Maar de liedjes van Brigitte Kaandorp zijn vaak weer erg mooi.
De grappig bedoelde liedjes zijn nog wel leuk soms. Zoals iets Braken in een Doos van Hans Teeuwen.
Het enige mooie cabaretliedje is Geen Kind Meer van Karin Bloemen.
quote:
Geen kind meer - Karin Bloemen
Je leeft je eigen leven wat zij er ook van vindt
Je bent al lang geen kind meer al blijf je ook haar kind
Je wilt 'r over praten, maar niet op haar manier
Je zult haar best verdriet doen maar niet voor je plezier
Wat moet je nog met haar en met haar ouderlijk gezag
En dan opeens dan is 'ie er, die dagDe dag waarop je moeder sterft, dat jij wordt losgelaten
En al haar eigenschappen erft, die jij zo in haar haatte
De scherpe tong, de bokkepruik, de zure schooljuffrouw
Die zullen ze dan binnenkort herkennen gaan in jou
En hopelijk ook de andere kant, de aardige, de zachte
Maar of je die hebt meegeeft valt nog maar af te wachten
De dag waarna de rest een kwestie wordt van tijd en pijn
De dag waarna je nooit meer kind zult zijnWat al die jaren fout ging komt dan niet meer terecht
En wat je nog wou zeggen blijft eeuwig ongezegd
De machteloze frasen van je genegenheid
En dat 't niet haar schuld was en ook dat 't je spijt
De dingen die je lang niet zeggen kon en zeggen wou
En dan zo graag nog 1 keer zeggen zouDe dag waarop je moeder sterft, de dag die al je dagen
Van dan af aan wat grijzer verft, al hou je niks te klagen
Je hebt je goeie vrienden nog, die staan je ook dichtbij
En als je soms een minnaar zoekt dan staan ze in de rij
Maar niemand zal meer weten hoe je met je pop kon spelen
En niemand zal nog ooit je vroegste vroeger met je delen
De dag waarna je nooit meer kwetsbaar wezen kan en klein
De dag waarna je nooit meer kind zult zijn
quote:Ja, maar dat is een liedjesprogramma met cabaret erin.
Op woensdag 28 november 2001 12:13 schreef Kletser het volgende:
Acda en de Munnik maken ook best mooie liedjes..
er zijn uiteraard mooie liedjes die het cabareteske overleven. Het Dorp bijvoorbeeld of enkele nummers van Toon Hermans.
quote:Hans Teeuwen heeft in zijn show Trui een schitterend nummer geschreven. Hij bewijst niet alleen een zeer goed pianospeler te zijn, maar de tekst is ook zeer goed. Even zoeken....
Op woensdag 28 november 2001 12:17 schreef SunChaser het volgende:
...
De grappig bedoelde liedjes zijn nog wel leuk soms. Zoals iets Braken in een Doos van Hans Teeuwen.
...
Hmmzz.. kan de tekst niet vinden, maar het gaat over iemand die zijn vriendin adviseert om een ander te zoeken: hij maakt haar leven alleen maar zwaarder 'omdat hij op haar leunt'. Echt schitterend gedaan.
quote:Idd, bij een gemiddelde cabaretprogramma kan iedereen slechts twee akoorden spelen en daar komen dan zogenaamd diepzinnige teksten op.
Op woensdag 28 november 2001 12:26 schreef Catootje het volgende:
twee accoorden op de piano...
Ik vond die wensput ook erg vervelend, ja 1x was leuk, maar verder...
Wat ik wel goed vind aan De Jonge is dat hij zijn one-man shows en de liedjesprogramma's gescheiden houdt. (toch?) niet dat ik er heen ga want De Jonge vind ik zowiezo niks.
quote:Is niet waar hoor. Ik wist trouwens niet dat hij wel eens naar een theatervoorstelling van Acda & de Munnik bent geweest?
Op woensdag 28 november 2001 12:24 schreef SunChaser het volgende:
Hmm, de show drijft op de liedjes.
Ik vind het irritant als ik het gevoel krijg dat er gezongen moet worden omdat er zo nodig ook liedjes in het programma moeten zitten. Meestal door mensen die eigenlijk niet kunnen zingen. Doe het dan niet!
Maar soms zitten er mooie tussen. Bij Acda & de Munnik voegt het toe aan het programma (ik ben dus wel geweest!) en Wim Sonneveld was er ook goed in. Youp moet het niet doen, al vind ik Flappie wel leuk, maar ik weet niet eens of dat uit een theaterprogramma is.
quote:Wim Sonneveld hield het meest van zingen. Het is ook bekend dat hij het publiek verachtte dat alleen voor zijn sketches naar het theater kwam.
Op woensdag 28 november 2001 12:37 schreef Jane het volgende:Wim Sonneveld was er ook goed in.
Bij Toon Hermans hebben de liedjes iets natuurlijks vind ik. Pijpestelen vind ik dan ook een erg mooi nummer.
Nee, ben niet naar A&dM geweest, maar ben wel benieuwd naar de show. Hoeveel liedjes doen ze in een programma?
E.H.B.,
O, E.H.B
O, daarvoor doe ik een moord
Finkers
quote:Oh God, weet ik niet meer precies. Een stuk of 6 (gokje)? Ben alleen naar de één na laatste show geweest. De liedjes (die ik op dat moment al allemaal kende) pasten er in ieder geval goed in en sommigen kregen nadat in het programma gezien had meer betekenis.
Op woensdag 28 november 2001 12:58 schreef SunChaser het volgende:
Nee, ben niet naar A&dM geweest, maar ben wel benieuwd naar de show. Hoeveel liedjes doen ze in een programma?
Maar mensen als van't Hek, Jekkers etc hoeven voor mij absoluut niet te gaan zingen in een show (van't Hek kijk ik overigens toch nooit dus hij doet maar).
Hier een (niet denderend) voorbeeld.
[Dit bericht is gewijzigd door k_man op 28-11-2001 15:02]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |