf het idee liefde geven niet. En ook daar zou je van houden.
Maar dat heb je allemaal niet tekiezen, het komt zoals het komt, toch?

Er was nog iets wat ik jullie wilde vragen, maar ik ben het vergeten, zoals zoveel dingen de laatste tijd!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 23 februari 2006 @ 18:49:11 #185
94046 PM-girl
pi_35415257
Wie gaat er trouwens naar de negen maanden beurs? Mijn vriendje begon er straks over!! (ok, hij is sowieso dol op beurzen en vindt de huishoudbeurs ook leuk!)
*
pi_35415313
Thanks Moonah... jouw woorden voelen als een steuntje in de rug... en die kan ik wel ff gebruiken op het moment (zit gewoon te janken nu ). Heb me ook voorgenomen om bij het eventueel volgende signaaltje -hoe klein ook- meteen aan de bel te trekken. Vraag me toch al af hoe ik de komende weken nog door moet komen met die kleine handenbinder hier, had toch al een zware zwangerschap voor mijn gevoel. Heb al vanaf het begin een onbestemd gevoel dat er iets mis is (heb ik hier ook al eens eerder geschreven) en ben doodsbang dat dat gevoel waarheid wordt. Begon er net wat meer vertrouwen in te krijgen na de echo en een inwendige echo... en nu dit.
Nogmaals thanks voor jouw verhaal... dat sterkt me
  donderdag 23 februari 2006 @ 18:54:10 #187
94046 PM-girl
pi_35415431
Oo, Mammietje, kop op he! Sterkte!

Menicole, hoe is het met jou?
*
pi_35415832
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:54 schreef PM-girl het volgende:
Oo, Mammietje, kop op he! Sterkte!

Menicole, hoe is het met jou?
Ja hier gaat het zijn gangetje eigenlijk. Vanmorgen voor de verandering een keertje weer spugen maar ja kan me er niet druk om maken. Mijn buikje groeit lekker al heb ik wel af en toe giga veel last van bandenpijn. Moet voor mijn gevoel elk half uur plassen maar daar ben ik ook al aan gewend nu!! Maar allemaal met liefde Weet waarvoor ik het allemaal dragen moet
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 23 februari 2006 @ 19:25:23 #189
24188 Belana
kloon van belana
pi_35416632
mammietje toch! Alles laten onderzoeken hoor als je het niet vertrouwd! sterkte meid!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 23 februari 2006 @ 20:02:25 #190
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35418029
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:53 schreef Moonah het volgende:
Dutchie, je hebt een gevoelige snaar geraakt. Toen ik je berichtje gister voor ik ging slapen nog even las, werd ik in eerste instantie boos op je. . Maar dat kwam omdat jij uitspreekt wat ergens ver achter in mijn hoofd zit gestopt. Wat jij zegt vind ik met mijn ratio ook. Maar met mijn gevoel ben ik 1. schijtebang voor het ondergaan van zo'n punctie en 2. stel je voor dát die uitslag niet oké is...
Ik heb vannacht veel liggen piekeren. Mijn lief gaat zich nu ook eens grondig inlezen zodat we over twee weken wat voorbereid bij de gyn komen en dan een gefundeerde beslissing over al dan niet testen kunnen nemen.
Moonah, het was absoluut niet bedoeld om je aan te vallen. Soms kan ik nogal bot uit de hoek komen. Het is puur mijn mening en ik val je niet aan op de jouwe. Je had het zelf over 'je kop in het zand steken' en dat is een andere benaming voor struisvogelpolitiek. Alleen klinkt dat laatste wat botter, sorry daarvoor.
Alleen vind ik dus wel dat je hier niet over iets voor jezelf praat, maar voor een nieuw leven. En daarvoor dien je al tijdens de zwangerschap beslissingen te moeten nemen, ookal stel je bepaalde dingen liever uit (omdat het niet om de kleur van de kamer gaat, maar om zware zaken). Vanaf het moment dat je zwanger bent ben je niet alleen maar verantwoordelijk voor jezelf, maar ook voor iemand anders. En daarom fronste ik even toen je zei dat je dan liever je hoofd in het zand stak. En omdat ik iets te snel wilde reageren, kwam het een beetje verrot mijn strot uit. Maar nogmaals, zo denk ik erover, daar hoef je het niet mee eens te zijn.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 23 februari 2006 @ 20:12:30 #191
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_35418447
als je je eerste bezoek hebt bij de verloskundige (ik met 9 weken)
krijg je dan meteen een echo?
lijkt me wel leuk om dat plaatje als bewijsmateriaal van onze zwangerschap te overhandigen aan onze familie als ik jarig ben!
pi_35418572
Ik kreeg niet gelijk een echo bij de 1e afspraak bij de VK, maar een verwijzing om een echo te laten maken.
Dit gaat gebeuren als ik 11 weken zwanger ben.

Mirage & Oversight, van harte met jullie zoon!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 23 februari 2006 @ 20:17:46 #193
94046 PM-girl
pi_35418645
Ik80 Ik denk dat de meeste verlokundigen pas met 11-12 weken een echo maken, bij mij ook. Dit omdat het resultaat dan beter is. Alleen bij speciale indicaties gebeurt het met 9 weken volgens mij.
Ik heb hem met 11,5 week, 6 daagjes voor mn verjaadag!
*
pi_35418834
Maken ze eigenlijk bij iedereen standaard een echo? Ik heb nl. niet het idee dat mijn verloskundige me voor een echo had gestuurd, als ik geen termijnecho nodig had gehad.
  donderdag 23 februari 2006 @ 21:16:32 #195
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_35421114
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:12 schreef ik80 het volgende:
als je je eerste bezoek hebt bij de verloskundige (ik met 9 weken)
krijg je dan meteen een echo?
lijkt me wel leuk om dat plaatje als bewijsmateriaal van onze zwangerschap te overhandigen aan onze familie als ik jarig ben!
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:17 schreef PM-girl het volgende:
Ik80 Ik denk dat de meeste verlokundigen pas met 11-12 weken een echo maken, bij mij ook. Dit omdat het resultaat dan beter is. Alleen bij speciale indicaties gebeurt het met 9 weken volgens mij.
Ik heb hem met 11,5 week, 6 daagjes voor mn verjaadag!
Verschilt echt van geval tot geval.
12 weken / 3 maanden is over het algemeen standaard.
Als er een bepaalde reden is, dan doen ze het ook wel eens eerder.
Zie het voorbeeld van Mirage.

Mijn vrouw mocht al op acht weken (nu anderhalve week terug).
Achteraf blijkt het zelfs 7 weken vijf dagen geweest te zijn.

Let wel dat er op zo'n moment nog niet veel te zien is hoor.
We spreken dan over zo'n anderhalve centimeter.
Meer dan een 'vorm' in een hoek zie je (rationeel gezien) niet.
Het belangrijkste dat je kan zien is of je kindje goed is ingedaald en natuurlijk de hartslag.
Wellicht stel ik het nu te klinisch hoor... maar goed, daar ben ik dan ook een kerel voor .
Burnt to the core but not broken
pi_35423335
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:02 schreef dutchie het volgende:

[..]

Moonah, het was absoluut niet bedoeld om je aan te vallen.
Weet ik wel!
Het was juist een goede eye-opener. Ik merkte al snel dat mijn boosheid jegens jou onredelijk was en dat het dus iets met mijzelf te maken had. En dat was dus hetgeen ik in mijn vorige post verwoordde. En don't worry about verantwoordelijkheid. Als je me een beetje kent, weet je dat ik die ten volle zal nemen. Alleen wil ik eea nog wel eens even uitstellen tot ik echt mijn kop uit het zand moet halen. Ik ken mijzelf echt zo door en door....

Zo. Bedtijd maar weer.

Edit: En ik vind helemaal niet dat je eea 'bot' hebt geformuleerd!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_35423826
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:25 schreef petitlapin2 het volgende:
die tripletests zijn een kansberekening, maw betrouwbaarheid ZERO

als je zekerheid wil, dringt een vruchtwaterpunctie zich op ... ik was pas 27 jaar, maar ik heb een punctie geëist... ik kon pas écht genieten van mijn zwangerschap daarna, toen bleek dat alles in orde was ( al heb je zelf met een vruchtwaterpunctie geen volledige zekerheid ...).
Hey PL Beetje heeeel erg late reactie van mij

Maar van harte gefeliciteerd met Amélie! Mooie naam ook !
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 24 februari 2006 @ 06:38:46 #198
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_35432679
Mammietje, heel veel sterkte!

Hier gaat het nu iets minder, gisteren een stress-overload gehad op mijn werk, en ik geloof dat ik toch meer last van hormonen heb dan ik aan ( wilde nemen) nam. Kon gewoon het geduld niet meer opbrengen , en werd enorm driftig, in de zorg is dat niet handig.
heb me zo op lopen winden dat ik vanmorgen eigenlijk pas doorhad dat ik sindsdien het kindje niet gevoeld heb.. voel me nu best wel schuldig
Hoop werkelijk dat ik straks meer geduld kan vinden voor mijn kindje..
Maar goed, even stoom afblazen , hoop werkelijk dat het vandaag beter gaat op mijn werk , het liefst ga ik morgen met zwangerschapsverlof.. heb het ook helemaal gehad .. ( sipperdesip...)
  vrijdag 24 februari 2006 @ 09:23:19 #199
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35433910
Zo, ik heb gisteren een vrije dag gehad:
- kinderwagen besteld
- zwangerschapsyoga geregeld (volgende week begin ik al)
- bij huisarts in nieuwe woonplaats langsgeweest
- rondleiding bij kinderopvang gehad
- verloskundige uitgezocht
- huis officieel verkocht (notaris enzo)

Nu mag ik gelukkig op mijn werk weer een beetje tot rust komen.

Ik lees hier een boel over wel of niet testen, Petit lapin zegt dat een combinatietest nul zekerheid geeft. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het geeft een indicatie of het nodig is om verder te onderzoeken. De uitslag van die test gaf mij in ieder geval voldoende zekerheid om verder geen testen te ondergaan. Een vruchtwaterpunctie eisen terwijl daar geen grond voor is lijkt me heel moeilijk. Ieder zijn eigen keuze natuurlijk, maar er zitten toch ook wel wat risico's aan.
Lekker douchen!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 09:41:41 #200
24188 Belana
kloon van belana
pi_35434274
zow sjak, drukke dag gehad
Volgende week al beginnen met yoga wow! wel lekker hoor! Hoe veel keer ga je dan? Ik ga dit keer mensendieck doen, maar dat begint pas in mei Ik wilde wel yoga, maar hier zijn er niet zoveel yoga leraren en ik was te laat
Ik denk dat wij maar een nieuwe duowagen gaan kopen, ik ben te kritisch namelijk en als ik iets mooi vind op mp dan is het al bijna net zo duur als nieuw en dan denk ik dus: dan maar nieuw. Ben je decadent dan of wat? Nou ja, we hebben er nog jaren wat aan en ze zijn goed te veropen weer....
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')