abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 april 2006 @ 11:32:17 #251
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36881740
Er zijn weer nieuwe foto's opgedoken van waarschijnlijk de Mule voor de GT-R Proto.
quote:
Once again making the rounds at the Nürburgring race track in Germany is this super-powered, special-bodied Infiniti G35 Coupe. But insiders tell that this isn’t an Infiniti G35 at all. It is really a test vehicle for Nissan’s upcoming super sportscar, the Nissan Skyline GT-R.

Power for the Skyline is rumored to be a 450 hp, twin-turbocharged V-6 engine, which will put power to the ground with all-wheel-drive. Naturally handling is a top priority, and it is reported that Nissan has contracted with Lotus to help fine-tune track performance.

The car in the photos is obviously made up from Infiniti G35 coupe sheetmetal, substantially modified to fit the huge tires, and with a big front airdam. This is a test mule, though, as indicated by the poor fit of the rear bumper to the taillights. The final design will be much more like the Nissan GT-R Proto concept car that has recently been show at auto shows.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_36882546
Een beest van een auto, absoluut cultstatus. Alleen dat uiterlijk hé

Nee dan de nieuwe.....



pi_36882985
Jij vind de R34 lelijk, en bovenstaande concept mooi?

  woensdag 12 april 2006 @ 12:27:21 #254
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36883384
ik zie ook nog ergens een kots smilie?
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_36883483
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:32 schreef jacco het volgende:
Er zijn weer nieuwe foto's opgedoken van waarschijnlijk de Mule voor de GT-R Proto.
[..]

Die Turbo V6 zou wel eens kunnen kloppen. Gezien de intercooler links in onder de koplamp.
V10
  woensdag 12 april 2006 @ 12:35:16 #256
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36883605
quote:
Op woensdag 12 april 2006 12:30 schreef M5 het volgende:

[..]

Die Turbo V6 zou wel eens kunnen kloppen. Gezien de intercooler links in onder de koplamp.
[afbeelding]
Ik denk niet dat het een intercooler is. Ik gok eerder op een olie koeler op die plaats.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_36883610
quote:
Op woensdag 12 april 2006 12:27 schreef jacco het volgende:
ik zie ook nog ergens een kots smilie?
+ een worshippy smilie
  woensdag 12 april 2006 @ 12:37:31 #258
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36883665
quote:
Op woensdag 12 april 2006 12:35 schreef Geqxon het volgende:

[..]

+ een worshippy smilie
Mischien vind hij de voorkant mooi en de achterkant lelijk?
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_36887346
Ha, die smilie is er ergens tussen gepiept. Nee, die nieuwe vindt ik mooi en het uiterlijk past bij de status van de auto. Het uiterlijk van de oude past niet bij de status van de auto. Een sedan achtig uiterlijk voor z´n bak, dat kan toch niet. Zoals gezegd, culstatus, dus ik kraak de auto niet af. In tegendeel zelfs, het uiterlijk moest alleen eens aangepast worden bij de capaciteiten en status van de auto.

Zeg nou zelf vinden jullie het oude model mooi???
  woensdag 12 april 2006 @ 14:44:24 #260
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36887473
quote:
Op woensdag 12 april 2006 14:40 schreef fokkersdelight het volgende:
Ha, die smilie is er ergens tussen gepiept. Nee, die nieuwe vindt ik mooi en het uiterlijk past bij de status van de auto. Het uiterlijk van de oude past niet bij de status van de auto. Een sedan achtig uiterlijk voor z´n bak, dat kan toch niet. Zoals gezegd, culstatus, dus ik kraak de auto niet af. In tegendeel zelfs, het uiterlijk moest alleen eens aangepast worden bij de capaciteiten en status van de auto.

Zeg nou zelf vinden jullie het oude model mooi???
Ja ik vind hem mooi
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_36887931
Sja, ik vind het concept een beetje een 13_in_een_dozijn supercar worden..
pi_36895728
ben blij dat het alleen een testbody is
anders 3x
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_36933868
Lillik Ik vind de nieuwe nog lelijker dan de oude, en die vond ik al twijfelachtig
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36934038
kwartiertje geleden las ik dit oude review: http://press.jbskyline.net/R33/R33Supra

Daarin wordt objectief uitgelegd wat minpunten waren van 280 pk's Skyline R33 vs Supra met 330 pk's. Leek me wel leerzaam voor StefanP, hé
Om maar in zijn stijl te zeggen: dan kun je wel nagaan hoe de R34 V-spec met de grootste gemak zou gaan presteren tegenover Supra .

FF kort door de bocht:
Supra = een soort GT, grote motor, comfort. In trant van Mercedes SL600 dus.
Skyline = een soort RS, soepele motor, sportief. In trant van M3 GTR dus.
pi_36934174
quote:
Op woensdag 12 april 2006 14:40 schreef fokkersdelight het volgende:
Ha, die smilie is er ergens tussen gepiept. Nee, die nieuwe vindt ik mooi en het uiterlijk past bij de status van de auto. Het uiterlijk van de oude past niet bij de status van de auto. Een sedan achtig uiterlijk voor z´n bak, dat kan toch niet. Zoals gezegd, culstatus, dus ik kraak de auto niet af. In tegendeel zelfs, het uiterlijk moest alleen eens aangepast worden bij de capaciteiten en status van de auto.

Zeg nou zelf vinden jullie het oude model mooi???
Zegt wolf in schaapskleren jou niets? Net als BMW M5 e60.

Die nieuwe proto gaat meer in richting van F430.
pi_36934603
quote:
Op donderdag 13 april 2006 20:56 schreef Scepsis het volgende:
kwartiertje geleden las ik dit oude review: http://press.jbskyline.net/R33/R33Supra

Daarin wordt objectief uitgelegd wat minpunten waren van 280 pk's Skyline R33 vs Supra met 330 pk's. Leek me wel leerzaam voor StefanP, hé
Om maar in zijn stijl te zeggen: dan kun je wel nagaan hoe de R34 V-spec met de grootste gemak zou gaan presteren tegenover Supra .

FF kort door de bocht:
Supra = een soort GT, grote motor, comfort. In trant van Mercedes SL600 dus.
Skyline = een soort RS, soepele motor, sportief. In trant van M3 GTR dus.
echter staat het halve artikel vol met persoonlijke meningen en geblaat over bijzaken
beide auto;s zijn prima, de auto die echt goed is is de wagen die je zelf prevereert.
pi_36935626
quote:
Op donderdag 13 april 2006 21:10 schreef Fiets-toeter het volgende:

[..]

echter staat het halve artikel vol met persoonlijke meningen en geblaat over bijzaken
beide auto;s zijn prima, de auto die echt goed is is de wagen die je zelf prevereert.
Het is anders een van de weinige persoonlijke meningen waarin beide auto's uitvoerig getest zijn.
  vrijdag 14 april 2006 @ 02:33:09 #268
46960 StefanP
polemicist
pi_36943245
Artikel kende ik al, dat is al jaren oud

Ach. De supra stamt uit 1993, de R33 en 34 zijn veel jonger, dus als er verschillen zouden zijn dan mag dat ook wel. Desondanks liegt de real world performance er niet om, een supra is nog steeds een van de meest gewilde auto's in de performance scene omdat men 13 jaar later pas realiseert wat het eigenlijk voor auto was. Het stock blok is goed voor 800PK aan de wielen, de versnellingsbak voor alles wat je maar wil - probeer dat maar eens met een skyline Met upgraded internals kun je tot 9500 toeren draaien en de PK limiet is vast nog niet bereikt maar momenteel zijn er supras met 1500 pk aan de wielen. De kwaliteit van het blok en de onderdelen zijn zo goed dat je een skyline al 4x gereviseerd hebt voordat je zelfs maar de kop van je supra af moet trekken. Voor een paar duizend euro heb je een supra met 600 pk aan de wielen, dat doet een skyline niet na. Ik geloof gerust dat je er ook 1500pk uit kunt halen, maar dat is vele malen moeilijker. Elke Jan Lul met een supra in de VS -op mij na dan- heeft inmiddels 5-600pk aan de wielen, maar de meeste skylines blijven geloof ik op kleine turbo's rijden en dat heeft een reden De motor is ook een ouder ontwerp en is inferieur aan de 2JZ, lees maar eens mee op supras.nl waar de eigenaar inmiddels een skyline heeft en regelmatig post over de technische verschillen tussen de auto's.

En in de "real world" telt alleen als je iemand onderweg tegenkomt met een andere sportauto... even een sprintje trekken. Dat is nou precies waar de surpa goed in is, er is geen auto die beter is om even van 100 naar 250 door te trekken. Geen lambo, porsche of skyline die je bijhoudt Ik geloof gerust dat een skyline beter is op het circuit, maar daar is hij ook exclusief voor ontworpen. De supra is gewoon een GTdie toevallig het voordeel heeft van een ongelofelijke motor. Eigenlijk zijn het appels en peren.

Ik krijg trouwens zo vaak te horen dat mensen denken dat mijn auto een nieuw 2007 model is... "what's that?" Je moet ze eens zien kijken als ik zeg dat de auto 13 jaar oud is. Tijdloos design dus.

De motorinhoud van een supra en skyline schelen trouwens maar 400cc, dus om van een grote motor vs kleine motor te spreken vind ik niet helemaal terecht.

Overigens kunnen we natuurlijk ook de NSX uit lachen, want dat is natuurlijk helemaal niets vergeleken met zowel de supra als skyline

Open anders een A vs B topic, dan kan alle geruzie daar in gestort worden in plaats van steeds in andere topics. Hier hoort het niet thuis
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_37016074
Stefan, ik vind dit nou echt een heel lovenswaardige reacite van je

Toch moet ik helaas hier weer beetje 'aanvallend' doen, nofi uiteraard. IN rechte lijn is Skyline helaas toch wel sneller dan Supra (mits ze dezelfde power hebben). Kijk bv. naar je eerder geposte filmpje van Kismo, 540 pk's skyline vs 1000 pk's supra.
Supra is iig superieur kwa kwaliteit en power. De kwaliteit van R33/R34's is daarbij vergeleken om te huilen.

Ieder z'n pluspunten hoor
quote:
Car Nissan Skyline GTR R34 V-Spec I
Owner Rashid Mijren
Estimated HP 740 Horse Power
Displacement 2568 cc / 156.7 cu in
Maximum Boost 1.6 bar
Redline 9000 RPM
Transmission Getrag six-speed Manual


quote:
Detailed Information

Engine

* TOMEI pistons
* TOMEI connecting rods
* TOMEI cams
* TOP SECRET Cam sprockets
* Greddy T-88 Single turbo kit
* Apexi Power FC with controller
* Blitz Nur exhaust system
* Greddy intercooler
* Greddy radiator
* Greddy boost controller
* Greddy pulley kit
* Greddy oil cooler
* Denso spark plugs
* Trust oil pump
* Trust oil pan extension
* HKS Metal Head gasket
* Ported and polished head

Fuel System

* Nismo fuel pump
* Denso 720 cc injectors

Drive Train

* Nismo twin plate clutch
* Six-speed Transmission

Suspensions

* HKS suspensions

Exterior

* TOP SECRET Complete Body kit
* TOP SECRET Carbon Fiber Aero Bonnet
* TOP SECRET Carbon Fiber Aero Mirror
* TOP SECRET Carbon Fiber GT2 Wing
* TOP SECRET Carbon Fiber Front Diffuser
* TOP SECRET Carbon Fiber Rear Diffuser
* TOP SECRET Carbon Fiber Trunk
* RAYS TE37 18' wheels
















en nog wat @random video's door tabbladen heen gepikt
http://videos.streetfire.(...)AE4-1E302D429825.htm
http://videos.streetfire.(...)A42-0CB83E521336.htm
http://videos.streetfire.(...)D19-0093DDE4A379.htm

damn, waarom zijn er toch zo weinig filmpjes van R33/R34 gtrs
pi_37017907
Een left-hand-drive
  maandag 17 april 2006 @ 10:05:30 #271
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_37025541
quote:
Op zondag 16 april 2006 22:10 schreef Geqxon het volgende:
Een left-hand-drive
Inderdaad, zou deze omgebouwd zijn of van fabrieksaf?
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_37025674
achteraf omgebouwd
pi_37028041
uit de fabriek worden ze alleen maar RHD gemaakt, een aantal mensen hebben hem omgebouwd naar LHD, alleen gaan ze dan daarna ook snel stuk
pi_37028673
Voor als je echt geld teveel hebt
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_37029893
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:30 schreef okkie-man het volgende:
Voor als je echt geld teveel hebt
Op het kenteken staat ook Dubai dusja.

Daar hebben ze allemaal geld teveel.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_37029929
niet allemaal hoor
  maandag 17 april 2006 @ 13:58:13 #277
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37031200
Ik snap dan echt niet waarom ze er geen Left Hand Drive van hebben gemaakt vanuit de fabriek.
Een gemiste kans lijkt mij.
pi_37032070
quote:
Op maandag 17 april 2006 13:58 schreef MrSASO het volgende:
Ik snap dan echt niet waarom ze er geen Left Hand Drive van hebben gemaakt vanuit de fabriek.
Een gemiste kans lijkt mij.
Zeker...

Anders had ik serieus een 2e-handsje overwogen

Hoewel ik toch ook wel heel blij ben met de 5 deuren in m'n Impreza
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_37032567
Omdat ze alleen voor Japan gemaakt werden, waarom dan iets gaan maken wat voor hun weer rete duur is

Nogal Logisch
  maandag 17 april 2006 @ 14:53:40 #280
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37032758
quote:
Op maandag 17 april 2006 14:45 schreef Estolan het volgende:
Omdat ze alleen voor Japan gemaakt werden, waarom dan iets gaan maken wat voor hun weer rete duur is

Nogal Logisch
Omdat er in de USA en in Europa genoeg mensen zijn die zo`n ding willen en kunnen betalen.
pi_37032854
Ja maar toend e auto gemaakt werd niet. nu kost een R34 GTR nog steeds zo'n 80.000 euro ( 2ehands met 60.000km ), dus bij Release waren ze Te Duur voor Export in het begin, zelfde als bij de Nissan 200SX S15 ( Silvia ), die is ook alleen maar in RHD geleverd, werd ook alleen in Japan geleverd

de jappen zijn niet gek hoor

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2006 14:58:28 ]
  maandag 17 april 2006 @ 15:09:24 #282
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_37033108
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 02:33 schreef StefanP het volgende:

En in de "real world" telt alleen als je iemand onderweg tegenkomt met een andere sportauto... even een sprintje trekken. Dat is nou precies waar de surpa goed in is, er is geen auto die beter is om even van 100 naar 250 door te trekken. Geen lambo, porsche of skyline die je bijhoudt Ik geloof gerust dat een skyline beter is op het circuit, maar daar is hij ook exclusief voor ontworpen. De supra is gewoon een GTdie toevallig het voordeel heeft van een ongelofelijke motor. Eigenlijk zijn het appels en peren.
hoe KOM je erbij Skyline voor circuit ontworpen? Geen Lambo of Porsche of Skyline die je bijhoudt? Sorry hoor Je vergelijkt zeker ook met max getunede Supra's ofzo. Probeer trouwens ook eens een 0-100 sprintje. Of probeer eens wat bochtjes tegen een Mine's R34.
quote:
Ik krijg trouwens zo vaak te horen dat mensen denken dat mijn auto een nieuw 2007 model is... "what's that?" Je moet ze eens zien kijken als ik zeg dat de auto 13 jaar oud is. Tijdloos design dus.
Ah ... dus omdat mensen met zoveel verstand van auto's dat ze geen Supra kennen vragen offie nieuw is dan zegt dat wat? Dat zijn vaak mensen die zelf een Multipla hebben, zeker (of wat voor 'n meuk er daar weggelegd is voor de oton00b)
quote:
Overigens kunnen we natuurlijk ook de NSX uit lachen, want dat is natuurlijk helemaal niets vergeleken met zowel de supra als skyline
En dat laat zien hoe eenzijdig je verstand van auto's is.

Geeft niet hoor ... beter blij met je auto dan niet, toch? Supra's zijn goede auto's ... fokking lelijk, IMO, maar wel bruut. Nou nog een beetje kunnen bochten als een NSX maar dat krijg je nooit voor elkaar.
Calm down, please!
pi_37033157
Is het huidige Supra model dan 13 jaar oud?

!

Ik dacht meer aan een 2001-2002 model
  maandag 17 april 2006 @ 15:12:33 #284
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_37033176
quote:
Op maandag 17 april 2006 15:11 schreef Geqxon het volgende:
Is het huidige Supra model dan 13 jaar oud?

!

Ik dacht meer aan een 2001-2002 model
Bingo ... point made
Calm down, please!
  maandag 17 april 2006 @ 15:42:41 #285
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_37033809
dat geluuiiiiiiiiid



pi_37033927
quote:
Op maandag 17 april 2006 15:42 schreef Hugster het volgende:
dat geluuiiiiiiiiid

[afbeelding]

[afbeelding]

filmpje gaat opzoeken
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  maandag 17 april 2006 @ 15:48:05 #287
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_37033934
Leuk filmpje met een R34, een NSX, een S15, een Impreza, een RX-7 en natuurlijk een Supra
Calm down, please!
  maandag 17 april 2006 @ 15:53:26 #288
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_37034064
quote:
Op maandag 17 april 2006 15:47 schreef ThaFreak het volgende:

[..]


filmpje gaat opzoeken
Ik kan wel een minuutje uit Best Motoring knippen
pi_37034131
quote:
Op maandag 17 april 2006 15:53 schreef Hugster het volgende:

[..]

Ik kan wel een minuutje uit Best Motoring knippen
wou ik ook maar weet niet uit me hoofd welke BM het is

edit
Fuji Fast
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  maandag 17 april 2006 @ 15:59:37 #290
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_37034221
quote:
Op maandag 17 april 2006 15:56 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

wou ik ook maar weet niet uit me hoofd welke BM het is
Doe jij het maar dan

Best Motoring 11 - Fuji Fast, vanaf 9 minuten echt ontzettend mooie beelden en geluiden
pi_37035123
eindelijk klaar, zit het geluid er niet bij
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_37037139
quote:
Op maandag 17 april 2006 15:48 schreef Googolplexian het volgende:
Leuk filmpje met een R34, een NSX, een S15, een Impreza, een RX-7 en natuurlijk een Supra
Iemand enig idee uit welk deel van BMI/HVI dit komt?
  maandag 17 april 2006 @ 18:23:42 #293
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_37038243
Dat is volgens mij volume 25 Tuner Battle Royal. maar dat moet ik voor de zekerheid ff checken.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 17 april 2006 @ 18:41:55 #294
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_37038692
quote:
Op maandag 17 april 2006 18:23 schreef jacco het volgende:
Dat is volgens mij volume 25 Tuner Battle Royal. maar dat moet ik voor de zekerheid ff checken.
Nee dat is een Togue max 300 met S2000 en RX8 enz
  maandag 17 april 2006 @ 19:16:19 #295
46960 StefanP
polemicist
pi_37039519
Aangezien iedereen vrolijk doorgaat met A vs B replies plaatsen ipv een speciaal topic te openen, doe ik maar lekker mee
quote:
Op maandag 17 april 2006 15:09 schreef Googolplexian het volgende:

[quote] hoe KOM je erbij Skyline voor circuit ontworpen? Geen Lambo of Porsche of Skyline die je bijhoudt? Sorry hoor Je vergelijkt zeker ook met max getunede Supra's ofzo. Probeer trouwens ook eens een 0-100 sprintje. Of probeer eens wat bochtjes tegen een Mine's R34.
Ja, de GTR is voor het circuit ontworpen, specifieker voor de groep A racing. Dat ga je hopelijk niet ontkennen? En natuurlijk heb ik het over getunede supras. Maar dat 'max' kan weg hoor, want dat is precies m'n punt Zonder enige moeite kun je een supra 6-700rwhp geven. Bij geen enkele andere auto kan dat zo makkelijk. Dat is meer dan voldoende om welke auto dan ook klop te geven. Zelfs een BPU supra heeft 400-450pk aan de wielen waarmee je de meeste exotics achter je laat.

Mensen die zich in de porsche of skyline wereld begeven, nemen meteen aan dat het 'max getunede' supras zijn. Dat is dus niet waar! Dat komt omdat voor hun begrippen, dat max getuned is. Dat bij die porsche en skyline het hele blok open moet en je de grootste moeite moet doen om 500rwhp te halen, betekent niet dat dat bij een supra ook zo is. De eigenaar van Abbey Motorsports in de UK, skyline specialisten, geeft zelfs ruimschoots toe dat een skyline met meer dan 500pk het merendeel van de tijd stil zal staan voor onderhoud, omdat ze vreselijk unreliable worden (link naar de uitspraak kan ik evt. thuis nog wel opzoeken). Een single supra heeft soms ook problemen, maar lang niet in dezelfde mate. De supra is gewoon onverwoestbaar, kan meer PKs aan en is op de snelweg onaantastbaar. Oh en 8 second quarter miles vind ik ook niet slecht voor een RWD auto die eigenlijk als GT bedoeld is! Bovendien heb ik hier ook nog wat Best Motoring filmpjes waar supras het winnen van NSXen en skylines op het circuit. Allround dus
quote:
Ah ... dus omdat mensen met zoveel verstand van auto's dat ze geen Supra kennen vragen offie nieuw is dan zegt dat wat? Dat zijn vaak mensen die zelf een Multipla hebben, zeker (of wat voor 'n meuk er daar weggelegd is voor de oton00b)
Dat zegt dat het een tijdloos design is Hoeveel andere auto's die in +-1990 ontworpen zijn, kunnen passeren voor een 2007 model? Ik ben benieuwd. Je kunt een skyline op straat zetten en niemand zal er naar kijken tenzij het een kenner is. Zet er een supra naast en men zal verbaasd vragen wat voor auto dat is. Dat is het hele punt, en je bevestigt het zelf.
quote:
En dat laat zien hoe eenzijdig je verstand van auto's is.
Wat heb je nou aan een auto die je alleen op een circuit kunt gebruiken? Niks in mijn ogen. Een supra of skyline kun je zowel op het circuit als op straat gebruiken. Zodra jij je met een (veel te dure) NSX op straat begeeft, zul je afgaan als een gieter bij het eerste stoplicht Zeker hier in de VS, waar vrijwel elke auto 200 of meer PK heeft.
quote:
Geeft niet hoor ... beter blij met je auto dan niet, toch? Supra's zijn goede auto's ... fokking lelijk, IMO, maar wel bruut. Nou nog een beetje kunnen bochten als een NSX maar dat krijg je nooit voor elkaar.
Hoeft ook niet Die NSX is bedoeld voor het circuit, en daar interesseer ik me persoonlijk weinig in. Mocht dat wel zo zijn: een supra kun je ook op het circuit gebruiken, een NSX op straat is echter een recept om uitgelachen te worden (kwa prestaties dan).

bovenstaand is dus niet om ruzie te zoeken, maar om te lullen. Ik post gewoon waarom ik die auto als de "beste" zie en het staat iedereen vrij om het daar niet mee eens te zijn en me af te zeiken
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_37046950
StefanP,
- skyline is een van de weinige meesters op het circuit mits ze allemaal dezelfde vermogen hebben (met name de pk's verhouding. En dat is een feit, gelet op de race-kampioenschappen).

Tegenover Supra TT is de skyline vrijwel superieur bij sprint (let wel: hetzelfde vermogen. Dus bv. 500 pk's vs 500 pk's). Dan wordt Supra gewoonweg uitgetrokken. Het is natuurlijk een ander verhaal als die Supra meer vermogen heeft (met 430cc extra plus twee ENORME T88 twinturbo heb je nog marge erbij).
En dat Supra's met gemak naar hogere pk's te opfokken zijn is dan ook een feit .

Maar of bij een Supra dat vermogen uiteindelijk ook effeciënt overgebracht wordt ...

[ Bericht 6% gewijzigd door Spreadsheet op 17-04-2006 22:50:43 (verkeerde reply ge-qoute.) ]
pi_37047563
quote:
Op maandag 17 april 2006 15:48 schreef Googolplexian het volgende:
Leuk filmpje met een R34, een NSX, een S15, een Impreza, een RX-7 en natuurlijk een Supra
Waar is dat scramble button voor .

Daar heb ik nou nog nooit van gehoord.
  maandag 17 april 2006 @ 23:28:52 #298
46960 StefanP
polemicist
pi_37048894
quote:
Op maandag 17 april 2006 22:38 schreef Spreadsheet het volgende:
StefanP,
- skyline is een van de weinige meesters op het circuit mits ze allemaal dezelfde vermogen hebben (met name de pk's verhouding. En dat is een feit, gelet op de race-kampioenschappen).

Tegenover Supra TT is de skyline vrijwel superieur bij sprint (let wel: hetzelfde vermogen. Dus bv. 500 pk's vs 500 pk's). Dan wordt Supra gewoonweg uitgetrokken. Het is natuurlijk een ander verhaal als die Supra meer vermogen heeft (met 430cc extra plus twee ENORME T88 twinturbo heb je nog marge erbij).
En dat Supra's met gemak naar hogere pk's te opfokken zijn is dan ook een feit .

Maar of bij een Supra dat vermogen uiteindelijk ook effeciënt overgebracht wordt ...
Mja dat is de 4wd vs rwd discussie Bij gelijk vermogen is 4wd inderdaad beter voor een staande start (en waarschijnlijk ook voor het circuit), voor "rollons" (reeds rijdend, tussensprintjes dus) en driften is rwd beter.

De efficientie van 4wd neemt af naarmate de auto normaler en/of harder rijdt, omdat het complexer en zwaarder is en er meer vermogen verloren gaat in de drivetrain. Bij lagere snelheden, bochten of starten is het wel efficienter.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 18 april 2006 @ 02:32:59 #299
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_37052364
quote:
Op maandag 17 april 2006 22:53 schreef Spreadsheet het volgende:

[..]

Waar is dat scramble button voor .

Daar heb ik nou nog nooit van gehoord.
Scramble boost. Dan geef je de boostcontroller een seintje en geeft hij voor een bepaalde periode een hogere boost dan de standaard waarde. Hoe lang en hoeveel extra druk is zelf in te stellen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 09:50:22 #300
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_37054631
De Amerikaanse site voor de nieuwe 'Skyline' is in de lucht: http://www.nissanusa.com/09gt-r/
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')