Dat vind ik helemaal zielig.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
(...). Ze was heel eerlijk tegen me en liet weten dat het best lastig zou worden om twee honden te plaatsen, ook al hoeven ze niet per se samen te worden geplaatst.
Tsja, wij zetten heel veel opzij voor onze dieren. Niet meer dan normaal maar idd weet ik niet hoe dat als single zou moeten. Blijf er toch een beetje een wrang smaakje bij houden, ik bedoel als ik onverhoopt vrijgezel zou worden en een nieuwe vlam zou niks van mijn dieren moeten hebben...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:52 schreef erodome het volgende:
Verder, tja hollander, ik denk dat je wel in kan schatten hoe ik erover denk, maar wij hebben wel makkelijk praten in een situatie waar dat totaal niet aan de orde is, dan is het altijd makkelijk om te zeggen wat je zou doen.
Tsja als je zelf gek van dieren bent en een nieuwe vlam moet er niks van hebben..... Denk dat er weinig kans is dat dat later ook goed blijft gaan, ergens ga je je "maatje" toch missen.quote:Nu weet ik zeker dat ik een nieuwe liefde zou laten zakken voor mijn dieren, maar ik ben dan ook een beetje gek
Kop ik hem wel in.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:24 schreef Troeta het volgende:
Ik roep nog net niet dat je meer aan honden hebt als aan mannen, zo gefrustreerd ben k ook weer niet
Ik had een mail gestuurd aan ene Mari@nne, maar ik heb niets gehoord... Misschien kun jij me het mailadres toezenden dat ik zou moeten hebben?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:35 schreef hollander172 het volgende:
Kan zo een mailadres geven waarop ze zich aan kan melden.(hoef je je niet eens te registreren daar.
)
'Er niets van moeten hebben' is tuuk wel een beetje een ander verhaal dan zo allergisch zijn dat je er gewoon hartstikke ziek van wordt...quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:35 schreef hollander172 het volgende:
Tsja als je zelf gek van dieren bent en een nieuwe vlam moet er niks van hebben..... Denk dat er weinig kans is dat dat later ook goed blijft gaan, ergens ga je je "maatje" toch missen.
Wen hele domme vraag misschien maar?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 20:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
'Er niets van moeten hebben' is tuuk wel een beetje een ander verhaal dan zo allergisch zijn dat je er gewoon hartstikke ziek van wordt...
Maak ik lekker zelf wel uit.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:00 schreef RealZeus het volgende:
Dus kappen met dat zieken en als je het niet kunt laten open je er een lekker KLB topic over.
WAT?quote:
Dit is nep en anders zeer onprofessioneelquote:
Je snapt toch zelf het verschil wel?! Haar vriendje loopt misschien over een half jaar wel tegen een leukere dame aan. Exit Lupa. Zo werkt het met kinderen niet.quote:Op zondag 19 februari 2006 17:18 schreef Quickie_Butt het volgende:
Ik vraag mij overigens af hoe mensen hier gereageerd zouden hebben als Lupa kinderen zou hebben welke allergisch zouden zijn? Dan was het natuurlijk allemaal prima en goed geweest dat ze ze weg had gedaan zeker?
Nee. Medicijnenquote:Op zondag 19 februari 2006 17:18 schreef Quickie_Butt het volgende:
Ik vraag mij overigens af hoe mensen hier gereageerd zouden hebben als Lupa kinderen zou hebben welke allergisch zouden zijn? Dan was het natuurlijk allemaal prima en goed geweest dat ze ze weg had gedaan zeker?
Tuurlijk is het in principe logisch..en gaan mensen voor dieren...tja, in principe wel.quote:Op zondag 19 februari 2006 16:54 schreef Koewam het volgende:
[..]
En ik kan de hyposcrisie in dit topique niet uitstaan. Je houdt van een bepaald persoon (ik weet niet hoeveel heden6 en lupa van elkaar houden, maar gok wel veel), en je hebt veel voor die persoon over: het wegdoen van de honden waarvan je houdt.
Hoe cru het ook moge klinken in de oren van anderen, ik zou het ook doen als mijn partner en ik in dezelfde situatie zouden komen. Ik zou meer van een mens houden dan van een hond... maar da's persoonlijk natuurlijkJe zoekt een goed tehuis voor je honden die je jaren hebt verzorgd. Bepaalde lieden hier doen alsof het niet moeilijk is voor Lupa om haar honden weg te doen.
Waar heb je het naar toe gestuurd, want ik heb niets ontvangen op mijn gewone mailadres. Zal nog ff mijn hotmail checken.quote:Op zondag 19 februari 2006 14:41 schreef Mirage het volgende:
Lupa, ik mail je even... de foto's doen het hier trouwens niet.
Dit heeft niets met 'willen' te maken. Hij zoekt al zo ongever zijn hele leven naar een medicijn. Het gaat echt niet om een plekje hier en daar.quote:Op zondag 19 februari 2006 01:34 schreef suijkerbuijk het volgende:
Ik kan me dus niet voorstellen dan je nieuwe partner even niet laat testen voor een medicijn zodat jij je honden tock kan houden.
Als hij dat niet wilt doen voor jouw wegens welke reden dan ook.
Zal ik toch maar even nog een keer goed nadenken of hij wel geschikt voor jouw is
Als je zoiets zou zeggen bij honden van 9 jaar oud zou ik je gelijk geven. Deze honden zijn echter nog jong genoeg om herplaatst te worden. Ikzelf heb alleen een beetje moeite met het feit dat ze 'uit elkaar' zouden gaan. Maar dat kan ook mijn emotie zijn die spreekt.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:29 schreef lesley het volgende:
als het kon zou ik zeggen laat ze liever inslapen hebben ze een goed leven gehad, en hoeven ze niet aan een volstrekt nieuwe situatie te wennen en een emotionele schok te krijgen
True...lekker makkelijk om die beesten maar ff te dumpen...hoezo verantwoordelijk.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:16 schreef Shivo het volgende:
Ah, je hebt je substituut voor je honden gevonden dus doe je ze maar weg. Had dat ff bedacht voor je ze nam. Persoonlijk vind ik dat als je 1x beesten neemt, je daar ook maar voor moet zorgen.
quote:Op zondag 19 februari 2006 20:38 schreef wonko het volgende:
[..]
True...lekker makkelijk om die beesten maar ff te dumpen...hoezo verantwoordelijk.
Sorry, was bezig met het typen van bovenstaande bericht.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:48 schreef nikky het volgende:
Lupa weet zo ongeveer wel hoe mensen erover denken. Wmb stopte deze discussie dan ook hier.
Vanaf nu graag weer óntopic, lees: een goed huis vinden voor de hondjes.
Wat mij betreft niet eigenlijk, buiten het feit dat het misschien niet helemaal terecht is om zoveel kritiek op haar te hebben is het nooit verkeerd eens stil te staan bij het "wat als".quote:Op zondag 19 februari 2006 20:51 schreef Koewam het volgende:
Wat mij betreft wordt die hele discussie ook gewoon gewist
Discussie wordt niet verwijderd, hij gaat alleen niet verder in dit topic.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:35 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet eigenlijk, buiten het feit dat het misschien niet helemaal terecht is om zoveel kritiek op haar te hebben is het nooit verkeerd eens stil te staan bij het "wat als".
Een beetje geforceerd met de neuzen dezelfde kant opgeduwd worden zie ik niet zitten eigenlijk.
Dat is ook niet de bedoeling van een discussieforumquote:Op zondag 19 februari 2006 22:35 schreef hollander172 het volgende:
Een beetje geforceerd met de neuzen dezelfde kant opgeduwd worden zie ik niet zitten eigenlijk.
De vraag (het onderwerp dus) is nog steeds "heeft er iemand een plekje voor deze honden, of een andere aanvaarbare oplossing"quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een aantal weken geleden heb ik om verschillende redenen het besluit genomen om een nieuw thuis te gaan zoeken voor mijn twee honden Lurch en Doerak.
Twee wordt mij teveel als ik eerlijk moet zijnquote:Op maandag 20 februari 2006 16:55 schreef ymme het volgende:
sanger, klinkt goed als aanstaande misschien nieuwe eigenaar van 1 van de lieve hondjes. Of beide natuurlijk
Vandaar, laat me alleen niet de mond snoeren door een user met modpretenties.quote:Op maandag 20 februari 2006 00:59 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat is ook niet de bedoeling van een discussieforum
Lupa wist waar ze aan begon toen ze dit topic (en een topic is nog steeds het engelse woord voor onderwerp ) met deze zware lading opende.
Laat je hier wel weten, hoe of wat..quote:Op maandag 20 februari 2006 17:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Twee wordt mij teveel als ik eerlijk moet zijn
Er zijn nu mensen die eventueel interesse hebben in beide dieren. Dat geniet uiteraard mijn voorkeur, dus als je het goed vindt, wacht ik dat even af. Doerak is gewend aan katten. Ze vindt alle soorten spelletjes leuk; stoeien, stokken, ballen, maakt niet uit. Een andere hond zou heel goed kunnen gaan, maar het moet dan echt klikken. Lurch en Doerak stoeien veel met elkaar.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:21 schreef sanger het volgende:
Hoi Lupa,
Vraagje: is ook Doerak gewend aan (een) kat(ten)? En ook aan andere honden dan alleen Lurch? Ik bedoel eigenlijk of hij sociaal is, als hij gewend is aan de andere hond? Ik vind het namelijk wel een leuk beestje zo op de fotoen durf te wedden dat als mijn vriendin hem ziet ze verkocht is. Kun je ook nog wat meer vertellen over hem? Wat bedoel je met speels? Spelen met andere honden, een bal, stok etc.??
En kun je ook wat meer vertellen over het (gecombineerde?) ras? Ik ken het namelijk niet zo. Wat is bv. de verwachtte leeftijd etc.
Tofquote:Op maandag 20 februari 2006 17:53 schreef hollander172 het volgende:
Overigens zet ik me ook in voor LS (je zal het niet geloven Bluezz) maar als het goed is is er nu direct contact tussen LS en de mensen van het HF die haar kunnen helpen.![]()
Dat zou wel heel erg fijn zijn zeg!! Via welke weg is er interesse?quote:Op maandag 20 februari 2006 18:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Er zijn nu mensen die eventueel interesse hebben in beide dieren
Via dit topic. Gaat wel om 'eventueel', 'misschien', dus even afwachten.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:23 schreef Bluezz het volgende:
Dat zou wel heel erg fijn zijn zeg!! Via welke weg is er interesse?
Ik begrijp dat je liever beide honden tegelijk aan dezelfde persoon wegdoet. Mocht dat nou niiks worden dan ben in nog steeds geinterreseerd.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er zijn nu mensen die eventueel interesse hebben in beide dieren. Dat geniet uiteraard mijn voorkeur, dus als je het goed vindt, wacht ik dat even af. Doerak is gewend aan katten. Ze vindt alle soorten spelletjes leuk; stoeien, stokken, ballen, maakt niet uit. Een andere hond zou heel goed kunnen gaan, maar het moet dan echt klikken. Lurch en Doerak stoeien veel met elkaar.
Zowel de stabij als de wetterhoun zijn Friese hondenrassen. Het zijn jachthondjes en de kruisingen ('boerderijhondjes') staan erom bekend dat ze erg oud kunnen worden.
Is goed, ik houd je op de hoogte.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:51 schreef sanger het volgende:
Ik begrijp dat je liever beide honden tegelijk aan dezelfde persoon wegdoet. Mocht dat nou niiks worden dan ben in nog steeds geinterreseerd.
Dat snap ik. Maar jij kijkt (figuurlijk) die mensen dan boos aan.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat jij zegt is ook nog niet gezegd natuurlijk.Ik zie het nut niet helemaal van nog een keer hetzelfde posten als vijftig mensen je al voor waren, of dacht je dat ik het punt nog niet snapte? Bluezz heeft ook nog maar drie keer gemeld dat het hele ethische verhaal offtopic is.
Kijk zulke reacties zijn hier al genoeg geweest...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:54 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
dit vind ik echt fucking erg. Neem dan geen honden als je ze toch zo weer weg doet
Misschien bezwijk ik ook wel onder de charmes (lees druk) van mijn vriendin, die ziet ze ook allebei wel zitten.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Is goed, ik houd je op de hoogte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |