Nou dat schiet al erg op. Maar bedankt voor de moeite.quote:Op zondag 10 september 2006 12:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Beijers misschien?
Ik ken hem overigens verder niet.![]()
quote:Op zondag 10 september 2006 12:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
IR
"International Relations Baboon".quote:
Ik ben al minimaal drie voorzitters geleden het contact met de SPIL verloren.quote:Op donderdag 9 november 2006 13:48 schreef MoChe het volgende:
wie zit er hier allemaal bij machiavelli?![]()
Gister bij de ConstiutieBorrel van de SPIL werd ff pijnlijk duidelijk dat ons oudvoorzitter schijnbaar een leuke vriendin heeft
Jij bent nog wel bekend met.... ?quote:Op donderdag 9 november 2006 20:00 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik ben al minimaal drie voorzitters geleden het contact met de SPIL verloren.![]()
Ik ben vorige maand langsgelopen om me uit te schrijven, want ik was al die mail wel zat.quote:Op donderdag 9 november 2006 13:48 schreef MoChe het volgende:
wie zit er hier allemaal bij machiavelli?![]()
Gister bij de ConstiutieBorrel van de SPIL werd ff pijnlijk duidelijk dat ons oudvoorzitter schijnbaar een leuke vriendin heeft
EnduringSpildom zegt me nog wel wat, al weet ik absoluut niet meer wie in dat bestuur zaten.quote:Op donderdag 9 november 2006 23:27 schreef MoChe het volgende:
[..]
Jij bent nog wel bekend met.... ?
- The High commisioners
- VoorSPIL
- EnduringSPILdom
heb ook niet echt denderend contact met de spil maar de vorige voorzitter zag er wel sympathiek uit... de huidige not so much![]()
Volgens mij bedoelt hij een oud-voorzitter van de SPIL.quote:Op vrijdag 10 november 2006 01:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik ben vorige maand langsgelopen om me uit te schrijven, want ik was al die mail wel zat.
Maar welke oud-voorzitter? Ben er twee jaar redelijk actief voor geweest, dus die moet ik wel kennen.
Oud voorzitter van de spil... volgens mij zit jij niet bij de spil toch?quote:Op vrijdag 10 november 2006 01:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik ben vorige maand langsgelopen om me uit te schrijven, want ik was al die mail wel zat.
Maar welke oud-voorzitter? Ben er twee jaar redelijk actief voor geweest, dus die moet ik wel kennen.
Nee, dat is correct. Ik zit nu nergens meer bij.quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:04 schreef MoChe het volgende:
[..]
Oud voorzitter van de spil... volgens mij zit jij niet bij de spil toch?
jij kon ook niet mee?quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Erg incrowd volkje, die Spillers..... pfff zoals dat dan gaat met zo'n buitenlandse excursie..
Dat was altijd al zo, het is één kleine kliek waar een paar mensen het voor het zeggen hebben en bovendien hun eigen opvolgers kunnen regelen. Goed, de ledenvergadering zou in theorie een bestuur naar huis kunnen sturen, maar in de praktijk gebeurt dat natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Erg incrowd volkje, die Spillers..... pfff zoals dat dan gaat met zo'n buitenlandse excursie..
idd, ik werd ook uitgesloten van de Elite, had ik ook maar wat meer aan mijn netwerk moeten doen ..quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:33 schreef MoChe het volgende:
[..]
jij kon ook niet mee?
join the club... om 9u was het al volterwijl de inschrijving om 10u begint
Lees: je had minimaal drie uur per week in het spilhok thee moeten drinken.quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
idd, ik werd ook uitgesloten van de Elite, had ik ook maar wat meer aan mijn netwerk moeten doen ..![]()
waar is de CLIO van dan?quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:42 schreef JimmyJames het volgende:
Wisten jullie trouwens dat onze mooie studievereniging CLIO regelmatig ideeën van SPIL steelt?
ah die groningers ook hequote:Op zaterdag 25 november 2006 00:12 schreef JimmyJames het volgende:
IO/IB oftewel IR aan de RuG.
ik meen me te herinneren dat ik daar wel iets over gehad heb jah... wieso?quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:29 schreef JimmyJames het volgende:
Iemand ervaring met het realisme en papers erover schrijven?
Ik heb denk ik alleen realisme gehad in de context van international relationsquote:Op zaterdag 25 november 2006 02:14 schreef JimmyJames het volgende:
Nou ik vroeg me af wat je doet me dingen die binnen de staat gebeuren als je een paper schrijft vanuit dat perspectief.
Het realisme is een stroming in de leer van de IB en wordt volgens mij niet gebruikt in een nationaal perspectief.quote:Op zaterdag 25 november 2006 03:26 schreef JimmyJames het volgende:
huhu, maar stel een staat begint een oorlog vanuit electoraal oogpunt of zoiets. Is dat niet te verklaren vanuit het realisme die de staat beschouwt als een unitaire actor... Dus what to do?
en toch zou dat natuurlijk wel kunnen, alleen moet je dit dan vertalen naar een nationale schaal qua actoren etc. Het is wel iets wat niet past binnen de manier van denken cq jargon van politicologen, maar intrinsiek is er aan het realisme niets wat alleen maar op een internationaal niveau hoort.quote:Op zaterdag 25 november 2006 12:01 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het realisme is een stroming in de leer van de IB en wordt volgens mij niet gebruikt in een nationaal perspectief.
Neo-realism is toch niet hetzelfde als het realism. Wat het verschil is ben ik echter vergeten.quote:Op zaterdag 25 november 2006 12:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
en toch zou dat natuurlijk wel kunnen, alleen moet je dit dan vertalen naar een nationale schaal qua actoren etc. Het is wel iets wat niet past binnen de manier van denken cq jargon van politicologen, maar intrinsiek is er aan het realisme niets wat alleen maar op een internationaal niveau hoort.
Ik zou trouwens het neo-realisme nemen als je iets met actuele situaties wilt doen.
pffff, dat gaat snel........... Cker alle IR vakken bij Soetenlul gedaan?quote:Op zaterdag 25 november 2006 12:48 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Neo-realism is toch niet hetzelfde als het realism. Wat het verschil is ben ik echter vergeten.![]()
Ik heb er wel eens een vak gevolgd. Gelukkig is die klootzak eindelijk vertrokken uit Leiden.quote:Op zaterdag 25 november 2006 12:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
pffff, dat gaat snel........... Cker alle IR vakken bij Soetenlul gedaan?![]()
Minervanen zijn uitzonderingen onder politicologen. Volgens mij stemt een meerderheid van de Leidse politicologiestudenten ook centrum-links.quote:Op zaterdag 25 november 2006 13:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
Er zat bij mij in de groep een Minerva-muts, die ging vlak voordat Soetenlooser weg ging gauw nog ff zoveel mogelijk vakken volgen bij hem. Vanwege de hoge cijfers waar je niets voor hoefde te doen dus.
Dom dat ze was, en bleef.....![]()
Haha prima idee! Maar hoe stel je je dat voor?quote:Op zaterdag 25 november 2006 03:26 schreef JimmyJames het volgende:
huhu, maar stel een staat begint een oorlog vanuit electoraal oogpunt of zoiets. Is dat niet te verklaren vanuit het realisme die de staat beschouwt als een unitaire actor... Dus what to do?
Ik denk dat hij meer op het 'rally-around-the-flag'-principe duidt.quote:Op zaterdag 25 november 2006 13:32 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Haha prima idee! Maar hoe stel je je dat voor?
"Shiiiit iedereen stemt SP. Dat komt door de Bolsjewieken. We vallen Rusland binnen!"
........waardoor de leider popi wordt en verkiezingen wint. Dus bijv Putin in Tjetsjenie.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij meer op het 'rally-around-the-flag'-principe duidt.
Idd.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij meer op het 'rally-around-the-flag'-principe duidt.
Lodewijk XIV zou het volgende zeggen:quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:54 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Idd.
Maar ja, als de staat met één stem spreekt hoe leg je dan uit, vanuit het realsime, dat een bepaalde leider een oorlog begon om herkozen te worden?
Het is behoorlijk veel lezen, ga er maar vanuit dat alles in het officiele, wetenschappelijk engels is dus dat je goed in engels bent is erg handig.quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:36 schreef Koewam het volgende:
HalloVraagje: hoe moeilijk is politicologie? Vage vraag ja, maar zou 't te doen zijn met een bèta HBO-P? Hoeveel studielast heb je in 't eerste jaar? (in Leiden)
Kheb eigenlijk niet zo'n grote kennis van economie en geschiedenis. Engels daarentegen ben ik wel goed in. Enne, is 't veel lange teksten lezen?
Ja, het is veel lange teksten lezen en je hebt er een behoorlijke algemene ontwikkeling voor nodig. Een uitgebreide kennis van economie en geschiedenis is niet noodzakelijk, maar wel aan te raden daar het in zekere zin toch verwante studies zijn.quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:36 schreef Koewam het volgende:
HalloVraagje: hoe moeilijk is politicologie? Vage vraag ja, maar zou 't te doen zijn met een bèta HBO-P? Hoeveel studielast heb je in 't eerste jaar? (in Leiden)
Kheb eigenlijk niet zo'n grote kennis van economie en geschiedenis. Engels daarentegen ben ik wel goed in. Enne, is 't veel lange teksten lezen?
valt nog wel mee, van natuurkunde, biologie, talen, kunst,etc etc hoef je echt niks te weten.quote:Op zondag 31 december 2006 13:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
je hebt er een behoorlijke algemene ontwikkeling voor nodig.
Dat bedoelde ik ook, algemeen ontwikkeld in de zin van kranten lezen (en dan niet de regionale rommel) en een behoorlijke kennis van geschiedenis, staatsinrichting, politiek, economie etc. De menswetenschappen zeg maar. Het is misschien niet noodzakelijk, maar het heeft mij erg geholpen.quote:Op zondag 31 december 2006 14:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
valt nog wel mee, van natuurkunde, biologie, talen, kunst,etc etc hoef je echt niks te weten.
Wel moet je het nieuw interessant vinden, maar das wat anders.
Nooit geschiedenis gehad? Of bedoel je dat je het na 4 VWO hebt laten vallen?quote:Op zondag 31 december 2006 14:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb nooit geschiedenis op de middelbare school gehad, en heb het toch weten te redden. Daar staat tegenover dat ik wel altijd al dagelijks de krant las. Als je je echt isoleert van de wereld wordt het een stuk lastiger.
Ik heb geschiedenis in de 4e gehad, baviaan. Met jou, want ik had hetzelfde profiel als jij. Dat je dat bent vergeten zeg. Van zo'n hele aardige mevrouwquote:Op zondag 31 december 2006 14:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb nooit geschiedenis op de middelbare school gehad, en heb het toch weten te redden. Daar staat tegenover dat ik wel altijd al dagelijks de krant las. Als je je echt isoleert van de wereld wordt het een stuk lastiger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |