Dead to the Pixies;
Trompe le monde;
Hele coole beetje wazig punk band... (was inspiratie voor Nirvana!)
Je moet absoluut 'Surfer Rosa & Come on pilgrim' ook kopen, dat zijn de eerste ep en lp bij elkaar op 1 cd gezet en geldt als klassieker. Maar je moet ergens beginnen natuurlijk
Ik neem aan dat je weet dat de bassiste Kim Deal is die later zangeres in Breeders en Amps is geworden?
quote:Deze mensen o.a.
Op woensdag 28 november 2001 13:55 schreef chathustra het volgende:
Wie kent de pixies
quote:Vaag dat daar 'generatie genoten Nirvana' genoemd wordt terwijl Pixies al zo'n beetje kapot was toen Nirvana begon...
Op woensdag 28 november 2001 14:01 schreef Vork het volgende:[..]
quote:Ik zie ze idd eerder als de Voorgangers van Nirvana.. als je dan toch perse een vergelijking wilt maken.
Op woensdag 28 november 2001 14:04 schreef ranja het volgende:
Vaag dat daar 'generatie genoten Nirvana' genoemd wordt terwijl Pixies al zo'n beetje kapot was toen Nirvana begon...
Vind het nummer waar die meid in zingt "Where is my mind?" wel gaaf...
Bij de eerste cd ('Pod') deed ook Tanya Donelly nog mee, voorheen Throwing muses en later Belly en nog later onder eigen naam. Toen was Breeders voor beide nog het hobbybandje wat ze ernaast deden.
Bij de tweede cd ('Last splash') was Tanya vervangen door de tweelingzus van Kim, Kelly. Verder hebben ze nog een ep uit 'Head to toe'.
Amps hebben 1 cd gemaakt ('Pacer') en is het nieuwe hobbybandje van Kim. Maar de muziek klinkt behoorlijk gelijk.
Ik vind het absoluut erg goede muziek, maar het is niet echt vergelijkbaar met Pixies, veel minder experimentele gitaar en daardoor een stuk minder 'hard'. Het komt redelijk in de buurt bij het pixies nummer 'Gigantic' wat ook door Kim gezongen wordt.
Oja, Kim en Tanya zingen ook samen de hit van This mortal coil, 'You and your sister'.
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 28-11-2001 14:22]
quote:Heb ik 2 weken geleden nog gekocht
Op woensdag 28 november 2001 13:58 schreef ranja het volgende:
Je moet absoluut 'Surfer Rosa & Come on pilgrim' ook kopen, dat zijn de eerste ep en lp bij elkaar op 1 cd gezet en geldt als klassieker.
quote:Yep. Dat soort dingetjes check ik graag op allmusic.com
Ik neem aan dat je weet dat de bassiste Kim Deal is die later zangeres in Breeders en Amps is geworden?
Bloodhound Gang kennen hun klassiekers ook wel trouwens!
In het nummer Fire Water Burn zingt ie eerst:
quote:...natuurlijk rechtstreeks van het nummer "Monkey gone to heaven" geleend...
So if men is 5 and the devil is 6 then that must make me 7...
This honkey's gone to heaven
Later in het nummer noemt ie Frank Black ook nog es
quote:Geweldig nummer ja, en ook heel mooi in de film.
Op woensdag 28 november 2001 14:58 schreef chathustra het volgende:
ps where is my mind, is een soundtrack van Fightclub!
[Dit bericht is gewijzigd door MadScientist op 28-11-2001 15:13]
ps where is my mind, is een soundtrack van Fightclub!
quote:Ik vind het aanraders, de Breeders hebben hele leuke nummers, en het album van The Amps is ook erg de moeite waard.
zijn de cd's van breeders en cd van amps aanraders????
quote:Ik vind van wel, draai Breeders momenteel vaker dan Pixies. Een nummer als 'Hellbound' van de 1e cd is precies Pixies, maar dan zonder Black/Frank
Volgens mij is dead to the pixies ook een soort van verzamel album.
Debaser,
Monkey gone to heaven
diggin'4 fire
enzo
quote:de CD van Amps vind ik eerlijk gezegd bar slecht, alleen de laatste twee nummers zijn ok.
Frank Black heeft eigenlijk ook een paar errug goeie cd's gemaakt. "Teenager of the year" staat toch ook wel in mijn favorietenlijst. Zijn latere werk is toch wat meer ouwe lullen rock
What's salty, hmmmm..? Maar Pixies vink toch beter, meer originaliteit.
quote:Death to the pixies is een dubbelCD, eentje verzamel, eentje live.
Op woensdag 28 november 2001 16:43 schreef chathustra het volgende:
Als wat omschrijven jullie de muziek van Pixies,Breeders etc.???Volgens mij is dead to the pixies ook een soort van verzamel album.
Debaser,
Monkey gone to heaven
diggin'4 fire
enzo
quote:Het nummer 'Gigantic' gaat over de oorsprong van bovengenoemde substantie.
Op woensdag 28 november 2001 17:03 schreef kamagurka het volgende:
Hitsige donder ook die Kim Deal :
"I walk to where he's sitting
It's so salty
(He knows) It's good, it's real, it's pretty
It's so salty Timmy "
Surf is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |