Ik zou eerlijk gezegd die hele shows van Youp van 't Hek niet hoeven te horen, als er geen stukje melancholieke muziek met een sterke tekst tussen zat.
Dat volksvermaak is allemaal leuk en aardig, maar een paar weldoordachte emotionele versen zijn wel erg welkom, om het emotionele niveau een beetje hoog te houden...
Tenzij het een flauwe gimmick is, zoals bij Herman Finkers. Dan mag het van mij wel achterwege gelaten worden.
quote:Harry Jekkers. Ook mooi
Op donderdag 06 december 2001 03:38 schreef HighLander het volgende:
JE wil toch niet beweren dat jij "de man in de wolken" geen mooi lied vind?
En natuurlijk Nostradamus
-edit- verwijderd was beetje te lang
quote:Voor een paar van die liedjes, zie:
Op donderdag 29 november 2001 11:56 schreef Nimue het volgende:
Bij Ernst van der Pasch (jong, nieuw) zijn de liedjes ook erg mooi en ook grappig en passen erg goed in zijn show.
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Beatrice op 06-12-2001 18:27]
quote:Heb eens een docu gezien over Wim S.
Op zondag 24 maart 2002 13:30 schreef Meril het volgende:
Tja, blame en flame Wim Sonneveld...
quote:Ik vind dat Dolf Jansen wel mooie teksten kan schrijven hoor, alleen Lebbis moet niet zingen gewoon
Op zondag 24 maart 2002 13:24 schreef SunChaser het volgende:
Bij Lebbis en jansen gister ook weer, die verplichte liedjes op piano
quote:'De oorlog meegemaakt' (een noncabaretliedje trouwens) vond ik ook wel mooi ja.
Op zondag 24 maart 2002 13:41 schreef Premo het volgende:[..]
Ik vind dat Dolf Jansen wel mooie teksten kan schrijven hoor,
-------------------------------------------------
Weet je al welke?
Maar je kunt niet alle cabaretshows over één kam scheren... Je hebt cabaret en je hebt cabaret. Snappez-vous?
quote:eehhmm.....
Op zondag 24 maart 2002 18:34 schreef Meril het volgende:
Juist. En A&dM is geen cabaret.
quote:en daarom geen cabaret???????
Op zondag 24 maart 2002 19:13 schreef Meril het volgende:
Zal ik uitleggen. Normaal gesproken zijn de liedjes vervelende intermezzo's tussen de teksten. Bij Acda & de Munnik zijn de gesproken teksten vervelende intermezzo's tussen de liedjes.
quote:hmm ben het er niet altijd mee eens
Op woensdag 28 november 2001 12:08 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind het vreselijk. Zit je net lekker in een programma meent Youp van het Hek weer een depressief liedje te moeten zingen. Meestal neem ik een show op en spoel ik de liedjes door. Urbanes en Harrie Jekkers hebben er ook al een handje van. Iedereen eigenlijk. Zonder Piano met quasi mooi bedoelde teksten schijnt niemand een voorstelling te kunnen maken.
Carnavals medley
Beatles medley
Liedje voor mijn exvriendin
Erg mooi.
En mensen moeten niet gaan zeiken over de liedjes van Harrie Jekkers. Dat ligt bij mij erg gevoelig!
quote:Jawel
Op dinsdag 10 december 2002 13:33 schreef swentibold het volgende:
mensen kennen jullie NUHR ( niet uit het raam) niet ?!?! die hebben echt leuke cds met liedjes uit hun theatershows, mooie, leuke en grappige gewoon alles voor de mensen waarbij niet meteen een lampje gaat branden. nuhr zijn viggo waas, peter heerschop en joep van deudekom hebben een jaar gelden in kopspijkers gezeten en meegedaan met one day fly helpt dat...www.nuhr.net
Hier is dan een liedje... tis nog niet helemaal klaaaar...
Geniaal
Lebbis en Jansen hebben ook shows ala A&dM. Zoals Beuken op de Buhne. Daar hou ik niet van.
Wel vind ik het dat bepaalde muziek bij bepaalde personen past. Finkers, Teeuwen en Visscher flink wat humor in de muziek en Youp het emotionele. Vind het wel passen.
En dat muziek noodzakelijk is om een goeie cabaretvoorstelling neer te zetten is bullshit. Kijk naar Theo Maassen. Zingt nooit. Nou 1x dan. Levert toch goed werk af.
Al zijn nummer heeft ie samen met Koos Meinderts geschreven , waarmee hij ook nummers schreef voor 't klein orkest (die ik ook wel sweet vind).
quote:Tineke Schouten en grappig?
Op woensdag 28 november 2001 12:16 schreef Marble het volgende:
Verschrikkelijk die depri liedjes. Alleen als ze grappig zijn zoals Tineke Schouten weleens doet zijn ze leuk. Maar Tineke Schouten heeft ook depri liedjes, die zuigen ook
quote:Ja, als je er voor in de stemming bent wel
Op donderdag 7 augustus 2003 21:18 schreef Metal_Mart het volgende:[..]
Tineke Schouten en grappig?
Mike Bodde is trouwens en niet grappig en speelt 90% liedjes.
Lenette van Dongen bijvoorbeeld is heel goed in liedjes! ![]()
En Sara Kroos!!!!!!! was ik helemaal vergeten.
[Dit bericht is gewijzigd door Willow18 op 23-11-2003 23:49]
Wel:
Mike Bodde
Veldhuis en Kemper
Lenette van Dongen
Youp vh hek
Acda en de Munnink
Sara Kroos
Niet:
Hans teeuwen
Herman Finkers
quote:Grappig dat je dat zegt, Urbanus is ooit begonnen als zanger, maar zijn inleidende teksten hadden meer succes. Veel van z'n shows hebben dan ook de volgende opbouw: Het volgende liedje..... -> gevolgd door een heel verhaal.
Op woensdag 28 november 2001 12:08 schreef SunChaser het volgende:
Urbanus
Maar ik ben het wel met je eens dat het heel vaak niet het leukste is van een cabaretvoorstelling
Met name Youp zingt volgens mij vooral liedjes 'omdat het zo hoort'.
Liedjes van Bert Visscher zijn meestal ook ROFL!
ik snap trouwens niet dat mensen iets niet cabaret waardig noemen als ze het toevallig niet grappig vinden.
maar goed,
bij acda en de munnik vind ik het dus wel goed, het versterkt de teksten.
HALELUJAAAAAAAA!! Wat een kutnummers zijn dat zeg, en Acda en de Munnick ben ik ook zwaar beu...jij bent de verf op mijn deur, wees niet bang ik loop zzzomzzz we maar dat komt omdat ik zzzzon leuke vrije jonge ben uit amzzzzzterdam.quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:11 schreef SunChaser het volgende:
Veldhuis en Kemper, ik ken hun grappen niet maar hun liedjes (die uit het caberet komen) zijn walgelijk.
Ik wist niet dat Veldhuis en Camper caberetiers waren, ze zaten toch in de reclame?quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:11 schreef SunChaser het volgende:
Veldhuis en Kemper, ik ken hun grappen niet maar hun liedjes (die uit het caberet komen) zijn walgelijk.
Het moet niet gekker worden, inderdaadquote:
quote:Kees Torn heeft mooie liedjes (en gedichtjes).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |