abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35175940
even serieus, waarom hebben ze het nog nooit overgewogen ?

Ik denk wel dat er voldoende animo is, getuige de reply's in dit topic.
pi_35175981
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:23 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Het blijft een nissan ... een BMW heeft status
Ik denk dat een skyline een hoger pimp gehalte heeft dan een m3 of een m5. Maar dat vind ik
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_35176067
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:27 schreef t0y het volgende:

[..]

Ik denk dat een skyline een hoger pimp gehalte heeft dan een m3 of een m5. Maar dat vind ik
Ga eens naar je onervaren buurman en vraag wat hij liever heeft.. een nissan of een bmw. Beide met ruwweg evenveel power
pi_35176852
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:13 schreef The_Dijkstra het volgende:
Waarom heeft NIssan de Skylines nooit in Europa (excl engeland) verkocht als lefthand ?

Denk dat ze dan een groot succes zouden zijn, zeker voor dat prijs. Ga maar na,

goedkoper dan e46 m3
meer tuningopties
via boardcomputer volledig af te stellen
onverslaanbare weggedrag en grip
Een paar redenen:

Ik geloof er niets van dat ie goedkoper zou zijn dan een M3. Kijk maar naar de nieuwe skykline, die is echt niet goedkoper.

Bovendien is het gewoon een lelijke auto, daar kan geen hoeveelheid PKs iets aan veranderen.

Mensen die 60000 euro te besteden hebben, die kopen geen Nissan. Ongeacht wat voor model of prestaties.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35176954
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 02:50 schreef StefanP het volgende:

[..]

Een paar redenen:

Ik geloof er niets van dat ie goedkoper zou zijn dan een M3. Kijk maar naar de nieuwe skykline, die is echt niet goedkoper.

Bovendien is het gewoon een lelijke auto, daar kan geen hoeveelheid PKs iets aan veranderen.

Mensen die 60000 euro te besteden hebben, die kopen geen Nissan. Ongeacht wat voor model of prestaties.
Ik skyline vind jij lelijk? En trouwens, er zijn zat mensen met genoeg poen die een 350z kopen, niets mis met nissan hoor!
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_35179733
Ik heb anders 100x liever een Skyline dan een M3
Sterker nog, als alles volgens planning verloopt ga ik een R33 (mooier dan de 34 imo) kopen als m'n MR2 bejaard is. De 350Z is ook wel een vette bak, maar toch minder, omdat er een Renault blok in ligt ipv een Japans monster als de RB26DETT met 1000+ PK potentie (en 500 PK op standaard blok!).
pi_35182400
jonny status

die bmw hé
pi_35182691
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:32 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Ga eens naar je onervaren buurman en vraag wat hij liever heeft.. een nissan of een bmw. Beide met ruwweg evenveel power
Zegt genoeg.

De autokenners (op technische gedeelte) zouden vrijwel een Skyline nemen.
pi_35182863
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:25 schreef The_Dijkstra het volgende:

Voor de TFAF wist niemand wat een Skyline was, pas na die film werd die wagen bekend en gewild.

En dan nog ze moeten het ding ook voor winst verkopen en niet voor dumpprijzen. Europa kennende gaan ze liever die geld aan een Merc/BMW/whatever geven dan aan een Nissan.

Zie de Honda Civic Type-R, is een bom op wielen, maar toch niet echt een verkoop succes te noemen, voor 29.000 euro krijg je een 2 liter die 8000+ rpm kan draaien met 200 pk, een super differentieel eronder voor de prestaties, en ook een 6bak, veel opties etc, maar toch verkoopt ie slecht. Helaas is de prijs vergelijkbaar met een vergelijkbare Seat/Opel etc.

Mensen kopen eenmaal liever een Seat/Opel/VW dan een Honda.
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:42 schreef The_Dijkstra het volgende:

[..]

Zegt genoeg.

De autokenners (op technische gedeelte) zouden vrijwel een Skyline nemen.
Je slaat de spijker keihard op z'n kop.

Dat is het probleem juist, er zijn hier misschien wel de kenners, maar in real life is dat maar 5-10 % van de bevolking. Rara wat gaat de rest willen, een Skyline of een dikke BMW M3 ofzo. Ik weet het antwoord al.
pi_35183819
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:25 schreef The_Dijkstra het volgende:

Het is technisch niet mogelijk om de motor om te bouwen naar lefthanddrive specs... er zouden teveel aanpassingen voor nodig zijn geweest en daaro hebben ze het nooit gedaan...

er rijden overigens wel een paar sjeiks met een links gestuurde skyline rondt
custombuild voor die gasten...
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_35185089
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:32 schreef racing_max het volgende:
jonny status

die bmw hé
Een M3 heeft geen sjonnie status .. Sterker nog, geen enkele wagen van 20k+ heeft dat
pi_35185291
De voorkant doet me altijd een beetje denken aan m'n Impreza

En wat is er mis met RHD? Even wennen en dan vlammen!
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_35185405
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:58 schreef rameijer het volgende:
De voorkant doet me altijd een beetje denken aan m'n Impreza

En wat is er mis met RHD? Even wennen en dan vlammen!
Vrachtwagens inhalen wordt dan spelen met je leven
pi_35188342
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:53 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Een M3 heeft geen sjonnie status .. Sterker nog, geen enkele wagen van 20k+ heeft dat
de M3 juist wel omdat er veel jonny's hun 1.6 ombouwen naar een M3
pi_35188427
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:21 schreef racing_max het volgende:

[..]

Ik denk dat jij de E46 met de E36 3-serie verwart.

Ik heb bar weinig E46jes gezien die naar M3 zijn omgebouwd (qua uiterlijk). Helemaal omdat een M3 4 uitlaten heeft...
pi_35188740
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:21 schreef racing_max het volgende:

[..]

Leggen ze er dan ook een M3 blok in? Als ik nou een ferrari sticker op mn alfa plak, heb ik dan ook een ferrari? Alhoewel ,het zijn wel beide fiat's Ik doelde op een echte M3 ...
pi_35190491
doet mij maar lekker de 1e Bee-R Tuned R33 GTR Skyline in Nederland ( en ook buiten Japan )

hij is wit btw, met een R34 neus
pi_35213173
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 03:07 schreef t0y het volgende:

[..]

Ik skyline vind jij lelijk? En trouwens, er zijn zat mensen met genoeg poen die een 350z kopen, niets mis met nissan hoor!
Ik vind hem mooi omdat hij lelijk is en omdat de prestaties supah zijn

Maar puur esthetisch bekeken vind ik het een lelijke auto ja. Saai. Vierkant. Gezinsbak uiterlijk.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35216151
Liever een skyline dan een M3. Geen vergelijk imo.

Hier een M5 test ... aan het einde worden een M5, 911, M3 CSL en een Gallardo gek gereden door een GT-R34: http://video.google.com/videoplay?docid=3526537519713129399&q=skyline+m3

[ Bericht 75% gewijzigd door Googolplexian op 18-02-2006 11:52:12 ]
Calm down, please!
pi_35220438
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 11:44 schreef Googolplexian het volgende:

Hier een M5 test ... aan het einde worden een M5, 911, M3 CSL en een Gallardo gek gereden door een GT-R34: http://video.google.com/videoplay?docid=3526537519713129399&q=skyline+m3
Heb het filmpje even bekeken. Gek gereden is kwats. Hoeveel pk heeft de skyline? Wie is de beste coureur van het stel ? Vergelijking slaat dus nergens op ..
pi_35220616
ik denk dat wanneer je in zo'n skyline gaat rijden je eerst wel een apart rijbewijs mag aanschaffen

1x gas geven en je zit in een sloot....of in duitsland
  zaterdag 18 februari 2006 @ 14:33:01 #72
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_35220730
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:27 schreef t0y het volgende:

[..]

helemaal mee eens....
BMW heeft ook een iets andere doelgroep dan mensen die in een skyline rijden denk ik
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_35224338
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 14:21 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Heb het filmpje even bekeken. Gek gereden is kwats. Hoeveel pk heeft de skyline? Wie is de beste coureur van het stel ? Vergelijking slaat dus nergens op ..
hmm, ik vind dat de skyline de overwinning wel terecht gewonnen heeft.

Het startte laat in het begin
Skyline Z-tune is het zwaarste van alle de 5 auto's (check de specs maar)
Skyline kampt met turbogat gezien z'n vermogen
het heeft de minste aero-dynamica van de hele stel (ook de Gallardo en M5)
Bovendien heeft de M5 liefst 7 versnellingen, en ietsje meer pk's dan Skyline
Flink ouder dan M5 = verouderde elektronica. Zeker als je bedenkt dat alles in de Skyline via boordcomputer bestuurd wordt
Goed, die auto's zitten in de weg, zodat de Skyline niet erlangs kan. Als hij uiteindelijk ruimte krijgt, weet hij in dat filmpje alle Europese supercars te verslaan.

Een terechte overwinning, lijkt me.
pi_35225201
quote:
Die porsche, 420 pk's op 1585 kg. Daarentegen heeft de JDM Skyline 'MAAR' 276 pk's (ultimate car spreekt van een "JDM Skyline R34 GT-R" met specs), ook heeft hij geen V-spec onderstel.

Best verbazend dan dat hij hem nog bijhoudt
pi_35225336
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 16:30 schreef The_Dijkstra het volgende:

[..]

hmm, ik vind dat de skyline de overwinning wel terecht gewonnen heeft.

Het startte laat in het begin
Skyline Z-tune is het zwaarste van alle de 5 auto's (check de specs maar)
Skyline kampt met turbogat gezien z'n vermogen
het heeft de minste aero-dynamica van de hele stel (ook de Gallardo en M5)
Bovendien heeft de M5 liefst 7 versnellingen, en ietsje meer pk's dan Skyline
Flink ouder dan M5 = verouderde elektronica. Zeker als je bedenkt dat alles in de Skyline via boordcomputer bestuurd wordt
Goed, die auto's zitten in de weg, zodat de Skyline niet erlangs kan. Als hij uiteindelijk ruimte krijgt, weet hij in dat filmpje alle Europese supercars te verslaan.

Een terechte overwinning, lijkt me.
Wie zijn de coureurs?
pi_35225378
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 16:57 schreef The_Dijkstra het volgende:

[..]

Die porsche, 420 pk's op 1585 kg. Daarentegen heeft de JDM Skyline 'MAAR' 276 pk's (ultimate car spreekt van een "JDM Skyline R34 GT-R" met specs), ook heeft hij geen V-spec onderstel.

Best verbazend dan dat hij hem nog bijhoudt
wel V-Spec hoor
Calm down, please!
pi_35225671
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 17:01 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Wie zijn de coureurs?
Coureurs zijn van Best Motoring... een paar van de betere, zeg maar. http://www.bestmotoringvideo.com/

Eén van hun coureurs is Keichi Tsuchiya (Drift King) die de wereld D1 kampioenschappen heeft gegeven.
quote:
Keichi Tsuchiya

The Drift King. Simple mention of this title will immediately tell car fans just how utterly qualified Keiichi Tsuchiya, or Dori-Dori as he's known, is. Ever jovial and playful and easily breaking into infectous laughter, Tsuchiya can probably be considered the most experienced and accomplished driver in the BM staff. Drifting, a form of controlled oversteer cornering, is a very popular sport in Japan. It certainly requires a lot of driving skills to drift and Dori-San is the acknowledged King.

In the racing scene, Tsuchiya's success in his earlier days was with racing Porsche 911s and Skylines in the N1 series. In a specially organized "Motorsports Show" a few years ago in Malaysia, I saw first-hand the black TAISAN Nissan Skyline that Tsuchiya droved to his South Pacific Championship title. Currently Tsuchiya is very active in the JGTC series. He drives mostly Honda NSX - turbocharged versions - in the GT500 class which produces around 450-500ps. In the coming Sepang leg of the JGTC, Keiichi Tsuchiya will be driving an AUTOBACS NSX.

At the international level, Tsuchiya has been racing with great success in the famous Le-Mans 24-hours race in France. In the mid-1990s, he raced a GT2 Honda NSX for Le-Mans 24hours. He was infact the GT2 class champion in the 1996 race. More recently he raced a MacLaren F1 GTR and last year in 1999, Tsuchiya was overall runners-up in the Le-Man 24-hours, driving a GT1 prototype Toyota.

As a measure of Tsuchiya's popularity and success, there are in fact a few SONY Playstation racing games dedicated to him. One even includes a video clip of Tsuchiya drifting around in a Nissan S14 Silvia as the introduction !!"
Calm down, please!
pi_35225895
Tsuchiya

Bij hem lijkt het allemaal zo makkelijk te gaan
pi_35226006
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 17:15 schreef Hugster het volgende:
Tsuchiya

Is eng, he ... met één handje non-stop driftend over een circuit terwijl hij tegen de camera praat EN gele of roze keukenhandschoenen draagt (als handicap omdat het anders niet eerlijk is)

* Googol fan is

leuke preview van Hot Version (van BM) http://video.google.com/videoplay?docid=-498353997760597916
Calm down, please!
pi_35227818
quote:

wat een nonsense, het is amper een race, de M5 legt daarnaast bijna het hele parcours zijwaarts af, en dat is niet de snelste manier. op het laatst haalt de skyline op het rechte stuk in.
jahoor een M5 (500pk) en een Gallardo(500pk) zouden het op het rechte stuk afleggen tegen 276 (tegen de 400 in het echt toch) pk ??
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_35228097
http://video.google.com/videoplay?docid=835914071558348517&q=r34

Inorbit : pk's op iets schroeven is niet automatisch sneller. Ik geef NSX als voorbeeld.
Calm down, please!
pi_35228379
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 18:21 schreef Googolplexian het volgende:

Inorbit : pk's op iets schroeven is niet automatisch sneller. Ik geef NSX als voorbeeld.
jah leuk filmpje is dat, maar het staat wel ergens voor. zit een standaard skyline onder de 4.2 seconden in de 100 dan, net zoals de Gallardo. Je kan er niet alles door zeggen, maar wel wat.
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_35230493
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 18:12 schreef Inorbit het volgende:

[..]

wat een nonsense, het is amper een race, de M5 legt daarnaast bijna het hele parcours zijwaarts af, en dat is niet de snelste manier. op het laatst haalt de skyline op het rechte stuk in.
jahoor een M5 (500pk) en een Gallardo(500pk) zouden het op het rechte stuk afleggen tegen 276 (tegen de 400 in het echt toch) pk ??
Het is een Z-tune, die heeft helemaal geen 280 pk's
pi_35230620
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 18:21 schreef Googolplexian het volgende:

Inderdaad. Uit een ander topic zijn de skylines weer de snelste, maar tegelijkertijd hebben ze ook de fijnste rijeigenschappen:
quote:
in deze 2e deel een race tussen N/A-blokken en Turboblokken, 14 auto's in totaal. 5 Skylines doen mee (R32/R33/R34). Alle auto's hebben dezelfde 300 pk's, zo valt het te lezen op hun site. Uitlsag, top 3 helemaal bezet door de Skylines, op nummer 4 volgt de fd3s.

nog iets, de 5e (KSP NSX-R was nummer 5) en de 7e finalist (mcr r34 was nummer 7) van de eerdere filmpje doen ook mee met de strijd tussen de getunede wagens:
Impreza wrx sti
Toyota Supra MKIV Twinturbo
nissan silvia s15
honda NSX-R
mitusibusibusihi fd3s

un het filmpje gaat het om algemene opinie, niet alleen de snelste ronde, etc.

om de film te kunnen bekijken, hierrrr klikken
Ook hier hetzelfde resultaat. En om de user wimo tegemoet te komen: deze keer worden alle auto's door dezelfde coureurs getest
pi_35230873
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_35234422
quote:
Nou ja, gek gereden? In een rechte lijn gedurende misschien 5 seconden. Hardly what I'd call "gek gereden". Da's NL waar die turbo voor is...
-Mark Steyn
pi_35235355
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 02:50 schreef StefanP het volgende:

Geld datzelfde ook niet voor een Toyota dan?Daarbij hebben de meeste mensen ook het idee een saaie burgerbak te hebben..

Niet bedoeld om Toyota te bashen ofzo, maar gewoon duidelijk maken dat sommige mensen juist voor zulke auto's gaan.

[ Bericht 12% gewijzigd door Eddos op 18-02-2006 21:24:03 (wat toegevoegd) ]
pi_35235883
Dat ontken ik ook helemaal niet hoor, dat is precies de reden waarom de supra zo slecht verkocht. Mensen geven gewoon niet zoveel geld uit voor een toyota of een nissan, ongeacht of het een supra of skyline is.
-Mark Steyn
pi_35236277
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 17:18 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Is eng, he ... met één handje non-stop driftend over een circuit terwijl hij tegen de camera praat EN gele of roze keukenhandschoenen draagt (als handicap omdat het anders niet eerlijk is)

* Googol fan is

leuke preview van Hot Version (van BM) http://video.google.com/videoplay?docid=-498353997760597916
Briljante kerel idd
En mooie video's altijd Ik heb al behoorlijk veel Best Motorings liggen hier
pi_35240393
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 17:15 schreef Hugster het volgende:
Tsuchiya

Tsuchiya + Skyline = rukmateriaal voor je
  zondag 19 februari 2006 @ 02:18:04 #92
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_35244719
quote:
Ik kende hem al

Maar hij is wel lekker Die intern geregelde uitlaatdiameter
  dinsdag 21 februari 2006 @ 06:55:37 #93
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_35317152
Ha! De Skyline. Ik vond het altijd een erg mooie auto op foto's, ziet er sterk uit en de reputatie doet ook erg veel goed natuurlijk...

Helaas woon ik nu op een plaats waar ik ze nog wel eens zie rijden, en gutteguttegut, wat een deceptie. Echt waar, veel kleiner dan ik altijd dacht en het design is in het echt vele malen minder succesvol. De Sylvia's en Fairlady's zijn echt veel mooier om te zien.

En echt, ik was een Skyline liefhebber, dus als jullie dat willen blijven, kom nooit een Skyline in het echt tegen...
  dinsdag 21 februari 2006 @ 08:21:58 #94
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_35317511
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 06:55 schreef Kleibintje het volgende:
Ha! De Skyline. Ik vond het altijd een erg mooie auto op foto's, ziet er sterk uit en de reputatie doet ook erg veel goed natuurlijk...

Helaas woon ik nu op een plaats waar ik ze nog wel eens zie rijden, en gutteguttegut, wat een deceptie. Echt waar, veel kleiner dan ik altijd dacht en het design is in het echt vele malen minder succesvol. De Sylvia's en Fairlady's zijn echt veel mooier om te zien.

En echt, ik was een Skyline liefhebber, dus als jullie dat willen blijven, kom nooit een Skyline in het echt tegen...
Ik heb ze van de zomer regelmatig gezien in Schotland. Ik vond het eigenlijk alleen maar onwijs vet
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_35318141
quote:

klein? Ik zelf schrok juist een beetje van de afmetingen. En ik vond 'm niet minder mooi na een ritje... alleen het interieur viel me vies tegen.
Calm down, please!
pi_35320201
quote:
Nou dat bepaal ik zelf nog wel, heb er ooit eentje in nederland zien rijden, een r33 gtr en ik vind hem er toch echt wel mooi uitzien.

En ja er zijn mooiere auto's op deze aardbol, maar een ding is zeker als je hier mee in nederland mee rond rijd heb je tenminste een aparte auto, niet de eerste de beste sjonnie golf, of 12 in het dozijn bmw.

Dus mocht ik ooit eerdaags genoeg geld bij elkaar gespaard hebben, dan ga ik naar engeland om zo'n r33 skyline te importeren.
pi_35337537
ze zijn niet lelijk
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:11:51 #98
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_35338491
Kwestie van smaak imho. Ik vind ze zelf niet mooi en zou dus mbt de eerdere vergelijk liever een E46 M3 kopen als een Skyline. Ook zou ik een Honda NSX-R of een Lancer Evo verkiezen boven een Toyota Supra of Nissan Skyline als er toch wat japans moet komen En ik rij geen auto voor me buurman dus of het al dan niet een sjonniebak is zou ik me ook niet zo druk over maken
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_35380723
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:14 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

2-stepping.

Wat houd dat in?
pi_35384296
Zag vandaag nog een zwarte R33 rijden hier in Den Haag (Binckhorst)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')