quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 10:12 schreef vamperotica het volgende:Zou je heel misschien voor mij mn andere monster eens onder je maya loep leggen?
Hij is geboren op 02-11-1997....
De maya's kennen zonnetekens gezien vanaf de vier windrichtingen, de daarbijbehorende kleuren zijn rood, blauw, geel en wit, deze kleuren worden door de maya's ook wel families genoemd. jou andere 'monster' is van dezelfde family als jou laatst geborene, een blauwe zon..
De maya's kennen 5 gezichten van elke kleur en 13 tonen, een gids heeft altijd dezelfde kleur, dus combinaties van gezichten met tonen zijn mogelijk, in totaal, over de vier windrichtingen gezien kan je 260 combinaties maken, dus er bestaan 260 energiesignaturen.
Een korte samenvatting van de 20 zonnezegels:
Het Lichaam van de Schepper
De 20 Zonnezegels
( De 20 gezichten van de Schepping: 4 windrichtingen/5 harmonischen)
De Twintig Zonnezegels, ook wel zonnetekens of (Heilige) Zonnen genoemd, zijn de 20 richtingsposities van het lichaam, het fysieke voorkomen van de schepping.
Je vindt ze terug in de 20 zijden van de icosaëder, de platonische vorm van 20 gelijkzijdige driehoeken.
Deze 20 gezichten worden ook wel de 20 zonnestammen (Engels: ‘solar tribes’) genoemd, de 20 zonnevolkeren op Aarde.
Het lichaam strekt zich vijf maal uit in de Vier WindrichtingenNu terug naar jou zoon, deze heeft de volgende signatuur:
Als hoofdteken heeft is jou zoon een Blauwe nacht,
![]()
Met de volgende eigenschappen:
Blauwe Nacht leeft via zijn instincten in de fysieke wereld. Het is een ontvanger en informeert andere zonnezegels over zijn ontdekkingen. Het leeft in individueel bewustzijn. Het wordt vertegenwoordigd door het chakra van de plexus solaris (zonnevlecht). Zijn planeet is Saturnus. Het is een krachtig, doch een behoudend zonneteken dat logische en organisatorische vaardigheden ten toon spreidt. Het wordt gesymboliseerd door de duistere binnenkant van de tempel en is diepgaand, bedachtzaam, naar binnen gericht en zelfbespiegelend. Via zijn contact met het onderbewustzijn, heeft het de beschikking over psychische en materiele overvloed. Deze zon kent doorzettingsvermogen en kan hard werken. De uitdagingen van de Bauwe Nacht kunnen zijn mentale starheid zijn en zijn problemen met (mede)delen. Deze zon doet er goed aan om zichzelf een basis van zekerheid te geven voor al zijn bezigheden.Dit is het zonneteken van zijn gids: Blauwe Hand
![]()
ook met egenschappen:
Blauwe Hand leeft in het gebied van de rede en de mentale activiteit. Het is de zon die zich informatie herinnert en omzet naar een meer toegankelijke vorm. Het leeft in gemeenschapsbewustzijn. Het wordt vertegenwoordigd door het hartchakra. Zijn planeet is de Aarde. Het is een vreedzame, edelmoedige zon die vaardigheden toont in gezamenlijke ondernemingen. Het kan kunstzinnig en inspirerend zijn. Zijn kracht is zijn vermogen om zichzelf- en daarmee ook anderen- te healen en te vervolmaken. Het kan nomadisch zijn en behoorlijk individualistisch, maar toch behoefte hebben aan gezelschap. Zijn uitdagingen hebben betrekking op leren omgaan met de tegenstrijdige behoeften tussen persoonlijke vrijheid en de zekerheid in een relatie. Het doet er goed aan om te leren zich op zijn gemak te voelen met zijn eigen individualiteit.Dit zijn dus de eigenschappen van zijn leidende energie.
Hij is de nummer 13 in de cyclus van de 13 manen, dus toon 13:
Even kort samengevat: De 13 Heilige Getallen
De 13 Heilige getallen van de Tzolkin vertegenwoordigen de geest en de beweging van het scheppingsproces.
Deze getallen zijn spirituele energieën - voorbij de fysieke werkelijkheid - en geven ons de noodzakelijke kracht waarmee we onze levens scheppen.
Zoals de lucht de atmosfeer is van het lichaam
zo is de tijd de atmosfeer van de geest
Als de tijd waarin wij leven
bestaat uit onregelmatige maanden en dagen
gereguleerd door gemechaniseerde minuten en uren
dan wordt onze geest ook zo
een gemechaniseerde onregelmatigheid.
Omdat alles voortkomt uit de geest
is het niet verwonderlijk
dat de atmosfeer waarin wij leven
steeds vervuilder raakt
en de grote klacht is:
ik heb niet genoeg tijd.
Wie jouw tijd bezit,
bezit jouw geest.
Neem bezit van je eigen tijd
en je zult je eigen geest kennen.![]()
één balkje betekend 5 en een stip is 1, dus twee balkjes en drie stippen maakt 13.
Eigenschappen:
13
Ontstijging; Transformatie; Terugkeer naar de Bron om de basis energie voor de volgende intentie op te halen
Loslaten van de oude voornemens.
Een sprong in het diepe.
LEEF
Toon 13 is de leegte, een verblindende aanwezigheid, waar zekerheid gevonden kan worden voor degene die zoekt of gevaar voor degene die het zoeken uit de weg gaat. 13 is een tijdelijke verblijfplaats waarin de duisternis van de leegte, helderheid brengt. In de persoonlijke reactie op de duisternis word je iets geleerd over je “zelf”. Dieper inzicht en helderheid wordt verkregen. Het is een radicale frequentie verschuiving. Het is de komst van een donkere onweersbui en de helder blauwe lucht die hierop volgt. In de polariteit tussen de duister leegte en de helderheid ligt de oplossing van het probleem. De crisis is voorbij. Het maakt een nabeschouwing van de manifestering van de schepping om te snappen hoe deze kan worden verbeterd. Het is de vervulling van een schepping en de zoektocht naar een duidelijke richting waarin de volgende stap kan worden gezet. Het is een tijd van volbrenging, van de losse eindjes aan elkaar knopen. Je hebt alle gereedschap verzameld die je nodig hebt om je schepping af te maken. Ga het leven! Nummer 13 zegt: Ik leef nu mijn waarheid. Ik ga door tot de vervolmaking van mijn gehele ‘zelf’.
Mensen die geboren zijn onder invloed van de 13 prikken illusies door. Ze hebben een neus voor intriges en ruiken wanner er opzet in het spel is. Ze hebben een microscopisch gezichtsvermogen. Ze kunnen helderziend zijn en voorspellende dromen meemaken. In de nieuwe energie van Toon 13 kan het aanpassen aan veranderingen en het accepteren van nieuwe ideeën en standpunten, een uitdaging zijn. Je bevind je tussen wat al is geweest en wat nog zal komen. Zelfs ondanks het feit dat je een nieuwe intentie completeerd, zul je je er van moeten vergewissen dat er vleugjes lotsbestemming, onvoorziene krachten en onverwachte wendingen in jou leven zullen plaatsvinden. Daar waar je weerstand vasthoudt, zal de 13de toon je tot beweging aanzetten. Laat starre ideeën los, wordt flexibel, sta veranderingen toe en laat nieuwe gezichtspunten ontstaan. Zij met de kracht van de 13 kunnen in de loop van hun leven dramatische transformaties verwachten.Tesamen, vormt dit jou zoon en zullen al zijn levenslessen te maken hebben met het hele verhaal hierboven beschreven....
Phoe, ik zou eigenlijk al om 9 uur gaan klussen, tis papadag vandaag, Tristan zit op school, dus ik heb even tijd voor mezelf, zit ik alleen te fokken!! Ga ik nu toch echt aan de klus!!
Vamp, zie wat je ermee kunt....veel leesplezier!
Groetjes,
YG