abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:19:05 #1
44964 whisko
a^2 + b^2 =c^2
pi_35178185
Mag ik even heel mijn woede uiten?

Vorige week woensdag een computer besteld bij Dell.
Omdat ik overdag bijna nooit thuis ben, het adres van mijn zus opgegeven (die heeft kinderen, dus altijd wel iemand thuis). Ik woon in Nijmegen, zij in Molenhoek.
Vrijdag bericht gekregen dat ie verzonden werd (vanuit Ierland)
Wordt naar Nederland verscheept en vervolgens via UPS aan huis geleverd.
Op internet kun je volgen waar het pakket (lees: 6 pakketten) zit.
Afgelopen dinsdag werd ie (vanuit Apeldoorn) voor het eerst meegenomen op de "ronde".
's Avonds zie ik dat ie weer terug is in Apeldoorn. Vreemd.
Volgende dag, weer niets. 's Avonds lees ik op de site:
"THE RECEIVER WAS UNAVAILABLE TO SIGN ON THE 1ST DELIVERY ATTEMPT. A 2ND DELIVERY ATTEMPT WILL BE MADE;PACKAGE WILL BE DELIVERED NEXT BUSINESS DAY-NO SATURDAY GUARANTEE"
Huh? M'n zus was vrijwel de hele dag thuis (op kwartiertje na), maar zowel deze dag als de dag ervoor: geen briefje in de bus dat UPS langs was geweest.
Dus nog maar eens goed naar het afleveradres gekeken dat ik aan Dell had gegeven. Hmm, dom: wel haar goede straatnaam, huisnummer en postcode opgegeven maar dan met de woonplaats Nijmegen. Niet handig.
Anyway. Ik bel UPS op (woensdagavond), maar: antwoordapparaat. Ze zijn alleen tijdens kantooruren geopend. Donderdagochtend 08.00 uur (precies) opnieuw gebeld. Telefoniste zei dat ze het in orde zou maken, maar dat ik ook naar Dell moest bellen om deze wijziging door te geven. Ik bel dus ook Dell op en ze zouden het "doorgeven aan hun logistieke afdeling".
Op internet (UPS) zie ik dat het pakket alweer op de ronde is, dus ik verwachtte het dan ook niet meer, gisteren. Maar wat zie ik tot mijn ongelooflijke schrik gisteravond:
"DELIVERY"
Bovendien wordt de naam genoemd van degene die heeft getekend... Mij niet bekend... Argh, mijn computer! Op zo'n moment wil je natuurlijk direct UPS bellen om dit door te geven en om toelichting te vragen. Maar: antwoordapparaat natuurlijk.
Dus, je snapt, ik heb niet lekker geslapen vannacht.
Zojuist weer met UPS gebeld. Wat zegt de telefonist? Ten eerste precies hetzelfde als wat ik al weet (dat het afgeleverd is en getekend door ..), maar dat hij niet weet wie die ontvanger is (zelfs niet de woonplaats). Ten tweede: dat ik met Dell moet bellen om dit in orde te maken...
Daar begrijp ik dus geen (excusez le mot) flikker van. Wat heeft Dell te maken met deze foute bezorging?
Dell is pas om 830 open (die slapen uit). Dus over 10 minuten weet ik meer. Maar ik hou m'n hart vast.
En weet je wat nou zo ellendig is? Ik ben al de hele week ziek thuis en had de computer gewoon bij mij thuis kunnen laten afleveren...

Wie biedt mij troost of tips?

[ Bericht 0% gewijzigd door whisko op 18-02-2006 18:43:48 ]
pi_35178276
Heb je gezocht waar het mogelijk bezorgd zou kunnen zijn? Misschien kan je met die mensen contact op nemen?
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_35178308
bedankt voor je PC
Hij loopt lekker, alleen zit er wat weinig geheugen in.
Mooi scherm ook
pi_35178316
Als iemand van zo'n multinational zegt dat hij het "door zal geven", kun je ervan uit gaan dat dat niet gebeurt.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:33:42 #5
141633 Sjengservice
Service naar buiten
pi_35178328
Het is nu 830 geweest, spannend zeg
Backhand langs de lijn
  Forum Admin vrijdag 17 februari 2006 @ 08:34:45 #6
58651 crew  murp
murp
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:35:38 #7
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_35178354
Prutsers bij UPS.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:37:35 #8
131306 Vipers
Zei ik toch!!
pi_35178384
UPS: Goededag UPS helpdesk, zegt u het maar
Jij: Uhh mijn computer is verkeerd afgeleverd .
UPS: Wat zijn uw gegevens?
jij: blabla
UPS: Ok, meneer ik zal het doorgeven
*klik*

UPS: He bertus weer zo'n kneus die een dell pc heeft besteld en bij het verkeerde adres afgeleverd is, behandel jij dat?
Bertus: Tuurlijk leg maar op de stapel
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander
Ik zeg maar zo: ik zeg maar niets! Want als ik toch wat zeg, zeg je toch: wat zeg je?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:38:42 #9
141633 Sjengservice
Service naar buiten
pi_35178394
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 08:37 schreef Vipers het volgende:
UPS: Goededag UPS helpdesk, zegt u het maar
Jij: Uhh mijn computer is verkeerd afgeleverd .
UPS: Wat zijn uw gegevens?
jij: blabla
UPS: Ok, meneer ik zal het doorgeven
*klik*

UPS: He bertus weer zo'n kneus die een dell pc heeft besteld en bij het verkeerde adres afgeleverd is, behandel jij dat?
Bertus: Tuurlijk leg maar op de stapel
[afbeelding]
Backhand langs de lijn
pi_35178424
Ouch Dat is wel klote. Wel raar dat UPS op een ongeldig adres levert eigeniljk.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:42:29 #11
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_35178441
En? Weet de TS al meer?
Volgens mij is dit alles gevolg van zijn foute adresgegevens.
Wel vreemd dat ze dan toch bezorgt hebben
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:43:06 #12
44964 whisko
a^2 + b^2 =c^2
pi_35178444
Dell-meneer:
"Ik ga nu een trace starten".
Dit betekent: ze gaan tegen UPS zeggen dat ze als de donder moeten gaan zoeken waar ze het hebben afgeleverd. En dit moet binnen 10 werkdagen gebeurd zijn.. 10... Nou vraag ik je. Hoe moeiljk kan het zijn?
En hoe moet ik dat voor me zien? De veredelde UPS-postbode ziet straatnaam en woonplaats. Straatnaam bestaat niet binnen woonplaats (heb ik opgezocht). Wat doe ik? Hmm, toch maar ergens bezorgen.
Meneer Dell: als het binnen 10 dagen niet gebeurd is, dan wordt het opnieuw besteld.
De 10 is niet zo prettig om te horen, maar "opnieuw besteld" klinkt dan weer oké. Maar dan zal DELL wel bij UPS gaan claimen.
Welke OETLUL heeft mijn computer?

Mail van Dell, zojuist binnen:
Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek bericht ik u het volgende.

Er is een DS tracer gestart voor het vinden van uw order. Zodra uw order gevonden is wordt er een afspraak gemaakt voor het afleveren van uw order. Als uw order niet gevonden wordt dan moet deze opnieuw besteld worden.
Tevens is het telefoongesprek geregistreerd in ons systeem. De registratie is bedoeld voor een makkelijke opvolging van uw probleemstelling. Hieronder treft u de details:

Ik hou jullie op de hoogte.
Maar wie snapt hoe zoiets kan?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:46:11 #13
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35178474
Heb vorige week ook een beetje klem gezeten tussen ups en dell. Het is uiteindelijk wel goedgekomen, maar je blijft maar heen en weer bellen voor het rond is. De communicatie tussen die twee is niet zo heel sterk.

Ze zijjn wel vriendelijk, dat weer wel.
Vampire Romance O+
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:47:10 #14
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_35178489
....moet degene die tekent (de persoon op 't afleveradres) zich niet identificeren?? In eerste instantie lijkt me UPS verantwoordelijk, mocht je je pc niet terugkrijgen.
Causaliteit....dat is 't.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:47:30 #15
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35178494
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 08:43 schreef whisko het volgende:
Dell-meneer:
"Ik ga nu een trace starten".
Dit betekent: ze gaan tegen UPS zeggen dat ze als de donder moeten gaan zoeken waar ze het hebben afgeleverd. En dit moet binnen 10 werkdagen gebeurd zijn.. 10... Nou vraag ik je. Hoe moeiljk kan het zijn?
En hoe moet ik dat voor me zien? De veredelde UPS-postbode ziet straatnaam en woonplaats. Straatnaam bestaat niet binnen woonplaats (heb ik opgezocht). Wat doe ik? Hmm, toch maar ergens bezorgen.
Meneer Dell: als het binnen 10 dagen niet gebeurd is, dan wordt het opnieuw besteld.
De 10 is niet zo prettig om te horen, maar "opnieuw besteld" klinkt dan weer oké. Maar dan zal DELL wel bij UPS gaan claimen.
Welke OETLUL heeft mijn computer?

Mail van Dell, zojuist binnen:
Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek bericht ik u het volgende.

Er is een DS tracer gestart voor het vinden van uw order. Zodra uw order gevonden is wordt er een afspraak gemaakt voor het afleveren van uw order. Als uw order niet gevonden wordt dan moet deze opnieuw besteld worden.
Tevens is het telefoongesprek geregistreerd in ons systeem. De registratie is bedoeld voor een makkelijke opvolging van uw probleemstelling. Hieronder treft u de details:

Ik hou jullie op de hoogte.
Nou, in principe staat er natuurlijk niet bij wie die nieuwe bestelling gaat lappen
Vampire Romance O+
pi_35178535
Mmm.. heb zelf ook wel eens gehad dat ups een pakket bij mij afleverd dat voor iemand anders in de straat is.. en of ik ook ff wil tekenen. Ook een keer voor een vriend gedaan die paar huizen verderop woont. Andere naam op het papier gezet met paar x-jes als handtekening.. werd gewoon geaccepteerd. En dan begint het probleem voor UPS.
Mijn vriend ups gebeld, heb het pakket niet ontvangen. UPS klopt vervolgens paar dagen later bij mij aan de deur aan. Waar het pakket is. Ik onschuldig zeggen "welk pakket". Nou kijk.. u heeft getekend. Ik kijk op het papier en zeg onschuldig dat ik dat niet ben. Ik heet anders (id laten zien) en handtekening is totaal anders.

En zo kom je dan aan 2 pakketjes, waarvan 1 op kosten ups aangezien ze juridisch niets konden doen. UPS moet gewoon om een ID vragen bij afleveren van pakketjes. Dat moet ik ook als ik een pakket ophaal bij het postkantoor. Lijkt me ook niet meer dan normaal dat ze dat doen en zouden mogen. Zeker als het gaat om dit soort pakketten.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:54:38 #17
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_35178581
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 08:47 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Nou, in principe staat er natuurlijk niet bij wie die nieuwe bestelling gaat lappen
Dat is hun probleem lijkt me en niet zijn probleem want ik neem aan dat hij die niet hoeft te betalen als ie niet op het goede adres is afgeleverd!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_35178618
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 08:51 schreef sundace het volgende:
Mmm.. heb zelf ook wel eens gehad dat ups een pakket bij mij afleverd dat voor iemand anders in de straat is.. en of ik ook ff wil tekenen. Ook een keer voor een vriend gedaan die paar huizen verderop woont. Andere naam op het papier gezet met paar x-jes als handtekening.. werd gewoon geaccepteerd. En dan begint het probleem voor UPS.
Mijn vriend ups gebeld, heb het pakket niet ontvangen. UPS klopt vervolgens paar dagen later bij mij aan de deur aan. Waar het pakket is. Ik onschuldig zeggen "welk pakket". Nou kijk.. u heeft getekend. Ik kijk op het papier en zeg onschuldig dat ik dat niet ben. Ik heet anders (id laten zien) en handtekening is totaal anders.

En zo kom je dan aan 2 pakketjes, waarvan 1 op kosten ups aangezien ze juridisch niets konden doen. UPS moet gewoon om een ID vragen bij afleveren van pakketjes. Dat moet ik ook als ik een pakket ophaal bij het postkantoor. Lijkt me ook niet meer dan normaal dat ze dat doen en zouden mogen. Zeker als het gaat om dit soort pakketten.
En zo komt jan splinter door de winter of niet boefje
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:01:36 #19
44964 whisko
a^2 + b^2 =c^2
pi_35178690
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 08:51 schreef sundace het volgende:

Maar, Sundace, vraagje:
op mijn elektronische pakbon staan zowel mijn klantadresgegevens als afleveradresgegevens. Degene die nu mijn computer heeft, die ziet dat toch ook? M.a.w. een normaal mens zou mij dan toch al lang gebeld hebben? Ergo: diegene is niet een normaal mens.

Maar wat zou jij doen als je UPS-postbode was, en de straatnaam zou niet in de woonplaats bestaan?
pi_35178756
Een normale postbode/koerier stuurt dan het pakket retour afzender met de mededeling dat het adres/woonplaats combi niet klopt.

overigens ging het bij mij om een pakketje van maar 20 euro.. dus das te doen. Ik heb in ieder geval met de 2 naaste buren de afspraak dat ze nooit aangetekende pakketjes voor mij in ontvangst nemen, ook ivm garantie. Aangetekende pakketjes altijd eerst openen en inkijken voordat je tekend. Je tekend namelijk voor goede levering. Meeste UPS bezorgers zullen dat niet leuk vinden dat je het pakket opent voor tekenen, maar ik wil wil wel eerst weten of alles ok is (meestal zijn het ook pc onderdelen die ik op die manier ontvang).
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:09:08 #21
44964 whisko
a^2 + b^2 =c^2
pi_35178825
Ik kan hier natuurlijk niet de adresgegevens van mijn zus gaan vermelden, maar het is zoiets als:

Regentessenweg 11

En in mijn woonplaats (dat is dus de door mij verkeerd opgegeven woonplaats) bestaat er geen Regentessenweg, maar wel een Regentenweg.
Wat denk je: afgeleverd op Regentenweg 11?
Volgens telefoonboek (en omgekeerd zoeken etc) woont er niet iemand op dat adres met de opgegeven achternaam van ontvanger...

[ Bericht 0% gewijzigd door whisko op 17-02-2006 09:27:22 ]
pi_35178863
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:01 schreef whisko het volgende:

[..]

Maar, Sundace, vraagje:
op mijn elektronische pakbon staan zowel mijn klantadresgegevens als afleveradresgegevens. Degene die nu mijn computer heeft, die ziet dat toch ook? M.a.w. een normaal mens zou mij dan toch al lang gebeld hebben? Ergo: diegene is niet een normaal mens.

Maar wat zou jij doen als je UPS-postbode was, en de straatnaam zou niet in de woonplaats bestaan?
normaal worden pakketjes gesorteerd op postcode, dus ik vind het onbegrijpelijk het pakketje gewoon fout bezorgt wordt. iemand moet opvallen dat die postcode niet bij die plaats hoort, en dan moet er worden uitgezocht waar de fout is. Maar ja, UPS is een pauperbedrijf, waar ze voornamelijk minderjarigen pakjes laten sorteren, voor weinig geld. Die minderjarigen interesseert het uiteraard geen ruk, maar ja, ze zijn goedkoop he. Er wordt ook regelmatig een potje gevoetbald met pakjes.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:31:58 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_35179260
Ach, voor die 90 euro verzendkosten krijg je wel een mooie soap!
censuur :O
pi_35179272
JIJ maakt een fout in de opgegeven gegevens, en nou ga je huilen dat Dell en UPS stom zijn? Of begrijp ik het fout?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:33:09 #25
44964 whisko
a^2 + b^2 =c^2
pi_35179277
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Ach, voor die 90 euro verzendkosten krijg je wel een mooie soap!
Geef mij maar m'n computer.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:33:33 #26
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_35179284
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:05 schreef sundace het volgende: Ik heb in ieder geval met de 2 naaste buren de afspraak dat ze nooit aangetekende pakketjes voor mij in ontvangst nemen, ook ivm garantie. Aangetekende pakketjes altijd eerst openen en inkijken voordat je tekend. Je tekend namelijk voor goede levering. Meeste UPS bezorgers zullen dat niet leuk vinden dat je het pakket opent voor tekenen, maar ik wil wil wel eerst weten of alles ok is (meestal zijn het ook pc onderdelen die ik op die manier ontvang).
Je kan de afzender op het *elk* pakketje laten zetten dat het alleen op het adres van de ontvanger bezorgd mag worden. TPG loopt gerust de hele straat af, als ze het maar kwijt zijn. Bij voorkeur zonder een briefje in de bus te mikken waar het bezorgd is. Of ook leuk: "uw pakketje is afgegeven op #182 (en op #182 woonde ik zelf!)"...

TPG-pakketjes mag je in ieder geval nooit openmaken voor je tekent, ook niet bij aangetekend! Dan kan je het op een akkoordje gooien met de postbode, en zeggen dat er een baksteen in zat.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:33:41 #27
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_35179286
Deze soap wil ik volgen.
.
..
...
....
pi_35179290
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:32 schreef veldmuis het volgende:
JIJ maakt een fout in de opgegeven gegevens, en nou ga je huilen dat Dell en UPS stom zijn? Of begrijp ik het fout?
ja je begrijpt het verkeerd
pi_35179318
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:34 schreef indahnesia.com het volgende:
Wees maar blij dat je Dell kwijt is, zijn toch kut-systemen

Oftewel TVP
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:36:45 #31
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_35179335
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:34 schreef indahnesia.com het volgende:
Wees maar blij dat je Dell kwijt is, zijn toch kut-systemen
Dat niet alleen... Ik leid uit al hun advertenties af dat de hardware gejat is!
"legitieme Windows XP" staat er met vette letters. Ze zijn er blijkbaar heel trots op dat de software niet gestolen is. Maar omdat ze angstvallig zwijgen over de legitieme status van de hardware, moet dat wel illegaal zijn verkregen
pi_35179383
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:36 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat niet alleen... Ik leid uit al hun advertenties af dat de hardware gejat is!
"legitieme Windows XP" staat er met vette letters. Ze zijn er blijkbaar heel trots op dat de software niet gestolen is. Maar omdat ze angstvallig zwijgen over de legitieme status van de hardware, moet dat wel illegaal zijn verkregen
schande gewoon!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:39:51 #33
44964 whisko
a^2 + b^2 =c^2
pi_35179401
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:32 schreef veldmuis het volgende:
Ja, IK maakte een fout. En die heb ik hersteld. Maar daar hebben ze niet adequaat op gereageerd. Ze hadden meteen met de delivery man moeten bellen dat het adres niet klopt.
En ik huil niet, ik baal.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:41:54 #34
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_35179438
Bijna anderhalf jaar geleden gezeik gehad met de Special Edition DVD van Lord of the Rings. TNT beweerde dat het pakket was afgeleverd, ikhad het nooit gekregen. Ben eens even rond gaan kijken in - toen nog - de flat (een nogal verpauperd onding, veel asociale bewoners. Bewoners wisselden sneller dan dat ik een schone onderbroek aantrek (BIJ WIJZE VAN SPREKEN!!!!)). Bleek dat-ie vijf deuren verderop was afgegeven; geen briefje bij mij in de bus. Als die mensen kwaad hadden gewild had ik naar m'n spullen kunnen fluiten.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:42:04 #35
15869 gr8w8
Better by design.
pi_35179444
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:05 schreef sundace het volgende:
Een normale postbode/koerier stuurt dan het pakket retour afzender met de mededeling dat het adres/woonplaats combi niet klopt.

overigens ging het bij mij om een pakketje van maar 20 euro.. dus das te doen. Ik heb in ieder geval met de 2 naaste buren de afspraak dat ze nooit aangetekende pakketjes voor mij in ontvangst nemen, ook ivm garantie. Aangetekende pakketjes altijd eerst openen en inkijken voordat je tekend. Je tekend namelijk voor goede levering. Meeste UPS bezorgers zullen dat niet leuk vinden dat je het pakket opent voor tekenen, maar ik wil wil wel eerst weten of alles ok is (meestal zijn het ook pc onderdelen die ik op die manier ontvang).
Helaas mag je pakjes niet openen bij de TPG voordat je ervoor hebt getekend. Op zich raar, maar zo zit het nu eenmaal.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_35179473
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 08:43 schreef whisko het volgende:
Simpel zat. De UPS bezorger is een enorme oetlul en had geen zin om achter het juiste adres aan te gaan. "Toch maar ergens bezorgen, als er voor getekend wordt ben ik er tenminste vanaf".

Of die Dell staat nu bij de bezorger in huis natuurlijk
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_35179490
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:42 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Helaas mag je pakjes niet openen bij de TPG voordat je ervoor hebt getekend. Op zich raar, maar zo zit het nu eenmaal.
Nah, dan gaat het retour en kan het via een andere vervoerder aangeboden worden

Gelukkig wordt de meeste hardware netjes via UPS/TNT afgeleverd hier. Of door het bedrijf zelf.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:45:52 #38
15869 gr8w8
Better by design.
pi_35179526
TNT, TPG, iets zegt mij dat die twee veel op elkaar lijken.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_35179543
Tvp
Tja, probeer maar eens origineel te zijn in je signature...
pi_35179604
Ik las hier net ergens een forum dat er iemand zomaar een Dell computer had gekregen van UPS, zal hem ff opzoeken voor je
pi_35179620
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:49 schreef Gapert het volgende:
Ik las hier net ergens een forum dat er iemand zomaar een Dell computer had gekregen van UPS, zal hem ff opzoeken voor je
Sociaal van je!
pi_35179666
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:45 schreef gr8w8 het volgende:
TNT, TPG, iets zegt mij dat die twee veel op elkaar lijken.
TPG is tegenwoordig ook van TNT
pi_35179717
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:49 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Sociaal van je!
En nog gevonden ook

UPS geeft gratis PC's weg
Iets zegt me dat deze user jouw PC in ontvangst heeft genomen, hij woont ook in Nijmegen

Dusse... 10% vindersloon?
pi_35179759
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:49 schreef Gapert het volgende:
lol
Love is a dream, within the dream, within the dream...
I dream to much, i like that!
pi_35179783
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:54 schreef Gapert het volgende:

[..]

En nog gevonden ook

Iets zegt me dat deze user jouw PC in ontvangst heeft genomen, hij woont ook in Nijmegen

Whaha dat zou wel geweldig zijn natuurlijk
pi_35179788
quote:

[..]

En nog gevonden ook

je bedoelt het nog serieus ook he!

vrijdag 17 februari 2006 @ 10:00:34 #47
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_35179880
da's gewoon een kutlemming
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_35179931
Zolang je nog kunt Fok!ken, heb je je nieuwe compu niet nodig.
We horen toch wel hoe het afloopt?

Geen leuker vermaak dan leedvermaak, bedankT Voor de Post!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:03:41 #49
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_35179956
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:56 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

je bedoelt het nog serieus ook he!

En daar ging z'n "hero of the day"-gevoel
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_35179989
quote:

[..]

En nog gevonden ook

Jeetje wat toevallig mên!
pi_35179999
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:03 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

En daar ging z'n "hero of the day"-gevoel
Durft spontaan niet meer te reageren
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:05:10 #52
44964 whisko
a^2 + b^2 =c^2
pi_35180002
Stel, hij wordt teruggevonden, ze komen het bij mij brengen, maar één of meerdere van de dozen is opengemaakt. Accepteren of niet?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:07:40 #53
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_35180070
Ik zal het even samenvatten voor de laatkomers :

meneer bestelt voor veel geld een nieuw pc, krabbelt een willekeurig bezorg-adres neer,
neemt niet eens de moeite om te controleren wat ie neergekrast heeft en vind 't vreemd als de pc niet thuis aankomt.
zzz
  † In Memoriam † vrijdag 17 februari 2006 @ 10:07:46 #54
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_35180076
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:05 schreef whisko het volgende:
Stel, hij wordt teruggevonden, ze komen het bij mij brengen, maar één of meerdere van de dozen is opengemaakt. Accepteren of niet?
niet accepteren,
je hebt kans dat ze bijvoorbeeld in de computerkast zelf dingen hebben veranderd,
oude hardware van hunzelf er in en bij jou er uit.
gaat misschien wat ver maar als je al nagaat dat ze het soms ook in sommige computershops doen.
(Waar ik ooit werkte deden ze dat bij mensen die niet echt slim waren en het toch niet zouden opmerken ..)
pi_35180121
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:07 schreef Sebasser het volgende:

[..]

niet accepteren,
je hebt kans dat ze bijvoorbeeld in de computerkast zelf dingen hebben veranderd,
oude hardware van hunzelf er in en bij jou er uit.
gaat misschien wat ver maar als je al nagaat dat ze het soms ook in sommige computershops doen.
(Waar ik ooit werkte deden ze dat bij mensen die niet echt slim waren en het toch niet zouden opmerken ..)
En aangezien deze persoon al niet zo eerlijk is om te zeggen dat is niet voor mij, maar hem gewoon aanneemt
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:10:41 #56
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_35180140
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:07 schreef L.Denninger het volgende:
Ik zal het even samenvatten voor de laatkomers :

meneer bestelt voor veel geld een nieuw pc, krabbelt een willekeurig bezorg-adres het adres van zn zus neer,
neemt niet eens de moeite om te controleren wat ie neergekrast heeft en vind 't vreemd als de pc niet thuis aankomt.

Vat het dan goed samen.

Gewoon dom van UPS dat ze iets gaan bezorgen terwijl de straat in die stad helemaal niet bestaat
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:11:59 #57
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_35180182
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 08:19 schreef whisko het volgende:

Dus nog maar eens goed naar het afleveradres gekeken dat ik aan Dell had gegeven. Hmm, dom: wel haar goede straatnaam, huisnummer en postcode opgegeven maar dan met de woonplaats Nijmegen. Niet handig.
Dus... Je had het ook al veel eerder kunnen controleren?

Als je zo'n waardevol pakket wilt ontvangen, dan let je toch dondersgoed op bij het opgeven van het adres?!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_35180192
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:10 schreef Martijn85 het volgende:

[..]

Vat het dan goed samen.

Gewoon dom van UPS dat ze iets gaan bezorgen terwijl de straat in die stad helemaal niet bestaat
Kan zijn dat ze het zien als Nijmegen omdat het een klein plaatsje in de buurt is? (kweet niet hoor?) heb ik wel vaker gezien..
pi_35180388
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:04 schreef c0nd0r het volgende:

[..]

Durft spontaan niet meer te reageren
He mag ik ook eventjes gaan pauzeren Ben ik uberhaubt een keertje goed bezig...
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:35:53 #60
31101 _Led_
pi_35180827
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:10 schreef Martijn85 het volgende:

[..]

Vat het dan goed samen.

I quote:
quote:
wel haar goede straatnaam, huisnummer en postcode opgegeven maar dan met de woonplaats Nijmegen. Niet handig.
Als je gaat lopen bitchen, zorg dan op z'n minst dat je gelijk hebt
zzz
pi_35180865
dus eigenlijk is het allemaal eigen schuld dikke bult? ben benieuwd of je dan uberhaubt nog ergens aanspraak op kunt maken.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:13:03 #62
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_35181815
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:35 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

I quote:
[..]

Als je gaat lopen bitchen, zorg dan op z'n minst dat je gelijk hebt
Ik heb toch ook alleen het zinnetje over een willekeurig adres door gestreept en niet over het controleren.

Dus kijk eerst even wat ik heb verbeterd voordat ik je weer moet gaan verbeteren, scheelt ons allebei weer wat tijd
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:45:46 #63
31101 _Led_
pi_35182796
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:13 schreef Martijn85 het volgende:

[..]

Ik heb toch ook alleen het zinnetje over een willekeurig adres door gestreept en niet over het controleren.

Dus kijk eerst even wat ik heb verbeterd voordat ik je weer moet gaan verbeteren, scheelt ons allebei weer wat tijd
Het was dus niet het adres van z'n zus want die woont niet in nijmegen
zzz
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:11:23 #64
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_35183669
Gepruts is gevolg van een een-tweetje tussen TS en UPS
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:13:21 #65
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_35183731
Ach, je had ook gewoon het goede adres kunnen geven, maar toch vervelend dat de zaken zo lopen... Ik zou me wel rot schrikken als ik ineens een computer afgeleverd kreeg die ik niet besteld heb, ik weet niet of ik er voor zou tekenen though...
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  Moderator vrijdag 17 februari 2006 @ 12:14:13 #66
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:15:30 #67
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_35183810
pfff.. UPS is fout, ze hebben geleverd op een verkeerde postcode, ondanks de fout die jij hebt gemaakt.
pi_35183881
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:14 schreef jitzzzze het volgende:
Maar ja, als je het verkeerde adres invult vraag je er ook wel een beetje om
Wie zegt dat ie dat verkeerd heeft ingevuld? Als je postcode invoert doet ie dan niet automatisch plaats enz invullen?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:19:54 #69
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_35183962
Ik zou zeggen de volgende keer met DHL?
Alleen maar om het feit dat zij wel telefonisch bereikbaar zijn.... ook na 17:00
kijk, dan ben je sapdrinkerdewijs goed bezig!!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:21:14 #70
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_35183996
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:19 schreef the_predator het volgende:
Ik zou zeggen de volgende keer met DHL?
Alleen maar om het feit dat zij wel telefonisch bereikbaar zijn.... ook na 17:00
Dell werkt alleen maar met UPS....

Ik heb heel wisselende ervaringen met UPS, heb daar geen positief gevoel aan over gehouden
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  Moderator vrijdag 17 februari 2006 @ 12:22:24 #71
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_35184034
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:17 schreef c0nd0r het volgende:

[..]

Wie zegt dat ie dat verkeerd heeft ingevuld? Als je postcode invoert doet ie dan niet automatisch plaats enz invullen?
Dat staat in de OP, lezen....
pi_35184084
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:22 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat staat in de OP, lezen....
Staat daar expliciet in dat hij al die gegevens zelf heeft moeten invoeren?
  Moderator vrijdag 17 februari 2006 @ 12:32:08 #73
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_35184343
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:24 schreef c0nd0r het volgende:

[..]

Staat daar expliciet in dat hij al die gegevens zelf heeft moeten invoeren?
Zo goed heb ik de OP ook weer niet gelezen
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:35:04 #74
44964 whisko
a^2 + b^2 =c^2
pi_35184444
Ik heb hele adres ingevuld:
Straatnaam + nummer + postcode + woonplaats.
De eerste drie heb ik juist ingevuld, de vierde fout.
Tegenwoordig is het inderdaad niet ongewoon dat je de eerste drie invult en dat de vierde dan geautomatiseerd wordt ingevuld.
Maar dat ik zo dom ben geweest om de verkeerde woonplaats in te vullen, heb ik al lang gezegd. Maar het is hoe dan ook een niet-bestaande combinatie geworden en DUS fout geleverd.
pi_35185001
Ik kan me voorstellen dat iemand een pakket aanneemt denkend dat het voor misschien voor iemand anders in het huis is, en helemaal aangezien die bezorgers blijkbaar helemaal niet kijken naar naam en handtekening en altijd zo snel mogelijk weer weg willen. Maar daarna zal er toch wel een belletje moeten gaan rinkelen als je kijkt naar de naam en afleveradres.
Oh, and that's a bad miss!
  Spellchecker vrijdag 17 februari 2006 @ 12:54:53 #76
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_35185137
Ik denk niet dat je die pc nog gaat krijgen, athans niet die pc

Als iemand hem bewust geaccepteerd heeft en ervoor getekend heeft, terwijl die ongetwijfeld wist dat het niet voor hem/haar bestemd was, kan ik je op een briefje meegeven dat die dus ook niet zelf naar UPS zal stappen met excuses enz..
Ik hoop dus voor je dat UPS hem zelf weer bij hem/haar op gaat halen, anders zou je er zelf achteraan moeten gaan en idd bellen met die vergelijkbare straatnaam die je noemde op nr 11, in de door jou ingevulde woonplaats
Tevens -purist.
pi_35185912
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:35 schreef whisko het volgende:
Tegenwoordig is het inderdaad niet ongewoon dat je de eerste drie invult en dat de vierde dan geautomatiseerd wordt ingevuld.
Maar dat ik zo dom ben geweest om de verkeerde woonplaats in te vullen, heb ik al lang gezegd. Maar het is hoe dan ook een niet-bestaande combinatie geworden en DUS fout geleverd.
Sorry niet mee gekregen in dat geval geen kans sorry!
pi_35185937
Wat een sukkels bij UPS. Die persoon die zit nu lekker te internetten met jou nieuwe pctje. Maar waarom een DELL Hij zal er ook wel van balen.
pi_35186049
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:35 schreef whisko het volgende:
Nu lees ik het pas goed. Tja als jij een PC via internet besteld voor zoveel geld dan moet je ook wel goed uit je doppen kijken. Een verkeerde woonplaats opgeven??? Niet echt oplettend en je zult het geld dan ook wel niet missen als je zo lomp met zo'n dure bestellingen omgaat.
pi_35202083
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:42 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Niks raars aan, dat heeft gewoon te maken met aansprakelijkheid....

Fred
pi_35202697
UPS moet kunnen aantonen waar ze de computer hebben afgeleverd.
De bewijslast in deze ligt bij UPS.
Jou handtekening staat niet, en ook niet van een van je medebewoners, staat op de bon van UPS.

Dit houdt in dat jij de rekening van Dell niet hoeft te betalen, en eventueel betaald geld kunt laten terugstorten (gewoon via de bank). Dell moet aantonen dat zij de computer hebben afgeleverd. Dell heeft deze aflevering overgedragen aan UPS en met UPS een 'contract afgesloten' (want dat doe je in principe als je iets laat bezorgen). Dell krijgt dus het geld weer terug van UPS.

Dell zal dit echter niet leuk vinden en moeilijk gaan zitten doen als jij je geld terug laat storten/niet betaald. Maar als de deurwaarder dan langs komt moet de deurwaarder aantonen dat de handtekening op de afleverbon dus van jou is.
pi_35202856
quote:
Ten tweede: dat ik met Dell moet bellen om dit in orde te maken...
Daar begrijp ik dus geen (excusez le mot) flikker van. Wat heeft Dell te maken met deze foute bezorging?
Alles.
De verzending is een kwestie tussen Dell en UPS waar jij zelf helemaal niets mee te maken hebt. Jij hebt enkel een overeenkomt met Dell. Als het verkeerd gaat is UPS de overeenkomst met Dell niet nagekomen en is Dell dus de enige die kan klagen. Het werkt het zelfde als de postbode bijvoorbeeld een brief voor de vorige bewoner in je brievenbus gooit. Jij hebt geen recht van spreken als je die postbode vraagt dat niet weer te doen, want hij heeft exact gedaan wat de opdrachtgever van TPG hem gevraagd heeft.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 21:14:12 #83
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_35202951
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 21:10 schreef 700MB het volgende:

[..]

. Het werkt het zelfde als de postbode bijvoorbeeld een brief voor de vorige bewoner in je brievenbus gooit. Jij hebt geen recht van spreken als je die postbode vraagt dat niet weer te doen, want hij heeft exact gedaan wat de opdrachtgever van TPG hem gevraagd heeft.
En wat zeg je dan van een postbode die een poststuk bezorgd waarbij de naam goed is ingevuld en het adres niet? En dat die naam van een grote bekende instantie is?
Ik haat moslims alleen al omdat ze ritueel slachten.
pi_35204207
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 21:14 schreef JohanV. het volgende:
En wat zeg je dan van een postbode die een poststuk bezorgd waarbij de naam goed is ingevuld en het adres niet? En dat die naam van een grote bekende instantie is?
Hoewel er niemand over zal klagen doet die postbode zijn werk niet goed.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_35221498
Lijkt mij dat die bezorger toch wel wat ervan zal horen, al was het alleen maar om te proberen te reconstrueren op welk adres het pakket afgeleverd is.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 15:26:19 #86
44964 whisko
a^2 + b^2 =c^2
pi_35222464
Nog altijd geen bericht van Dell of UPS (nou ja, is op zaterdag natuurlijk ook niet te verwachten).
Blijf er een nare nasmaak aan overhouden dat er mensen zijn die willens en wetens 6 pakketten van in totaal 36 kilogram met electronica aannemen en er verder niets van zeggen (anders had ik er vast al van gehoord, toch?).
pi_35222624
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 15:26 schreef whisko het volgende:
Nog altijd geen bericht van Dell of UPS (nou ja, is op zaterdag natuurlijk ook niet te verwachten).
Blijf er een nare nasmaak aan overhouden dat er mensen zijn die willens en wetens 6 pakketten van in totaal 36 kilogram met electronica aannemen en er verder niets van zeggen (anders had ik er vast al van gehoord, toch?).
Idd ik zou het niet eens durfen. Maar er zijn genoeg rotzakken in Nederland. Die klootzak zit nu waarschijnlijk heerlijk te genieten van jou computer. En niemand die er iets aan kan doen.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 16:12:20 #88
44964 whisko
a^2 + b^2 =c^2
pi_35223783
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:19 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Nu lees ik het pas goed. Tja als jij een PC via internet besteld voor zoveel geld dan moet je ook wel goed uit je doppen kijken. Een verkeerde woonplaats opgeven??? Niet echt oplettend en je zult het geld dan ook wel niet missen als je zo lomp met zo'n dure bestellingen omgaat.
Natuurlijk is het dom (heb ik al toegegeven); maar het is een beetje een gevolg van weer een ander gedoetje:
ik wilde per creditcard betalen en het bij m'n zus laten bezorgen. Maar dat ging niet: Van Dell mag je best per creditcard betalen, maar dan moet het afleveradres wel je eigen (lees: daar waar je creditcard-afrekeningen naar toe worden verzonden) adres zijn. Tenzij je de creditcardmaatschappij inlicht en daar een tweede adres opgeeft. Dus heb ik naar Mastercard gebeld, maar die deden dat dus niet! Verder doet DELL niet aan IDEAL (vind ik superhandig), dus toen uiteindelijk maar via de oeroude methode van internetbankieren: een overschrijving (wel met spoed gedaan). En door al dat gedoe heb ik me dus even vergist in de woonplaats. NIET DAT DAT ME OOIT NOG GEBEURT!
pi_35224278
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 15:26 schreef whisko het volgende:
In dit specifieke geval lijkt het me wat lastig om er zomaar mee weg te komen, maar als ik het idee zou hebben dat dat wel zou lukken zou ik het ook doen, waarom niet?
pi_35225508
Tip: ga naar dat adres in Nijmegen en dan zeg je gewoon "mijn computer is per ongeluk bij u afgeleverd"
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
pi_35225578
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 17:06 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Tip: ga naar dat adres in Nijmegen en dan zeg je gewoon "mijn computer is per ongeluk bij u afgeleverd"
Juist waarom doet de TS dat niet??

Die lui zullen wel zeggen dat ze niks hebben ontvangen terwijl je op de achtergrond hun kinderen met een hoop kabaal hoort spelen op de nieuwe PC.
pi_35225733
naar de desbetreffende straat gaan met een knokploeg
<b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
</b>
  zaterdag 18 februari 2006 @ 18:14:52 #93
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35227881
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:21 schreef Againzender het volgende:
Dell werkt alleen maar met UPS....
Dat klopt
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:21 schreef Againzender het volgende:
Ik heb heel wisselende ervaringen met UPS, heb daar geen positief gevoel aan over gehouden
Ja, en het kan nog wel eens een lastig verhaal worden vooral omdat er voor afleveren getekend is.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Forum Admin zondag 19 februari 2006 @ 13:48:07 #94
58651 crew  murp
murp
pi_35252876
Wie koopt er nou ook een dell
pi_35254151
quote:
Op zondag 19 februari 2006 13:53 schreef jelle.k het volgende:
Spuit 11
  zondag 19 februari 2006 @ 20:54:12 #97
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_35267923
.....is er al wat meer bekend?...
Causaliteit....dat is 't.
  zondag 19 februari 2006 @ 21:29:07 #98
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_35269422
quote:
Mag ik even heel mijn woede uiten?

Vorige week woensdag een computer besteld bij Dell.
Hier ben ik gestopt met lezen
pi_35269847
quote:
Op zondag 19 februari 2006 13:53 schreef jelle.k het volgende:
Ja dat is vragen om ellende. Want als je hem al thuis krijgt, doet hij het niet en ben je een jaar met ellende verder voor je een nieuwe hebt, die dan ook nog eens gelijk stuk is...
pi_35313999
TerugVindPost
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')