abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35146085
Eén van de vooraanstaande leiders van de Moslimgemeenschap in Rusland, Mufti Talgat Tajuddin, heeft tot een gewelddadige protestactie opgeroepen als er deze lente een gaypride komt in Moskou. Gay Russia heeft het plan opgevat om op 27 mei een gay pride te organiseren. De burgemeester van Moskou heeft al laten weten dat ze geen vergunning zullen krijgen voor de optocht. In Moskou is er nog nooit een gaypride doorgegaan. De organisatie heeft al laten weten dat ze bereid zijn om hun zaak te bepleiten voor het Europese hof in Straatsburg.

Dinsdag liet Mufti Talgat Tajuddin weten dat er doden konden vallen als de optocht doorgaat.
'Het protest van Moslims kan zelfs erger zijn dat de beruchte buitenlandse rellen over de schandelijke cartoons” Aan het persbureau Interfax liet hij weten dat de optocht niet mag doorgaan en dat ze (homoseksuelen) in elkaar geslagen moeten worden als ze toch op straat komen.
Hij gelooft er ook in dat de Orthodoxe kerk de moslims zullen steunen in hun protest.
Tajuddin zegt dat homo's achter gesloten deuren kunnen doen wat ze willen. “Als ze buitenkomen hebben seksuele minderheden geen rechten omdat ze te ver gaan. Alternatieve seksualiteit is een misdaad tegenover God”.

Andere, meer gemodereerde Islamitische leiders hebben zich gedistantieerd van de uitspraken van Tajuddin. De Orthodoxe kerk heeft nog geen commentaar gegeven op de uitlatingen.

bron: gaylive.be

Mufti Talgat Tajuddin

[ Bericht 1% gewijzigd door Jojo_ut_Grun op 16-02-2006 16:16:00 ]
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:19:03 #2
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35146145
Een tekeningetje is erger
  Moderator donderdag 16 februari 2006 @ 11:35:33 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35146585
ja moslims zijn slecht blabla

geen discussiepunt, geen topic

edit: nou goed, hij is weer open maar pas dr'op!!!

[ Bericht 53% gewijzigd door sp3c op 16-02-2006 14:41:51 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_35152824
ik vind het jammer dat een feitelijk nieuwsbericht door de moderator is ingeschat als een "moslim-bash topic". Dit is niet mijn bedoeling.

Als je het bericht leest , zie je dat er ook wordt gemeld dat andere moslimsleiders afstand hebben genomen van deze ene extreme moslimleider.

Mijn mening is dus dat mijn topic een feitelijke , objectieve verslaglegging is van wat er nu in Rusland gebeurt.

In geen enkel manier heb ik me in het topic feitelijk negatief of afkeurend over moslims uitgelaten.

Het feitlijk informeren over wat er nu gebeurt in rusland en daar met medefokkers over willen discussieren is mijn doel

Mijn doel is niet om wie dan ook te bashen.

pi_35152912
Het is een mening van 1 man of een kleine groep mensen... (mondiaal niveau niet meegerekend)
pi_35153038
Die man is ziek in zijn bol en is toe aan een psychiater
pi_35153134
Het is inderdaad 1 man die deze oproep doet,

Maar het is wel 1 man met macht.(eén van de vooraanstaande leiders van de Moslimgemeenschap in Rusland)

Laten we hopen dat er tijdens de gaypride geen gewonden/doden vallen. De homomancipatie heeft in de oostblok landen nog een grote inhaalslag te plegen.

Alleen het feit dat de burgermeester geen toestemming wil geven voor een gaypride parade

In rusland mag je blijkbaar niet laten zien wie je bent... onderdrukking van de homo's is helaas nog eerder praktijk dan uitzondering in de wereld
pi_35153290
- stil maar -

[ Bericht 59% gewijzigd door sp3c op 16-02-2006 15:31:05 ]
pi_35153773
- knip -

OT:

Hieruit blijkt maar weer dat geen land gespaard blijft van de radicale opvattingen van een groep moslims. Wel respect eisen, maar zelf geen enkel respect opbrengen voor andere mensen en deze met geweld en de dood bedreigen. Akelig stelletje hypocrieten.

[ Bericht 52% gewijzigd door sp3c op 16-02-2006 15:31:38 ]
pi_35154061
- troll -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 16-02-2006 15:50:52 ]
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_35157090
wat een mooie bron
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_35157212
Zolang er geen heteropride is..............
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:03:37 #13
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_35157215
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:00 schreef Meki het volgende:
wat een mooie bron
Dus daarom zou het bericht minder waar zijn?
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:04:20 #14
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_35157249
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:03 schreef pseudo het volgende:
Zolang er geen heteropride is..............
Niemand houdt je tegen om die te organiseren anders. Mooi hè, vrijheid?
pi_35157272
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:03 schreef cheqy het volgende:

[..]

Dus daarom zou het bericht minder waar zijn?
ik zeg niet dat het niet waar is maar ik vind het geen goede bron
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:06:04 #16
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_35157320
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:04 schreef Meki het volgende:

[..]

ik zeg niet dat het niet waar is maar ik vind het geen goede bron
En waarom zou het dan geen goede bron zijn dan? Leg eens uit als je wilt.
pi_35157577
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:06 schreef cheqy het volgende:

[..]

En waarom zou het dan geen goede bron zijn dan? Leg eens uit als je wilt.
Omdat dat geen erkende nieuwswebsite is zoals Nu.nl
pi_35157719
Meki heeft gelijk, kom maar met serieuze bronnen. Ik heb altijd met succes geageerd tegen wijlen mineo en die kwam daarna gelukkig wel met betrouwbare bronnen

90 % van de berichten bleek uiteraard gekleurd.
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:17:41 #19
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35157827
http://www.gaykrant.nl/index.php?id=9&a=bericht&bericht=1898
quote:
Moslimleider bedreigt Russische homo's

Een Russische islam-leider heeft homo's met geweld bedreigd als ze hun plannen doorzetten om op 27 mei een gay-festival in Moskou te organiseren.

Groot-moefti Talgat Tadzhuddin (foto) noemde homoseksualiteit een misdaad en vindt dat holebi's geen rechten hebben. "Vertegenwoordigers van seksuele minderheden kunnen doen wat ze willen, maar alleen in hun huizen of ergens in het donker. Als ze zich op straat manifesteren moeten ze in elkaar geslagen worden. Ieder normaal mens zal dat doen, moslim of orthodox. De agressie tegen hen dient erger te zijn dan die tegen de Deense cartoons."

De organisatoren van de gay-mars, die nog altijd steggelen om toestemming voor hun parade, reageerden woedend. 'Nog nooit hebben we zulke hatelijke opmerkingen aan het adres van seksuele minderheden gehoord", aldus Nikolai Alekseyev, leider van de website www.GayRussia.ru. "We gaan onderzoeken wat deze man precies heeft gezegd en zonodig stappen we naar de procureur generaal."
Volgens hem wordt de demonstratie een serieuze mars met aandacht voor mensenrechten en iets anders dan de carnavaleske manifestaties zoals die in Europa en de VS worden gehouden. De autoriteiten in Moskou lijken echter niet van plan toestemming te geven voor de bijeenkomst.
Zeker ook niet betrouwbaar?
pi_35157925
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:16 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
bron: gaylive.be
quote:
Wat denk je zelf?
pi_35157943
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:17 schreef Klummie het volgende:
http://www.gaykrant.nl/index.php?id=9&a=bericht&bericht=1898
[..]

Zeker ook niet betrouwbaar?
idd de gaykrant is redelijk betrouwbaar...

nou.. meki.. ik hoop dat je gelijk hebt .. en dat er van het hele verhaal niets klopt.. laten we het hopen
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:21:08 #22
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35157997
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:19 schreef Youssef het volgende:

[..]

[..]

Wat denk je zelf?
ik weet het wel zeker, is het niet zo word ik moslim, radicaal welteverstaan
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:22:48 #23
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_35158076
Waar is de betrouwbare bron?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:31:31 #24
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_35158454
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Omdat dat geen erkende nieuwswebsite is zoals Nu.nl
Dus??
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:32:17 #25
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_35158488
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:22 schreef Super7fighter het volgende:
Waar is de betrouwbare bron?
Nog zo één.
pi_35158666
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:20 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

idd de gaykrant is redelijk betrouwbaar...

nou.. meki.. ik hoop dat je gelijk hebt .. en dat er van het hele verhaal niets klopt.. laten we het hopen
i hope so
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:39:03 #27
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35158741
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:37 schreef Meki het volgende:

[..]

i hope so
De gemiddelde imam zou het gezegd kunnen hebben
  Moderator donderdag 16 februari 2006 @ 17:40:01 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35158776
houd is op kleine kinderen
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:54:29 #29
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_35159288
Een topic over homo's, daar hoort een link van mijn essay te staan. Kan iemand een link plaatsen naar mijn wetenschappelijk werkje?

Overigens vraag ik me af waarom topicstarter bronnen als gay.com serieus neemt. Wijlen Mineo, samen met SCH en Kugari-Ken de Fok!homo's, zouden zich in hun graf omdraaien, ofschoon laatsgenoemden nog niet eens dood zijn!

²

[ Bericht 2% gewijzigd door BansheeBoy op 16-02-2006 19:05:32 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_35159508
- troll -

[ Bericht 33% gewijzigd door sp3c op 16-02-2006 18:04:28 ]
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:08:07 #31
13462 BansheeBoy
pi_35159738
flamebait

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 16-02-2006 18:18:46 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_35161682
quote:
"Alternatieve seksualiteit is een misdaad tegenover God”.
Kan meneer dan ook even uitleggen waarom zoveel priesters zich vergrijpen aan koorknaapjes?
Toen ik een kind was had ik een denkbeeldige vriend, die overal met me meeging, me kon horen en mijn wensen kon vervullen. Maar toen ik ouder werd stopte ik met mijn kerkbezoeken...
pi_35161915
Ik heb gaylive.be om de bron gevraagt

de bron van het artikel is:

http://365gay.com/Newscon06/02/021406russia.htm
pi_35162446
quote:
Russia's Chief Rabbi Joins Muslim Leader To Denounce Gay Pride In Moscow
by Malcolm Thornberry, 365Gay.com European Bureau Chief

February 16, 2006 - 11:00 am ET

(Moscow) Three days after Russia's top Islamic leader called for violent protests against this spring's planned gay pride march in Moscow the country's Chief Rabbi has joined him in denouncing gays.

Rabbi Berl Lazar on Thursday told the Russian news agency InterFax that if the Gay Pride parade were allowed to go ahead it “would be a blow for morality”.

Lazar, who also holds US citizenship, did not go as far as calling for violence, but warned the Jewish community would not stand by silently.

As 365Gay.com reported on Tuesday head Russian Mufti Talgat Tajuddin said gays could be killed if they go ahead with pride celebrations in the capital. (story)

"Muslims’ protests can be even worse than these notorious rallies abroad over the scandalous cartoons," Tajuddin, of Russia’s Central Spiritual Governance for Muslims, told Interfax.

Rabbi Lazar on Thursday said that anything promoting what he called “sexual perversions” does not have the right to exist.

"I would like to assure you, that the parade of homosexuals it is not less offensive to the feelings of believers than any caricatures in newspapers," Lazar said, linking the pride parade with the current furor over the cartoons of the Islamic Profit Mohammed published in Denmark.

Nikolai Alekseev, one of the organizers of the pride festival called the comparison "outrageous".

"Any comparison between the march for human rights and against discrimination with the publication of cartoons is nothing more than an attempt to incite hatred toward sexual minorities," Alekseev said.

Meanwhile, a spokesperson for the city of Moscow said a parade permit would not be granted to the LGBT rights groups.

"Moscow authorities will not allow the conduct of gay pride in any form," Sergei Tsoi said on Thursday.

"The Mayor of Moscow said firmly that Moscow government will not allow the conduct of gay parade in any form – neither open, nor indirect, and all attempts to organize non sanctioned action will be severely suppressed."

Alekseev said any attempt to prevent the march would be countered with court action.

"In case of denial to conduct the match of sexual minorities we will immediately sue in court. The right to meetings, marches and demonstrations is guaranteed by the Russian Constitution to every citizen of Russia including gays and lesbians," he said.

If necessary the organizers will go all the way to the European Court of human rights in Strasbourg, said Alekseev.
Ontroerend, die plotselinge broederschap tussen Joden en moslims. .

Stelletje middeleeuwers. .
pi_35162577
M'goed, het wordt hier dus een juridische strijd.

Burgemeester wil het verbieden, de actiegroepen claimen hun grondwettelijke recht op een 'demonstratie'.

Een leuke test voor de Russische rechtsstaat.
pi_35162792
Ik las ergens dat vreedzame demostraties niet verboden mogen worden in rusland

De enige reden die ik kan bedenken is dat ze het verbieden, omdat ze bang zijn voor geweld naar aanleiding van de uitspraken van die moslim leider

misschien is het een juridsche truk om de demonstratie te verbieden
pi_35162819
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Sites waar de naam GAY in voorkomt is wat mij bereft en voor ieder ander met enige intelligentie geen objectieve bron, helaas.

²
normaal doen jullie toch ook niet moeilijk over niet zo objectieve bronnen

het komt trouwens van interfax de russische tegenhanger van het anp.

(staat volgensmij ook in het bericht )
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_35162903
quote:
A day after Moscow LGBT rights groups announced they would seek permission to hold the first gay pride march in the Russian capital next year the city's mayor has told them not to bother.

Mayor Yuri Luzhkov said that if he receives an official request from the groups it will be turned down without discussion.

Nikolay Alekseyev, leader of the Gay Russia.Ru project and Evgeniya Debryanskaya leader of a lesbian rights group said they are not deterred.

They say that if Luzhkov denies them a parade permit they'll go to court and are prepared to take the case all the way to the European Court in Strasbourg.

Debryanskaya said she expected that rather than use opposition to gays as the "official" reason for refusing the allow the parade, Luzhkov might invent an excuse. "Authorities will probably say that they have to change the surface on the road which will be supposed to be used by the gay pride [parade]," she said.

In Latvia, a judge overruled a city decision not to allow a pride parade earlier this month in Riga, the capital. Police arrested a number of protesters during the first gay pride parade ever held in the city. (story)

In June, the mayor of Warsaw banned gay pride from the Polish capital city. Despite the edict more than 2,500 people marched anyway.
.
pi_35163084
Ik snap dat hele gayparade gedoe niet Het is enkel een manifest der stereotypen en zorgt voor een onnodig verkeerd beeld over homoseksualiteit. Ik ga verdomme toch ook niet eenmaal per jaar door Amsterdam op een bootje rondvaren om mijn heteroseksualiteit uit te dragen?
Overigens is dat die moslimleider zegt ook totaal van de pot gerukt, maar waarom onnodig de aandacht vestigen op datgeen waar veel homoseksuelen niet mee geassocieerd willen worden?
Toen ik een kind was had ik een denkbeeldige vriend, die overal met me meeging, me kon horen en mijn wensen kon vervullen. Maar toen ik ouder werd stopte ik met mijn kerkbezoeken...
pi_35163204
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:38 schreef Asielzoekers het volgende:

Ik snap dat hele gayparade gedoe niet Het is enkel een manifest der stereotypen en zorgt voor een onnodig verkeerd beeld over homoseksualiteit. Ik ga verdomme toch ook niet eenmaal per jaar door Amsterdam op een bootje rondvaren om mijn heteroseksualiteit uit te dragen?
Nee, voor hetero's zijn weer andere feestjes. .

Overigens zijn deze demonstraties (want dat zijn het eigenlijk) in Oost-Europa zeker geen feestjes, maar een bittere strijd voor gelijkheid en acceptatie.
Respect voor de mensen die mee durven lopen! .
pi_35163236
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:40 schreef DennisMoore het volgende:
Respect voor de mensen die mee durven lopen! .
In strakke leren broeken of gewoon in jeans?
pi_35163332
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:41 schreef Asielzoekers het volgende:

In strakke leren broeken of gewoon in jeans?
Oh, jij bent iemand die de gelijkwaardigheid van mensen inschat op basis van hun kleding?
Mooi, dan kan ik jou verder negeren. Met domme mensen ga ik liever niet in discussie namelijk. .
pi_35163453
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:43 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Oh, jij bent iemand die de gelijkwaardigheid van mensen inschat op basis van hun kleding?
Mooi, dan kan ik jou verder negeren. Met domme mensen ga ik liever niet in discussie namelijk. .
Nee, ho wacht even...
Het was meer een vraag op welke manier er gemarcheerd gaat worden voor gelijkheid en vrijheid. Je kunt toch wel begrijpen dat als je in een leren tuigje de straat opgaat mensen minder begrip voor de zaak op kunnen brengen. Laat ik de vraag dan maar nuanceren; gaat men gewoon de straat op zoals alledaags gekleed hand in hand of is het meer een orgie aan felle kleuren, mascara, naaldhakken en billoze cowboybroeken?
pi_35163523
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:38 schreef Asielzoekers het volgende:
Overigens is dat die moslimleider zegt ook totaal van de pot gerukt, maar waarom onnodig de aandacht vestigen op datgeen waar veel homoseksuelen niet mee geassocieerd willen worden?
Gay pride, heeft te maken met het je laten zien... zeggen van hier ben ik .. neem me zoals ik ben

voor hetero's is het vanzelfsprekend dat je er mag zijn en een plaats hebt in de maatschappij

echter homo's hebben hier voor moeten vechten.. en in veel landen moeten hier hard voor vechten

het heeft dus te maken met emancipatie en er voor zorgen dat je de zelfde burgerrechten hebt als ieder ander...

nogmaals het hebben van de zelfde burgerrechten is helaas voor homo's niet vanzelfsprekend

dus om in te gaan op je vraag.. waarom de gay parade?

om homosexualiteit zichtbaar te maken..

dat er dan ook homo's zijn die in een strakke lerenbroek rondlopen.. tja kwestie van smaak.. heb er ook niets mee

maar dat soort plaatsjes van die kleurrijke homo;s doen het goed op tv

die vallen meer op... maar is natuurlijk niet kenmerkend voor homo's in het algemeen

[ Bericht 0% gewijzigd door Jojo_ut_Grun op 16-02-2006 20:02:08 ]
pi_35163714
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Gay pride, heeft te maken met het je laten zien... zeggen van hier ben ik .. neem me zoals ik ben

voor hetero's is het vanzelfsprekend dat je er mag zijn en een plaats hebt in de maatschappij

echter homo's heben heir voor moeten vechten.. en in veel landen moeten hier hard voor vechten
Ja okay, er moet idd een acceptatie gekweekt worden... Maar denk je dat die juist sneller of minder snel plaatsvindt als allerlei stereotypen mee gaan lopen? Delicate kwestie, en dan meteen mensen confronteren met het geheel... Zou een langzame introductie niet beter zijn?
Iemand die ik niet ken ga ik eerst een gesprekje mee aan, ik ga hem/haar niet meteen gillend omhelzen en tegen zijn/haar been oprijden op de maat van de muziek. Dat schrikt toch af? Of ben ik nou mal in m'n kop?
pi_35163736
Wat mij altijd weer opvalt is:
Wat niet voor is, is tegen en wat tegen is moet altijd maar gelijk dood.

Ik herinner mij de uitspraak:
Wie aan mijn geloof komt, komt aan mijn leven.
En wie aan mijn leven komt moet dood.

Weten deze mensen nog steeds niet dat wat je in je hoofd/hart heeft geen mens in de wereld van je kan afpakken.
De mens is een dwaas. Niet eens in staat een mug te maken
en creeert zich goden en heiligen bij de vleet.
pi_35163792
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:46 schreef Asielzoekers het volgende:

Nee, ho wacht even...
Het was meer een vraag op welke manier er gemarcheerd gaat worden voor gelijkheid en vrijheid. Je kunt toch wel begrijpen dat als je in een leren tuigje de straat opgaat mensen minder begrip voor de zaak op kunnen brengen. Laat ik de vraag dan maar nuanceren; gaat men gewoon de straat op zoals alledaags gekleed hand in hand of is het meer een orgie aan felle kleuren, mascara, naaldhakken en billoze cowboybroeken?
Geen idee, en het maakt me ook niet uit in dit geval.

Er is een strijd voor burgerrechten gaande, en die is niet afhankelijk van de gekozen uitdossing.
Bij bijna alle demonstraties zie je 'extremen'. Toen vrouwen vroeger demonstreerden voor gelijke behandeling, liepen ze er ook niet 'zedig' bij.

De staat moet gewoon gedwongen worden om burgers gelijke rechten te geven. Het tolereren, accepteren, respecteren etc is pas van veel latere orde.
pi_35164032
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:52 schreef Asielzoekers het volgende:

[..]

Ja okay, er moet idd een acceptatie gekweekt worden... Maar denk je dat die juist sneller of minder snel plaatsvindt als allerlei stereotypen mee gaan lopen? Delicate kwestie, en dan meteen mensen confronteren met het geheel... Zou een langzame introductie niet beter zijn?
Iemand die ik niet ken ga ik eerst een gesprekje mee aan, ik ga hem/haar niet meteen gillend omhelzen en tegen zijn/haar been oprijden op de maat van de muziek. Dat schrikt toch af? Of ben ik nou mal in m'n kop?
ook binnen de homowereld is er verdeeldheid omtrend het wel of niet van gillende gay's die in hun blote kont staan te swingen

maar bedenk dan wel dat je het dan hebt over de gay canal parade in amsterdam, die is behoorlijk uitbundig.. maar ook niet een pure gay pride.. maar meer een event op zich

de meeste gaypride parades .. zijn niet zo uitbundig hoor..

ik zag laatst een fotoverslag van een vriend van me die een rapportage had van de gay pride in new york...

nou die was heel braaf en geen blote kont te zien.. dus .. een gay pride is niet per definitie wat jij er van verwacht.

maar wat vind je trouwens van het carnaval ?

daar zie je dames die er nogal kaal en uitdagend bijlopen.. ( denk aan carnaval in rio)

wat vind je daar van..? heb je daar ook bezwaar tegen?.
  Moderator donderdag 16 februari 2006 @ 21:27:00 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35167722
eigenlijk heb je wel een punt!

ik ben ook altijd degene die begint te roepen dat het best wel mag van mij zolang ze maar niet in hun blote reet met veren erin over straat gaan banjeren maar nu je het zegt ... tijdens de carnaval in Rotterdam (niet van die boeren net als in Tilburg maar van die Braziliaanse meisjes e.d. ... zomercarnaval heet het geloof ik) heb ik daar weinig problemenen mee misschien verschillen smaken dan toch

dan kan dat argument dus eigenlijk ook wel de prullenbak in
pi_35167952
Rusland is niet echt een gezonde basis voor homo's. De gemiddelde Rus is toch behoorlijk rechts en conservatief, en moet daar gewoon niks van hebben, en het standpunt van de moslims is inmiddels ook wel duidelijk. Listige situatie.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_35168004
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:32 schreef Hathor het volgende:

Rusland is niet echt een gezonde basis voor homo's. De gemiddelde Rus is toch behoorlijk rechts en conservatief, en moet daar gewoon niks van hebben, en het standpunt van de moslims is inmiddels ook wel duidelijk. Listige situatie.
'k Denk niet dat de mening van de gemiddelde Rus hierin zo belangrijk is.
Gaat in eerste instantie om de rechtspositie en het kunnen afdwingen van een gelijke behandeling.
Daar begint het mee.
pi_35168183
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:34 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

'k Denk niet dat de mening van de gemiddelde Rus hierin zo belangrijk is.
Gaat in eerste instantie om de rechtspositie en het kunnen afdwingen van een gelijke behandeling.
Daar begint het mee.
Je weet dat het met de normen en waarden daar iets anders is gesteld als bij ons ?
pi_35168277
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:38 schreef Hathor het volgende:

Je weet dat het met de normen en waarden daar iets anders is gesteld als bij ons ?
Ze lopen inderdaad nog achter ja. .
Maar dat kan veranderen. Een wettelijke basis daarin is belangrijk.
pi_35168457
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:41 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Wie had 30 jaar geleden gedacht dat er in 2005 het homohuwelijk ingevoerd zou worden in het katholieke spanje ?

er is dus hoop voor rusland en veel oud oostbloklanden.

er zullen altijd vooruitstrevende mensen zijn, die de burgerrechten belangrijk vinden
pi_35168472
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:41 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik bewonder je optimisme, maar als ik homo zou zijn, zou ik niet graag als pionier willen fungeren om te kijken of zo'n parade wel goed loopt. Als Poetin persoonlijk iets tegen homo's heeft (wat ie waarschijnlijk toch niet toegeeft), en er zou onverhoopt iets mis gaan met betrekking tot anti demonstraties en/of acties, moet je niet raar opkijken dat het verdomd lang duurt voor de politie te hulp schiet.
pi_35168616
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik bewonder je optimisme, maar als ik homo zou zijn, zou ik niet graag als pionier willen fungeren om te kijken of zo'n parade wel goed loopt. Als Poetin persoonlijk iets tegen homo's heeft (wat ie waarschijnlijk toch niet toegeeft), en er zou onverhoopt iets mis gaan met betrekking tot anti demonstraties en/of acties, moet je niet raar opkijken dat het verdomd lang duurt voor de politie te hulp schiet.
inderdaad er is veel moed voor nodig...

ik zelf heb zoiets van... soms moet je vechten voor je rechten... je krijgt het niet kado

mijn heldin: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rosa_Parks
pi_35168859
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:49 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

ik zelf heb zoiets van... soms moet je vechten voor je rechten... je krijgt het niet kado

mijn heldin: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rosa_Parks
In Amerika is de kans groter dat je er zonder kleerscheuren vanaf komt, niet ?
  donderdag 16 februari 2006 @ 21:56:28 #58
13462 BansheeBoy
pi_35168884
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:49 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Moed is niet altijd de juiste hoedanigheid. Ok, voor moed heb je lef nodig, maar is dat automatisch juist? Neen, ik denk zelfs dat het in deze meer nadeel kan opleveren dan voordeel. In vele delen van de wereld zien ze het "homo-isme" als een bedreigende ziekte, niet alleen binnen de Islamitsche wereld, ook in landen als Madagascar en Thailand ontstaan er vaak rellen bij het treffen van 2 homo's.

M.i. kun je je beter afvragen of er geen oplossing is voor het probleem zelf, de meesten kijken naar de oplossing voor de gevolgen, dat is dwijlen met de kraan open.

²
pi_35168982
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Moed is niet altijd de juiste hoedanigheid. Ok, voor moed heb je lef nodig, maar is dat automatisch juist? Neen, ik denk zelfs dat het in deze meer nadeel kan opleveren dan voordeel. In vele delen van de wereld zien ze het "homo-isme" als een bedreigende ziekte, niet alleen binnen de Islamitsche wereld, ook in landen als Madagascar en Thailand ontstaan er vaak rellen bij het treffen van 2 homo's.

M.i. kun je je beter afvragen of er geen oplossing is voor het probleem zelf, de meesten kijken naar de oplossing voor de gevolgen, dat is dwijlen met de kraan open.

²
Thailand ook ? Weet je dat zeker ? Is dat niet zo'n beetje het land waar op sexueel vlak alles geoorloofd is, tot kinderprostitutie toe ? Wel eens van een "katoi" gehoord ? Vraag ik te veel ?
pi_35168985
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:45 schreef Hathor het volgende:

In Polen en Letland is het goed afgelopen.
Komt natuurlijk door de invloed van de EU, dat wel.
pi_35169162
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:59 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

In Polen en Letland is het goed afgelopen.
Komt natuurlijk door de invloed van de EU, dat wel.
Nou ja, afwachten dan maar. Persoonlijk denk ik dat het voor de Russen een enorme stap is om zoiets klakkeloos te accepteren, om eerder genoemde redenen, maar misschien valt het inderdaad mee. Het zou in ieder geval weer een overwinning zijn voor het democratisch gedachtengoed.
  donderdag 16 februari 2006 @ 22:50:09 #62
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35171234
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:27 schreef sp3c het volgende:
Tijdens de carnaval in Rotterdam (niet van die boeren net als in Tilburg maar van die Braziliaanse meisjes e.d. ... zomercarnaval heet het geloof ik) heb ik daar weinig problemenen mee misschien verschillen smaken dan toch
Ey,
pi_35172581
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 22:50 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ey,
Relax...denk aan je bloeddruk...neem een kruik en pis er effe in, dat lucht weer op.
  Moderator donderdag 16 februari 2006 @ 23:46:53 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35173485
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 22:50 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ey,
ja nu ja als ik:
http://www.richardvangils(...)%20Zomercarnaval.jpg
vergelijk met:
http://blogs.warwick.ac.u(...)4/10/14/carnaval.jpg

dan denk ik toch bij mezelf ... 'soms ben ik toch blij dat ik maar half Nederlands ben want wat een stel boeruh zijn we ook bij mekaar zeg '
pi_35173602
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 23:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja nu ja als ik:
http://www.richardvangils(...)%20Zomercarnaval.jpg
vergelijk met:
http://blogs.warwick.ac.u(...)4/10/14/carnaval.jpg

dan denk ik toch bij mezelf ... 'soms ben ik toch blij dat ik maar half Nederlands ben want wat een stel boeruh zijn we ook bij mekaar zeg '
Wat is de andere helft ?
  Moderator donderdag 16 februari 2006 @ 23:53:54 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35173690
surinaams
pi_35173756
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 23:53 schreef sp3c het volgende:
surinaams
Ah, das ongetwijfeld je betere helft dan.
  Moderator vrijdag 17 februari 2006 @ 00:03:57 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35174021
ligt er helemaal aan wat ik aan het doen ben natuurlijk

besides, mijn moeder kwam hier toen dat nog Nederlands was, spreekt nog nauwelijks Surinaams (Oma vind het erg grappig als ze het probeert iig), heeft altijd een Nederlands paspoort gehad en denkt dat haar keuken voor de sier bij dr huis kwam ... maar wel lekker eten bij oma

maar goed ... ONTOPIC!
pi_35174128
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 00:03 schreef sp3c het volgende:
ligt er helemaal aan wat ik aan het doen ben natuurlijk

maar goed ... ONTOPIC!
maak me gek
pi_35176970
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:16 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[afbeelding]
Mufti Talgat Tajuddin
Zit daar nou ook zo'n lont aan?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:58:41 #71
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35178638
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:56 schreef BansheeBoy het volgende:
In vele delen van de wereld zien ze het "homo-isme" als een bedreigende ziekte, niet alleen binnen de Islamitsche wereld, ook in landen als Madagascar en Thailand ontstaan er vaak rellen bij het treffen van 2 homo's.
Laat je inlichten. In Thailand bestaat er zelfs geen gay-movement omdat niemand daar problemen heeft met homoseksualiteit. Volkomen geaccepteerd fenomeen. Nou ja, behalve bij het schreeuwerige deel der moslims dat ook dáár weer van zich laat horen de laatste tijd.
quote:
Dweilen.
Deze cryptische uitspraak verdient een uitleg.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_35191392
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 08:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Laat je inlichten. In Thailand bestaat er zelfs geen gay-movement omdat niemand daar problemen heeft met homoseksualiteit. Volkomen geaccepteerd fenomeen. Nou ja, behalve bij het schreeuwerige deel der moslims dat ook dáár weer van zich laat horen de laatste tijd.
[..]

Dweilen.
Deze cryptische uitspraak verdient een uitleg.
die zin zit gramaticaal niet goed in elkaar
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 18 februari 2006 @ 18:30:06 #73
3542 Gia
User under construction
pi_35228380
Sex tussen twee mensen van hetzelfde geslacht is volgens de Islam verboden.

Maar mensen die geen moslim zijn, hoeven zich niet te houden aan de wetten van de Islam. Wanneer snappen die lui dat nou eens.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 19:26:34 #74
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_35230614
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 18:30 schreef Gia het volgende:

Maar mensen die geen moslim zijn, hoeven zich niet te houden aan de wetten van de Islam. Wanneer snappen die lui dat nou eens.
Als alle bomen even dik zijn.
pi_35231282
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 18:30 schreef Gia het volgende:

Ze snappen het wel denk ik maar hun geloof heeft een blokkade aangebracht in het rationeel denken.
  zondag 19 februari 2006 @ 11:00:29 #76
13462 BansheeBoy
pi_35248155
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 19:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ze snappen het wel denk ik maar hun geloof heeft een blokkade aangebracht in het rationeel denken.
Nee hoor. Ik ben Moslim en kan zekers rationeel denken.

²
pi_35248476
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 19:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

ook een moslim. En ik kan ook rationeel denken.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_35249193
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:20 schreef Emel het volgende:

[..]

ook een moslim. En ik kan ook rationeel denken.
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik ben Moslim en kan zekers rationeel denken.

²
Dat vinden die extremistische lieden in islamitische landen ook van zichzelf.

Zie het resultaat wereldwijd.
pi_35250603
Ook Joodse leider tegen Gaypride

19-02-2006 Ook rabbi Berl Lazar, de hoogste joodse geestelijke in Rusland, heeft zich heftig uitgesproken tegen de eerste Gay Pride die op 17 mei in Moskou gehouden zou worden. Hij voegt zich daarmee in het koor van religieuze leiders van moslims en de Russisch Orthodoxe Kerk die zich al negatief over de Gay Pride en homoseksualiteit uitgelaten hebben.

Rabbi Berl Lazar zegt in een interview met het Russische persbureau InterFax letterlijk dat 'homo's seksueel pervers zijn'.

'Propaganda voor seksuele persversie heeft geen recht van bestaan. Als de Gay Pride doorgaat, is dat dan ook een klap voor de morele orde in de samenleving. Het joodse geloof wijst homoseksualiteit categorisch af. En wij delen onze scherpe afwijzing van homoseksualiteit met de andere traditionele godsdiensten in Rusland'. zegt Lazar.

En hij vervolgd: 'Ik wil ook benadrukken, dat zo'n parade van homoseksuelen niet minder beledigend is voor gelovigen dan de cartoons in kranten waar nu zoveel over te doen is. En niet enkel gelovigen zien dit zo, maar ook de overgrote meerderheid van de bevolking van Moskou.'
pi_35252339
Ach ja, malloten heb je in alle geloven.
  zondag 19 februari 2006 @ 13:45:31 #81
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35252594
eng hoor, dat rusland.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_35257955
kunnen ze niet 5 keer achter elkaar richting mekka gaan bidden, als ze klaar zijn is pride ook voorbij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')