Ook geniaal jaquote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:31 schreef WithMe het volgende:
Op de vraag van Martijn hoe hij zich voelt als hij in een liveshow voor zoveel mensen z'n tekst vergeet:
"Alsof er een luikje in de grond opengaat waarin je wegzakt, alleen jammer genoeg is dat niet zo, dus je blijft gewoon staan."![]()
Ik denk dat hij dat zelf ook wel doorheeft, dus hij zal denk ik gaan voor een vrij makkelijk nummer, en daar heeft ie de hele week zwaaaar op geoefendquote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:41 schreef WithMe het volgende:
Tja, het gaat vanavond wel heel erg opvallen in het Nederlands.
Onder het genot van een jointje en wat roosviceequote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:42 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij dat zelf ook wel doorheeft, dus hij zal denk ik gaan voor een vrij makkelijk nummer, en daar heeft ie de hele week zwaaaar op geoefend.
Dat denk ik ook.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:42 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij dat zelf ook wel doorheeft, dus hij zal denk ik gaan voor een vrij makkelijk nummer, en daar heeft ie de hele week zwaaaar op geoefend.
Hij gaat vast zoiets als kom van dat dak af zingen, dat is niet zo'n moeilijke tekstquote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:46 schreef PeRi het volgende:
Zou 'ie vanavond weer zn tekst vergeten?
En daarom is hij nog steeds in de race! Geniaal die gast haha!quote:Uiteraard komt er, zoals elke week, een groot aantal onschuldige vragen voorbij die plotseling een zeer onverwachte wending nemen. Zo blijkt Raffaëla slechts één geluksgetal te hebben, 16, terwijl Harm er twee heeft. “Zeven en 76”, aldus Harm. “Waarom heb je er twee?”, vraagt Raffaëla daarop. Het antwoord is even simpel als briljant. “Met twee getallen heb ik twee keer zoveel kans op geluk”, antwoordt Harm gevat.
Hahahahaquote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:45 schreef Seiruu het volgende:
[..]
En daarom is hij nog steeds in de race! Geniaal die gast haha!
Vanwege zijn oogverblindende Idol-uitstralingquote:Op zaterdag 18 februari 2006 20:09 schreef Liejannuh het volgende:
Dit is echt te erg voor woorden!
Die jongen is niet te verstaan, hij kent zn tekst niet en het lijkt helemaal nergens op.
Waarom zit hij er nog in??????
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 20:18 schreef skiczukie het volgende:
Vorige week vond ik hem wel goed.
Hier sluit ik me volledig bij aan. Vanavond is zijn laatste optreden geweest.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 20:09 schreef Liejannuh het volgende:
Die jongen is niet te verstaan, hij kent zn tekst niet en het lijkt helemaal nergens op.
ik dacht eerst dattie engels zongquote:Op zaterdag 18 februari 2006 20:09 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ook Markiequote:
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:02 schreef Californian_dreamer het volgende:
best of all: Female Idol
Mensen met zo'n smaak moeten vooral niet stemmen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:06 schreef manou het volgende:
jammer!!! ik had nog wel een stem uitgebracht op harm...ik had nog nooit gestemd!....niet vor herhaling vatbaar dus....
Mensen die van muziek houden gaan geen Idols kijken.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:33 schreef WithMe het volgende:
[..]
Mensen met zo'n smaak moeten vooral niet stemmen.![]()
Laat ik het daar helemaal mee eens zijn.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:33 schreef -Hans- het volgende:
Terecht eruit. Wel jammer, ik mocht die Harm wel. Ik vind Harm niet zo'n standaard Idols type, en dat mag ik wel. Het is geen geweldige zanger, maar als persoon is hij denk ik niet verkeerd. Leuke opmerkingen/humor etc, en qua look vond ik het ook wel leuk.
Zijn ADHD verhaal vond ik dapper, je moet het maar willen delen met de rest van TV kijkend Nederland. Ik vind het ook wel eerlijk dat hij dat pas vertelde na het sluiten van de lijnen. Sympathieke gast die Harm.
Dat viel mij ook al op. Er was niets van te verstaan. Dacht even dat ie toen zijn tekst al kwijt was.quote:Op zondag 19 februari 2006 11:35 schreef Tom_Tom- het volgende:
Het begin van het eerste nummer was ook zo raar! Ik dacht eerst dat er iets met mijn geluid was, of met het geluid in de studio of de microfoon ofzo. Maar nee, hij was gewoon op z'n babies aan het brabbelen. Echt, ik vond het pijnlijk om naar te kijken.
100% mee eensch !!quote:Op zondag 19 februari 2006 12:50 schreef VirtualPOM het volgende:
Ik vond hem samen met Raffa de reden om naar deze idols te kijken. Maar het was op zich wel terecht dat hij moest vertrekken. Ik denk echter dat we van hem nog wel veel gaan horen, in tegenstelling tot een aantal anderen.
Ik hoop ECHT dat het publiek Raffa kiest als idol, want zij is verreweg de beste zangeres en heeft net als Harm iets wat ik in een 'Idol' zoek namelijk een apart karakter en ze is 100% haar vrolijke, gekke zelf.
ik dacht dat ie een Engels liedje zongquote:Op zondag 19 februari 2006 11:42 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op. Er was niets van te verstaan. Dacht even dat ie toen zijn tekst al kwijt was.
Ja klopt, ik verstond er ook geen ene reet van.quote:Op zondag 19 februari 2006 11:42 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op. Er was niets van te verstaan. Dacht even dat ie toen zijn tekst al kwijt was.
Bij het eerste nummer viel het me ook direct op. Ik voelde volgens mij direct de schaamte die Harm ook gevoeld moet hebben toenquote:Op zondag 19 februari 2006 15:43 schreef Natalie het volgende:
Bij 't tweede nummer viel het me trouwens meer op dat ie z'n tekst kwijt was.. En wéér dat ellendige geruil van hand qua microfoon gedurende het hele nummer.
Toen had -ie de tekst goed, maar was ie in de war met het geluid. Hij zette het verkeerde stukje in... tsja, en dan is het gewoon gebeurd...quote:Op zondag 19 februari 2006 15:43 schreef Natalie het volgende:
Bij 't tweede nummer viel het me trouwens meer op dat ie z'n tekst kwijt was.. En wéér dat ellendige geruil van hand qua microfoon gedurende het hele nummer.
Ja, dat deed iequote:Op zondag 19 februari 2006 15:55 schreef Lynx666 het volgende:
Bij het eerste nummer viel het me ook direct op. Ik voelde volgens mij direct de schaamte die Harm ook gevoeld moet hebben toen.
Bij het tweede nummer vond ik het echt sneu voor 'm. Hij begon zo goed.. Hij articuleerde eindelijk voor het eerst.
Ik ookquote:Op zondag 19 februari 2006 16:01 schreef Natalie het volgende:
Maar vind het helaas terecht dat ie eruit ligt.
Ik heb nooit echt zijn teksten verstaanquote:Op zondag 19 februari 2006 15:31 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ja klopt, ik verstond er ook geen ene reet van.
ik hoop eigenlijk helemaal niks meer van hem te zienquote:Op zondag 19 februari 2006 19:54 schreef XXXKarinXXX het volgende:
harm kan zich beter gaan richten op iets anders, presenteren ofzo, kan hij alles aflezen van de autocue
Ach ja, beter laat dan nooit, hè...quote:Harm gaat vandaag, na zijn gedwongen vertrek uit Idols, naar de dokter om zijn geheugenverlies te beteugelen. Broodnuchter blikte Harm na afloop van Idols terug op zijn gedwongen afscheid van het mediacircus: "Muziek is geen wedstrijd. Voor mij niet, in elk geval.''
Harm, die toen hij op het podium stond bij Smoorverliefd van Doe Maar tekstueel compleet de draad kwijtraakte, gaat iets doen aan zijn vergeetachtigheid die hem nu de kop kostte. Die ADHD, in combinatie met de stress van een optreden voor een miljoenenpubliek, verklaart de gaten die er op cruciale momenten in zijn geheugen vallen.
Maar daar gaat aan gewerkt worden, vertelt hij monter: "Maandag ga ik aan de medicijnen. Ik heb altijd moeten knokken om een beetje mee te kunnen draaien. Zo ver als nu ben ik mijn hele leven nog niet gekomen. De vier meiden die nu zijn overgebleven wens ik echt het allerbeste. Zij verdienen het om door te gaan.''
[...]
quote:Idol Harm heeft weer tijd om bij zijn ouders te eten
Harm Jacobs at gisteravond weer als vanouds thuis, bij zijn ouders in Druten. De Idols - kandidaat werd zaterdagavond weggestemd door het publiek.
Moeder Willy Jacobs uit Druten is apetrots op haar zoon. Niet alleen omdat hij het zover schopte tijdens de populaire talentenjacht, maar ook omdat hij voor de camera eerlijk vertelde over zijn adhd.
"We zeggen steeds tegen hem: we zijn zó trots op jou."
Concentratiestoornissen zijn er de oorzaak van dat Harm zaterdagavond op de bühne een paar keer zijn tekst vergat. Normaal heeft de in Nijmegen woonachtige Drutenaar daar bij het musiceren weinig last van, weet moeder. Maar op een podium met een miljoenenkoppig publiek (voor de buis) worden de zenuwen hem de baas.
Harm vertelt zelf dat hij met het oog op zijn carrière na Idols volgende week naar een psychologe gaat. Om te leren hoe hij zijn teksten moet onthouden. "Zij kan me bij de hand pakken", vertelt hij vanuit de kroeg in Druten. "Dan heb je de rust om te focussen op datgene waar je bezig wilt zijn."
De ouders van Harm beleefden net als hun zoon spannende weken. Het was een hartstikke leuke tijd. "Normaal komen wij nooit in een studio. We hebben tegen de bewakers in Hilversum gezegd dat we ze wel zullen missen."
De komende zaterdagavonden zitten de ouders van Harm met hapjes voor de tv. Ze willen zeker kijken hoe het afloopt.
"Na de uitzending zaterdag hebben we hem nog gesproken. Hij is blij dat het zo gelopen is, er is een last van zijn schouders gevallen. Het liefste wat hij doet, is toch zingen met een goede band."
Als kleine jongen liep Harm al zingend door het huis. "We zeiden weleens tegen hem: als je nou je mond niet houdt, plakken we hem dicht." De lange dunne jongen zong in het koortje van de kerk. Soms was hij zo nerveus, dat hij het in zijn broek deed, herinnert moeder zich.
De Drutenaren hebben alle vertrouwen in de toekomst. "Hij zingt gewoon hartstikke mooi en het is zo'n leuke persoonlijkheid. Hij is heel lief. Misschien moet ik dat niet zeggen, is het niet goed voor zijn imago omdat hij stoer moet zijn, maar toch."
Gistermiddag kwam Harm naar zijn ouderlijk huis. Moeder Willy: "Ik had hem aan de telefoon en zei: 'jongen, kom lekker thuis eten.' Als wij met z'n allen bij elkaar zijn, is het altijd feest."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |