Ben ik helemaal mee eens. Ze behandelde hem of hij een pedofiel oid was, met het klapvee dat elke keer volgzaam met een "OOOHHH" zogenaamd verbijsterd was.quote:
“Look at what happened to James Frey in the last two weeks,” Willis rants to iFMagazine. “That’s a great book and so is the follow-up book [”My Friend Leonard”]. And just because his publisher chose to say that these were memoirs, it took it out of being a work of fiction, a great work of fiction and very well-written, to this guy having to go be sucker-punched on ‘Oprah’ by one of the most powerful women in television just to grind her own ax about it.” He continues: “Hey, Oprah, you had President Clinton on your show, and if this fucker didn’t lie about a couple of things, I’m going to set myself on fire right now. James Frey is a writer, OK? He can write whatever he wants. It’s fiction, and it’s just hard, it’s just shameful how he was treated in some of these things.”
nog een keer terug komen bedoel jequote:Op zondag 19 februari 2006 19:08 schreef Dethroned het volgende:
was niet zo slim van hem he ?`
Vond Oprah vroeger best leuk om te kijken maar nu........quote:Op zondag 19 februari 2006 23:44 schreef alwaysthebest het volgende:
Zat oprah zich laatst ook niet op te winden over het feit dat ze een winkel niet in mocht omdat het sluitingtijd was o.i.d. Moest de eigenaar even z'n excuses komen geven in d'r programma.![]()
Onzin, je moet gewoon niet liegen tegen Oprah. Lieg je tegen Oprah, dan lieg je tegen heel Amerika.quote:Op maandag 20 februari 2006 01:08 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Vond Oprah vroeger best leuk om te kijken maar nu........![]()
Als je zegt dat je een paar maanden in jail hebt gezeten ipv 6 uur, dan lieg je gewoon. Punt.quote:Op maandag 20 februari 2006 10:00 schreef Copycat het volgende:
Liegen is wel een erg groot woord voor het wat verdraaien van de feiten door een schrijver.
Deze heksenjacht van Oprah is in mijn ogen totaal overtrokken en ik kan me helemaal vinden in de kritiek van Willis.
Dr Phil.quote:Op maandag 20 februari 2006 12:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Ophra is een typisch populistische volksmenner, net als haar leerling, Dr Phil-
Preciesquote:Op maandag 20 februari 2006 12:25 schreef sleepflower het volgende:
Het liegen is dat de schrijven nog steeds volhield dat het boek een autobiografie was, terwijl het al lang duidelijk was dat hij alles bij elkaar gelogen had.
Zo krijgt hij ook een wortelkanaalbehandeling zonder verdoving.
Her en der wat feiten 'opleuken' maakt een autobiografie niet direct 100% fictie.quote:Op maandag 20 februari 2006 12:25 schreef sleepflower het volgende:
Het liegen is dat de schrijven nog steeds volhield dat het boek een autobiografie was, terwijl het al lang duidelijk was dat hij alles bij elkaar gelogen had.
Nou ik heb het filmpje net gekeken, en ik vind Oprah idd overdreven reagerenquote:Op maandag 20 februari 2006 18:57 schreef alwaysthebest het volgende:
http://www.oprah.com/tows/after/200601/tows_after_20060127.jhtml
Daar staat een filmpje met oprah en wat "statements".
Kortom: mensen die klakkeloos achter een ander aanlopen zijn eng. Kom op zeg.quote:Op maandag 20 februari 2006 12:32 schreef LostFormat het volgende:
Ik vind haar eng. Ze heeft echt zoveel macht. Een simpele terloopse opmerking van haar kan er al voor zorgen dat bepaalde producten floppen of het maken en zo dus hele bedrijven maken of breken.
Dus? Ze mag daar wel eens voorzichtiger mee om gaan. Ze is toen met die BSE crisis niet voor niks aangeklaagd door amerikaanse vleesproducenten. Als ze willens en wetens iemand zo aan het afbranden is dan blijkt wel weer dat ze zich niet van haar rol bewust is.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kortom: mensen die klakkeloos achter een ander aanlopen zijn eng. Kom op zeg.
Wel dus. En een stukje over een wortelbehandeling (root canal?) zonder verdoving (Novocain?). Sjezus, wat triest zeg.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:34 schreef TC03 het volgende:
Wat zijn nu precies de verdraaide feiten dan? Wat is de bron? Ik geloof niet dat het alleen maar die 6 uur -> 6 maanden en ophanging i.pv. polsen doorsnijden is.
Alsof zij verantwoordelijk is voor wat andere mensen doen.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:43 schreef LostFormat het volgende:
Dus? Ze mag daar wel eens voorzichtiger mee om gaan. Ze is toen met die BSE crisis niet voor niks aangeklaagd door amerikaanse vleesproducenten. Als ze willens en wetens iemand zo aan het afbranden is dan blijkt wel weer dat ze zich niet van haar rol bewust is.
Ik vind dat ze zich daar goed van bewust moet zijn. Zo'n flame actie bewijst maar eens dat ze zich van haar rol niet veel aantrekt. En wat ik al eerder zei, die heiliger dan heilig houding irriteert me gewoon. Doe niet alsof je alwetend en de goedheid zelve bent. Vooral niet als je besluit om mensen zo af te kraken.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Alsof zij verantwoordelijk is voor wat andere mensen doen.
Heeft ze overigens die rechtszaak niet gewonnen?
Ze is ook gewoon een mens met een mening. De verantwoordelijkheid voor daden ligt bij mensen die ze uitvoeren, zo simpel is het.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:09 schreef LostFormat het volgende:
Ik vind dat ze zich daar goed van bewust moet zijn. Zo'n flame actie bewijst maar eens dat ze zich van haar rol niet veel aantrekt. En wat ik al eerder zei, die heiliger dan heilig houding irriteert me gewoon. Doe niet alsof je alwetend en de goedheid zelve bent. Vooral niet als je besluit om mensen zo af te kraken. Die rechtszaak heeft ze gewonnen, dacht ik. Vrijheid van meningsuiting e.d.
Natuurlijk. Maar dat maakt het voor mij niet minder eng. Ze bereikt zo veel mensen met haar show. Daardoor kan ze echt heel veel dingen beinvloeden. Zulke kracht in de media beangstigt me.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze is ook gewoon een mens met een mening. De verantwoordelijkheid voor daden ligt bij mensen die ze uitvoeren, zo simpel is het.
Iemand met z'n boek in de bookclub is instant miljonair. Zou jij daar nee tegen kunnen zeggen? Tegen een aanbod waardoor miljoenen je werk lezen?quote:Wat betreft deze rel: ja, ze overdrijft. En tja, wat wil James? Ik heb de rel-aflevering niet gezien, maar het interview ervoor wel, en de bekendmaking van zijn boek als leesclubboek ook. Ik werd er al wat misselijk van dat hij zich er zo voor liet lenen om aan het handje van Oprah meegenomen te worden. Natuurlijk, fantastische publiciteit, verkoop je schrijversziel.
Tja, nogmaals, ik kan alleen eng vinden dat zoveel mensen haar zo machtig maken. Zonder die mensen is zij niets. Je moet maar zo denken: ze leert vrouwen in ieder geval een goede beha aan te schaffen.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:18 schreef LostFormat het volgende:
Natuurlijk. Maar dat maakt het voor mij niet minder eng. Ze bereikt zo veel mensen met haar show. Daardoor kan ze echt heel veel dingen beinvloeden. Zulke kracht in de media beangstigt me.
Ja. Je kent het verhaal van Faust, neem ik aan?quote:Iemand met z'n boek in de bookclub is instant miljonair. Zou jij daar nee tegen kunnen zeggen? Tegen een aanbod waardoor miljoenen je werk lezen?
Ik vind het juist goed dat ze zo machtig is en pleit voor eerlijkheid. Hij had niet mogen liegen en het is niet haar taak om dat onder de tapijt te schuiven. Wat zouden de concequenties voor haar zijn als ze hier geen aandacht aan zou besteden. Ze is juist zo machtig omdat ze geloofwaardig is en overkomt. Oprah liegt niet. Dat is de algemene gedachte. En om eerlijk te zijn.. ik geloof zelf alles wat ze zegt. Ik keek naar Oprah toen ik nog een jonge tiener was. Ben met haar opgegroeid en ze heeft een boel vertrouwen opgebouwd.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tja, nogmaals, ik kan alleen eng vinden dat zoveel mensen haar zo machtig maken. Zonder die mensen is zij niets. Je moet maar zo denken: ze leert vrouwen in ieder geval een goede beha aan te schaffen.
[..]
Ja. Je kent het verhaal van Faust, neem ik aan?
Ja, de Amerikaanse beurskoersen in de vleeshandel waren enorm gekelderd na haar uitspraak om geen hamburgers meer te zullen eten vanwege de gekke-koeienziekte. De rechter stelde haar vervolgens in het gelijk.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:43 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Dus? Ze mag daar wel eens voorzichtiger mee om gaan. Ze is toen met die BSE crisis niet voor niks aangeklaagd door amerikaanse vleesproducenten. Als ze willens en wetens iemand zo aan het afbranden is dan blijkt wel weer dat ze zich niet van haar rol bewust is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |