A) Rechtsdenkende mensen gaan meestal iets van rechten of geneeskunde studeren.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:03 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
En waarom is dat zo? Leg eens uit.
Studenten politicologie!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:58 schreef Plato1980 het volgende:
Ik ben bijna afgestudeerd politicoloog.![]()
Ik ben alleen niet eens met hun ideeen, lang leve de democratie!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:06 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
A) Rechtsdenkende mensen gaan meestal iets van rechten of geneeskunde studeren.
B) De drie genoemde partijen hebben de meest genuanceerde programma's.
Welke denk je zelf?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:07 schreef Private_Part_Sir het volgende:
Welke gaat t nou worden? (topic)
Ik denk dezequote:
Je gaat door voor de koelkast!quote:
Das geen belediging. Je zou eens een keer langs moeten komen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:07 schreef Plato1980 het volgende:
En dawg: we hadden het over vakantievieren in Helmond, toen heb ik jouw naam even genoemd.![]()
Waarom? Wil je met hem gaan samenwonen?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:08 schreef dawg het volgende:
Wat voor belediging dan, Plato?
Oh, en het doet me goed om te zien dat ik me tot nu toe kan vinden in je politieke ideeën.
Nou, meerhet advies om Helmond snel te verlaten.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:08 schreef dawg het volgende:
Wat voor belediging dan, Plato?
Oh, en het doet me goed om te zien dat ik me tot nu toe kan vinden in je politieke ideeën.
Wat heb ik nu al gewonnen dan ?!quote:
En dat programma's genuanceerd zijn, dat alleen pleit al voor ze? Wat nou als de VVD dan met een supergenuanceerd maar nog altijd rechts programma kwam, hop je dan zomaar daarheen?! iemand kan heel gedetailleerd te werk gaan, als het grondidee me niet bevalt, dan is het tevergeefs.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:06 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
A) Rechtsdenkende mensen gaan meestal iets van rechten of geneeskunde studeren.
B) De drie genoemde partijen hebben de meest genuanceerde programma's.
Een pak slaag omdat je een te makkelijke vraag stelde!quote:
Dat pleit niet per definitie voor een partij, maar feit is dat je als politicoloog leert om de zaken van allerlei kanten te bekijken. Radicale taal wordt daardoor al gauw enigzins lachwekkend denk ik.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:10 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
En dat programma's genuanceerd zijn, dat alleen pleit al voor ze? Wat nou als de VVD dan met een supergenuanceerd maar nog altijd rechts programma kwam, hop je dan zomaar daarheen?! iemand kan heel gedetailleerd te werk gaan, als het grondidee me niet bevalt, dan is het tevergeefs.
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:11 schreef jackson het volgende:
Mokster!
Ik kom vanavond voor je koken... Ben er om 6uur. Tot dan enzo
Dat heb ik nou met boomknuffelarentaal zoals die van Groen Linksquote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat pleit niet per definitie voor een partij, maar feit is dat je als politicoloog leert om de zaken van allerlei kanten te bekijken. Radicale taal wordt daardoor al gauw enigzins lachwekkend denk ik.
Ja, dat had ik in de periode van de opkomst van Fortuyn.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:12 schreef Mokster het volgende:
Naarmate Verdonk steeds rechtsere plannen probeert door te voeren, krijg ik steeds linksere neigingen...![]()
Ik vind Wouter Bos de laatste tijd anders wel radicale omwentelingen maken. Maar ik blijf het raar vinden dat je politieke voorkeur beroepsmatig bepaald wordt.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat pleit niet per definitie voor een partij, maar feit is dat je als politicoloog leert om de zaken van allerlei kanten te bekijken. Radicale taal wordt daardoor al gauw enigzins lachwekkend denk ik.
Ik niet. Maargoed... smaken verschillen enzoquote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:12 schreef Mokster het volgende:
Naarmate Verdonk steeds rechtsere plannen probeert door te voeren, krijg ik steeds linksere neigingen...![]()
Verdonk is dan ook een verknipt wijfquote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:12 schreef Mokster het volgende:
We eten Eendenborst met Portsaus......quote:
Nou, ik kan me nog heel erg 'levendige' discussies met hem herinneren over intelligentie. Dus viel dit me alleszins mee.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:09 schreef Pheno het volgende:
[..]
Waarom? Wil je met hem gaan samenwonen?
Dat komt omdat je na een studie politicologie toch op een andere manier naar politiek kijkt.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:13 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik vind Wouter Bos de laatste tijd anders wel radicale omwentelingen maken. Maar ik blijf het raar vinden dat je politieke voorkeur beroepsmatig bepaald wordt.
Kudde dieren, die studenten..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:14 schreef liefie_ het volgende:
bij ons op de opleiding is het trouwens ook wel typisch....
uit mijn jaar echt op 4 mensen na stemt iedereen pvda sp of groen links....
Ik vraag me dan af waarom. Maargoedquote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:14 schreef liefie_ het volgende:
Vroeger was ze extreem-links./quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:13 schreef Pheno het volgende:
[..]
Verdonk is dan ook een verknipt wijf![]()
Je wordt er gehersenspoeld door de docenten?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat komt omdat je na een studie politicologie toch op een andere manier naar politiek kijkt.
Mijn bazin kan het erg goed met haar vinden... Kheb haar zelf nog nooit ontmoet, maar heb steeds meer moeite met haar plannen.quote:
ik denk serieus dat als je op een vrij regelmatige basis met politiek bezig bent/moet zijn en de actualiteiten bij houdt je vanzelf vrij links gaat stemmen...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:16 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af waarom. Maargoed
Mooie discussies waren dat.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:15 schreef dawg het volgende:
[..]
Nou, ik kan me nog heel erg 'levendige' discussies met hem herinneren over intelligentie. Dus viel dit me alleszins mee.
Nee, je leert er de politiek analyseren.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:17 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Je wordt er gehersenspoeld door de docenten?
Door de bank genomen klopt dat denk ik wel.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:18 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ik denk serieus dat als je op een vrij regelmatige basis met politiek bezig bent/moet zijn en de actualiteiten bij houdt je vanzelf vrij links gaat stemmen...
naja dat is maar een gok ik heb me er nooit in verdiept...
dan is een jaargang toch te klein om t uit te zoeken
En dan kom je bij de pvda heeft, omdat die het meest uitgewerkte, genuanceerde programma heeft? ongeacht de grondbeginselen of wat dan ook?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, je leert er de politiek anayseren.
naja pvda...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:20 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
En dan kom je bij de pvda heeft, omdat die het meest uitgewerkte, genuanceerde programma heeft? ongeacht de grondbeginselen of wat dan ook?
Dat zou zo maar kunnen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:20 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
En dan kom je bij de pvda heeft, omdat die het meest uitgewerkte, genuanceerde programma heeft? ongeacht de grondbeginselen of wat dan ook?
ow hoiquote:
maar, je docenten, die zijn dus ook allemaal links van het midden? hoe kun je dan ook ooit niet-linkse politicologen krijgen? ik bedoel, als je wetenschap bedrijft, dan sluit je sowieso aan bij een bepaalde traditie.quote:
heb je nog nooit van het ontwikkelen van een eigen mening gehoord?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:26 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
maar, je docenten, die zijn dus ook allemaal links van het midden? hoe kun je dan ook ooit niet-linkse politicologen krijgen? ik bedoel, als je wetenschap bedrijft, dan sluit je sowieso aan bij een bepaalde traditie.
Dat niet, maar je kunt als wetenschapper ook geen totaal andere richting instappen dan je voorgangers. Dan ben je een kansloos, geïsoleerd eilandje. Dat is bij iedere tak van wetenschap nu eenmaal zo.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:28 schreef liefie_ het volgende:
[..]
heb je nog nooit van het ontwikkelen van een eigen mening gehoord?
ze staan daar echt niet te stampen stem links stem links hoor
ahaquote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:29 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat niet, maar je kunt als wetenschapper ook geen totaal andere richting instappen dan je voorgangers. Dan ben je een kansloos, geïsoleerd eilandje. Dat is bij iedere tak van wetenschap nu eenmaal zo.
Of geïsoleerd of je wordt 1 van de meest succesvolle...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:29 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat niet, maar je kunt als wetenschapper ook geen totaal andere richting instappen dan je voorgangers. Dan ben je een kansloos, geïsoleerd eilandje. Dat is bij iedere tak van wetenschap nu eenmaal zo.
Paradigmawisselingen zijn er altijd pas op het moment dat een hele generatie het roer om wil gooien. Maar in de politicologie lijkt het een beetje vastgeroest te zijn. En ik vraag me af waarom dat zo is.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:30 schreef liefie_ het volgende:
[..]
aha
en wat deden de vroegere grote namen in de filosofie dan volgens jou?
Linksdragend?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:28 schreef JoeyT het volgende:
Leest ff mee en ziet dat t een klote onderwerp is...
Joey is overigens links
Kutstudenten zijn het, daarom zit GL ook vrij goed in Nijmegenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:14 schreef liefie_ het volgende:
Ook, zeg ff tegen je vrouw dat ze op een ander onderwerp moet overstappenquote:
Niet allemaal, maar de PvdA is wel oververtegenwoordigd ja.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:26 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
maar, je docenten, die zijn dus ook allemaal links van het midden? hoe kun je dan ook ooit niet-linkse politicologen krijgen? ik bedoel, als je wetenschap bedrijft, dan sluit je sowieso aan bij een bepaalde traditie.
als je medestanders krijgt wel ja, maar in de politicologie lijkt het alsof ze je er in een vroeg stadium uitgooien als je het er neit mee eens bent. Dan blijven alleen de mensen in één denkrichting over. Althans, zo komt het op mij over.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:30 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Of geïsoleerd of je wordt 1 van de meest succesvolle...
daarom gaat de pvdA de verkiezingen ook winnenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:32 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Niet allemaal, maar de PvdA is wel oververtegenwoordigd ja.![]()
Dat doen we vanavond welquote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:32 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ook, zeg ff tegen je vrouw dat ze op een ander onderwerp moet overstappen![]()
Misschien omdat het dichter in de buurt komt van een betrekkelijk objectieve definitie van rechtvaardigheid.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:31 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Paradigmawisselingen zijn er altijd pas op het moment dat een hele generatie het roer om wil gooien. Maar in de politicologie lijkt het een beetje vastgeroest te zijn. En ik vraag me af waarom dat zo is.
Medestanders moet je zelf verdienen. Als je echt in je eigen ding gelooft dan zal je t ver kunnen schoppen. Hoe t in de politicologie zit weet ik overigens absoluut niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:33 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
als je medestanders krijgt wel ja, maar in de politicologie lijkt het alsof ze je er in een vroeg stadium uitgooien als je het er neit mee eens bent. Dan blijven alleen de mensen in één denkrichting over. Althans, zo komt het op mij over.
opassen vanaaf....quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:34 schreef Private_Part_Sir het volgende:
Genoeg, politiek..(P_P_S is niet meer op de hoogte van de haagse soap..)
Wat zijn de plannen voor het weekend?
anaal?quote:
De PvdA was ook in haar slechte jaren oververtegenwoordigd onder politicologen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:33 schreef JoeyT het volgende:
[..]
daarom gaat de pvdA de verkiezingen ook winnen![]()
Dat is toch niet goed?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:32 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Niet allemaal, maar de PvdA is wel oververtegenwoordigd ja.![]()
dat wordt lachen ja, Bos wilde het zorgstelsel weer terugdraaienquote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:33 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ah. Dan kom je dus toch weer bij de grondbeginselen uit.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:34 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Misschien omdat het dichter in de buurt komt van een betrekkelijk objectieve definitie van rechtvaardigheid.
Een mening kan niet objectief zijnquote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:34 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Misschien omdat het dichter in de buurt komt van een betrekkelijk objectieve definitie van rechtvaardigheid.
Nee hoor, dat valt wel mee. Politicologie gaat overigens niet eens echt in op de programmatische verschillen tussen links en rechts, discussies binnen de politicologie (en ook tijdens colleges) gaan over objectievere zaken.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:33 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
als je medestanders krijgt wel ja, maar in de politicologie lijkt het alsof ze je er in een vroeg stadium uitgooien als je het er neit mee eens bent. Dan blijven alleen de mensen in één denkrichting over. Althans, zo komt het op mij over.
Hoezo valt dat mee....?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:35 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De PvdA was ook in haar slechte jaren oververtegenwoordigd onder politicologen.
Valt me trouwens van je mee dat je links stemt.![]()
een definitie is anders dan een mening. en een definitie kan wel objectief zijn. Over rechtvaardighed, daar heb ik nog een aardig boek ergens over liggen.quote:
Wie maakt definities? Iemand die vindt dat iets een definitie is. Dus een mening....quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:38 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
een definitie is anders dan een mening. en een definitie kan wel objectief zijn. Over rechtvaardighed, daar heb ik nog een aardig boek ergens over liggen.
Dat zou een politicoloog dus nooit zeggen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:35 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat is toch niet goed?
* _Arual_ is huiverig voor linkse docenten. Voor haar studie moest ze een keer een politiek betoog schrijven. Betreffende deocente wilde niet naar de argumentatie kijken omdat ze het stuk sowieso te rechts vond. (Terwijl dat nog best meeviel, maar goed)
dus echt over hoe je zaken als rechtvaardigheid het best kunt formuleren enzo? Dat lijkt verdacht veel op Filosofie dan. Daar hadden we het een jaar lang alléén maar over rechtvaardigheid.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:37 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat valt wel mee. Politicologie gaat overigens niet eens echt in op de programmatische verschillen tussen links en rechts, discussies binnen de politicologie (en ook tijdens colleges) gaan over objectievere zaken.
Dat was een Neerlandica.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:39 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat zou een politicoloog dus nooit zeggen.![]()
Sommige dingen zijn objectiever dan je denkt. Je kunt rechtvaardigheid bijna in rekenkundige formules vastleggen, neem dat maar van mij aan. En anders: dat boek.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wie maakt definities? Iemand die vindt dat iets een definitie is. Dus een mening....
Een iets linksere Minister zou ik niet erg vinden in ieder geval ! En vele van mijn collega's met mij...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:33 schreef JoeyT het volgende:
[..]
"A Theory of Justice" van Rawls moet je lezen. Briljant boek.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:38 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
een definitie is anders dan een mening. en een definitie kan wel objectief zijn. Over rechtvaardighed, daar heb ik nog een aardig boek ergens over liggen.
Ik schatte jou als VVD' er in, maar ik heb me dus vergist.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:37 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Hoezo valt dat mee....?
Heb helemaal 0,0 met rechts...
Dat was de titel ja. Alhoewel ik het niet helemaal gelezen heb: tijdens de colleges lazen we fragmenten. (wat heb ik daar trouwens een hekel aan.)quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
"A Theory of Justice" van Rawls moet je lezen. Briljant boek.
Maar soms bral je zo.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:37 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Hoezo valt dat mee....?
Heb helemaal 0,0 met rechts...
whaha dus ja stem je rechtsquote:
brallen is de samenvatting voor wat JoeyT in dit topic allemaal ter sprake brengt, en de manier waarop.quote:
ja en dus... stemt ie rechts?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:45 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
brallen is de samenvatting voor wat JoeyT in dit topic allemaal ter sprake brengt, en de manier waarop.
Brallerige mensen stemmen inderdaad negen van de tien keer VVD, maar brallen is misschien niet het juiste woord voor Joey's posts.quote:
Zolang er gevoelens meespelen is het subjectief. Wat plato rechtvaardig vindt kan ik juist weer niet vinden.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:41 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn objectiever dan je denkt. Je kunt rechtvaardigheid bijna in rekenkundige formules vastleggen, neem dat maar van mij aan. En anders: dat boek.
hoe zullen we hem dan eens objectief definiëren?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Brallerige mensen stemmen inderdaad negen van de tien keer VVD, maar brallen is misschien niet het juiste woord voor Joey's posts.![]()
ja op mn nichtjes (naja oficieel achter nichtjes geloof ik... vreemde familie) van 4 en 6quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:45 schreef Private_Part_Sir het volgende:
[..]
Oppassen? voor wat?![]()
Dus een lekker rustig weekendje!
Dat gaat vrijwel alleen maar over seks, zijn vriendin en andere dames die hij tegenkomt.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:45 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
brallen is de samenvatting voor wat JoeyT in dit topic allemaal ter sprake brengt, en de manier waarop.
Ja ik zeg toch ook niet dat omdat je zo'n dikzak bent, je een communist bentquote:
En niet zo'n klein beetje ook...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik schatte jou als VVD' er in, maar ik heb me dus vergist.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |