Hoe kan het toch dat 1 simpele zin een hele retoriek onderuit kan halen?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:44 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Was de beslissing om TWEE honden in huis te nemen ook maar zo moeilijk geweest.![]()
Ik ben nooit van plan geweest om een tweede hond te nemen. Lurch had echter veel moeite met alleen zijn en daarom heb ik een hond erbij genomen. Tegenwoordig vind ik zelfs dat het in de meeste gevallen onwenselijk is om een hond alleen te houden. Het zijn roedeldieren.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:44 schreef Vitalogy het volgende:
Was de beslissing om TWEE honden in huis te nemen ook maar zo moeilijk geweest.![]()
Als je iets niet moet doen is het maandelijks langsgaan, het eerste half jaar moet je in het geheel niet langs gaan, je rukt een wond open als je dat doet bij de dieren...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:18 schreef Asielzoekers het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je ze maandelijks gaat bezoeken om je er van te vergewissen dat ze niet slecht behandelt worden? Kom nou toch op zeg...Wat een complete bullshit, en dat weet je zelf ook wel. De manier waarop je hier de vermoorde onschuld uithangt geeft wel aan hoeveel je van je dieren houdt. Nou Heiden, zet je maar schrap als ze jou zat is... Voor je het weet sta jij op marktplaats.nl
Goed tehuis gezocht voor lieve ex-vriend, want mijn nieuwe accepteert hem niet zo goed.
Ook daarom de stichting. Zij gaan langs bij de nieuwe eigenaars, dat is veel beter.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:58 schreef erodome het volgende:
Dit als tip voor lupa, het is best moeilijk, maar houdt telefonisch of mail contact als je contact wil hebben en haal het leven van de honden niet keer op keer overhoop om ze te kunnen zien.
Inderdaad zo kun je aan de klant verkopen dat de hond op een prachtige boerderij is ondergebracht ipv in een rijtjeshuis in een achterstandsbuurt. Je moet natuurlijk wel de feel good factor hanteren.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ook daarom de stichting. Zij gaan langs bij de nieuwe eigenaars, dat is veel beter.
Ze wonen nu in een bovenwoning, dus een rijtjeshuis in een achterstandsbuurt is een hele vooruitgang.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:03 schreef Asielzoekers het volgende:
Inderdaad zo kun je aan de klant verkopen dat de hond op een prachtige boerderij is ondergebracht ipv in een rijtjeshuis in een achterstandsbuurt. Je moet natuurlijk wel de feel good factor hanteren.
Ik wil me niet in de discussie mengen verder, maar zowel het in huis nemen van onschuldige dieren als er afstand van doen is puur eigenbelang.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:15 schreef Asielzoekers het volgende:
[..]
Dat iemand schaamteloos, uit puur eigenbelang, 2 onschuldige dieren aanbiedt
Zo werkt dat niet hoor, die mensen gaan meer dan actief op zoek naar een goede plaats voor je dieren en hangen je geen verhaaltje op, ze controleren het adres van te voren en als de hond er al een tijdje zit komen ze nogmaals voor controle, erg goede manier van werken, serieus!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:03 schreef Asielzoekers het volgende:
[..]
Inderdaad zo kun je aan de klant verkopen dat de hond op een prachtige boerderij is ondergebracht ipv in een rijtjeshuis in een achterstandsbuurt. Je moet natuurlijk wel de feel good factor hanteren.
Ik vraag me idd af of alle moord- en brand-roepers in dit topic vegetariėrs zijn. Zoniet dan is het opeten van een dier blijkbaar minder erg dan het zoeken van een nieuw huis voor een dier.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:07 schreef flipsen het volgende:
Tjongejonge, wat een zeikerds in dit topic zeg. Zelf ben ik een grote dierenliefhebber (hm, wild konijn met pruimensaus),
Idd. Deze stichting herplaatst ook beagles die zijn gebruikt in proeflaboratoria en bijna alle vrijwilligers zijn gedragsexperts en enorme hondengekken. De intake is superuitgebreid, ze zitten twee uur met je te praten en vragen ålles wat je je maar kunt bedenken over de dieren. Het belang van het dier staat bij hen voorop.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:10 schreef erodome het volgende:
Zo werkt dat niet hoor, die mensen gaan meer dan actief op zoek naar een goede plaats voor je dieren en hangen je geen verhaaltje op, ze controleren het adres van te voren en als de hond er al een tijdje zit komen ze nogmaals voor controle, erg goede manier van werken, serieus!
je blijft maar zwakke smoesjes zoeken om het wegdoen van de dieren te rechtvaardigen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vraag me idd af of alle moord- en brand-roepers in dit topic vegetariėrs zijn. Zoniet dan is het opeten van een dier blijkbaar minder erg dan het zoeken van een nieuw huis voor een dier.
Natuurlijk zet ik ze niet op Marktplaats. Over mijn dooie lijk. Ik heb al een mailtje naar het hondenforum gestuurd om te vragen of ik daar een oproepje mag plaatsen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:13 schreef Hilje23 het volgende:
Wat doe je trouwens als er gewoon niemand is? Of als het nog eens een jaar duurt voordat zich echt geschjikte bazen aan doen?
Zet ze alstjeblieft niet op marktplaats...voor je honden niet, voor jezelf niet...
Ik *hoef* het niet te rechtvaardigen. Tegenover mezelf heb ik het al gerechtvaardigd, anders zou ik het niet doen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:13 schreef S1nn3rz het volgende:
je blijft maar zwakke smoesjes zoeken om het wegdoen van de dieren te rechtvaardigen.
Mwa, het enige rechtvaardige voor die beesten is volgens mij jśist een goed tehuis voor ze vinden, omdat ze nu steeds meer alleen zitten, omdat Lupa bij haar lief op bezoek wil. Domoor.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:13 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
je blijft maar zwakke smoesjes zoeken om het wegdoen van de dieren te rechtvaardigen.
Tuurlijk mag je daar een oproep plaatsen..moet je gewoon even lid worden en kijken of 1 van de modjes daar de honden in herplaatsing kan zetten..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Natuurlijk zet ik ze niet op Marktplaats. Over mijn dooie lijk. Ik heb al een mailtje naar het hondenforum gestuurd om te vragen of ik daar een oproepje mag plaatsen.
Ik ben geen geregistreerd lid, dus ik heb een mailtje gestuurd aan ene Mari@nne om te vragen of het zou mogen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:27 schreef Hilje23 het volgende:
Tuurlijk mag je daar een oproep plaatsen..moet je gewoon even lid worden en kijken of 1 van de modjes daar de honden in herplaatsing kan zetten..
Je zou dan zelf een topic kunnen openen om bijvoorbeeld de aandacht te vestigen op je honden in het herplaatsinsghoekje..
Stabij-wetterhoun-kruisingen kunnen met gemak de 20 halen, is geen uitzondering.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:31 schreef Hilje23 het volgende:
Je kunt je zo registereren...2 minuten...even voorstellen en je kunt berichten plaatsen.
maar prima dat je het via Marianne hebt gedaan...ik denk dat ze ze wel bij herplaatsers zet...
Of misschien vraagt ze je wel lid te worden...
Ik zie in je profiel dat je 28 bent...je honden zijn bijna 6 en bijna 7...
Ik weet niet hoor....maar persoonlijk ging mijn leven dan misschien wel in de wachtstand....tot ze er niet meer zouden zijn...
Maar ja...Sharpei's halen de 10 over het algemeen niet dus dat is misschien makkelijk lullen...stabijtjes en wetterhound;s kunnen met gemak 16 worden...
Dan zou je 38 zijn../
Eens, de TS had ze stilletjes naar 't asiel kunnen brengen of aan de eerste de beste 'liefhebber' op marktplaats kunnen meegeven. Ze heeft niet voor de makkelijkste/snelste weg gekozen en dat is ook wat waard. Er worden dagelijks dieren veel en veel makkelijker gedumpt.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:49 schreef ondeugend het volgende:
Wat een gezeik allemaal zeg.
Het valt te prijzen dat TS zoveel moeite doet om te zorgen dat de twee honden goed terecht komen.
Het is vast geen lichtvaardig besluit geweest al had ik heiden wel aan de kant gezet denk ik.
Ik hoop dat ze allebei een nieuwe goede baas vinden.
Ik schaar mezelf niet onder de moor en brand roepers...maar voor jouw info...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vraag me idd af of alle moord- en brand-roepers in dit topic vegetariėrs zijn. Zoniet dan is het opeten van een dier blijkbaar minder erg dan het zoeken van een nieuw huis voor een dier.
Het is niet erg als het lang duurt.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:04 schreef deedeetee het volgende:
Hmmm het ziet er niet hoopvol uit hier maar een hond is volgens mij altijd lastiger te plaatsen als een poes. Zeker een hond als Doerak, haar beschrijving klinkt niet echt als een aanrader.
Lurch klinkt weer wel leuk maar ik heb zelf een hond die het met soortgenoten niet altijd even goed kan vinden.![]()
Niet echt een reactie waar je wat aan hebt vrees ik maar ik ben erg benieuwd of je de honden -binnen redelijke tijd- geplaatst krijgt en wens jou en je honden daarbij iig veel sterkte en natuurlijk succes.![]()
Ik kan me goed indenken in hun reactie. Een jaar geleden zou ik hoogstwaarschijnlijk dit besluit hebben afgekeurd. Dus ik vind kritiek prima. Maar gewoon normaal en beleefd blijven is op zich geen overbodige luxe, vind ik.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:57 schreef Kaatje_1406 het volgende:
Ik vind het zeer moedig van je om het ook hier te zetten. Omdat er altijd mensen zijn die de situatie niet kunnen / willen begrijpen. En dan krijg je er alleen maar vervelende reacties op, waardoor je jezelf alleen maar ellendiger gaat voelen over de keuze die je hebt gemaakt.
Ik hoop voor je dat je hondjes een heel goed thuis gaan krijgen.
Dat maakt de keuze die je nu maakt nog onbegrijpelijker.quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik kan me goed indenken in hun reactie. Een jaar geleden zou ik hoogstwaarschijnlijk dit besluit hebben afgekeurd. Dus ik vind kritiek prima. Maar gewoon normaal en beleefd blijven is op zich geen overbodige luxe, vind ik.
Daar ben ik het evengoed mee eens. Zoals ik al eerder zei, ik heb nog nooit een dier weggedaan en ik vind het niet bepaald leuk om te doen. Toch denk ik dat het in dit geval de beste keus is. De beste keus voor mij, dat wil ik best toegeven. Maar zoals iemand anders al opmerkte: zowel het aanschaffen als het wegdoen van een huisdier wordt ingegeven door egoļsme. Dus dat ik een egoļst ben, dat wil ik best toegeven. Ik ga mijn stinkende best doen om een fijn plekje voor ze te vinden.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:46 schreef Vlindertje87 het volgende:
Aan de ene kant ben ik het een klein beetje eens met de mensen die zeggen van: goh je begint aan huisdieren, etc.
Laat ze gewoon inslapen, dan hoeven wij je drogredeneringen ook niet meer te lezen...quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Daar ben ik het evengoed mee eens. Zoals ik al eerder zei, ik heb nog nooit een dier weggedaan en ik vind het niet bepaald leuk om te doen. Toch denk ik dat het in dit geval de beste keus is. De beste keus voor mij, dat wil ik best toegeven. Maar zoals iemand anders al opmerkte: zowel het aanschaffen als het wegdoen van een huisdier wordt ingegeven door egoļsme. Dus dat ik een egoļst ben, dat wil ik best toegeven. Ik ga mijn stinkende best doen om een fijn plekje voor ze te vinden.
Goh, nu laat je je ware kant zien...het interesseert je volgens mij echt helemaal niets wat er met die honden gebeurt, je wilt alleen zeiken....zielig hoor.quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:31 schreef Asielzoekers het volgende:
[..]
Laat ze gewoon inslapen, dan hoeven wij je drogredeneringen ook niet meer te lezen...
Jij doet niet aan cynisch sarcasme alleen aan zeiken, en ook nog met een kloon...quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:35 schreef Asielzoekers het volgende:
[..]
Cynisch sarcasme is duidelijk niet aan jou besteed...
Oh help, ik hoop niet dat het nare consequenties heeft zeg... Zou ik nog wel kunnen slapen vannacht?quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij doet niet aan cynisch sarcasme alleen aan zeiken, en ook nog met een kloon...
het zal mij worst wezen of je slaapt of niet.quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:40 schreef Asielzoekers het volgende:
[..]
Oh help, ik hoop niet dat het nare consequenties heeft zeg... Zou ik nog wel kunnen slapen vannacht?
Het bewijs is geleverd, je snapt geen reet van sarcasme. Bedankt, nu is dat ook weer opgelost!quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
het zal mij worst wezen of je slaapt of niet.
Doe wat je niet laten kan, heb verder weinig meer toe te voegen dan dat je een hond niet voor even maar voor het leven neemt. Dat eea in je privesituatie botst wil niet zeggen dat je honden die hun volste vertrouwen in je hebben aan de kant kan schuiven.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:39 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Vanaf nu ga ik dit soort offtopic reakties weghalen.
Gebruik hiervoor de mail o.i.d.
Dat vind ik helemaal zielig.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
(...). Ze was heel eerlijk tegen me en liet weten dat het best lastig zou worden om twee honden te plaatsen, ook al hoeven ze niet per se samen te worden geplaatst.
Tsja, wij zetten heel veel opzij voor onze dieren. Niet meer dan normaal maar idd weet ik niet hoe dat als single zou moeten. Blijf er toch een beetje een wrang smaakje bij houden, ik bedoel als ik onverhoopt vrijgezel zou worden en een nieuwe vlam zou niks van mijn dieren moeten hebben...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:52 schreef erodome het volgende:
Verder, tja hollander, ik denk dat je wel in kan schatten hoe ik erover denk, maar wij hebben wel makkelijk praten in een situatie waar dat totaal niet aan de orde is, dan is het altijd makkelijk om te zeggen wat je zou doen.
Tsja als je zelf gek van dieren bent en een nieuwe vlam moet er niks van hebben..... Denk dat er weinig kans is dat dat later ook goed blijft gaan, ergens ga je je "maatje" toch missen.quote:Nu weet ik zeker dat ik een nieuwe liefde zou laten zakken voor mijn dieren, maar ik ben dan ook een beetje gek
Kop ik hem wel in.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:24 schreef Troeta het volgende:
Ik roep nog net niet dat je meer aan honden hebt als aan mannen, zo gefrustreerd ben k ook weer niet
Ik had een mail gestuurd aan ene Mari@nne, maar ik heb niets gehoord... Misschien kun jij me het mailadres toezenden dat ik zou moeten hebben?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:35 schreef hollander172 het volgende:
Kan zo een mailadres geven waarop ze zich aan kan melden.(hoef je je niet eens te registreren daar.
)
'Er niets van moeten hebben' is tuuk wel een beetje een ander verhaal dan zo allergisch zijn dat je er gewoon hartstikke ziek van wordt...quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:35 schreef hollander172 het volgende:
Tsja als je zelf gek van dieren bent en een nieuwe vlam moet er niks van hebben..... Denk dat er weinig kans is dat dat later ook goed blijft gaan, ergens ga je je "maatje" toch missen.
Wen hele domme vraag misschien maar?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 20:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
'Er niets van moeten hebben' is tuuk wel een beetje een ander verhaal dan zo allergisch zijn dat je er gewoon hartstikke ziek van wordt...
Maak ik lekker zelf wel uit.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:00 schreef RealZeus het volgende:
Dus kappen met dat zieken en als je het niet kunt laten open je er een lekker KLB topic over.
WAT?quote:
Dit is nep en anders zeer onprofessioneelquote:
Je snapt toch zelf het verschil wel?! Haar vriendje loopt misschien over een half jaar wel tegen een leukere dame aan. Exit Lupa. Zo werkt het met kinderen niet.quote:Op zondag 19 februari 2006 17:18 schreef Quickie_Butt het volgende:
Ik vraag mij overigens af hoe mensen hier gereageerd zouden hebben als Lupa kinderen zou hebben welke allergisch zouden zijn? Dan was het natuurlijk allemaal prima en goed geweest dat ze ze weg had gedaan zeker?
Nee. Medicijnenquote:Op zondag 19 februari 2006 17:18 schreef Quickie_Butt het volgende:
Ik vraag mij overigens af hoe mensen hier gereageerd zouden hebben als Lupa kinderen zou hebben welke allergisch zouden zijn? Dan was het natuurlijk allemaal prima en goed geweest dat ze ze weg had gedaan zeker?
Tuurlijk is het in principe logisch..en gaan mensen voor dieren...tja, in principe wel.quote:Op zondag 19 februari 2006 16:54 schreef Koewam het volgende:
[..]
En ik kan de hyposcrisie in dit topique niet uitstaan. Je houdt van een bepaald persoon (ik weet niet hoeveel heden6 en lupa van elkaar houden, maar gok wel veel), en je hebt veel voor die persoon over: het wegdoen van de honden waarvan je houdt.
Hoe cru het ook moge klinken in de oren van anderen, ik zou het ook doen als mijn partner en ik in dezelfde situatie zouden komen. Ik zou meer van een mens houden dan van een hond... maar da's persoonlijk natuurlijkJe zoekt een goed tehuis voor je honden die je jaren hebt verzorgd. Bepaalde lieden hier doen alsof het niet moeilijk is voor Lupa om haar honden weg te doen.
Waar heb je het naar toe gestuurd, want ik heb niets ontvangen op mijn gewone mailadres. Zal nog ff mijn hotmail checken.quote:Op zondag 19 februari 2006 14:41 schreef Mirage het volgende:
Lupa, ik mail je even... de foto's doen het hier trouwens niet.
Dit heeft niets met 'willen' te maken. Hij zoekt al zo ongever zijn hele leven naar een medicijn. Het gaat echt niet om een plekje hier en daar.quote:Op zondag 19 februari 2006 01:34 schreef suijkerbuijk het volgende:
Ik kan me dus niet voorstellen dan je nieuwe partner even niet laat testen voor een medicijn zodat jij je honden tock kan houden.
Als hij dat niet wilt doen voor jouw wegens welke reden dan ook.
Zal ik toch maar even nog een keer goed nadenken of hij wel geschikt voor jouw is
Als je zoiets zou zeggen bij honden van 9 jaar oud zou ik je gelijk geven. Deze honden zijn echter nog jong genoeg om herplaatst te worden. Ikzelf heb alleen een beetje moeite met het feit dat ze 'uit elkaar' zouden gaan. Maar dat kan ook mijn emotie zijn die spreekt.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:29 schreef lesley het volgende:
als het kon zou ik zeggen laat ze liever inslapen hebben ze een goed leven gehad, en hoeven ze niet aan een volstrekt nieuwe situatie te wennen en een emotionele schok te krijgen
True...lekker makkelijk om die beesten maar ff te dumpen...hoezo verantwoordelijk.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:16 schreef Shivo het volgende:
Ah, je hebt je substituut voor je honden gevonden dus doe je ze maar weg. Had dat ff bedacht voor je ze nam. Persoonlijk vind ik dat als je 1x beesten neemt, je daar ook maar voor moet zorgen.
quote:Op zondag 19 februari 2006 20:38 schreef wonko het volgende:
[..]
True...lekker makkelijk om die beesten maar ff te dumpen...hoezo verantwoordelijk.
Sorry, was bezig met het typen van bovenstaande bericht.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:48 schreef nikky het volgende:
Lupa weet zo ongeveer wel hoe mensen erover denken. Wmb stopte deze discussie dan ook hier.
Vanaf nu graag weer óntopic, lees: een goed huis vinden voor de hondjes.
Wat mij betreft niet eigenlijk, buiten het feit dat het misschien niet helemaal terecht is om zoveel kritiek op haar te hebben is het nooit verkeerd eens stil te staan bij het "wat als".quote:Op zondag 19 februari 2006 20:51 schreef Koewam het volgende:
Wat mij betreft wordt die hele discussie ook gewoon gewist
Discussie wordt niet verwijderd, hij gaat alleen niet verder in dit topic.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:35 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet eigenlijk, buiten het feit dat het misschien niet helemaal terecht is om zoveel kritiek op haar te hebben is het nooit verkeerd eens stil te staan bij het "wat als".
Een beetje geforceerd met de neuzen dezelfde kant opgeduwd worden zie ik niet zitten eigenlijk.
Dat is ook niet de bedoeling van een discussieforumquote:Op zondag 19 februari 2006 22:35 schreef hollander172 het volgende:
Een beetje geforceerd met de neuzen dezelfde kant opgeduwd worden zie ik niet zitten eigenlijk.
De vraag (het onderwerp dus) is nog steeds "heeft er iemand een plekje voor deze honden, of een andere aanvaarbare oplossing"quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een aantal weken geleden heb ik om verschillende redenen het besluit genomen om een nieuw thuis te gaan zoeken voor mijn twee honden Lurch en Doerak.
Twee wordt mij teveel als ik eerlijk moet zijnquote:Op maandag 20 februari 2006 16:55 schreef ymme het volgende:
sanger, klinkt goed als aanstaande misschien nieuwe eigenaar van 1 van de lieve hondjes. Of beide natuurlijk
Vandaar, laat me alleen niet de mond snoeren door een user met modpretenties.quote:Op maandag 20 februari 2006 00:59 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat is ook niet de bedoeling van een discussieforum
Lupa wist waar ze aan begon toen ze dit topic (en een topic is nog steeds het engelse woord voor onderwerp ) met deze zware lading opende.
Laat je hier wel weten, hoe of wat..quote:Op maandag 20 februari 2006 17:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Twee wordt mij teveel als ik eerlijk moet zijn
Er zijn nu mensen die eventueel interesse hebben in beide dieren. Dat geniet uiteraard mijn voorkeur, dus als je het goed vindt, wacht ik dat even af. Doerak is gewend aan katten. Ze vindt alle soorten spelletjes leuk; stoeien, stokken, ballen, maakt niet uit. Een andere hond zou heel goed kunnen gaan, maar het moet dan echt klikken. Lurch en Doerak stoeien veel met elkaar.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:21 schreef sanger het volgende:
Hoi Lupa,
Vraagje: is ook Doerak gewend aan (een) kat(ten)? En ook aan andere honden dan alleen Lurch? Ik bedoel eigenlijk of hij sociaal is, als hij gewend is aan de andere hond? Ik vind het namelijk wel een leuk beestje zo op de fotoen durf te wedden dat als mijn vriendin hem ziet ze verkocht is. Kun je ook nog wat meer vertellen over hem? Wat bedoel je met speels? Spelen met andere honden, een bal, stok etc.??
En kun je ook wat meer vertellen over het (gecombineerde?) ras? Ik ken het namelijk niet zo. Wat is bv. de verwachtte leeftijd etc.
Tofquote:Op maandag 20 februari 2006 17:53 schreef hollander172 het volgende:
Overigens zet ik me ook in voor LS (je zal het niet geloven Bluezz) maar als het goed is is er nu direct contact tussen LS en de mensen van het HF die haar kunnen helpen.![]()
Dat zou wel heel erg fijn zijn zeg!! Via welke weg is er interesse?quote:Op maandag 20 februari 2006 18:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Er zijn nu mensen die eventueel interesse hebben in beide dieren
Via dit topic. Gaat wel om 'eventueel', 'misschien', dus even afwachten.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:23 schreef Bluezz het volgende:
Dat zou wel heel erg fijn zijn zeg!! Via welke weg is er interesse?
Ik begrijp dat je liever beide honden tegelijk aan dezelfde persoon wegdoet. Mocht dat nou niiks worden dan ben in nog steeds geinterreseerd.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er zijn nu mensen die eventueel interesse hebben in beide dieren. Dat geniet uiteraard mijn voorkeur, dus als je het goed vindt, wacht ik dat even af. Doerak is gewend aan katten. Ze vindt alle soorten spelletjes leuk; stoeien, stokken, ballen, maakt niet uit. Een andere hond zou heel goed kunnen gaan, maar het moet dan echt klikken. Lurch en Doerak stoeien veel met elkaar.
Zowel de stabij als de wetterhoun zijn Friese hondenrassen. Het zijn jachthondjes en de kruisingen ('boerderijhondjes') staan erom bekend dat ze erg oud kunnen worden.
Is goed, ik houd je op de hoogte.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:51 schreef sanger het volgende:
Ik begrijp dat je liever beide honden tegelijk aan dezelfde persoon wegdoet. Mocht dat nou niiks worden dan ben in nog steeds geinterreseerd.
Dat snap ik. Maar jij kijkt (figuurlijk) die mensen dan boos aan.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat jij zegt is ook nog niet gezegd natuurlijk.Ik zie het nut niet helemaal van nog een keer hetzelfde posten als vijftig mensen je al voor waren, of dacht je dat ik het punt nog niet snapte? Bluezz heeft ook nog maar drie keer gemeld dat het hele ethische verhaal offtopic is.
Kijk zulke reacties zijn hier al genoeg geweest...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:54 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
dit vind ik echt fucking erg. Neem dan geen honden als je ze toch zo weer weg doet
Misschien bezwijk ik ook wel onder de charmes (lees druk) van mijn vriendin, die ziet ze ook allebei wel zitten.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Is goed, ik houd je op de hoogte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |