Nee, dat WAS zo maar zeker de anglosaksische belegger/aandeelhouders doen er alles aan om uit hun naam, alles eruit te wringen wat er in zit. Gaat het bedrijf minder om welke reden dan ook dan verhandelen ze de boel gewoon...wat denk je nou? Ik heb het niet over een familie bedrijf of een bedrijf met historie dat veel prive aandeelhouders heeft.....De OP is toch duidelijk?quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:46 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat lijkt me niet aannemelijk omdat dan hun aandeel minder waard wordt.
[..]
je wordt daar in een dwangbuis gestopt??
Nee, want de aandelen zijn vrij verhandelbaar, lees: als het me niet zint dat stap ik eruit....Lekker voor lange termijn visies....lees de OP nog eensquote:Op donderdag 23 februari 2006 00:06 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Ze geven dus geen ruk om zichzelf?![]()
Hier zeg je het zelf al; De verhandel waarde is veel hoger dan het bedrijf eigenlijk waard is. Bedrijfsbelangen spelen nauwelijks een rol voor deze handelaren. Gevolg: Achterlijke budgeteringen en targets en medewerkers die nauwelijks nog als mens worden gezienquote:Op donderdag 23 februari 2006 00:06 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik ben wel bekend met Distressed securities waarbij dekkingsfondsen de genadeklap geven en de toko inderdaad liquideren (overigens in lang niet alle gevallen).
Maar op dit moment is het merendeel van de bedrijven overgewaardeerd. Kijk maar eens naar het verschil tussen de intrinsieke waarde en de handelswaarde en de koers/winst verhouding. Die is op dit moment veel groter dan tien jaar terug. Als investeerder betaal je dus al een premium.
Ik heb even beursgenoteerde bedrijven gepakt omdat dat het makkelijkst te achterhalen is
De belegger die instapt betaalt een marktwaarde. Als minderheid belegger heb je niet echt inspraak in de dagelijkse leiding van het bedrijf. Wel bij meerdheids posities maar die bemachtig je niet zo snel aangezien daarvoor een enorme molen in gan moet worden gezet (check recente voorbeelden: ABN-Amro- Antonveneta, Mittal-Arcelor etc.)quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:10 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Hier zeg je het zelf al; De verhandel waarde is veel hoger dan het bedrijf eigenlijk waard is. Bedrijfsbelangen spelen nauwelijks een rol voor deze handelaren. Gevolg: Achterlijke budgeteringen en targets en medewerkers die nauwelijks nog als mens worden gezien
maar je bent wel blij dat je een mp3 speler kan kopen?quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:10 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Hier zeg je het zelf al; De verhandel waarde is veel hoger dan het bedrijf eigenlijk waard is. Bedrijfsbelangen spelen nauwelijks een rol voor deze handelaren. Gevolg: Achterlijke budgeteringen en targets en medewerkers die nauwelijks nog als mens worden gezien
We hebben het hier toch niet over minderheidsbelangen??quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:12 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
De belegger die instapt betaalt een marktwaarde. Als minderheid belegger heb je niet echt inspraak in de dagelijkse leiding van het bedrijf. Wel bij meerdheids posities maar die bemachtig je niet zo snel aangezien daarvoor een enorme molen in gan moet worden gezet (check recente voorbeelden: ABN-Amro- Antonveneta, Mittal-Arcelor etc.)
Ik ken het principe wat jij aanhaalt alleen bij de door mij eerder aangehaalde distressed securities. Maar dan ging het bedrijf al niet goed
terecht toch. Het bedrijf is van hun. Niet van de werkneemrs of leveranciers of klantenquote:Op donderdag 23 februari 2006 00:13 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Nog eentje, waarom denk je dat de Anglosaksische rechtspersonen tegenwoordig zo in trek zijn? More power to de aandeelhouder!
Nee, maar verklaar je naderquote:Op donderdag 23 februari 2006 00:13 schreef McCarthy het volgende:
[..]
maar je bent wel blij dat je een mp3 speler kan kopen?
Voorbeeld?quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:13 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Nog eentje, waarom denk je dat de Anglosaksische rechtspersonen tegenwoordig zo in trek zijn? More power to de aandeelhouder!
Het principe is okay, het 'misbruik' en door de nieuwe regelingen grotere macht van aandeelhouders, gekoppelt aan hun direct belang niet. Overal wordt hier maar een heel selecht groepje mensen onevenredig beter van......Is dat goed??? mwoah die discussie durf ik wel aanquote:Op donderdag 23 februari 2006 00:15 schreef McCarthy het volgende:
[..]
terecht toch. Het bedrijf is van hun. Niet van de werkneemrs of leveranciers of klanten
het feit dat jij in de winkels zo'n enorme overlvoed aan goedkope kwalitatief goede producten kan kopen komt omdat bedrijven presteren, achter targets aanjagen en werknemers "afgemat" wordenquote:Op donderdag 23 februari 2006 00:15 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Nee, maar verklaar je nader
(blijf nog even op)
Limiteds zijn een soort BV, hardly the case waar het aandeelhouders betreft, en zeker niet speculatieve aandeelhoudersquote:Op donderdag 23 februari 2006 00:15 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Voorbeeld?
Anglosaksische rechtspersoon?
Je bedoelt limiteds? Heeft niets te maken met meer macht voor de aandeelhouderEerder met de kosten
Nee verdiep je eens in fairtrade. Uitknijpen van mensen en soms zelfs hele gebieden in het kader van Winst en Lage prijzen keur ik af ja.quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:17 schreef McCarthy het volgende:
[..]
het feit dat jij in de winkels zo'n enorme overlvoed aan goedkope kwalitatief goede producten kan kopen komt omdat bedrijven presteren, achter targets aanjagen en werknemers "afgemat" worden
ben je daar niet blij mee?
We hebbenhet hier over belangen van beleggingsfondsen/dekkingsfondsen in bedrijven. Dat is vaker een minderheidsbelang dan een meerderheidsbelangquote:Op donderdag 23 februari 2006 00:14 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
We hebben het hier toch niet over minderheidsbelangen??
iig gaan de klanten er op vooruit. als de klanten er namelijk op achteruit gaan klapt de koers van het bedrijf in.quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:16 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Het principe is okay, het 'misbruik' en door de nieuwe regelingen grotere macht van aandeelhouders, gekoppelt aan hun direct belang niet. Overal wordt hier maar een heel selecht groepje mensen onevenredig beter van......Is dat goed??? mwoah die discussie durf ik wel aan
Vandaar mijn vraagtekens! Waarom beantwoord je die nietquote:Op donderdag 23 februari 2006 00:17 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Limiteds zijn een soort BV, hardly the case waar het aandeelhouders betreft, en zeker niet speculatieve aandeelhouders
In China hebben de fabrieksarbeiders het beter dan dat ze op het platteland zittenquote:Op donderdag 23 februari 2006 00:19 schreef McCarthy het volgende:
[..]
iig gaan de klanten er op vooruit. als de klanten er namelijk op achteruit gaan klapt de koers van het bedrijf in.
wat jij misbruik noemt is niets anders dan efficienter en klantgerichter werken. Lijkt mij een mooie zaak.
we hadden het hier over het westerse bedrijfsleven en om de discussie niet veel ingewikkelder te maken lijkt het mij verstandig om daar voorlopig even bij te blijvenquote:Op donderdag 23 februari 2006 00:18 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Nee verdiep je eens in fairtrade. Uitknijpen van mensen en soms zelfs hele gebieden in het kader van Winst en Lage prijzen keur ik af ja.
Dat laatste is zo bij fondsen ja, maar evengoed zitten er ook loaded handelaren achter "fondsen"quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:19 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
We hebbenhet hier over belangen van beleggingsfondsen/dekkingsfondsen in bedrijven. Dat is vaker een minderheidsbelang dan een meerderheidsbelang
quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:19 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Vandaar mijn vraagtekens! Waarom beantwoord je die niet![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |