abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 28 november 2001 @ 12:08:08 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2314999
Ik vind het vreselijk. Zit je net lekker in een programma meent Youp van het Hek weer een depressief liedje te moeten zingen. Meestal neem ik een show op en spoel ik de liedjes door. Urbanes en Harrie Jekkers hebben er ook al een handje van. Iedereen eigenlijk. Zonder Piano met quasi mooi bedoelde teksten schijnt niemand een voorstelling te kunnen maken.
pi_2315015
Nah ik vind alleen de erg korte nummers goed mja hoe vaak ga ik ook kijken {:D 1x per 20 jaar?)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 28 november 2001 @ 12:13:09 #3
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_2315052
zitten toch soms wel leuke tussen hoor. Bij herman Finkers bijvoorbeeld. vooral het rap nummer van zn broer uit "het meisje van de slijterij" Ook de vliegende panters maken erg goede liedjes.!!!!! zij zijn dr echt super in, laatste voorbeeld is dat liedje over de supermarktchicks.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_2315057
Acda en de Munnik maken ook best mooie liedjes..
Red een boom, eet een bever.
pi_2315071
Enorm storend,en vooral bij Youp van 't Hek. ( )

Maar de liedjes van Brigitte Kaandorp zijn vaak weer erg mooi.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 28 november 2001 @ 12:16:02 #6
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2315080
Verschrikkelijk die depri liedjes. Alleen als ze grappig zijn zoals Tineke Schouten weleens doet zijn ze leuk. Maar Tineke Schouten heeft ook depri liedjes, die zuigen ook
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  Redactie Frontpage woensdag 28 november 2001 @ 12:17:20 #7
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2315092
Ik zie er wel een stuk of 8 per jaar op TV. Ik krijg echt uitslag als ik Jeroen van Merwijk hoor tokkelen op zijn gitaar.

De grappig bedoelde liedjes zijn nog wel leuk soms. Zoals iets Braken in een Doos van Hans Teeuwen.

Het enige mooie cabaretliedje is Geen Kind Meer van Karin Bloemen.

quote:
Geen kind meer - Karin Bloemen
Je leeft je eigen leven wat zij er ook van vindt
Je bent al lang geen kind meer al blijf je ook haar kind
Je wilt 'r over praten, maar niet op haar manier
Je zult haar best verdriet doen maar niet voor je plezier
Wat moet je nog met haar en met haar ouderlijk gezag
En dan opeens dan is 'ie er, die dag

De dag waarop je moeder sterft, dat jij wordt losgelaten
En al haar eigenschappen erft, die jij zo in haar haatte
De scherpe tong, de bokkepruik, de zure schooljuffrouw
Die zullen ze dan binnenkort herkennen gaan in jou
En hopelijk ook de andere kant, de aardige, de zachte
Maar of je die hebt meegeeft valt nog maar af te wachten
De dag waarna de rest een kwestie wordt van tijd en pijn
De dag waarna je nooit meer kind zult zijn

Wat al die jaren fout ging komt dan niet meer terecht
En wat je nog wou zeggen blijft eeuwig ongezegd
De machteloze frasen van je genegenheid
En dat 't niet haar schuld was en ook dat 't je spijt
De dingen die je lang niet zeggen kon en zeggen wou
En dan zo graag nog 1 keer zeggen zou

De dag waarop je moeder sterft, de dag die al je dagen
Van dan af aan wat grijzer verft, al hou je niks te klagen
Je hebt je goeie vrienden nog, die staan je ook dichtbij
En als je soms een minnaar zoekt dan staan ze in de rij
Maar niemand zal meer weten hoe je met je pop kon spelen
En niemand zal nog ooit je vroegste vroeger met je delen
De dag waarna je nooit meer kwetsbaar wezen kan en klein
De dag waarna je nooit meer kind zult zijn

Redactie Frontpage woensdag 28 november 2001 @ 12:18:03 #8
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2315098
quote:
Op woensdag 28 november 2001 12:13 schreef Kletser het volgende:
Acda en de Munnik maken ook best mooie liedjes..
Ja, maar dat is een liedjesprogramma met cabaret erin.
pi_2315146
Acda en de Munnik is toch echt Cabaret hoor, dat de liedjes nou zo goed zijn dat het hits worden, daar kunnen zij ook niets aan doen..
Red een boom, eet een bever.
  Redactie Frontpage woensdag 28 november 2001 @ 12:24:49 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2315168
Hmm, de show drijft op de liedjes. Als je naar t Hek of Finkers gaat weet je dat er voornamelijk gepraat wordt.

er zijn uiteraard mooie liedjes die het cabareteske overleven. Het Dorp bijvoorbeeld of enkele nummers van Toon Hermans.

pi_2315188
Jaaa, irri! Lebbis en Jansen, en dan een slechte gitaar, of twee accoorden op de piano...idd, zijn Acda en de Munnick uitzonderingen, maar: is weer geen échte'cabaret!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_2315210
quote:
Op woensdag 28 november 2001 12:17 schreef SunChaser het volgende:
...
De grappig bedoelde liedjes zijn nog wel leuk soms. Zoals iets Braken in een Doos van Hans Teeuwen.
...
Hans Teeuwen heeft in zijn show Trui een schitterend nummer geschreven. Hij bewijst niet alleen een zeer goed pianospeler te zijn, maar de tekst is ook zeer goed. Even zoeken....

Hmmzz.. kan de tekst niet vinden, maar het gaat over iemand die zijn vriendin adviseert om een ander te zoeken: hij maakt haar leven alleen maar zwaarder 'omdat hij op haar leunt'. Echt schitterend gedaan.

Redactie Frontpage woensdag 28 november 2001 @ 12:37:11 #13
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2315335
quote:
Op woensdag 28 november 2001 12:26 schreef Catootje het volgende:
twee accoorden op de piano...
Idd, bij een gemiddelde cabaretprogramma kan iedereen slechts twee akoorden spelen en daar komen dan zogenaamd diepzinnige teksten op.

Ik vond die wensput ook erg vervelend, ja 1x was leuk, maar verder...

Wat ik wel goed vind aan De Jonge is dat hij zijn one-man shows en de liedjesprogramma's gescheiden houdt. (toch?) niet dat ik er heen ga want De Jonge vind ik zowiezo niks.

woensdag 28 november 2001 @ 12:37:19 #14
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_2315337
quote:
Op woensdag 28 november 2001 12:24 schreef SunChaser het volgende:
Hmm, de show drijft op de liedjes.
Is niet waar hoor. Ik wist trouwens niet dat hij wel eens naar een theatervoorstelling van Acda & de Munnik bent geweest?

Ik vind het irritant als ik het gevoel krijg dat er gezongen moet worden omdat er zo nodig ook liedjes in het programma moeten zitten. Meestal door mensen die eigenlijk niet kunnen zingen. Doe het dan niet!

Maar soms zitten er mooie tussen. Bij Acda & de Munnik voegt het toe aan het programma (ik ben dus wel geweest!) en Wim Sonneveld was er ook goed in. Youp moet het niet doen, al vind ik Flappie wel leuk, maar ik weet niet eens of dat uit een theaterprogramma is.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 28 november 2001 @ 12:47:18 #15
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_2315461
Ik vind persoonlijk de meeste liedjes van Youp erg mooi.
De wetenschap is er nog steeds niet uit waarom de best gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden!
  woensdag 28 november 2001 @ 12:48:36 #16
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_2315479
Ik vind dat het bij Youp juist wel kan. Hij heeft meestal/ altijd wel een beetje emotionele stukken in zijn show, en als er dan zo'n liedje voorbij komt....dat past wel. Bijv. Niemand weet hoe laat het is. Ik vind ook dat je een show van Hans Teeuwen of Harrie Jekkers niet kan vergelijken met Youp...zij zijn veel meliger en daardoor worden de liedje ook anders maar niet minder sterk hoor. Het moet je liggen denk ik
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  woensdag 28 november 2001 @ 12:53:41 #17
18757 Key
Schizophrenic
pi_2315542
Leuke nummers van Hans Teeuwen:
Au pappa Au, Snoopy, Kabouters, Carnavals medley, Beatles medley
En verdriet: Ik zou wel willen zingen over mijn verdriet
maar het valt allemaal wel mee dus dat doe ik maar niet
Power of a weird mind!
  Redactie Frontpage woensdag 28 november 2001 @ 12:58:52 #18
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2315617
quote:
Op woensdag 28 november 2001 12:37 schreef Jane het volgende:

Wim Sonneveld was er ook goed in.

Wim Sonneveld hield het meest van zingen. Het is ook bekend dat hij het publiek verachtte dat alleen voor zijn sketches naar het theater kwam.

Bij Toon Hermans hebben de liedjes iets natuurlijks vind ik. Pijpestelen vind ik dan ook een erg mooi nummer.

Nee, ben niet naar A&dM geweest, maar ben wel benieuwd naar de show. Hoeveel liedjes doen ze in een programma?

pi_2315671
Ik zit ook nooit echt te wachten op die serieuze liedjes....

E.H.B.,

O, E.H.B

O, daarvoor doe ik een moord

Finkers

woensdag 28 november 2001 @ 13:05:39 #20
1986 Jane
pi_2315702
quote:
Op woensdag 28 november 2001 12:58 schreef SunChaser het volgende:
Nee, ben niet naar A&dM geweest, maar ben wel benieuwd naar de show. Hoeveel liedjes doen ze in een programma?
Oh God, weet ik niet meer precies. Een stuk of 6 (gokje)? Ben alleen naar de één na laatste show geweest. De liedjes (die ik op dat moment al allemaal kende) pasten er in ieder geval goed in en sommigen kregen nadat in het programma gezien had meer betekenis.
pi_2316068
Ik ben bij hun laatste show geweest, deel III dus, en daar hadden ze wel veel liedjes hoor, stuk of 8 zeker wel volgens mij... Qua cabaret vind ik ze minder, maar ik ben dan ook alleen maar voor de liedjes gegaan. Voor cabaret vind ik Hans Teeuwen beter, en hij heeft ook echte cabaret liedjes vind ik. Acda en de Munnik hebben meer gewoon hits zeg maar
"Ik voel me keigoed" zie ik nog niet in de top 40 belanden of "Snoepie, lief snoepie"
Screw them.
We're going home.
  woensdag 28 november 2001 @ 13:47:44 #22
13973 ranja
image means nothing
pi_2316103
Van mij hoeft het ook niet, tenzij het een act op zich is.
Finkers bv kan soms briljante liedjes schrijven. Gaat-ie achter de piano zitten en kraamt een hoop onzin uit, op rijm natuurlijk. Heerlijk.
Urbanus ook, liedjes horen erbij. "Madammen met een bontjas". Gaaf...

Maar mensen als van't Hek, Jekkers etc hoeven voor mij absoluut niet te gaan zingen in een show (van't Hek kijk ik overigens toch nooit dus hij doet maar).

woensdag 28 november 2001 @ 13:50:09 #23
1986 Jane
pi_2316126
Acda & de Munnik en Hans Teeuwen zijn niet te vergelijken.
Ik vond de theatershow van A&dM erg goed. Niet bedoeld om constant te 'dijenkletsen', maar wel vaak erg treffend. Ik ga liever naar hun show dan een concert met alleen liedjes.
Ach ja, appels...peren...enz...
pi_2316432
Hans Teeuwen heeft absoluut de beste cabaretliederen, die helemaal NIET opbreken tijdens zijn optreden. Ik kan mij nog een nacht heugen dat ik strontzat in een studentenkeuken het "nostradamus"-lied zat te verkondigen. Mensen die het niet kenden bepoepten zichzelf toch flink hoor...
Bij meeste cabaretiers word het vaak wel een wanstaltige vertoning ja. En dan ook nog sentimentele liefdesliedjes (robert Long of Paul de Leeuw), ja dan moet je eiglijk als één man opstappen en de zaal uit lopen als je geen rotte eieren bij je hebt.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_2316728
Kees Torn heeft mooie liedjes (en gedichtjes).

Hier een (niet denderend) voorbeeld.

[Dit bericht is gewijzigd door k_man op 28-11-2001 15:02]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')