abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:36:17 #201
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_39077878
lekker..ik ga me vast ff opmaken
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_39081459
Zou iemand een lezing voor mij kunnen doen??

Nick
25-07-1986
Nijverdal (overijssel)

Heb nogal wat meegemaakt...

ben benieuwd!
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen geluk, houdt je iemand anders verantwoordelijk voor jouw eigen geluk........................Dan ben je tijd aan het verliezen!
pi_39086543
Worden er nog lezingen/channelings gedaan? ik ben wel geintressert eigenlijk
What to think or what not to think... THAT's the question
  vrijdag 23 juni 2006 @ 20:11:35 #204
91333 displission
pi_39158931
elfenvleugels ik wil best wel een legging voor je doen..maar dan moet je ven je naam enzo..lees anders ff wat ik nodig heb, mag ook via de mail..maar de legging zelf doe ik in dit topic..eerst ga ik zowiezo met Bange Frans aan de slag. k???

en elvi hoe zit het met die legging van e-w?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  vrijdag 23 juni 2006 @ 21:34:44 #205
91333 displission
pi_39161467
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:07 schreef Bange-Frans het volgende:
Zou iemand een lezing voor mij kunnen doen??

Nick
25-07-1986
Nijverdal (overijssel)
Ik neem aan beste Nick dat dit een algemene legging moet zijn. Je zegt dat je aardig wat hebt meegemaakt..ik ben zelf ook wel benieuwd wat de kaarten "ervan" zeggen van die periodes. Ik zal eens kijken of ik er met de kaarten wat uit kan lichten.

De kaarten gaan een advies aan je geven, deze keer. Ik trek straks 7 kaarten. 1 kaart boven zes andere twee stapeltjes van 3 kaarten onder elkaar eronder.

Aan de linker kant..hoe je je op dit moment gedraagt en aan de rechter kant hoe je je zou moeten gedragen..het advies..voor toekomstig gedrag.

Ik ben rechts en ik pak met de linker hand de zeven kaarten eruit. De wierrook is zoals altijd aan als ik dit doe.

De eerste kaart..hier gaat het om. De kansen en risico's ivm de vraag. Staven vijf.Het is de kaart van de uitdaging, de sportieve wedstrijd. Uitgedaagd worden en je krachten worden beproefd. Het is geen vijandige of destructieve confrontatie. Er zijn situaties waar de sportieve wedstrijd "menens" kan worden. Het heeft het karakter van een weddenschap en het is zeker interessant om deze situaties niet te vermijden omdat je door deze gelegeheden bewust wordt van je eigen vaardigheden en krachten.

Bekers koning, de kaart die het rationele gedrag laat zien tot nu toe..de bewuste instelling, gedachten. Deze ligt bovenaan links onder de eerste kaart. De kelken koning belichaamd het element water. Zijn troon is zelfs in het water! Het gaat over het zoeken naar transcedente ervaringen, verlossing en mystieke eenwoording met de oergrond, de taal die het onbenoembare probeert te omschrijven. Vorm gegeven dmv muziek, gedichten en andere kunsten.

..daaronder..de onbewuste instelling, wensen en verlangen in het hart, tot nu toe. De kluizenaar..het is een kaart die even "rust" nemen zegt. Even tot jezelf komen..het is een tijd waar je tot inzicht kunt komen in jezelf..wat je wilt en wat je wilt bereiken..Hij verenigd twee waardevolle extremen in zich: de diepte van de beleving en de hoogte van inzicht.

weer daaronder kaart 4: houding naar buiten toe tot nu toe. Gelukkig(bekers 10)..het leven aanvatten..een gelukkig stemmende liefde. Je gevoelens zijn echt..je bent geen prooi gevallen aan misleiding of illusie..de kaart staat ook voor goede contacten..intens geluk..met dichtbijstaande mensen.

..dan aan de andere kant.. bekers zes..je zou volgens de legging de volgende rationele handelswijze moeten toepassen: kijk eens naar je verleden..laat herinneringen naar boven komen en heb er gedachtes over Misschien denk je er romantisch dromerig over, misschien smartelijk nostalgisch. De waarnemening die je krijgt..kan je verleden verkleuren danwel vertroebelen. Ze kan ook een verwijzing inhouden naar de vorming in de vroege kindertijd..of een verwijzing inhouden naar de jeugd.

De middelste..suggesties met betrekking tot de emotionele houding..gerechtigheid: gerechtigheid is als een soort weegschaal. Het veertje moet tegen het hart wegen..niet lichter zijn, niet zwaarder. Op het alledaagse niveau zou je volgens de kaarten eens naar de echo van het alledaagse moeten kijken..als jij goed doet..zul je ook goed terugkrijgen, wanneer je met twijfelachtig middelen wilt profiteren zul je echter schipbreuk lijden.

de laatste: zo zou je je moeten gedragen: staven ridder..de kaart belichaamd een verwarmde en verhitte atmosfeer. Er is in die atmosfeer niet alleen sprake van levenskracht, hartstocht en fanatiek enthousiasme, maar ook van ongeduld, driftigheid en impulsiviteit. De kaart zegt olie op het vuur te gooien. Riskeer "meer", ongeacht of het om de gloed der passie of de hitte van de (wed) strijd gaat. Treed ferm en eisend op. Zo zou je houding naar buiten moeten zijn..

dit was het..je kunt dit zien op veel gebeiden..het een algemene legging met als vraag..licht er een punt uit. De vraagstelling is meer hoe je er nu voor staat..mbt de (wed)strijd. Succes ermee..
pi_39229289
is goed, displission, je hebt mail ik zie het wel komen
pi_39244050
Thnx, Ik herken wel een bepaald patroon in je lezing. of moet ik zeggen ik herken me zelf...

Ik kan hier wel wat mee, hartelijk bedankt!

edit: lees het nu voor de 2e x, en herken er echt veel dingen in....(kippevel )

[ Bericht 15% gewijzigd door Bange-Frans op 26-06-2006 15:33:05 ]
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen geluk, houdt je iemand anders verantwoordelijk voor jouw eigen geluk........................Dan ben je tijd aan het verliezen!
pi_39264141
Mag ik ook een algemene legging displis?

Ik stuur mijn gegevens alvast naar je toe .
  maandag 26 juni 2006 @ 23:38:15 #209
91333 displission
pi_39270179
quote:
Op zondag 25 juni 2006 23:26 schreef elfenvleugels het volgende:
is goed, displission, je hebt mail ik zie het wel komen
Ik had je mailtje gehad elfenvleugels ik had nog wat energie en op zich vind ik het nog niet zo ontzettend laat, dus..here we go..

Voor jouw heb ik besloten een momentopname te kiezen..3 kaarten..

De 1e kaart is voor het denken..de bewuste beoordeling van de vraag..met als vraag..wat kunnen de kaarten over elfenvleugels zeggen algemeen als persoon. De 1e kaart is de bewuste beoordeling van de vraag wie jij als persoon bent..het denken. "Het rad van fortuin". In het midden een rad met de letters TORA, ROTA en TARO, op welke manier je ze ook mag lezen. De woorden betekenen opeenvolgend rol papier, de Wet dan ROTA van karma TARO, het rad van fortuin, van de voorspelling. Ik ga dit goed aan je proberen uit te leggen: Al je ervaringen, je leven, je stemmingen herhalen zich. Veel wat je doet zijn reacties, geen acties.Mediteer over dingen die zich blijvend veranderen..sta net als de sphynx op de kaart boven alle gebeurtenissen..boven het rad. Misschien ben je er al achter gekomen dat in het midden van het rad..stilte heerst en dat er geen beweging mogelijk is..zoiets kan heel veel veranderen. De kaart is op zich een hele mooie kaart..omdat ze vaak aangeeft dat we een draai aan het rad mogen geven en vervolgens veel kunnen meemaken.

Volgende..de hartkaart, de onbewuste gevoelens..het gevoel.je wilt een sportieve wedstrijd aangaan met anderen. In allerlei opzichten kun je dit zien..op je werk, op school..het is de staven vijf. De jonge mensen op de kaart, elk met een staaf "sparrend"zijn er niet op uit dat het "menens"word. Ze willen elkaar niet verwonden..wat er wel gebeurt is dat de energie niet echt een bepaalde kant opgaat..dat kan leiden tot besluiteloosheid. Het kan ook duiden op verschillende "ikken" die in strijd zijn met elkaar.

De laatste kaart..de meest onbewsute diepste gevoelens, de buikkaart. Vaak zijn deze gevoelens vaak voledig onbewust. Op deze kaart, kelken acht zien we acht kelken op de voorgrond staan..een oude man in een rood gewaad en een stok verlaat de rijke situatie..Hij gaat wederom op pad..he' er schijnt een kelk te missen..heeft hij hem daar onder zijn rode cape? Is er meer mogelijk..waar zou die weg heengaan? De totale andere weg uit die "rijke"situatie ineens in wat totaal anders..het bergpad op..

Succes ermee..zeg ff wat je ervan vind..
pi_39278949
quote:
Op maandag 26 juni 2006 23:38 schreef displission het volgende:

[..]

Ik had je mailtje gehad elfenvleugels ik had nog wat energie en op zich vind ik het nog niet zo ontzettend laat, dus..here we go..

Voor jouw heb ik besloten een momentopname te kiezen..3 kaarten..

De 1e kaart is voor het denken..de bewuste beoordeling van de vraag..met als vraag..wat kunnen de kaarten over elfenvleugels zeggen algemeen als persoon. De 1e kaart is de bewuste beoordeling van de vraag wie jij als persoon bent..het denken. "Het rad van fortuin". In het midden een rad met de letters TORA, ROTA en TARO, op welke manier je ze ook mag lezen. De woorden betekenen opeenvolgend rol papier, de Wet dan ROTA van karma TARO, het rad van fortuin, van de voorspelling. Ik ga dit goed aan je proberen uit te leggen: Al je ervaringen, je leven, je stemmingen herhalen zich. Veel wat je doet zijn reacties, geen acties.Mediteer over dingen die zich blijvend veranderen..sta net als de sphynx op de kaart boven alle gebeurtenissen..boven het rad. Misschien ben je er al achter gekomen dat in het midden van het rad..stilte heerst en dat er geen beweging mogelijk is..zoiets kan heel veel veranderen. De kaart is op zich een hele mooie kaart..omdat ze vaak aangeeft dat we een draai aan het rad mogen geven en vervolgens veel kunnen meemaken.

Volgende..de hartkaart, de onbewuste gevoelens..het gevoel.je wilt een sportieve wedstrijd aangaan met anderen. In allerlei opzichten kun je dit zien..op je werk, op school..het is de staven vijf. De jonge mensen op de kaart, elk met een staaf "sparrend"zijn er niet op uit dat het "menens"word. Ze willen elkaar niet verwonden..wat er wel gebeurt is dat de energie niet echt een bepaalde kant opgaat..dat kan leiden tot besluiteloosheid. Het kan ook duiden op verschillende "ikken" die in strijd zijn met elkaar.

De laatste kaart..de meest onbewsute diepste gevoelens, de buikkaart. Vaak zijn deze gevoelens vaak voledig onbewust. Op deze kaart, kelken acht zien we acht kelken op de voorgrond staan..een oude man in een rood gewaad en een stok verlaat de rijke situatie..Hij gaat wederom op pad..he' er schijnt een kelk te missen..heeft hij hem daar onder zijn rode cape? Is er meer mogelijk..waar zou die weg heengaan? De totale andere weg uit die "rijke"situatie ineens in wat totaal anders..het bergpad op..

Succes ermee..zeg ff wat je ervan vind..
Dank je wel voor de moeite...
Ja ik ben erg besluiteloos, vooral in de dingen die ik eigenlijk belangrijk vind. En aan mediteren doe ik heel weinig tot niets tegenwoordig. En ik loop dus al jaren in een straatje zonder eind.

En ja ik ben altijd "op pad" ... op zoek naar iets wat ik mis... maar wat ik niet kan vinden.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:52:19 #211
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_39287041
Displission als je een keer voor mij ook een legging/lezing willen doen... thank u

Christine
15-07-1982
Den Haag

ik heb eindelijk na 23 jaar een beetje rust in mijn leven heel veel shit meegemaakt, maak er maar iets van ik ben erg benieuwd thanks!!
don't give me that fucking bullshit
  Moderator dinsdag 27 juni 2006 @ 16:03:31 #212
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39287414
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:52 schreef haagse_elfje het volgende:
Displission als je een keer voor mij ook een legging/lezing willen doen... thank u

Christine
15-07-1982
Den Haag

ik heb eindelijk na 23 jaar een beetje rust in mijn leven heel veel shit meegemaakt, maak er maar iets van ik ben erg benieuwd thanks!!
He maar jij was het toch zo vreselijk met xebrosius eens dat alle mensen in truth randdebielen waren die geband moesten worden
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:41:44 #213
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_39288771
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:03 schreef senesta het volgende:

[..]

He maar jij was het toch zo vreselijk met xebrosius eens dat alle mensen in truth randdebielen waren die geband moesten worden
dat heb ik nooit gezegd, ik ben alleen van mening dat zhe-devill eens een keertje moet kappen met klinkklare onzin die ze verkondigt, ze zet wel zo het hele paranormale gebeuren in een slecht dag licht. Ik zelf heb alleen goede ervaringen mee, dat komt omdat ik dingen heb gezien die onverklaarbaar zijn. Zhe-devilll werkt me al de hele tijd een btje op mijn zenuwen....

dit is echt het laatste wat ik erover zeg....
  Moderator dinsdag 27 juni 2006 @ 16:48:11 #214
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39288989
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:41 schreef haagse_elfje het volgende:

[..]

dat heb ik nooit gezegd, ik ben alleen van mening dat zhe-devill eens een keertje moet kappen met klinkklare onzin die ze verkondigt, ze zet wel zo het hele paranormale gebeuren in een slecht dag licht. Ik zelf heb alleen goede ervaringen mee, dat komt omdat ik dingen heb gezien die onverklaarbaar zijn. Zhe-devilll werkt me al de hele tijd een btje op mijn zenuwen....

dit is echt het laatste wat ik erover zeg....
Prima hoor, omdat alles daar over één kam werd geschoren dacht ik dat je eens was met de stellingen die daar gepresenteert werden.
Sorry, als ik je verkeerd begrepen heb.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:54:06 #215
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_39293486
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:48 schreef senesta het volgende:

[..]

Prima hoor, omdat alles daar over één kam werd geschoren dacht ik dat je eens was met de stellingen die daar gepresenteert werden.
Sorry, als ik je verkeerd begrepen heb.
no problem
pi_39300872
Mag ik ook een lezing? Me eerste post hier, maar vind het echt interessant.. Ik heb vroeger al vaker een lezing gehad van een kennis van mij en ik vond dat ook altijd wel interessant.

Gershom Mulder
25-04-1989
Oldenzaal

Moet ik verder nog iets vertellen? Vast niet toch? Alvast bij voorbaat dank
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:12:00 #217
91333 displission
pi_39304071
Ik heb een verzoek gekregen van een vrouw hier op het forum om een legging te doen voor haar. Ik zal haar ook totaal in de animiteit houden. Ze weet zelf dat het voor haar bestemd is..want ik heb haar een mailtje gestuurd..

een algemene legging anoniempje..3 kaarten, verleden heden toekomst. Als je dan al zo gaat leggen, ik ga het proberen..de eerste kaart..(verleden):

munten/pentakles 3. Een beeldhouder is aan zijn werk bezig. Hij staat op een bankje en legt de laatste slag aan een tekening in een gebouw. Er zijn twee mensen aanwezig..de monnik en iemand die de tekening in zijn geheel lijkt aan te bieden. Ik ga me even uitleven en deze kaart intrepreteren op mijn manier. In het verleden ben je aan een "gigantisch" bouwwerk begonnen. Je kijkt de twee mensen wel aan, eigenlijk kijk je er dwars doorheen, maar je vergeet ze niet. Of dit is een studie waar je een resultaat grotendeels aan jezelf hebt te danken. Het is een groot kunstwerk waar je al mediterend aan bezig bent, opkijkend in je roes onder het werk..

de volgende kaart: het nu..kelken negen..de bewaker van de kelken..een persoon zit op een vierkante kruk met zijn handen gekruist(zeggen we dan). Achter de persoon staan negen kelken op een altaar. Interresante kaart..deze geeft de inhoud van enkele van de kelken weer. Diploma's, goede flessen wijn opgeslagen(vergeet niet: behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst)dus dat doe je goed. Het is tevens een vorm van meditatie die we niets-doen noemen..ook wel "Zorba de Boeddha". Feestvieren is het motto..men zit op dat wat men heeft!

De laatste kaart: de toekomst..ohw weer zo'm mooie kracht! Een man temt een leeuw, geeft hem een aai over de bek..dit oogt op kracht..om de leeuw(elke situatie in het leven)te temmen..een hele interessante opgave en tevens ook een vorm van meditatie. De leeuw geniet ervan..dit is werkelijk het "einde"van een kunstwerk wat we in de eerste kaart mochten aanschouwen, mijn overal tip is op het eind: meditatie, ga je daarin verdiepen..het is een uiterst geschikte manier..tot rust komen ook..heel veel succes ermee anoniempje..
pi_39307870
ik heb je net ook een mailtje gestuurd Displission....
pi_39357796
Moet ik ook een mailtje versturen of is het genoeg om het alleen hier neer te zetten?
pi_39533375
pffffffffffffffffffffffft
ik heb heel wat gelezen hier, en wat mooi allemaal wat er geschreven is,
graag zou ik ook het een keer willen mee maken dat iemand mij wat kan vertellen
zeker betreft mijn gezondheid en dat mijn zoon ook risicodrager is
ook als het kan wat over mijn vader die ik nooit heb gekend en hij is overleden aan de ziekte die ik ook heb
mijn leven bestaat eigenlijk alleen maar uit verdriet en ellende niet om zielig hier te doen hoor, want alles heeft ook een positieve kant van het negatieve

mijn geboorte datum is 26-11-1966 en die van mijn zoon 10-01-1992
alvast heel erg bedankt als iemand de tijd kan nemen voor mij
ik zal er heel erg blij mee zijn en misschien is er wel een lichtpuntje voor mij
zelf zie ik me als een heel verkeerd mens omdat veel mensen mij hebben gekwetst
denk ik vaak wat heb ik in mijn vorrige leven allemaal wel niet fout gedaan waar in nu voor moet boeten
pi_39543418
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 10:42 schreef sissi het volgende:

zelf zie ik me als een heel verkeerd mens omdat veel mensen mij hebben gekwetst
denk ik vaak wat heb ik in mijn vorrige leven allemaal wel niet fout gedaan waar in nu voor moet boeten

Je bent nooit een verkeerd mens. Ik weet niet of je vorige leven er wat mee te maken heeft maar sommige mensen lijken inderdaad veel 'problemen' naar zich toe te trekken terwijl ze er niks aan kunnen doen. Dan hebben ze het ene gehad en dan komt er alweer iets anders hun leven verstoren.

Maar dat andere mensen jou kwetsen betekent niet dat jij dat verdient. Je bent geen verkeerd mens, wat een ander ook zegt.

Ik durf me niet te wagen aan een kaart over je zoon of je vader. Ik heb wel een kaartje voor jou getrokken:

XVIII Cinderella

When this card appears in your reading, explore your deep feelings about the past, home, the mother, life's mysteries, and the wisdom of Hecate, the ancient Moon Godess. Recognize the importance of mourning and humility, they are often stepping stones into a profound joy and radiance of the heart. Ultimately, the most difficult tasks in a lifetime are the result of the spirit at work, strengthening our souls for future service on a broader scale. Reflect. Let tears flow if they must, for they are the waters of life. It is not the outer, physical mother who is the invincible protector for a child, but the healed mother or woman within, who emerges once the soul is cleansed and purified. Perhaps a walk in the moonlight will begin this process of emotional and psychic transformation.

Traditional Archetype: The Moon
Zodiacal ruler:: Pisces
pi_39683456
Hallo wie wil er voor mij een legging of lezing doen?
-weg-
Alvast bedankt! Kim

[ Bericht 39% gewijzigd door remlof op 26-01-2009 12:46:06 ]
pi_41242253
Wordt dit niet meer gedaan ofzo?
pi_41276092
vroeg ik me eigenlijk ook al af
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 10:07:38 #225
40875 Zaluki
His Contractor
pi_41354098
Ik ook
Wetenschappelijk nog niet bewezen.
pi_41360844
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 00:01 schreef Gershom het volgende:
Wordt dit niet meer gedaan ofzo?
Ben bang van niet
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 23:38:24 #227
91333 displission
pi_41379079
ik zou wel willen, maar op dit moment even heel weinig interesse in (gewoon luihijt) dus, maar uhm ik weet het topic wel te vinden hoor
pi_41387942
Mij lukt t ook niet echt.... En veel verder als gewoon een kaartje trekken ben ik nog nooit gekomen... Hele leggingen gaat me al helemaal niet lukken
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:23:29 #229
47102 Elvi
miemkwien
pi_41389128
Ik kan geen tarot leggen voor vreemden Kep het geprobeerd maar het gaat niet
  vrijdag 1 september 2006 @ 18:39:01 #230
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_41401205
ik zou er nog 1tje krijgen.. nooit gekregen.
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
pi_41410155
Zijn er eigenlijk nog mensen die kaartjes willen (of kunnen) trekken voor anderen?

of runenstenen gooien of zoiets dergelijks?

pi_41410572
Kreeg laatst geld voor mijn verjaardag om een tarotset te kopen.
Heb ik ook gedaan: http://www.aeclectic.net/tarot/cards/sacred-circle/
Deze dus.

Maar ik ben er pas mee begonnen om iedere dag voor mezelf een kaartje te trekken. Voor anderen leggen ben ik dus echt nog lang niet aan toe. Maar als het wel zover is mogen jullie best mijn proefkonijnen zijn hoor.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_41411863
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 23:41 schreef nokwanda het volgende:
Kreeg laatst geld voor mijn verjaardag om een tarotset te kopen.
Heb ik ook gedaan: http://www.aeclectic.net/tarot/cards/sacred-circle/
Deze dus.

Maar ik ben er pas mee begonnen om iedere dag voor mezelf een kaartje te trekken. Voor anderen leggen ben ik dus echt nog lang niet aan toe. Maar als het wel zover is mogen jullie best mijn proefkonijnen zijn hoor.
Wauw das een mooie!!
Roep maar als je zover bent
  zondag 3 september 2006 @ 16:02:29 #234
91333 displission
pi_41453131
Ik heb even terug-gekeken in mijn mailbox. Ik zag dat ik nog aardig wat verzoekjes heb staan. Ik weet niet meer precies waar ik moet beginnen. Vat het niet verkeerd op als ik je "vergeten" ben of je nog niet "gehad" heb..ik zal proberen wat tijd die ik heb te gebruiken om weer leggingen te gaan doen..Als eerste wil ik Saskia doen, daarna doe ik Geartjuh. Users die erna willen moeten maar even roepen.

Beste Saskia, 2 maanden geleden stuurde jij mij een email met het verzoek een legging voor je te doen, omdat je op dat moment wel "iets kon gebruiken". Ik kreeg in die tijd een overvloed aan emails van verschillende users en had besloten dit "vrijwilligerswerk" even stil te leggen. Tegen je zin in leggen, of fantasieloos leggen heeft geen enkel nut in mijn geval dus ik besloot toen even voor niemand meer te leggen.

Ik vind het wel leuk om weer een start te maken, wil het wel weer "rustig" aanpakken en ik ga een legging doen voor je. Misschien heb je wel eens meegekeken in dit topic..zoniet dan zal ik even kort omschrijven wat voorn legging ik voor jou gaan doen. De kaarten leg ik 1 voor 1 uit..het is een uitgebreide legging(: het geheim van de hogepriesteres) Dit is een legging van negen kaarten. Het "leuke" aan dit spel is dat er een laatste kaart open gaat of blijf liggen, als het een kaart van de grote arcana is dan wordt deze kaart omgedraaid en toont deze een geheim over de gehele legging. De diepere motieven en over het waarom, waartoe. Dat wordt dus spannend.. Bij andere kaarten, blijft deze kaart dus "dicht" en wordt hij ook niet besproken in de legging. De gehele legging moet je zien als een soort kruis met bovenaan de drie maanfasen.

De eerste en de tweede kaart, het thema waar het om gaat(in de vorm van twee primaire impulsen) die elkaar kunnen hinderen of juist kunnen versterken. Ik denk van laat ik maar gewoon gaan schudden en eens kijken.. Ik concentreer me dan op jouw naam, leeftijd en regio. Een connectie is heel snel gelegd. Het houdt voor mij oa dat ik alleen maar hoef te denken dat ik een connectie heb..(zoiets voel je aan) even andere dingen vergeten door muziek..Enya--I'll find you in dit geval..en wat erna komt, ik houdt je op de hoogte..

De eerste en de tweede kaart(de kat gaat ondertussen bij het deck zitten), nou sterker nog nu op het deck zitten..wat ik uitgespreid op een deken heb liggen. De onderste kaart, de Duivel, en daarboven op de koningin van de staven. De Duivel is een kaart, waar moeilijk greep op de krijgen is. De kaart geeft ons echter echter wat kenmerken: afhankelijkheid(op de kaart de duivel op de achtergrond, daarvoor een man en een vrouw aan een zwart blok vastgeketend), sommige mensen kunnen het gevoel hebben dat dit over relaties gaat..zou kunnen, maar het kan zeker ook betrekking hebben op je eigen gevoelens, daar kom ik straks nog wel op terug. Tevens: willoosheid(de ketens af kunnen werpen op elk moment) en het stranden van goede voornemens en handelswijzen die tegen de principes indruisen. De kaart laat je om het zo maar te zeggen: je duistere zijde zien..de schaduwzijde..het is de tegenhanger van de magier>>de zwarte magier..van andere grote arcana werpt hij altijd iets duisters over de kaart in kwestie..

de kaart die erbovenop ligt is de koningin van de staven. Zie dit als het thema wat daarintegen versterkt of gehindert kan worden door de koningin van de staven. De kaart staat voor zelfvertrouwen, katachtige lenigheid die een uitdrukking is van haar wijsheid. Op de kaart zien we een koningin op haar troon, voor haar zit een kat. De kaart staat tevens voor zelfbeschikking.

Wat ik nu dus zie door deze twee kaarten is eigenlijk het "zelf" en "afhankelijke van iets" ergens in het midden daar kruist het. Ze versterken en hinderen elkaar..het leven naar eigen idealen inrichten kan een keuze zijn..

even de drie standen van de maan..als eerste de primaire maan( de vollemaan): De kaart de zon. Deze kaart staat voor vreugde, warmte en optimisme. Ik denk dat er veel mensen de zon lekker vinden..vooral in deze tijden. Jouw kracht om de zon in je leven te maken is je gegeven..het zal daarom ook warmte brengen, kleur en niet die grauwheid.

de aan invloed winnende kracht. Staven drie, iemand in een rood gewaad kijkt over een gouden zee. Het is een positieve kaart. Deze zegt dat je een lange wandeling hebt gemaakt. Bergen op en af om uiteindelijk "daar" aan te komen. Je kijkt nu uit in de verte op een veilige plek en je werpt een blik over de horizon. Vaste grond en het mooie uitzicht, wat je blij maakt..daar ga je naartoe..deze kracht wordt groter.

Afnemende kracht van de maan: de magier. Ik zie het zo, deze ligt op de kop. Je laat een periode achter je..waarin je naar mij mening..veel meer uit je had kunnen halen op allerlei gebieden, misschien heb je vakantie gehad en begint het nu allemaal weer een beetje..iig die periode laat je achter. Terwijl de magier, normaal gesproken zou staan voor activiteit en zelfbewustzijn betekende het in deze periode de andere zijde.

Wat in het duister ligt: wat er al is, maar niet bewust waargenomen wordt al wordt het misschien al vermoed of "gevreesd" .pentakles 6: De kaart staat voor de eigenschappen hulpvaardigheid, grootmoedigheid en tolerantie. Het gaat om evenwichtigheid, een betrouwbare instelling en daar de balans in zien te houden. Om even iets wat meer duidelijkers hierover te zeggen..jij als persoon zijnde doet dit..heb je dit in de gaten?

Aan de andere kant, in het licht: de kluizenaar. Deze kaart geeft aan dat tijden van alleen zijn helemaal niet "erg" hoeven te zijn vaak komt men in deze periode tot inzicht en helderheid en kracht. De vreugdevolle ervaring kan ook zijn dat men aan zichzelf genoeg heeft..om dat in te zien.

Waar gaat de weg heen? Munten, pentakles vier. De kaart betekend dat je je in de toekomst beter zou moeten concentreren en beperken en inhouden. Het verstarren of een dergelijke situatie, het "vast-blijven houden-aan" zal deze kaart of inhouden dat je je vast blijft houden aan een bepaalde situatie, geld of weet ik veel wat, of dat je het loslaat en dat je bij wijze van spreke de stad ingaat. Het verzetten tegen de levensstroom zal energie kosten en tevergeefs zijn. De keuze is in dit geval aan jou..de tips krijg je van mij erbij.

De laatste kaart: het geheim van de hogepriester wordt prijsgegeven: de Keizer. Het verteld ons iets over de diepere motieven, het hoe en waarom. Het is een kaart die ons wat verteld over het structurele, het verlangen naar stabiliteit, zekerheid en continuiteit. De kaart hang samen met de drang naar beschaving..het bouwen van huizen, scholen e.d. Waarom en hoe..? Omdat dat heel logisch is/lijkt. En hoe, met je handen. Je motieven. Een wereld scheppen..

Nou hehe..dit was ie dan

Hoop dat je er iets aan had, laat even weten..groetjes..

[ Bericht 0% gewijzigd door displission op 03-09-2006 16:23:25 ]
pi_41454161
bijzonder aangenaam hier te vertoeven
  zondag 3 september 2006 @ 17:47:18 #236
91333 displission
pi_41455865
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:41 schreef elfenvleugels het volgende:

[..]
Dank je wel voor de moeite...
Ja ik ben erg besluiteloos, vooral in de dingen die ik eigenlijk belangrijk vind. En aan mediteren doe ik heel weinig tot niets tegenwoordig. En ik loop dus al jaren in een straatje zonder eind.

En ja ik ben altijd "op pad" ... op zoek naar iets wat ik mis... maar wat ik niet kan vinden.
Beste elvenvleugels..teneerste graag gedaan. Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar toen ik jouw reactie las dacht ik eigenlijk dat je nog niet echt veel antwoorden had gekregen..het laatste wat je zei was dat je op pad bent, maar op zoek naar iets wat je mist, maar waar of wat het is? Persoonlijk denk ik dat niemand weet waar hij/zij heengaat. We gaan dood(stoffelijk)..dat is 1 ding wat zeker is..denk ik..in de tussentijd..sta ja op het pad, op zoek naar dingen die je mist, dikwijls aan verandering onderhevig. Ik denk dat iedereen wat anders zoekt, misschien zelfs meerdere dingen. Ervan denken en weten: dat je gewoon blij moet zijn met wat je hebt..ook al is het niet veel of maakt het je niet compleet. Zelf in dat simpele kun je voldoening krijgen..kijk eens wat je om je heen hebt..kijk naar de dingen die je wel hebt..ik denk dat veel mensen voldoening in het leven zoeken naar allerlei zaken, zo gaat de 1 winkelen en weet ik veel wat..mijn geluk zit voor een groot deel in het geven aan anderen..voor iedereen een andere reden..dus mijn mening..om te vinden wat je mist, moet je kijken naar wat je eigenlijk hebt, daar de compleetheid van inzien en eigenlijk op dagen dat jij je in je ellement voelt daarvan genieten en vervolgens zien dat je niks mist en er gewoon bent..gewoon genieten dus..zoals ik al in een legging hiervoor zei..je had het over mediteren en tot jezelf komen..daar zijn veel mensen mee bezig op allerlei manieren..ik vind het ook heel relaxed om te doen..vooral als ik in bed ga liggen, mijn ogen sluiten en eens kijken wat er voor me komt.

Dat terzijde..

Je zei ook dat je besluiteloos, bent..dingen die je belangrijk vind..doe je misschien wel niet of met tegenzin..een actie leidt tot een reactie..ook nietsdoen of niet belsuiten is een actie..je gaat weliswaar voort op het middelste pad, op je weg kom je allerlei dingen tegen die je zou kunnen missen als je weet ik veel hoe oud je bent.. Kun je door de kosmos vliegen als je sterft..? als jij dat wilt geloven dan doe je dat toch gewoon..op dat gebied zul je zeker je lat kunnen verleggen..de belangrijke zaken zeggen iets over een situatie waar je misschien wel mee om moet gaan om datgene te vinden wat je wilt vinden..wat je wilt vinden zeg ik: want je kunt dingen willen..of ze gegeven worden is ten tweede..ondertussen heb je allerlei ervaringen meegemaakt en je gaat verder op dat pad..elke keuze die je maakt is heel simpel..ik zie dat zo:
links - midden - rechts

Keuzes die je maakt zullen als ik het als een pijl zou zien naar rechts gaan of naar links. Uiteindelijk komen ze in het midden terecht en maken ze deel uit van het grote geheel..(het thema) dat pad is jouw pad, dat is jouw besef..op dat pad in het nu kun je alles doen. Het willen en het besef..komen en gaan..wanneer je aan het genieten bent..dus bij deze mijn tip: geniet eens lekker van jezelf

Ik zei ook in de legging dat er in het midden van het rad stilte heerst. De denkwijze van jou als persoon op dat middelste pad..in het midden van het rad. Je kunt een draai aan het rad geven om te kijken wat eruit komt..wie weet..de weg/het straatje is idd open/geen eind..maar je weet gewoonweg niet wat er komen gaat..en een moment/een periode/misschien wel jaren..kan in een keer veranderen..dat is die draai die je geeft aan het rad..of misschien in geval van besluiteloosheid (geen actie>reactie) ook gebeurt..

Heel veel succes.. dit was wat ik ervan kon maken toen ik alles nog een keer teruglas..
  zondag 3 september 2006 @ 21:24:23 #237
40875 Zaluki
His Contractor
pi_41462300
Leuk om te zien dat het weer een beetje opgepakt word. Vind het altijd reuze interesant!

Maar wat voor gevens heb je eigenlijk nodig van iemand, als je een leging of reading o.i.d gaat doen?
Wetenschappelijk nog niet bewezen.
pi_41470299
We zijn weer begonnen!!
pi_41488594
Wow, ik kan me er echt helemaal in vinden Displission. Grappig ook dat er zo duidelijk uit komt dat ik de laatste paar maanden niks uitgevoerd heb terwijl ik wel vanalles van plan was, maar daar komt inderdaad weer verandering in nu. Erg leuk dat je het onverwachts alsnog gedaan hebt.
  dinsdag 5 september 2006 @ 13:06:22 #240
57546 Masta-t
King and Queen of Cheese
pi_41512987
Hoi,

Ik ben Martijn G. geboren in Tilburg 29-7-1976
en ik had graag ook een algemene legging.

En ik wil graag weten of ik nu goed bezig ben.
Disclaimer: Alles wat hierboven staat is onzin. De steen des aanstoots zit in je hoofd. Degene die aanstoot neemt is kortzichtig. Respect is belangrijk. Onnodig kwetsen is slecht. Per ongeluk is niet erg. De Blauwe Banaan HEEFT echt het antwoord!
pi_41526015
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:02 schreef displission het volgende:
Als eerste wil ik Saskia doen, daarna doe ik Geartjuh.
Spannend! Leuk dat je nog steeds een legging wil doen. Ben benieuwd .
pi_41527114
Offtopic
Cool, ik zocht iets over tarotkaarten op en ik kwam hier terecht:

http://www.niburu.nl/index.php?showarticle.php?articleID=11842
Life is all about learning.
  woensdag 6 september 2006 @ 15:18:33 #243
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_41550656
Displission? Wanneer krijg ik nou mijn Legging.. die hoorde ik al een paar maanden geleden te krijgen! :S
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
  woensdag 6 september 2006 @ 17:01:29 #244
91333 displission
pi_41553940
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:18 schreef Electro-Worm het volgende:
Displission? Wanneer krijg ik nou mijn Legging.. die hoorde ik al een paar maanden geleden te krijgen! :S
jes das waar..ik hoorde wel steeds tussendoor iemand vragen..maar ik dacht dat toen een tijd geleden iemand anders dat voor jou zou doen..

zal mijn best doen..k?
pi_41554488
Hoi allemaal, wat een ontzettend leuk topic!

Ik heb een paar jaar terug via een magnetiseur een brief gehad van mijn gids.
Sindsdien ben ik zelf gaan proberen contact te leggen met mijn gidsen maar het wil niet echt lukken.

Wel kreeg ik een tijdje terug een naam van een vrouw door tijdens het contact leggen met mijn gidsen, Esmeralda, en kon haar ook een beetje 'zien'.
Een tijdje later voelde ik een jongere gids, kreeg ook een naam, Menno, in mijn hoofd erbij.

Nu ben ik nogal onzeker van mijzelf en heb ik af en toe het gevoel dat ik het in mijn hoofd verzin.
Zou een van jullie willen proberen om contact te leggen met mijn gidsen en zeg maar 'nagaan' of ik het bij het juiste eind heb? Hebben jullie hiervoor nog informatie (naam, datum enz) nodig?

Alvast super bedankt!!
Wie is daar?
  woensdag 6 september 2006 @ 21:27:31 #246
91333 displission
pi_41563180
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 20:20 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Spannend! Leuk dat je nog steeds een legging wil doen. Ben benieuwd .
He Geartsjuh ik zal voor jouw de kaarten schudden. Ik heb van jou een tijd geleden een mailtje gehad met wat gegevens; woonplaats, leeftijd, en naam. Een algemene legging..

ik leg de kaarten in een waaier op een doek wat ik heb. Zal er zo ff een foto van maken, dan weet je een beetje hoe het eruitziet..(jouw legging). De legging die ik over het algemeen doe heet: het geheim van de hogepriesteres. Dat zijn negen kaarten. Ik ben rechts, ik kies ze uit de waaier met links.

Kaart 1 en 2, liggen in het midden..dit is het thema, hier gaat het om tijdens de legging. Deze twee kaarten kruisen elkaar en versterken, danwel hinderen elkaar. Onderop ligt de zwaarden vijf, daarboven de hogepriester, maar wat betekend dit nu?

Zwaarden vijf. Het is een geniepige kaart..de kaart laat volkomen open of de opgebouwde conflicten, akelige ruzies, de vuile aanval van buitenaf komt of van jezelf komt. Misschien bevindt je je in een gevaarlijke positie..(ik denk dat je zelf wel kan nagaan wat voor jou het geval is). De overige kaarten zullen iig meer vertellen over de situatie..en misschien wordt je gedachte versterkt. De zwaarden vijf betekend een overwinning, waarvan de winnaar niet lang plezier zal hebben.

Daarintegen ligt de hogepriester op de zwaarden vijf. De kaart staat voor de wereld van het geloof en een uit geloofszekerheid voortkomend diep vertrouwen. 1 van de drie beschermende kaarten van de tarot..die een aangelegenheid fundamenteel gunstig stemde. De krachten die betrekking hebben op het vertrouwen van jezelf of vertrouwen in de diepste zin van het leven en het vertrouwen in de toekomst, wat daaruit volgt zijn een andere kant van de kaart. Morele basiswaarden en persoonlijke intenties die deze kaart laat zien tonen een weg van ethiek en deugd.

We gaan verder..houdt je gedachtes even bij je..lees gewoon even verder mee

dan komen de drie impulsen van de maan..eigenlijk de maanstanden die betrekking/invloed hebben op/kracht die betrekking hebben op het thema.

Primaire maan de kracht in het nu. De gehangene..deze betekend op het eerste gezicht dat je vastgelopen bent. (persoonlijk: het is een hele leuke kaart). Je bekijkt zaken ondersteboven..een bedoeling kan zijn om tot een andere levensbeschouwing en een ommekeer in je leven te komen. Blijven hangen kan..(cg jung)..positief misschien, hanging on..

De toenemende kracht van de maan staven zeven, maak je klaar voor de verdediging wil deze kaart zeggen. We zien een persoon zich verdedigen op een heuvelrug. In een goede positie verkeer je wel..je heb het overzicht..zorg er ook voor dat je dit houdt..want anders haalt een van die stokken waartegen je het gevecht voert je neer.

Afnemende kracht..schildknaap van de kelken Deze kaart gaat net zoals de andere schildknapen in het deck over impulsen. Een persoon kijkt in gouden beker een vis aan. Zie deze vis misschien als de persoon die je wat aanbiedt. Is het een vredesvoorstel, medeleven wat je ontvangt..goed en eerlijk is deze kaart, maar niet wanneer het merendeel van de andere kaarten bedenkelijk is.

Dan wat er in het donker ligt, de zwarte pilaar naast de hogepriesteres. Iets wat misschien onbewust niet wordt waargenomen, wat er wel is, maar waar misschien zelfs voor gevreesd wordt..Het is de zwaarden twee Een vrouw zit geblindoekt op een bankje aan het water..met gekruisde armen heeft zij twee zwaarden voor zich. Ze zegt eigenlijk laat me met rust..in een poging de gedachtes te voelen blokkeer je tegelijk het pad. Onder haar is het grijs, je vecht misschien voor een helder inzicht..zonder daarbij naar je innerlijke stem te luisteren.

Aan de andere kant, wat er in het licht is.., waar je zeker mee door moet gaan: aas van de zwaarden Een aas belichaamd een potentie die je in je hebt, tevens een geluk. Deze aas..vertegenwoordigd: scherpzinnigheid, onderscheidingsvermogen..een probleem oplossen zonder daarbij het geheel uit het oog te verliezen..de hogere rede..

Dan, waar gaat de reis heen/de weg: de duivel Ik heb die kaart al vaker getrokken..Het is geen aboslute toekomst en mocht de weg je niet aanstaan dan kun je naar mijn mening altijd tips ed gebruiken uit de legging of van jezelf. Het is ook geen ramp als je deze kaart trekt..er zijn niet zozeer slechte of goede kaarten, naar mijn mening kun je met de kaartgegevens andere wegen inslaan, mocht je dit nodig achtten..maar iig..de kaart: teneerste, voor iedereen heeft deze kaart een eigen gezicht. Het gemeenschappelijke zit hem in de "schijn-afhankelijkheid" en het stranden van goede voornemens..of het instemmen van handelswijzen die tegen onze principes ingaan.

De negende kaart werd niet omgedraaid omdat de kaart niet van de grote arcana is..mocht deze dit wel zijn dan onsluierd de kaart iets diepers over de algehele legging, maar helaas..

Ik zal er even een foto van maken, weet niet hoelang deze blijft staan, maar bij deze graag gedaan..laat ook even horen wat je er van vond als je wilt..thx

http://www.esnips.com/doc(...)17919/leg_gearth.jpg

[ Bericht 0% gewijzigd door displission op 06-09-2006 22:14:18 ]
pi_41563963
dat plaatje (en die 2 die je bij mijn legging geplaatst had) werken trouwens niet displission, bij mij hier tenminste...
  woensdag 6 september 2006 @ 22:07:33 #248
91333 displission
pi_41564986
nee, schijnt een beetje een probleempje te zijn met het doorlinken naar esnips

daarbij komt, kan mijn eerdere bericht ook niet meer wijzigen kan..uhm

anders probeer je deze twee links even in je browser window te zetten? :
http://www.esnips.com/doc(...)dbe3f5/Mickey-t2.jpg

http://www.esnips.com/doc(...)5db91a9/Mickey-T.jpg

misschien dat dat wel werkt??

[ Bericht 34% gewijzigd door displission op 06-09-2006 22:13:47 ]
pi_41566537
haha die kat, lief. zo werkt het dus ja, da's een mooi rijtje kaarten.
pi_41578048
Displission, thanx voor je mail, je hebt er inmiddels alweer 1 terug
Wie is daar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')