Een hoop geld. Uiteraard komen alle afgestudeerde natuurkundigen aan de bak bij grote investeringsbanken.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:46 schreef Lemmeb het volgende:
Maar cultheld, wat denk jij dat een communicatief enigszins gemankeerde theoretisch natuurkundige verdient, die veelal 35 uur p/w bij een grote investeringsbank gaat werken?
Het bouwkunde stukje incluus de mongolen deed het vrij aardig. Maar goed, je wordt vanzelf ouder en al doende zul je vast lerenquote:
Zo'n beroerde kennis van het Nederlands hebben en dan over het niveau van anderen beginnen. Typisch.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:53 schreef Drive-r het volgende:
Zullen we het hele 'cultheld'-figuur even vergeten en normaal doorgaan? Wel leuk om wat zwakzinnige in de vergelijking te gooien, maar het haalt het niveau inderdaad wat omlaag.
Toevallig wel, ik ga deze zomer bij een grote investeringsbank werken met wat andere delftenaren. Je komt in Londen er veel natuurkundigen tegen...quote:Op maandag 20 februari 2006 22:56 schreef cultheld het volgende:
[..]
Een hoop geld. Uiteraard komen alle afgestudeerde natuurkundigen aan de bak bij grote investeringsbanken.![]()
Afgezien van de stereotyperingen (Suzuki Alto & the like) en het feit dat de meeste bèta's sociale miskleumen zijn en dat ze vooral hun bek moeten houden, want ze hebben toch niks te melden?quote:
Feit is dat er bij bouwkunde relatief meer contactgestoorden zijn dan bij pak 'm beet rechten.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:57 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het bouwkunde stukje incluus de mongolen deed het vrij aardig. Maar goed, je wordt vanzelf ouder en al doende zul je vast leren![]()
Natuurlijk niet alle (dat geldt voor elke beroepsgroep), maar verdacht veel... Heb je er wel eens rondgelopen?quote:Uiteraard komen alle afgestudeerde natuurkundigen aan de bak bij grote investeringsbanken.![]()
Neuh. Maar wel veel, en weer anderen komen bij Shell of Philips terecht, of worden internationaal octrooigemachtigde etcetera. Dacht je dat die bedrijven hun ingenieurs zo slecht betaalden?quote:Op maandag 20 februari 2006 22:56 schreef cultheld het volgende:
[..]
Een hoop geld. Uiteraard komen alle afgestudeerde natuurkundigen aan de bak bij grote investeringsbanken.![]()
Is het nu zo moeilijk om dat netjes te brengen? Kijk, als je mongolen erbij haalt en enkel weet te generaliseren, kom je enigzins dom over.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:00 schreef cultheld het volgende:
[..]
Feit is dat er bij bouwkunde relatief meer contactgestoorden zijn dan bij pak 'm beet rechten.
Niet lullig bedoeld, maar bij investeringsbanken zie je niet snel hbo-ers rondlopen, dus ik gok van niet.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:01 schreef Knakker het volgende:
[..]
Natuurlijk niet alle (dat geldt voor elke beroepsgroep), maar verdacht veel... Heb je er wel eens rondgelopen?
Ben jij representatief voor alle natuurkundigen dan? Ik kan me nog goed een docent ANW herinneren, die daarnaast natuurkunde gaf aan V6. Een echte bolleboos, afgestudeerd in technische natuurkunde en sterrenkunde als ik me niet vergis en vrij briljant. Toch was ie "gewoon" een eerstegraads natuurkundeleraar, die elke dag op z'n fietsje naar het werk ging en totaal niet kon communiceren (hoe heeft die gozer in godsnaam z'n PABO-kwalificatie binnen gehaald). We hebben hem wel eens gevraagd waarom hij nooit het bedrijfsleven in is gestapt met al z'n kennis. Zijn uitleg? Hij had autisme evenals z'n zoontje en vond zichzelf niet assertief genoeg om zich aan zo'n stap te wagen. Daarom ging ie maar voor het leraarschap. Volgens hem was hij lang niet de enige die zo'n stap heeft gemaakt en studeren veel natuurkundigen ook niet voor de poen, maar voor de wetenschap (ergo: geen financiële ambities).quote:Op maandag 20 februari 2006 22:57 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Toevallig wel, ik ga deze zomer bij een grote investeringsbank werken met wat andere delftenaren. Je komt in Londen er veel natuurkundigen tegen...
Managers. Dat zijn toch die mensen waar je gaat zeiken als je computer het niet doet, je werkkamer te koud of je tafel te laag is?quote:Op maandag 20 februari 2006 22:52 schreef thabit het volgende:
Managers. Dat zijn van die figuren die totaal geen verstand van zaken hebben en puur omdat ze "manager" zijn denken dat ze belangrijk zijn. Ze komen elke keer met stompzinnige ideeen aanzetten en de rest van de mensen moet vervolgens alles uit de kast trekken om ze van hun ongelijk te overtuigen. Alleen het feit al dat er een Engels woord voor wordt gebruikt geeft een goede indicatie voor de hoeveelheid gebakken lucht.
Kijk! Nu komen we ergens!quote:Op maandag 20 februari 2006 23:05 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Als die vriend van je zo slim was geweest, had hij wel een echte beta studie gedaan.
Dat zijn de lucky few.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:04 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Neuh. Maar wel veel, en weer anderen komen bij Shell of Philips terecht, of worden internationaal octrooigemachtigde etcetera. Dacht je dat die bedrijven hun ingenieurs zo slecht betaalden?
Ter informatie: Mensen die afstuderen bij technische natuurkunde behoren bij de best betaalde starters (onlangs nog in elsevier). Jij haalt er een leuke leraar bij, is hij wel representatief voor de studenten natuurkunde?.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ben jij representatief voor alle natuurkundigen dan? Ik kan me nog goed een docent ANW herinneren, die daarnaast natuurkunde gaf aan V6. Een echte bolleboos, afgestudeerd in technische natuurkunde en sterrenkunde als ik me niet vergis en vrij briljant. Toch was ie "gewoon" een eerstegraads natuurkundeleraar, die elke dag op z'n fietsje naar het werk ging en totaal niet kon communiceren (hoe heeft die gozer in godsnaam z'n PABO-kwalificatie binnen gehaald). We hebben hem wel eens gevraagd waarom hij nooit het bedrijfsleven in is gestapt met al z'n kennis. Zijn uitleg? Hij had autisme evenals z'n zoontje en vond zichzelf niet assertief genoeg om zich aan zo'n stap te wagen. Daarom ging ie maar voor het leraarschap. Volgens hem was hij lang niet de enige die zo'n stap heeft gemaakt en studeren veel natuurkundigen ook niet voor de poen, maar voor de wetenschap (ergo: geen financiële ambities).
Jij moet nog zoveel leren. Lees de elsevier, praat eens met een recruiter en kom dan terug.quote:
Je zou eens moeten gaan kijken in Delft, want volgens mij heb je werkelijk geen idee waarover je het hebt.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ben jij representatief voor alle natuurkundigen dan?
Die had hij niet nodig.quote:(hoe heeft die gozer in godsnaam z'n PABO-kwalificatie binnen gehaald).
Er is een tijd geweest dat de markt voor natuurkundigen ook niet al te groot was. Toen zijn er inderdaad heel wat in het onderwijs beland, als leraar op het VWO enzo. Wat trouwens ook niet slecht verdient.quote:We hebben hem wel eens gevraagd waarom hij nooit het bedrijfsleven in is gestapt met al z'n kennis. Zijn uitleg? Hij had autisme evenals z'n zoontje en vond zichzelf niet assertief genoeg om zich aan zo'n stap te wagen. Daarom ging ie maar voor het leraarschap.
Die heb je er ook tussen zitten idd. Maar waar je als natuurkundige ook terecht komt na je opleiding, je gaat gewoon relatief veel geld verdienen, een stuk meer als de gemiddelde HBO'er.quote:Volgens hem was hij lang niet de enige die zo'n stap heeft gemaakt en studeren veel natuurkundigen ook niet voor de poen, maar voor de wetenschap (ergo: geen financiële ambities).
Dat is wel waar ik ze voor gebruik inderdaad. Wat ze mij opdragen negeer ik meestal.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Managers. Dat zijn toch die mensen waar je gaat zeiken als je computer het niet doet, je werkkamer te koud of je tafel te laag is?
Inderdaad.quote:
Ik lees de Elsevier regelmatig hoor. En ik ben ervan op de hoogte dat adequate béta's gewoon erg goed betaald worden. Maar mijn punt is dat relatief veel béta's het vergeleken met hun even talentvolle (op bijv. marketing gebied) alpha's financieel en maatschappelijk slechter doen vanwege gebrek aan sociale vaardigheden (waar je behoorlijk wat mee af kunt dwingen).quote:Op maandag 20 februari 2006 23:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Jij moet nog zoveel leren. Lees de elsevier, praat eens met een recruiter en kom dan terug.
Nee, als je goed gelezen had, wist je dat beta's gemiddeld meer verdienen. Dus geen uitzonderingen, maar het overgrote deel. Luister, wat studeer je zelf eigenlijk? HBO toch? Hoe zie je je eigen kansen?quote:Op maandag 20 februari 2006 23:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik lees de Elsevier regelmatig hoor. En ik ben ervan op de hoogte dat adequate béta's gewoon erg goed betaald worden. Maar mijn punt is dat relatief veel béta's het vergeleken met hun even talentvolle (op bijv. marketing gebied) alpha's financieel en maatschappelijk slechter doen vanwege gebrek aan sociale vaardigheden (waar je behoorlijk wat mee af kunt dwingen).
inderdaad. Ik noemde zo even wat op.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:14 schreef Drive-r het volgende:
Oh, vergeet mijnbouwkunde niet, ook een leuke!
EDIT: Lucht- en ruimtevaart!
Ai, daar ga je al de fout in.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik lees de Elsevier regelmatig hoor
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |