quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:27 schreef displission het volgende:[..]
He Geartsjuh ik zal voor jouw de kaarten schudden. Ik heb van jou een tijd geleden een mailtje gehad met wat gegevens; woonplaats, leeftijd, en naam. Een algemene legging..
Hoi displiss!
Nogmaals bedankt voor je legging! Sorry dat ik zo laat reageer, maar de eerste keer dat ik hem las kon ik me er niet 100% in herkennen dus ik heb hem even laten bezinken. Ik denk dat je legging samenvat wat ik een tijd terug heb doorgemaakt en wat voor invloeden dat allemaal op me heeft gehad. Ik zal het even toelichten.
quote:
Zwaarden vijf. Het is een geniepige kaart..de kaart laat volkomen open of de opgebouwde conflicten, akelige ruzies, de vuile aanval van buitenaf komt of van jezelf komt. Misschien bevindt je je in een gevaarlijke positie..(ik denk dat je zelf wel kan nagaan wat voor jou het geval is). De overige kaarten zullen iig meer vertellen over de situatie..en misschien wordt je gedachte versterkt. De zwaarden vijf betekend een overwinning, waarvan de winnaar niet lang plezier zal hebben.
Daarintegen ligt de hogepriester op de zwaarden vijf. De kaart staat voor de wereld van het geloof en een uit geloofszekerheid voortkomend diep vertrouwen. 1 van de drie beschermende kaarten van de tarot..die een aangelegenheid fundamenteel gunstig stemde. De krachten die betrekking hebben op het vertrouwen van jezelf of vertrouwen in de diepste zin van het leven en het vertrouwen in de toekomst, wat daaruit volgt zijn een andere kant van de kaart. Morele basiswaarden en persoonlijke intenties die deze kaart laat zien tonen een weg van ethiek en deugd.
Zwaarden vijf geeft de oude situatie aan bij mij, conflicten en ruzies. De tweede kaart geeft heel mooi mijn innerlijke houding daarbij weer: vertrouwen. In mezelf, in het leven maar ook in de toekomst. Dat vertrouwen ben ik ondanks de akeligheid nooit kwijt geraakt
![]()
.
quote:
Primaire maan de kracht in het nu. De gehangene..deze betekend op het eerste gezicht dat je vastgelopen bent. (persoonlijk: het is een hele leuke kaart). Je bekijkt zaken ondersteboven..een bedoeling kan zijn om tot een andere levensbeschouwing en een ommekeer in je leven te komen. Blijven hangen kan..(cg jung)..positief misschien, hanging on..
De toenemende kracht van de maan staven zeven, maak je klaar voor de verdediging wil deze kaart zeggen. We zien een persoon zich verdedigen op een heuvelrug. In een goede positie verkeer je wel..je heb het overzicht..zorg er ook voor dat je dit houdt..want anders haalt een van die stokken waartegen je het gevecht voert je neer.
Afnemende kracht..schildknaap van de kelken Deze kaart gaat net zoals de andere schildknapen in het deck over impulsen. Een persoon kijkt in gouden beker een vis aan. Zie deze vis misschien als de persoon die je wat aanbiedt. Is het een vredesvoorstel, medeleven wat je ontvangt..goed en eerlijk is deze kaart, maar niet wanneer het merendeel van de andere kaarten bedenkelijk is.
De gehangene gaf bij mij wel aan dat ik vastgelopen was. Staven zeven gaf mijn verdediging aan in het conflict en de schildknaap van de kelken geeft heel het medeleven weer wat ik ontving uit mijn omgeving tijdens het conflict, en na het conflict.
quote:
Dan wat er in het donker ligt, de zwarte pilaar naast de hogepriesteres. Iets wat misschien onbewust niet wordt waargenomen, wat er wel is, maar waar misschien zelfs voor gevreesd wordt..Het is de zwaarden twee Een vrouw zit geblindoekt op een bankje aan het water..met gekruisde armen heeft zij twee zwaarden voor zich. Ze zegt eigenlijk laat me met rust..in een poging de gedachtes te voelen blokkeer je tegelijk het pad. Onder haar is het grijs, je vecht misschien voor een helder inzicht..zonder daarbij naar je innerlijke stem te luisteren.
Je beschrijft de klassieke fout die ik vaak maak bij spirituele zaken: te hard zoeken en daardoor mijn eigen pad niet kunnen zien.
quote:
Aan de andere kant, wat er in het licht is.., waar je zeker mee door moet gaan: aas van de zwaarden Een aas belichaamd een potentie die je in je hebt, tevens een geluk. Deze aas..vertegenwoordigd: scherpzinnigheid, onderscheidingsvermogen..een probleem oplossen zonder daarbij het geheel uit het oog te verliezen..de hogere rede..
Deze staat denk ik voor hoe ik het conflict heb opgelost. Daar ben ik nog steeds trots over, hoe ik dat aangepakt heb. Er was een hoop moed voor nodig.
quote:
Dan, waar gaat de reis heen/de weg: de duivel Ik heb die kaart al vaker getrokken..Het is geen aboslute toekomst en mocht de weg je niet aanstaan dan kun je naar mijn mening altijd tips ed gebruiken uit de legging of van jezelf. Het is ook geen ramp als je deze kaart trekt..er zijn niet zozeer slechte of goede kaarten, naar mijn mening kun je met de kaartgegevens andere wegen inslaan, mocht je dit nodig achtten..maar iig..de kaart: teneerste, voor iedereen heeft deze kaart een eigen gezicht. Het gemeenschappelijke zit hem in de "schijn-afhankelijkheid" en het stranden van goede voornemens..of het instemmen van handelswijzen die tegen onze principes ingaan.
Tja, met deze zat ik een beetje. Het is natuurlijk niet een kaart die je graag wil hebben als toekomst. Maar op het moment dat je de legging deed was hij wel van toepassing in de zin van dat mijn hoop en voornemens waren vervlogen. Ook dat ik in het conflict zo tegen mijn eigen principes ben ingegaan. Dat was een zware constatering en ik denk dat ik pas de laatste weken daar echt een beetje overheen ben.
Thanks displiss!