abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35310335
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:17 schreef thabit het volgende:

[..]

Ai, daar ga je al de fout in.
He, da's best lekkere plee-lectuur, alleen de playboy en penthouse wordt ook zo saai. Wat zou een manager lezen?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 20 februari 2006 @ 23:21:53 #177
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35310372
wat zou thabit zelf lezen ?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35310383
Ah, een virtueel pikgevecht !
pi_35310408
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:15 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, als je goed gelezen had, wist je dat beta's gemiddeld meer verdienen. Dus geen uitzonderingen, maar het overgrote deel. Luister, wat studeer je zelf eigenlijk? HBO toch? Hoe zie je je eigen kansen?
Ik ga na de zomer weer verder met studeren. Marketing management waarschijnlijk en heel misschien communicatiewetenschappen en daarna wil ik iets in de reclamewereld of mediabranche gaan doen. Heel misschien ook wel een onderneming met wat vrienden, maar dat lijkt me gewoon erg gaaf om te bewerkstelligen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_35310688
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:22 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik ga na de zomer weer verder met studeren. Marketing management waarschijnlijk en heel misschien communicatiewetenschappen en daarna wil ik iets in de reclamewereld of mediabranche gaan doen. Heel misschien ook wel een onderneming met wat vrienden, maar dat lijkt me gewoon erg gaaf om te bewerkstelligen.
En ben je dan echt van mening dat jouw 'sociale vaardigheden' jou superieur maken aan de gemiddelde beta? Want dat proef ik toch een beetje. Niks tegen je studie ofzo, iedereen kan alles bereiken met de juiste motivatie. Maar toch gek dat je zo enorm op ze afgeeft.
pi_35311068
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:27 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En ben je dan echt van mening dat jouw 'sociale vaardigheden' jou superieur maken aan de gemiddelde beta? Want dat proef ik toch een beetje. Niks tegen je studie ofzo, iedereen kan alles bereiken met de juiste motivatie. Maar toch gek dat je zo enorm op ze afgeeft.
Ik voel mij aan niemand superieur, want iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten. Maar veel béta's zijn in mijn optiek niet assertief genoeg om echt ver te komen. Daar is niks mis mee, want ik gun een ieder z'n eigen ambities, maar ga dan niet afgeven op die zogenaamd "oppervlakkige" manager.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_35311139
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:35 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik voel mij aan niemand superieur, want iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten. Maar veel béta's zijn in mijn optiek niet assertief genoeg om echt ver te komen. Daar is niks mis mee, want ik gun een ieder z'n eigen ambities, maar ga dan niet afgeven op die zogenaamd "oppervlakkige" manager.
Nee, jij voelt je nergens superieur aan.
quote:
Zulke béta's zijn goud waard, maar de meeste gasten die van béta opleidingen komen, moeten vooral hun bek houden en doen waar ze voor zijn aangenomen en vooral niks gaan eisen (hebben ze de ambitie ook niet voor).
pi_35311211
Dat moeten ze niet van mij, maar zo ziet hun carriere er uit.
  maandag 20 februari 2006 @ 23:41:28 #184
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_35311412
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:22 schreef cultheld het volgende:
communicatiewetenschappen

Als er nou één studie is die werkelijk absoluut totaal niks voorstelt en waarbij je dat 'managen' al helemaal uit je hoofd kunt zetten...
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_35311425
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:37 schreef cultheld het volgende:
Dat moeten ze niet van mij, maar zo ziet hun carriere er uit.

Get over it, je praat harder dan je denken kunt. Maar goed, succes met de studie!

EDIT: Verkapte ik-ga-naar-mijn-nest post. Het was weer vermakelijk.
  maandag 20 februari 2006 @ 23:41:52 #186
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_35311433
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:07 schreef cultheld het volgende:
Toch was ie "gewoon" een eerstegraads natuurkundeleraar, die elke dag op z'n fietsje naar het werk ging en totaal niet kon communiceren (hoe heeft die gozer in godsnaam z'n PABO-kwalificatie binnen gehaald).
PABO staat voor pedagogische academie voor het basisonderwijs. Om les te geven op een middelbareschool of MBO/HBO volg je een lerarenopleiding, maar dat terzijde..
quote:
Volgens hem was hij lang niet de enige die zo'n stap heeft gemaakt en studeren veel natuurkundigen ook niet voor de poen, maar voor de wetenschap (ergo: geen financiële ambities).
Als leraar werken met jongeren, hen opleiden en helpen met goed onderwijs. Wie wil dat nou in hemelsnaam?! Nee, zo iemand moet wel gek zijn.

Tjongejonge zeg.. mafketel
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  dinsdag 21 februari 2006 @ 01:08:17 #187
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35314924
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:14 schreef cultheld het volgende:
Maar mijn punt is dat relatief veel béta's het vergeleken met hun even talentvolle (op bijv. marketing gebied) alpha's financieel en maatschappelijk slechter doen vanwege gebrek aan sociale vaardigheden (waar je behoorlijk wat mee af kunt dwingen).
Waarom denk je dat beta's minder sociale vaardigheden hebben ?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_35315376
Waarom gaat het hier in hemelsnaam over sociale vaardigheden terwijl de topic is gestart met als onderwerp mentaliteit van jongeren voor het kiezen van een vervolgopleiding op het managementgebied? :s
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 09:59:54 #189
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35318842
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:35 schreef cultheld het volgende:

[..]

dan ken je de strebers aan de TU niet
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  Eindredactie Games dinsdag 21 februari 2006 @ 10:03:42 #190
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_35318906
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 21:16 schreef Kang-He het volgende:
De grap is alleen wel dat de gemiddelde econoom relatief makkelijk veel verdient.
als ie aan de bak komt
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games dinsdag 21 februari 2006 @ 10:04:20 #191
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_35318914
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 09:59 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dan ken je de strebers aan de TU niet
alleen die dragen wel straks de kenniseconomie van nederland
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 24 februari 2006 @ 01:30:14 #192
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_35430637
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:04 schreef donald_dick het volgende:

[..]

alleen die dragen wel straks de kenniseconomie van nederland
Oh nee, toch niet

want ze zitten al in een ander land

Nederland kennisland
pi_35431009
quote:
Je hebt mensen die wiskunde hebben gestudeerd en hun vrije tijd wijden aan "wiskundig onderzoek" en tevreden zijn met hun rijtjeshuis, Suzuki Alto en jaarlijkse weekje Zandvoort. Prima hoor, ik gun een ieder z'n geluk, maar er zijn ook mensen die er een andere levensstijl op na willen houden. Zo heb je ook personen die school maar bijzaak vinden, maar wel over een behoorlijk stel hersens (en dito sociale vaardigheden) beschikken. Ze halen hun HAVO of VWO diploma en "moeten toch iets gaan doen". Daar zij meer hebben met uitgaan, sporten etc. en meer met status en geld hebben dan met wetenschap, besluiten zij om iets met management te gaan doen. Ze blijken hier voor gemaakt te zijn, beginnen een adviesbureautje of werken zich op in het hoger management en gaan meer verdienen. Ze krijgen een partner die het financieel ook niet slecht heeft, gaan veel op vakantie naar mooie bestemmingen, kopen een mooi optrekje en rijden in een BMW X5 of Volvo S80. In plaats van 20 "hobby" uren in de week aan hun beroep te besteden, zoals veel wiskundigen graag doen, besluiten zij om zich 60 uur per week de tering te werken (want dat doen ze wel degelijk) en ja; Ze krijgen hier nog voor betaald ook. Is dat zielig, dom of oppervlakkig?
Dom niet, aangezien het een werkende methode is om iets te bereiken, maar ik heb meer respect voor een werkelijk intelligent persoon dan voor een ellebogende nouveau riche upstart met weinig kennis van wetenschap en cultuur. Vergeet niet dat dit soort mensen weliswaar een belangrijke functie vervullen, maar onze culturele en wetenschappelijke vooruitgang niet door hen bepaald wordt, ze voeren slechts uit wat anderen hebben bedacht, HBO werk dus, geen academisch werk. Er komt weinig unieks voort uit hun werk, lijkt me ook geen prettige gedachte op je sterfbed. Maar goed, dat zal wel voor alle werklui gelden.

Overigens zijn niet alle niet-managers beta's.
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:41 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Als er nou één studie is die werkelijk absoluut totaal niks voorstelt en waarbij je dat 'managen' al helemaal uit je hoofd kunt zetten...
idd, het enige voordeel dat het heeft is dat een hoop lekkere wijven het volgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Speth op 24-02-2006 07:02:51 ]
  vrijdag 24 februari 2006 @ 01:56:46 #194
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35431040
Wat een grappig topic trouwens, al die studenten met een gouden toekomst.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35431045
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 01:56 schreef popolon het volgende:
Wat een grappig topic trouwens, al die studenten met een gouden toekomst.
Ik heb een goede kruiwagen voor de toekomst .
  vrijdag 24 februari 2006 @ 01:58:18 #196
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35431054
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 01:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik heb een goede kruiwagen voor de toekomst .
Ik hoop 't voor je.

Ik heb er zelf voor moeten knokken.

edit

Daarmee wil ik zeggen dat het 'kruiwagen' principe in de VS, of misschien beter, de staat waar ik woon, nog vele malen groter is dan in Nederland. Je komt hier makkelijker aan een goede baan d.m.v. connecties.

[ Bericht 9% gewijzigd door popolon op 24-02-2006 02:08:41 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35436493
Deze knaap alhier heeft een management opleiding gevolgd maar draagt toch de titel Ingenieur (HBO-niveau).

Rara, hoe kan dat?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:12:53 #198
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35436742
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 01:54 schreef Speth het volgende:

[..]

Dom niet, aangezien het een werkende methode is om iets te bereiken, maar ik heb meer respect voor een werkelijk intelligent persoon dan voor een ellebogende nouveau riche upstart met weinig kennis van wetenschap en cultuur.
Waarom precies? Intelligentie krijg je in principe cadeau terwijl "ellebogende nouveau riche" veel meer eigen inbreng in het eindresultaat heeft. Overigens stoort me de oppervlakkigheid van veel van dit soort mensen ook wel, maar als ik naar de praktijk kijk zie ik niet veel mensen die op echt alle terreinen uitblinken.
quote:
Er komt weinig unieks voort uit hun werk, lijkt me ook geen prettige gedachte op je sterfbed. Maar goed, dat zal wel voor alle werklui gelden.
Niet iedereen heeft dezelfde ambities. Sterker nog, veel mensen halen veel meer bevrediging uit resultaat van toegepaste arbeid.
Vampire Romance O+
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:08:22 #199
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35438560
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Deze knaap alhier heeft een management opleiding gevolgd maar draagt toch de titel Ingenieur (HBO-niveau).

Rara, hoe kan dat?
omdat je een soort technische bestuurskunde hebt gedaan of iig een opleiding een een HTS wara de nadruk op bedrijfskunde en mangement lag
pi_35442983
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:08 schreef McCarthy het volgende:

[..]

omdat je een soort technische bestuurskunde hebt gedaan of iig een opleiding een een HTS wara de nadruk op bedrijfskunde en mangement lag
Dat heet tegenwoordig Industrieel management.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')