abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35359127
Tja, ik heb ook eigenlijk amper last van Jetlag. Vorige week nog voor m'n werk naar Amerika, de oostkust. Ik was daar om 5 uur 's middags, 8 uur in m'n hotel. Dan heb je dus gewoon een hele lange dag, dat overleeft een mens wel. Terug was vervelend, net als je lekker in slaap begint te vallen gooien ze de cabineverlichting aan en krijg je een ontbijt door je strot geduwd. 's middags even een kort tukje gedaan, 's avonds redelijk vroeg naar bed. Volgende dag weer zo fris als een hoentje!
Dus die dag jetlag per tijdszone is misschien wel erg ruim gegrepen. Dan zou je als je naar NZ vliegt bijna 2 weken uit de running zijn...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_35364801
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 09:01 schreef k_man het volgende:

[..]

Alcohol en medicijnen combineren... altijd een verstandige keuze.
melatonine is niet echt een medicijn
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  woensdag 22 februari 2006 @ 15:05:42 #78
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_35366551
Vliegen is als je 1m92 bent en dan ook nog es lange benen hebt niet echt een pretje. Zeker niet als de gozer voor jou direct na het opstijgen zijn zetel helemaal achteruit doet om te eten en filmpje te kijken.

Maar ja reizen is mijn hobby dus heb ik het er wel voor over.
pi_35370431
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 06:37 schreef BushRanger het volgende:
Ik vind vliegen zo erg dat ik van de zomer zelfs van Alaska naar Panama ga rijden met de auto, scheelt weer een flink aantal uren vliegen! En je ziet nog eens meer ook!
Als je wil blijven leven kan je beter niet verder gaan dan San Diego en dan gaan vliegen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_35371923
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:35 schreef La_Guiri het volgende:

[..]

Ik vertrek maandag, vind het wel spannend zo in mijn eentje.

Hoe lang ga je?
Ook al snel! Alleen reizen vind ik ook heel spannend, maar wel heel erg leuk!

Ik ga nu maar een week, met mijn moeder samen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 22 februari 2006 @ 18:05:40 #81
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_35373465
Leuk!
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_35374868
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 16:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je wil blijven leven kan je beter niet verder gaan dan San Diego en dan gaan vliegen
Ja joh!? Je moet je niet zo makkelijk laten afschrikken. Onderbouw anders eens wat je precies bedoelt.
pi_35374968
Alles onder San Diego is of kan gevaarlijk zijn. als je de Pan Americana pakt, valt het misschien wel mee maar voor een snelweg hoef je niet naar Amerika

Verder kan je waarschijnlijk toch geen auto huren
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_35375100
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alles onder San Diego is of kan gevaarlijk zijn. als je de Pan Americana pakt, valt het misschien wel mee maar voor een snelweg hoef je niet naar Amerika

Verder kan je waarschijnlijk toch geen auto huren
De A27 kan ook gevaarlijk zijn. Volgens mij spreek je niet uit ervaring... Er zijn wel meer mensen die dat met de auto doen. En ik ga geen auto huren, de auto heb ik al, een Subaru 4WD.
pi_35375153
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:42 schreef Qlimax het volgende:
als je 1,50 meter bent en 50 kilo weegt zit je goed in zo'n vliegtuigstoel...
als je beetje lang bent zit je gewoon zwaar KUT
Ik zit altijd bij de nooduitgang, 2 rijen beenruimte.
Ik post om het posten.
pi_35382059
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:47 schreef BushRanger het volgende:

De A27 kan ook gevaarlijk zijn. Volgens mij spreek je niet uit ervaring... Er zijn wel meer mensen die dat met de auto doen. En ik ga geen auto huren, de auto heb ik al, een Subaru 4WD.
Joh, laat je vooral geen schrik aan praten. Bepaalde users hier kunnen alles nou eenmaal nogal paniekerig voorstellen.
pi_35383950
Vind het zelf niet heel erg maar wil wel graag gangpad... Vooral als ik dan moeten pissen of effe wil lopen kan je er makkelijk uit.
pi_35385016
Ik ga misschien morgen wel bij het raam zitten ben samen met mijn moeder dus da's iig een persoon waar ik makkelijk langs kan, die andere is dan ook nog maar een stapje
Ben wel benieuwd, we vliegen over het noorden van Rusland, dat vind ik eigenlijk wel heel mooi om te zien!
Ik zie nog wel hoor wat ik doe, van mijn geloof afstappen van een aisle seat naar een window seat of lekker blijven geloven in het gangpad
Let's plant a tree
pi_35385101
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:10 schreef Vava het volgende:
Ik ga misschien morgen wel bij het raam zitten ben samen met mijn moeder dus da's iig een persoon waar ik makkelijk langs kan, die andere is dan ook nog maar een stapje
Ben wel benieuwd, we vliegen over het noorden van Rusland, dat vind ik eigenlijk wel heel mooi om te zien!
Ik zie nog wel hoor wat ik doe, van mijn geloof afstappen van een aisle seat naar een window seat of lekker blijven geloven in het gangpad
Als je al wat ziet ja.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35385261
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:12 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Als je al wat ziet ja.
Da's ook altijd maar weer afwachten ja groot deel is het ook donker... hmm... ik weet nog niet wat ik doe zal vast wel spijt krijgen als ik me zo beperkt voel in mijn bewegingsvrijheid... wat dat betreft kan ik maar beter verstandig zijn en aan het gangpad gaan zitten
Let's plant a tree
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:32:55 #91
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_35406344
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 11:16 schreef Gripper het volgende:
Dan zou je als je naar NZ vliegt bijna 2 weken uit de running zijn...
Mijn ex-baas is vorig jaar voor een week naar NZ gevlogen om ff te skieën... (Via LA met AirNZ, kan in 24u geloof ik) Maar hij had er dus echt wel zwaar last van, net op het moment dat je begint te wennen aan de tijd moet je weer terug naar Europa
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_35414360
quote:

[..]

Je kan beter in Texas de grens over steken, das een stuk veiliger daar. Verder moet je ook niet je auto altijd in de parkeergarage zetten bij het hotel en als je terug gaat naar de VS ook niet zorgen dat je je auto 24 uur in de gaten houdt. De straffen voor drugsbezit zijn in de VS immers erg mild
  donderdag 23 februari 2006 @ 18:43:41 #93
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35415110
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:42 schreef BushRanger het volgende:
Ja joh!? Je moet je niet zo makkelijk laten afschrikken. Onderbouw anders eens wat je precies bedoelt.
De meeste (volgens mij alle) Amerikaanse autoverhuurmaatschappijen laten het niet toe om met je huurauto de grens met Mexico over te steken. Als het wel kan, dan moet je zowiezo bij de Mexicaanse grens een Mexicaanse autoverzekering kopen, en uiteraard zetten de corrupte Mexicaanse authoriteiten je flink af.

Als je met de auto naar Mexico wil, dan kun je het beste de Amerikaanse auto in San Diego inleveren, met de bus naar Tijuana gaan, en aldaar bij een autoverhuurbedrijf een auto huren met een Mexicaans kenteken.

De reden is vrij simpel: rondrijden in Mexico met een Amerikaans kenteken is rijden op een levende bom. Mexicanen weten donders goed dat de Mexicaanse politie nauwelijks actie onderneemt als een auto met een Amerikaans kenteken verdwijnt, en de Amerikaanse authoriteiten kunnen niets voor je betekenen.

Rijden in Mexico kan best, alleen moet je dat.... sterker nog... MAG je dat nooit doen met een Amerikaanse huurauto.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 23 februari 2006 @ 18:49:41 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35415270
quote:
Dan hoop ik voor je dat het geen auto is met een Amerikaans kenteken.

Als de auto van iemand is, en je leent de auto, hou er dan rekening mee dat je auto NIET VERZEKERD is in Mexico, en dat je bij de grens VERPLICHT een Mexicaanse autoverzekering moet afsluiten (woekerprijzen uiteraard, stelletje corrupte honden). Je kunt vaak ook al online een verzekering afsluiten trouwens, er zijn diverse Amerikaanse bedrijven die Mexicaanse autoverzekering verkopen.

Hou er rekening mee dat dit verplicht is voor Mexico, en dat je flinke boetes kunt krijgen (die waarschijnlijk nooit de staatskas van Mexico bereiken) als je rondrijdt zonder Mexicaanse autoverzekering. De Mexicaanse politie is er gek op om auto's met een Amerikaans kenteken van de weg te halen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35415674
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je kan beter in Texas de grens over steken, das een stuk veiliger daar. Verder moet je ook niet je auto altijd in de parkeergarage zetten bij het hotel en als je terug gaat naar de VS ook niet zorgen dat je je auto 24 uur in de gaten houdt. De straffen voor drugsbezit zijn in de VS immers erg mild
Wat een hoop aannames... Kijk anders eens in het topic 'Grote Roadtrips' daar staat uitgelegd wat ik ga doen.
pi_35415709
link?
pi_35415792
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:43 schreef maartena het volgende:

[..]

De meeste (volgens mij alle) Amerikaanse autoverhuurmaatschappijen laten het niet toe om met je huurauto de grens met Mexico over te steken. Als het wel kan, dan moet je zowiezo bij de Mexicaanse grens een Mexicaanse autoverzekering kopen, en uiteraard zetten de corrupte Mexicaanse authoriteiten je flink af.

Als je met de auto naar Mexico wil, dan kun je het beste de Amerikaanse auto in San Diego inleveren, met de bus naar Tijuana gaan, en aldaar bij een autoverhuurbedrijf een auto huren met een Mexicaans kenteken.

De reden is vrij simpel: rondrijden in Mexico met een Amerikaans kenteken is rijden op een levende bom. Mexicanen weten donders goed dat de Mexicaanse politie nauwelijks actie onderneemt als een auto met een Amerikaans kenteken verdwijnt, en de Amerikaanse authoriteiten kunnen niets voor je betekenen.

Rijden in Mexico kan best, alleen moet je dat.... sterker nog... MAG je dat nooit doen met een Amerikaanse huurauto.
Zoals ik al geschreven heb, ik huur geen auto, ik heb een auto gekocht. De auto heeft Alberta, Canada platen en daar ga ik ook in Mexico mee rijden. Het stikt trouwens van de Amerikanen die in Mexico rijden. Van de verzekering weet ik af ja. Mijn auto is van 1986 met 400.000 km en zal ondanks de Canadese platen niet het idee geven dat er veel te halen valt.
  donderdag 23 februari 2006 @ 19:04:13 #98
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35415796
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dit is inderdaad een reeël gevaar. Auto's met een Amerikaans kenteken zijn ideaal om een paar kilo drugs in te verstoppen en hopen dat de auto de grens over komt zonder problemen. De helft van de keren lukt het, en word de auto tot dicht bij de grens gevolgd alwaar er een telefoontje word gepleegd naar de andere zijde van de grens. Aan de Amerikaanse kant staan een paar anderen netjes op je te wachten, en volgen je tot je ergens stopt, en dan halen ze die paar onder je auto vastgeplakte kilo coke weer van onder je auto vandaan, en zo hebben ze weer geld verdiend.

Het probleem natuurlijk is dat je de helft van de tijd gewoon gepakt word bij de grens, en dat JIJ als bestuurder van de auto OF naar de Mexicaanse gevangenis gaat, OF naar de Amerikaanse, en dat zijn beiden geen mooie vooruitzichten.

Mijn schoonvader had enkele jaren ook zoiets moois. Hij parkeerde zijn auto op een legale plek voor een hotel. De volgende ochtend zat er een bekeuring op dat hij daar niet mocht parkeren. $100 boete. (Ja, in Amerikaanse Dollars, dat geld verdwijnt natuurlijk.....) Hij ging verhaal halen bij de lokale politie, en die verklaarden vervolgens dat hij agenten beledigde, werd gearresteerd, en mocht pas na betaling van $500 boete (in cash) weer worden vrijgelaten. Dus mijn schoonmoeder moest naar de bank om geld te halen..... En protest indienen kun je wel proberen, maar als de HOOFDOFFICIER van het plaatsje de boete heeft uitgeschrevem, dan kun je weinig beginnen. Ze zien een Amerikaans kenteken, en het eerste wat ze denken is: GELD!!

Affijn, mijn schoonvader dus weer uit de gevangenis, terug naar het hotel, $500 + $100 armer. Ze hadden nog een week vakantie, dus ze besloten te blijven. 2 dagen later kreeg hij weer een boete. $100 vanwege fout parkeren. Hij stond op een andere plek, wederom compleet legaal geparkeerd tussen Mexicaanse autos die uiteraard geen boete hadden.

Wat hij deed? Terug naar het hotel, spullen ingepakt, en ze zijn direct weggereden, terug richting de VS. Want als ie naar het lokale politebureau zou gaan wist ie zeker dat ze er nog wat boetes bij zouden verzinnen.... Sindsdien is hij nooit meer met een Amerikaanse auto de grens over gegaan, en heeft ie altijd een Mexicaanse auto gehuurd. En met de Mexicaanse auto had hij uiteraard nooit problemen.

En zijn verhaal is echt niet het enige, ik hoor op mijn werk ook regelmatig verhalen van Amerikanen die hun auto een paar dagen naar Mexico meenamen, van complete leegroving/diefstal tot volledig ongegronde boetes van corrupte agenten tot hotels die opeens "parkeergeld" gingen heffen terwijl Mexicaanse gasten niets hoeven te betalen etc.....

Mexico is een corrupt land. Erg corrupt. Rondrijden kan prima, maar zorg ervoor dat je een auto met MEXICAANS kenteken huurt, en niet met een auto rond gaat rijden met een AMERIKAANS kenteken..... want dat is gewoon vragen om problemen.
-
pi_35415834
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
link?
Weet niet precies hoe, maar als je op m'n naam klikt, dan zie je hem halverwege tussen m'n active topics staan.
  donderdag 23 februari 2006 @ 19:07:38 #100
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35415925
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:04 schreef BushRanger het volgende:
Zoals ik al geschreven heb, ik huur geen auto, ik heb een auto gekocht. De auto heeft Alberta, Canada platen en daar ga ik ook in Mexico mee rijden. Het stikt trouwens van de Amerikanen die in Mexico rijden. Van de verzekering weet ik af ja. Mijn auto is van 1986 met 400.000 km en zal ondanks de Canadese platen niet het idee geven dat er veel te halen valt.
Canadese kentekenplaten zijn in Mexico net zo goed een doelwit als Amerikaanse. Zodra ze een buitenlands kenteken zien dan denken ze aan geld. Met name in Baja, California waar veel Amerikanen rondrijden.

En ja, er zijn zat Amerikanen die het risico willen nemen. Een groot deel van die "Amerikanen" zijn trouwens Mexicanen (California bestaat voor 40% uit mensen van Mexicaanse afkomst) die gewoon hun familie komen bezoeken. Als ze worden aangehouden en vloeiend spaans spreken worden ze al heel gauw weer doorgestuurd, want het zijn "hun mensen".

Geloof me, ik hoor hier constant verhalen (ik woon 2 uur van de Mexicaanse grens) van problemen.... je bent echt beter af met een Mexicaans kenteken.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')