idd ...quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:40 schreef M_M het volgende:
Ik hoorde So Beautiful indd ook op 3FM. Wordt daar regelmatig gedraaid..
Had nog nooit van m gehoord, maar vind m echt bizar goed
Ik zat in die periode ook in Australie. So beautiful was op dat moment een superhit! Dat wat je zegt van "mijn muziek" idee ken ik precies. Ik had het met name bij Jack Johnson toen ik die ongeveer een jaartje terug voor het eerste op de radio hoorde. Ik kende 'm ook uit Australië...quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:37 schreef mol_air het volgende:
Wie kent deze zanger?
Ik hoorde zijn muziek voor het eerst in Australië, bijna twee jaar terug. Heb toen meteen een cd gekocht daar, want ik was helemaal fan van zijn stijl. Voor mij heeft veel van zijn muziek associaties met die reis door Australië, dus misschien dat ik 'm daarom zo goed vond, maar toch.
Nu hoorde ik toevallig vorige week een nummer van hem op 3FM (ofzo). Dus ik helemaal enthousiast enzo. (beetje "mijn muziek, wat doe je!", maargoed)
dus: wie heeft er weleens muziek van Pete Murray gehoord en wat vinden jullie ervan?
ik ben vooral fan van:
- Bail me out
- Feeler
- So Beautiful
Moet je vroeg uit je tentje kruipen!!quote:Op zondag 14 mei 2006 18:37 schreef apenvanger het volgende:
Ik zit nu het album Feeler te luisteren, en ik vind het erg lekker klinken tot nu toe.![]()
Hij komt ook op Pinkpop, hopelijk zie ik hem daar nog![]()
jij met je genres. kut op.quote:Op maandag 5 juni 2006 07:12 schreef OFfSprngr het volgende:
Wie?,.. is dat weer zo'n "gevoelige" "singer/songwriter"?, wat overigens de domste genrenaam ooit is.
Great! En de rest van de nummers kloppen zoals ik ze had? thanx!quote:Op donderdag 8 juni 2006 17:48 schreef Apfel het volgende:
01 is Feeler
Het album heet volgens mij Feeler en dit zijn de tracks (in de goeie volgorde)quote:Op donderdag 8 juni 2006 17:31 schreef jespervdw het volgende:
Weet iemand hoe het eerst nummer van het 1e album (The Game) van hem heet?
Ik ben ze alleen vanaf de 2e te weten gekomen (weet trouwens niet helemaal zeker of dat wel klopt):
01 - ????
02 - Fall your way
03 - So beautiful
04 - Lines
05 - So why
06 - Bail me out
07 - With only you
08 - Shine
09 - Young Mr. Attitude
10 - Fly with you
11 - D Day
Ik ben fan van beide maar als ik ze toch moet vergelijk vind ik wel dat Murray net iets meer pit in zn nummers heeft, en Jack Johson juist een beetje 13-in-een-dozijn nummers heeft, met nietsbetekende lyrics. Niet dat die van Murray veel voorstellen hoor maar tochquote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:04 schreef Fatality het volgende:
ik moet zeggen dat ik er niet zo kapot van ben, wel van Jack Johnson, maar Pete Murary mist sowieso de laidback/zonnigheid van Jack Johnson. Het zijn leuke liedjes maar ik vind het niets speciaals hebben.
same here, geweldig nummer!quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:22 schreef HV het volgende:
Ik ken ook alleen maar So beautiful, dat is idd een zeer mooi nr.
Ari Hestquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:25 schreef Stevie_ het volgende:
Ik ken Pete Murray al een tijdje. Staat keurig in het lijstje tussen Donavon Frankenreiter, Josh Kelly, Jack Johnson, Ari Hest etc. Goede muziek, teksten zijn soms niet heel sterk maar de tune en sfeer is wel erg goed.
4 juli zie ik Pete Murray live in de Paradiso...hij staat daar in het voorprogamma van Donavon Frankenreiter. Donavon had ik al gezien bij het concert van Jack Johnson dus ik kom echt speciaal voor Pete Murray.
Yeah baby! 3e keer Pete Murray here I come!quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:55 schreef Numbie het volgende:
tvp
want van de site van de Melkweg geplukt:
zo 26 november | 20.30 uur | ¤ 15,00 | Oude Zaal
Pete Murray
![]()
Shit. Maar 15 euro!quote:Op vrijdag 17 november 2006 17:08 schreef SFRje het volgende:
Ah cool ook een Pete Murray topic! Ik ga waarschijnlijk vrijdag naar m toe, in Groningen. Nu alleen nog iemand overhalen. En Groningen zit toch niet vol of wel? Of lees ik weer verkeerd?
Ow!! En ik stapte op dat moment mijn auto in en heb mn Opportunity EP opgezet!quote:Op zaterdag 25 november 2006 12:06 schreef Lienekien het volgende:
Hij is nu live op de radio, Spijkers met koppen, radio 2.
haaha, volgens mij weet ik waar jij stond dan, die 3 heeele kleine kinderen die alleen maar dom stonden te springen enzo? die waren idd heeeeuul irritant zeg!quote:Op maandag 27 november 2006 01:08 schreef Jill-RMC het volgende:
..
Vond alleen de kinders die achter me stonden nogal irritant, kwamen sowieso al laat binnenwandelen en wurmde zich naar voren...en ineens stonden we inplaats van lekker ruim, lekker dicht op elkaar. Daarna tijdens het concert echt geen moment hun klep dichtgehouden.
...
Ja, dat waren hun ja. Sjezus, afknallen. Het hele concert over hun haar staan lullen en af en toe wat uit de maat klappen of ergens dwars doorheen gillen. *Hou je snater en ga een boyband stalken, lomp grut*quote:Op maandag 27 november 2006 10:10 schreef joris007 het volgende:
[..]
haaha, volgens mij weet ik waar jij stond dan, die 3 heeele kleine kinderen die alleen maar dom stonden te springen enzo? die waren idd heeeeuul irritant zeg!
Opportunity is echt wel een van zijn beste nummersquote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:48 schreef morgane het volgende:
Zag net Opportunity op tv, sprak me meteen aanDus heb z'n cd's meteen even gedownlkocht
![]()
klinkt erg goed!!
![]()
quote:Pete's Final Oz Shows For 2007
Hey all! Just to let you know that Pete's Day On The Green shows, and his gig at MS Fest in Launceston will be his last for 2007, so make sure you come along if you can and say farewell, aurevoir, adios Muzz style.
While the show at Bellarine on Saturday has sold out clean, there are still some tix available to the Riverstage show in Brissie on Sunday.
Pete will spend the rest of the year touring such exotic locations as Japan, Holland, LA, UK and Ireland, before heading into the studio to write and record the follow-up to 'See The Sun' - yep, exciting tidbit of news there!
In de OOR staat dat hij 29 was toen hij zijn eerste cd opnam. Was dat niet in 2003? Dan zou hij nu dus 32/33 zijnquote:Op dinsdag 20 februari 2007 07:52 schreef Liejannuh het volgende:
Mijn dag begon goed!Pete
Murray
staat in de Metro.
Een of ander artikeltje naar aanleiding van het verschijnen van See the sun in Nederland.
Maar metfoto
![]()
Is zijn leeftijd trouwens het best bewaarde geheim van de Australische showbizz? Ik ben nog niet verder gekomen dan dat hij 23 was toen hij voor het eerst een gitaar oppakte en dat hij daarna nog een tijdje medicijnen heeft gestudeerd en daarna pas serieus muziek is gaan maken.
Bron?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:31 schreef JeroenV het volgende:
Hij komt op Lowlands als het goed is.
Ah, dan geloof ik het wel.quote:
Het staat ook op zijn website dat hij naar Nederland komt voor promotie.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:15 schreef SFRje het volgende:
Je hebt wel een vertrouwende bron hé? Want nu krijg ik hoop enzo dat ie misschien ergens een klein concertje geeft...
Nog geen concreet antwoord, maar hij komt dus wel voor een promoquote:Pete In LA, Japan And The Netherlands
Pete is again on a plane, racking up some frequent flyer points to do some promo events around the globe. Having just played in Japan he's now set to play at the Sync showcase room on May 3 and an invite-only show at the MUSEXPO at The Viper Room on April 30. Details here.
He played his first Tokyo show case last Friday night to a room full of the "who's who" of the Japanese Music Industry, and is playing two shows in LA in the coming weeks.
Fans will be pleased to know he is playing a free one off acoustic show on Thursday, May 3 at 7.45 pm SHARP, at the Sync showcase room in LA. It's free and open to the public and you can find all the details here at www.nettwerk.com/ and see the flyer here.
He will also play an invite-only solo acoustic gig at The Viper Room on Monday 30th April to Music Industry Execs for the MUSE EXPO conference. (Go to www.musexpo.net/artist.html for details).
After that he heads to the Netherlands for some promo where 'Opportunity' is shaping up as a radio hit.
quote:P.S. Heads up for Pete fans in Holland… he’s set to play a free beach acoustic gig in Holland soon… stay tuned for details.
Voor mij sowiezo, maar boeien... daarvoor wil ik wel even een eindje reizen hoorquote:Op donderdag 26 april 2007 13:24 schreef JeroenV het volgende:
Dat is wel gaaf
Zal wel weer ergens ver weg voor mij zijn...
Huh ja, ik zie het ook...quote:Op donderdag 3 mei 2007 22:53 schreef Gosjke het volgende:
Behalve.. dat er dus gisteren nog niets op de site van die strandtent stond. En dat er nu verkondigd wordt dat het uitverkocht is![]()
Hoe kan iets uitverkocht zijn waar geen kaarten voor waren? In zo'n uithoek? Wat een BULLSHIT zeg.
Kan ie niet gewoon een FATSOENLIJK concert doen?
![]()
![]()
Precies. Had al gemaild dat ik daarbij aanwezig wilde zijn, maar die week is al mank vanwege hemelvaart, en nu mag ik niet van de baas...quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:36 schreef Apfel het volgende:
Pfff, maandag, wanneer denkt ie eens aan werkende mensen.
Ik ben benieuwd hoe ze reageren.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:44 schreef Gosjke het volgende:
Daar komt het op neer ja![]()
Ik heb al gemaild, maar geen reactie
Ach, hij komt vast wel weer een keertje touren. En je kunt toch naar het optreden in de BNN kantine voor That's Live? Of de dag erna naar www.metmichiel.nl?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:44 schreef Gosjke het volgende:
Ik begin een beetje moe te worden van al die "ludieke" acties waar maar een paar mensen echt wat aan hebben.
Normaal optreden aub!![]()
Helemaal mee eens...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:49 schreef Gosjke het volgende:
Echt BELACHELIJK dat je gewoon volledig afhankelijk bent van 1 radiostation met een stel stomme prijsvragen en mini-optredens om die man te zien.
Kon er nou niet 1 avond gewoon Melkweg of Paradiso vanaf?
Het meest irritante is nog dat 't vaak niet eens de grootste fans zijn die winnen![]()
He, ik wil alleen maar dat we een beetje een gevoel krijgen bij de tent, zodat we weten waar hij de volgende keer niet moet staanquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:27 schreef Gosjke het volgende:
Numb blijft maar adverteren voor optredens waar we niet heenkunnen?
Ik werd vanmorgen gebeld door Giel en ik heb kaarten gewonnenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:49 schreef Gosjke het volgende:
Echt BELACHELIJK dat je gewoon volledig afhankelijk bent van 1 radiostation met een stel stomme prijsvragen en mini-optredens om die man te zien.
Kon er nou niet 1 avond gewoon Melkweg of Paradiso vanaf?
Het meest irritante is nog dat 't vaak niet eens de grootste fans zijn die winnen![]()
Dat ben ik helemaal met je eens! Ik had eigenlijk alleen dat stukje over grootste fans willen quotenquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:09 schreef Gosjke het volgende:
Gefeliciteerd!
Helaas blijf ik vinden dat het veel eerlijker was geweest als een paar honderd mensen diezelfde kans hadden gekregen
Haha, toch gefeliciteerd!quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:09 schreef Gosjke het volgende:
En toen won ik zelf ook kaarten!
![]()
Het systeem still sucks though![]()
De wattes?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:11 schreef Apfel het volgende:
Iemand al wat gehoord van de plama?
Maar hij zal terugkeren om een paar shows te spelenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:26 schreef Gosjke het volgende:
Via sony bedoel je? Die kaarten zijn volgens Pete's website allemaal vergeven.
Ik heb daar ook niets meer over teruggehoord.
Hier het bericht op zijn site:quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:31 schreef Gosjke het volgende:
Yup, vind ik ook.
Maar hmm.. wat weet jij dat ik niet weet over die gewone optredens? Enlighten me please!
Ik zag eerlijk gezegd sowiezo nergens dat je snel moest zijn en dat de eerste 10 de kaarten kregenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:40 schreef Apfel het volgende:
What the hell, die nieuwsbrief was om 6.56 verstuurd en ik had om 08:45 meegedaan.
Maak mij niet wijs dat er zo snel zoveel mensen reageren![]()
quote:De Australische zanger Pete Murray ken je wellicht van zijn hit ‘Opportunity’. Dat zomerse deuntje hoor je regelmatig op Q-music voorbij komen. De ochtendcrew van Q-music heeft deze hunk zover weten te kregen om een uniek concert te gaan geven, namelijk op de achterbank van je auto.
Hanne Hagendoorn uit Huizen is de gelukkige. Zij krijgt maandagochtend Pete Murray op de achterbank van haar Audi A3. Zorg dus dat je luistert naar Je Dag Is Goed, want dat wordt natuurlijk weer een uniek radiomoment.
Dat mens met die slippers was echt irritant, ik had een tikkie medelijken met Pete: je zal 't maar voor je neus hebben zitten!! Maar goed.. Ik vond het weer super! Vooral 'tonic', echt mijn persoonlijk favoriet! En Please vond ik ook nog supermooi aan het eind!quote:Op zondag 13 mei 2007 23:05 schreef Jill-RMC het volgende:
Het was gezelli bij Timboektoe!
Heb alle nummers kunnen filmen...behalve het eerste nummer omdat ik toen nog een poging tot zitten probeerde te doen en ergens nog een nummer gemist omdat er iemand die een dagje uit van de stichting was het nodig vond met dr slippers te gaan klappen lekker door mn beeld heen.Domme doos zat sowieso iedere keer ook met dr camera in mn beeld enzo..dan ziet ze dat ik opzij beweeg om dr te ontwijken en dan gewoon weer je camera voor mn neus houden
![]()
![]()
![]()
Even kijken wat ik wel heb: Feeler, Better Days, Opportunity (which he fucked up), Tonic, Class A, So Beautiful, Bail Me Out en Please. Zal ze morgen op mn werk even uploaden naar YouTube.
Morgen That's Live![]()
Volgens mij is de studie groter dan jij denkt dat 'ie is!quote:Op zondag 13 mei 2007 23:57 schreef Isabeau het volgende:
Wie zijn er morgen wel niet allemaal bij That's Live
Er was geen truck, dat was een grapje van Petequote:Op maandag 14 mei 2007 11:06 schreef Gosjke het volgende:
LMAO! @ Look out for that truck. Dappere man dat ie uberhaupt bij een random fan op de achterbank kruipt en 't vertrouwen heeft dat ie 't overleeft. Duidelijk (te?) groot vertrouwen in de sanity van zijn fans
Als Pete op mijn achterbank had gezeten denk ik dat ik mijn auto van pure spanning tegen de 1e beste boom prakte *lol*
Op de een of andere manier is zijn geboortedatum nergens te vinden.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 08:43 schreef Gosjke het volgende:
Was dat zo'n geheim dan? Hij is toch 37?
Pete = inderdaad lief
Ja zijn wel meer artiesten die dat hebben schijnbaar *kuch*quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:57 schreef Gosjke het volgende:
Oh... ik had t ooit gelezen ergens in een artikel "... year old" dus dan heb je ongeveer een vermoeden... En op zn message board is 't geloof ik ook weleens aan bod geweest.
En tja.. fijne man + puberende fans = logische combinatie vrees ik
Klopt! Hij heeft sowiezo een nummer gespeeld (kan me zo niet meer herinneren welke) aan het eind, maar het was al zowat afgelopen toen ik keekquote:Op donderdag 31 mei 2007 10:05 schreef Liejannuh het volgende:
Ik hoorde net van mijn collega dat hij gister bij Jensen was! En dat wordt vanmiddag herhaald!
17.40 uur, RTL5.Hij schijnt ergens aan het einde te zitten.
Doe er je voordeel mee!
Ik zat wat achter de computer te kutten toen ik even helemaal oplichte omdat ik zo'n mooi nummer hoorde met een heel bekende stemquote:Op donderdag 31 mei 2007 10:07 schreef Haunter het volgende:
[..]
Klopt! Hij heeft sowiezo een nummer gespeeld (kan me zo niet meer herinneren welke) aan het eind, maar het was al zowat afgelopen toen ik keek![]()
Welke zaal?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:59 schreef Numbie het volgende:
PETE MURRAY TRIO
hoofdprogramma: 20.30 uur
voorprogramma: 19.30 uur
zaal open: 19.00 uur
entree: 20,- excl. lidmaatschap (3,- p.m./18,- p.j.)
Voorverkoop vanaf zaterdag 23 juni.
So Beautiful @ pinkpop 2006:quote:De band vandaag heet voluit Pete Murray and the Stonemasons en bestaat uit bas, drums, gitaar, orgel en slidegitaar.
Ik heb net zijn laatste plaat beluisterd en ik vind het wel leuke muziek. Bij Jack Johnson val ik na 5 minuten al in slaap, dat is bij Pete Murray niet het geval.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:57 schreef Numbie het volgende:
Vast niet zo bluesy en rocky als Mayer, maar meer Jack Johnson-achtig vermoed ik...
quote:De uit San Francisco afkomstige singer-songwriter Benjamin Winter woont al een tijdje in Nederland. Vorig jaar verscheen de EP ‘Memory and Forever’. Winter, met band (Jonas Pap, Jeroen Ligter en Jeroen Kok), opende voor onder meer Arcade Fire. Hij begon in de muziekwereld met zijn band Sisera Fell maar na zes jaar en drie albums viel de band elkaar en begon Benjamin aan zijn soloproject.
zo nu en dan naar luisteren?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:00 schreef Isabeau het volgende:
Wat doe je eigenlijk met een muziekfile waarbij Pete Murray heel lief iets heeft ingesproken op je mp3-speler, maar waar je verder geen fuck aan hebt natuurlijk![]()
Natuurlijk wil ik dat stukje nog hebben!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:04 schreef Isabeau het volgende:ik hou het om nostalgische redenen, maar het is een beetje raar natuurlijk. Misschien wil Liejannuh het ook nog hebben?
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |