quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:07 schreef Bange-Frans het volgende:Zou iemand een lezing voor mij kunnen doen??
Nick
25-07-1986
Nijverdal (overijssel)
Ik neem aan beste Nick dat dit een algemene legging moet zijn. Je zegt dat je aardig wat hebt meegemaakt..ik ben zelf ook wel benieuwd wat de kaarten "ervan" zeggen van die periodes. Ik zal eens kijken of ik er met de kaarten wat uit kan lichten.
De kaarten gaan een advies aan je geven, deze keer. Ik trek straks 7 kaarten. 1 kaart boven zes andere twee stapeltjes van 3 kaarten onder elkaar eronder.
Aan de linker kant..hoe je je op dit moment gedraagt en aan de rechter kant hoe je je zou moeten gedragen..het advies..voor toekomstig gedrag.
Ik ben rechts en ik pak met de linker hand de zeven kaarten eruit. De wierrook is zoals altijd aan als ik dit doe.
De eerste kaart..hier gaat het om. De kansen en risico's ivm de vraag. Staven vijf.Het is de kaart van de uitdaging, de sportieve wedstrijd. Uitgedaagd worden en je krachten worden beproefd. Het is geen vijandige of destructieve confrontatie. Er zijn situaties waar de sportieve wedstrijd "menens" kan worden. Het heeft het karakter van een weddenschap en het is zeker interessant om deze situaties niet te vermijden omdat je door deze gelegeheden bewust wordt van je eigen vaardigheden en krachten.
Bekers koning, de kaart die het rationele gedrag laat zien tot nu toe..de bewuste instelling, gedachten. Deze ligt bovenaan links onder de eerste kaart. De kelken koning belichaamd het element water. Zijn troon is zelfs in het water! Het gaat over het zoeken naar transcedente ervaringen, verlossing en mystieke eenwoording met de oergrond, de taal die het onbenoembare probeert te omschrijven. Vorm gegeven dmv muziek, gedichten en andere kunsten.
..daaronder..de onbewuste instelling, wensen en verlangen in het hart, tot nu toe. De kluizenaar..het is een kaart die even "rust" nemen zegt. Even tot jezelf komen..het is een tijd waar je tot inzicht kunt komen in jezelf..wat je wilt en wat je wilt bereiken..Hij verenigd twee waardevolle extremen in zich: de diepte van de beleving en de hoogte van inzicht.
weer daaronder kaart 4: houding naar buiten toe tot nu toe. Gelukkig(bekers 10)..het leven aanvatten..een gelukkig stemmende liefde. Je gevoelens zijn echt..je bent geen prooi gevallen aan misleiding of illusie..de kaart staat ook voor goede contacten..intens geluk..met dichtbijstaande mensen.
..dan aan de andere kant.. bekers zes..je zou volgens de legging de volgende rationele handelswijze moeten toepassen: kijk eens naar je verleden..laat herinneringen naar boven komen en heb er gedachtes over Misschien denk je er romantisch dromerig over, misschien smartelijk nostalgisch. De waarnemening die je krijgt..kan je verleden verkleuren danwel vertroebelen. Ze kan ook een verwijzing inhouden naar de vorming in de vroege kindertijd..of een verwijzing inhouden naar de jeugd.
De middelste..suggesties met betrekking tot de emotionele houding..gerechtigheid: gerechtigheid is als een soort weegschaal. Het veertje moet tegen het hart wegen..niet lichter zijn, niet zwaarder. Op het alledaagse niveau zou je volgens de kaarten eens naar de echo van het alledaagse moeten kijken..als jij goed doet..zul je ook goed terugkrijgen, wanneer je met twijfelachtig middelen wilt profiteren zul je echter schipbreuk lijden.
de laatste: zo zou je je moeten gedragen: staven ridder..de kaart belichaamd een verwarmde en verhitte atmosfeer. Er is in die atmosfeer niet alleen sprake van levenskracht, hartstocht en fanatiek enthousiasme, maar ook van ongeduld, driftigheid en impulsiviteit. De kaart zegt olie op het vuur te gooien. Riskeer "meer", ongeacht of het om de gloed der passie of de hitte van de (wed) strijd gaat. Treed ferm en eisend op. Zo zou je houding naar buiten moeten zijn..
dit was het..je kunt dit zien op veel gebeiden..het een algemene legging met als vraag..licht er een punt uit. De vraagstelling is meer hoe je er nu voor staat..mbt de (wed)strijd. Succes ermee..
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk