moet je dus niet bij dell zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:33 schreef heaven7 het volgende:
Vanwege de prijs, naam of merk maakt me niks uit als het maar goed is..
Dat hebben we bij de pc die ik nu heb ook gedaan maar nu zal ik toch aanzienlijk duurder uitzijn als we dat weer doen..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En vaak hebben ze ook nog gedowntunede versies van videokaarten ed in hun systemen liggen. Prachtige advertenties met zogenaamd high-end spul voor een spotprijs. Lees je een paar dagen later op tweakers dat de helft van de pipelines oid op de kaart is uitgeschakeld...![]()
Merkcomputers, ik houd er niet van en stel mijn eigen PC wel op, helemaal vanaf scratch![]()
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:19 schreef Jorikjet het volgende:
de meeste spelletjes kun je hier mee spelen. niet op het hoogste kwaliteit, maar spellen zelf lopen wel soepel!
Kerel, lul niet zo. Je zit alleen maar niet-inhoudelijke reacties te plaatsen.quote:
Maar dát is dus niet zo, anders zou gday em wel zelf in elkaar zetten.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
Qua, prijs valt het inclusief gratis geheugen, ¤50,- korting en inclusief gratis bezorgen e.d. valt het nog wel mee. Ze zijn misschien wel iets duurder dan de gemiddelde in elkaar gesleutelde pc,
Misschien dat het voor jou nu goedkoper uitpakt, maar destijds toen ik er één wilde bestellen was ik relatief duurder uit met m'n eigen bij elkaar samengesteld systeem. Des al niettemin heb ik wel wat meer uitzoek werk daaraan gehad, om uiteindelijk een goed systeem bij elkaar te rapen. En jij hebt het voordeel dat je PC besteld, van een configuratie die al kant en klaar afgetest is en dus nog maar weinig problemen van zal moeten ondervinden.quote:
Ik zou me eerlijk gezegd daar niet zo snel zorgen over maken, zeker met de onboard 256 Mb video geheugen. Het gaat voornamelijk om de grafische chip. En verder kan zij prima met het systeem en Sims 2 voorruit, tenzij je ook een beetje eigen belang hebt en graag Far Cry erop wil spelen met alles op de hoogste resolutie oid. Maar goed, voor andere toepassingen is het systeem prima..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:48 schreef gday het volgende:
Overigens, die standaard videokaart die erin zit, vreet dmv hypermemory geheugen weg, al is dat wellicht geen issue met 2GB ram.
Is het niet zo dat van die 256MB maar 128MB onboard is? Verder staat me ook bij dat de x600 eigenlijk een ondergeschoven kindje was, puur bedoeld om te testen met PCI-e en ook een beetje te pushen om die standaard bij de consument door de deur te krijgen. Sims 2 zal inderdaad geen probleem zijn met die kaart, maar zij wil wellicht ook GTA:SA spelen, en die vraagt wel wat meer dan Sims 2, maar ook is wellicht dat niet zo'n issue met die x600. Bestaat er een AGP-versie van de x600? Volgens mij is die alleen PCI-e, dus zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat er PCI-ex16 in zit, en dat er eventueel over een tijdje een vervangende videokaart in gestopt kan worden?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik zou me eerlijk gezegd daar niet zo snel zorgen over maken, zeker met de onboard 256 Mb video geheugen. Het gaat voornamelijk om de grafische chip. En verder kan zij prima met het systeem en Sims 2 voorruit, tenzij je ook een beetje eigen belang hebt en graag Far Cry erop wil spelen met alles op de hoogste resolutie oid. Maar goed, voor andere toepassingen is het systeem prima..
Zover heb ik me eigenlijk niet verdiept op die x600 (GTA: SA draaide trouwens prima op een x300), maar laat ik het anders vragen. Wat kost zo'n videokaart los, t.o.v de andere videokaart? Ik geloof dat die Geforce 6800 nu wel iets van rond de ¤180, - ¤200,- kost? Persoonlijk vind ik het veel geld en kijk dan liever naar waar ik de PC voornamelijk voor nodig zal hebben.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:56 schreef gday het volgende:
[..]
Is het niet zo dat van die 256MB maar 128MB onboard is? Verder staat me ook bij dat de x600 eigenlijk een ondergeschoven kindje was, puur bedoeld om te testen met PCI-e en ook een beetje te pushen om die standaard bij de consument door de deur te krijgen. Sims 2 zal inderdaad geen probleem zijn met dat spel, maar zij wil wellicht ook GTA spelen, en die vraagt wel wat meer dan Sims 2, maar ook is wellicht dat niet zo'n issue met die x600. Bestaat er een AGP-versie van de x600? Volgens mij is die alleen PCI-e, dus zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat er PCI-ex16 in zit, en dat er eventueel over een tijdje een vervangende videokaart in gestopt kan worden?
Die zijn juist makkelijk vervangbaar, over een jaar zijn de prijzen van die 6800 wel weer met de 35% gezakt oid, dus dan kun je het alsnog kopen..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:13 schreef gday het volgende:
Haha, nee ik neem altijd m'n laptop mee als ik naar haar toe ga (zit een x700 in) dus dat is niet aan de orde.Een snelle blik op internet leert me dat zo'n 6800 tussen de 200 en 250 euro zit. Het is inderdaad de vraag wat ze er mee wil gaan doen, maar ook of er eenvoudig een nieuwe videokaart in geplugd kan worden. Die Dell PC's die ik open heb gehad, waren prima uitbreidbaar, maar ik heb niet gekeken naar AGP/PCI-e uitbreidingsmogelijkheden.. maar kan me niet voorstellen dat Dell een eigen systeem daarvoor zou hebben verzonnen.
Zo'n reactie kan wat mij betreft direct de prullenbak in. Of denk je met 3 woorden gelijk de hele wereld te kunnen overtuigenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:15 schreef teh_m0nkey het volgende:
DELL IS POEP, comprende?
Ik begrijp dat zulke videokaarten makkelijk uitbreidbaar zijn, maar ik heb niet gezien of Dell er iets vunzigs op bedacht heeft. Maar zoals ik zei, ik kan het me echt totaal niet voorstellen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Die zijn juist makkelijk vervangbaar, over een jaar zijn de prijzen van die 6800 wel weer met de 35% gezakt oid, dus dan kun je het alsnog kopen..
Maar goed, denk aan de garantie van die dinger
Je hebt er geen ervaring mee blijkbaar, want je typt niet eens iets wat lijkt op een verhaal. Meld iets nuttigs, of reageer niet. Je helpt er echt niemand mee. Is dat nou zo onduidelijk? Nou?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:17 schreef teh_m0nkey het volgende:
Een heel verhaal tervergeefs typen is niet vermoeiend zeker
Gta:sa is grafisch dan ook een zwaar achterhaald spel. Ik kan me overigens niet voorstellen dat het er een beetje uitziet en soepel loopt op een fx 5200. Ik heb die kaarten in actie gezien en moest nog net niet janken.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:09 schreef Jorikjet het volgende:
gta:sa werkt ook op mijn geforce fx 5200, dus het loopt goed met een x600.
(van de week komt me nieuwe pc!)
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:15 schreef teh_m0nkey het volgende:
DELL IS POEP, comprende?
@ Noodle: 6800 (non ultra)?6800 GS
Dat hangt er vanaf wat er uitkomt voor leuksquote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gta:sa is grafisch dan ook een zwaar achterhaald spel. Ik kan me overigens niet voorstellen dat het er een beetje uitziet en soepel loopt op een fx 5200. Ik heb die kaarten in actie gezien en moest nog net niet janken.
De keuze hangt er vooral vanaf wat mevrouw precies met haar pc wil gaan doen. Is ze echt van plan om ook nieuwere spelletjes erop te spelen lijkt het me niet onverstandig om die 130 euro uit te trekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |