abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 april 2008 @ 10:32:23 #76
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_57775148
Zijn je ouders miljonair? Hebben je ouders een geschiedenis op Harvard? Bars jij van talent, ambitie en inzet? Kun je die drie vragen met 'ja' beantwoorden dan is Harvard waarschijnlijk iets voor jou!
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_57775337
quote:
Op woensdag 2 april 2008 10:24 schreef nickybol het volgende:
Ok ontopic dan! Ik ben maandag toegelaten tot Harvard College voor een undergraduate degree!
Dat is dus HBO?
  woensdag 2 april 2008 @ 12:09:38 #78
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57776931
Zelf net terug van een half jaar Cambridge (UK), echt aanrader voor iedereen!

Bij mijn master ben ik echt niet uniek, er zijn mensen ook naar Berkeley, Oxford, MiT en Heidelberg gegaan. Als je maar een goed aangeschreven onderzoeksmaster hebt hier in Nederland, dan is een half jaartje aan zo'n universiteit zeer goed mogelijk hoor!
pi_57778369
quote:
Op woensdag 2 april 2008 12:09 schreef Grumpey het volgende:
Zelf net terug van een half jaar Cambridge (UK), echt aanrader voor iedereen!

Bij mijn master ben ik echt niet uniek, er zijn mensen ook naar Berkeley, Oxford, MiT en Heidelberg gegaan. Als je maar een goed aangeschreven onderzoeksmaster hebt hier in Nederland, dan is een half jaartje aan zo'n universiteit zeer goed mogelijk hoor!
Netjes, gefeliciteerd dan.
Wat heb je nu dan? Ik neem aan dat je een uni hebt gedaan hier in Nederland en daar dan een opleiding van een half jaar, of hoe werkt dat eigenlijk?

Staat wel zeer netjes op je CV.
  woensdag 2 april 2008 @ 15:14:42 #80
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57780844
Je doet gewoon hier in Nederland een onderzoeksmaster. De meeste onderzoeksmasters hebben daarin ook een half jaar (of soms zelfs een jaar) aan onderzoeksstages. Je regelt deze gewoon bij een prof. aan een van deze buitenlandse universiteiten. Deze profs zitten heel erg te wachten op mensen met vakkennis die (soort van gratis) werk doen voor ze aangezien ze vanuit hun eigen uni alleen maar bachelorstages kennen (dus met minder kennis van zaken). Het mes snijdt aan twee kanten, want het is dan voor nederlandse studenten weer een goede leerschool qua goed onderzoek.
Het houdt in dat je daar onderzoek doet, publiceert, en ondertussen beetje cursussen aan die uni meepikt (naast studentenleven).

Het staat leuk op CV, zeker omdat ik 9 heb gekregen, maar het is vooral erg leuk om te doen
  woensdag 2 april 2008 @ 16:13:16 #81
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_57782130
quote:
Op woensdag 2 april 2008 10:32 schreef Knevelt het volgende:
Zijn je ouders miljonair? Hebben je ouders een geschiedenis op Harvard? Bars jij van talent, ambitie en inzet? Kun je die drie vragen met 'ja' beantwoorden dan is Harvard waarschijnlijk iets voor jou!
Nee, nee, ja!
quote:
Dat is dus HBO?
Nee, dit is Harvard! De beste universiteit ter wereld! Een undergraduate degree is een bacheloropleiding, graduate degrees zijn masters en PhDs.
  woensdag 2 april 2008 @ 16:16:04 #82
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57782189
quote:
Op woensdag 2 april 2008 16:13 schreef nickybol het volgende:

[..]

Nee, nee, ja!
[..]

Nee, dit is Harvard! De beste universiteit ter wereld! Een undergraduate degree is een bacheloropleiding, graduate degrees zijn masters en PhDs.
de beste is natuurlijk niet helemaal zeker nu diverse rankings Berkeley op nummer 1 hebben gezet
  woensdag 2 april 2008 @ 16:20:03 #83
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_57782263
Laat ik het zo zeggen, in de meeste rankings staat Harvard nog steeds op 1! Misschien voor een paar specifieke schools niet, maar in het geheel wel. Berkeley is voor undergraduates niet een universiteit de normaal gespreken de lijstjes topt of zelfs maar in de top-5 staat. Berkeley biedt trouwens geen financiele hulp voor buitenlanders en is dus nagenoeg onbetaalbaar als je niet heel veel geld hebt.
  woensdag 2 april 2008 @ 18:08:01 #84
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_57784452
Wat ga je doen dan? Business? Dan zou ik toch liever naar UPenn gaan...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_57784599
Esthetisch: de Universiteiten in de US zijn bij voorbaat al mooier, groter en er wordt in b.v. Harvard heel veel geld in gepompt door particulieren, zodat ze meer mogelijkheden hebben.

Zulke campussen zijn ook altijd leuk.. hier heb je een slapaftreksel, nml. UVT en wat kleine particuliere Universiteiten waar het geen ruk aan is op de campus.
pi_57785645
quote:
Op woensdag 2 april 2008 18:08 schreef Public_NME het volgende:
Wat ga je doen dan? Business? Dan zou ik toch liever naar UPenn gaan...
London school of Economics !
pi_57785668
quote:
Op woensdag 2 april 2008 16:13 schreef nickybol het volgende:

[..]

Nee, nee, ja!
[..]

Ja ik bedoelde ook Bachelor... wat dus HBO (4 jaar) is of WO (3 jaar) ...
  woensdag 2 april 2008 @ 20:11:40 #88
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_57787458
quote:
Op woensdag 2 april 2008 19:00 schreef Xith het volgende:

[..]

London school of Economics !
Wharton staat nog steeds op #1 hoor...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_57792273
quote:
Op woensdag 2 april 2008 10:24 schreef nickybol het volgende:
Ok ontopic dan! Ik ben maandag toegelaten tot Harvard College voor een undergraduate degree!
En, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Je hebt gewoon een Nederlands paspoort en gaat er geheel op eigen houtje heen zonder uitwisselingsprojecten met je huidige uni of wat dan ook?

Please elaborate.
  donderdag 3 april 2008 @ 00:21:36 #90
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57795444
quote:
Op zondag 18 februari 2007 16:54 schreef Repeat het volgende:

[..]

Bij voorbaat kansloos daar Nederlandse studenten al zeiken over 1500e collegegeld. Als dat 10 keer zoveel wordt dan is iedereen alleen maar aan het janken over dat hoge collegegeld en dat ze dat niet eerlijk vinden omdat iedereen een gelijke kans zou moeten hebben.
Ik denk dat voor veel mensen het ook een probleem is dat je dat geld in Nederland nooit weer terugverdient.
  donderdag 3 april 2008 @ 00:23:04 #91
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57795471

[ Bericht 100% gewijzigd door Nobu op 03-04-2008 00:23:46 (Moeite met editten) ]
  donderdag 3 april 2008 @ 08:26:34 #92
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_57797680
quote:
Op woensdag 2 april 2008 15:14 schreef Grumpey het volgende:
Het staat leuk op CV, zeker omdat ik 9 heb gekregen,
Dit zet je toch niet op je cv ...het gaat natuurlijk om de ervaring lijkt me.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  donderdag 3 april 2008 @ 12:42:22 #93
211385 bertjuhx
Bertje maar dan anders
pi_57802390
quote:
Op woensdag 2 april 2008 18:15 schreef OldJeller het volgende:
Esthetisch: de Universiteiten in de US zijn bij voorbaat al mooier, groter en er wordt in b.v. Harvard heel veel geld in gepompt door particulieren, zodat ze meer mogelijkheden hebben.

Zulke campussen zijn ook altijd leuk.. hier heb je een slapaftreksel, nml. UVT en wat kleine particuliere Universiteiten waar het geen ruk aan is op de campus.
UTwente heeft een aardige campus, meer een campus gevoel dan de UvT. Maar over welke particuliere universiteiten heb jij het? Nyenrode? Islamic University of Rotterdam? Kampen? Universiteit voor Humanistiek? Als je University College Utrecht of Roosevelt Academy bedoelt; die zijn niet particulier (of er een ruk aan is is subjectief ).
quote:
Op woensdag 2 april 2008 19:01 schreef Xith het volgende:

[..]

Ja ik bedoelde ook Bachelor... wat dus HBO (4 jaar) is of WO (3 jaar) ...
Amerikaanse Bachelors zijn bijna altijd 4 jaar, maar een Harvard BA zou ik toch niet bij de HBO'ers scharen. Niet dat alle Harvard grads per definitie ubermenschen zijn ofzo, maar je kan niet zomaar Nederlandse en Amerikaanse Bachelors op 1 hoop gooien.
  donderdag 3 april 2008 @ 13:16:19 #94
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57803042
- dubbel -
  donderdag 3 april 2008 @ 13:18:43 #95
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57803090
quote:
Op donderdag 3 april 2008 08:26 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

nee natuurlijk niet, maar ik kan het nu wel als goede referentie gebruiken. 'Ervaring' is leuk, maar ook beetje lege huls, ik kan nu ook aangeven dat ik daadwerkelijk gewaardeerd ben geweest, niet onbelangrijk.
  donderdag 3 april 2008 @ 13:23:09 #96
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57803166
TVP. Al is het maar omdat ik later promoveer en/of hoogleraar wordt aan Harvard.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheďst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  donderdag 3 april 2008 @ 18:30:55 #97
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_57809607
quote:
Op donderdag 3 april 2008 13:18 schreef Grumpey het volgende:

[..]

nee natuurlijk niet, maar ik kan het nu wel als goede referentie gebruiken. 'Ervaring' is leuk, maar ook beetje lege huls, ik kan nu ook aangeven dat ik daadwerkelijk gewaardeerd ben geweest, niet onbelangrijk.
Ben ook een beetje jaloers natuurlijk
Het is namelijk toch nog wel een pittige eis om eerst een onderzoeksmaster te moeten doen voordat je op zo'n uni kunt studeren, zeker als je niet in het wetenschappelijk onderwijs zit. Zijn er echt geen andere manieren, als je geen rijke pappie heb of extreem hoge cijfers hebtt??

En wat ik ook nog wel wil weten, is wat er nou zo verschillend is aan Cambridge in vergelijking tot een NL Uniiversiteit? Actuele kennis, manier van lesgeven, of iets anders?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  donderdag 3 april 2008 @ 19:56:01 #98
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57811650
Vooral op het punt van actuele kennis en manier van lesgeven inderdaad. Ik deed dan een onderzoeksstage zoals ik al aangaf maar heb ook een 'term' meegedaan met de cursussen. Deze waren vrij intensief, 1 supervisor per 4 studenten, veel dingen persoonlijk uitzoeken en vooral ook op de hoogte zijn van alle nieuwe ontwikkelingen. Heb wel veel herhaling gehad (had soortgelijke cursussen al in Nederland gehad) maar wat in 1 cursus zat was in Nederland gelijk aan ongeveer 3 verschillende vakken. Daarnaast viel het me op hoe snel de medestudenten de stof onder de knie hadden, dat was in Nederland wel anders.

Al met al moet je vooral denken aan sneller en intensiever. Niet inhoudelijk heel verschillend (behalve dan dat ze bij zowat elk college wel een keer zeggen dat het onderzoek ' aan het eind van de gang' is uitgevoerd ). Ohja, ze geven ook wel literatuur op bij het tentamen, maar zeggen ook dat je zelf maar erbij moet lezen omdat de vragen niet over literatuur specifiek gaan maar gewoon over het onderwerp --> je moet je het hele onderwerp eigen maken, eigen verantwoordelijkheid. Oh, en er zijn ook colleges op zaterdag, daar tegenover staat dan weer dat je aan eind van periode ook daadwerkelijk 4 weken vrij hebt. Studenten gaan dan vaak alleen in die perioden terug naar de ouders, en tijdens de terms zijn ze eigenlijk non-stop met studie of campusleven bezig. Je ziet ze dan ook niet heel veel buiten het centrumpje.
  donderdag 3 april 2008 @ 20:00:19 #99
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57811761
Oh, en daarnaast krijg je dus ook gewoon soms college van een Damasio of een Frith....in mijn vakgebied zo'n beetje de grootste helden die er zijn. Zat zelf op een afdeling van een wereldberoemd prof, dus elke week ook wel aansprekende gastsprekers die maar wat graag op bezoek kwamen. Het is vooral ook het sociale netwerk wat heel groot is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grumpey op 03-04-2008 20:08:08 ]
pi_57813062
quote:
Op donderdag 3 april 2008 08:26 schreef RobertoCarlos het volgende:

Tuurlijk wel op je CV zetten. Daar zet je toch al je studies en stages op die relevant zijn tot de functie die je gaat doen. Het gaat erom dat je door middel van je CV aantoont wat je achtergrond aan opleidingen en werkervaring is. Daar hoort dit zeker bij.

En dit zegt natuurlijk nog veel meer over iemand dan alleen de kennis en ervaring die is opgedaan. Het gaat ook om aanpassen, ambitie en de uitdaging opzoeken. Niet de gemakkelijkste weg nemen, maar daarvoor kiezen wat het beste is voor je ontwikkeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')