abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 februari 2006 @ 16:42:54 #201
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35257891

Zo leer je het ook

Had dus betrekking op dat vergrootglas dit bericht, en dan het weiland in de fik steken. Zo leer je pyromaantje spelen
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 19 februari 2006 @ 16:45:41 #202
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35257987
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:41 schreef gaai het volgende:
Mijn jongste ( net 5 jaar ) zit op een school voor kinderen met een spraak-/taalachterstand
en hij trekt er heel regelmatig op uit met het klasje.... een ritje met de bus naar het treinstation, een middagje bij de bakker kijken, een ijsje kopen in de winkel, naar de kinderboerderij, enz. enz.

Ik vind dat zó leuk! En er blijft een boel meer hangen, omdat ze het aan een heuse 'ervaring' kunnen koppelen. Op die manier wordt leren leuker, denk ik.......

(geen idee wat ik met deze post duidelijk wil maken, jullie hadden het over lezen...... )
Dit is ouwehoer je hoeft niet persee wat duidelijk te maken

Ik lul ook soms in de ruimte hier

Achteraf gezien was ik ook beter af geweest op een andere school. Maar geen enkele school was passend in mijn jeugd. Opgesloten zijn tussen 4 muren. Ik ervaarde het vaak als gevangenis.

En ik werd gek van al die uren zitten achter elkaar. Ik had geen adhd of iets dergelijks. Maar ik denk dat ik het nodig had om af en toe op te staan. En dat mocht niet. Je werd gedwongen om te blijven zitten de hele tijd. Zo ga je toch niet met mensen om Laat staan met kinderen. Kinderen moet je laten spelen.

Kinderen moet je de vrijheid gunnen. Dus niet opsluiten, laten verkennen. Niet teveel instructies geven, zelf laten uitvinden. Zelf op onderzoek laten uitgaan ook. Zelf-lerend laten bezig zijn.
  zondag 19 februari 2006 @ 17:23:54 #203
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35259225

I am high!!!! Ik zit in hogere sferen

Zo high!! Als een vlaamse papegaaaaai.

Zonder wiet
pi_35259911
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:41 schreef gaai het volgende:
Mijn jongste ( net 5 jaar ) zit op een school voor kinderen met een spraak-/taalachterstand
en hij trekt er heel regelmatig op uit met het klasje.... een ritje met de bus naar het treinstation, een middagje bij de bakker kijken, een ijsje kopen in de winkel, naar de kinderboerderij, enz. enz.

Ik vind dat zó leuk! En er blijft een boel meer hangen, omdat ze het aan een heuse 'ervaring' kunnen koppelen. Op die manier wordt leren leuker, denk ik.......

(geen idee wat ik met deze post duidelijk wil maken, jullie hadden het over lezen...... )
Hahahaha

Ik denk dat dat ook "de" manier is voor veel kinderen.

Persoonlijk vind ik de manier zoals jij hier beschrijft uitstekend om een kind te laten leren.
Ik vind het erg jammer dat dit niet meer toegepast wordt in het leersysteem.

Kleine dingen zoals pannekoeken bakken op de kinderboerderij.
Zelf alle ingrediënten van de juiste plaats halen (het ei onder het achterwerk van de kip enzo ).

Interactief leren.. het zien, het voelen.. het ervaren.. en zo eigenlijk veel meer leren dan 1 + 1 = 2

Want zelf een ijsje kopen.
er zit het aspect "rekenen" in.. betalen.. teruggave...
kennismaken met geld als goedje.
Mondig worden, zelfvertrouwen opbouwen.. je moet toch maar die verkoper aanspreken, duidelijk maken wat je wenst... en je bereikt er echt iets mee, want je loopt uiteindelijk weg met het lekkere ijsje.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 19 februari 2006 @ 17:48:00 #205
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35260061
Beloning inderdaad

En niet alleen met een makkelijke sticker.

Op tv hoor ik nu een Duitser Nederlands praten

Heb ik toch respect voor

En ze praat goed Nederlands. Een beetje accent maar dat accent hoor je bijna niet.
  zondag 19 februari 2006 @ 17:48:03 #206
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_35260063
gedeeltelijk mee eens.

maar dingen zoals taal en rekenen zijn toch ook dingen die je leert door herhaling.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zondag 19 februari 2006 @ 17:51:43 #207
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35260209
Klopt, herhaling en herhaling, in je geheugen stampen als het ware. Zodat het erin blijft zitten.

Maar dan moeten ze op scholen gewoon lekkere stoelen gebruiken. Of gebruiken ze nu betere stoelen? Ik kan me nog herinneren dat het slechte stoelen waren. Of zorgt een harde stoel voor een betere prestatie Mag je niet achter over leunen tijdens het leren? Niet helemaal achterover maar gewoon een beetje.

Het gaat ook om het geld natuurlijk, er is nooit genoeg geld. En het draait niet alleen om het geld. Het draait erom dat er nooit genoeg is. Altijd schaarste, en daarom is alles zo duur.
pi_35260608
quote:
Op zondag 19 februari 2006 14:37 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Ik ken het gevoel

Edit: Ik heb ook wel eens aangeschoten in het PM scherm van yvonne zitten blaten
Ken het ook, ja. Heb ooit eens een pm aan de verkeerde persoon gestuurd
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_35260720
Oi Vamp...... Ik zou willen dat mijn joch zo graag las. Hij leest wel graag..... mits het op een computerscherm staat.

Maar ja.... hij heeft alle bij elkaar maanden school gemist om andere dingen te doen waar je als kind heel erg veel wijzer van wordt dan in de schoolbankjes zitten.
Soweto life kent weer andere leerzame aspecten
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 19 februari 2006 @ 18:07:00 #210
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35260791
Ik ben vaak aangeschoten geweest op internet en dan is het gedrag gewoon niet passend

Het past niet bij me op dat moment.

Het is alleen lachwekkend voor anderen, of anderen gaan je beoordelen erop.
  zondag 19 februari 2006 @ 18:08:43 #211
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35260861
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:06 schreef nokwanda het volgende:

Soweto life kent weer andere leerzame aspecten
Het hele leven is leerzaam

Alles in het leven is leerzaam. Ik denk dat het leven gewoon voor leren staat.
  zondag 19 februari 2006 @ 18:13:13 #212
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35261058
quote:
Op zondag 19 februari 2006 14:37 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Ik ken het gevoel

Edit: Ik heb ook wel eens aangeschoten in het PM scherm van yvonne zitten blaten
PM scherm van messenger van msn Of op fok voor de crew Of heeft de crew ook geen pm systeem voor de crew? Of is dat geheime informatie

Ik heb dat ook vaker gedaan, maar ik was niet op aarde. Als ik teveel drink ben ik sowieso niet op aarde.

En dan verlies ik controle. Ik drink dus om de smaak, en niet om zat te worden. Maar zodra ik teveel heb gehad, dan ga ik vanzelf dronken worden. Het is net dat ene biertje teveel. Daar waar ik niet stop zeg.

Eigenlijk zou ik steeds een bepaalde hoeveelheid moeten pakken. Ik ga dat ook doen dus. Het is niet eens nodig om teveel te drinken. Het zorgt tevens dat ik de dag erna niet helemaal helder opsta.

En dan heb je nog de snelheid waarmee ik bier kan drinken. Soms doe ik 30 minuten met 1 glas. Soms nog langer. En er zijn soms tijden dat ik een glas gulzig drink. Heb dat allemaal tijdens het stappen geleerd en tijdens de tijd van studeren. Daar ging het vaak erom, om zo snel mogelijk het glas leeg te drinken

Genieten van bier...sowieso genieten. Ook van eten. Ik eet ook snel. Ik heb een oom die eet op zijn dooie gemak. Ik eet niet extreem snel, maar ik eet nog te snel. En alle snelheid die niet gewenst is moet eruit.

Gewenste snelheid mag erin. Maar bij eten en drinken heeft het vaak geen zin om snel te zijn hier.
pi_35261080
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:08 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Het hele leven is leerzaam

Alles in het leven is leerzaam. Ik denk dat het leven gewoon voor leren staat.
Dat is zo. Maar het leven daar is beduidend anders voor zowel kinderen als volwassenen, dan hier.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35261134
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:07 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik ben vaak aangeschoten geweest op internet en dan is het gedrag gewoon niet passend

Het past niet bij me op dat moment.

Het is alleen lachwekkend voor anderen, of anderen gaan je beoordelen erop.
Pfff.... als mensen je daarop gaan beoordelen.....
Veel van die mensen moeten dan maar es naar zichzelf kijken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 19 februari 2006 @ 18:20:18 #215
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35261401
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:13 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar het leven daar is beduidend anders voor zowel kinderen als volwassenen, dan hier.
Je hebt het over arme landen?? Had het ff niet helemaal door, Die mensen leren overleven denk ik, in de meest bittere omstandigheden. Stel het komt ooit goed met die landen, dan heb je aan die mensen de beste arbeidskrachten. Ga je die mensen daar onderwijzen dan krijg je volgens mij echt sterke mensen.

Door de overlevingskracht volgens mij.

Arbeidskracht kan negatief klinken, maar het is positief als je met plezier werkt volgens mij. Werken als onderdeel van het leven is fijn als het gewenst is.

Vraag me nu af, of het ooit goed komt met ontwikkelingslanden. Ik denk dat er veel moet veranderen in ontwikkelingshulp. Een hele andere manier van aanpak ook. Nu is het al tientallen jaren of nog langer waardeloos en hetzelfde, dus dan zou je toch denken dat ze eindelijk eens een andere aanpak gaan hanteren. Maar het kan ook zijn dat het roeien tegen de stroming in is.
  zondag 19 februari 2006 @ 18:24:51 #216
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35261576
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:14 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Pfff.... als mensen je daarop gaan beoordelen.....
Veel van die mensen moeten dan maar es naar zichzelf kijken.

Klopt. Iedereen zou naar zichzelf moeten kijken eerst. Eerst naar eigen fouten en gebreken en dan pas naar de ander.

Dacht ik net nog aan. Mensen zouden elkaar puur en alleen in het heden moeten beoordelen. Vergeven en vergeten ook wel. Het heden is zoals ik vanmiddag schreef van belang.

Elkaar beoordelen op fouten van gisteren is zelfs niet altijd nuttig. Je kunt mensen straffen, maar dat is wat anders. Zoals in het rechtssysteem gebeurt. Maar dan vraag ik me ook af van. Waarom zou je een crimineel 40 jaar langer vasthouden als hij 40 jaar eerder klaar is om terug te keren in de maatschappij.

Hij heeft de daad toch gedaan. Ik vind een systeem gebaseerd op wraak gewoon niet goed. Zit een crimineel vast voor 3 maanden en ziet hij de fout in, en beseft hij de fout. Dan zou je hem meteen moeten vrij laten. En niet onnodig lang laten zitten. Kost alleen maar onnodig veel geld.

En je maakt het die mensen na de straf onmogelijk om normaal te kunnen functioneren weer.

Maar zo denk ik dus. Straffen en celstraffen. Kan zijn dat ik nu een hele foute benadering heb. Maar ik vind dat straf nut moet hebben. Heeft de straf nut gehad, dan zou de gedetineerde weer vrij gelaten moeten worden.

Dan heb je nog de nabestaanden. Maar die zouden de situatie moeten accepteren misschien. Gunt de nabestaande de dader langere straf, dan is er weer sprake van wraak. En wraak is een hoodfzonde of niet Wat ik begrepen heb van de film "Seven" dus.

Kleine kanttekening. Het strafsysteem moet een voorbeeld zijn, lage straffen mogen niet uitnodigen tot meer geweld. Maar ik vraag me af of lagere straffen leiden tot meer geweld. Is het strafsysteem een lachtertje dan kan dat inderdaad zo zijn. Maar je gaat in een beter systeem mensen niet zomaar vrij geven.

Ik ben dus voor mezelf aan het denken nu over foute aanpakken

[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 19-02-2006 18:34:55 ]
  zondag 19 februari 2006 @ 18:25:14 #217
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_35261595
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:13 schreef Dromenvanger het volgende:
PM scherm van messenger van msn Of op fok voor de crew Of heeft de crew ook geen pm systeem voor de crew? Of is dat geheime informatie
Neuh niks geheims. Was ergens op IRC. Crew info heb ik geen toegang toe
quote:
Ik heb dat ook vaker gedaan, maar ik was niet op aarde. Als ik teveel drink ben ik sowieso niet op aarde.
Mja drank kan dingen fuzzy maken idd.
quote:
En dan verlies ik controle. Ik drink dus om de smaak, en niet om zat te worden. Maar zodra ik teveel heb gehad, dan ga ik vanzelf dronken worden. Het is net dat ene biertje teveel. Daar waar ik niet stop zeg.

Eigenlijk zou ik steeds een bepaalde hoeveelheid moeten pakken. Ik ga dat ook doen dus. Het is niet eens nodig om teveel te drinken. Het zorgt tevens dat ik de dag erna niet helemaal helder opsta.
het probleem is dat je soms sneller aangeschoten raakt dan anders. Bijvoorbeeld als je te weinig hebt gegeten. Om controle te behouden en toch drank te gebruiken vergt volgens mij een goede zelfkennis van je grenzen.

Och zolang je er maar van geniet en het geen negatieve effecten op je leven heeft is er niet veel mis imho. Alle met mate, dat wel.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zondag 19 februari 2006 @ 18:31:05 #218
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35261872
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:25 schreef livEliveD het volgende:

het probleem is dat je soms sneller aangeschoten raakt dan anders. Bijvoorbeeld als je te weinig hebt gegeten. Om controle te behouden en toch drank te gebruiken vergt volgens mij een goede zelfkennis van je grenzen.

Och zolang je er maar van geniet en het geen negatieve effecten op je leven heeft is er niet veel mis imho. Alle met mate, dat wel.
Je eigen grenzen kennen inderdaad. Grenzen van het ontoelaatbare. Grenzen van het toelaatbare dat boeit weinig. Die kun je met kilometers hoogte overstijgen als het ware.

Kansen en bedreigingen weer.

Nu sigaret roken, ik weet dat het een bedreiging is. Ik weet dat ik niet altijd kan doorgaan ermee. Maar ik weet ook dat ik nog tijd heb om te roken. En steeds door het uitstellen en de datum van stoppen verleggen, blijf ik roken.

Dat gebeurt bij meer mensen. Ik was een keer in het ziekenhuis en je zag gewoon mensen in pyjama en met infuus buiten staan roken. Ze waren al zo ziek als maar zijn kan, en roken zich alsnog een sigaret in de kou met infuus bij zich. Zag echt niet uit

Deja vus moment...deja vus moment. Ik had ff een deja vus moment

Deja vus momenten betekenen ook wat.
  zondag 19 februari 2006 @ 18:40:37 #219
8372 Bastard
Persona non grata
pi_35262392
Ik post haar hier ook gewoon

Gaat hard he?
The truth was in here.
pi_35262624
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:20 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Je hebt het over arme landen?? Had het ff niet helemaal door, Die mensen leren overleven denk ik, in de meest bittere omstandigheden. Stel het komt ooit goed met die landen, dan heb je aan die mensen de beste arbeidskrachten. Ga je die mensen daar onderwijzen dan krijg je volgens mij echt sterke mensen.

Door de overlevingskracht volgens mij.

Arbeidskracht kan negatief klinken, maar het is positief als je met plezier werkt volgens mij. Werken als onderdeel van het leven is fijn als het gewenst is.

Vraag me nu af, of het ooit goed komt met ontwikkelingslanden. Ik denk dat er veel moet veranderen in ontwikkelingshulp. Een hele andere manier van aanpak ook. Nu is het al tientallen jaren of nog langer waardeloos en hetzelfde, dus dan zou je toch denken dat ze eindelijk eens een andere aanpak gaan hanteren. Maar het kan ook zijn dat het roeien tegen de stroming in is.
Nou ja.... ik zei Soweto. Johannesburg, Zuid Afrika dus.
En ik hecht er geen waardeoordeel aan in de zin van beter of slechter dan hier. Sommige dingen die hier gewoon zijn , zijn het daar niet en omgekeerd.
En economisch...... tja..... dat is ook een waardeoordeel, voor een deel. Er zijn weer andere waarden. Er zijn daar andere dingen waar men daar niet arm in is.

Ontwikkelingslanden..... ook zo n impliciet waardeoordeel in het woord alleen al. Arrogant. Alsof west europese landen zich niet moeten ontwikkelen. Walgelijk om te denken dat men hier de waarheid in pacht heeft. Is gewoon niet zo.
In dat opzicht moet er juist veel veranderen in de ontwikkelingshulp.
Hulp bieden... ja.... maar niet de hulp waar je zelf uiteindelijk stiekem beter van wordt door als het ware het kopen van regeringen of er voorwaarden voor afname aan verbinden. En vanuit een gelijkwaardigheid en met een totaal andere filosofie. Weg met die gore arrogantie.

Het is daar gewoon anders, helemaal anders. Het hele leven is anders en je moet er ook niet naartoe gaan met vooroordelen in je kop maar gewoon leven en doen. Ervaren. Open.

En ja..... ik zie daar idd meer overlevingskracht. Daardoor ook meer creativiteit in hoe dat te doen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 19 februari 2006 @ 18:46:36 #221
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35262679
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:40 schreef Bastard het volgende:

[afbeelding]

Gaat hard he?

Mooie foto

Jong leven

Een heel leven voor de boeg

Helemaal fris

Allemaal kansen nog
pi_35262755
quote:

[afbeelding]

Gaat hard he?
JAAAAA Gaat errug hard. Mooie foto Bastard. lekker mollig ding

Mijn kleine mini-dinnetje besloot eergister dat ze moest lopen voor haar eerste verjaardag. Ik vandaag dus helemaal een emo-muts. Zit ik daar te blubberen op haar verjaardag....
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 19 februari 2006 @ 18:49:10 #223
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35262816
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:45 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Nou ja.... ik zei Soweto. Johannesburg, Zuid Afrika dus.
En ik hecht er geen waardeoordeel aan in de zin van beter of slechter dan hier. Sommige dingen die hier gewoon zijn , zijn het daar niet en omgekeerd.
En economisch...... tja..... dat is ook een waardeoordeel, voor een deel. Er zijn weer andere waarden. Er zijn daar andere dingen waar men daar niet arm in is.

Ontwikkelingslanden..... ook zo n impliciet waardeoordeel in het woord alleen al. Arrogant. Alsof west europese landen zich niet moeten ontwikkelen. Walgelijk om te denken dat men hier de waarheid in pacht heeft. Is gewoon niet zo.
In dat opzicht moet er juist veel veranderen in de ontwikkelingshulp.
Hulp bieden... ja.... maar niet de hulp waar je zelf uiteindelijk stiekem beter van wordt door als het ware het kopen van regeringen of er voorwaarden voor afname aan verbinden. En vanuit een gelijkwaardigheid en met een totaal andere filosofie. Weg met die gore arrogantie.

Het is daar gewoon anders, helemaal anders. Het hele leven is anders en je moet er ook niet naartoe gaan met vooroordelen in je kop maar gewoon leven en doen. Ervaren. Open.

En ja..... ik zie daar idd meer overlevingskracht. Daardoor ook meer creativiteit in hoe dat te doen.
Dus het zijn wel gezonde landen

Ik krijg dan een hele andere kijk erop. Hoe jij het brengt komt het over alsof het toch gezond is daar. Dat die mensen gelukkig zijn. Ze zullen misschien zeker geluk hebben. Maar waarom brengen ze dan kinderen in beeld die smekend kijken om een beter leven te krijgen

En waarom laten ze mensen zien die in de rij staan voor voedsel

Zijn ze niet hulp-behoevend

Ik weet het dus niet. Ze zullen onderling zeker sterke banden hebben. Maar als er zoveel mensen sterven van de honger, dan lijkt me dat gewoon geen gezonde situatie.

Tuurlijk zullen die mensen niet snel wennen aan een kapitaliserende wereld. Kapitaliserende Bestaat dat woord wel Maar wat is voor die mensen dan een ideale wereld

Weet je waar die mensen van dromen Ze zullen toch wel een droom hebben over hoe een ideale wereld eruit ziet of niet
  zondag 19 februari 2006 @ 18:49:51 #224
8372 Bastard
Persona non grata
pi_35262854
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:46 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Mooie foto

Jong leven

Een heel leven voor de boeg

Helemaal fris

Allemaal kansen nog
Inderdaad.. zo onwetend nog, zo geen benul van waar ze is of wat de dingen om haar betekenen. Alleen maar leven wat bestaat uit gevoelens, geen gedachte, geen zorgen, alles leeg.. op gevoel na.

Tis net een klein elfje met roze doorzichtige vleugeltjes
The truth was in here.
  zondag 19 februari 2006 @ 18:50:38 #225
8372 Bastard
Persona non grata
pi_35262887
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:48 schreef nokwanda het volgende:

[..]

JAAAAA Gaat errug hard. Mooie foto Bastard. lekker mollig ding

Mijn kleine mini-dinnetje besloot eergister dat ze moest lopen voor haar eerste verjaardag. Ik vandaag dus helemaal een emo-muts. Zit ik daar te blubberen op haar verjaardag....
Dat lijkt mij inderdaad ook een emo moment
The truth was in here.
  zondag 19 februari 2006 @ 18:52:05 #226
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_35262960
quote:

[afbeelding]

Gaat hard he?
Cute
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zondag 19 februari 2006 @ 18:54:30 #227
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35263093
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:49 schreef Bastard het volgende:

[..]

Inderdaad.. zo onwetend nog, zo geen benul van waar ze is of wat de dingen om haar betekenen. Alleen maar leven wat bestaat uit gevoelens, geen gedachte, geen zorgen, alles leeg.. op gevoel na.

Tis net een klein elfje met roze doorzichtige vleugeltjes

Een puur bestaan nog

Helemaal leeg van negatieve indrukken ook. Negatieve indrukken die ieder mens tegen komt op de een of andere manier.

Puurder dan een baby kan haast niet. Ik bedoel, het leven is nog zo vers en fris. Je hebt nog een schone ziel als het ware.

Ik laat me ook ff gaan. Maar de foto van jou, zegt me wel wat Jong leven en fris leven.

En hopelijk komt ze alleen maar goede dingen tegen

Maar het goede is altijd aanwezig. Dus dat komt wel goed. Goed en kwaad, het staat altijd in verhouding met elkaar. Zolang de goede tijden maar aanwezig blijven
  zondag 19 februari 2006 @ 19:18:45 #228
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35264118
Klaar met eten

Doet goed
pi_35264495
Hallo jongens, hoe gaat het? En in het bijzonder: met MIRAGE??????????????
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_35264497
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:49 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Dus het zijn wel gezonde landen
Nee. En ja
Sommige aspecten zijn heel ongezond en sommigen heel gezond. Geen zwart wit situatie dus.
Net als hier dus. Maar dan anders.
het land van melk en honing bestaat niet.
quote:

Ik krijg dan een hele andere kijk erop. Hoe jij het brengt komt het over alsof het toch gezond is daar. Dat die mensen gelukkig zijn. Ze zullen misschien zeker geluk hebben. Maar waarom brengen ze dan kinderen in beeld die smekend kijken om een beter leven te krijgen

En waarom laten ze mensen zien die in de rij staan voor voedsel

Zijn ze niet hulp-behoevend
Ja en nee. weer.

Ja... veel mensen zijn gelukkig. En veel ook niet. Net als hier. En om even diverse menselijke redenen.
Ze laten die mensen zien omdat die er ook zijn. De andere kant laat m,en niet snel zien. Alleen maar het negatieve. Foute beel;dvorming. Wil niet zeggen dat die ellende er niet is. Die is er wel.
Afrika is enorm. In verschillende gebieden is er verschillende problematiek met diverse achtergronden.
Ik kan alleen van Zuid Afrika spreken. En ook daar zijn er verschillende gebieden. Het platteland is totaal anders dan de stad en KwaZulu-Natal is weer anders dan de Northern province of Freestate. De problematiek is anders, de grondstoffen, weersomstandigheden en een deel van de geschiedenis is anders.

AIDS en wat daaraan gerelateerd is is overal een enorm probleem. Voor arm en rijk hoewel het daar wel een armoexdeziekte is. Is Thabo Mbeki wel eens op aangevallen omdat ie dat zei. Maar het is waar.

Dit probleem is verschrikkelijk. Het maakt me ook heel bang.
quote:
Ik weet het dus niet. Ze zullen onderling zeker sterke banden hebben. Maar als er zoveel mensen sterven van de honger, dan lijkt me dat gewoon geen gezonde situatie.
Er sterven dus meer mensen aan AIDS dan aan armoede. Maar veel heeft te maken met opleiding, werk hebben, geld voor educatie en daarmee een algeheel andere houding naar zaken als gezondheid, opvoeding en taboes. Is heel complex en niet zomaar 1,2,3 opgelost

Maar ja...... de familiestructuur is veel sterker dan hier. Mijn zussen daar zouden het een heel normale zaak vinden als ik daar kwam wonen en hele dagen zou gaan werken en Joel bij een van hen zou laten.
Dat hij in toenemende maten volwassen taken in het huishouden op zich zou nemen is daar ook veel nortmaler dan hier. Maar daardoor groei je wel veel nuttiger en erg gewenst door niet alleen je ouders maar door de hele familie op.

Dat is wat mensen hier totaal missen en wat mensen letterlijk ziek maakt.
Het gras is altijd groener bij de buren....mensen daar denken dat het hier makkelijk is maar kijken alleen maar naar economische omstandigheden en wat ermee samenhangt (educatie, gezondheidszorg, werkgelegenheid) maar vergeten de sociale kant. Ik ken heel wat Afrikanen die aan dat gemis echt onderdoor zijn gegaan.
Dat is veel meer van invloed op de kwaliteit van leven dan je zou denken. Vooral als je niet in een totaal individualistische wereld bent opgegroeid.

Dat aspect mis ik hier in Nederland heel erg. Maar ik creeer het wel om me heen. het heeft me gemaakt tot wie ik ben en het is een positief iets waarmee ik anderen kan besmetten. iig een stuk beter dan AIDS
quote:
Tuurlijk zullen die mensen niet snel wennen aan een kapitaliserende wereld. Kapitaliserende Bestaat dat woord wel Maar wat is voor die mensen dan een ideale wereld
Helaas wel. Heel veel problemen die er nu zijn mbt armoede en de bevinding daarvan zijn gerelateerd aan een kapitalistische visie van enkelen maar soms ook velen.
Men is afhankelijk gemaakt van kapitalistische motieven. Net als hier.
Het bezit van materieel gaat altijd ten koste van een gezamelijk doel. Het corrumpeert mensen in alle rangen en standen. Onderlinge jaloezie viert hoogtij door bezit en de status die eraan verbonden is. En aangezien de wereld daarop lijkt te draaien wil men meedoen.
Mijn bevinding is dat naarmate men meer bezit en meer waarde hecht aan bezit, men individualistischer wordt. Men gaat meer verdienen maar vindt het niet lekker om dat met familie te delen.
Ik heb dat vaak zien gebeuren.
Ken ook mensen daar die een prima inkomen hebben en een prachtig huis, maar ook diep ongelukkig zijn.
quote:
Weet je waar die mensen van dromen Ze zullen toch wel een droom hebben over hoe een ideale wereld eruit ziet of niet
Dus....... er is niets anders. Het is anders maar de menselijke emoties zijn op een andere manier ook gelijk. Het is geen andere wereld maar ook weer wel. Het ligt eraan hoe diep je kijkt. Oppervlakkig is het anders. Maar de dromen en wensen van mensen en zielen zijn gelijk in de kern.

De dromen en wensen van ego's..... maar ook de dromen en wensen van de ziel... het grote leren.

Dit is niet een snel uit te leggen iets. Het is niet oppervlakkig en er zijn ongetwijfeld tig aspecten die ik niet even gauw kan bedenken maar waarvan ik weet dat ze meespelen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35264713
Joehoe!

waar is iedereen
  zondag 19 februari 2006 @ 19:36:00 #232
139452 gaai
zwarte poes
pi_35264744
Oeh 'iedereen' daar hoor ik ook bij.......

Joehoe
*I just realized.....i don't care*
pi_35264772
haha! Aangenaam, Barbara
  zondag 19 februari 2006 @ 19:36:41 #234
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35264775
Nok

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Heb alles gelezen en je opent hier weer mijn ogen een beetje.

Heb niet veel toe te voegen of te vragen maar dat komt misschien nog. Ik ben een beetje moe geworden van de dag. 12 uur wakker in totaal en die zijn snel voorbij gegaan. Het het idee alsof de dag voorbij vloog. Alsof de dag gewoon niet bestond. Alsof het alleen nu was. Het moment.

Het is ook niet alleen maar zwart wit inderdaad, het is sowieso geen zwart wit wereld als je het mij vraagt. De wereld bevat kleur. En sowieso heeft ieder mens een aura met kleuren en zo zijn er nog meer kleuren te zien als je beter oplet.

Ik ben moe dus ga heel ff rusten.
  zondag 19 februari 2006 @ 19:37:47 #235
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35264809
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:36 schreef gaai het volgende:
Oeh 'iedereen' daar hoor ik ook bij.......

Joehoe
Waarom zou jij niet bij iedereen horen

Ik denk niet dat het hier een besloten club is of iets dergelijks Of ik heb het fout. Volgens mij is iedereen welkom hier.

pi_35264826
Haai gaai en barb
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35264868
Barbagaai
  zondag 19 februari 2006 @ 19:40:08 #238
139452 gaai
zwarte poes
pi_35264894
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:37 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het hier een besloten club is of iets dergelijks Of ik heb het fout. Volgens mij is iedereen welkom hier.

Nou ja, ik ben wel een tikje nieuw hè......en om dan meteen te posten alsof je niet anders hebt gedaan.......maar thnQ anywayzz
*I just realized.....i don't care*
pi_35264898
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:37 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Mits 'iedereen' ('para')'normaal' doet wel ja
pi_35264963
Maar ben weer even weg, ik ga even wat lezen. Ben moe! kuzzies! en tot later
pi_35265116
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:40 schreef gaai het volgende:

[..]

Nou ja, ik ben wel een tikje nieuw hè......en om dan meteen te posten alsof je niet anders hebt gedaan.......maar thnQ anywayzz
Is juist leuk. Vers bloed
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 19 februari 2006 @ 19:49:52 #242
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35265254
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:40 schreef gaai het volgende:

[..]

Gewoon jezelf mengen in het topic

Ben kapot aan het worden, dus ik ga het niet lang maken vandaag. Ik ga nog ff muziek luisteren via winamp en dan zoek ik de bank op.

Morgen naar Heerlen toe ff om 13:00 en daarna weer terug naar Brunssum. Meteen voor een nieuw toetsenbord kijken. Ik wil een toetsenbord met licht. Alleen vraag ik me af, of het licht niet gaat storen. Maar ik wil eens ervaren hoe het is om in het donker te typen met oplichtende toetsen

Het Close Encounters gevoel waar ze met UFO's doen communiceren een beetje

Soms denk ik wel eens dat ik via dit toetsenbord en via het geschrift Aliens doe benaderen Dat ik dichterbij ze kom doordat de sensor werkt. Dat ik signalen uitzendt in de ruimte ook wel.

Door te focussen, ik focus dus de hele tijd als ik aan het schrijven ben. En door de focus straalt de gedachte omhoog.
  zondag 19 februari 2006 @ 19:52:07 #243
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35265323
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:46 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Is juist leuk. Vers bloed
Inderdaad

Nieuwe impulsen
  zondag 19 februari 2006 @ 19:52:50 #244
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35265354
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:40 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Mits 'iedereen' ('para')'normaal' doet wel ja
Jah, maar ieder mens is toch zo

Alleen al door te communiceren ben je paranormaal abnormaal met redelijk normale trekjes erbij genomen
  zondag 19 februari 2006 @ 19:57:09 #245
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35265511
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:42 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Maar ben weer even weg, ik ga even wat lezen. Ben moe! kuzzies! en tot later

Ik ben ook moe, maar ik stop pas als ik niet meer kan. Ik bedoel, mijn hart moet zeggen dat ik moet stoppen ook. Zolang ik nog 1 procent zin heb, kan ik toch niet opstaan
  zondag 19 februari 2006 @ 20:04:38 #246
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35265793
Mijn computer is goed bezig

Ik snap niet waarom die het ineens weer goed doet. Maanden gehad dat hij niet meewerkte. Winamp liep ook nooit goed. Moest altijd 30 secondes wachten ongeveer voordat ik het resultaat kreeg bij het zoeken naar artiesten.

En nu in een flits

Volgens mij is mijn computer een eigen leven aan het leiden Dat hij zichzelf doet opschonen en verbeteren

Straks ontwikkeld mijn computer zijn eigen besturingssysteem

Heb toch een band met hem

Wordt de pentium 4 processor ineens een pentium 8. Maar dit is dus fantasie Of niet

Nu Metallica

Stel je voor dat computers een eigen leven leiden, dat computers gaan evolueren Dat ze echt gaan meedenken en gaan meewerken met ons

Maar dat het scenario dus niet gevaarlijk wordt.

[ Bericht 28% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 19-02-2006 20:09:54 ]
  zondag 19 februari 2006 @ 20:24:09 #247
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35266673
Daft Punk - Around the world

En zo gaat het goed, en zo gaat het beter

Alweer een kilometer

Tijd om mijn wachtwoord op fok! 5e dimensie proof te maken, en dan verander ik meteen de rest van de wachtwoorden mee. 1 wachtwoord dus. Overal. Ik heb het huidige wachtwoord op de 4e dimensie gezet. Vandaag dus de 4e dimensie geweest. Hele dag aanwezig geweest daar. Nu tijd om te programmeren richting de 5e

Eigen website komt er ook nog een keer aan.

4e dimensie is leuk en aardig, maar ook niet alles. Dus dan is het sowieso nodig om nog een stapje verder te gaan

Check 1 2 3 4.

Check 1 2 3 4 5.

En straks.

Check 1 2 3 4 5 6

Wachtwoord is gechecked dus

Nu nog via google gaan doen

[ Bericht 20% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 19-02-2006 20:30:15 ]
  zondag 19 februari 2006 @ 20:30:07 #248
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35266931
ff tussendoor, kennen jullie de schijtsmilie al?

ik lag in een deuk
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  zondag 19 februari 2006 @ 20:30:54 #249
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35266954
Staat die ook tussen de lijst tijdens het invoeren van het bericht Wat een vraag Ik kijk gewoon ff in het invoer-venster en zie hem niet staan

Nieuwe smiley's zijn altijd okey

ff tussendoor is altijd goed Niet schijten maar schrijven

Heb ik tenminste niet het idee dat ik tegen mezelf loop te lullen
  zondag 19 februari 2006 @ 20:31:27 #250
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35266981
Of de 'ikschijtinjebeksmilie'

Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')