Van saucijs tot ongesneden boterhammenworst
--------------------------------------------------------------------------------
Je kunt er haast niet omheen, de Olympische Winterspelen, maar niet iedereen houdt ervan om naar de sportieve prestaties te gaan kijken. Toch hebben ook die mensen zo hun eigen redenen om de verrichtingen van bijvoorbeeld de schaatsers te gaan volgen.
Ene Tosca schrijft op NOS Headlines: De Olympische spelen zijn weer begonnen, en dat betekent de godgansedag sport op televisie. Ik hou niet van sport op televisie. Ik vind het onzin, sporten doe je maar lekker zelf, in de sportschool, zonder camera’s. Daar moet je geen anderen mee lastig vallen. Het moet niet op de televisie, en al helemaal niet in de plaats van programma’ s die ik graag wil zien.
Maar goed, de Olympische spelen zijn er nu eenmaal, en daar is een lichtpuntje aan: schaatsen! Het maakt me niet zoveel uit welke afstand er geschaatst wordt. Zolang het maar door mannen gedaan wordt.
Als ik herenschaatsen op de televisie zie blijf ik onbewust altijd even hangen tot ik ‘het pak’ gezien heb. Nee, dan hou ik mezelf voor de gek. Ik blijf hangen tot ik heb gezien wat er in het pak hangt. En dit jaar is er veel te zien. Nog nooit was de vleeskeuring zo makkelijk. Van saucijs tot ongesneden boterhammenworst. Ze komen allemaal voorbij gesuisd.
De Nederlandse schaatspakken slaan alles. Er zit een rare plooi in het kruis en precies op de eikel zit vaak, alleen wanneer de piemel naar beneden gedragen wordt, een zwart vlakje. Misschien gek, maar ik kan me niet meer concentreren op de wedstrijd.
Ik heb me afgevraagd of iemand de vlakverdeling expres zo ontworpen heeft of dat het per ongeluk zo geworden is. En als het per ongeluk zo geworden is, ben je daar als schaatser dan blij mee?
Het lijkt me ook niet aërodynamisch zo’n piemel die zo duidelijk euh, aanwezig is. Ze doen van alles met stofjes om de schaatsers sneller te laten gaan, maar doen ze dan weer niets aan. En dat geeft me te denken. Medialog
--------------------------------------------------------------------------------
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."