abonnement Unibet Coolblue
pi_35299463
Hoi,

Tweede deel van de reportage van onze verbouwing.
70 m2 bouwen we bij, en nog 55 m2 op de eerste verdiepingj.

Het vorige deel staat hier: Onze verbouwing

Zo was het voor de verbouwing:



En dit is het huis nu (met pannen erop, heb ik nog niet eens een foto van )

  Moderator maandag 20 februari 2006 @ 19:54:37 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_35299743
Caching
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_35299986
wow wat een uitbreiding!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_35300063
Duderinnetje schreef:
quote:
Aritha, niet-aflatende bewondering hier!

Wij zijn koud een maandje aan het 'gewone' klussen (likjes verf enzo) en al dood op elke avond.
Hoe jullie dat doen?

Respect
Dank je wel

De eerste maand is ook het lastigst, zeker in de winter. Wij hadden het voordeel dat we in de zomer - met een lekker temperatuurtje - begonnnen. Nu is het 's avonds gewoon donker. Wij houden er een ritme in. Dus elke avond van 18:00 tot 21:00 werken. En soms - vooraf - een avondje vrij plannen.


Maar door er ritme in te houden wordt het makkelijker
  FOK!fotograaf maandag 20 februari 2006 @ 20:06:12 #5
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_35300309
Ik lees graag nog even mee
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 20 februari 2006 @ 20:08:01 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35300427
Wanneer denk je klaar te zijn?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_35301075
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:08 schreef Martijn_77 het volgende:
Wanneer denk je klaar te zijn?
Zo langzamerhand, geen idee eigenlijk . Er moeten nog 2 dakkapellen op, keuken erin, gespackt en geschilderd en gekorrelpleisterd, parket erin... Plinten

Wij gaan ons deze week focussen zodat de cementdekvloer er zaterdag in kan.

Morgen komt de cementdekvloer meneer kijken en een prijsopgave geven. Als dat goed is kan hij waarschijnlijk dit weekende beginnen. Voor die tijd gaan wij het leidingwerk afmaken.

Voor de keuken moet er in het kookeiland gas, warm water, electra groepen en een afvoer komen. Verder is Rene (ik heb avondje fok-vrij genomen ) bezig met leidingwerk over de vloerverwarming.
Dan moet er nog water worden aangelegd naar de tuin toe, en een afvoer in de garage. Ook nog de kabels door de leidingen heen trekken, vloerverwarming aansluiten & testen en dan denk ik dat we cementdekvloerklaar zijn.

Als die vloer er ligt, gaan we opruimen. Alles wat bouwmateriaal is naar buiten (eindelijk!!) en boven heb ik van de week alles opgeruimd. Dus dat we een schone lei hebben. En we gaan dan even pauze houden. Nouja. De keuken moet echt worden uitgezocht, en daar willen we tijd aan besteden. Dat wordt het centrale punt in het huis, met een groot kookeiland

Als we dan tijd over hebben doen we wel wat schilderwerk ofzo, maar de focus ligt hem nu in dingen uitzoeken. Hebben we geen tijd voor genomen. Zaken als welke kleur op de muur, welke kleur wordt het houtwerk etc. Wij zijn dus niet het type mensen dat de winkel in loopt en zegt: die keuken wil ik. Of: die kleur wordt het. Dus daar gaan we gezellig de tijd aan besteden.

Daarna willen we gaan plannen voor de laatste fase. Gevoelsmatig? Begin juni? hopelijk
pi_35301905
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:12 schreef arithaterhorst het volgende:
Zie je licht branden beneden? Da's Rene die met electra aan het klooien is
Ja ik zie het vanaf de woonkamer hier
Ik verwacht wel een soort van Ketelhaven feest bij jullie als het huis helemaal klaar is, he?
Gaan we gezellig bij jullie zitten na afloop van de Ketelhavenloop
pi_35314805
Jullie huis is niet alleen groter geworden, het ziet er van de voorkant ook een stuk beter uit Verbouwen is zo gaaf, ben zelf een bovenverdieping van een oude villa aan het renoveren, maar da's echt een weekendproject
pi_35404563
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:38 schreef Syytön het volgende:

[..]

Ja ik zie het vanaf de woonkamer hier
Ik verwacht wel een soort van Ketelhaven feest bij jullie als het huis helemaal klaar is, he?
Gaan we gezellig bij jullie zitten na afloop van de Ketelhavenloop
Haha!

Ik ga wel bekertjes bier ipv water geven. Kunnen we langer barbeque'en
pi_35405686
De keuken

Nou, de reden om het huis te gaan verbouwen is in eerste instantie de keuken geweest. De keuken die we hadden, daar had je helemaal geen contact met de woonkamer en dat was saai. Ik wil graag een open keuken, met een kookeiland waar je lekker meze kunt maken en een wijntje kunt drinken.

Wij zijn hard op zoek naar een mooie keuken. En slagen er steeds beter in om een echt omlijnd idee te krijgen. A.s. zaterdag weer een ritje naar Duitsland. Qua apparatuur zijn we eruit wat we het mooist vinden. En dat wil ik jullie natuurlijk niet onthouden. We gaan voor AEG, de 'frontline' serie.
Een impressie:



en



en




Qua kookplaat gaan we domino elementen doen. Er komt een wokbrander, 4 pits inductiekookplaat en een lavagrill bij. Het mooie van dit systeem, vind ik, dat het naadloos aan elkaar past.

Wokbrander



Inductieplaat



Lavagrill



Hetelucht / stoomoven


Combimagnetron


Afzuigkap


Wij zijn helemaal verliefd en gaan nu kijken waar we dit alles gaan scoren voor een leuke prijs
pi_35405765
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 01:03 schreef Scheepschroef het volgende:
Jullie huis is niet alleen groter geworden, het ziet er van de voorkant ook een stuk beter uit Verbouwen is zo gaaf, ben zelf een bovenverdieping van een oude villa aan het renoveren, maar da's echt een weekendproject
Oef, ik las het verkeerd. Dat je het in een weekend wilde doen

Ik vind verbouwen onwijs gaaf. Hoewel soms moeilijke momenten zie je wel steeds weer hoeveel mooier het er op wordt..... En door de duur van het project kunnen we meteen meesparen

Ik vond ons huis altijd zo gesloten van voren. Da's nu ook nog zo, maar met die dakkapellen binnenkort....
  donderdag 23 februari 2006 @ 16:36:44 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35411237
ook hier effe een TVP
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator donderdag 23 februari 2006 @ 19:04:52 #14
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_35433504
tvp
Ik wil toch wel het eindresultaat zien.
pi_35435087
Mooie keukenapparatuur. Hoe wordt de rest van de keuken (kasten/laden e.d.) ?
pi_35437178
Nou, ik heb er niet echt een plaatje van de hele keuken. Maar dit is het idee waar wij helemaal weg van zijn:



Het blad is van leisteen dat is bewerkt. Vind ik zelf heel mooi. Enige waar we nog over twijfelen is of het niet snel beschadigd. Willen we een keer uitproberen. Er komt een kookeiland en een kastenwand met zo'n brede rand eromheen.
pi_35438705
Bladzijde 26 van het grote SieMatic keukenboek

Mooi blad
pi_35439213
Ja, ik heb hem thuis. Daar hadden we deze keuken in gezien.
Het boek heet ook: Ideeenboek. Dan maar beter ideeen jatten
pi_35668295
Back in business

Hoi! De afgelopen anderhalve week hebben we een beetje gewacht op de cementdekvloer die moest worden gelegd, maar die man kan pas morgen. Dus wij hebben al het leidingwerk getrokken, een afvoer gemaakt etc zodat de vloer kan worden gestort en dat gaat morgen gebeuren .

Verder hebben we vooral keukens gekeken. Punt is dat we graag vensterbanken van graniet willen, maar ook het keukenblad van graniet en dat kan het beste uit 1 stuk. En de cementdekvloer wordt gestort dus dan moet je een redelijk goed idee hebben van de keuken en hoe die eruit komt te zien voor als er nog leidingen moeten worden getrokken etc. Dat is nu vrij goed gelukt

Verder heb ik gisterenavond een beginnetje gemaakt met de montage van de wandcontactdozen. En mijn handen zijn nu op allerlei plaatsen beschadigd omdat het scherp stug en scherp is .

Morgen dus meer update. Als de cementdekvloer er in ligt kunnen er weer heel veel dingen gebeuren zoals electra af (ik wil het perse werkend hebben voor de muren worden afgewerkt) en dan kan het plafond worden gespackt en muren worden gekorrelpleisterd en geschilderd en de vloer en de keuken (die nog besteld moet worden )

Nou, morgen of zondag dus meer.

Groetjes,
Aritha.
pi_35702750
Bweh....het vriest.... en het zand is bevroren...

Dus kan de cementdekvloer niet worden gestort vandaag...... Hebben we het aggregaat (a 125 euri) voor nix gehuurd....

Nou ja, dagje aan de electra dan
  Moderator zaterdag 4 maart 2006 @ 12:51:13 #22
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_35707315
Hehe fijn je tere vingertjes open halen aan het lekker scherpe installatiemateriaal
pi_35707798
Aritha? had je niet de tegenwoordigheid van geest om een zeil over het zand te leggen? Zonde zeg ¤125,- voor nix...

Veel plezier met het installatiemateriaal
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator zaterdag 4 maart 2006 @ 13:37:46 #24
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_35732905
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:07 schreef Cybersijp het volgende:
Aritha? had je niet de tegenwoordigheid van geest om een zeil over het zand te leggen? Zonde zeg ¤125,- voor nix...

Veel plezier met het installatiemateriaal
Hadden we gedaan. Isolatiemateriaal op de zakken, en dan zeil erover heen.
Heeft niet mogen baten....

* betadine opdoet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')