Dus daarom zou het bericht minder waar zijn?quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:00 schreef Meki het volgende:
wat een mooie bron
Niemand houdt je tegen om die te organiseren anders. Mooi hè, vrijheid?quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:03 schreef pseudo het volgende:
Zolang er geen heteropride is..............
ik zeg niet dat het niet waar is maar ik vind het geen goede bronquote:Op donderdag 16 februari 2006 17:03 schreef cheqy het volgende:
[..]
Dus daarom zou het bericht minder waar zijn?![]()
En waarom zou het dan geen goede bron zijn dan? Leg eens uit als je wilt.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:04 schreef Meki het volgende:
[..]
ik zeg niet dat het niet waar is maar ik vind het geen goede bron
Omdat dat geen erkende nieuwswebsite is zoals Nu.nlquote:Op donderdag 16 februari 2006 17:06 schreef cheqy het volgende:
[..]
En waarom zou het dan geen goede bron zijn dan? Leg eens uit als je wilt.
Zeker ook niet betrouwbaar?quote:Moslimleider bedreigt Russische homo's
Een Russische islam-leider heeft homo's met geweld bedreigd als ze hun plannen doorzetten om op 27 mei een gay-festival in Moskou te organiseren.
Groot-moefti Talgat Tadzhuddin (foto) noemde homoseksualiteit een misdaad en vindt dat holebi's geen rechten hebben. "Vertegenwoordigers van seksuele minderheden kunnen doen wat ze willen, maar alleen in hun huizen of ergens in het donker. Als ze zich op straat manifesteren moeten ze in elkaar geslagen worden. Ieder normaal mens zal dat doen, moslim of orthodox. De agressie tegen hen dient erger te zijn dan die tegen de Deense cartoons."
De organisatoren van de gay-mars, die nog altijd steggelen om toestemming voor hun parade, reageerden woedend. 'Nog nooit hebben we zulke hatelijke opmerkingen aan het adres van seksuele minderheden gehoord", aldus Nikolai Alekseyev, leider van de website www.GayRussia.ru. "We gaan onderzoeken wat deze man precies heeft gezegd en zonodig stappen we naar de procureur generaal."
Volgens hem wordt de demonstratie een serieuze mars met aandacht voor mensenrechten en iets anders dan de carnavaleske manifestaties zoals die in Europa en de VS worden gehouden. De autoriteiten in Moskou lijken echter niet van plan toestemming te geven voor de bijeenkomst.
quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:16 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
bron: gaylive.be
Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:17 schreef Klummie het volgende:
http://www.gaykrant.nl/index.php?id=9&a=bericht&bericht=1898
Gayrussia.ru
idd de gaykrant is redelijk betrouwbaar...quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:17 schreef Klummie het volgende:
http://www.gaykrant.nl/index.php?id=9&a=bericht&bericht=1898
[..]
Zeker ook niet betrouwbaar?![]()
Dus??quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Omdat dat geen erkende nieuwswebsite is zoals Nu.nl
i hope soquote:Op donderdag 16 februari 2006 17:20 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
idd de gaykrant is redelijk betrouwbaar...
nou.. meki.. ik hoop dat je gelijk hebt .. en dat er van het hele verhaal niets klopt.. laten we het hopen
Kan meneer dan ook even uitleggen waarom zoveel priesters zich vergrijpen aan koorknaapjes?quote:"Alternatieve seksualiteit is een misdaad tegenover God”.
Ontroerend, die plotselinge broederschap tussen Joden en moslims.quote:Russia's Chief Rabbi Joins Muslim Leader To Denounce Gay Pride In Moscow
by Malcolm Thornberry, 365Gay.com European Bureau Chief
February 16, 2006 - 11:00 am ET
(Moscow) Three days after Russia's top Islamic leader called for violent protests against this spring's planned gay pride march in Moscow the country's Chief Rabbi has joined him in denouncing gays.
Rabbi Berl Lazar on Thursday told the Russian news agency InterFax that if the Gay Pride parade were allowed to go ahead it “would be a blow for morality”.
Lazar, who also holds US citizenship, did not go as far as calling for violence, but warned the Jewish community would not stand by silently.
As 365Gay.com reported on Tuesday head Russian Mufti Talgat Tajuddin said gays could be killed if they go ahead with pride celebrations in the capital. (story)
"Muslims’ protests can be even worse than these notorious rallies abroad over the scandalous cartoons," Tajuddin, of Russia’s Central Spiritual Governance for Muslims, told Interfax.
Rabbi Lazar on Thursday said that anything promoting what he called “sexual perversions” does not have the right to exist.
"I would like to assure you, that the parade of homosexuals it is not less offensive to the feelings of believers than any caricatures in newspapers," Lazar said, linking the pride parade with the current furor over the cartoons of the Islamic Profit Mohammed published in Denmark.
Nikolai Alekseev, one of the organizers of the pride festival called the comparison "outrageous".
"Any comparison between the march for human rights and against discrimination with the publication of cartoons is nothing more than an attempt to incite hatred toward sexual minorities," Alekseev said.
Meanwhile, a spokesperson for the city of Moscow said a parade permit would not be granted to the LGBT rights groups.
"Moscow authorities will not allow the conduct of gay pride in any form," Sergei Tsoi said on Thursday.
"The Mayor of Moscow said firmly that Moscow government will not allow the conduct of gay parade in any form – neither open, nor indirect, and all attempts to organize non sanctioned action will be severely suppressed."
Alekseev said any attempt to prevent the march would be countered with court action.
"In case of denial to conduct the match of sexual minorities we will immediately sue in court. The right to meetings, marches and demonstrations is guaranteed by the Russian Constitution to every citizen of Russia including gays and lesbians," he said.
If necessary the organizers will go all the way to the European Court of human rights in Strasbourg, said Alekseev.
normaal doen jullie toch ook niet moeilijk over niet zo objectieve bronnenquote:Op donderdag 16 februari 2006 19:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Sites waar de naam GAY in voorkomt is wat mij bereft en voor ieder ander met enige intelligentie geen objectieve bron, helaas.²
quote:A day after Moscow LGBT rights groups announced they would seek permission to hold the first gay pride march in the Russian capital next year the city's mayor has told them not to bother.
Mayor Yuri Luzhkov said that if he receives an official request from the groups it will be turned down without discussion.
Nikolay Alekseyev, leader of the Gay Russia.Ru project and Evgeniya Debryanskaya leader of a lesbian rights group said they are not deterred.
They say that if Luzhkov denies them a parade permit they'll go to court and are prepared to take the case all the way to the European Court in Strasbourg.
Debryanskaya said she expected that rather than use opposition to gays as the "official" reason for refusing the allow the parade, Luzhkov might invent an excuse. "Authorities will probably say that they have to change the surface on the road which will be supposed to be used by the gay pride [parade]," she said.
In Latvia, a judge overruled a city decision not to allow a pride parade earlier this month in Riga, the capital. Police arrested a number of protesters during the first gay pride parade ever held in the city. (story)
In June, the mayor of Warsaw banned gay pride from the Polish capital city. Despite the edict more than 2,500 people marched anyway.
Nee, voor hetero's zijn weer andere feestjes.quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:38 schreef Asielzoekers het volgende:
Ik snap dat hele gayparade gedoe nietHet is enkel een manifest der stereotypen en zorgt voor een onnodig verkeerd beeld over homoseksualiteit. Ik ga verdomme toch ook niet eenmaal per jaar door Amsterdam op een bootje rondvaren om mijn heteroseksualiteit uit te dragen?
In strakke leren broeken of gewoon in jeans?quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:40 schreef DennisMoore het volgende:
Respect voor de mensen die mee durven lopen!.
Oh, jij bent iemand die de gelijkwaardigheid van mensen inschat op basis van hun kleding?quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:41 schreef Asielzoekers het volgende:
In strakke leren broeken of gewoon in jeans?
Nee, ho wacht even...quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:43 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Oh, jij bent iemand die de gelijkwaardigheid van mensen inschat op basis van hun kleding?
Mooi, dan kan ik jou verder negeren. Met domme mensen ga ik liever niet in discussie namelijk..
Gay pride, heeft te maken met het je laten zien... zeggen van hier ben ik .. neem me zoals ik benquote:Op donderdag 16 februari 2006 19:38 schreef Asielzoekers het volgende:
Ik snap dat hele gayparade gedoe nietHet is enkel een manifest der stereotypen en zorgt voor een onnodig verkeerd beeld over homoseksualiteit. Ik ga verdomme toch ook niet eenmaal per jaar door Amsterdam op een bootje rondvaren om mijn heteroseksualiteit uit te dragen?
Overigens is dat die moslimleider zegt ook totaal van de pot gerukt, maar waarom onnodig de aandacht vestigen op datgeen waar veel homoseksuelen niet mee geassocieerd willen worden?
Ja okay, er moet idd een acceptatie gekweekt worden... Maar denk je dat die juist sneller of minder snel plaatsvindt als allerlei stereotypen mee gaan lopen? Delicate kwestie, en dan meteen mensen confronteren met het geheel... Zou een langzame introductie niet beter zijn?quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Gay pride, heeft te maken met het je laten zien... zeggen van hier ben ik .. neem me zoals ik ben
voor hetero's is het vanzelfsprekend dat je er mag zijn en een plaats hebt in de maatschappij
echter homo's heben heir voor moeten vechten.. en in veel landen moeten hier hard voor vechten
Geen idee, en het maakt me ook niet uit in dit geval.quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:46 schreef Asielzoekers het volgende:
Nee, ho wacht even...
Het was meer een vraag op welke manier er gemarcheerd gaat worden voor gelijkheid en vrijheid. Je kunt toch wel begrijpen dat als je in een leren tuigje de straat opgaat mensen minder begrip voor de zaak op kunnen brengen. Laat ik de vraag dan maar nuanceren; gaat men gewoon de straat op zoals alledaags gekleed hand in hand of is het meer een orgie aan felle kleuren, mascara, naaldhakken en billoze cowboybroeken?
ook binnen de homowereld is er verdeeldheid omtrend het wel of niet van gillende gay's die in hun blote kont staan te swingenquote:Op donderdag 16 februari 2006 19:52 schreef Asielzoekers het volgende:
[..]
Ja okay, er moet idd een acceptatie gekweekt worden... Maar denk je dat die juist sneller of minder snel plaatsvindt als allerlei stereotypen mee gaan lopen? Delicate kwestie, en dan meteen mensen confronteren met het geheel... Zou een langzame introductie niet beter zijn?
Iemand die ik niet ken ga ik eerst een gesprekje mee aan, ik ga hem/haar niet meteen gillend omhelzen en tegen zijn/haar been oprijden op de maat van de muziek. Dat schrikt toch af? Of ben ik nou mal in m'n kop?
'k Denk niet dat de mening van de gemiddelde Rus hierin zo belangrijk is.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:32 schreef Hathor het volgende:
Rusland is niet echt een gezonde basis voor homo's. De gemiddelde Rus is toch behoorlijk rechts en conservatief, en moet daar gewoon niks van hebben, en het standpunt van de moslims is inmiddels ook wel duidelijk. Listige situatie.
Je weet dat het met de normen en waarden daar iets anders is gesteld als bij ons ?quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
'k Denk niet dat de mening van de gemiddelde Rus hierin zo belangrijk is.
Gaat in eerste instantie om de rechtspositie en het kunnen afdwingen van een gelijke behandeling.
Daar begint het mee.
Ze lopen inderdaad nog achter ja.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:38 schreef Hathor het volgende:
Je weet dat het met de normen en waarden daar iets anders is gesteld als bij ons ?
Wie had 30 jaar geleden gedacht dat er in 2005 het homohuwelijk ingevoerd zou worden in het katholieke spanje ?quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:41 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ze lopen inderdaad nog achter ja..
Maar dat kan veranderen. Een wettelijke basis daarin is belangrijk.
Ik bewonder je optimisme, maar als ik homo zou zijn, zou ik niet graag als pionier willen fungeren om te kijken of zo'n parade wel goed loopt. Als Poetin persoonlijk iets tegen homo's heeft (wat ie waarschijnlijk toch niet toegeeft), en er zou onverhoopt iets mis gaan met betrekking tot anti demonstraties en/of acties, moet je niet raar opkijken dat het verdomd lang duurt voor de politie te hulp schiet.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:41 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ze lopen inderdaad nog achter ja..
Maar dat kan veranderen. Een wettelijke basis daarin is belangrijk.
inderdaad er is veel moed voor nodig...quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik bewonder je optimisme, maar als ik homo zou zijn, zou ik niet graag als pionier willen fungeren om te kijken of zo'n parade wel goed loopt. Als Poetin persoonlijk iets tegen homo's heeft (wat ie waarschijnlijk toch niet toegeeft), en er zou onverhoopt iets mis gaan met betrekking tot anti demonstraties en/of acties, moet je niet raar opkijken dat het verdomd lang duurt voor de politie te hulp schiet.
In Amerika is de kans groter dat je er zonder kleerscheuren vanaf komt, niet ?quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:49 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
inderdaad er is veel moed voor nodig...
ik zelf heb zoiets van... soms moet je vechten voor je rechten... je krijgt het niet kado
mijn heldin: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rosa_Parks
Moed is niet altijd de juiste hoedanigheid. Ok, voor moed heb je lef nodig, maar is dat automatisch juist? Neen, ik denk zelfs dat het in deze meer nadeel kan opleveren dan voordeel. In vele delen van de wereld zien ze het "homo-isme" als een bedreigende ziekte, niet alleen binnen de Islamitsche wereld, ook in landen als Madagascar en Thailand ontstaan er vaak rellen bij het treffen van 2 homo's.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:49 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
inderdaad er is veel moed voor nodig...
Thailand ook ? Weet je dat zeker ? Is dat niet zo'n beetje het land waar op sexueel vlak alles geoorloofd is, tot kinderprostitutie toe ? Wel eens van een "katoi" gehoord ? Vraag ik te veel ?quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Moed is niet altijd de juiste hoedanigheid. Ok, voor moed heb je lef nodig, maar is dat automatisch juist? Neen, ik denk zelfs dat het in deze meer nadeel kan opleveren dan voordeel. In vele delen van de wereld zien ze het "homo-isme" als een bedreigende ziekte, niet alleen binnen de Islamitsche wereld, ook in landen als Madagascar en Thailand ontstaan er vaak rellen bij het treffen van 2 homo's.
M.i. kun je je beter afvragen of er geen oplossing is voor het probleem zelf, de meesten kijken naar de oplossing voor de gevolgen, dat is dwijlen met de kraan open.²
In Polen en Letland is het goed afgelopen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:45 schreef Hathor het volgende:
Ik bewonder je optimisme, maar als ik homo zou zijn, zou ik niet graag als pionier willen fungeren om te kijken of zo'n parade wel goed loopt. Als Poetin persoonlijk iets tegen homo's heeft (wat ie waarschijnlijk toch niet toegeeft), en er zou onverhoopt iets mis gaan met betrekking tot anti demonstraties en/of acties, moet je niet raar opkijken dat het verdomd lang duurt voor de politie te hulp schiet.
Nou ja, afwachten dan maar. Persoonlijk denk ik dat het voor de Russen een enorme stap is om zoiets klakkeloos te accepteren, om eerder genoemde redenen, maar misschien valt het inderdaad mee. Het zou in ieder geval weer een overwinning zijn voor het democratisch gedachtengoed.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:59 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
In Polen en Letland is het goed afgelopen.
Komt natuurlijk door de invloed van de EU, dat wel.
Ey,quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:27 schreef sp3c het volgende:
Tijdens de carnaval in Rotterdam (niet van die boeren net als in Tilburg maar van die Braziliaanse meisjes e.d. ... zomercarnaval heet het geloof ik) heb ik daar weinig problemenen mee misschien verschillen smaken dan toch
Relax...denk aan je bloeddruk...neem een kruik en pis er effe in, dat lucht weer op.quote:
ja nu ja als ik:quote:
Wat is de andere helft ?quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja nu ja als ik:
http://www.richardvangils(...)%20Zomercarnaval.jpg
vergelijk met:
http://blogs.warwick.ac.u(...)4/10/14/carnaval.jpg
dan denk ik toch bij mezelf ... 'soms ben ik toch blij dat ik maar half Nederlands ben want wat een stel boeruh zijn we ook bij mekaar zeg'
Ah, das ongetwijfeld je betere helft dan.quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:53 schreef sp3c het volgende:
surinaams
maak me gekquote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:03 schreef sp3c het volgende:
ligt er helemaal aan wat ik aan het doen ben natuurlijk
maar goed ... ONTOPIC!
Zit daar nou ook zo'n lont aan?quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:16 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[afbeelding]
Mufti Talgat Tajuddin
Laat je inlichten. In Thailand bestaat er zelfs geen gay-movement omdat niemand daar problemen heeft met homoseksualiteit. Volkomen geaccepteerd fenomeen. Nou ja, behalve bij het schreeuwerige deel der moslims dat ook dáár weer van zich laat horen de laatste tijd.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:56 schreef BansheeBoy het volgende:
In vele delen van de wereld zien ze het "homo-isme" als een bedreigende ziekte, niet alleen binnen de Islamitsche wereld, ook in landen als Madagascar en Thailand ontstaan er vaak rellen bij het treffen van 2 homo's.
Dweilen.quote:M.i. kun je je beter afvragen of er geen oplossing is voor het probleem zelf, de meesten kijken naar de oplossing voor de gevolgen, dat is dwijlen met de kraan open.
die zin zit gramaticaal niet goed in elkaarquote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Laat je inlichten. In Thailand bestaat er zelfs geen gay-movement omdat niemand daar problemen heeft met homoseksualiteit. Volkomen geaccepteerd fenomeen. Nou ja, behalve bij het schreeuwerige deel der moslims dat ook dáár weer van zich laat horen de laatste tijd.
[..]
Dweilen.
Deze cryptische uitspraak verdient een uitleg.![]()
Als alle bomen even dik zijn.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:30 schreef Gia het volgende:
Sex tussen twee mensen van hetzelfde geslacht is volgens de Islam verboden.
Maar mensen die geen moslim zijn, hoeven zich niet te houden aan de wetten van de Islam. Wanneer snappen die lui dat nou eens.
Ze snappen het wel denk ik maar hun geloof heeft een blokkade aangebracht in het rationeel denken.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:30 schreef Gia het volgende:
Sex tussen twee mensen van hetzelfde geslacht is volgens de Islam verboden.
Maar mensen die geen moslim zijn, hoeven zich niet te houden aan de wetten van de Islam. Wanneer snappen die lui dat nou eens.
Nee hoor. Ik ben Moslim en kan zekers rationeel denken.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ze snappen het wel denk ik maar hun geloof heeft een blokkade aangebracht in het rationeel denken.
ook een moslim. En ik kan ook rationeel denken.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ze snappen het wel denk ik maar hun geloof heeft een blokkade aangebracht in het rationeel denken.
quote:Op zondag 19 februari 2006 11:20 schreef Emel het volgende:
[..]
ook een moslim. En ik kan ook rationeel denken.
Dat vinden die extremistische lieden in islamitische landen ook van zichzelf.quote:Op zondag 19 februari 2006 11:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben Moslim en kan zekers rationeel denken.²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |