Dat ligt eraan wŕt er uit komt...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:06 schreef heaven7 het volgende:
En eventuele spellen die binnenkort uitkomen? In April komt er iets leuks uit geloof ik..
Waarom niet?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:19 schreef kikoooooo het volgende:
waarom bestel je eigenlijk bij dell?
X600, 256mbquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat ligt er standaard in? Van die link word ik niet veel wijzer...
Omdat je bij merkcomputers vaak met allerlei non-standaard dingetjes zit. Als ik ergens een tyfushekel aan heb is het wel als kennissen of vrienden vragen of ik iets aan hun merkcomputer wil repareren/installeren/verbouwen...quote:
Dell werkt met standaarden en geen eigen standaarden, je kan die dingen prima aanpassen of verbouwen. Niets anders dan een gemiddelde andere PC dusquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Omdat je bij merkcomputers vaak met allerlei non-standaard dingetjes zit. Als ik ergens een tyfushekel aan heb is het wel als kennissen of vrienden vragen of ik iets aan hun merkcomputer wil repareren/installeren/verbouwen...
Waarom zou je er dan kopen? Als het toch niets anders is dan een normale pc.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:24 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Dell werkt met standaarden en geen eigen standaarden, je kan die dingen prima aanpassen of verbouwen. Niets anders dan een gemiddelde andere PC dus
Tja, als je niet al te hoge eisen stelt aan de beeldkwaliteit kan je met zo'n kaart echt wel even vooruit, wil je toeters en bellen, dan niet...quote:
Nog steeds moet je uitkijken bij het type geheugen wat je koopt, niet alle OEM geheugen slikt ie bijvoorbeeld..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:24 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Dell werkt met standaarden en geen eigen standaarden, je kan die dingen prima aanpassen of verbouwen. Niets anders dan een gemiddelde andere PC dus
Zal best, de laatste keer dat ik in een merkPC zat te wroeten had ik bijna een speciaal setje gereedschap nodig. En dan hebben ze meestal ook nog een eigen biosversie en eigen firmware versies voor branders ed, nee dank jequote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:24 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
dat bedoel ikquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Omdat je bij merkcomputers vaak met allerlei non-standaard dingetjes zit. Als ik ergens een tyfushekel aan heb is het wel als kennissen of vrienden vragen of ik iets aan hun merkcomputer wil repareren/installeren/verbouwen...
Waarom niet? Zelf een pc samenrapen kost net zoveel en heb je minder goeie spullen ook.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:19 schreef kikoooooo het volgende:
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:28 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Waarom niet? Zelf een pc samenrapen kost net zoveel en heb je minder goeie betere spullen ook.
moet je dus niet bij dell zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:33 schreef heaven7 het volgende:
Vanwege de prijs, naam of merk maakt me niks uit als het maar goed is..
Dat hebben we bij de pc die ik nu heb ook gedaan maar nu zal ik toch aanzienlijk duurder uitzijn als we dat weer doen..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En vaak hebben ze ook nog gedowntunede versies van videokaarten ed in hun systemen liggen. Prachtige advertenties met zogenaamd high-end spul voor een spotprijs. Lees je een paar dagen later op tweakers dat de helft van de pipelines oid op de kaart is uitgeschakeld...![]()
Merkcomputers, ik houd er niet van en stel mijn eigen PC wel op, helemaal vanaf scratch![]()
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:19 schreef Jorikjet het volgende:
de meeste spelletjes kun je hier mee spelen. niet op het hoogste kwaliteit, maar spellen zelf lopen wel soepel!
Kerel, lul niet zo. Je zit alleen maar niet-inhoudelijke reacties te plaatsen.quote:
Maar dát is dus niet zo, anders zou gday em wel zelf in elkaar zetten.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
Qua, prijs valt het inclusief gratis geheugen, ¤50,- korting en inclusief gratis bezorgen e.d. valt het nog wel mee. Ze zijn misschien wel iets duurder dan de gemiddelde in elkaar gesleutelde pc,
Misschien dat het voor jou nu goedkoper uitpakt, maar destijds toen ik er één wilde bestellen was ik relatief duurder uit met m'n eigen bij elkaar samengesteld systeem. Des al niettemin heb ik wel wat meer uitzoek werk daaraan gehad, om uiteindelijk een goed systeem bij elkaar te rapen. En jij hebt het voordeel dat je PC besteld, van een configuratie die al kant en klaar afgetest is en dus nog maar weinig problemen van zal moeten ondervinden.quote:
Ik zou me eerlijk gezegd daar niet zo snel zorgen over maken, zeker met de onboard 256 Mb video geheugen. Het gaat voornamelijk om de grafische chip. En verder kan zij prima met het systeem en Sims 2 voorruit, tenzij je ook een beetje eigen belang hebt en graag Far Cry erop wil spelen met alles op de hoogste resolutie oid. Maar goed, voor andere toepassingen is het systeem prima..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:48 schreef gday het volgende:
Overigens, die standaard videokaart die erin zit, vreet dmv hypermemory geheugen weg, al is dat wellicht geen issue met 2GB ram.
Is het niet zo dat van die 256MB maar 128MB onboard is? Verder staat me ook bij dat de x600 eigenlijk een ondergeschoven kindje was, puur bedoeld om te testen met PCI-e en ook een beetje te pushen om die standaard bij de consument door de deur te krijgen. Sims 2 zal inderdaad geen probleem zijn met die kaart, maar zij wil wellicht ook GTA:SA spelen, en die vraagt wel wat meer dan Sims 2, maar ook is wellicht dat niet zo'n issue met die x600. Bestaat er een AGP-versie van de x600? Volgens mij is die alleen PCI-e, dus zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat er PCI-ex16 in zit, en dat er eventueel over een tijdje een vervangende videokaart in gestopt kan worden?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik zou me eerlijk gezegd daar niet zo snel zorgen over maken, zeker met de onboard 256 Mb video geheugen. Het gaat voornamelijk om de grafische chip. En verder kan zij prima met het systeem en Sims 2 voorruit, tenzij je ook een beetje eigen belang hebt en graag Far Cry erop wil spelen met alles op de hoogste resolutie oid. Maar goed, voor andere toepassingen is het systeem prima..
Zover heb ik me eigenlijk niet verdiept op die x600 (GTA: SA draaide trouwens prima op een x300), maar laat ik het anders vragen. Wat kost zo'n videokaart los, t.o.v de andere videokaart? Ik geloof dat die Geforce 6800 nu wel iets van rond de ¤180, - ¤200,- kost? Persoonlijk vind ik het veel geld en kijk dan liever naar waar ik de PC voornamelijk voor nodig zal hebben.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:56 schreef gday het volgende:
[..]
Is het niet zo dat van die 256MB maar 128MB onboard is? Verder staat me ook bij dat de x600 eigenlijk een ondergeschoven kindje was, puur bedoeld om te testen met PCI-e en ook een beetje te pushen om die standaard bij de consument door de deur te krijgen. Sims 2 zal inderdaad geen probleem zijn met dat spel, maar zij wil wellicht ook GTA spelen, en die vraagt wel wat meer dan Sims 2, maar ook is wellicht dat niet zo'n issue met die x600. Bestaat er een AGP-versie van de x600? Volgens mij is die alleen PCI-e, dus zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat er PCI-ex16 in zit, en dat er eventueel over een tijdje een vervangende videokaart in gestopt kan worden?
Die zijn juist makkelijk vervangbaar, over een jaar zijn de prijzen van die 6800 wel weer met de 35% gezakt oid, dus dan kun je het alsnog kopen..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:13 schreef gday het volgende:
Haha, nee ik neem altijd m'n laptop mee als ik naar haar toe ga (zit een x700 in) dus dat is niet aan de orde.Een snelle blik op internet leert me dat zo'n 6800 tussen de 200 en 250 euro zit. Het is inderdaad de vraag wat ze er mee wil gaan doen, maar ook of er eenvoudig een nieuwe videokaart in geplugd kan worden. Die Dell PC's die ik open heb gehad, waren prima uitbreidbaar, maar ik heb niet gekeken naar AGP/PCI-e uitbreidingsmogelijkheden.. maar kan me niet voorstellen dat Dell een eigen systeem daarvoor zou hebben verzonnen.
Zo'n reactie kan wat mij betreft direct de prullenbak in. Of denk je met 3 woorden gelijk de hele wereld te kunnen overtuigenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:15 schreef teh_m0nkey het volgende:
DELL IS POEP, comprende?
Ik begrijp dat zulke videokaarten makkelijk uitbreidbaar zijn, maar ik heb niet gezien of Dell er iets vunzigs op bedacht heeft. Maar zoals ik zei, ik kan het me echt totaal niet voorstellen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Die zijn juist makkelijk vervangbaar, over een jaar zijn de prijzen van die 6800 wel weer met de 35% gezakt oid, dus dan kun je het alsnog kopen..
Maar goed, denk aan de garantie van die dinger
Je hebt er geen ervaring mee blijkbaar, want je typt niet eens iets wat lijkt op een verhaal. Meld iets nuttigs, of reageer niet. Je helpt er echt niemand mee. Is dat nou zo onduidelijk? Nou?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:17 schreef teh_m0nkey het volgende:
Een heel verhaal tervergeefs typen is niet vermoeiend zeker
Gta:sa is grafisch dan ook een zwaar achterhaald spel. Ik kan me overigens niet voorstellen dat het er een beetje uitziet en soepel loopt op een fx 5200. Ik heb die kaarten in actie gezien en moest nog net niet janken.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:09 schreef Jorikjet het volgende:
gta:sa werkt ook op mijn geforce fx 5200, dus het loopt goed met een x600.
(van de week komt me nieuwe pc!)
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:15 schreef teh_m0nkey het volgende:
DELL IS POEP, comprende?
@ Noodle: 6800 (non ultra)?6800 GS
Dat hangt er vanaf wat er uitkomt voor leuksquote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gta:sa is grafisch dan ook een zwaar achterhaald spel. Ik kan me overigens niet voorstellen dat het er een beetje uitziet en soepel loopt op een fx 5200. Ik heb die kaarten in actie gezien en moest nog net niet janken.
De keuze hangt er vooral vanaf wat mevrouw precies met haar pc wil gaan doen. Is ze echt van plan om ook nieuwere spelletjes erop te spelen lijkt het me niet onverstandig om die 130 euro uit te trekken.
Lijkt me niet, hoogstens dat het niet SLI ondersteund, maar dan nog daar heeft ze em echt niet voor nodig.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:20 schreef gday het volgende:
[..]
Ik begrijp dat zulke videokaarten makkelijk uitbreidbaar zijn, maar ik heb niet gezien of Dell er iets vunzigs op bedacht heeft. Maar zoals ik zei, ik kan het me echt totaal niet voorstellen.
SLI lijkt me nogal overkill inderdaad.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:27 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Lijkt me niet, hoogstens dat het niet SLI ondersteund, maar dan nog daar heeft ze em echt niet voor nodig.
Laat ik het zo zeggen, die kaart kun je nu los in de winkel terug vinden voor ¤180,- over een tijdje zakken die prijzen weer.. + dat je over een tijdje voor hetzelfde geld een betere kaart kan kopen..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:25 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf wat er uitkomt voor leuksDe afgelopen 4 jaar heb ik bar weinig boeiende spellen gespeeld.. Daarom mijn vraag, kan ik niet alsnog een betere kaart kopen als er iets op mn pad komt en me die ¤130,- nu besparen..
Ik bedoel t niet negatief, ik adviseer je alleen verder te kijken dan dellquote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:30 schreef heaven7 het volgende:
Ik ben wel enorm aan het twijfelen dankzij al die negatieve reacties over dell
Wat valt er aan te twijfelen aan ongefundeerde reacties over Dellquote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:30 schreef heaven7 het volgende:
Ik ben wel enorm aan het twijfelen dankzij al die negatieve reacties over dell
Dell lokt je met goedkope aanbiedingen. Als je zo'n apparaat vervolgens 'leuk wilt aankleden' betaal je de hoofdprijs.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:37 schreef heaven7 het volgende:
Jeetje, wees ff wat inhouderlijker ipv deze vage posts.
Wat versta jij onder "leuk aankleden"?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:34 schreef sooty het volgende:
[..]
Dell lokt je met goedkope aanbiedingen. Als je zo'n apparaat vervolgens 'leuk wilt aankleden' betaal je de hoofdprijs.
Ik vermoed dat dat de teneur is van de negatieve reakties hier.
Uiteraard staat het eenieder vrij om bij Dell te kopen.
Dat verder kijken is al gebeurd.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:34 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik bedoel t niet negatief, ik adviseer je alleen verder te kijken dan dell
Hij bedoeld dat je de configuratie van de pc naar eigen keuze kan aanpassen. Zoals dus die 6800 i.p.v x300.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:37 schreef gday het volgende:
[..]
Wat versta jij onder "leuk aankleden"?
Hij moet even goed zoeken, je ziet dat ze goedkoper te krijgen zijn. Dat type(geen GT of Ultra) kaart wat je bij Dell kan kopen voor die ¤130,- extra ligt echt voor ¤180,- tot ¤200,- nu in de winkel...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:45 schreef heaven7 het volgende:
Ook als ie los ¤250,- kost wat gday zei?
Ja, ik zou alleen nog een andere muis erbij doen. Ik snap niet dat ze nog steeds muizen met een balletje verkopen die dinger gaan onder het stof zitten en klote reageren na een tijd en daar heb je met optische muizen geen last van...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:46 schreef heaven7 het volgende:
Is het, incl. die duurdere videokaart een goed systeem?
Ik heb niet heel internet uitgeplozen, maar bij mijn eerste keus winkels (Mycom, Computerland) ligt ie niet voor minder dan 200,-quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:50 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Hij moet even goed zoeken, je ziet dat ze goedkoper te krijgen zijn. Dat type(geen GT of Ultra) kaart wat je bij Dell kan kopen voor die ¤130,- extra ligt echt voor ¤180,- tot ¤200,- nu in de winkel...
Even optisch gezien, past ie wel bij je zwarte Dell pcquote:
Zeker weten, prima ding met leuke aanbiedingen zie ik.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:46 schreef heaven7 het volgende:
Is het, incl. die duurdere videokaart een goed systeem?
Die je (mocht dat nodig zijn) gewoon van de site kan halen ipv de site van de maker zelf? Wat is precies het probleem? Jij zit echt nog met dingen als Compaq en Packard Bell in je hoofd, die gebruiken veel eigen aangepaste meuk. Zoals ik zei levert Dell allemaal standaard spul die je gewoon uit kan breiden met hardware die je in elke computershop kan kopen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zal best, de laatste keer dat ik in een merkPC zat te wroeten had ik bijna een speciaal setje gereedschap nodig. En dan hebben ze meestal ook nog een eigen biosversie en eigen firmware versies voor branders ed, nee dank je.
Omdat je nergens goedkoper kunt krijgen als je geen zelfbouw nerd bentquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:19 schreef kikoooooo het volgende:
Dat is echt onzin, alsof al het te verkrijgen geheugen werkt op elk bord wat 'compatible' is. Maargoed het is ook niet voor niets OEM cheap-ass geheugen, dan moet je ook niet klagen als het niet werkt. Asus en MSI hebben net zo goed dergelijke problemen met geheugen, kijk er overigens niet van op als je een Dell opentrekt dat er gewoon een standaard moederbord in zit van Asus ofzo.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:26 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nog steeds moet je uitkijken bij het type geheugen wat je koopt, niet alle OEM geheugen slikt ie bijvoorbeeld..
Met die 2 heb ik idd negatieve ervaringen ja, onlangs weer een of ander raar bios tegengekomen in een Packard Bell geloof ik ja...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:11 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Die je (mocht dat nodig zijn) gewoon van de site kan halen ipv de site van de maker zelf? Wat is precies het probleem? Jij zit echt nog met dingen als Compaq en Packard Bell in je hoofd, die gebruiken veel eigen aangepaste meuk.
Dat geloof ik niet zo. Zo goedkoop is dell niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:14 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Omdat je nergens goedkoper kunt krijgen als je geen zelfbouw nerd bent![]()
Check again. Ik heb af zitten speuren, en ik heb nergens onderdelen kunnen bestellen die gelijkwaardig waren, en waarbij je goedkoper uit was.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:14 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Omdat je nergens goedkoper kunt krijgen als je geen zelfbouw nerd bent![]()
Voor de 131361346e keer, het is NIET goedkoper gebleken. Waar krijg jij trouwens 2048MB DDR-geheugen voor minder dan 100 euro? Die winkel wil ik wel zien.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:18 schreef dazzle123 het volgende:
Ik hou ook niet zo van dell persoonlijk. En echt goedkoop zijn ze vaak ook niet. Het zal heus wel werken allemaal maar echt stat of the art is het niet.
De videokaart is gewoon low budget en de processor ook. Het geheugen is wel veel maar dat koop je los nu ook al voor iets meer dan 100 euro. De HD is ook aan de kleine kant. Zelfbouw is zeker goedkoper maar goed daar moet je wel zin in hebben.
Persoonlijk zou ik al niet aan dell beginnen omdat ze geen AMD verkopen.
Dan moet je beter zoeken. No way dat je met zelfbouw niet goedkoper kan dan dit. Ik heb vorig jaar januari al een systeem in elkaar gezet voor 800 euro wat beter was dan deze aanbieding.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:19 schreef gday het volgende:
[..]
Check again. Ik heb af zitten speuren, en ik heb nergens onderdelen kunnen bestellen die gelijkwaardig waren, en waarbij je goedkoper uit was.
Dus eerst kijken, dan pas blaten. Thank you.
Je hebt dus gewoon niet eens de moeite genomen om je in dit specifieke geval te verdiepen, of wel?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:19 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet zo. Zo goedkoop is dell niet.
Be supportive, en geef mij een opsomming van een systeem met dezelfde hardware die goedkoper is dan 780 euro. Vergeet niet de 2048MB ram, en zie aub ook niet over het hoofd dat je ook een behuizing moet hebben (wat veel mensen wel eens willen vergeten). Alleen die processor zit al boven de 200,- los.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:21 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Dan moet je beter zoeken. No way dat je met zelfbouw niet goedkoper kan dan dit. Ik heb vorig jaar januari al een systeem in elkaar gezet voor 800 euro wat beter was dan deze aanbieding.
Die processor is nou net het probleem. Het is een zware bout processor die je dus helemaal niet wilt hebben. Hij is traag, wordt te warm en vreet stroom. En die 2GB is leuk maar is nou net iets waar je hemelaam geen zak aan hebt. Je hebt meer aan een leuke videokaart dan aan 1GB extra.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:23 schreef gday het volgende:
[..]
Be supportive, en geef mij een opsomming van een systeem met dezelfde hardware die goedkoper is dan 780 euro. Vergeet niet de 2048MB ram, en zie aub ook niet over het hoofd dat je ook een behuizing moet hebben (wat veel mensen wel eens willen vergeten). Alleen die processor zit al boven de 200,- los.
Je hebt snellere AMD cpu's voor 160 euro. Het lijkt er toch op dat je je niet echt in de zelfbouw verdiept hebt, sorry dat ik het zeg.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:23 schreef gday het volgende:
Alleen die processor zit al boven de 200,- los.
Die Geforce 6800 vind je dus nutteloos begrijp ik? Wat wil jij dan? Een flinke opstelling met SLI ofzo?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:27 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Die processor is nou net het probleem. Het is een zware bout processor die je dus helemaal niet wilt hebben. Hij is traag, wordt te warm en vreet stroom. En die 2GB is leuk maar is nou net iets waar je hemelaam geen zak aan hebt. Je hebt meer aan een leuke videokaart dan aan 1GB extra.
Ik heb ook systemen samengesteld met een AMD cpu (wat overigens ook niet bepaald de zuinigste processoren zijn afaik, al vind ik het verder een non-argument). Doel jij op de Athlon 64 3200+?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je hebt snellere AMD cpu's voor 160 euro. Het lijkt er toch op dat je je niet echt in de zelfbouw verdiept hebt, sorry dat ik het zeg.
Ik zeg al, ga eens op tweakers.net kijken, in hun Best Buy Guides kan je al goede indicaties vinden.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:29 schreef gday het volgende:
Nogmaals, geef mij aub een link van de winkel met die fucking lage prijzen, want dat vind ik wel interessant.
Kijk, dan moet je ook niet beweren dat het met zelfbouw niet goedkoper kan natuurlijkquote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:35 schreef gday het volgende:
Ik heb zelf inderdaad geen zin om me helemaal in zelfbouw te verdiepen.
Ik bedoelde het niet zozeer qua prijzen, maar meer qua wat de opties zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kijk, dan moet je ook niet beweren dat het met zelfbouw niet goedkoper kan natuurlijk.
Kijk gewoon op tweakers man dan zal je zien dat je met gemak een leuk systeem bouwt voor 800 euro.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:29 schreef gday het volgende:
[..]
Die 6800 vind je dus nutteloos begrijp ik? Wat wil jij dan? Een flinke opstelling met SLI ofzo?
Die 2GB is nu op dit moment niet belangrijk, maar het is een extraatje. Ook een systeem met 1GB ram zal net rond de prijs liggen als waar Dell hem op dit moment voor aanbied.
Nogmaals, geef mij aub een link van de winkel met die fucking lage prijzen, want dat vind ik wel interessant.
Ik was vroeger ook zo'n suffe meeloper die ook blaatte dat men nooit complete systemen moet kopen, maar ik heb ingezien dat het heus niet per definitie verkeerd is om voor zo'n systeem te kiezen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:35 schreef MarkyMarkx het volgende:
Offtopic:
Willen al die zogenaamde tweaknerds van hun peppie en kokkie toetsenbord afblijven, dank U. Die stompzinnige reacties over DELL![]()
Blije kleuters hebben zelf een keer een systeem samengesteld bij de MietjeCom, in elkaar laten zetten door een of andere knutselsmurf en ineens zijn alle complete systemen kut. Post eerst je eigen hobbybob systeem maar eens hier met foto's dan zal ik wel eens ff zeggen wat DAAR allemaal niet goed aan is![]()
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ontopic:
Het systeem dat je hebt samengesteld bij DELL voldoet ruim aan de eisen om SIMS 2 te spelen. Over eventuele nieuwe games zou ik me geen zorgen maken. Als je nu kiest voor een snellere videokaart betaal je ook voor de ontwikkelingen van NU. Als er straks een nieuw spel uitkomt en je systeem voldoet niet meer aan de eisen, dan zijn de ontwikkelingen weer een stuk verder en de videokaarten die je dan eventueel nodig hebt om mee te kunnen draaien weer een stuk goedkoper.![]()
Ook dan zijn er nog legio mogelijkheden voor zelfbouw en het lijkt me stug dat je voor hetzelfde of minder geld geen beter systeem kan krijgen. Maar ik denk niet dat zelfbouw voor jullie echt een goed idee is, aangezien je vriendje al aan heeft gegeven er niet al te veel tijd in te willen steken. Maar echt ideaal vind ik dit systeem ook niet, de verhoudingen zijn een beetje "scheef". overkill aan geheugen, maar dan wel weer een relatief kleine harde schijf, videokaart die als ik het goedbegrepen heb gebruik maakt van het systeemgeheugen, geen monitor... Ook nog eens voor windows betalen...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:40 schreef heaven7 het volgende:
Bedankt voor je reactie MarkyMarkx
De behuizing van mn oude pc kan ik niet gebruiken want ik wil persee usb aan de voorkant en een kaartlezer. Bovendien valt deze van ellende uit elkaar. (Aan en uitknop zit vast, lampje donderde er laatst uit)..
Lieverd, ik heb nu 20 GB dus die 160 is eindeloosquote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ook dan zijn er nog legio mogelijkheden voor zelfbouw en het lijkt me stug dat je voor hetzelfde of minder geld geen beter systeem kan krijgen. Maar ik denk niet dat zelfbouw voor jullie echt een goed idee is, aangezien je vriendje al aan heeft gegeven er niet al te veel tijd in te willen steken. Maar echt ideaal vind ik dit systeem ook niet, de verhoudingen zijn een beetje "scheef". overkill aan geheugen, maar dan wel weer een relatief kleine harde schijf, videokaart die als ik het goedbegrepen heb gebruik maakt van het systeemgeheugen, geen monitor... Ook nog eens voor windows betalen...
Je kan ook bij een goedkope winkel uit de pricewatch bestellen. Dan ben je ook niet veel duurder uit. Maar goed als je geen zin hebt in zelfbouw dan moet je het gewoon niet doen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:44 schreef heaven7 het volgende:
Je gaat toch niet je processor bij Computerland bestellen, moederboard bij Mycom, Harde schijf bij 4launch etc
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |