abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35200007
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:26 schreef cheukert het volgende:

[..]

Ik heb serieus nooit jetlag...

Ben overigens niet echt groot, maar vind het toch wel behoorlijk kut zitten, maar het went snel...
Ik ben 2 keer naar Australie geweest, beide keren met een stop van een paar dagen in Azie. Ik heb toen ik aankwam in het hotel toen eerst een paar uur geslapen en daarna geen last meer gehad verder, 's avonds gewone tijd gaan slapen en in Australie ook geen last meer gehad, maar dat tijdsverschil was natuurlijk veel kleiner.

Alleen nu vertrek ik 's avonds en zou ik dus goed moeten kunnen slapen in het vliegtuig, ben dus wel benieuwd of ik dan nu minder moe ben als ik aankom in China
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_35203034
Uit het vliegtuig kan ik letterlijk gelijk aan het werk Beide kanten op, opzich dus wel handig als je weinig tijd hebt
Ik steek je moeder in de fik!
pi_35214676
Singapore Airlines is goed Daarmee ging ik naar de VS. Naar australië ging ik met British Airlines en Qantas. Die waren een stuk minder qua comfort en dingen die er te doen zijn.
pi_35227420
Ik heb nog nooit jetlag gehad. Gewoon slapen in het vliegtuig en direct het nieuwe ritme in, hooguit een paar uurtjes slapen als je vroeg in de ochtend aan komt, maar voor 12 uur weer actief zijn.
En dat slapen lukt mij ook als ik tussen 2 mensen ingepropt zit, vraag maar aan Lucille.

Overigens ben ik 1.79 meter en prop ik mijn benen gewoon onder de stoel voor me. Het liefste zit ik bij het raam, want dan kan ik leuk naar buiten kijken als ik daar zin in heb.
Rechtop slapen kun je trouwens leren, kwestie van veel doen.
pi_35246888
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:28 schreef Vava het volgende:
Ik ga volgende week naar Beijing, we vertrekken begin van de avond, wat dus gunstig is wat slapen betreft. Het is daar 7 uur later, maar als ik nou een beetje kan slapen zou ik er dus wel vroeg in de ochtend aankomen maar omdat ik al geslapen heb en de avond daarna op een normale tijd ga slapen, zou de jetlag volgens mij wel mee moeten vallen?
Hopelijk, maar helaas gaat het bij een jetlag niet alleen om het aantal uren dat je slaapt. Het is een algemeen gevoel van 'niet in het ritme zitten' dat een aantal dagen doorzeurt.

Het slapen in het vliegtuig lukt waarschijnlijk wel, maar vervolgens een hele dag opblijven tot zeg middernacht lukt de meeste mensen niet. Vaak hoor je het advies: een uurtje of drie slapen na aankomst, opstaan, dingen gaan doen en middernacht weer gaan slapen. Je zou dan theoretisch de volgende ochtend om 8 uur wakker worden en in het ritme van je bestemmingsland zitten. Ik zelf wordt meestal veel later wakker, kom zeer langzaam op gang en kan dan rond de volgende middernacht niet slapen omdat ik veel te fris ben.

Zoals ook al elders opgemerkt, heb ik het vooral als ik in oostelijke richting reis. In westelijke richting, wordt je hooguit wat vroeger wakker, maar dan draai je je nog even om, dus dat is niet zo'n punt.
quote:
vroeg in de ochtend, was dus uitgeslapen en kon niet slapen terwijl de mensen naast mij in diepe slaap waren en ik er niet uit kon
Ik ga alleen op korte stukken nog bij het raam zitten!
Bij het raam zitten, vind ik prettig omdat je tegen de wand meer mogelijkheden hebt om een 'bed' te maken met je jas en de kussentjes. Dan is de kans hoger dat je in slaap sukkelt.

Ik ben vorig jaar naar Beijing geweest en er zaten wel persoonlijke tv-schermpjes in het toestel. Vziw is dit min of meer standaard bij langere vluchten en een redelijke maatschappij. Ik vloog met Austrian Airways.

Goede reis alvast!
  zondag 19 februari 2006 @ 07:57:47 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35246960
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 18:00 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb nog nooit jetlag gehad. Gewoon slapen in het vliegtuig en direct het nieuwe ritme in, hooguit een paar uurtjes slapen als je vroeg in de ochtend aan komt, maar voor 12 uur weer actief zijn.
Inderdaad, dat is de truuk.

Ikzelf heb trouwens wel last van jetlag, maar niet één dag per tijdzone.
Als je doet wat Liejannuh schrijft dan ben je er na 2 dagen wel vanaf.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_35247021
Heb ook flinke last van jetlag én kan niet slapen in vliegtuig...
Maar.. melatonine schijnt te helpen, dus dat ga ik binnenkort maar eens proberen! Heeft iemand hier ervaringen mee?
quote:
Een systematische Cochrane-review werd uitgevoerd om de effectiviteit van melatonine bij jetlag te beoordelen. Melatonine is in de VS vrij verkrijgbaar. Voor de review werden studies onder reizigers en vliegend personeel geïncludeerd waarbij melatonine vergeleken werd met een placebo of andere medicatie. De uitkomstmaten waren jetlag of daaraan gerelateerde klachten: verminderd algemeen welbevinden, vermoeidheid overdag, slaapklachten, veranderd psychologisch functioneren en duur van de klachten. In totaal werden 10 studies geïncludeerd waarbij in één geval melatonine vergeleken werd met zolpidem, een hypnoticum; de rest was placebogecontroleerd. In 9 van de 10 studies werd bij inname van melatonine op de normale bedtijd op de plek van bestemming een afname van jetlagklachten gevonden bij vluchten over 5 of meer tijdzones. Dagelijkse inname van 0,5 tot 5 mg bleek effectief. Er was geen meerwaarde van dosering boven de 5 mg en er bleek ook geen meerwaarde van slow-releasepreparaten.
De auteurs concluderen dat het tijdstip van inname belangrijk is. Te vroege inname veroorzaakt slaperigheid en leidt ook tot vertraagde adaptatie bij aankomst. De incidentie van andere bijwerkingen is niet noemenswaardig. De reviewers zijn van mening dat reizigers die over meer dan 5 tijdzones vliegen, vooral oostwaarts, en reizigers die bij eerdere reizen jetlagklachten hebben gehad, geadviseerd moet worden om kortdurend melatonine te gebruiken. Wel waarschuwen zij voor de interactie met antistollingspreparaten en ook moet men voorzichtig zijn bij patiënten met epilepsie.
pi_35247956
Volgens mij is pas gebleken dat dat juist niet helpt?
pi_35249900
Van af blijven dat spul. Is meer voor oudere mensen bedoelt, die het niet meer op een natuurlijke manier aanmaken.
pi_35250400
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Probeer het ook eens van/naar Nieuw Zeeland
40 uur, waarvan 14 uur wachten op 5 luchthavens, en 26 uur zitten gedurende 4 vluchten... Als je dan zoals ik nauwelijks kan slapen (rechtop-zittend) in een vliegtuigstoel, dan ben je aardig kapot.....
40 uur dan ben je niet echt goed in 't uitzoeken van vluchten ofwel?
pi_35250818
Ik vind een lange vliegreis op zich ook prima, alleen het zou toch wel fijn zijn als ik kon slapen in die stoelen. Dat lukt me dus echt niet Maarja dat kan ik ook niet echt in een auto of trein.
  zondag 19 februari 2006 @ 14:23:56 #37
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_35253760
Ik vind het verschrikkelijk, 12 uur achter elkaar in een vliegtuig. Het liefst heb ik een overstap erbij. Korte tripjes vind ik niet erg, ook al ben ik 2 meter lang.

Ik kan ook niet slapen. Ik heb een keer goed in de toiletten gekeken of niemand anders gerookt had in die toilet. Ikzag geen asresten of wat, anders had ik zeker een peuk opgestoken.
god bless america!
  zondag 19 februari 2006 @ 14:29:26 #38
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_35253904
Ik word er zelf ook niet enorm blij van. Slapen kan ik niet al te goed, maar lukt over 't algemeen wel. Ik vind het alleen echt idioot saai en ik krijg last van m'n lichaam. Zelfs lopen een keer per uur helpt niet echt. Ik krijg gegarandeerd koppijn en stijve spieren. Liever niet, maar je moet wat overhebben voor een leuke bestemming .
pi_35261403
Ik vlieg liever 12 uur met mijn 1.89meter naar Kuala Lumpur met Malaysia Airlines dan binnen Europa met KLM en Transavia.
pi_35261598
quote:
Op zondag 19 februari 2006 14:23 schreef sturky100 het volgende:
Ik kan ook niet slapen. Ik heb een keer goed in de toiletten gekeken of niemand anders gerookt had in die toilet. Ikzag geen asresten of wat, anders had ik zeker een peuk opgestoken.
pi_35262305
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:20 schreef amokjeeh het volgende:
Ik vlieg liever 12 uur met mijn 1.89meter naar Kuala Lumpur met Malaysia Airlines dan binnen Europa met KLM en Transavia.
Hier hetzelfde, ben 2 weken geleden nog met M.A. uit Kuala Lumpur gekomen.
Overigens zijn Thai, Eva air , China Airlines, Singapore Airlines en Quantas ok goed bevallen.
British Airways en KLM vormen bij mij de middenmoot.
De slechtste ervaring hadden we tot nu toe met Royal Jordanian. Die presteerde het om een vlucht van Bangkok naar Amman die normaal 8 uur zou duren, te doen in 19 uur.
Van Bangkok naar Jakarta (om mensen op te pikken van een geanuleerde vlucht), van Jakarta via Bangkok naar Abu Dhabi (om de bemanning te wisselen die aan z'n vlieguren zat) en daarna naar Amman.
pi_35270203
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:41 schreef jeroen2497 het volgende:

[..]

40 uur dan ben je niet echt goed in 't uitzoeken van vluchten ofwel?
Jij bent nog nooit naar Nieuw-Zeeland geweest?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35270362
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:38 schreef DrXLTrouble het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, ben 2 weken geleden nog met M.A. uit Kuala Lumpur gekomen.
Overigens zijn Thai, Eva air , China Airlines, Singapore Airlines en Quantas ok goed bevallen.
British Airways en KLM vormen bij mij de middenmoot.
De slechtste ervaring hadden we tot nu toe met Royal Jordanian. Die presteerde het om een vlucht van Bangkok naar Amman die normaal 8 uur zou duren, te doen in 19 uur.
Van Bangkok naar Jakarta (om mensen op te pikken van een geanuleerde vlucht), van Jakarta via Bangkok naar Abu Dhabi (om de bemanning te wisselen die aan z'n vlieguren zat) en daarna naar Amman.
Ik hoor nu juist van iedereen dat Qantas bagger is qua stoelen omdat ze allemaal slecht en doorgezakt zijn. Maaltijden zijn wel weer goed bij Qantas.
pi_35270378
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:48 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Jij bent nog nooit naar Nieuw-Zeeland geweest?
Ik had vanuit Australie ook 3 vluchten en een keer een aansluiting in Londen gemist voor het vliegtuig naar Amsterdam. Voor ik toen thuis was, 4 keer inchecken later kon ik mee (wat dus al vrij snel bleek te zijn) op Schiphol aangekomen geen bagage dus naar de claims. Dan ben je zo 30 tot 35 uur onderweg. Zo gek is die 40 uur niet.
Let's plant a tree
pi_35270488
De snelste verbinding dus alleen vliegen zal een uurtje of 22 zijn. Tel daar alle wachttijden, transfertijden bij op en je komt al gauw op de 40 uur. Ik denk dat ik er een uurtje of 42 over heb gedaan.
  maandag 20 februari 2006 @ 06:48:52 #46
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_35278393
Laatste keer dat ik naar NZ ging vertrok ik 19:25 op Schiphol dus 17:00 aanwezig voor inchecken etc. Eerst naar Londen (1 uur vliegen), daar 2.5 uur wachttijd. Vanaf Londen 11.5 uur naar Bangkok, daar 2 uur wachttijd. Dan 9 uur vliegen naar Sydney, daar weer 2 uur wachttijd. Tenslotte nog 3 uur vliegen naar Auckland. Inclusief vervoer naar Schiphol en naar het centrum van Auckland een uur of 35. Dat was de beste verbinding die ik kon kiezen, er was ook een vlucht met 14 uur overstaptijd in Kuala Lumpur...

Hoewel ik niet/nauwelijks kan slapen in een voertuig (ook niet in trein/bus/boot) heb ik nooit echt veel last van lange vluchten. Tijdens de vlucht lezen, puzzelen, game spelen, eventueel film kijken als er iets interessants draait. Als mijn ogen echt dichtvallen doe ik een hazeslaapje maar meestal ben ik na een paar minuten weer klaarwakker. Veel water drinken. Ik probeer altijd een stoel aan het gangpad te hebben zodat ik regelmatig even een stukje kan wandelen, na een uur of zes kan ik echt geen fijne houding meer vinden om te zitten. Eenmaal aangekomen probeer ik meteen in het ritme te komen al ga ik wel een paar uur eerder slapen dan normaal (dus bijvoorbeeld om 21:00 in bed ipv 23:00). Volgende ochtend uurtje uitslapen en nergens last van.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  maandag 20 februari 2006 @ 20:00:31 #47
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_35300034
Ik hou niet van lange vluchten. Ik kan mijn benen niet kwijt en ik vind het saai.

Voor volgende week heb ik wel om een plaats aan het gangpad gevraagd, normaal zat ik het liefst bij het raam.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_35300896
Ik vind het ook vrij saai, maar ik hoop toch dat ik kan slapen, vooral ook omdat we vroeg in de avond vertrekken. Verder neem ik een iPod Mini met 4GB muziek mee, 2 tijdschriften een leesboek een wat puzzelboekjes, dat moet goed komen denk ik zo
Let's plant a tree
  maandag 20 februari 2006 @ 20:17:25 #49
81237 releaze
best of both worlds
pi_35300919
Mensen die ver op vakantie gaan...

ik heb pas twee keer een retour over de oceaan gehad, maar ik vind het vanaf het begin tot het einde leuk. Net als treinreizen, door heel europa, heerlijk. (heb je wel beter uitzicht)
Wanneer je eenmaal aankomt op de bestemming is de tijd "voorbij" gevlogen, gezien ik over verschillende tijdzones vloog en dag en nacht ook niet lekker meer klopt, is het tijdsbesef ook weg, en dat maakt het wachten ook draaglijker.

Wat wil ik weer graag naar australie
  maandag 20 februari 2006 @ 21:05:22 #50
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_35303273
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:17 schreef Vava het volgende:
Ik vind het ook vrij saai, maar ik hoop toch dat ik kan slapen, vooral ook omdat we vroeg in de avond vertrekken. Verder neem ik een iPod Mini met 4GB muziek mee, 2 tijdschriften een leesboek een wat puzzelboekjes, dat moet goed komen denk ik zo
Ik heb vandaag ook een sudoku puzzelboekje gekocht voor onderweg.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')