He, da's best lekkere plee-lectuur, alleen de playboy en penthouse wordt ook zo saai. Wat zou een manager lezen?quote:
Ik ga na de zomer weer verder met studeren. Marketing management waarschijnlijk en heel misschien communicatiewetenschappen en daarna wil ik iets in de reclamewereld of mediabranche gaan doen. Heel misschien ook wel een onderneming met wat vrienden, maar dat lijkt me gewoon erg gaaf om te bewerkstelligen.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:15 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nee, als je goed gelezen had, wist je dat beta's gemiddeld meer verdienen. Dus geen uitzonderingen, maar het overgrote deel. Luister, wat studeer je zelf eigenlijk? HBO toch? Hoe zie je je eigen kansen?
En ben je dan echt van mening dat jouw 'sociale vaardigheden' jou superieur maken aan de gemiddelde beta? Want dat proef ik toch een beetje. Niks tegen je studie ofzo, iedereen kan alles bereiken met de juiste motivatie. Maar toch gek dat je zo enorm op ze afgeeft.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:22 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik ga na de zomer weer verder met studeren. Marketing management waarschijnlijk en heel misschien communicatiewetenschappen en daarna wil ik iets in de reclamewereld of mediabranche gaan doen. Heel misschien ook wel een onderneming met wat vrienden, maar dat lijkt me gewoon erg gaaf om te bewerkstelligen.
Ik voel mij aan niemand superieur, want iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten. Maar veel béta's zijn in mijn optiek niet assertief genoeg om echt ver te komen. Daar is niks mis mee, want ik gun een ieder z'n eigen ambities, maar ga dan niet afgeven op die zogenaamd "oppervlakkige" manager.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:27 schreef Drive-r het volgende:
[..]
En ben je dan echt van mening dat jouw 'sociale vaardigheden' jou superieur maken aan de gemiddelde beta? Want dat proef ik toch een beetje. Niks tegen je studie ofzo, iedereen kan alles bereiken met de juiste motivatie. Maar toch gek dat je zo enorm op ze afgeeft.
Nee, jij voelt je nergens superieur aan.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:35 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik voel mij aan niemand superieur, want iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten. Maar veel béta's zijn in mijn optiek niet assertief genoeg om echt ver te komen. Daar is niks mis mee, want ik gun een ieder z'n eigen ambities, maar ga dan niet afgeven op die zogenaamd "oppervlakkige" manager.
quote:Zulke béta's zijn goud waard, maar de meeste gasten die van béta opleidingen komen, moeten vooral hun bek houden en doen waar ze voor zijn aangenomen en vooral niks gaan eisen (hebben ze de ambitie ook niet voor).
quote:Op maandag 20 februari 2006 23:22 schreef cultheld het volgende:
communicatiewetenschappen
quote:Op maandag 20 februari 2006 23:37 schreef cultheld het volgende:
Dat moeten ze niet van mij, maar zo ziet hun carriere er uit.
PABO staat voor pedagogische academie voor het basisonderwijs. Om les te geven op een middelbareschool of MBO/HBO volg je een lerarenopleiding, maar dat terzijde..quote:Op maandag 20 februari 2006 23:07 schreef cultheld het volgende:
Toch was ie "gewoon" een eerstegraads natuurkundeleraar, die elke dag op z'n fietsje naar het werk ging en totaal niet kon communiceren (hoe heeft die gozer in godsnaam z'n PABO-kwalificatie binnen gehaald).
Als leraar werken met jongeren, hen opleiden en helpen met goed onderwijs. Wie wil dat nou in hemelsnaam?! Nee, zo iemand moet wel gek zijn.quote:Volgens hem was hij lang niet de enige die zo'n stap heeft gemaakt en studeren veel natuurkundigen ook niet voor de poen, maar voor de wetenschap (ergo: geen financiële ambities).
Waarom denk je dat beta's minder sociale vaardigheden hebben ?quote:Op maandag 20 februari 2006 23:14 schreef cultheld het volgende:
Maar mijn punt is dat relatief veel béta's het vergeleken met hun even talentvolle (op bijv. marketing gebied) alpha's financieel en maatschappelijk slechter doen vanwege gebrek aan sociale vaardigheden (waar je behoorlijk wat mee af kunt dwingen).
dan ken je de strebers aan de TU nietquote:Op maandag 20 februari 2006 23:35 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik voel mij aan niemand superieur, want iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten. Maar veel béta's zijn in mijn optiek niet assertief genoeg om echt ver te komen. Daar is niks mis mee, want ik gun een ieder z'n eigen ambities, maar ga dan niet afgeven op die zogenaamd "oppervlakkige" manager.
als ie aan de bak komtquote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:16 schreef Kang-He het volgende:
De grap is alleen wel dat de gemiddelde econoom relatief makkelijk veel verdient.
alleen die dragen wel straks de kenniseconomie van nederlandquote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:59 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dan ken je de strebers aan de TU niet
Oh nee, toch nietquote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:04 schreef donald_dick het volgende:
[..]
alleen die dragen wel straks de kenniseconomie van nederland
Dom niet, aangezien het een werkende methode is om iets te bereiken, maar ik heb meer respect voor een werkelijk intelligent persoon dan voor een ellebogende nouveau riche upstart met weinig kennis van wetenschap en cultuur. Vergeet niet dat dit soort mensen weliswaar een belangrijke functie vervullen, maar onze culturele en wetenschappelijke vooruitgang niet door hen bepaald wordt, ze voeren slechts uit wat anderen hebben bedacht, HBO werk dus, geen academisch werk. Er komt weinig unieks voort uit hun werk, lijkt me ook geen prettige gedachte op je sterfbed. Maar goed, dat zal wel voor alle werklui gelden.quote:Je hebt mensen die wiskunde hebben gestudeerd en hun vrije tijd wijden aan "wiskundig onderzoek" en tevreden zijn met hun rijtjeshuis, Suzuki Alto en jaarlijkse weekje Zandvoort. Prima hoor, ik gun een ieder z'n geluk, maar er zijn ook mensen die er een andere levensstijl op na willen houden. Zo heb je ook personen die school maar bijzaak vinden, maar wel over een behoorlijk stel hersens (en dito sociale vaardigheden) beschikken. Ze halen hun HAVO of VWO diploma en "moeten toch iets gaan doen". Daar zij meer hebben met uitgaan, sporten etc. en meer met status en geld hebben dan met wetenschap, besluiten zij om iets met management te gaan doen. Ze blijken hier voor gemaakt te zijn, beginnen een adviesbureautje of werken zich op in het hoger management en gaan meer verdienen. Ze krijgen een partner die het financieel ook niet slecht heeft, gaan veel op vakantie naar mooie bestemmingen, kopen een mooi optrekje en rijden in een BMW X5 of Volvo S80. In plaats van 20 "hobby" uren in de week aan hun beroep te besteden, zoals veel wiskundigen graag doen, besluiten zij om zich 60 uur per week de tering te werken (want dat doen ze wel degelijk) en ja; Ze krijgen hier nog voor betaald ook. Is dat zielig, dom of oppervlakkig?
idd, het enige voordeel dat het heeft is dat een hoop lekkere wijven het volgen.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Als er nou één studie is die werkelijk absoluut totaal niks voorstelt en waarbij je dat 'managen' al helemaal uit je hoofd kunt zetten...
Ik heb een goede kruiwagen voor de toekomstquote:Op vrijdag 24 februari 2006 01:56 schreef popolon het volgende:
Wat een grappig topic trouwens, al die studenten met een gouden toekomst.
Ik hoop 't voor je.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 01:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb een goede kruiwagen voor de toekomst.
Waarom precies? Intelligentie krijg je in principe cadeau terwijl "ellebogende nouveau riche" veel meer eigen inbreng in het eindresultaat heeft. Overigens stoort me de oppervlakkigheid van veel van dit soort mensen ook wel, maar als ik naar de praktijk kijk zie ik niet veel mensen die op echt alle terreinen uitblinken.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 01:54 schreef Speth het volgende:
[..]
Dom niet, aangezien het een werkende methode is om iets te bereiken, maar ik heb meer respect voor een werkelijk intelligent persoon dan voor een ellebogende nouveau riche upstart met weinig kennis van wetenschap en cultuur.
Niet iedereen heeft dezelfde ambities. Sterker nog, veel mensen halen veel meer bevrediging uit resultaat van toegepaste arbeid.quote:Er komt weinig unieks voort uit hun werk, lijkt me ook geen prettige gedachte op je sterfbed. Maar goed, dat zal wel voor alle werklui gelden.
omdat je een soort technische bestuurskunde hebt gedaan of iig een opleiding een een HTS wara de nadruk op bedrijfskunde en mangement lagquote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Deze knaap alhier heeft een management opleiding gevolgd maar draagt toch de titel Ingenieur (HBO-niveau).
Rara, hoe kan dat?
Dat heet tegenwoordig Industrieel management.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:08 schreef McCarthy het volgende:
[..]
omdat je een soort technische bestuurskunde hebt gedaan of iig een opleiding een een HTS wara de nadruk op bedrijfskunde en mangement lag
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |