Ik zou het anders zeggen,quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:27 schreef pfaf het volgende:
Maar Rude als je iets met km / u bij iets anders op wilt tellen MOET dat ook km / u als eenheid hebben. Anders ben je appels en knaagdieren aan het optellen...
quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:16 schreef rudeonline het volgende:
[..]
2 wat? 2km per 1 uur toch, of laat je dat ene ( 1)uur dan maar gewoon weg?
Niets wordst het dubbele, het wordt 2x de helft. De hoeveelheid blijft gelijk.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En als jouw verhaaltje in een formulevorm wordt gegoten snap je het niet meer. Net als dat je niet snapt dat iets x 0.5 het dubbele wordt.
Als ik 1 uur lang 50 km/u rij heb ik 50 km afgelegd.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:37 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Niets wordst het dubbele, het wordt 2x de helft. De hoeveelheid blijft gelijk.
En jij wil dan de RT omverwerpen...quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:37 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Niets wordst het dubbele, het wordt 2x de helft. De hoeveelheid blijft gelijk.
Je spreekt je hier zelf tegen. Je zegt hier dat je appelS met een steeltje hebt. Meerdere appels. Met een steeltje. Dus meerdere appel met een steeltje. Als je bv 3 appels met een steeltje hebt, heb je dus 3 appels, en elke appel heeft een steeltje, dan heb je dus ook 3 steeltjes. Dan heb je nog 4 appels zonder steeltje. Dan heb je dus 7 appels, waarvan 3 met een steeltje. Niets 1 steeltje.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:30 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik zou het anders zeggen,
Je telt appels met steeltje op bij appels zonder steeltje.
Uieindelijk heb je dan nog steeds 1 steeltje maar wel een groter aantal appels.![]()
Dat zegt het eigelijk wel he.. Als je dat al niet weet dan heb je je er niet in verdiept. Zelfs niet oppervlakkig ingelezen. Als je dan ook nog es niet met groot en eenheden kan rekenen...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:33 schreef rudeonline het volgende:
[..]
En als je nu gewoon 2x een half uurtje 10km aflegd. Dan ga je toch 2x 10km/0.5u? Je telt dan de 2 afgelegde wegen bij elkaar op en teld daarbij ook de tijd 2x op.
[..]
Wat is het grote verschil tussen beide theorieeen? Geldt er niet voor alles dezelde theorie?
Verder is het enige wat ik doe de relativiteit van snelheid omdraaien en stellen dat wij met c bewegen t.o.v. het licht. Deze snelheid heeft het licht tenslotte ook t.o.v. ons. Dat is nou juist relatief.
Ofwel, je bent weer bezig met rechtpraten wat krom is. Km/u is niet km, een appel is geen appel zonder steeltje. Je gaat niet zomaar km/u optellen bij kilometers; afstanden optellen bij snelheden heeft geen enkele logische betekenis, en zal iig nooit een andere snelheid opleveren. Je rukt dingen wederom helemaal uit verband, en kent aan een simpele wiskundige berekening een compleet verkeerde context toe.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:30 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik zou het anders zeggen,
Je telt appels met steeltje op bij appels zonder steeltje.
Uieindelijk heb je dan nog steeds 1 steeltje maar wel een groter aantal appels.![]()
Hey!quote:Op woensdag 1 maart 2006 02:12 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Hey!!![]()
![]()
Ga je ook een poging wagen in de Rudeonline series?![]()
Pfoeh, de kans is groot dat je met 5 A4-tjes de 15 bezoekers aan het denken weet te krijgen waardoor er eentje zegt 'goh!'. Waarschijnlijk schrijft die ene persoon dan een proefschrift. Zo gek is het dus niet.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:52 schreef CarDani het volgende:
Sorrie, veel te lange O.P.
Probeer wat korter en bondiger te zijn.
Twijfelen aan Einstein? Je durft nogal.
Aha, wat RudeOnline hier aan het doen is is breuken optellen, waarbij hij voor de teller en de noemer gelijke regels gebruikt!quote:Weet je echt niet wat je nu fout doet of probeer je me te testen?
20 km / 1u + 30km = 50km / 1u
20km / 1u + 30km/0.5u = 50km/ 1.5u
20km/ 1u + 30km /1sec = 50km / 36001sec
mits aangenomen dat de a in de laatste regel, en de b en c niet 0 isquote:Op donderdag 2 maart 2006 02:57 schreef Templus het volgende:
[..]
Aha, wat RudeOnline hier aan het doen is is breuken optellen, waarbij hij voor de teller en de noemer gelijke regels gebruikt!![]()
Zoals eerder gezegd: je zit hier echt appels bij knaagdieren op te tellen...Of probeer je kennis van breuken wat op te vijzelen![]()
vb:
a/b + a/b = (2a)/b
a/b + a/c = (ac)/(bc) + (ab)/(bc) = (ac+ab)/(bc)
a/a = 1
Oei...is het alweer zo laat?![]()
Het zou mij verbazen als Rude het met je eens isquote:Op donderdag 2 maart 2006 02:57 schreef Templus het volgende:
a/b + a/b = (2a)/b
a/a = 1
Het zou mij meer verbazen als Rude het uberhaupt kan volgenquote:Op donderdag 2 maart 2006 08:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Het zou mij verbazen als Rude het met je eens is
Is 20km/u een breuk?quote:Op donderdag 2 maart 2006 02:57 schreef Templus het volgende:
[..]
Aha, wat RudeOnline hier aan het doen is is breuken optellen, waarbij hij voor de teller en de noemer gelijke regels gebruikt!![]()
Zoals eerder gezegd: je zit hier echt appels bij knaagdieren op te tellen...Of probeer je kennis van breuken wat op te vijzelen![]()
vb:
a/b + a/b = (2a)/b
a/a = 1
Oei...is het alweer zo laat?![]()
Iets duidelijker dan...quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je spreekt je hier zelf tegen. Je zegt hier dat je appelS met een steeltje hebt. Meerdere appels. Met een steeltje. Dus meerdere appel met een steeltje. Als je bv 3 appels met een steeltje hebt, heb je dus 3 appels, en elke appel heeft een steeltje, dan heb je dus ook 3 steeltjes. Dan heb je nog 4 appels zonder steeltje. Dan heb je dus 7 appels, waarvan 3 met een steeltje. Niets 1 steeltje.
Ik zou zeggen neem 3 appels met een steeltje. Trek vervolgens de steeltjes eruit en leg ze voor je. Je kunt dan niet 1 appel nemen en daar het steeltje uittrekken en dan doen alsof die andere 2 appels geen steeltje hebben. En als je de steeltjes van alle 3 de appels neemt en voor je legt dan heb je er DRIE, niet EEN, maar DRIE. Ze liggen voor je.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |