abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35182700
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:39 schreef DonnaNonna het volgende:

[..]

ah kijk hier! de noodzaak tot chips komt weer tot uiting, want dat is in feite waar deze regering naartoe wil.
Totale controle! En dus macht!
Hoho. Er is al zoiets als gedigitaliseerde medische dossiers...
Ik doelde dus niet op implantaten oid
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:45:18 #77
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35182782
gewoon goede zorg bieden en ingrijpen als het mis dreigt te lopen. dat hebben kinderen wel verdient dacht ik zo.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 17 februari 2006 @ 11:49:32 #78
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_35182937
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:45 schreef zoalshetis het volgende:
gewoon goede zorg bieden en ingrijpen als het mis dreigt te lopen. dat hebben kinderen wel verdient dacht ik zo.
Met het huidige kinderzorgstelsel??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 17 februari 2006 @ 11:50:36 #79
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_35182973
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:42 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hoho. Er is al zoiets als gedigitaliseerde medische dossiers...
Ik doelde dus niet op implantaten oid
Dat willen ze al jaren voor ziekenhuizen en die werken mekaar aardig tegen door elk een ander soort database te gebruiken ipv allemaal dezelfde...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:54:06 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35183107
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:49 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Met het huidige kinderzorgstelsel??
ik ben dan ook voor een beter zorgstelsel. daar kan ik als humanist wel de voordelen van zien.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:57:12 #81
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_35185237
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:29 schreef thefunny het volgende:

[..]

Nou moet jij eens even goed luisteren, jij bent ook niet meer dan een hoopje cellen, en er worden overal zoveel mensen doodgemaakt, dus pak een pistool en schiet rond in de supermarkt... het zijn toch allemaal maar hoopjes cellen. Hoe naief kun je zijn!!

Als een kind nog in de baarmoeder zit, betekent dat niet dat het opeens maar een hoopje cellen is, die je 'toch kunt vermoorden omdat er al zoveel moorden gepleegd worden'.

Laat het kind geboren worden, haal hem/haar daarna bij de moeder weg en zet in een pleeggezin!! Elk kind verdient het om te leven!!

Owja, en als de moeder een junk is vermoorden we het maar, we trekken het ook nog even door:
Elk kind onder de 1 jaar moet vermoord worden als in die tijd duidelijk wordt dat zijn moeder een junk is. Duidelijk??
He, moet je ook niet de olieprijs en de vogelgriep erbij halen??
Waarom moet iedereen altijd meteen gaan overdrijven? "Straks gaan ze bejaarden vermoorden". Straks dit en dat. Dit is toch een op zichzelf staande maatregel.

En ik ben misschien wel een verzameling cellen ja, maar ik DENK EN VOEL al, ik heb al een maatschappelijk en sociaal nut. Een klompje vlees is op dat moment nog maar een stukje vlees! En kom niet met allerlei religieuze crap dat het al een ziel heeft ontvangen blablabla. Geen sprookjes in dit topic aub.

En nogmaals, wil je zo betrokken zijn en alles vanuit een idealistisch oogpunt zien: maak je druk over de al levende en lijdende kinderen ipv over een ongeboren embryo.
pi_35211564
Raar plan.

Ik vind dat er heel veel mensen zijn die beter geen kinderen zouden kunnen krijgen maar dit heeft enge trekjes. De staat die als een soort God gaat opereren. Het heeft imo alles te maken met de gedachte die Leefbaar Rotterdam heeft dat ze echt alles voor allochtonen moeten bepalen.
pi_35212034
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 02:01 schreef SCH het volgende:
Raar plan.

Ik vind dat er heel veel mensen zijn die beter geen kinderen zouden kunnen krijgen maar dit heeft enge trekjes. De staat die als een soort God gaat opereren. Het heeft imo alles te maken met de gedachte die Leefbaar Rotterdam heeft dat ze echt alles voor allochtonen moeten bepalen.
Idd. De illusie dat we een maatschappij kunnen creeeren zonder "ongewenste elementen" lijkt tegenwoordig wel mode. Wat dat betreft heeft men idd niks geleerd van het nazisme en de middelen die zij hanteerden. We leven nu eenmaal in een maatschappij waar we naast de vele voordelen ook nadelen kennen. Het 1 kan ook niet zonder het ander bestaan.

Abortus hoort een recht te zijn dat het individu kan toepassen, niet de staat. En zeker niet die enge club van een Leefbaar Rotterdam.
pi_35212048
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 02:36 schreef gelly het volgende:
Wat dat betreft heeft men idd niks geleerd van het nazisme en de middelen die zij hanteerden.
Oeh, dat mag je niet zeggen hoor stouterd

Straks komt de politiek-correcte politie weer langs.
pi_35212069
Sja, ach, inmiddels zijn we wel gewend aan de slachtofferrol die dergelijke malloten menen te moeten aannemen als ze plannen lanceren waar Eichman van zou watertanden.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 03:01:01 #86
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_35212297
Prima plan. Bewijs maar dat je kinderen kan opvoeden en anders mag je ze simpelweg (tijdelijk) niet (meer) krijgen. Vind het kwalijker dat er duizenden kinderen in erbarmelijke omstandigheden moeten opgroeien, en hoogstwaarschijnlijk de samenleving nog voor gigantische problemen gaan stellen, dan dat dat rare idee dat kinderen krijgen een recht is wordt aangepakt.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_35212317
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 03:01 schreef ethiraseth het volgende:
Prima plan. Bewijs maar dat je kinderen kan opvoeden en anders mag je ze simpelweg (tijdelijk) niet (meer) krijgen. Vind het kwalijker dat er duizenden kinderen in erbarmelijke omstandigheden moeten opgroeien, en hoogstwaarschijnlijk de samenleving nog voor gigantische problemen gaan stellen, dan dat dat rare idee dat kinderen krijgen een recht is wordt aangepakt.
En als er een overheid komt die vindt dat jij niet in staat bent je kinderen op te voeden, wat dan ?
  zaterdag 18 februari 2006 @ 03:12:28 #88
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_35212422
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 03:03 schreef gelly het volgende:

[..]

En als er een overheid komt die vindt dat jij niet in staat bent je kinderen op te voeden, wat dan ?
Dan heb je pech en zorg je maar dat je bewijst dat je het wel kan? Je moet een vergunning hebben om iets stompzinnigs als vissen te mogen doen, maar elke idioot mag wel zomaar kinderen krijgen. Dat is echt te krom voor woorden en zou niet mogen. Dit plan zou een goede stap zijn.

Ik zie geen problemen om bepaalde eisen aan inkomen en leeftijd te stellen voor kinderen krijgen toegestaan is. Net zoals het me niet meer dan normaal lijkt dat er gedegen afspraken komen over de opvoeding tussen de ouders. Dat het allemaal zeer moeilijk afdwingbaar is ben ik me ook van bewust, maar om in elk geval bij de ergste gevallen (geestelijk gehandicapten, tienermoeders, mensen met een verleden van kindermishandeling etc) een abortus te kunnen afdwingen moet wel mogelijk zijn en juich ik zeker toe.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 03:14:32 #89
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35212440
Elke debiel op deze planeet, moet een examen afleggen zowel theorie als praktijk om een auto te besturen.

Terwijl elk mens zomaar een kind op de wereld kan kwakken.

Zoek de verschillen
pi_35212465
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 03:12 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dan heb je pech en zorg je maar dat je bewijst dat je het wel kan?
Hou toch op. Iets natuurlijks als kinderen krijgen kun je als overheid niet afdwingen, voorbeelden te over. De samenleving is niet maakbaar, je kunt enkel een poging doen het te sturen. Mensen uit overheidswege in hun lichamelijke integriteit aantasten is absurd en fascistoide.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 03:23:10 #91
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35212529
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 03:16 schreef gelly het volgende:

[..]

Hou toch op. Iets natuurlijks als kinderen krijgen kun je als overheid niet afdwingen, voorbeelden te over. De samenleving is niet maakbaar, je kunt enkel een poging doen het te sturen. Mensen uit overheidswege in hun lichamelijke integriteit aantasten is absurd en fascistoide.
Gaat die stelling ook voor jou op als mensen simpelweg niet capabel genoeg zijn voor iets kostbaars als nieuw leven te zorgen?

Is evolutie dan helemaal 80-ies ?

Ik snap je punt wel hoor, en mijn romantisch gedeelte , deelt je mening....maar laten we wel wezen. De wees/adoptiehuizen zitten bomvol, aidsbaby's en crackbaby's nog aan de orde van de dag.
Is dat humaan?

Ik vind het op zijn minst vreemd, dat menig gezonde 18-jarige , binnenstebuiten wordt gekeerd om een auto te mogen besturen en elke flapdrol een kind op de werled kan zetten. Een kind wat alles nodig heeft...liefde, toewijding, zorg, begeleiding en educatie.
En nee, dan nog is er geen garantie op een productief burger, maar je tart het in elk geval niet en bied een kind de meest gunstige perspectieven. Perspectieven die er nog steeds voor miljoenen normale kindjes niet zijn.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 03:25:51 #92
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_35212554
Ik denk om een antwoord te geven op de vragen van _The_General_ dat men niks leert van de geschiedenis. Het wachten is alleen op de terugkeer van kamers en ovens die draaien op gas en zilykon B.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 03:26:51 #93
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35212564
Aan de ene kant zou je soms willen dat het mag: Mijn vrouw werkt op een adoptiebureau in de VS (daar is het nog wat erger dan in NL) en ik hoor bijna dagelijks hartverscheurende verhalen.

Ook daarom heb ik zoveel respect voor haar: 't Kind komt natuurlijk op de eerste plaats.

Ik ben er eerlijk gezegd nog niet over uit, zo moeilijk dit.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 03:29:06 #94
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_35212585
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 03:16 schreef gelly het volgende:

[..]

Mensen kinderen laten nemen die nog net niet stom genoeg zijn om niet voor zichzelf te kunnen zorgen, dát is pas absurd en dáár zou de samenleving tegen beschermd moeten worden. Het is gewoon zo dat niet iedereen geschikt is om kinderen op te voeden, net zoals niet iedereen geschikt is om naar de universiteit te gaan, om maar iets basaals te noemen. Het lijkt me niet meer dan redelijk om bepaalde minimumvoorwaarden te eisen van toekomstige ouders om toch in elk geval een soort basis te hebben waarin het kind kan opgroeien. En nee, dat is geen garantie dat het goed zal gaan, maar het risico zal in elk geval flink verminderd zijn.
pi_35212592
Dergelijke uitwassen (want dat zijn het gelukkig) zijn de keerzijde van de medaille. Je kunt niet een samenleving maken waar iedereen gelukkig is en iedereen een even goede opvoeding krijgt. De overheid toestemming geven om te bepalen wie wel of niet een kind krijgt is erg gevaarlijk, het is een grens die niet overschreden dient te worden. Nu zijn het geestelijk gehandicapten en junks, wie zijn de volgende keer aan de beurt ?

Onze maatschappij is te complex om met dit soort "oplossingen" aan te komen en te doen alsof het zoden aan de dijk zet. Beter is het om het zoveel mogelijk te voorkomen. Maar ja, dat is natuurlijk niet zo simpel als "aborteer diegenen die niet voor hun kind kunnen zorgen".
  zaterdag 18 februari 2006 @ 03:31:34 #96
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35212613
Nou, in mijn optiek al de meest gezonde instelling...kind eerst

kinderen maken kunnen we allemaal. kinderen een kans op een volwaardig , fijn en beschermde omgeving bieden steeds meer ondergeschikt.
Kinderen krijgen is echt niet moeilijk...ze tot mooie, volwassen mensen begeleiden vind ik persoonlijk een kunst en niet voor iedereen weggelegd.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 03:31:35 #97
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_35212614
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 03:23 schreef SHE het volgende:

[..]

Gaat die stelling ook voor jou op als mensen simpelweg niet capabel genoeg zijn voor iets kostbaars als nieuw leven te zorgen?

Is evolutie dan helemaal 80-ies ?

Ik snap je punt wel hoor, en mijn romantisch gedeelte , deelt je mening....maar laten we wel wezen. De wees/adoptiehuizen zitten bomvol, aidsbaby's en crackbaby's nog aan de orde van de dag.
Is dat humaan?

Ik vind het op zijn minst vreemd, dat menig gezonde 18-jarige , binnenstebuiten wordt gekeerd om een auto te mogen besturen en elke flapdrol een kind op de werled kan zetten. Een kind wat alles nodig heeft...liefde, toewijding, zorg, begeleiding en educatie.
En nee, dan nog is er geen garantie op een productief burger, maar je tart het in elk geval niet en bied een kind de meest gunstige perspectieven. Perspectieven die er nog steeds voor miljoenen normale kindjes niet zijn.
Als je wil weten wat een productief burger is moet je 1984 maar eens lezen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 03:31:58 #98
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_35212617
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 03:29 schreef gelly het volgende:
Dergelijke uitwassen (want dat zijn het gelukkig) zijn de keerzijde van de medaille. Je kunt niet een samenleving maken waar iedereen gelukkig is en iedereen een even goede opvoeding krijgt. De overheid toestemming geven om te bepalen wie wel of niet een kind krijgt is erg gevaarlijk, het is een grens die niet overschreden dient te worden. Nu zijn het geestelijk gehandicapten en junks, wie zijn de volgende keer aan de beurt ?

Onze maatschappij is te complex om met dit soort "oplossingen" aan te komen en te doen alsof het zoden aan de dijk zet. Beter is het om het zoveel mogelijk te voorkomen. Maar ja, dat is natuurlijk niet zo simpel als "aborteer diegenen die niet voor hun kind kunnen zorgen".
Ja, want dat voorkomen werkt nu ook zo goed he. En ja, laten we mensen die al eerder hun kind hebben verwaarloosd gezellig nog 1, 2 of ach, waarom niet, 3 kinderen krijgen. Wie weet gaat het ooit wel goed.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 03:32:47 #99
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_35212624
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 03:25 schreef Megumi het volgende:
Ik denk om een antwoord te geven op de vragen van _The_General_ dat men niks leert van de geschiedenis. Het wachten is alleen op de terugkeer van kamers en ovens die draaien op gas en zilykon B.
En daarrrrrrrrrrrr istie weer dames en heren, de Reductio ad Hitlerum. Bravo. Geweldig argument. Je hebt de hele discussie in een klap overbodig gemaakt hiermee.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 03:34:57 #100
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35212647
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 03:29 schreef gelly het volgende:

EDUCATIE

mijns inziens nog steeds een punt waar te weinig aandacht aan wordt besteed. Nee, geen giechelige bio klasjes...nee, de keiharde realiteit!
Laat die koters in de brugklas maar even een weekje verplicht als baby sitter/au pair stage lopen...MET goede begeleiding!
ik hou niet van beperkingen en vind het ook moeilijk mensen met een " afwijking" iets moois als een kind te ontzeggen...maar laten we wel wezen, belang van het kind staat voorop!

Dat kind is straks onze verzorger..you do the math
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')