abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35104076
Het vervolg van Het grote kleine babietjes topic deel 71

Babietjes

11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
4 april 2005: Noor, dochter van Superted (papa)
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
12 april 2005: Dione, dochter van wiseguy79
29 april 2005: Samiq Elijah, zoon van Yfke en Spiro
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
05 mei 2005: Querida, dochter van Roxie
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
16 mei 2005: Didier, zoon van Romek (papa)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
05 juli 2005: Henrik en Katrine, zoon en dochter van Fogel
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
11 juli 2005: Nicole, dochter van Snowww
06 augustus 2005: Raïsa Manou, dochter van Rekkie en Roumysa
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
31 augustus 2005: Mila, dochter van Joolz (papa)
29 september 2005: Sterre, dochter van NT-T.BartMan (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
13 december 2005: Megan, dochter van GizartFRL (papa)
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 22-02-2006 10:53:52 ]
pi_35104096
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:49 schreef Randa_v het volgende:
Tja die rijden er wel maar maar 1 keer in het uur. Het is echt een durrep hiero. Vanuit die paar bushaltes die er zijn is het ook nog een flink end lopen. Af en toe is in een durrep wonen niet echt handig. Wat dat betreft vond ik Weert beter te doen ook met loopafstanden daar. Vanuit hier moet je meteen zo een end om ergens te komen. Ben blij als we eens naar het durrep hierlangs verhuizen zit het met die loopafstanden ook meteen een stuk beter.
Eigenlijk moet er gewoon een fietskar/bakfiets komen dan zal het ws beter te doen zijn. Mijn schoonzusje kon net vandaag niet om mij op te halen en weg te brengen met de auto anders had ik dat nog als optie achter de hand.
pi_35104499
Jemig Djeez en Ingrid, da's schrikken zeg !

Myrthe had ook veel last van 'berg', toen ze de koemelkvrije voeding kreeg was de eczeem zo verdwenen en de 'berg' ook, dus ik denk dat het gewoon eczeem was maar dat het op berg leek. Jammer dat je hormoonzalf moet smeren, maar het klinkt echt veel enger dan het is hoor. Het percentage hormonen wat er in zit is echt maar heel erg laag. Ik gebruik het zelf al vanaf baby zijn dagelijks (dus al 33 jaar) en het heeft mij geen schade gebracht aan m'n huid ofzo.
pi_35104782
Thnx Ladybos, stelt me iig even gerust
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_35106739
jelief, heerlijk dat het met die luierpraktijken van jullie kdv toch meeviel! (wij moeten trouwens zelf luiers meegeven.)

randa, da's balen zeg. en geen lieve buurvrouw die je even kan brengen ofzo? fietskar lijkt me voor jou dan wel ideaal inderdaad. of zo'n maxicosi beugel voor achterop de fiets, daar zijn vast ook wel bijpassende regenhoezen voor.
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2006 @ 12:19:10 #6
7074 moussy
kuttekop
pi_35106936
Ingrid als je nu echt heel angstig wordt met het op en aflopen van de trap kan je dat aangeven bij het cb en hun kunnen dan een extra soort hulp inschakelen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_35108891
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 12:12 schreef bixister het volgende:
randa, da's balen zeg. en geen lieve buurvrouw die je even kan brengen ofzo? fietskar lijkt me voor jou dan wel ideaal inderdaad. of zo'n maxicosi beugel voor achterop de fiets, daar zijn vast ook wel bijpassende regenhoezen voor.
Het enige wat ik nu echt even rot vind is dat ik nu geen idee heb wat hij is bijgekomen van een week alleen borstvoeding. Maar aangezien hij echt op het zicht groeit zal het wel loslopen. Zoals verwacht had Merlijn gisternacht ook weer goed doorgeslapen. Ik had een vergadering gehad dus na 19.00 heb ik hem niet meer gevoed gehad, hij heeft alleen een flesje van 120 afgekolft gehad van zijn vader. Toen hij om 23.15 zijn voeding kreeg zaten mijn borsten lekker vol en hij had ze allebei zo goed als leeg gedronken. En ik heb hem om 4.45 maar weer wakker gemaakt omdat hij niet echt ging komen. Toch wel netjes als hij zo doorslaapt.

Gisteren had ik trouwens ook iets doms gedaan. 's Ochtend had ik hem lekker aangekleed, komt mijn schoonzusje op bezoek en zij lekker knuffelen met Merlijn, natuurlijk. Kijk naar zijn sokjes, ai, veel te klein. Het hieltje van de sok zat bijna op de helft van zijn voetje. Had ik helemaal niet opgelet. De kleine babysokjes hoeft hij nu niet meer aan. Hij groeit ook zo hard het is bijna niet bijtehouden.
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:49:07 #8
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_35110230
Of je kind in strakke pakjes hijzen omdat jij het zo leuk vindt
pi_35110527
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:49 schreef Rottdog het volgende:
Of je kind in strakke pakjes hijzen omdat jij het zo leuk vindt
Oh ja, zo een pakje met voetjes en er dan achterkomen dat hij zijn benen niet kan strekken.
pi_35117819
Hard gaat het idd he, Randa. Emma heeft nu al maat 62 aan, bij Noa duurde dat wel wat langer heb ik het idee. Maar ja, Emma groeit dan ook wel heel hard...

Het gaat hier niet zo lekker...Emma slaapt heel erg slecht overdag, ik moet haar heel vaak in slaap wiegen, waarna ze in bed weer net zo hard gaat huilen...ze lijkt nog steeds heel veel krampjes te hebben, wil soms niet drinken, als ik haar aan wil leggen gaat ze keihard krijsen, en wordt dan ook niet stil. Soms kan ik haar een tijdje later wel goed aanleggen, maar vaak ook niet...
En de hele avond zijn we met haar bezig, buikje masseren, rondlopen, wiegen, weer in bed leggen, een tijdje laten huilen, dat niet aan kunnen horen omdat ze gaat krijsen (binnen een paar minuten is het van 'gewoon' huilen naar krijsen...) ...

Is dit nou gewoon een fase?? Ik probeer er echt ritme in te krijgen (de dag) maar ook al leg ik haar steevast in bed als ze moe is, slapen doet ze niet...en als ik haar dan weer ga wiegen etc. wordt de hele dag weer rommelig. Ook kan ik natuurlijk Emma niet alle aandacht geven want Noa heeft ook een hoop aandacht nodig.
Ik zit er echt een beetje doorheen nu, gisteravond hebben we Emma in bed laten huilen, tien minuten later weer even troosten en terugleggen, etc., maar uiteindelijk is ze aan de borst in slaap gevallen en kon ik haar zo in bed leggen. Eigenlijk gaat dat elke avond zo...als ik haar niet slapend in bed leg (wat in veel gevallen niet lukt omdat ze gelijk weer wakker wordt) blijft ze niet slapen maar gaat ze krijsen. Wat is dit nou? Wat doe ik verkeerd? Iemand een idee?
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:58:46 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35118089
krijgt ze wel genoeg binnen? kun je niet eens oaar keer extra wegen? misschien dat de bv niet helemaal meer voldoening geeft ?

en hier zitten we nog steeds in maatje 50 ondanks dat ze zo'n mollig kindje was..
Het joggingpakje wat ze na ontslag van het zkh aanhad zit ruimer als het nu zit alleen de beentjes zijn echt langer geworden maar de broek is nog niet tekort moesten we eerst omslaan
Hoe is het met ambertje gegaan het logeren ?

en Randa ik ben blij dat we hier vrijwe; de meeste dingen erg dichtbij hebben.. want het openbaar vervoer is nog veel erger als bij jullie hier alleen sochtends 2 bussen tussen de middag een en in de spitstijd 2 riten
maar we hebben wel een eigen treinstation
nog vraagje voor je in moeders topic zo
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_35118671
Evenstar: bedankt voor het meedenken ... ik denk dat het niet aan de bv ligt, want zoals ik al zei groeit ze erg goed. Ook geeft ze vaak nog mondjes melk terug en als ze eenmaal drinkt, is dat ook erg gulzig en veel. Maar waarom ze zo onrustig drinkt... geen idee.
  woensdag 15 februari 2006 @ 18:20:30 #13
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35121222
hmmm misschien heeft poemojn tips die weet ook veel over bv en ik niet echt
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_35121649
Maatje 50 nog?? Wij gaan nu min of meer defintief naar maatje 62 overstappen omdat de kleertjes maat 56 nu zowat allemaal zijn opgeruimd. Jammergenoeg zitten de broeken mt 62 bij Merlijn veel te ruim en is mt 56 eigenlijk te klein aan het worden. Ik ben wel trots dat hij zo goed groeit op mijn BV.

Suzanne, wat moeilijk joh, ik zou het ook niet weten. Merlijn drinkt bij krampjes juist erg graag, zuigbehoefte. Hij wordt eigenlijk altijd aangelegt als hij onrustig is, dus erg vaak soms.

Mijn schoonmoeder zei daarstraks ook al dat ik het nadeel heb dat ik in Budel-Schoot woon terwijl alles wat van belang is huisarts, CB en winkels in Budel zitten. Het enig waar ik hier in het dorp blij mee ben is een grote supermarkt, friettent, shoarmatent en het postkantoortje. Maar uiteindelijk heb je daar niet alles aan.
pi_35122623
Amber heeft zich voorbeeldig gedragen. Ze ging gister rond 21.30 slapen en werd vanmorgen pas om 8.00 uur wakker. Verder was ze hartstikke gezellig vandaag!

Amber heeft ook heel lang maatje 50 aangehad, ze zit nu in maatje 62 en daar zijn sommige kleertjes ook al wat te klein aan het worden.. ons kleine meisje wordt groot...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:38:59 #16
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35124482
Suzanna, heb je al naar spruw gekeken? Daar kunnen ze ook erg onrustig van gaan drinken..
Verder schiet me ook neit zo 123 iets te binnen. (het verklaart nl. niet dat ze dan niet altijd zo is).

Sterkte!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator woensdag 15 februari 2006 @ 20:27:19 #17
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_35126679
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 09:29 schreef Fuente het volgende:

Weet iemand hier trouwens vanaf welke leeftijd een kind getest kan worden op allergieen voor bijvoorbeeld katten o.i.d.?
Pas vanaf 4 jaar worden de meeste kinderen getest en kun je er vanuit gaan dat die testresultaten betrouwbaar zijn. Voor de leeftijd word testen meestal afgeraden omdat ze vals positief of vals negatief kunnen uitvallen. (m.a.w. ze kunnen nu allergisch lijken te reageren en erover heen groeien en vice versa).
Als jij een vermoeden hebt dat het aan de huisdieren ligt kun je het natuurlijk wel bespreken met je huis/kinderarts.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_35127050
Morris is getest toen hij ongeveer 8 maanden was. De dermatoloog kon uit de bloedtest afleiden dat hij erg allergisch voor de katten was. En dat bleek te kloppen. Nu de katten bij mijn schoonouders wonen is het enorm verbetert.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_35127180
Fuente idd wat Lois zegt. Djulian is wel getest omdat er duidelijk mee dingen waren waar hij niet tegen kon, alleen kwam uit de test alleen de kippen-ei allergie. Maar het wilde niet zeggen dat hij zijn melk allergie en huisdieren allergie niet had want die had hij duidelijk wel.
De beste manier om te kijken of ze ergens allergisch voor zijn is tot 4 jaar het elimineren van dingen. Als je dus een allergie vermoed dat uit het dieet/omgeving van de kleine houden en dan later weer toevoegen.
Dit wel in overleg met CB ivm eventuele heftige reactie!
pi_35133087
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:38 schreef E.T. het volgende:
Suzanna, heb je al naar spruw gekeken? Daar kunnen ze ook erg onrustig van gaan drinken..
Verder schiet me ook neit zo 123 iets te binnen. (het verklaart nl. niet dat ze dan niet altijd zo is).

Sterkte!
Heb er ook wel even aan gedacht ja...maar toch heb ik niet het idee dat dat het is. Ze heeft niets in haar mondje wat te zien is, en ze drinkt soms ook heel rustig, met grote slokken. Als een baby spruw heeft, drinkt hij/zij dan 's nachts altijd wel rustig?

Randa: als Emma krampjes heeft wil ze soms juist wel en soms juist niet drinken. Ze kan namelijk ook teveel drinken af en toe, waardoor ze weer extra krampjes krijgt. Ze is nogal een gulzige tante met het drinken vaak...

Jullie ook bedankt voor het meedenken trouwens. Ik wil zo graag een oplossing, want het is erg vermoeiend... (ga nu trouwens naar bed )
pi_35133282
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:37 schreef Anitra het volgende:
Fuente idd wat Lois zegt. Djulian is wel getest omdat er duidelijk mee dingen waren waar hij niet tegen kon, alleen kwam uit de test alleen de kippen-ei allergie. Maar het wilde niet zeggen dat hij zijn melk allergie en huisdieren allergie niet had want die had hij duidelijk wel.
De beste manier om te kijken of ze ergens allergisch voor zijn is tot 4 jaar het elimineren van dingen. Als je dus een allergie vermoed dat uit het dieet/omgeving van de kleine houden en dan later weer toevoegen.
Dit wel in overleg met CB ivm eventuele heftige reactie!
Ik ben ook allergisch voor vanalles, maar sommige dingen waarop ik getest was en positief op reageerde (dus allergisch was) merk ik niets van in de praktijk...en andere dingen (zoals katten, waar ik dus echt niet tegen kan helaas) kwamen weer niet goed uit de test. Vreemd hoor, het klopt toch soms niet.

Lastig zeg, dit!
pi_35133520
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:28 schreef Suzanna het volgende:

Randa: als Emma krampjes heeft wil ze soms juist wel en soms juist niet drinken. Ze kan namelijk ook teveel drinken af en toe, waardoor ze weer extra krampjes krijgt. Ze is nogal een gulzige tante met het drinken vaak...
Merlijn heeft vanavond door krampjes de hele avond aan dezelfde tiet liggen lurken. Dus daar zit niet echt veel in, hij krijgt maar een beetje iedere keer ws. Gelukkig kom ik zo op een avond ook een beetje aan rust toe.
pi_35133588
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:31 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Ik ben ook allergisch voor vanalles, maar sommige dingen waarop ik getest was en positief op reageerde (dus allergisch was) merk ik niets van in de praktijk...en andere dingen (zoals katten, waar ik dus echt niet tegen kan helaas) kwamen weer niet goed uit de test. Vreemd hoor, het klopt toch soms niet.

Lastig zeg, dit!
Dat is idd de moeilijkheid en daarom werkt het elimeneren van dingen beter dan zo'n test.
pi_35133910
Dat had ik ook Suzanna, daarom ben ik toen dubbelblind getest.. en wat daaruit kwam klopte weer wel met wat ik zelf dacht. Dus gewoon naar jezelf luisteren.

Bij krampjes kan zuigen pijnstillend werken idd en de 'leegste' borst geven is dan 't beste (dus niet steeds wisselen).
Heb je de indruk dat er soms maagzuur omhoog komt Suzanna? Misschien is het 'gewoon' dat dat nog niet goed volgroeid is, zoals bij veel baby's? Als ze dat weer inslikt spuugt ze dus niet maar kan ze er wel last van hebben. Beste oplossing is dan vooral bv blijven geven (goed voor de maag) en kleine voedingen (zodat de maag niet steeds boordevol zit en ze 't goed kan verteren ipv teruggeven). En je kunt natuurlijk het hoofdeinde vh bed omhoogzetten maar daarover spreken onderzoeken elkaar tegen (iig in 2004), rechtop houden na de voeding in bijv maxi-cosi of wipstoel, en evt in zithouding voeden (dus Emma laten 'zitten').
pi_35133958
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:35 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Merlijn heeft vanavond door krampjes de hele avond aan dezelfde tiet liggen lurken. Dus daar zit niet echt veel in, hij krijgt maar een beetje iedere keer ws. Gelukkig kom ik zo op een avond ook een beetje aan rust toe.
Haha, je wordt zo gedwongen om rustig te zitten he! wel lekker dat hij dan toch wil drinken/zuigen...dat wil Emma vaak niet, die wil dat we met haar
- lopen
- wiegen
- buikje wrijven
- speentje er constant instoppen
- etc. etc. ...

ZUCHT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')