hey enige nadeel is, ik zit nu bij achmea ik moet dus eerst het bedrag van ¤98 euro voorschieten aan de apotheek dan moet ik het declareren.... het is het wel waardquote:Op woensdag 5 april 2006 11:09 schreef Yoni het volgende:
Als ik het goed begrepen heb, wordt Concerta sinds de nieuwe zorgverzekering vergoed vanuit mijn aanvullende verzekering. Dus dan wordt het meteen een heel stuk interessanter
Ik kreeg idd ook Ritalin mee voor langere tijd, volgens mij een maand (maar dat loopt behoorlijk op als je aan de hoogste dosering zit) en vlak erna ben ik gestopt.
hier ook nog altijd stemmingswisselingen hoor. erg klote, maar ik zie steeds beter in dat het maar van korte duur is. toch blijft het verrekte moeilijk je perspectief breed te houden als je je klote voelt, soms doe je daardoor domme dingen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:00 schreef Roeji het volgende:
Hier gaat het met pieken en dalen. Als ik alleen ben kan ik lekker helemaal mezelf zijn en me laten gaan. Maar als ik in gezelschap ben, weet ik de ene keer mn grenzen niet en ga ik te ver en de andere keer ben ik helemaal in mezelf en kom ik niet uit 'de verf' om t zo even te noemen.
Ik jojo enorm tussen 2 uitersten. Ik heb nog altijd niet (voor 100% van de tijd) die gulden middenweg te pakken.
zeer fijn dat je werk en financieel gezien mooie vooruitzichten hebt. ik heb nog steeds niet echt een idee wat ik wil met mijn leven, da's zuur, maar motiveert wel om de wereld te verkennen.quote:Het gaat verder zo met me wel redelijk. Eindelijk medewerking van het uwv en kan nu met mn reintegratie-traject starten. Ook ga ik eind deze maand een weekje lekker op vakantie. Maar structuur ontbreekt nog teveel in mn leven. Ik heb afgelopen week dus om 1u 's nachts mn keuken totaal opnieuw ingericht. Dat soort dingen gebeuren me nog iets te vaak.
Maar er wordt aan gewerkt en ik hoop dat ik tegen het begin van de herfst/winter alles eens een beetje beter onder controle heb.
maakt niet zo veel uit of je veel praat of niet, zolang het maar inhoudelijk is. adhd-ers praten vaak meer dan dat ze een gesprek voeren. veel vragen stellen vind ik totaal geen probleem, zelf blijven ratelen is minder.quote:Overigens heb ik momenteel een redelijk communicatie probleem als ik een paar mensen om me heen moet geloven. Ik was me er zelf niet echt van bewust maar goed. Ik weet dat ik soms mensen van hun werk af houdt met mn talloze vragen en daar ben ik nu ook heel erg op aan het letten. Maar het lukt me niet altijd, ik vergeet het soms gewoon. En ik geloof dat ze denken dat ik na een keer daar een opmerking over te hebben gekregen, meteen totaal verandert ben. Maar helaas niet dus, ik moet dat echt leren.
Ach ja, hun probleem is meestal dat ze te weinig communiceren. Ik teveel![]()
waarom gaat die school zo kut? met ritalin zou ik me niet zo snel vervelen. ik heb nog niet gewerkt of gestudeerd sinds ik weet dat ik add-er ben, maar ik kan me voorstellen dat ik stukken effectiever en minder verveeld ben als ik weer 'iets doe'.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:04 schreef compier het volgende:
tja, dan zeg ik ook maar hoe het r hier voorstaat:
Ik heb besloten bij mijn vader te gaan wonen (iig voor een jaar... ist niets kom ik terug) ..in de USA..
Mijn school heb ik opgegeven, had een afspraak 20 uur per week aanwezig te zijn, dus gewoon ER te zijn... (studiecentrum ofzo)... maar ben al ruim een maand niet geweest... ik kan er niet tegen "voor niets" ergens heen te moeten, en me daar te vervelen...
had gister krea bui, en heb ik van wat resten hout een katapult gebouwd,..... tja, dat was het wel...
groet, Mark
eerst vergat ik het ook vaak, of wist niet meer of ik nu 1 min geleden mijn dosis had ingenomen of niet. dan zat ik een uur later enorm te stormen en bleek dus dat ik het niet had ingenomen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:53 schreef haagse_elfje het volgende:
bij mij hebben ze vorig jaar ADHD vast gesteld, ik heb heel lang Ritalin geslikt 60mg per dag maar ik kreeg daar mega veel hoofdpijn van aangezien ik het steeds vergat om de 4 uur in te nemen. Nu ben ik al een geruime tijd met concerta bezig veel beter spul vind ik, alleen ik slik nu 72mg maar dat is net te weinig ik kreeg voor een proef meer maar dat ging weer niet goed door hartkloppingen en shit.
shit van vroeger komt hier ook langzaam naar boven. opeens weet je waarom je vroeger enorme moeite had met dingen en waarom je relaties, werk en school zo hebt verpest.quote:Ik moet wel zeggen dat mijn leven na de diagnose wel verandert is, ik ben iets rustiger en de drukte in mijn koppie is voor merendeel weg.Belangrijkste mijn agressie is behoorlijk vermindert door dat ik niet meer zo erg impulsief ben.. Het enige klote wat ik heb is door die "rust" komen dus allemaal issues van vroeger naar boven maar ja. Het is een begin, ik heb hele goede begeleiding van het adhd centrum hiero in den haag.
ik ben ook wat suffer, maar als je hoofd niet zo stormt is dat niet zo heel drama. creativiteit gaat trouwens wel ok, ik moet mezelf wel motiveren iets te doen, maar als ik eenmaal begin met het maken van een lied of wat dan ook blijf ik er supergeconcentreerd in hangen.quote:Ik ben nog steeds ik, maar de edges zijn er een btje vanaf. Ik ben ook mijn creativiteit een btje kwijt dat is wel jammer... alleen jammer dat veel mensen negatief kijken tegenover adhd. Veel mensen denken dat het een "jongens"ziekte is terwijl ik een meisje ben.
mja life goes on
Op de rest geef ik een andere keer antwoord. Er ging net iets mis en dus is mn hele tekst wieberen en heb ik nu dus een mega quote gemaaktquote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:53 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
hier ook nog altijd stemmingswisselingen hoor. erg klote, maar ik zie steeds beter in dat het maar van korte duur is. toch blijft het verrekte moeilijk je perspectief breed te houden als je je klote voelt, soms doe je daardoor domme dingen.
wat bedoel je met 'niet uit de verf komen'?
=> niet uit de verf komen bedoel ik mee; dat ik niet tot mn recht kom, niet kan zeggen/zijn/doen wie ik ben en hoe ik me op dat moment voel. Als ik bijv zin heb om op mn kop in een lamp te gaan hangen, dan doe/durf ik dat dan niet. Als ik alleen zou zijn zou ik het, bij wijze van, dus wel doen. Ik voel me zo nu en dan een autist die gewoon fucking veel problemen heeft met andere mensen en onderling contact. Soms wil ik gewoon liever lekker in mn eigen wereldje zitten, gewoon lekker ik alleen en lekker gelukkig. Ben ik bij andere mensen dan ben ik een stuk ongelukkiger en onzekerder. Ik word op mn 'tekortkomingen', 'mn anders zijn' en op 'het niet voldoen aan het standaard plaatje van iemand op mijn leeftijd" gewezen.
En nu walg ik dus aardig van het standaard verhaal genaamd: huisje boompje, beestje, wit tuinhekje voor de deur en een bende irritante en jengelende kinderen. Dus aan dat stuk stoor ik me niet al te erg. Maar ergens blijft t wel hangen dat je zodra alle vrienden ineens samenwonen, ineens uit the picture bent omdat je niet voldoet aan datzelfde plaatje. Het vreet allemaal aan me en ik heb al zo'n heerlijke rugzak met shit van vroeger aan mn rug hangen.
Overigens. jij hebt t over stemmingswisselingen. Ik doelde zelf meer op enorme wisselingen tussen creatieve/productieve momenten en het totaal tegenovergestelde. Dus of ik doe iets en ga er volledig voor en kan het niet laten liggen óf ik voor geen hol uit.
[..]
zeer fijn dat je werk en financieel gezien mooie vooruitzichten hebt. ik heb nog steeds niet echt een idee wat ik wil met mijn leven, da's zuur, maar motiveert wel om de wereld te verkennen.
=> Nou die vooruitzichten zijn wel leuk, maar het zijn nog verre toekomstbeelden. Financieel gaat het nog altijd lamlendig. En mn werk, tja voor ik alles op poten heb staan ben ik al bij eind 2006 aanbeland als ik mn reintegratie buro moet geloven. (ik heb dus besloten om een flinke kruik benzine op het vuur te gooien en een paar versnellingen hoger te gaan schakelen)
[..]
maakt niet zo veel uit of je veel praat of niet, zolang het maar inhoudelijk is. adhd-ers praten vaak meer dan dat ze een gesprek voeren. veel vragen stellen vind ik totaal geen probleem, zelf blijven ratelen is minder.
=> Tja het is dus inhoudelijk, maar ik heb dus een oneindige drang tot discussiëren en de onderste steen boven te halen. Ik heb dit niet altijd in de gaten dat mensen dit stoort. Ik vind het zelf alleen maar prettig om zo bezig te zijn, ik dwing mezelf zo ook heel hard na te denken en mn hersenen te prikkelen. Meestal geef ik nl zelf het antwoord. Ik zoek ook veel bevestiging in mn werk (doe ik het wel of niet goed). Das de perfectionist in me.
Overigens is het wel zo dat áls ik iets ben aan het vertellen ik van a naar b ga, maar wel via de rest van het alfabet. Ik weid enorm uit en trek er een hoop dingen bij die niet altijd even relevant zijn
[..]
waarom gaat die school zo kut? met ritalin zou ik me niet zo snel vervelen. ik heb nog niet gewerkt of gestudeerd sinds ik weet dat ik add-er ben, maar ik kan me voorstellen dat ik stukken effectiever en minder verveeld ben als ik weer 'iets doe'.
Ritalin of geen ritalin, als ik geen zin heb of mn motivatie/interesse is weg dan krijg ik ook totaal niks gedaan en heb ik nergens zin in. Ook al slik ik een doosje ritalin per keer. Haalt niks uit.
[..]
eerst vergat ik het ook vaak, of wist niet meer of ik nu 1 min geleden mijn dosis had ingenomen of niet. dan zat ik een uur later enorm te stormen en bleek dus dat ik het niet had ingenomen.
ik krijg ook koppijn als ik het vergeet, misschien had het beter geweest als je het bv elke 3,5 uur had genomen. en heb je geen telefoon waar je een reminder op kan instellen?
nouja, je hebt concerta en dat lijkt me ook beter, maar voorlopig ben ik blij met ritalin. ik neem het stipt in want na 3,5 uur begin ik onrustig te worden en weet ik meteen dat ik weer mag slikken.
=> Same here, maar soms merk ik het pas na een uur of 2 ofzo, dan word ik heel erg moe. Als ik het eerder merk dan word ik ook onrustig ófwel lichamelijk - niet stil kunnen zitten ófwel in mn kop - dan weet ik van voren niet meer of ik van achteren nog leef.
[..]
shit van vroeger komt hier ook langzaam naar boven. opeens weet je waarom je vroeger enorme moeite had met dingen en waarom je relaties, werk en school zo hebt verpest.
ook schuldgevoelens zijn zuur, jarenlang je ouders terroriseren bv, ik heb ze nooit pijn willen doen maar uit frustratie wist ik ook echt niet hoe en wat. 't is moeilijk om vergiffenis te accepteren, want het schuldgevoel blijft.
*KNIP*
enorme aanrader (en inkopper) is dus veel te praten met mensen (lotgenoten bv) die je accepteren zoals je bent. heel eerlijk en open te zijn over wat je problemen zijn is geweldig, je voelt je meteen 10 keer beter als je begrip en herkenning krijgt. 't is niet makkelijk om goede vrienden te vinden waarmee je al je idiote gedachten en problemen mee kan delen, maar als je ze hebt zijn ze goud waard en moet je ze in ere houden.![]()
Helemaal mee eensch!!![]()
Veel patienten ritalin en concerta gebruiken klagen over impotentieklachten. Maar dat is ook zo bij anti-psychotica en anti-depressiva.quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:47 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
76 ook nog, toch?
met dat slikken heb ik trouwens bijna geen moeite meer.
als het is uitgewerkt voel ik het meteen, dan kijk ik op de klok
en zie dat ik over 15 min weer mag.
zijn er trouwens meer mannen hier die impotent van ritalin worden.
mijn sexdrive is echt 0,0 met dat spul, een erectie is ook bijna geen optie.![]()
bij aniti-depressiva is het nog ietsjes erger. Ik heb er wel vaker over gelezen dat mannen er last van kunnen krijgen, een vriend van me die slikt ook ritalin die heeft er helemaal geen last van.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:08 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Veel patienten ritalin en concerta gebruiken klagen over impotentieklachten. Maar dat is ook zo bij anti-psychotica en anti-depressiva.
Ik heb ook cvs en ik heb ook wel eens ritalin gebruikt. Ik ben er alleen een beetje bangig voor, om zomaar medicijnen die niet zijn voorgeschreven te gebruiken.quote:Op maandag 3 april 2006 23:31 schreef Roeji het volgende:
En toen was het stil....
Tja dan praat ik maar wat tegen mezelf.
Ik heb toevallig na wat 'experimenteren' met mn ritalin een positieve bijwerking ontdekt voor mezelf. De ritalin heeft nl een goeie uitwerking op mn cvs. Ik ben minder moe, actiever en heb vooral 's avonds veel meer energie (zie ook het tijdstip van dit bericht, voorheen zou ik nu al uren in totale coma liggen). Ik ben eigenlijk benieuwd naar medemensjes die ook ritalin slikken en 'liefst' ook cvs hebben. Niet dat ik t iemand toewens. Maar ik ben benieuwd of ik de uitzondering op de regel ben. Of dat het echt bij cvs helpt. Zou voor een hele boel mensen een beter leven inhouden
Ik heb het uitgeprobeerd door af en toe de ritalin niet te slikken. Dan weer eens een dag niet, dan bijvoorbeeld een halve dag niet. En dat flink gevarieerd. Maar t resultaat is dus t zelfde. Zonder ritalin ben ik weer enorm moe. En met houd ik alles dus langer vol.
Ook van mensjes met alleen add of adhd zou ik wel eens willen weten of de ritalin invloed heeft op de moeheid en dergelijke.
Bye bye
gewoon omdat ik niet meer bij de les hoef te zijn... ik moet gewoon "aanwezig zijn"... en dat is leuk voor 1 week,,, maar daarna ga ik me de scheittufus vervelen, ik heb die computers al uitgetest (overclocken enzoquote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:53 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
waarom gaat die school zo kut? met ritalin zou ik me niet zo snel vervelen. ik heb nog niet gewerkt of gestudeerd sinds ik weet dat ik add-er ben, maar ik kan me voorstellen dat ik stukken effectiever en minder verveeld ben als ik weer 'iets doe'.
[..]
dat vervelen dat ken ik welquote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:18 schreef compier het volgende:
[..]
gewoon omdat ik niet meer bij de les hoef te zijn... ik moet gewoon "aanwezig zijn"... en dat is leuk voor 1 week,,, maar daarna ga ik me de scheittufus vervelen, ik heb die computers al uitgetest (overclocken enzo, dingen geprobeerd erop. en voor de rest, tja... *de verveling slaat dan toe...
ik herken het! als iemand maar een beetje stom doet kan ik INEENS vanquote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:23 schreef guitarist.nl het volgende:
ow gaat wel weer heel snel in 1 keer
moet ik nu alles lezen ??
maar ehm, wat ik dus met de band heb.
dat als ik me ergens een beetje aangevallen voel, bijvoorbeeld als iemand zegt dat ik iets een beetje slordig speel dan ehm ja ga ik me helemaal verdedigen en soms ook een beetje heel erg, ben dan 1x in een hele andere wereld en kan ik helemaal inklappen, en zeg ik het liefst niks meer of zelf weglopen.!
tis moeilijk uit te leggen, maar ik denk dat de meesten we weten wat ik bedoel
Ik slik het dus wel op regelmatige basis. Vast patroon van 4 keer per dag ritalin (3x 20mg en 1x 10mg). Ik sla soms wel een dagje over en dan merk ik pas hoe de ritalin werkt tegen de vermoeidheid. Dan ben ik praktisch niet vooruit te branden. Zou t liefste weer in bed willen gaan liggen. Maar de dagen dat ik trouw mn ritalin neem, gaat het stukken beter met mn cvs. En dan maakt mn dagindeling niet uit. Werken of bankhangen, ik houd t langer en beter vol.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:32 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik heb ook cvs en ik heb ook wel eens ritalin gebruikt. Ik ben er alleen een beetje bangig voor, om zomaar medicijnen die niet zijn voorgeschreven te gebruiken.
Ik heb het twee keer geprobeerd, de ene keer merkte ik wel dat ik mijn ogen 's avonds langer open heb kunnen houden, niet hoeven gapen enzo.
De tweede keer heb ik eht overdag genomen en ik heb niet het idee dat ik er veel aan had gehad.
Het is alleen moeilijk om de dagen te vergelijken, want elke dag is anders, de ene keer ben ik 's ochtends kapot en gaat het 's avonds wel weer, de andere keer andersom, dan weer een keer alleen 's middags op de bank hangen. Soms ook een hele dag, en dan weer eens een hele dag niet.
*sluit zich aan bij dit clubje*.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:31 schreef compier het volgende:
[..]
ik herken het! als iemand maar een beetje stom doet kan ik INEENS vannaar
gaan, terwijl het eigenlijk nergens om gaat...
You are not alone![]()
Kritiek op een moment dat je het niet verwacht denk ik. En de angst dat je het niet kunt en mischien wel eens gekickt zou kunnen worden. Dat is het bij heel vaak. Maar soms is er ook geen aanwijsbare oorzaak. Dan heb ik mezelf de hele dag een beetje voor de voeten gelopen en dan kan ik door een opmerking/ding totaal uit mn noot gaan.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:48 schreef guitarist.nl het volgende:
*KNIP*
ik vraag me dan af dat ik dan jaloers ben of bang ben dat ik het niet kan ofzo!
nu ook weer de zanger (het boegbeeld van de band, jongen met de x-factor)
die doet vanavond een interview in z'n eentje, waar ik weer heel erg boos om wordt
dit is een goed punt van je.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:10 schreef guitarist.nl het volgende:
ja idd, ik heb ook meestal meteen zin om uit de band te stappen en met iedereen het contact te verbreken!!
Dat heb ik dus ookquote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:31 schreef compier het volgende:
[..]
ik herken het! als iemand maar een beetje stom doet kan ik INEENS vannaar
gaan, terwijl het eigenlijk nergens om gaat...
You are not alone![]()
goed man, je zult er veel aan hebben.quote:Op zondag 7 mei 2006 04:49 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook
Alleen ik hou het in mezelf en ga niet scheeuwen of wat dan ook
ik ga of er weg of ik ga zitten en ga bijvoorbeeld papiertjes verscheuren
Oh, ik zal mijzelf even voorstellen
Ik ben Sebas,
Woon in groningen en heb Adhd en Pdd-nos..
ik slik momenteel niks meer..
het hielp toch allemaal niet
ik blijf dit topic even volgens omdat erg veel dingen overeenkomen die hier gepost worden met wat ik ook heb
Dat hoop ik ook,quote:Op zondag 7 mei 2006 04:52 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
goed man, je zult er veel aan hebben.![]()
quote:Op zondag 7 mei 2006 04:49 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook
Alleen ik hou het in mezelf en ga niet scheeuwen of wat dan ook
Oh, ik zal mijzelf even voorstellen
Ik ben Sebas,
Woon in groningen en heb Adhd en Pdd-nos..
ik slik momenteel niks meer..
het hielp toch allemaal niet
ik blijf dit topic even volgens omdat erg veel dingen overeenkomen die hier gepost worden met wat ik ook heb
quote:Op zondag 7 mei 2006 04:56 schreef Sebasser het volgende:
[..]
ik verscheur wel eens bierviltjes in de kroeg, weet ook niet waarom, moet altijd ergens aan zittenquote:
isoleer celquote:Op zondag 7 mei 2006 19:44 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ik verscheur wel eens bierviltjes in de kroeg, weet ook niet waarom, moet altijd ergens aan zitten
ik volg het helemaal.quote:Op zondag 7 mei 2006 13:51 schreef haagse_elfje het volgende:
ik herken heel veel in jullie stuff...
ik heb een hele grote probleem als mensen bij mij te dicht in de buurt komen dan stoot ik ze af, terwijl ik aan de andere kant weer verlatings angst heb...kunnen we het nog volgen?
door mijn impulsieve gedrag doe ik soms rare dingen...
Ja of suikerzakjesquote:
Same here. Het duurt een eeuwigheid voordat ik iemand vertrouw en als het eenmaal zo is (en we hebben een relatie) dan durf ik me nog niet helemaal te geven. Probeer ook steeds de grenzen op te zoeken door dingen te doen/zeggen om te kijken hoe ver ik kan gaan. En mocht het niet lekker lopen die relatie, dan zal het heeeeel lang duren alvorens ik er een punt achter zet. Ik zal dan alles blijven doen om het toch nog te redden. Ook al weet ik dat het zinloos is.quote:Op zondag 7 mei 2006 19:51 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
ik volg het helemaal.![]()
soms lijken we beangstigend veel op borderliners, vind je niet?
op autisten soms ook wel denk ik, bepaalde veranderingen kunnen me helemaal van de leg brengen
ik wil enorm graag leren hoe ik hier mee om moet gaan, maar geen idee waar te beginnen.
heeft iemand hier ervaring mee?
je hebt het over het adhd centrum in den haag....is dat PsyQ van Parnassia als ik vragen mag? Ik sta daar op de wachtlijst voor een behandeling en ben nieuwsgierig naar je ervaringen. Je schrijft dat je goede begeleiding hebt gehad, waar bestond deze begeleiding eigenlijk uit?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:53 schreef haagse_elfje het volgende:
bij mij hebben ze vorig jaar ADHD vast gesteld, ik heb heel lang Ritalin geslikt 60mg per dag maar ik kreeg daar mega veel hoofdpijn van aangezien ik het steeds vergat om de 4 uur in te nemen. Nu ben ik al een geruime tijd met concerta bezig veel beter spul vind ik, alleen ik slik nu 72mg maar dat is net te weinig ik kreeg voor een proef meer maar dat ging weer niet goed door hartkloppingen en shit.
Ik moet wel zeggen dat mijn leven na de diagnose wel verandert is, ik ben iets rustiger en de drukte in mijn koppie is voor merendeel weg.Belangrijkste mijn agressie is behoorlijk vermindert door dat ik niet meer zo erg impulsief ben.. Het enige klote wat ik heb is door die "rust" komen dus allemaal issues van vroeger naar boven maar ja. Het is een begin, ik heb hele goede begeleiding van het adhd centrum hiero in den haag.
Ik ben nog steeds ik, maar de edges zijn er een btje vanaf. Ik ben ook mijn creativiteit een btje kwijt dat is wel jammer... alleen jammer dat veel mensen negatief kijken tegenover adhd. Veel mensen denken dat het een "jongens"ziekte is terwijl ik een meisje ben.
mja life goes on
jup die is hetquote:Op maandag 8 mei 2006 17:31 schreef Durango het volgende:
[..]
je hebt het over het adhd centrum in den haag....is dat PsyQ van Parnassia als ik vragen mag? Ik sta daar op de wachtlijst voor een behandeling en ben nieuwsgierig naar je ervaringen. Je schrijft dat je goede begeleiding hebt gehad, waar bestond deze begeleiding eigenlijk uit?
moet je gaan boksen dat helpt enormquote:Op maandag 8 mei 2006 06:31 schreef Roeji het volgende:
[..]
Ja of suikerzakjes![]()
En ik pluk meestal aan mn nagels/velletjes aan mn vingers. Als er niks te friemelen valt zit ik meestal te wiebelen met mn benen of op mn stoel heen en weer te schuiven. Lijkt wel alsof 'het' eruit moet. Overtollige energie ofzo![]()
Ik geloof dat ik weer moet gaan sporten, dan kan ik daar tenminste me uitleven en ben ik niet zo'n wiebelkont (hoop ik)![]()
Pff lijkt wel of ik het zelf getypt heb.. Kan alleen maar zeggen: er is hoop hoor. Just go with the flow, soms willen we ook wel overanalyseren immers.quote:Op maandag 8 mei 2006 06:44 schreef Roeji het volgende:
[..]
Same here. Het duurt een eeuwigheid voordat ik iemand vertrouw en als het eenmaal zo is (en we hebben een relatie) dan durf ik me nog niet helemaal te geven. Probeer ook steeds de grenzen op te zoeken door dingen te doen/zeggen om te kijken hoe ver ik kan gaan. En mocht het niet lekker lopen die relatie, dan zal het heeeeel lang duren alvorens ik er een punt achter zet. Ik zal dan alles blijven doen om het toch nog te redden. Ook al weet ik dat het zinloos is.
Nu dan maar besloten dat ik voorlopig eens even single blijf (mits die witte prins op het knappe paard ineens voor mn neus staat) en niet op zoek ga naar 'relatie-materiaal'. Eerst maar even aan mezelf werken voor ik weer ergens in beland wat eigenlijk niet goed gaat bij voorbaat al.
quote:Op maandag 8 mei 2006 20:47 schreef Yoni het volgende:
Oh dat overanalyseren is ook zoooo herkenbaar! Ook in relaties trouwens. Ik overanalyseer eerst de boel, trek een, vaak compleet overtrokken en op niks gebaseerde, conclusie en schop de hele boel in de war![]()
Die herkenning blijft toch wel heerlijk in dit topic. Zullen we 'ns meeten? Wordt vast een gezellige chaotische zooi
Ach als ze dan maar met z'n allen in dezelfde verkeerde kroeg zittenquote:Op maandag 8 mei 2006 20:52 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik wed dat de helft in de verkeerde kroeg zit omdat ze zijn gaan twijfelen aan wat afgesproken is.
Ja, ik help dus idd ook mn relaties om zeep door mn geanalyseer (ten minste, dat is 1 deel van mijn kracht om alles aan gort te helpen). Ik trek meteen de meest idiote conclusies en drijf door tot er echt ruzie komt en dan heb ik spijt, maar ben weer te trots om dat toe te geven en word dan weer kwaad op mezelf etc etc. Lekker vicueuze cirkel.quote:Op maandag 8 mei 2006 20:47 schreef Yoni het volgende:
Oh dat overanalyseren is ook zoooo herkenbaar! Ook in relaties trouwens. Ik overanalyseer eerst de boel, trek een, vaak compleet overtrokken en op niks gebaseerde, conclusie en schop de hele boel in de war![]()
Die herkenning blijft toch wel heerlijk in dit topic. Zullen we 'ns meeten? Wordt vast een gezellige chaotische zooi
Oh ja, ook zoooo herkenbaar. Tot gekmakerij aan toe. Ik ben al een keer teruggereden naar huis omdat ik twijfelde of ik de deur wel had dichtgedaan. Ik was al ongeveer een 20minuten aan t rijden en aan t twijfelen voordat ik de beslissing nam om terug te gaan.quote:Op maandag 8 mei 2006 20:52 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik wed dat de helft in de verkeerde kroeg zit omdat ze zijn gaan twijfelen aan wat afgesproken is.
Tja, jij zit mooi vanuit eindhovenquote:Op maandag 8 mei 2006 21:22 schreef mighty_myte het volgende:
geweldig! een meet! ik doe mee!
kan niet anders dan geweldig worden.
Eindhoven niet makkelijker?quote:Op maandag 8 mei 2006 21:05 schreef MouseOver het volgende:
Wat ik vlugvlug gezien heb woont iedereen in het midden of zuiden van het land. Den Bosch klinkt wel goed dan.
Vanuit limburg wel jaquote:Op maandag 8 mei 2006 21:45 schreef Roeji het volgende:
[..]
Eindhoven niet makkelijker?
Just my 2 cents
Ja heerlijk he. Word er soms zooo moe van. Ik geloof dat mijn huidige vriendje het ook al minder leuk begint te vindenquote:Op maandag 8 mei 2006 21:13 schreef Roeji het volgende:
Ja, ik help dus idd ook mn relaties om zeep door mn geanalyseer (ten minste, dat is 1 deel van mijn kracht om alles aan gort te helpen). Ik trek meteen de meest idiote conclusies en drijf door tot er echt ruzie komt en dan heb ik spijt, maar ben weer te trots om dat toe te geven en word dan weer kwaad op mezelf etc etc. Lekker vicueuze cirkel.
quote:Oh een ahdd/add meetLijkt me lachen. Word volgens mij ook een enorme chaos. Mekaar kwijt zijn, een bestelling doen en halverwege niet meer weten wie wat nu had. Aan 10 gesprekken tegelijk deelnemen en ondertussen nog even bellen met het thuisfront
![]()
Lijkt me ronduit geweldig die chaos![]()
Oh zo herkenbaar. Vooral die 'zelfanalyse' die worden dan idd erg lachwekkend. Achteraf soms eigenlijk best triest, dat je keihard lacht om een ander zn fouten, maar je maakt ze zelf ook.quote:Op maandag 8 mei 2006 21:52 schreef Yoni het volgende:
* Knip *
![]()
Mij ook! Ik weet nog van de PsyQ groep dat de groepsleiders echt moeite hadden om ons in toom te houden en hun 'programma' af te werken, maar het was echt zó leuk. Een half woord en iedereen begrijpt precies wat je bedoeltEn je eigen tekortkomingen worden ineens heel grappig als je ze bespreekt met mensen die weten wat het is
![]()
Niemand die elkaar uit laat praten, maar niemand die het erg vind omdat je zélf ook nooit iemand laat uitpraten
Ach, ik denk dat met zelfspot helemaal niks mis is en het zelfs wel goed is ook.quote:Op maandag 8 mei 2006 22:07 schreef Roeji het volgende:
[..]
Oh zo herkenbaar. Vooral die 'zelfanalyse' die worden dan idd erg lachwekkend. Achteraf soms eigenlijk best triest, dat je keihard lacht om een ander zn fouten, maar je maakt ze zelf ook.
Maar goed, zelfspot is mij iig niet vreemd![]()
En dat niet uit laten praten is ook zeer herkenbaar, tot ergenis van de niet add/adhd-ers in mn omgeving(zijn ook niks gewend die mensen
)
Lijkt me een prima OP. Posten maar die hap, dan kunnen we daar verder regelen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:55 schreef Roeji het volgende:
Is dit wat als OP voor het nieuwe topic?
ADD/ADHD Meet
Na een goeie ingeving van Joni zijn we het er met een aantal ‘lotgenoten’ over eens, dat we een meet willen organiseren. Na wat over en weer gebabbel is dacht ik een zaterdag de beste dag ervoor. Kwa locatie zaten we geloof ik ergens in de regio Den Bosch of eindhoven.
Graag hoor ik van jullie wie er aan mee wil doen. En misschien is het een idee om onderstaand lijstje in/aan te vullen.
Naam:
Datum/data dat je zeker weten kunt:
Wat wil je gaan doen:
Waar wil je wat afspreken: Eindhoven of Den Bosch
Spreken we overigens alleen met adhd/add-ers af? En wat aanhang betreft, wel of niet?
dankjewel.... ik blijf hopen... adem in adem uit en ontspanquote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:25 schreef Roeji het volgende:
@haagse_elfje : heel veel succes donderdag!!! Ik duim voor je!
Je kunt het![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |