abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35262359
quote:

“Look at what happened to James Frey in the last two weeks,” Willis rants to iFMagazine. “That’s a great book and so is the follow-up book [”My Friend Leonard”]. And just because his publisher chose to say that these were memoirs, it took it out of being a work of fiction, a great work of fiction and very well-written, to this guy having to go be sucker-punched on ‘Oprah’ by one of the most powerful women in television just to grind her own ax about it.” He continues: “Hey, Oprah, you had President Clinton on your show, and if this fucker didn’t lie about a couple of things, I’m going to set myself on fire right now. James Frey is a writer, OK? He can write whatever he wants. It’s fiction, and it’s just hard, it’s just shameful how he was treated in some of these things.”
Ben ik helemaal mee eens. Ze behandelde hem of hij een pedofiel oid was, met het klapvee dat elke keer volgzaam met een "OOOHHH" zogenaamd verbijsterd was.

Good going idd
  zondag 19 februari 2006 @ 18:44:10 #2
136181 adnansupernew
www.kadesign.nl & www.phds
pi_35262561
Ik heb de hele kwestie niet gevolgd...maar hehe bruce is goed!
  zondag 19 februari 2006 @ 18:47:40 #4
80382 manny
30 is best veel
pi_35262733
geen enkele aansluiting bij deze gebeurtenissen. Plz een kleine uitleg.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_35263186
Het prinsesje voelt zich beledigd omdat haar verteld is dat het boek autobiografisch is, terwijl de schrijver hier en daar de boel wat heeft opgeblazen.

http://www.literatuurplein.nl/newsdetail.jsp?newsid=1248
pi_35263571
James Frye heeft een boek geschreven genaamd "A Million Little Pieces". Oprah was hierover ronduit lyrisch en had hem in de show voor een interview. Ze heeft het boek daarna toegevoegd aan de Oprah book club.

Enkele tijd later bleek dat het boek van Frye niet helemaal autobiografisch was. HIj had een paar details aangepast. Bv. dat hij niet een paar maanden in de cel zat, maar 6 uur. Hij had ook aangepast dat de zelfmoord in het boek van een vrouw niet door ophanging was, maar doordat ze haar polsen had doorgesneden (of andersom ik weet het ook niet precies).

Oprah heeft Frye toen nogmaals uitgenodigd en hem voor heel Amerika aan de schandpaal genageld in de uitzending. Want hoe kon hij nou liegen tegen dé Oprah en Amerika.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duiveltja op 19-02-2006 19:12:44 ]
pi_35263719
was niet zo slim van hem he ?`
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_35263792
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:08 schreef Dethroned het volgende:
was niet zo slim van hem he ?`
nog een keer terug komen bedoel je
Ever noticed how people who believe in creationism look really unevolved
Misleidende TT"s
Mooie auto!
  zondag 19 februari 2006 @ 19:23:23 #9
136181 adnansupernew
www.kadesign.nl & www.phds
pi_35264326
Nou dan moet ik zeggen dat oprah toch gelijk heeft...ik bedoeld dat mens geeft zijn boek natuurlijk een boost van een factor 1000000x, en dan blijkt hij gewoon gelogen te hebben...tja...
  zondag 19 februari 2006 @ 20:26:37 #10
88233 Steve
Still the best.
pi_35266771
Nou nou, gelogen... Een beetje opgeleukt, gebeurt meestal toch wel bij boeken? Al had 'ie dat natuurlijk wel even kunnen vermelden.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  zondag 19 februari 2006 @ 23:42:44 #11
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_35274222
Die man is tien jaar verslaafd geweest; kan me voorstellen dat je dan hier en daar iets verdraaid, bovendien is er ook nog zoiets als artistieke vrijheid.
Ik heb net op de site van Oprah het gesprek gelezen, en het is behoorlijk genant hoe ze zich gedraagt.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  zondag 19 februari 2006 @ 23:44:40 #12
88233 Steve
Still the best.
pi_35274295
Zat oprah zich laatst ook niet op te winden over het feit dat ze een winkel niet in mocht omdat het sluitingtijd was o.i.d. Moest de eigenaar even z'n excuses komen geven in d'r programma.

[ Bericht 18% gewijzigd door Steve op 19-02-2006 23:53:19 ]
  maandag 20 februari 2006 @ 01:08:48 #13
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_35276505
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:44 schreef alwaysthebest het volgende:
Zat oprah zich laatst ook niet op te winden over het feit dat ze een winkel niet in mocht omdat het sluitingtijd was o.i.d. Moest de eigenaar even z'n excuses komen geven in d'r programma.
Vond Oprah vroeger best leuk om te kijken maar nu........
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_35279257
quote:
Op maandag 20 februari 2006 01:08 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

Vond Oprah vroeger best leuk om te kijken maar nu........
Onzin, je moet gewoon niet liegen tegen Oprah. Lieg je tegen Oprah, dan lieg je tegen heel Amerika.
In life you achieve what you thínk you deserve
  maandag 20 februari 2006 @ 10:00:05 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_35280039
Liegen is wel een erg groot woord voor het wat verdraaien van de feiten door een schrijver.
Deze heksenjacht van Oprah is in mijn ogen totaal overtrokken en ik kan me helemaal vinden in de kritiek van Willis.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_35280175
Maar die mensen bij Oprah zijn sowieso toch niet echt?
pi_35281628
Ik heb het vorige week wel gezien, toen ie voor het eerst daar was.
Maar dit vervolg heb ik daar blijkbaar op gemist.

Oprah was leuk, nu gebruikt ze gewoon leed van andere mensen om haar show mee te vullen en denkt dan dat ze ervoor zorgt dat de mensen beter gaan leven...........
pi_35282512
Ik vind die Oprah maar een irritant wijf.
pi_35283469
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:00 schreef Copycat het volgende:
Liegen is wel een erg groot woord voor het wat verdraaien van de feiten door een schrijver.
Deze heksenjacht van Oprah is in mijn ogen totaal overtrokken en ik kan me helemaal vinden in de kritiek van Willis.
Als je zegt dat je een paar maanden in jail hebt gezeten ipv 6 uur, dan lieg je gewoon. Punt.
  maandag 20 februari 2006 @ 12:20:55 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_35283706
Het gaat om een schrijver. En als schrijver mag je jezelf de vrijheid toedichten om feiten ietwat te veranderen. Voor het dramatische effect.
Het is geen Adriaan van Dis die al jattend een boek samenstelt. Hij heeft van 6 uur een paar maanden gemaakt en de wijze van een zelfmoord aangepast.
Poe hé...
pi_35283778
Ongelooflijk dat zo`n vrouw zoveel macht kan hebben in zo`n groot land.
  maandag 20 februari 2006 @ 12:25:58 #22
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_35283868
Het liegen is dat de schrijven nog steeds volhield dat het boek een autobiografie was, terwijl het al lang duidelijk was dat hij alles bij elkaar gelogen had.

Zo krijgt hij ook een wortelkanaalbehandeling zonder verdoving.
  maandag 20 februari 2006 @ 12:26:56 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35283898
Ophra is een typisch populistische volksmenner, net als haar leerling, Dr Phil-
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35283953
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Ophra is een typisch populistische volksmenner, net als haar leerling, Dr Phil-
Dr Phil.

Heeft die niet zitten knippen in dat interview van Joran van der Sloot?
pi_35283981
Alsof Oprah zelf volledig open is in haar shows. Zij is ook niet zo populair geworden, als zij zich niet zo bewust was van zichzelf. Kom op hey! Dit neigt voor mij naar een ietwat hypocriete Oprah.
pi_35284052
Ik vind haar eng. Ze heeft echt zoveel macht. Een simpele terloopse opmerking van haar kan er al voor zorgen dat bepaalde producten floppen of het maken en zo dus hele bedrijven maken of breken.

En dan ook nog eens die heiliger dan heilig houding. Erg vies.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  maandag 20 februari 2006 @ 12:32:58 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35284068
Jacht is nu open voor ieder staaltje van de feiten ietwat anders neerzetten dan ze zijn door Umpah
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35287897
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:25 schreef sleepflower het volgende:
Het liegen is dat de schrijven nog steeds volhield dat het boek een autobiografie was, terwijl het al lang duidelijk was dat hij alles bij elkaar gelogen had.

Zo krijgt hij ook een wortelkanaalbehandeling zonder verdoving.
Precies Oprah heeft hem wat mij betreft goed beet.
Ze heeft geholpen ervoor te zorgen dat zijn boek bekend werd, vervolgens komt ze er via via achter dat hij glashard heeft staan jokkebrokken in háár show. En als je dan net als Oprah de macht hebt om hem publiekelijk voor schut te zetten...

[ Bericht 10% gewijzigd door Torio op 20-02-2006 14:37:43 ]
pi_35291118
Ik vind Oprah een enorm kut wijf en haar publiek is nog veel kutter. Iedereen die haar 'dist' is daarom voor mij een held. Bruce
pi_35291188
Laten wij nu gaan zoeken naar een feit die Oprah ooit eens heeft verdraait in haar show. Kunnen wij haar ook even lekker afkraken
  maandag 20 februari 2006 @ 16:05:37 #31
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_35291224
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:25 schreef sleepflower het volgende:
Her en der wat feiten 'opleuken' maakt een autobiografie niet direct 100% fictie.
pi_35293348
Het enige wat leuk is aan de show van Oprah is de tenenkrommende weggeefshow met hysterische Amerikaanse huisvrouwen
pi_35294364
Je kunt zeggen wat je wil hierover, maar de publiciteit hieromheen zorgt voor een vertienvoudiging van de verkoopcijfers en Oprah heeft weer een kijkcijferkanon-show (Ohoo... James Frey op de beklaagdenbank, spannend!)... dus zowel uitgever als Oprah hebben niks te klagen. Voor James Frey daarentegen vind ik het een beetje zielig, hij wordt door hypocriet amerika met de nek aangekeken ook al verdient hij er ook een aardig bedragje mee.

Laten we hopen dat hem dit niet doet teruggrijpen naar de fles!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_35297095
Maar wat heeft Oprah precies gezegd dan?
  maandag 20 februari 2006 @ 18:57:24 #35
88233 Steve
Still the best.
pi_35297424
http://www.oprah.com/tows/after/200601/tows_after_20060127.jhtml

Daar staat een filmpje met oprah en wat "statements".
pi_35299708
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:57 schreef alwaysthebest het volgende:
http://www.oprah.com/tows/after/200601/tows_after_20060127.jhtml

Daar staat een filmpje met oprah en wat "statements".
Nou ik heb het filmpje net gekeken, en ik vind Oprah idd overdreven reageren
  maandag 20 februari 2006 @ 20:15:56 #37
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_35300858
Een schrijver mag wat aandikken, ja. Maar als het doel daarvan vooral is om de strijd tegen de eigen demonen wat heroischer en stoerder te maken, terwijl het allemaal niet zoveel voorstelt, dan vind ik het ook maar een triest figuur.

Kortom, hij en Oprah vormen een mooi duo.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 20 februari 2006 @ 22:34:09 #38
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35307972
Wat zijn nu precies de verdraaide feiten dan? Wat is de bron? Ik geloof niet dat het alleen maar die 6 uur -> 6 maanden en ophanging i.pv. polsen doorsnijden is.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_35308223
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:32 schreef LostFormat het volgende:
Ik vind haar eng. Ze heeft echt zoveel macht. Een simpele terloopse opmerking van haar kan er al voor zorgen dat bepaalde producten floppen of het maken en zo dus hele bedrijven maken of breken.
Kortom: mensen die klakkeloos achter een ander aanlopen zijn eng. Kom op zeg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_35308506
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kortom: mensen die klakkeloos achter een ander aanlopen zijn eng. Kom op zeg.
Dus? Ze mag daar wel eens voorzichtiger mee om gaan. Ze is toen met die BSE crisis niet voor niks aangeklaagd door amerikaanse vleesproducenten. Als ze willens en wetens iemand zo aan het afbranden is dan blijkt wel weer dat ze zich niet van haar rol bewust is.
  maandag 20 februari 2006 @ 22:44:30 #41
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35308541
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:34 schreef TC03 het volgende:
Wat zijn nu precies de verdraaide feiten dan? Wat is de bron? Ik geloof niet dat het alleen maar die 6 uur -> 6 maanden en ophanging i.pv. polsen doorsnijden is.
Wel dus. En een stukje over een wortelbehandeling (root canal?) zonder verdoving (Novocain?). Sjezus, wat triest zeg.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_35309554
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:43 schreef LostFormat het volgende:

Dus? Ze mag daar wel eens voorzichtiger mee om gaan. Ze is toen met die BSE crisis niet voor niks aangeklaagd door amerikaanse vleesproducenten. Als ze willens en wetens iemand zo aan het afbranden is dan blijkt wel weer dat ze zich niet van haar rol bewust is.
Alsof zij verantwoordelijk is voor wat andere mensen doen.

Heeft ze overigens die rechtszaak niet gewonnen?
pi_35309770
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Alsof zij verantwoordelijk is voor wat andere mensen doen.

Heeft ze overigens die rechtszaak niet gewonnen?
Ik vind dat ze zich daar goed van bewust moet zijn. Zo'n flame actie bewijst maar eens dat ze zich van haar rol niet veel aantrekt. En wat ik al eerder zei, die heiliger dan heilig houding irriteert me gewoon. Doe niet alsof je alwetend en de goedheid zelve bent. Vooral niet als je besluit om mensen zo af te kraken.
Die rechtszaak heeft ze gewonnen, dacht ik. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed in de VS.
pi_35310012
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:09 schreef LostFormat het volgende:

Ik vind dat ze zich daar goed van bewust moet zijn. Zo'n flame actie bewijst maar eens dat ze zich van haar rol niet veel aantrekt. En wat ik al eerder zei, die heiliger dan heilig houding irriteert me gewoon. Doe niet alsof je alwetend en de goedheid zelve bent. Vooral niet als je besluit om mensen zo af te kraken. Die rechtszaak heeft ze gewonnen, dacht ik. Vrijheid van meningsuiting e.d.
Ze is ook gewoon een mens met een mening. De verantwoordelijkheid voor daden ligt bij mensen die ze uitvoeren, zo simpel is het.

Wat betreft deze rel: ja, ze overdrijft. En tja, wat wil James? Ik heb de rel-aflevering niet gezien, maar het interview ervoor wel, en de bekendmaking van zijn boek als leesclubboek ook. Ik werd er al wat misselijk van dat hij zich er zo voor liet lenen om aan het handje van Oprah meegenomen te worden. Natuurlijk, fantastische publiciteit, verkoop je schrijversziel.
pi_35310218
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ze is ook gewoon een mens met een mening. De verantwoordelijkheid voor daden ligt bij mensen die ze uitvoeren, zo simpel is het.
Natuurlijk. Maar dat maakt het voor mij niet minder eng. Ze bereikt zo veel mensen met haar show. Daardoor kan ze echt heel veel dingen beinvloeden. Zulke kracht in de media beangstigt me.
quote:
Wat betreft deze rel: ja, ze overdrijft. En tja, wat wil James? Ik heb de rel-aflevering niet gezien, maar het interview ervoor wel, en de bekendmaking van zijn boek als leesclubboek ook. Ik werd er al wat misselijk van dat hij zich er zo voor liet lenen om aan het handje van Oprah meegenomen te worden. Natuurlijk, fantastische publiciteit, verkoop je schrijversziel.
Iemand met z'n boek in de bookclub is instant miljonair. Zou jij daar nee tegen kunnen zeggen? Tegen een aanbod waardoor miljoenen je werk lezen?
pi_35310509
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:18 schreef LostFormat het volgende:

Natuurlijk. Maar dat maakt het voor mij niet minder eng. Ze bereikt zo veel mensen met haar show. Daardoor kan ze echt heel veel dingen beinvloeden. Zulke kracht in de media beangstigt me.
Tja, nogmaals, ik kan alleen eng vinden dat zoveel mensen haar zo machtig maken. Zonder die mensen is zij niets. Je moet maar zo denken: ze leert vrouwen in ieder geval een goede beha aan te schaffen.
quote:
Iemand met z'n boek in de bookclub is instant miljonair. Zou jij daar nee tegen kunnen zeggen? Tegen een aanbod waardoor miljoenen je werk lezen?
Ja. Je kent het verhaal van Faust, neem ik aan?
pi_35319217
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tja, nogmaals, ik kan alleen eng vinden dat zoveel mensen haar zo machtig maken. Zonder die mensen is zij niets. Je moet maar zo denken: ze leert vrouwen in ieder geval een goede beha aan te schaffen.
[..]

Ja. Je kent het verhaal van Faust, neem ik aan?
Ik vind het juist goed dat ze zo machtig is en pleit voor eerlijkheid. Hij had niet mogen liegen en het is niet haar taak om dat onder de tapijt te schuiven. Wat zouden de concequenties voor haar zijn als ze hier geen aandacht aan zou besteden. Ze is juist zo machtig omdat ze geloofwaardig is en overkomt. Oprah liegt niet. Dat is de algemene gedachte. En om eerlijk te zijn.. ik geloof zelf alles wat ze zegt. Ik keek naar Oprah toen ik nog een jonge tiener was. Ben met haar opgegroeid en ze heeft een boel vertrouwen opgebouwd.
Ik geloof dan ook dat ze de enige persoon is die de huidige president zo kan laten aftreden als ze ergens een schandaal vind.
pi_35319551
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:43 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Ja, de Amerikaanse beurskoersen in de vleeshandel waren enorm gekelderd na haar uitspraak om geen hamburgers meer te zullen eten vanwege de gekke-koeienziekte. De rechter stelde haar vervolgens in het gelijk.

Ik vind Oprah geweldig .

Ze moet alleen opzouten met die celebs. Die komen de laatste tijd wel heel erg vaak op bezoek .
pi_35319710
Elke poging oprah door het slijk te halen verdient wat mij betreft een medaille.
underground forever baby
pi_35332619
Ik heb de aflevering waarin hij over zijn boek vertelde kort geleden gezien en wist helemaal niet van deze 'rel'. Wat een verhaal, zowel zijn leugens/artistieke vrijheid als de heisa eromheen.

Ik heb bij de shows van Oprah die ik soms eens zie altijd het gevoel dat het een enorm gehaaide tante is, ik vind haar niet sympathiek. En dat gekroel met die celebs is helemaal om te janken.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')