abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 31 maart 2001 @ 19:38:47 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_879192
Vanavond in Leidsekade-live 20.04-22.00 : The Catholics, de band van voormalig Pixies-voorman Black Francis/Frank Black/Charles Thompson.

Eind jaren tachtig DE alternative band. Ik kan me geen groep herinneren die in een tijdsbestek van pakweg 4 jaar zoveel goeie platen heeft gemaakt en daarbij zoveel invloed heeft gehad op de alternative-scene.

Het kleine dictatortje Frank Black maakte met zijn secondante Kim Deal ( later The Breeders ) 5 klassieke albums. Ze hebben nooit het commerciele succes gehad als hun generatie genoten van Nirvana. Hun invloed schat ik echter even hoog in.

Discografie :

Come on pilgrim (ep) - 87
Surfer Rosa - 88
Doolittle - 89
Bossanova - 90
Trompe le Monde - 91

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 31 maart 2001 @ 19:48:14 #2
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_879237
de Pixies roeleren!

Zonder de pixies was er in de jaren '90 hele andere muziek gemaakt. Pieken en op je hoogtepunt stoppen, als alle bands dat nou eens zouden doen...

btw ligt die b-kantjes verzamelaar al in de winkels?

pi_879611
Las dit berichtje jammer genoeg vrij laat. Luister nu.
Heeft Black Francis nu echt leren zingen? Het lijkt erop. Ze spelen wel erg veel ex-pixies nummers, terwijl 'ie samen met de Catholics toch heel goed nieuw spul heeft uitgebracht. Beetje jammer, maar misschien komt het nog ... (wordt vervolgd)
  Trouwste user 2022 zaterdag 31 maart 2001 @ 21:34:40 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_879627
Waarom nou weer zo kort ?
Hij was zeker goed bij stem, niks voor onze Frank eig.

Lekker oud Pixies-werk.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_879641
Waarom noem je in je eerste post ook de naam 'Charles Thompson'? Is dat ook een pseudo van ons aller Frank?

Jammer genoeg niet de echte Catholics gehoord. Da's hele ontspannen muziek, met mooie melodielijntje (niks voor Frank zou je denken: fout), een beetje tegen het countryachtige aan, maar dan harder en directer. Met een ijselijk goeie gitarist trouwens. Te weinig van gehoord. Dames en heren van de radio: herkansing??

pi_879643
Vergeet Joey Santiago niet. Misschien niet de beste gitarist aller tijden, maar wel een heel goeie, en een belangrijke inspiratiebron voor de heer K. Cobain.
Toch een band die ik van begin tot eind heb gevolgd. Vind Doolittle uit '89 nog steeds het beste album.
I intend to live forever, or die trying.
  Trouwste user 2022 zaterdag 31 maart 2001 @ 21:40:42 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_879648
Charles Thompson is zijn werkelijke naam.

pi_879652
Ik heb ze in 1988(?) live gezien in Vredenburg...vreselijk goed...!!
Frank Black was hier vorige week in Zwolle, ben niet gegaan...wil de herinnering houden..
Faat zei: Nee hoor, ik heb áltijd roze borstjes
  Trouwste user 2022 zaterdag 31 maart 2001 @ 21:44:11 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_879659
Ik vind Surfer Rosa hun beste, zowiezo 1 van de beste ooit.
Net al bij Psycho Candy van de Jesus and Mary chain, of London Calling van de Clash was ik totaal overdonderd toen ik hem voor het eerst hoorde.

pi_879667
quote:
Op 31 maart 2001 21:40 schreef tong80 het volgende:
Charles Thompson is zijn werkelijke naam.

* Dinosaur_Sr ligt dubbel...
Ik heb altijd gedacht dat 'ie echt Francis heette.
Grappig kereltje trouwens. Heb 'm eens live zien spelen in de Doelen in Rotterdam ('Ein abend in Wien', de voorloper van Lowlands). Toen ging het geloof al niet meer zo jofel in de Pixies. Hij trad solo op, met alleen een electrische gitaar. Deed zeer aan de oren: zijn scherpe stem, met het scherpe geluid van z'n telecaster, en met een enorme intensiteit. Dat vind ik knap van zijn muziek, het is niet gelikt, het is altijd op het randje (zeker het oudere Pixie-werk).
pi_879673
Tong80 heeft smaak..
Jesus and Mary Chain...
Gezien in Vera-Groningen, al voordat Psychocandy uitkwam! Was vooral erg kort!
  Trouwste user 2022 zaterdag 31 maart 2001 @ 21:54:15 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_879703
quote:
Op 31 maart 2001 21:46 schreef superbam het volgende:
Tong80 heeft smaak..
Jesus and Mary Chain...
Gezien in Vera-Groningen, al voordat Psychocandy uitkwam! Was vooral erg kort!
tong80 woont in het midden van Ned. Maar heeft een abonnement op het Vera-krantje, zijn overal als eerste bij.
Lekker knus zaaltje ook, ben er ooit geweest met de Nozems, het Kei-festival.

pi_879718
Toevallig daar misschien the Nomads gezien??
(ook zo'n 10-12 jaar terug...of was het nou nog eerder?)
  Trouwste user 2022 zaterdag 31 maart 2001 @ 22:04:19 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_879744
Holy shit the Nomads zo worden ze niet meer gemaakt tegenwoordig.

"Where the wolf bane blooms."

pi_879810
The Pixies vroeger veel geluisterd... ik heb er nog veel bandjes van, LP's of CD's waren toen te duur voor mij. Evenals van The Breeders, met hele krakerige muziek erop. Dat hoorde zo, volgens die jongen die het op een bandje voor mij copieerde. Vraag het me nog steeds af!
pi_879852
quote:
Op 31 maart 2001 22:04 schreef tong80 het volgende:
Holy shit the Nomads zo worden ze niet meer gemaakt tegenwoordig.

"Where the wolf bane blooms."

idd, hij heeft smaak!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 april 2001 @ 11:26:27 #17
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_882083
ik heb nog ergens een bootleg ervan liggen, Death To The Pixies. nooit echt naar geluisterd, hij ligt eigenlijk meestal bij m'n broer.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_882555
Ah, de Pixies... Had in mijn studententijd drie van hun albums op twee bandjes voor in de loopman. Was veels te lui om iets anders te tapen dus heb ik drie jaar lang mijn medeforenzen geirriteerd met Frankie c.s.

Gezien de andere bandjes die hier genoemd worden moet het noemen van Throwing Muses ook wat losmaken

Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
pi_882556
Het concert in Zwolle was ik bij, sterker ik heb z'n monitors mogen mixen (ben vrijwilliger in het geluid in Hedon Zwolle).
Het is een zeer relaxte man die niet te beroert is om zelf met z'n kisten te sjouwen.
Ik vond het een erg tegekke ervaring om met hem te werken temeer omdat de Pixies een erg grote invloed op mijn muzikale smaak hebben gehad (en nog steeds). Het leuke was dat ik hem zover heb gekregen dat hij een cd van de pixies (Surfer Rosa) heeft gesigneerd
Het optreden was erg te gek, twee en een half uur achter elkaar gespeeld. Helaas geen toegift omdat er een vervelende fan voor aan het podium stond.
Where there's a will...I want to be in it.<P>
  zondag 1 april 2001 @ 19:49:08 #20
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_883315
shit man, ik heb leidsekadelive gemist
Pixies zijn echt goed. Ik heb ook het album "The Cult of Ray" van Frank Black, ook erg goed.
Vind het ook leuk wat Cobain over Smells like teen spirit zei: "Basically I was ripping of the Pixies"
pi_886336
Pixies zijn koel. Heb ze nooit live gezien, maar gelukkig wel Black Francis in zijn eentje toen de Pixies net uit elkaar waren. Hij had toen nog geen nieuw project (noemde zich ook nog niet Frank Black), en speelde dus op Pukkelpop allemaal Pixiesnummers met alleen een akoestische gitaar. Was leuk.

Ik vind de oudste CD's het leukst, met nummers als I've been tired, Vamos, Bone Machine, Cactus e.d. Maar op Doolittle staan ook nog wel erg mooie nummers (Hey)

Wat Frank Black nu doet houd ik eerlijk gezegd helemaal niet bij, wat ik gehoord heb vond ik niet zo leuk, dus hij is nu niet meer echt 'in the picture' voor mij

pi_888015
Veel te laat gereageerd hier
maar in het 'beste concert' topic had ik geloof ik al gemeld dat dit bandje verantwoordelijk is voor mijn persoonlijke nr.1
Surfer rosa en Doolittle zijn klassiekers, en het nummer debaser kan ik niet zachtjes draaien.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  Trouwste user 2022 maandag 2 april 2001 @ 23:14:54 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_888035
quote:
Op 02 april 2001 23:09 schreef the-O het volgende:
Veel te laat gereageerd hier
maar in het 'beste concert' topic had ik geloof ik al gemeld dat dit bandje verantwoordelijk is voor mijn persoonlijke nr.1
Surfer rosa en Doolittle zijn klassiekers, en het nummer debaser kan ik niet zachtjes draaien.
Ik had je al gemist.

Dat een band zo'n indruk kan achterlaten hé ? Je denkt onmiddellijk terug aan die periode in je leven.

pi_889909
ik ben dus ook te laat,
wel was ik bij het concert in de melkweg, en jemig mina!!!!!!! na twee uur en een kwartier spelen, kwam hij en zijn band nog terug voor een toegift. WAT EEN SFEER! energie echt een TOP concert, jammer genoeg heb ik het ook op de radio gemist!
koele kikkers kwaken niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')