je hebt dan wel de halft van de ruimte van de twee schijven als "virtuele HD" en als 1 HD crashed ben je alles maar dan ook alles kwijt en heb je niks aan de data op de andere hd.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:04 schreef kievit19 het volgende:
is het trouwens de moeite om die 2 schijven die ik krijg om die in een raid-0 opstelling te zetten via de on-board raid van mijn mobo???
en zelfs NOG een bug gevonden die er niet bijstaat. kreeg gisterenavond (kijk boven aan deze pagina) mijn commanderscore vier maal in plaats van het dubbelequote:Op woensdag 22 februari 2006 12:03 schreef JumperJack het volgende:
[..]
herken zeker meer dan de helften heb ik er nog eentje die der niet eens bijstaat
dat als je flitsgranaat gooit, er met een klik ook gelijk twee worden gegooid
![]()
http://www.totalbf2.com/forums/showthread.php?t=57621 2e postquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:03 schreef JumperJack het volgende:
[..]
herken zeker meer dan de helften heb ik er nog eentje die der niet eens bijstaat
dat als je flitsgranaat gooit, er met een klik ook gelijk twee worden gegooid
![]()
maarja, de data ben ik ook kwijt als mijn schijf vastloopt als die niet in raid staat, maarja, heb nog een hele dag om er over na te denkenquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:06 schreef jpjedi het volgende:
[..]
je hebt dan wel de halft van de ruimte van de twee schijven als "virtuele HD" en als 1 HD crashed ben je alles maar dan ook alles kwijt en heb je niks aan de data op de andere hd.
Maar het is wel uber snel en BF2 laad superrrrrrr snel.![]()
En hier valt Jedi door de mand, hij is toch niet zo'n tweakert.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:06 schreef jpjedi het volgende:
[..]
je hebt dan wel de halft van de ruimte van de twee schijven als "virtuele HD" en als 1 HD crashed ben je alles maar dan ook alles kwijt en heb je niks aan de data op de andere hd.
Maar het is wel uber snel en BF2 laad superrrrrrr snel.![]()
nee als je raid 1 neemt (mirroring) dan heb je de helft van de ruimte, dit is puur om een gecrashte hdd te backuppen. raid 0 is striping, dan wordt je hdd 2x zo snel en heb je gewoon de volle ruimte overquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:22 schreef kievit19 het volgende:
[..]
maarja, de data ben ik ook kwijt als mijn schijf vastloopt als die niet in raid staat, maarja, heb nog een hele dag om er over na te denken
en dat ik dan maar de helft van de ruimte heb vind ik wat minder
Nou om precies te zijn zie je bij Raid 1 dus een schijf van 100 gig als je fysiek 2 schijven hebt van 100gig/st.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:34 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
En hier valt Jedi door de mand, hij is toch niet zo'n tweakert.
Raid 0 worden de schijven aan elkaar gekoppeld en heb je geen ruimte verlies en als er 1 HD kapot gaat ben je alles kwijt.
Raid 0 wordt alle data dubbel weggeschreven, je hebt een 1op1 kopie van je schijf en bent dus de helft van je schijfruimte kwijt. Als 1 HD kapot gaat heb je alle data nog wel. Het is wel trager met schrijven (hij moet 2x schrijven), maar snel met lezen, dus ook gunstig met BF2 laden.
Wie is hier nu IT nerd voor zijn werk?quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:34 schreef Morpheus2002 het volgende:
JP je bent echt een nerd geworden![]()
Ik ben m'n password kwijt van die bf2stat gebeurenquote:Op maandag 20 februari 2006 14:12 schreef diamondvoodoo het volgende:
Verder is de tekst ietsjes aangepast en heb ik ook een link naar de FULL patch gepost.
Als Baracuda ook even zijn statsignature geeft zal ik die er nog tussen zetten en mocht ik iemand hebben vergeten dan hoor ik het wel.
Inmiddels snel mijn andere post geedit. Ik bedoelde raid 1, maar schreef raid 0 (de tweede keer).quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:29 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nou om precies te zijn zie je bij Raid 1 dus een schijf van 100 gig als je fysiek 2 schijven hebt van 100gig/st.
Raid 0 geeft je wel degelijk een virtuele schijf met niet het totaal aan fysieke datacapaciteit. Corigeer me waar nodig maar dit weet ik ervan.
Hier is het redelijk simpel uitgelegd:
http://www.weethet.nl/dutch/hardware_raid.php#0
Ik heb deze setup bekeken als optie maar heb gekozen voor een Raptor als bootpartitie.
Shit ik ben door de mand gevallen, ik ben niet iemand die ik zooooooooo graag zou willen zijn..![]()
![]()
Ook al is het Raid 1 dan klopt het nog steeds wat ik zei. Bij Raid 1 neemt de virtuele schijf de capaciteit aan van de kleinste schijf in je opstelling..quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:28 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Inmiddels snel mijn andere post geedit. Ik bedoelde raid 1, maar schreef raid 0 (de tweede keer).
Ik heb gewoon een enkele raptor als bootschijf met me spelen erop en verder nog wat losse schijven. Raid 0 is wel leuk, maar als je van raid adapter wisselt moet je vaak eerst je data van je schijven veilig stellen en dan opnieuw op je nieuw raid schijven plaatsen.
Meestal is het niet mogelijk om een raid 0 te rebuilden op een andere adapter.
In mijn vorige systeem had ik zowel raid 0 en 1 en dat beviel/bevalt ook prima.
NERDIE, en dan zit jij te zeiken over irc??quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:34 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ook al is het Raid 1 dan klopt het nog steeds wat ik zei. Bij Raid 1 neemt de virtuele schijf de capaciteit aan van de kleinste schijf in je opstelling..![]()
Wat een tweaker taal weer..we gaan ermee kappen Postman.![]()
quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:10 schreef Cid het volgende:
Ik twijfel nog sterk of ik dit spel ga aanschaffen. Het klinkt leuk, vooral omdat je dingen moet trainen en dat soort dingen.
Vroeger erg veel bezig geweest met CounterStrike, nu nog wel maar het trekt me toch minder. Een tijd lang veel MMORPG's gespeeld maar dat werd ook wat saai, en duur dus tijd voor wat anders.
Is het een beetje te spelen op mijn oude
AMD Sempron2600
1 Gig ram
ATi Radeon 9700 pro?
klopt al niet helemaal meer want voor patch2.0 heb je shaders 2.0 nodig..quote:Er kan niet worden gespeelt met de Geforce 4 series!
- OS: Windows XP (incompatible met Windows 2000 en/of ME!)
- CPU: Pentium IV 1,7 GHz. Aanbevolen: Pentium IV 2-2.5 GHz of vergelijkbare Athlon XP
- Geheugen: 512 MB RAM. Aanbevolen: 1 GB RAM
- DVD: 16x (er zal dacht ik ook een cd-rom versie komen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen).
- Videokaart geheugen: 128 MB.
Videokaarten die minimaal 1.4 shaders ondersteunen:
ATI
Radeon 8500 series
Radeon 8800 series
Radeon 9000 series
Radeon 9100 series
Radeon 9200 series
Radeon 9500 series
Radeon 9600 series
Radeon 9700 series
Radeon 9800 series
Radeon x300 series
Radeon x600 series
Radeon x700 series
Radeon x800 series
Radeon x850 series
NVIDIA
Geforce FX 5200 series
Geforce FX 5300 series
Geforce FX 5500 series
Geforce FX 5600 series
Geforce FX 5700 series
Geforce FX 5800 series
Geforce FX 5900 series
Geforce 6200 series
Geforce 6600 series
Geforce 6800 series
Minimum System Requirements: Windows XP (32-bit) with Admin rights, 1.7 GHz Intel Celeron D / Pentium 4 or AMD Athlon XP/ Sempron or greater, 512 MB of RAM or more, 8x or faster CD/DVD drive, 2.3 GB free hard drive space or more, DirectX 9.0c compatible (see video), DirectX 9.0c compatiblequote:Op woensdag 22 februari 2006 15:10 schreef Cid het volgende:
Is het een beetje te spelen op mijn oude
AMD Sempron2600
![]()
1 Gig ram![]()
ATi Radeon 9700 pro?![]()
Jawel, me oude pc was nog minder en die draaide ook gewoon BF2. Gewoon niet alles te hoog zettenquote:Op woensdag 22 februari 2006 15:10 schreef Cid het volgende:
Ik twijfel nog sterk of ik dit spel ga aanschaffen. Het klinkt leuk, vooral omdat je dingen moet trainen en dat soort dingen.
Vroeger erg veel bezig geweest met CounterStrike, nu nog wel maar het trekt me toch minder. Een tijd lang veel MMORPG's gespeeld maar dat werd ook wat saai, en duur dus tijd voor wat anders.
Is het een beetje te spelen op mijn oude
AMD Sempron2600
1 Gig ram
ATi Radeon 9700 pro?
quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:25 schreef jpjedi het volgende:
[..]
[..]
klopt al niet helemaal meer want voor patch2.0 heb je shaders 2.0 nodig..![]()
quote:Hi, first post on these forums...i just tested and wrote a procedure that might allow 9200 series run the game without massive lag and invisible buildings. (i posted this on the totalbf2 forums and planetbattlefield forums already)
if you have any questions please email me at conscriptvirus@gmail.com
I rewrote the procedure in steps
[This is meant for users who are experiencing the "invisible building problem"]
ok this time im pretty sure about this solution:
The problem: Game doesnt like rendering in 1.4 shaders anymore and the 9200 series only supports up to 1.4 shaders...
so here's what i did:
Goal: Use optimized shaders from previous versions of Bf2 that worked with the 9200 or other 1.4 pixel shader video cards. (copy and paste the shader files from older versions that worked and replace the new ones)
1) Download and install the Battlefield 2 demo. (You can use previous versions of Battlefield 2. I just find using the demo a lot easier and more organized.
2) Run the demo and set your video settings / other options to your liking.
3) Exit out of the demo and go to
C:\Documents and Settings\Your Name\My Documents\Battlefield 2 Demo\mods\bf2\cache and delete everything in there.
4) Go back into the demo and join a server and let the game optimize your shaders. If the game runs fine (ie to your liking) then continue to step 5. If not, repeat steps 2-4).
5) Afterwards, exit out of the game and go to
C:\Documents and Settings\Your name\My Documents\Battlefield 2\mods\bf2\cache
And delete everything in there. (this is not the demo folder)
6) Run the actual game and make sure the video settings / other options are exactly the same as the one as you had in the demo.
7) Join a server and you should see the game optimizing shaders. When you start playing..the buildings are going to be invisible / messed up and you will get massive lag. This is normal. Exit out of the game now.
Go into the demo folder:
C:\Documents and Settings\Your Name\My Documents\Battlefield 2 Demo\mods\bf2\cache and you shall see a folder with a really long name. Go inside the folder and you should see about 55 files. Select ALL of the files and copy. (crtl+c).
9) Now go into your BF2 directory:
C:\Documents and Settings\Your name\My Documents\Battlefield 2\mods\bf2\cache and go inside the folder with the really long name. DELETE EVERYTHING IN THERe (leave none alive).
10) Now paste the files you had from the demo cache folder into this folder. Now run the game and hopefully you shouldn’t see a “optimizing shaders for best performance” when loading a server… Good luck and have fun
NOTE: I do not accept any responsibility for destruction (there should be none btw)
NOTE: I don’t have an ati 9200 card, but I have looked into this serious problem with my 5200 and the problem with the 9200 is that it doesn’t support 2.0 shaders, and when I force 1.4 shaders on my 5200, I get the same invisible building problem.
NOTE: If this is confusing...please ask questions
tsjaquote:Op woensdag 22 februari 2006 16:17 schreef BaraCuda het volgende:
Hoe kan je in godsnaam 341 punten scoren in 1 rondje![]()
Ik kom niet eens boven de 100
Tip voor foxie dit!quote:
Het is maar waar je blij mee bent he, aangezien het via een glitch/bug is verkregenquote:Op woensdag 22 februari 2006 16:13 schreef JumperJack het volgende:
heb sinds gisteren (check de OP maar) wel lekker de hoogste rondescore van de hele clan!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
341 punten
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
kijk zelf maar![]()
maybe geen glitch, want zou dit dan echt niet kunnen?!?quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:24 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Het is maar waar je blij mee bent he, aangezien het via een glitch/bug is verkregen
Wel een lekkere score, bevestigt maar weer dat het als commander makkelijk is om punten te scoren.
quote:kreeg om een of andere rare reden mijn commanderscore vervierdubbeld. denk dat het komt omdat ik als commander ook nog eens (met mijn G36E) de meeste kills en revives van iedereen op mijn naam had staan...![]()
[mierenballenhaarmodus]quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:24 schreef JumperJack het volgende:
[..]
tsja![]()
kreeg om een of andere rare reden mijn commanderscore vervierdubbeld. denk dat het komt omdat ik als commander ook nog eens (met mijn G36E) de meeste kills en revives van iedereen op mijn naam had staan...![]()
nee, de dubbele score 2xquote:Op woensdag 22 februari 2006 17:07 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
[mierenballenhaarmodus]
Nou als je zegt vervierdubbeld, dat is dus eigenlijk 8x zoveel
[/mierenballenhaarmodus]
dat filmpje vond ik alleen maar coolquote:Op woensdag 22 februari 2006 17:13 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Mijn hoogste score is 165, maar dat is ook niet iets om trots op te zijn, aangezien het in een BH was. 2de hoogste score was 163 (geloof ik), wederom niet iets om heel trots op te zijn, aangezien ik als gunner in de MEC heli zat op Sharqi met Calabria als piloot.
Keertje 111 Mashtuur als tanker bij de MEC en toen een paar keer DoMo tours downen.
Verder weet ik het niet, maar het mooiste is natuurlijk als je te voet 100+ scores maakt.
Dat filmpje is niet van een bug, maar van een buggy
quote:De Consumentenbond en enkele ontwikkelaars van open software hebben een boze brief naar stichting Brein gestuurd. De instelling die auteursrechten beschermt, zou ondernemers niet helemaal de waarheid vertellen door te beweren dat het kopiėren van computersoftware altijd verboden is. Volgens burgerrechtenorganisatie Bits of Freedom (BoF) is deze suggestie echter fout, en staat Brein de rechtmatige belangen van bedrijven en personen in de weg.
In een brochure die Brein eerder deze maand uitgaf stond: ''Van een computerspel of andere software mag geen kopie worden gemaakt. Ook niet voor eigen gebruik.'' Een woordvoerder van BoF zegt echter dat dit onjuist is. ''Die stelling is te algemeen en incorrect. Veel computerprogramma's worden gedistribueerd met een licentie die gebruikers het recht geeft om ongelimiteerd kopieėn te maken, voor eigen gebruik of distributie.''
De instellingen en bedrijven die de brief ingezonden hebben, manen Brein haar woorden terug te nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |