quote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:37 schreef Vipers het volgende:
UPS: Goededag UPS helpdesk, zegt u het maar
Jij: Uhh mijn computer is verkeerd afgeleverd.
UPS: Wat zijn uw gegevens?
jij: blabla
UPS: Ok, meneer ik zal het doorgeven
*klik*
UPS: He bertus weer zo'n kneus die een dell pc heeft besteld en bij het verkeerde adres afgeleverd is, behandel jij dat?
Bertus:Tuurlijk leg maar op de stapel
[afbeelding]
Nou, in principe staat er natuurlijk niet bij wie die nieuwe bestelling gaat lappenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:43 schreef whisko het volgende:
Dell-meneer:
"Ik ga nu een trace starten".
Dit betekent: ze gaan tegen UPS zeggen dat ze als de donder moeten gaan zoeken waar ze het hebben afgeleverd. En dit moet binnen 10 werkdagen gebeurd zijn.. 10... Nou vraag ik je. Hoe moeiljk kan het zijn?
En hoe moet ik dat voor me zien? De veredelde UPS-postbode ziet straatnaam en woonplaats. Straatnaam bestaat niet binnen woonplaats (heb ik opgezocht). Wat doe ik? Hmm, toch maar ergens bezorgen.
Meneer Dell: als het binnen 10 dagen niet gebeurd is, dan wordt het opnieuw besteld.
De 10 is niet zo prettig om te horen, maar "opnieuw besteld" klinkt dan weer oké. Maar dan zal DELL wel bij UPS gaan claimen.
Welke OETLUL heeft mijn computer?
Mail van Dell, zojuist binnen:
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van ons telefoongesprek bericht ik u het volgende.
Er is een DS tracer gestart voor het vinden van uw order. Zodra uw order gevonden is wordt er een afspraak gemaakt voor het afleveren van uw order. Als uw order niet gevonden wordt dan moet deze opnieuw besteld worden.
Tevens is het telefoongesprek geregistreerd in ons systeem. De registratie is bedoeld voor een makkelijke opvolging van uw probleemstelling. Hieronder treft u de details:
Ik hou jullie op de hoogte.
Maar wie snapt hoe zoiets kan?
Dat is hun probleem lijkt me en niet zijn probleem want ik neem aan dat hij die niet hoeft te betalen als ie niet op het goede adres is afgeleverd!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:47 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Nou, in principe staat er natuurlijk niet bij wie die nieuwe bestelling gaat lappen
En zo komt jan splinter door de winter of niet boefjequote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:51 schreef sundace het volgende:
Mmm.. heb zelf ook wel eens gehad dat ups een pakket bij mij afleverd dat voor iemand anders in de straat is.. en of ik ook ff wil tekenen. Ook een keer voor een vriend gedaan die paar huizen verderop woont. Andere naam op het papier gezet met paar x-jes als handtekening.. werd gewoon geaccepteerd. En dan begint het probleem voor UPS.
Mijn vriend ups gebeld, heb het pakket niet ontvangen. UPS klopt vervolgens paar dagen later bij mij aan de deur aan. Waar het pakket is. Ik onschuldig zeggen "welk pakket". Nou kijk.. u heeft getekend. Ik kijk op het papier en zeg onschuldig dat ik dat niet ben. Ik heet anders (id laten zien) en handtekening is totaal anders.
En zo kom je dan aan 2 pakketjes, waarvan 1 op kosten ups aangezien ze juridisch niets konden doen. UPS moet gewoon om een ID vragen bij afleveren van pakketjes. Dat moet ik ook als ik een pakket ophaal bij het postkantoor. Lijkt me ook niet meer dan normaal dat ze dat doen en zouden mogen. Zeker als het gaat om dit soort pakketten.
Maar, Sundace, vraagje:quote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:51 schreef sundace het volgende:
Mmm.. heb zelf ook wel eens gehad dat ups een pakket bij mij afleverd dat voor iemand anders in de straat is.. en of ik ook ff wil tekenen. Ook een keer voor een vriend gedaan die paar huizen verderop woont. Andere naam op het papier gezet met paar x-jes als handtekening.. werd gewoon geaccepteerd. En dan begint het probleem voor UPS.
Mijn vriend ups gebeld, heb het pakket niet ontvangen. UPS klopt vervolgens paar dagen later bij mij aan de deur aan. Waar het pakket is. Ik onschuldig zeggen "welk pakket". Nou kijk.. u heeft getekend. Ik kijk op het papier en zeg onschuldig dat ik dat niet ben. Ik heet anders (id laten zien) en handtekening is totaal anders.
En zo kom je dan aan 2 pakketjes, waarvan 1 op kosten ups aangezien ze juridisch niets konden doen. UPS moet gewoon om een ID vragen bij afleveren van pakketjes. Dat moet ik ook als ik een pakket ophaal bij het postkantoor. Lijkt me ook niet meer dan normaal dat ze dat doen en zouden mogen. Zeker als het gaat om dit soort pakketten.
normaal worden pakketjes gesorteerd op postcode, dus ik vind het onbegrijpelijk het pakketje gewoon fout bezorgt wordt. iemand moet opvallen dat die postcode niet bij die plaats hoort, en dan moet er worden uitgezocht waar de fout is. Maar ja, UPS is een pauperbedrijf, waar ze voornamelijk minderjarigen pakjes laten sorteren, voor weinig geld. Die minderjarigen interesseert het uiteraard geen ruk, maar ja, ze zijn goedkoop he. Er wordt ook regelmatig een potje gevoetbald met pakjes.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:01 schreef whisko het volgende:
[..]
Maar, Sundace, vraagje:
op mijn elektronische pakbon staan zowel mijn klantadresgegevens als afleveradresgegevens. Degene die nu mijn computer heeft, die ziet dat toch ook? M.a.w. een normaal mens zou mij dan toch al lang gebeld hebben? Ergo: diegene is niet een normaal mens.
Maar wat zou jij doen als je UPS-postbode was, en de straatnaam zou niet in de woonplaats bestaan?
Geef mij maar m'n computer.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Ach, voor die 90 euro verzendkosten krijg je wel een mooie soap!
Je kan de afzender op het *elk* pakketje laten zetten dat het alleen op het adres van de ontvanger bezorgd mag worden. TPG loopt gerust de hele straat af, als ze het maar kwijt zijn. Bij voorkeur zonder een briefje in de bus te mikken waar het bezorgd is. Of ook leuk: "uw pakketje is afgegeven op #182 (en op #182 woonde ik zelf!)"...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:05 schreef sundace het volgende: Ik heb in ieder geval met de 2 naaste buren de afspraak dat ze nooit aangetekende pakketjes voor mij in ontvangst nemen, ook ivm garantie. Aangetekende pakketjes altijd eerst openen en inkijken voordat je tekend. Je tekend namelijk voor goede levering. Meeste UPS bezorgers zullen dat niet leuk vinden dat je het pakket opent voor tekenen, maar ik wil wil wel eerst weten of alles ok is (meestal zijn het ook pc onderdelen die ik op die manier ontvang).
ja je begrijpt het verkeerdquote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:32 schreef veldmuis het volgende:
JIJ maakt een fout in de opgegeven gegevens, en nou ga je huilen dat Dell en UPS stom zijn? Of begrijp ik het fout?
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:34 schreef indahnesia.com het volgende:
Wees maar blij dat je Dell kwijt is, zijn toch kut-systemen
Dat niet alleen... Ik leid uit al hun advertenties af dat de hardware gejat is!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:34 schreef indahnesia.com het volgende:
Wees maar blij dat je Dell kwijt is, zijn toch kut-systemen
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat niet alleen... Ik leid uit al hun advertenties af dat de hardware gejat is!
"legitieme Windows XP" staat er met vette letters. Ze zijn er blijkbaar heel trots op dat de software niet gestolen is. Maar omdat ze angstvallig zwijgen over de legitieme status van de hardware, moet dat wel illegaal zijn verkregen![]()
Ja, IK maakte een fout. En die heb ik hersteld. Maar daar hebben ze niet adequaat op gereageerd. Ze hadden meteen met de delivery man moeten bellen dat het adres niet klopt.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:32 schreef veldmuis het volgende:
JIJ maakt een fout in de opgegeven gegevens, en nou ga je huilen dat Dell en UPS stom zijn? Of begrijp ik het fout?
Helaas mag je pakjes niet openen bij de TPG voordat je ervoor hebt getekend. Op zich raar, maar zo zit het nu eenmaal.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:05 schreef sundace het volgende:
Een normale postbode/koerier stuurt dan het pakket retour afzender met de mededeling dat het adres/woonplaats combi niet klopt.
overigens ging het bij mij om een pakketje van maar 20 euro.. dus das te doen. Ik heb in ieder geval met de 2 naaste buren de afspraak dat ze nooit aangetekende pakketjes voor mij in ontvangst nemen, ook ivm garantie. Aangetekende pakketjes altijd eerst openen en inkijken voordat je tekend. Je tekend namelijk voor goede levering. Meeste UPS bezorgers zullen dat niet leuk vinden dat je het pakket opent voor tekenen, maar ik wil wil wel eerst weten of alles ok is (meestal zijn het ook pc onderdelen die ik op die manier ontvang).
Simpel zat. De UPS bezorger is een enorme oetlul en had geen zin om achter het juiste adres aan te gaan. "Toch maar ergens bezorgen, als er voor getekend wordt ben ik er tenminste vanaf".quote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:43 schreef whisko het volgende:
Maar wie snapt hoe zoiets kan?
Nah, dan gaat het retour en kan het via een andere vervoerder aangeboden wordenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:42 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Helaas mag je pakjes niet openen bij de TPG voordat je ervoor hebt getekend. Op zich raar, maar zo zit het nu eenmaal.
Sociaal van je!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:49 schreef Gapert het volgende:
Ik las hier net ergens een forum dat er iemand zomaar een Dell computer had gekregen van UPS, zal hem ff opzoeken voor je
TPG is tegenwoordig ook van TNTquote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:45 schreef gr8w8 het volgende:
TNT, TPG, iets zegt mij dat die twee veel op elkaar lijken.
En nog gevonden ookquote:
lolquote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:49 schreef Gapert het volgende:
Ik las hier net ergens een forum dat er iemand zomaar een Dell computer had gekregen van UPS, zal hem ff opzoeken voor je
Whaha dat zou wel geweldig zijn natuurlijkquote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:54 schreef Gapert het volgende:
[..]
En nog gevonden ook
UPS geeft gratis PC's weg
Iets zegt me dat deze user jouw PC in ontvangst heeft genomen, hij woont ook in Nijmegen
Dusse... 10% vindersloon?![]()
je bedoelt het nog serieus ook he!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:54 schreef Gapert het volgende:
[..]
En nog gevonden ook
Iets zegt me dat deze user jouw PC in ontvangst heeft genomen, hij woont ook in Nijmegen
En daar ging z'n "hero of the day"-gevoelquote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:56 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
je bedoelt het nog serieus ook he!![]()
Jeetje wat toevallig mên!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:54 schreef Gapert het volgende:
[..]
En nog gevonden ook
Durft spontaan niet meer te reagerenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
En daar ging z'n "hero of the day"-gevoel
niet accepteren,quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:05 schreef whisko het volgende:
Stel, hij wordt teruggevonden, ze komen het bij mij brengen, maar één of meerdere van de dozen is opengemaakt. Accepteren of niet?
En aangezien deze persoon al niet zo eerlijk is om te zeggen dat is niet voor mij, maar hem gewoon aanneemtquote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:07 schreef Sebasser het volgende:
[..]
niet accepteren,
je hebt kans dat ze bijvoorbeeld in de computerkast zelf dingen hebben veranderd,
oude hardware van hunzelf er in en bij jou er uit.
gaat misschien wat ver maar als je al nagaat dat ze het soms ook in sommige computershops doen.
(Waar ik ooit werkte deden ze dat bij mensen die niet echt slim waren en het toch niet zouden opmerken ..)![]()
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:07 schreef L.Denninger het volgende:
Ik zal het even samenvatten voor de laatkomers :
meneer bestelt voor veel geld een nieuw pc, krabbelt een willekeurig bezorg-adres het adres van zn zus neer,
neemt niet eens de moeite om te controleren wat ie neergekrast heeft en vind 't vreemd als de pc niet thuis aankomt.
Dus... Je had het ook al veel eerder kunnen controleren?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:19 schreef whisko het volgende:
Dus nog maar eens goed naar het afleveradres gekeken dat ik aan Dell had gegeven. Hmm, dom: wel haar goede straatnaam, huisnummer en postcode opgegeven maar dan met de woonplaats Nijmegen. Niet handig.
Kan zijn dat ze het zien als Nijmegen omdat het een klein plaatsje in de buurt is? (kweet niet hoor?) heb ik wel vaker gezien..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:10 schreef Martijn85 het volgende:
[..]
![]()
Vat het dan goed samen.
Gewoon dom van UPS dat ze iets gaan bezorgen terwijl de straat in die stad helemaal niet bestaat
He mag ik ook eventjes gaan pauzerenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:04 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Durft spontaan niet meer te reageren
I quote:quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:10 schreef Martijn85 het volgende:
[..]
![]()
Vat het dan goed samen.
Gewoon dom van UPS dat ze iets gaan bezorgen terwijl de straat in die stad helemaal niet bestaat
Als je gaat lopen bitchen, zorg dan op z'n minst dat je gelijk hebtquote:wel haar goede straatnaam, huisnummer en postcode opgegeven maar dan met de woonplaats Nijmegen. Niet handig.
Ik heb toch ook alleen het zinnetje over een willekeurig adres door gestreept en niet over het controleren.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:35 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
I quote:
[..]
Als je gaat lopen bitchen, zorg dan op z'n minst dat je gelijk hebt
Het was dus niet het adres van z'n zus want die woont niet in nijmegenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:13 schreef Martijn85 het volgende:
[..]
Ik heb toch ook alleen het zinnetje over een willekeurig adres door gestreept en niet over het controleren.
Dus kijk eerst even wat ik heb verbeterd voordat ik je weer moet gaan verbeteren, scheelt ons allebei weer wat tijd
Wie zegt dat ie dat verkeerd heeft ingevuld? Als je postcode invoert doet ie dan niet automatisch plaats enz invullen?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:14 schreef jitzzzze het volgende:
Maar ja, als je het verkeerde adres invult vraag je er ook wel een beetje om
Dell werkt alleen maar met UPS....quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:19 schreef the_predator het volgende:
Ik zou zeggen de volgende keer met DHL?
Alleen maar om het feit dat zij wel telefonisch bereikbaar zijn.... ook na 17:00
Dat staat in de OP, lezen....quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:17 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Wie zegt dat ie dat verkeerd heeft ingevuld? Als je postcode invoert doet ie dan niet automatisch plaats enz invullen?
Zo goed heb ik de OP ook weer niet gelezenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:24 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Staat daar expliciet in dat hij al die gegevens zelf heeft moeten invoeren?
Sorry niet mee gekregen in dat geval geen kans sorry!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:35 schreef whisko het volgende:
Ik heb hele adres ingevuld:
Straatnaam + nummer + postcode + woonplaats.
De eerste drie heb ik juist ingevuld, de vierde fout.
Tegenwoordig is het inderdaad niet ongewoon dat je de eerste drie invult en dat de vierde dan geautomatiseerd wordt ingevuld.
Maar dat ik zo dom ben geweest om de verkeerde woonplaats in te vullen, heb ik al lang gezegd. Maar het is hoe dan ook een niet-bestaande combinatie geworden en DUS fout geleverd.
Nu lees ik het pas goed. Tja als jij een PC via internet besteld voor zoveel geld dan moet je ook wel goed uit je doppen kijken. Een verkeerde woonplaats opgeven??? Niet echt oplettend en je zult het geld dan ook wel niet missen als je zo lomp met zo'n dure bestellingen omgaat.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:35 schreef whisko het volgende:
Ik heb hele adres ingevuld:
Straatnaam + nummer + postcode + woonplaats.
De eerste drie heb ik juist ingevuld, de vierde fout.
Tegenwoordig is het inderdaad niet ongewoon dat je de eerste drie invult en dat de vierde dan geautomatiseerd wordt ingevuld.
Maar dat ik zo dom ben geweest om de verkeerde woonplaats in te vullen, heb ik al lang gezegd. Maar het is hoe dan ook een niet-bestaande combinatie geworden en DUS fout geleverd.
Niks raars aan, dat heeft gewoon te maken met aansprakelijkheid....quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:42 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Helaas mag je pakjes niet openen bij de TPG voordat je ervoor hebt getekend. Op zich raar, maar zo zit het nu eenmaal.
Alles.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:19 schreef whisko het volgende:
Ten tweede: dat ik met Dell moet bellen om dit in orde te maken...
Daar begrijp ik dus geen (excusez le mot) flikker van. Wat heeft Dell te maken met deze foute bezorging?
En wat zeg je dan van een postbode die een poststuk bezorgd waarbij de naam goed is ingevuld en het adres niet? En dat die naam van een grote bekende instantie is?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:10 schreef 700MB het volgende:
[..]
. Het werkt het zelfde als de postbode bijvoorbeeld een brief voor de vorige bewoner in je brievenbus gooit. Jij hebt geen recht van spreken als je die postbode vraagt dat niet weer te doen, want hij heeft exact gedaan wat de opdrachtgever van TPG hem gevraagd heeft.
Hoewel er niemand over zal klagen doet die postbode zijn werk niet goed.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:14 schreef JohanV. het volgende:
En wat zeg je dan van een postbode die een poststuk bezorgd waarbij de naam goed is ingevuld en het adres niet? En dat die naam van een grote bekende instantie is?
Idd ik zou het niet eens durfen. Maar er zijn genoeg rotzakken in Nederland. Die klootzak zit nu waarschijnlijk heerlijk te genieten van jou computer. En niemand die er iets aan kan doen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:26 schreef whisko het volgende:
Nog altijd geen bericht van Dell of UPS (nou ja, is op zaterdag natuurlijk ook niet te verwachten).
Blijf er een nare nasmaak aan overhouden dat er mensen zijn die willens en wetens 6 pakketten van in totaal 36 kilogram met electronica aannemen en er verder niets van zeggen (anders had ik er vast al van gehoord, toch?).
Natuurlijk is het dom (heb ik al toegegeven); maar het is een beetje een gevolg van weer een ander gedoetje:quote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:19 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Nu lees ik het pas goed. Tja als jij een PC via internet besteld voor zoveel geld dan moet je ook wel goed uit je doppen kijken. Een verkeerde woonplaats opgeven??? Niet echt oplettend en je zult het geld dan ook wel niet missen als je zo lomp met zo'n dure bestellingen omgaat.
In dit specifieke geval lijkt het me wat lastig om er zomaar mee weg te komen, maar als ik het idee zou hebben dat dat wel zou lukken zou ik het ook doen, waarom niet?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:26 schreef whisko het volgende:
Nog altijd geen bericht van Dell of UPS (nou ja, is op zaterdag natuurlijk ook niet te verwachten).
Blijf er een nare nasmaak aan overhouden dat er mensen zijn die willens en wetens 6 pakketten van in totaal 36 kilogram met electronica aannemen en er verder niets van zeggen (anders had ik er vast al van gehoord, toch?).
Juist waarom doet de TS dat niet??quote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:06 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Tip: ga naar dat adres in Nijmegen en dan zeg je gewoon "mijn computer is per ongeluk bij u afgeleverd"
Dat kloptquote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:21 schreef Againzender het volgende:
Dell werkt alleen maar met UPS....
Ja, en het kan nog wel eens een lastig verhaal worden vooral omdat er voor afleveren getekend is.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:21 schreef Againzender het volgende:
Ik heb heel wisselende ervaringen met UPS, heb daar geen positief gevoel aan over gehouden
Hier ben ik gestopt met lezenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:19 schreef whisko het volgende:
Mag ik even heel mijn woede uiten?
Vorige week woensdag een computer besteld bij Dell.
Ja dat is vragen om ellende. Want als je hem al thuis krijgt, doet hij het niet en ben je een jaar met ellende verder voor je een nieuwe hebt, die dan ook nog eens gelijk stuk is...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |