Ik heb even terug-gekeken in mijn mailbox. Ik zag dat ik nog aardig wat verzoekjes heb staan. Ik weet niet meer precies waar ik moet beginnen. Vat het niet verkeerd op als ik je "vergeten" ben of je nog niet "gehad" heb..ik zal proberen wat tijd die ik heb te gebruiken om weer leggingen te gaan doen..Als eerste wil ik Saskia doen, daarna doe ik Geartjuh. Users die erna willen moeten maar even roepen.
Beste Saskia, 2 maanden geleden stuurde jij mij een email met het verzoek een legging voor je te doen, omdat je op dat moment wel "iets kon gebruiken". Ik kreeg in die tijd een overvloed aan emails van verschillende users en had besloten dit "vrijwilligerswerk" even stil te leggen. Tegen je zin in leggen, of fantasieloos leggen heeft geen enkel nut in mijn geval dus ik besloot toen even voor niemand meer te leggen.
Ik vind het wel leuk om weer een start te maken, wil het wel weer "rustig" aanpakken en ik ga een legging doen voor je. Misschien heb je wel eens meegekeken in dit topic..zoniet dan zal ik even kort omschrijven wat voorn legging ik voor jou gaan doen. De kaarten leg ik 1 voor 1 uit..het is een uitgebreide legging(: het geheim van de hogepriesteres) Dit is een legging van negen kaarten. Het "leuke" aan dit spel is dat er een laatste kaart open gaat of blijf liggen, als het een kaart van de grote arcana is dan wordt deze kaart omgedraaid en toont deze een geheim over de gehele legging. De diepere motieven en over het waarom, waartoe. Dat wordt dus spannend..
![]()
Bij andere kaarten, blijft deze kaart dus "dicht" en wordt hij ook niet besproken in de legging. De gehele legging moet je zien als een soort kruis met bovenaan de drie maanfasen.
De eerste en de tweede kaart, het thema waar het om gaat(in de vorm van twee primaire impulsen) die elkaar kunnen hinderen of juist kunnen versterken. Ik denk van laat ik maar gewoon gaan schudden en eens kijken..
![]()
Ik concentreer me dan op jouw naam, leeftijd en regio. Een connectie is heel snel gelegd. Het houdt voor mij oa dat ik alleen maar hoef te denken dat ik een connectie heb..(zoiets voel je aan) even andere dingen vergeten door muziek..Enya--I'll find you in dit geval..en wat erna komt, ik houdt je op de hoogte..
De eerste en de tweede kaart(de kat gaat ondertussen bij het deck zitten), nou sterker nog nu op het deck zitten..wat ik uitgespreid op een deken heb liggen. De onderste kaart, de Duivel, en daarboven op de koningin van de staven. De Duivel is een kaart, waar moeilijk greep op de krijgen is. De kaart geeft ons echter echter wat kenmerken: afhankelijkheid(op de kaart de duivel op de achtergrond, daarvoor een man en een vrouw aan een zwart blok vastgeketend), sommige mensen kunnen het gevoel hebben dat dit over relaties gaat..zou kunnen, maar het kan zeker ook betrekking hebben op je eigen gevoelens, daar kom ik straks nog wel op terug. Tevens: willoosheid(de ketens af kunnen werpen op elk moment) en het stranden van goede voornemens en handelswijzen die tegen de principes indruisen. De kaart laat je om het zo maar te zeggen: je duistere zijde zien..de schaduwzijde..het is de tegenhanger van de magier>>de zwarte magier..van andere grote arcana werpt hij altijd iets duisters over de kaart in kwestie..
de kaart die erbovenop ligt is de koningin van de staven. Zie dit als het thema wat daarintegen versterkt of gehindert kan worden door de koningin van de staven. De kaart staat voor zelfvertrouwen, katachtige lenigheid die een uitdrukking is van haar wijsheid. Op de kaart zien we een koningin op haar troon, voor haar zit een kat. De kaart staat tevens voor zelfbeschikking.
Wat ik nu dus zie door deze twee kaarten is eigenlijk het "zelf" en "afhankelijke van iets" ergens in het midden daar kruist het. Ze versterken en hinderen elkaar..het leven naar eigen idealen inrichten kan een keuze zijn..
even de drie standen van de maan..als eerste de primaire maan( de vollemaan): De kaart de zon. Deze kaart staat voor vreugde, warmte en optimisme. Ik denk dat er veel mensen de zon lekker vinden..vooral in deze tijden. Jouw kracht om de zon in je leven te maken is je gegeven..het zal daarom ook warmte brengen, kleur en niet die grauwheid.
de aan invloed winnende kracht. Staven drie, iemand in een rood gewaad kijkt over een gouden zee. Het is een positieve kaart. Deze zegt dat je een lange wandeling hebt gemaakt. Bergen op en af om uiteindelijk "daar" aan te komen. Je kijkt nu uit in de verte op een veilige plek en je werpt een blik over de horizon. Vaste grond en het mooie uitzicht, wat je blij maakt..daar ga je naartoe..deze kracht wordt groter.
Afnemende kracht van de maan: de magier. Ik zie het zo, deze ligt op de kop. Je laat een periode achter je..waarin je naar mij mening..veel meer uit je had kunnen halen op allerlei gebieden, misschien heb je vakantie gehad en begint het nu allemaal weer een beetje..iig die periode laat je achter. Terwijl de magier, normaal gesproken zou staan voor activiteit en zelfbewustzijn betekende het in deze periode de andere zijde.
Wat in het duister ligt: wat er al is, maar niet bewust waargenomen wordt al wordt het misschien al vermoed of "gevreesd" .pentakles 6: De kaart staat voor de eigenschappen hulpvaardigheid, grootmoedigheid en tolerantie. Het gaat om evenwichtigheid, een betrouwbare instelling en daar de balans in zien te houden. Om even iets wat meer duidelijkers hierover te zeggen..jij als persoon zijnde doet dit..heb je dit in de gaten?
Aan de andere kant, in het licht: de kluizenaar. Deze kaart geeft aan dat tijden van alleen zijn helemaal niet "erg" hoeven te zijn vaak komt men in deze periode tot inzicht en helderheid en kracht. De vreugdevolle ervaring kan ook zijn dat men aan zichzelf genoeg heeft..om dat in te zien.
Waar gaat de weg heen? Munten, pentakles vier. De kaart betekend dat je je in de toekomst beter zou moeten concentreren en beperken en inhouden. Het verstarren of een dergelijke situatie, het "vast-blijven houden-aan" zal deze kaart of inhouden dat je je vast blijft houden aan een bepaalde situatie, geld of weet ik veel wat, of dat je het loslaat en dat je bij wijze van spreke de stad ingaat. Het verzetten tegen de levensstroom zal energie kosten en tevergeefs zijn. De keuze is in dit geval aan jou..de tips krijg je van mij erbij.
De laatste kaart: het geheim van de hogepriester wordt prijsgegeven: de Keizer. Het verteld ons iets over de diepere motieven, het hoe en waarom. Het is een kaart die ons wat verteld over het structurele, het verlangen naar stabiliteit, zekerheid en continuiteit. De kaart hang samen met de drang naar beschaving..het bouwen van huizen, scholen e.d. Waarom en hoe..? Omdat dat heel logisch is/lijkt. En hoe, met je handen. Je motieven. Een wereld scheppen..
Nou hehe..dit was ie dan
![]()
Hoop dat je er iets aan had, laat even weten..groetjes..
![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door displission op 03-09-2006 16:23:25 ]
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk