![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De OPNoors is niet moeilijk, lees maar
Se også BMW Motorsport.
![]()
Dette er første og eneste generasjon M1, som ble offisielt vist for publikum på Paris Salon i oktober 1978. Produksjonen startet i november 1978 og varte fram til juli 1981. Salget startet ikke før februar 1979 og det ble bare produsert totalt en coupe variant på 453 biler.
![]()
E26/1 M1
Basisversjonen M1 coupe.
Motor: M88 (S32 B35) M-Power, seks-sylindret rekkemotor med blokk i støpejern, og aluminium DOHC 24-ventilers topp. Volum 3 453 ccm, boring og slaglengde 93,4x84,0 mm, kompresjon 9,0:1. Kugelfischer-Bosch innsprøytningssystem. 277 HK ved 6 500 rpm, 330 Nm ved 5 000 rpm.
Transmisjon: Bakhjulsdrift med motoren bak forsetene. Total utveksling 4,22:1 med 40% sperret differensial. Fem-trins manuell girkasse, Girutveksling I:2,42 II:1,61 III:1,14 IV:0,85 V:0,70 R:2,86 :1.
Fjæring: MacPherson, Spiralfjærer og Boge gassdempere på forstillingen. Spiralfjærer og Boge gassdempere på bakstillingen.
Styring: Tannstangstyring (16,9:1), servo-assistert.
Bremser: Servodrevet 300 mm ventilerte skiver foran, 297 mm ventilerte skiver bak.
Hjul: Campagnolo 7,0x16 lettmetall felger med 205/55 VR16 dekk foran og Campagnolo 8,0x16 lettmetall felger med 225/50 VR16 dekk bak.
Dimensjoner: Lengde 4 360 mm, bredde 1
824 mm, høyde 1 140 mm, akselavstand 2 560 mm. Egenvekt 1 300 kg.
M1 277 HK
Drag koeffisient cd 0,38
Toppfart km/t 262
Akselerasjon 0-100 km/t sek 5,6
Akselerasjon 0-1000 m sek 25,0
Fleksibilitet 80-120 km/t i 4. gir sek 7,6
Total utveksling :1 4,22
E26 versjonene Kat HK Antall Produsert
M1 Nei 277 453 11/78-07/81
Nog wat plaatjes:
![]()
![]()
![]()
vorige deeltjes
http://ptaslowchat.tk
De code voor de op is hier te vindenChat on