Waarom post je dan nog hier?quote:Op maandag 20 februari 2006 09:13 schreef thedarkM het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom dit topic door blijft gaan. Er is niets nieuws te vertellen en ik denk dat ieders standpunt tot vervelens toe al duidelijk is.
Sterker nog, er is nooit "grap" geweest. Of ben je mentaal te beperkt om te bedenken dat het, van uit Jylland-Posten's perspectief, helemaal niet om het belachelijk maken van de profeet gaat, maar om de achterlijke zelfcensuur in Europese kranten?quote:
zullen we een lijstje maken met dingen die provocerend zouden kunnen zijn? Dan kunnen straks alle user-icons eraf.quote:Op maandag 20 februari 2006 09:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik vind de Deense vlag al onnodig provocerend.
Ik denk dat het weinig zin heeft. De Fok! crew heeft met hun standpunt duidelijk laten zien dat intimidatie loont en exhabitioneert nu met hetzelfde dictatoriaal wat weggelegd is aan extremisten.quote:Op maandag 20 februari 2006 09:23 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
zullen we een lijstje maken met dingen die provocerend zouden kunnen zijn? Dan kunnen straks alle user-icons eraf.
ziehier; het probleem.quote:At the end of September, a Danish standup comedian said in an interview with Jyllands-Posten that he had no problem urinating on the Bible in front of a camera, but he dared not do the same thing with the Koran.
Bron: http://www.nieuwnieuws.nl(...)eken_kerk_in_br.htmlquote:Vierhonderd boze moslims hebben in Sukkur, Zuid-Pakistan, een christelijke kerk geplunderd en in brand gestoken. De moslims waren boos naar aanleiding van geruchten dat een of andere christen pagina’s uit de koran in de fik had gestoken. De politie verklaarde dat de demonstratie ook gericht was tegen de spotprenten.
Idd net terug van Finland en daar wer5d ook al zo overdreven gereageerd op een finse website die de cartoons liet zien.quote:Op maandag 20 februari 2006 09:54 schreef SocialDisorder het volgende:
http://www.washingtonpost(...)AR2006021702499.html
[..]
ziehier; het probleem.
Wat staat er in jouw avatar?quote:Op maandag 20 februari 2006 12:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verbieden van prentjes als icoon
Je weet feedback te vinden, moet ik het veranderen van FA, dan zie je het wel gebeuren.quote:Op maandag 20 februari 2006 12:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat staat er in jouw avatar?
Voel me daar beledigd door, omdat ik het niet kan lezen. Kan best iets heel naars zijn, wat daar staat.
Zou verboden moeten worden, die onleesbare plaatjes.
quote:Kan iemand mij vertellen hoe de profeet er eigenlijk uitziet? Nee, nee, niet met een foto of tekening. Dat mag niet van de sharia, die wij anno 2006, in het tijdperk van de opperste individuele vrijheid, nu eenmaal allemaal hebben te eerbiedigen.
Bel me maar als u het weet. Dan ontmoeten we elkaar vervolgens ergens midden op de hei, al moeten we voor alle zekerheid wel enige codes afspreken. ’Het vingerhoedje danst de paso doble’ voor ’Mohammed heeft een baard’, of zoiets. Feind hört mit, misschien zelfs wel midden op de hei. Je kunt vandaag de dag niet voorzichtig genoeg wezen. Bovendien is het woensdag, handenhakdag, dus laten we ook maar een beetje vriendelijk voor onze broeders blijven. Maar ook weer niet al te vriendelijk, want dan gaan ze er weer iets van denken en gooien ze je met je hoofd naar beneden van het hoogste gebouw omdat je erger bent dan een hond of een varken. Ze hebben trouwens iets met hoge gebouwen, vindt u ook niet? Als ze je er niet vanaf willen gooien, willen ze erdoorheen vliegen. En...
Nee, niet afdwalen nu.
Ik stel de vraag, zoals in de eerste regel vervat, in de kersverse wetenschap dat verschillende carnavalsverenigingen hun volgelingen het verbod hebben opgelegd om tijdens de komende carnavalsoptochten als Mohammed verkleed te gaan. De cartoonaffaire noopte hen tot het instellen van deze maatregel, zo geeft men bijvoorbeeld in Oldenzaal en Heerlen toe.
Maar als niemand weet wat het uiterlijk van de profeet is omdat de islam het afdrukken van zijn beeltenis altijd heeft verboden, hoe kan je dan in vredesnaam waarheidsgetrouw als hem verkleed gaan?
Waar het verbod op neerkomt is dus dat niemand als het prototype van de Arabier carnaval mag vieren. De combinatie van jurk, baard en tulband is uit den boze. Nooit was het een probleem. Duizenden Arabieren hebben door de jaren heen de optochten opgesierd. Maar nu is het dus wel een probleem. Want ze zouden wel eens, zo vreest men, een fatwa kunnen uitroepen, of de Nederlandse ambassade in Teheran kunnen bestormen, u weet wel: de hoofdstad van het land waarvan de president, ook al zo’n verlicht type, de holocaust een mythe vindt.
Hoe zullen ze nu verkleed moeten gaan, daar in Oldenzaal en Heerlen?
Ik heb wel een idee: als het prototype van de Europeaan.
Men trekke een hondenpak aan. Men houde de staart voortdurend tussen de benen. En men renne jankend van angst weg zodra iemand in het publiek ’boe’ roept.
Dat zou wél waarheidsgetrouw zijn.
Linkjequote:Op maandag 20 februari 2006 12:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verbieden van prentjes als icoon
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |