quote:Op zondag 19 februari 2006 23:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben zo benieuwd naar de foto's van de vloer!
quote:Ja, dit was een hele ordinaire tvp.![]()
Ja maar die komt morgen pas!quote:Op zondag 19 februari 2006 23:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben zo benieuwd naar de foto's van de vloer!
Ja, dit was een hele ordinaire tvp.![]()
Ik ben zelf ook benieuwd hoor! We gaan er in elk geval een mooie mini-foto-reportage van maken want het is wel één van de sfeerbepalendste en ingrijpendste dingen die in het huis gebeuren.quote:Op zondag 19 februari 2006 23:36 schreef Brighteyes het volgende:
Weet ik. Maar dan kan ik toch nog wel benieuwd zijn?
Wij zijn gewoon allemaal net kleine kinderen. We kunnen niet wachten tot we onze pakjes open mogen maken.
Ahhh! De spanning!quote:Op maandag 20 februari 2006 17:56 schreef Duderinnetje het volgende:
Hij is mooooiiiii!!! [afbeelding]
Eerst even boodschappen doen, dan foto's [afbeelding]
quote:Op maandag 20 februari 2006 18:22 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn nagels! Wat doen jullie!![]()
De supermarkten zijn toch ook in Groningen wel tot 8 uur open?
Van maandag tot en met zaterdag van 8 tot 22 uur. Bij ons nieuwe huisquote:Op maandag 20 februari 2006 18:22 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn nagels! Wat doen jullie!![]()
De supermarkten zijn toch ook in Groningen wel tot 8 uur open?
schandaligquote:Op zondag 19 februari 2006 23:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dit was een hele ordinaire tvp.![]()
Nee idd!quote:Op maandag 20 februari 2006 19:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Van maandag tot en met zaterdag van 8 tot 22 uur. Bij ons nieuwe huis![]()
Niet goed voor de late night snack-behoefte. Ja of juist wel goed bedoel ik![]()
quote:Arty is bezig de foto's te uploaden. Stukkie komt zo![]()
Nee dan is het net een sauna joh!quote:Op maandag 20 februari 2006 19:58 schreef Brighteyes het volgende:
Mooi!
Hoewel ik het eigenlijk zonder de olie mooier vind.![]()
Maar het is wel een heel strak vloertje hoor!![]()
Nee zo is het klaar. Af en toe even met een dweiltje met zooi eroverheen en je hebt er geen omkijken naar. En als er iets heeft gemorst schuur je het zo weg (waarna je dat stukje weer in de olie zet). Hartstikke makkelijkquote:Op maandag 20 februari 2006 20:12 schreef Martijn_77 het volgende:
Is een behandeling met olie voldoende Dude?
Of moet je nog een keer aan de gang?
Dat was mijn angst wel een beetje. Dat ik 'm na het oliën zou vinden tegenvallen.Hij was al best mooi toen 'ie helemaal kaal was. Maar zonder dat kleurtje werd het toch een beetje een klinische bedoening. Die donkere tint was een goede keuze.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:58 schreef Brighteyes het volgende:
Mooi!
Hoewel ik het eigenlijk zonder de olie mooier vind.![]()
quote:Maar het is wel een heel strak vloertje hoor!![]()
Klinkt als de ideale vloer!!quote:Op maandag 20 februari 2006 20:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nee zo is het klaar. Af en toe even met een dweiltje met zooi eroverheen en je hebt er geen omkijken naar. En als er iets heeft gemorst schuur je het zo weg (waarna je dat stukje weer in de olie zet). Hartstikke makkelijk![]()
quote:Op maandag 20 februari 2006 20:12 schreef Duderinnetje het volgende:
Nee dan is het net een sauna joh!![]()
Dat zat ik me ook te bedenken idd.quote:Kleur trekt nog wel iets in trouwens (op de foto lag hij net in de olie te baden).
Gaaf is dat dan ineens he! Wat zo'n vloer ineens kan doen!quote:O en het staat zo 'af'Opeens werd de bouwkeet een huis.
Dat is, als je iets gemorst hebt en het heeft lang genoeg gelegen om in te trekken.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Nee zo is het klaar. Af en toe even met een dweiltje met zooi eroverheen en je hebt er geen omkijken naar. En als er iets heeft gemorst schuur je het zo weg (waarna je dat stukje weer in de olie zet). Hartstikke makkelijk![]()
Ik kom hem gewoon wel 'even' live bekijken. Dan is het vast ook een stuk mooier!quote:Op maandag 20 februari 2006 20:16 schreef ArtyShock het volgende:
Dat was mijn angst wel een beetje. Dat ik 'm na het oliën zou vinden tegenvallen.Hij was al best mooi toen 'ie helemaal kaal was. Maar zonder dat kleurtje werd het toch een beetje een klinische bedoening. Die donkere tint was een goede keuze.![]()
[..]Morgen nog maar eens beter bekijken. Eigenlijk hebben we er alleen van een afstandje van kunnen genieten.
quote:
Ja dat is op zich wel erg mooi ja. Heel strak. Volgens mij zie je daarom ook zo veel white wash vloeren nuquote:Op maandag 20 februari 2006 20:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Dat zou wel kunnen idd. Maar ik vond dat fletse wel mooi.
[..]
"Wanneer zal ik komen helpen" is geen optie?quote:Op maandag 20 februari 2006 20:24 schreef Syytön het volgende:
Ik wil alleen even zeggen dat ik het een geweldig mooi huis vind!![]()
Een soort van TVP omdat ik verder niets aan waarde toe te voegen heb![]()
Nee had er geen. Wil er weer één in de zin van dat ik er al eerder een gewild had.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:22 schreef ArtyShock het volgende:
[..]Hád je dan een houten vloer? Of was het de keuze: eerst de jongensdroom, dan een vloer?
Ja maar jullie kunnen/durven hem misschien wel zelf (te) leggen! Ben je al een stuk goedkoper uit.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik kom hem gewoon wel 'even' live bekijken. Dan is het vast ook een stuk mooier!
Gaaf hoor. stinkie zat al 'goh... wel heel mooi eigenlijk, kunnen we dat hier ook niet...'.
Ik: Jawel hoor... ga maar vast sparen.![]()
![]()
En toch, als je wat rondzoekt; duur/goed laminaat is ongeveer even duur per m2 als hout. Deze antiek houten vloer (Frans Eiken 22mm dik, 18cm breed) was een dikke 35 euro de verkante meter. Goed laminaat gaat ook al richting de 30 euro.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:33 schreef D.Rose het volgende:
Nee had er geen. Wil er weer één in de zin van dat ik er al eerder een gewild had.
We hebben plavuizen, maar dat is omdat ze er al lagen van de vorige bewoner, hier hadden we zelf nooit voor gekozen. Nu wi ik wel hout, maar dat is niet goedkoop. Mijn vrouw wil ook wel laminaat, wat betaalbaarder is, maar ben zo bang dat ik daar dan spijt van ga krijgen omdat dat niet 'echt' is wat ik wil.
Dan heb je wel best duur laminaat, en relatief goedkoop houtquote:Op maandag 20 februari 2006 20:42 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
En toch, als je wat rondzoekt; duur/goed laminaat is ongeveer even duur per m2 als hout. Deze antiek houten vloer (Frans Eiken 22mm dik, 18cm breed) was een dikke 35 euro de verkante meter. Goed laminaat gaat ook al richting de 30 euro.
Hallo... Wie kwam er telkens van een trapje/van haar knieën af (plinten schuren) om de foto te maken dacht je?quote:Op maandag 20 februari 2006 20:41 schreef Brighteyes het volgende:
Dat weet ik niet hoor... of we dat zelf zouden durven. Mss wel. Maar goed, we hebben er nu bewust voor gekozen een heel goedkoop vloertje in te gooien omdat er geen geld voor meer was zeg maar. Ooit...
En Arty...Held!
Ik weet wel wie er vanavond een massage krijgt!![]()
OMGquote:Op maandag 20 februari 2006 21:04 schreef PdeHoog het volgende:
Die vloerNice
![]()
En dat afsteken met zo'n trapje komt me eng bekend voorHeb in mijn vorige huis 40m2 op die manier moeten afsteken
2x zelfs
En in dit huis weer
Alles went hequote:
Dat valt me eigenlijk erg mee qua prijs. Waar heb je deze vloer vandaan? Ik vind hem echt heel erg mooiquote:Op maandag 20 februari 2006 20:42 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
En toch, als je wat rondzoekt; duur/goed laminaat is ongeveer even duur per m2 als hout. Deze antiek houten vloer (Frans Eiken 22mm dik, 18cm breed) was een dikke 35 euro de verkante meter. Goed laminaat gaat ook al richting de 30 euro.
Niet op het idee gekomen om even een kale bezemsteel aan het plamuurmes te schroeven?quote:Op maandag 20 februari 2006 20:31 schreef ArtyShock het volgende:
Oh ja, mochten jullie denken dat we voor de rest helemaal niets hebben uitgevoerd... De slaapkamer voor is helemaal geschuurd, de trap is gekit en het plafond in de grote slaapkamer is geheel afgestoken.
Het plafond zat/zit in de voorste slaapkamer en de hal boven vol met barstjes. Dat moet dus opnieuw.
Het eerste begin:
[afbeelding]
Halfweg:
[afbeelding]
En zo'n beetje aan het einde.
[afbeelding]
Ik heb meer dan zes uur op dit trapje gebivakkeerd. Ik ben in één dag rug-, reuma- en RSI patiënt geworden. Wat een @&%^$# werk.En wat een ravage.
Nu de hal nog.
Ik weet hetquote:Op maandag 20 februari 2006 21:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Alles went heIk zou de boel wel ff lekker fixeren voor je gaat witten
Heb ik de eerste keer nagelaten
Geen goed plan
![]()
En dat fixeer is er 3x opgegaanEn wat een chemisch bocht is dat
Serieuze tip als je met dat spul aan de gang gaat: gebruik rubberhandschoenen en koop daar voldoende setjes van. Je krijgt het maar moeizaam van je handen af
Bij De Vloerderijquote:Op maandag 20 februari 2006 21:15 schreef Igraine het volgende:
[..]
Dat valt me eigenlijk erg mee qua prijs. Waar heb je deze vloer vandaan? Ik vind hem echt heel erg mooi![]()
Was kostte het om het te laten leggen? Wij zouden hem wel zelf kunnen/durven leggen maar ik ben benieuwd wat dat dan scheelt...
Mooi huis ook trouwens.![]()
't Was nou niet dat alles er héél gemakkelijk afging. Het was vooral een kwestie van hard en precies steken. Ik wilde de onderlaag niet te veel slopen. Zo'n bezemsteel werkt echt niet nauwkeurig genoeg.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:15 schreef boertie het volgende:
Niet op het idee gekomen om even een kale bezemsteel aan het plamuurmes te schroeven?Een losse bezemsteel kost toch geen hol?
![]()
Ja dat is re-de-lijk schoon en volgens mij is dat vooral aan de bewoners voor ons te danken die al dat soort rotklusjes al hebben gedaan. De mensen dáárvoor schijnen tamelijk hopeloos te werk zijn gegaan in het huis qua verven.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:26 schreef Brighteyes het volgende:
Maar het zijn wel mooie deuren!![]()
Gelukkig lijkt het glas wel nog aardig schoon.Die klusjosties van een vorige bewoners bij ons hebben die randjes fijn meegenomen.
En we hebben van dat korrelglas. Aan de 'gladde' kant is dat met heel veel gepiel nog wel schoon te krabben, maar de korrelkant dus niet. Ik moet nog steeds een keer met een tandenborstel en afbijt aan de slag.
![]()
![]()
Frans antiek eiken, aan plankies gezaagd en in de antiekolie gezet.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Prachtige mooie houten vloer !![]()
![]()
Wat voor houtsoort is het eigenlijk ?![]()
Dat valt echt wel mee hoor.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:58 schreef Duderinnetje het volgende:
We hebben net de konijnenren definitief gekocht en die wordt morgen bezorgd.
Heb er helemaal een klont van in mijn maag. Die beestjes opeens op 1m80![]()
Opeens kan dat hele huis me even gestolen worden![]()
Verloop aan de parkweg is enorm hoogquote:Op donderdag 23 februari 2006 21:08 schreef Étoile het volgende:
Het zijn echt zulke leuke huizen he!
Klopt het trouwens dat er vlak naast jullie ook mensen aan het verhuizen/verbouwen zijn? Als ik naar de suup fiets zoek ik altijd even![]()
![]()
Ja! De buren hebben het niet getroffen met twee klussende herrieschoppers aan weerszijdenquote:Op donderdag 23 februari 2006 21:08 schreef Étoile het volgende:
Het zijn echt zulke leuke huizen he!
Klopt het trouwens dat er vlak naast jullie ook mensen aan het verhuizen/verbouwen zijn? Als ik naar de suup fiets zoek ik altijd even![]()
![]()
Haha stoer! Volgende keer zal ik zwaaienquote:Op donderdag 23 februari 2006 23:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja! De buren hebben het niet getroffen met twee klussende herrieschoppers aan weerszijden![]()
Overigens geen foto's. Ik heb het toestel kwijtgemaakt en ik betwijfel of het nog opduikt.
*zeg!*quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:14 schreef Étoile het volgende:
[..]
Haha stoer! Volgende keer zal ik zwaaien
Als jullie nog eens heel hard hulp nodig hebben dan moet je het maar zeggen
Waarom is die man in Gelderland toen niet doorgegaan dan?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Nou ja. Uitbreiden gaan we het sowieso van de zomer. Maar erg blij ben ik er dus niet mee. Het is ook nog eens veel gammeler dan het hok van die man in Gelderland. Dit is gewoon van een winkel.
Hadden we een bus voor moeten huren (hok was groot en uit één stuk) en heen en weer moeten rijden en die tijd hadden we zo snel niet. Man bleek helemaal onderin Gelderland te wonen, dus ook helaas niet op zijn gunstigste.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:08 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Waarom is die man in Gelderland toen niet doorgegaan dan?
Hij is enorm glad en steil!!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:10 schreef Juleh het volgende:
Trap ziet er idd strak uit. Istie niet een beetje glad zo
![]()
Lieten is een groot woordquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ze lieten zich wel vangen dus?
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:48 schreef Duderinnetje het volgende:
Het duurde nog lang voordat het stof weer was neergedaald, daar in die tuin in het Laakkwartier![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |