Eind jaren tachtig DE alternative band. Ik kan me geen groep herinneren die in een tijdsbestek van pakweg 4 jaar zoveel goeie platen heeft gemaakt en daarbij zoveel invloed heeft gehad op de alternative-scene.
Het kleine dictatortje Frank Black maakte met zijn secondante Kim Deal ( later The Breeders ) 5 klassieke albums. Ze hebben nooit het commerciele succes gehad als hun generatie genoten van Nirvana. Hun invloed schat ik echter even hoog in.
Discografie :
Come on pilgrim (ep) - 87
Surfer Rosa - 88
Doolittle - 89
Bossanova - 90
Trompe le Monde - 91
Zonder de pixies was er in de jaren '90 hele andere muziek gemaakt. Pieken en op je hoogtepunt stoppen, als alle bands dat nou eens zouden doen...
btw ligt die b-kantjes verzamelaar al in de winkels?
Lekker oud Pixies-werk.
Jammer genoeg niet de echte Catholics gehoord. Da's hele ontspannen muziek, met mooie melodielijntje (niks voor Frank zou je denken: fout), een beetje tegen het countryachtige aan, maar dan harder en directer. Met een ijselijk goeie gitarist trouwens. Te weinig van gehoord. Dames en heren van de radio: herkansing??
quote:* Dinosaur_Sr ligt dubbel...
Op 31 maart 2001 21:40 schreef tong80 het volgende:
Charles Thompson is zijn werkelijke naam.
quote:tong80 woont in het midden van Ned. Maar heeft een abonnement op het Vera-krantje, zijn overal als eerste bij.
Op 31 maart 2001 21:46 schreef superbam het volgende:
Tong80 heeft smaak..
Jesus and Mary Chain...
Gezien in Vera-Groningen, al voordat Psychocandy uitkwam! Was vooral erg kort!
"Where the wolf bane blooms."
quote:idd, hij heeft smaak!
Op 31 maart 2001 22:04 schreef tong80 het volgende:
Holy shit the Nomads zo worden ze niet meer gemaakt tegenwoordig.
"Where the wolf bane blooms."
Gezien de andere bandjes die hier genoemd worden moet het noemen van Throwing Muses ook wat losmaken
Ik vind de oudste CD's het leukst, met nummers als I've been tired, Vamos, Bone Machine, Cactus e.d. Maar op Doolittle staan ook nog wel erg mooie nummers (Hey)
Wat Frank Black nu doet houd ik eerlijk gezegd helemaal niet bij, wat ik gehoord heb vond ik niet zo leuk, dus hij is nu niet meer echt 'in the picture' voor mij
quote:Ik had je al gemist.
Op 02 april 2001 23:09 schreef the-O het volgende:
Veel te laat gereageerd hier
maar in het 'beste concert' topic had ik geloof ik al gemeld dat dit bandje verantwoordelijk is voor mijn persoonlijke nr.1
Surfer rosa en Doolittle zijn klassiekers, en het nummer debaser kan ik niet zachtjes draaien.
Dat een band zo'n indruk kan achterlaten hé ? Je denkt onmiddellijk terug aan die periode in je leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |