abonnement Unibet Coolblue
pi_35201128
Het tropisch aquarium [Deel 7] Wat een bak!

Was vol. Dus we gaan hier vrolijk verder. Vragen, showbakken, opmerkingen, suggesties zijn van harte welkom.



[ Bericht 16% gewijzigd door MadGuy op 17-02-2006 20:25:20 ]
pi_35201775
mooie bak in de OP.
pi_35202128
Ik ben nog steeds extreem verliefd op die kleine stoere Badis badis bengalensis (of Dario dario) visjes. Nog even geduld, ik hoop dat de winkel in de buurt ze snel weer heeft.









  vrijdag 17 februari 2006 @ 20:59:36 #4
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_35202542
Misschien een rare vraag, maar ik heb hele leuke visjes gezien in de dierenwinkel, maar de naam niet onthouden . Ze zijn een beetje groen/bruinig (gestreept?) en ze hebben een brede kop met de ogen redelijk voorop. Aan de zijkant hebben ze kleine vinnetjes waarmee ze ook zijwaarts door het aquarium zwommen. Nouja, meer een soort van zweven eigenlijk. Toen ik met mijn vinger langs het ruitje ging volgden ze mijn vinger en gingen ze erachteraan .

Oja, ze zat met van die rood-blauw gestreepte visjes in het aquarium, dus ik ga ervanuit dat het tropische visjes zijn. Iemand?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_35202728
Kogelvisjes?



En ik denk dan het Dwerg Kogelvisje.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 21:25:17 #6
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_35203293
Zo van de zijkant moest ik even drie keer kijken, maar volgens mij is dat hem! Thnx! Ik heb ook een leuke beschrijving gevonden:

Dwarf Puffers are very interesting, intelligent and active fish. They learn to recognize their owner and will come to the glass to see what you're up to whenever you're in the room. They also will beg for food (they even learn what the container looks like) or follow your finger around the glass. If you put your hand in the tank, they will have to be right by it at all times. It's as if they have to know exactly what you're doing! You also have to be careful when siphoning water from the tank, because their curiosity will sometimes lead them a little too close to the siphon tube! I've sucked one up a time or two and had to rescue them from the bucket! These little guys have tons of personality and are by far one of the most fun fish to own

In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_35203607
Inderdaad grappige visjes, alleen moet je ermee uitkijken in een gezelschapsaquarium. Of sowieso met andere vissen als ze de slakkenplaag verholpen hebben. En laat ze niet opblazen, want dat kan ze teveel worden.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:09:20 #8
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_35204659
Ik heb geen andere vissen, dus dat is geen probleem. Als er al een aquarium komt is het alleen voor deze visjes . Briljant ook, dat ik me nu pas besef dat ze zichzelf kunnen opblazen?! . Alsof de naam kogelvis dat nog niet verklapte .

Ik zit even in te lezen, maar de meeste soorten schijnen dus redelijk agressief te zijn. Kan je je vinger dan eigenlijk wel in de bak hangen met voeren enzo?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_35205649
Ze hebben wel tandjes, inderdaad. Daarmee kraken ze slakkenhuizen. In feite zou je bij kogelvisjes een slakkenkweekje moeten hebben want de huisjes slijpen hun tanden ook gelijk.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:57:15 #10
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_35206148
Gadverdamme, dat heb ik weer . Ik vond trouwens nog een stukje op een forum over het opblazen (het is niet een dwergversie trouwens):

Puffing is usually a stress-related behaviour, but puffers are known to "practice" on occasion. In this instance, Martha wanted her light put on so puffed to get our attention. Once she knew we were looking she deflated almost instantly and happily buried herself back in the sand.

Several puffer-keepers have mentioned how their puffers inflate to get their attention. As long as one does not attempt to get the puffer to inflate by force, it isn't a problem.

Martha in gewone toestand


Martha als voetbal .



En dat allemaal omdat haar lampje niet snel genoeg aanging . Dat is toch hip? .
Zijn er hier mensen met dwerg of gewone kogelvissen?? Ik ben helemaal enthousiast .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_35206258
quote:
foto in OP komt uit dierentuin neem ik aan?

ziet d'r namelijk wel naar uit!
Dit keer zonder signature
pi_35206381
Ik heb ook wel eens van die kogelvisjes gehad, speciaal gekocht omdat ik last had van slakken, maar het werd echt nooit een succes

Op de een of andere manioer kon hij ze niet openbreken ofzo, terwijl het wel van die kleine slakjes waren, dus heb ik de slakjes zelf kapot geknepen en gevoerd.
pi_35206553
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 22:57 schreef k_i_m het volgende:
Gadverdamme, dat heb ik weer . Ik vond trouwens nog een stukje op een forum over het opblazen (het is niet een dwergversie trouwens):

Puffing is usually a stress-related behaviour, but puffers are known to "practice" on occasion. In this instance, Martha wanted her light put on so puffed to get our attention. Once she knew we were looking she deflated almost instantly and happily buried herself back in the sand.

Several puffer-keepers have mentioned how their puffers inflate to get their attention. As long as one does not attempt to get the puffer to inflate by force, it isn't a problem.

Martha in gewone toestand
[afbeelding]

Martha als voetbal .
[afbeelding]


En dat allemaal omdat haar lampje niet snel genoeg aanging . Dat is toch hip? .
Zijn er hier mensen met dwerg of gewone kogelvissen?? Ik ben helemaal enthousiast .
Ik heb zo'n gevoel dat dit een zoutwater kogelvis is. Kan iemand dit bevestigen of weerleggen?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:22:14 #14
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_35206902
De specs van Martha zijn;

Common Name: Fahaka
Scientific Name: Tetraodon lineatus

Origin Chad basin, Niger, Volta, Gambia, Geba and Sénégal Rivers.
pH Range 7.0
Temp. 75 - 78.8F (24 - 26C)
Hardness 10 - 12dH
Salinity fresh to brackish
Length to 17 inches (43 cm)
Diet live, frozen
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_35207400
De eerste 70 uur van onze discus eitjes.... hopelijk wordt vervolgd.
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=discuskweekM.wmv

Filmpje 2 minuten, 10 MB.

Eigenlijk hoort er geen plant, achterwand en zand in een kweekbak, maar zo vind ik het beter.
pi_35214715
Damn alle foto's die ik gemaakt heb zijn mislukt....Dan maar weer met de gsm proberen aangezien dat de vorige keeer wel goed lukte !
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_35214868


Na het installeeren van een CO2 installatie gaan mijn plantjes erg goed Morgen maar eens snoeien en wat dingen verplaatsen!

Twee weekjes geleden:


Vissen die nu rondzwemmen in mijn 180liter bak:

- 1 x L333 (Foto: Klik)
- 1 x Dwergkogel (Foto: Klik)
- 4 x algeneter waar ik de naam nog steeds niet van weet (Foto: Klik)
- 20 x Kardinaaltetra's
- 10 x Bijlzalmen (Foto: Klik)

[ Bericht 27% gewijzigd door Ebayzo.nl op 18-02-2006 10:29:22 ]
pi_35215913
Dat is lekker gegroeid in 2 weekjes!
Het is nog steeds een mooie bak ebayzo.nl!
pi_35216500
Nou ben er nu zelf niet zo kapot van Het heeft wel een restyle nodig qua plantjes!

Het plan:


De rode lotus die dus niet goed te zien is maar wel goed groeit nu verplaats ik naar het midden ipv het groene plantje.. Het belgisch groen krijgt een fikse snoeibeurt, en een aantal stekjes plaats ik weer tegen de achterwand. Wat ik met het plantje voor het hout aanmoet weet ik nog niet....
pi_35216576
linksboven is wel wat vol ja!
pi_35216620
Ja maar het gaat opeens ook wel erg hard
pi_35227611
Vandaag een nieuwe bewoner gekocht...Buiten wat neon's ook een rode krab. Kijken wat ie doet
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_35229870
rode krab. Kijken wat ie doet, let maar op ze ontsnappen snel.
Dicht alle openingen in de lichtkap, anders ben je hem kwijt.
maar wel heel leuk!
pi_35229940
Moet ik nog ergens op letten. Vind namelijk tegenstrijdige berichten op inet
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_35231117
geen langzame vissen enzo
koffie?
Nee, een Citroën!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')