quote:Lazio: Lotito dice no al Betis per Ledesma
Il presidente della Lazio Claudio Lotito ha deciso fermamente di declinare l'offerta del Betis Siviglia per Christian Ledesma, il centrocampista argentino che il club andaluso valutava ben venti milioni di Euro. Come previsto, quindi, Ledesma non lascerà i biancocelesti.
Even mierenneuken: Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Polen en eventueel Slovenie zijn Midden-Europese landen. Roemenie is echt Oost-Europa.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:42 schreef Smeich het volgende:
Moeilijke loting denk ik toch wel.. toch 1 van de betere teams uit centraal Europa denk ik zo en hebben volgens mij ook wel flink wat uitgegeven deze zomer, al zegt dat natuurlijk helemaal niets..
Ik ben zelf ook niet geweest gisteravond. Ledesma was goed, Mauri alleen in de 1e helft. Arsenal was gewoonweg beter, viel niets aan te doen. Het is toch alleen maar een oefenpotje.
.quote:Capo ultras Lazio ferito a colpi di arma da fuoco sotto casa
brizio Toffolo era ai domiciliari nella zona dell'Eur
Uno dei capi del gruppo degli ultras laziali, Fabrizio Toffolo, ai 'domiciliari, e' stato aggredito e ferito a una gamba con colpi d'arma da fuoco. E' accaduto, poco dopo l'una, sotto la sua abitazione, in via Guglielmo Ferrero, nella zona Eur. Gli aggressori erano vestiti da agenti di polizia. Secondo il racconto di Toffolo ai carabinieri, gli sconosciuti hanno citofonato al suo appartamento chiedendogli di scendere giu' per un controllo. Toffolo e' ricoverato al S.Giovanni.
Aanpakken, wat zullen we nu krijgenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:36 schreef DIGGER het volgende:
En het is alweer rellen geblazen buiten Olympico, 1 Roemeen in de rug gestoken, 1 in een been en nog 1 met flinke hoofdwond richting hospitaal.
Ach, dat is Rome eigenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:39 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Prik, prik, prik...
Merda...quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:18 schreef DIGGER het volgende:
De 4e ronde van de Coppa Italia gaat voor Lazio direct een leuke worden.
Lazio speelt dan nl. tegen de winnaar van Livorno - Napoli op 29 Augustus.
Ik hoorde dat Carlo Cudicini zou komen?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:36 schreef M0NTANA het volgende:
Diego Benaglio dus wellicht de nieuwe doelman van Lazio, nu Juan Pablo Carrizo niet doorgaat.
Laat ze beide maar komen, kan Marco Ballotta derde doelman worden.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:35 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Ik hoorde dat Carlo Cudicini zou komen?
Ze hebben Hilário toch ook nog?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:44 schreef mcyodogg het volgende:
Wat ik begreep wil Chelsea hem niet laten gaan, omdat het te laat is om een goede vervanger te vinden. Maar als ik heel eerlijk ben is hij eigenlijk te goed om ergens op de bank te zitten.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:09 schreef M0NTANA het volgende:
Angelo Peruzzi heeft aangegeven Lazio te willen helpen, als er niet op tijd een vervanger kan worden vastgelegd.
Wat is het toch een held bejaarde
Heeft de wel een Europees (Spaans?) paspoort naast zijn Argentijnse?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:17 schreef DIGGER het volgende:
Abbondanzieri (Getafe) wordt genoemd als nieuwe doelman. Ook bij Man City overigens.
Gaby blijft, mag ik toch hopen! Overigens wel een echt PL-speler, maar dat kan over een aantal jaar altijd nog.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:26 schreef DIGGER het volgende:
Geloof het wel ja. Zal wel, anders zouden ze geen interesse hebben, lijkt me.
Ook gerucht: Mudingayi naar Everton of Newcastle
irriducibili & ultra surquote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:15 schreef M0NTANA het volgende:
Wel leuk voor de vriendschapsband tussen beide clubs, Chelsea of Real Madrid was daarom leuke tegenstander.
Jawel: Rellen rond de matches tegen Lazioquote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:13 schreef WeebI het volgende:
van die Grieken verwacht ik niets.
Wel veel sfeer, vorig jaar in Olimpico tegenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:33 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Jawel: Rellen rond de matches tegen Lazio![]()
Wel meteen lekker, zoveel keer in één seizoen tegen Napoli.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:33 schreef DIGGER het volgende:
O en in Januari dus Napoli als tegenstander in de Coppa MONTANA
http://www.sslazio.it/cms(...)enato_tare/s152/c677quote:ha visto il debutto tra i pali del portiere uruguaiano Muslera, del difensore Artipoli e dell'attaccante Vignaroli.
quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:00 schreef M0NTANA het volgende:
Ben benieuwd of het vanavond weer zo'n hel wordt als vorig seizoen
Altijd vriendschappelijk, die ontmoetingen met Atalanta Bergamo. Nog vooraanstaande figuren bij de arrestanten?quote:Op dinsdag 25 september 2007 07:41 schreef DIGGER het volgende:
In Bergamo 66 Lazio fans gearresteerd en direct veroordeeld tot 3 jaar stadionverbod.
Beter van niet, Tomasso Rocchi is een held!quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:55 schreef Ordinair het volgende:
Lazio en AC Milan wisselen komende transferperiode mogelijk van spitsen. Lazio-aanvaller Tommaso Rocchi zal naar het San Siro trekken als Gilardino de omgekeerde weg zal bewandelen. (Channel 4)
quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:03 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Beter van niet, Tomasso Rocchi is een held!Overigen heel toevallig, dit gerucht, net voor Lazio - Milan.
![]()
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:11 schreef Smeich het volgende:
Ze zijn erg traag achterin en ze hebben geen vleugelspelers.
Rocchi zit er wel bij in ieder geval, had ook niet geclaimd dat meneer zou starten
hehe, idd. zondag ff met een collega kijken. wordt mooi. Italiaanse collegaatje van mij is Milanese. hopelijk kan ik haar volgende week ff jennen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:03 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Beter van niet, Tomasso Rocchi is een held!Overigen heel toevallig, dit gerucht, net voor Lazio - Milan.
![]()
Alsof dat de enige twee spelers zijn die ooit bij Lazio hebben gespeeldquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:55 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Net bij het sportjournaal.
Toine van Peperstraten: "Aron Winter, de enige speler die bij Lazio gespeeld heeft."
Hoe kan hij Jaap nou vergeten?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | [img]http://xs220.xs.to/xs220/07403/lazioop.png[/img] [b]Over SS Lazio[/b] Op 9 januari 1900, op een bankje voor de Piazza della Liberta aan de Tevere, besloten de negen vrienden Luigi Bigiarelli, Giacomo Bigiarelli, Odoacre Aloisi, Arturo Balestrieri, Alceste Grifoni, Giulio Lefevre, Galileo Massa, Alberto Mesones en Enrico Venier de sportclub Società Podistica Lazio op te richten. Aangezien er al een gymnastiekvereniging bestond met de naam Roma, kozen ze als naam voor hun club voor het gebied waar Rome in ligt: Lazio. Als kleuren kozen de oprichters de blauw–witte combinatie uit de Griekse nationale vlag. In eerste instantie hield de groep zich enkel bezig met marathons. Pas twee jaar na oprichting ontmoetten de jongens Bruto Seghettini, een speler van Racing Club de Paris, die de jongens het voetbalspel leerde. Al snel verspreidde de jeugd het voetbalspel door heel Rome, en Lazio was de eerste en enige voetbalclub in de Italiaanse hoofdstad. In de (in eerste instantie) enkel vriendschappelijke wedstrijden was Lazio schier onverslaanbaar. In 1907 boekte de club haar eerste succes toen Lazio werd uitgenodigd op het hoogaangeschreven toernooi in Pisa, waar naast organisator Pisa ook de teams Livorno en Lucca meededen. Alle drie de wedstrijden die dag (!) werden door Lazio gewonnen: Lazio - Lucca 3-0, Lazio - Pisa 4-0 en Lazio - Livorno 1-0. Hiermee behaalde Lazio de eerste prijs. [b]Succes jaar[/b] Grote namen moeten ervoor zorgen dat in seizoen 1998/1999 SS Lazio haar 2e scudetto zal behalen, spelers als Veron, Vieri, Salas, Mihajlovic, Couto, Mancini, Nedved en Almeyda worden aangetrokken en ook de uit eigen jeugd afkomstige Nesta speelt een belangrijke rol. Meteen in zijn eerste seizoen strijd trainer/coach Eriksson tot het einde voor de scudetto, maar deze gaat naar Juventus, wél weet Lazio dat jaar de Coppa Italia te winnen. Het jaar daarop wint de club zowel de Italiaanse Super Cup, als de laatste Europa Cup II, waardoor Lazio seizoen 1999/2000 mag openen met de wedstrijd om de Europese Super Cup. Manchester United wordt hierin verslagen, waardoor de club haar jubileumjaar goed begint. Aan het eind van dat seizoen blijkt dit het meest succesvolle in de geschiedenis van Lazio, de club wint namelijk de scudetto en de Coppa Italia, waardoor de dubbel is gepakt! [b]De Irriducibili[/b] De fanatieke aanhang van Lazio (de Irriducibili) staat bekend om de fascistische sympathieën van een groot deel van zijn leden. Extreem-rechtse groepen zijn geïntegreerd binnen de fanatieke aanhang of zoeken steun bij de Irriducibili. Tijdens wedstrijden van Lazio worden vaak fascistische symbolen uitgebeeld op vlaggen of spandoeken. Ook zingt de fanatieke aanhang van Lazio vaak marsliederen uit de periode van het bewind van Mussolini om Lazio 'aan te moedigen' of tegenstanders te intimideren. Een van de beruchtste leden van de Irriducibili was voormalig Lazio-speler Paolo di Canio. Voor hij aan zijn actieve voetbalcarrière begon en zelfs tijdens zijn tijd als jeugdspeler bij Lazio was hij lid van de harde kern van diezelfde club. Hij was de laatste tijd meerdere malen in het nieuws geweest omdat hij tijdens wedstrijden de fascistengroet bracht naar de harde kern waar hij vroeger zelf bij hoorde (toen nog tegen Livorno Calcio en Juventus). Hiervoor is hij veroordeeld tot een boete van 10.000 euro en een schorsing van één wedstrijd op grond van racisme. Naar de mening van Di Canio onterecht. Tegen het Italiaanse persbureau ANSA verklaarde hij: "Ik ben een fascist en geen racist. Ik groette mijn supporters, die dezelfde ideeën hebben. Het heffen van mijn arm is niet om geweld uit te lokken of iemand te discrimineren." In zijn autobiografie Di Canio doet hij uit de doeken dat hij een groot bewonderaar is van de Italiaanse dictator Benito Mussolini. In het belang van de club had hij inmiddels besloten om de fascistengroet niet meer te brengen, dit om Lazio niet verder in problemen te brengen. [b]Erelijst[/b] Italiaans landskampioenschap: 1973/74, 1999/2000 (2x) Italiaanse beker: 1958, 1998, 2000, 2004 (4x) Italiaanse Supercup: 1998, 2000 (2x) Europacup II: 1999 (de laatste van zijn soort) Europese Super Cup: 1999 [b]Linkjes[/b] Officiële site van SS Lazio: http://www.sslazio.it/ Website van de Irriducibili: http://www.irriducibili.com/ Nederlandse website over SS Lazio: http://www.avantilazio.nl/ Deel [url=http://forum.fok.nl/topic/574183]#1[/url] en [url=http://forum.fok.nl/topic/658462]#2[/url] |
Nee, maar als je ziet hoeveel ruimte en hoeveel kansen Madrid weggeeft in haar laatste twee wedstrijden dan krijgen ze het gewoon tegen elke tegenstander lastig.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:54 schreef DIGGER het volgende:
Want Lazio is zo in vorm en speelt met de belangrijkste man (Rocchi) voorin?
Resultaat had eigenlijk beter gekund, winst had er in gezeten.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 07:39 schreef DIGGER het volgende:
Geen slecht resultaat.
Zelfs tegen AS Roma is het niet zo vol, zou inderdaad mooi zijn als het altijd zo vol zou zitten!quote:Wel jammer te constateren dat er in de competitie doorgaans maar een kwart van de toeschouwers van gisteravond zit.
Ach, winst zat er in en dus is het zonde dat je gelijkspeelt. Vooral de periode vóór de 1-1 was het heerlijk om te zien hoe Lazio ervoor ging, met de twaalfde man duidelijk aanwezig. Als je de wedstrijd van gisteren ziet, is het onbegrijpelijk waarom het team in de Serie A zo kwakkelt. Zondag AC Milan maar eens verslaan!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:21 schreef Smeich het volgende:
Ja, vond ik ook geweldig om te zien zeg.. !!! Ook mooi om iedereen "Romanista bastardo" te horen zingen en het anti-Roma spandoekWe konden en hadden moeten winnen!! Mudingayi was voor mij man of the match! Mauri zoog en was verantwoordelijk voor Ruud's 2e. Al met al, met de uitslag van de andere pot ligt deze groep nog helemaal open!
Inderdaad, die fouten waren echt te erg.quote:Op zondag 7 oktober 2007 23:17 schreef Bartoli het volgende:
die keeper wat een blunders veelal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |