Dat is dus HBO?quote:Op woensdag 2 april 2008 10:24 schreef nickybol het volgende:
Ok ontopic dan! Ik ben maandag toegelaten tot Harvard College voor een undergraduate degree!
Netjes, gefeliciteerd dan.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:09 schreef Grumpey het volgende:
Zelf net terug van een half jaar Cambridge (UK), echt aanrader voor iedereen!
Bij mijn master ben ik echt niet uniek, er zijn mensen ook naar Berkeley, Oxford, MiT en Heidelberg gegaan. Als je maar een goed aangeschreven onderzoeksmaster hebt hier in Nederland, dan is een half jaartje aan zo'n universiteit zeer goed mogelijk hoor!
Nee, nee, ja!quote:Op woensdag 2 april 2008 10:32 schreef Knevelt het volgende:
Zijn je ouders miljonair? Hebben je ouders een geschiedenis op Harvard? Bars jij van talent, ambitie en inzet? Kun je die drie vragen met 'ja' beantwoorden dan is Harvard waarschijnlijk iets voor jou!
Nee, dit is Harvard! De beste universiteit ter wereld! Een undergraduate degree is een bacheloropleiding, graduate degrees zijn masters en PhDs.quote:Dat is dus HBO?
de beste is natuurlijk niet helemaal zeker nu diverse rankings Berkeley op nummer 1 hebben gezetquote:Op woensdag 2 april 2008 16:13 schreef nickybol het volgende:
[..]
Nee, nee, ja!
[..]
Nee, dit is Harvard! De beste universiteit ter wereld! Een undergraduate degree is een bacheloropleiding, graduate degrees zijn masters en PhDs.
London school of Economics !quote:Op woensdag 2 april 2008 18:08 schreef Public_NME het volgende:
Wat ga je doen dan? Business? Dan zou ik toch liever naar UPenn gaan...
Ja ik bedoelde ook Bachelor... wat dus HBO (4 jaar) is of WO (3 jaar) ...quote:Op woensdag 2 april 2008 16:13 schreef nickybol het volgende:
[..]
Nee, nee, ja!
[..]
Nee, dit is Harvard! De beste universiteit ter wereld! Een undergraduate degree is een bacheloropleiding, graduate degrees zijn masters en PhDs.
Wharton staat nog steeds op #1 hoor...quote:
En, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Je hebt gewoon een Nederlands paspoort en gaat er geheel op eigen houtje heen zonder uitwisselingsprojecten met je huidige uni of wat dan ook?quote:Op woensdag 2 april 2008 10:24 schreef nickybol het volgende:
Ok ontopic dan! Ik ben maandag toegelaten tot Harvard College voor een undergraduate degree!
Ik denk dat voor veel mensen het ook een probleem is dat je dat geld in Nederland nooit weer terugverdient.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:54 schreef Repeat het volgende:
[..]
Bij voorbaat kansloos daar Nederlandse studenten al zeiken over 1500e collegegeld. Als dat 10 keer zoveel wordt dan is iedereen alleen maar aan het janken over dat hoge collegegeld en dat ze dat niet eerlijk vinden omdat iedereen een gelijke kans zou moeten hebben.
Dit zet je toch niet op je cvquote:Op woensdag 2 april 2008 15:14 schreef Grumpey het volgende:
Het staat leuk op CV, zeker omdat ik 9 heb gekregen,
UTwente heeft een aardige campus, meer een campus gevoel dan de UvT. Maar over welke particuliere universiteiten heb jij het? Nyenrode? Islamic University of Rotterdam? Kampen? Universiteit voor Humanistiek? Als je University College Utrecht of Roosevelt Academy bedoelt; die zijn niet particulier (of er een ruk aan is is subjectiefquote:Op woensdag 2 april 2008 18:15 schreef OldJeller het volgende:
Esthetisch: de Universiteiten in de US zijn bij voorbaat al mooier, groter en er wordt in b.v. Harvard heel veel geld in gepompt door particulieren, zodat ze meer mogelijkheden hebben.
Zulke campussen zijn ook altijd leuk.. hier heb je een slapaftreksel, nml. UVT en wat kleine particuliere Universiteiten waar het geen ruk aan is op de campus.
Amerikaanse Bachelors zijn bijna altijd 4 jaar, maar een Harvard BA zou ik toch niet bij de HBO'ers scharen. Niet dat alle Harvard grads per definitie ubermenschen zijn ofzo, maar je kan niet zomaar Nederlandse en Amerikaanse Bachelors op 1 hoop gooien.quote:Op woensdag 2 april 2008 19:01 schreef Xith het volgende:
[..]
Ja ik bedoelde ook Bachelor... wat dus HBO (4 jaar) is of WO (3 jaar) ...
nee natuurlijk niet, maar ik kan het nu wel als goede referentie gebruiken. 'Ervaring' is leuk, maar ook beetje lege huls, ik kan nu ook aangeven dat ik daadwerkelijk gewaardeerd ben geweest, niet onbelangrijk.quote:Op donderdag 3 april 2008 08:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dit zet je toch niet op je cv...het gaat natuurlijk om de ervaring lijkt me.
Ben ook een beetje jaloers natuurlijkquote:Op donderdag 3 april 2008 13:18 schreef Grumpey het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet, maar ik kan het nu wel als goede referentie gebruiken. 'Ervaring' is leuk, maar ook beetje lege huls, ik kan nu ook aangeven dat ik daadwerkelijk gewaardeerd ben geweest, niet onbelangrijk.
Tuurlijk wel op je CV zetten. Daar zet je toch al je studies en stages op die relevant zijn tot de functie die je gaat doen. Het gaat erom dat je door middel van je CV aantoont wat je achtergrond aan opleidingen en werkervaring is. Daar hoort dit zeker bij.quote:Op donderdag 3 april 2008 08:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dit zet je toch niet op je cv...het gaat natuurlijk om de ervaring lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |